Şimdi Ara

YENİ SKODA SUPERB 2015-2016 ANA KONU (2016 Türkiye Yılın Otomobili) (320. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.774
Cevap
118
Favori
477.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 318319320321322
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şu sıralar takip ettiğim araçlardan biri. Aklımda 3 araç var Suberb (1.6tdi), Passat(1.6tdi) ve BMW 3.20d.


    3 araçta dizel fakat BMW beygir gücü ile öne çıkıyor. Ama iç mekan olarak bence en iyi Superb.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmariacci -- 13 Kasım 2018; 15:10:1 >
  • Merhabalar.
    Ben de bir Superb sahibi olmak için çabalıyorum, hayırlısıyla aranıza katılmak istiyorum.
    Şu an bir İnsignia sahibiyim. 2016 model, 1.6 dizel otomatik. 0 aldım, şu an 50000km'de.
    Aslında çok güzel bir araç. Superb'e göre birçok artısı var. Ancak iç mekan ve bagaj konusunda maalesef yetersiz kalmaya başladı.
    İkinci bir konu da, aslında çok büyük fark olmasa da yakıt konusu. Yoğun olarak şehirdışı kullanıcısıyım ve genel olarak sakin bir sürüş tarzım vardır (90-110km arası olabildiğince sabit hızlarda). Şehir içinde de sakin bir kullanıcıyımdır. %30 şehir içi, %70 şehir dışı olarak 6 litre civarında tüketim sağlıyorum.
    Uzun mesafeli Superb sürüş deneyimlerimde (yaklaşık 50 km, şehir içi/dışı karışık) Superb 5,2 litre gösterdi.
    Ancak Superb kullanmadığım için yol bilgisayarı gösterimi ile, gerçek pompa tüketimi arasında fark var mı bilmiyorum. O nedenle de sizlerden bir ricada bulunmak için yazıyorum.

    İnsignia'da benim yol bilgisayarım genellikle 5 litrelerde gösterir. Ancak pompada alınan gerçek yakıt değeri her zaman 1 litreye yakın farklı (fazla) çıkar. Bu nedenle İnsignia 6 litre yakıyor diyorum.

    Superb benim kullanımımda 5,2 litre gösterdi yol bilgisayarında. Gerçek pompa ölçme imkanım olsaydı ne çıkardı?

    Sizlerden deneme yapan oluyor mu? Sapma var mı?

    Saygılar
  • serhatsoylu kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Benim aracım 1.4 TSİ ve 0 almıştım. Aldığım günden bu yana pompa fiyat ve litre bilgilerini Spritmonitor dan takip ediyorum ve çoğu zaman yol bilgisayarına yakın değerler çıkıyor öyle 1 litre sapma yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirolcay

    Merhaba

    Benim aracım 1.4 TSİ ve 0 almıştım. Aldığım günden bu yana pompa fiyat ve litre bilgilerini Spritmonitor dan takip ediyorum ve çoğu zaman yol bilgisayarına yakın değerler çıkıyor öyle 1 litre sapma yok.
    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Peki kullanım tarzınız, kullanım alanlarınız ve bunlara göre yakıt ortalamanız ne civarlarda oluyor? (Sanırım araç act motor? Şehir içi yoğun trafikte, sakin kullanımda, normal kullanımda, şehir dışında normal hızlarda, yüksek hızlarda ve özellikle eco modda sakin kullanım şehir içi ve dışında)



    İşin özü farklı denemeler yaptıysanız paylaşabilir misiniz?



    Ben özellikle şu eco moddaki yelken (Serbest sürüş) kısmına takıldım. Volkswagen grubun Superb harici başka bir modelinde standart olmayan ve son gelen araçlarda opsiyon olarak da hiç getirilmeyen bir donanım.

    Ama bakıyorum aslında yakıt tüketimine ciddi katkı sağlayacak bir durum.

    Birçok kişi ile bu konuda tartışma yaşıyorum ancak:

    Benim günlük güzergahım 60km'lik bir ilçe yolu. 10km şehir içi, 50km şehir dışı. Bu 50km'nin içinde tatlı rampalar, hafif inişler, küçük virajlar vs var.

    Kendi aracım otomatik vites ve bildiğiniz üzere otomatik vitesler hiçbir koşulda hareket halinde boşa alınmaz. Bu nedenle de her daim bir motor kontrolü hakimdir. Şimdi; ciddi yokuş aşağı durumlarda tabi ki boşa alınmaz, tehlikelidir, frenleme gerektirdiğinden balataları zorlar, viteste iken 0 olan yakıt tüketimi boşta iken rölantideki gibi 0'dan fazla olur. Ancak boşa aldığınızda, örneğin 2 km yol katedebilecek araç, viteste kaldığında 1km anca gidiyor. Haliyle siz 1km daha gaz vererek gidiyorsunuz ve bu rölanti durumunda yakacağınız yakıttan fazlasına denk geliyor.

    Ciddi eğimlerde tehlikeli ve kullanılması pek mantıklı olmayan bu durum, tatlı inişlerde, riskli olmayan durumlarda avantajla sonuçlanacak gibi geliyor bana. (Benim güzergahımda çok karşılaşıyorum böyle durumlarla - hani boşa alsam, araba kendini serbest bıraksa, 3km daha rahat rahat akacak ama motor freni durumu buna müsade etmiyor).



    Bu yüzden çok merak ediyorum act motor + eco mod ile şehirler arası 90-110 km/h sabit hızlarda bu araç nasıl bir keyf verir ve nasıl bir tüketim sergiler...



    Biraz uzun ve karmaşık oldu sanırım, affınıza sığınıyorum. Saygılarımla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatsoylu

    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Peki kullanım tarzınız, kullanım alanlarınız ve bunlara göre yakıt ortalamanız ne civarlarda oluyor? (Sanırım araç act motor? Şehir içi yoğun trafikte, sakin kullanımda, normal kullanımda, şehir dışında normal hızlarda, yüksek hızlarda ve özellikle eco modda sakin kullanım şehir içi ve dışında)



    İşin özü farklı denemeler yaptıysanız paylaşabilir misiniz?



    Ben özellikle şu eco moddaki yelken (Serbest sürüş) kısmına takıldım. Volkswagen grubun Superb harici başka bir modelinde standart olmayan ve son gelen araçlarda opsiyon olarak da hiç getirilmeyen bir donanım.

    Ama bakıyorum aslında yakıt tüketimine ciddi katkı sağlayacak bir durum.

    Birçok kişi ile bu konuda tartışma yaşıyorum ancak:

    Benim günlük güzergahım 60km'lik bir ilçe yolu. 10km şehir içi, 50km şehir dışı. Bu 50km'nin içinde tatlı rampalar, hafif inişler, küçük virajlar vs var.

    Kendi aracım otomatik vites ve bildiğiniz üzere otomatik vitesler hiçbir koşulda hareket halinde boşa alınmaz. Bu nedenle de her daim bir motor kontrolü hakimdir. Şimdi; ciddi yokuş aşağı durumlarda tabi ki boşa alınmaz, tehlikelidir, frenleme gerektirdiğinden balataları zorlar, viteste iken 0 olan yakıt tüketimi boşta iken rölantideki gibi 0'dan fazla olur. Ancak boşa aldığınızda, örneğin 2 km yol katedebilecek araç, viteste kaldığında 1km anca gidiyor. Haliyle siz 1km daha gaz vererek gidiyorsunuz ve bu rölanti durumunda yakacağınız yakıttan fazlasına denk geliyor.

    Ciddi eğimlerde tehlikeli ve kullanılması pek mantıklı olmayan bu durum, tatlı inişlerde, riskli olmayan durumlarda avantajla sonuçlanacak gibi geliyor bana. (Benim güzergahımda çok karşılaşıyorum böyle durumlarla - hani boşa alsam, araba kendini serbest bıraksa, 3km daha rahat rahat akacak ama motor freni durumu buna müsade etmiyor).



    Bu yüzden çok merak ediyorum act motor + eco mod ile şehirler arası 90-110 km/h sabit hızlarda bu araç nasıl bir keyf verir ve nasıl bir tüketim sergiler...



    Biraz uzun ve karmaşık oldu sanırım, affınıza sığınıyorum. Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    Vallahi eco modu en sevdiğim özelliklerinden biri. Hiç farkettmiyorsa uzun yolda 0.3 lt falan farkediyordur en az. Sakarya Esentepe Kampüs çıkış, Gebze giriş 3.5 lt yakmışlığım var. Sakarya - Antalya Kumluca 3.9 lt. Bunlar araçta sadece sürücü olacak şekilde elde edilen değerler.
    3 kişi klima açık, bagaj yüklü sayılır, Antalya- Beylikdüzü 4.5 lt.
    Eğim çok fazla ise , hız 120 üstü ise yelken moduna almıyor. Frene ya da gaza dokununca yelken modundan çıkıyor. Bazen motor freni yapmak için manuele alıp vites küçültüyorum, sonra tekrar otomatik moda alıp hafifi gaza dokunup bırakmam yeterli oluyor. Ben çok keyif alıyorum açıkçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi namre3kutuk -- 11 Kasım 2018; 23:40:4 >
  • namre3kutuk kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Ben de aranıza katılmak üzereyim, bir aksilik olmazsa çarşamba aracıma kavuşacağım.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatsoylu

    Cevabınız için teşekkür ederim. Ben de aranıza katılmak üzereyim, bir aksilik olmazsa çarşamba aracıma kavuşacağım.

    Saygılar...
    Hayırlı olsun, Rabb'im güzel günlerde kullanmayı nasip etsin.
  • iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Bir şey sormak isterim:
    Ben konyada yaşıyorum ve bu güne kadar hgs ile işim olmadı. ama şimdi tekirdağa gidip aracı oradan teslim alacağım. haliyle hgs ihtiyaç.

    ben buradaki pttden hgs alsam, sonra onu yeni alacağım aracın plakasına aktarabilecek miyim? ya da yeni alacağım araca yeni bir hgs mi almam gerekiyor?

    eğer yeni hgs almam gerekiyorsa, eski arabama alacağım hgsye ne kadar yükleme yapayım (konya-ankara-bolu-istanbul-tekirdağ) - totalde köprü geçişi, otoban, tünel falan filan, yaklaşık ne kadara mal olur?

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatsoylu

    iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Bir şey sormak isterim:
    Ben konyada yaşıyorum ve bu güne kadar hgs ile işim olmadı. ama şimdi tekirdağa gidip aracı oradan teslim alacağım. haliyle hgs ihtiyaç.

    ben buradaki pttden hgs alsam, sonra onu yeni alacağım aracın plakasına aktarabilecek miyim? ya da yeni alacağım araca yeni bir hgs mi almam gerekiyor?

    eğer yeni hgs almam gerekiyorsa, eski arabama alacağım hgsye ne kadar yükleme yapayım (konya-ankara-bolu-istanbul-tekirdağ) - totalde köprü geçişi, otoban, tünel falan filan, yaklaşık ne kadara mal olur?

    Saygılar...
    Bende OGS var, bankadan almıştım. İnternet bankacılığından 30 saniyede yeni plakama geçiş yaptım defalarca. HSG'de de muhtemelen aynıdır. Hesabınız olan bir bankadan alırsanız işleriniz daha kolay olur tahminen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: namre3kutuk

    Bende OGS var, bankadan almıştım. İnternet bankacılığından 30 saniyede yeni plakama geçiş yaptım defalarca. HSG'de de muhtemelen aynıdır. Hesabınız olan bir bankadan alırsanız işleriniz daha kolay olur tahminen.

    Alıntıları Göster
    Evet, aynen öyleymiş. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
    İş bankası etiket veriyor, TC ve plakanız ile.
    Araç değişimi yaparsanız, plakanızı güncelleyerek kullanmaya devam edebiliyorsunuz.
    ANCAK... Etiket PTT şubelerinden daha pahalı. 30 TL etiket ücreti, 50 TL de içine yüklüyorlar. (Bu zorunlu değil ama 30TL nin altına düşen bakiyenizi de hemen 30 TLye tamamlama talimatı alıyorlar)
    Saygılarımla.
  • serhatsoylu kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Aracım act değil 1.4 TSİ active sadece. Sakin kullanırım genelde ve son 3700 km de 40 km ortalama hız ile 6,6 lt/100 km olarak gösteriyor araç. Spritmonitor da ise pompa değerleri 6,53 ile 7,04 arasında değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirolcay

    Merhaba

    Aracım act değil 1.4 TSİ active sadece. Sakin kullanırım genelde ve son 3700 km de 40 km ortalama hız ile 6,6 lt/100 km olarak gösteriyor araç. Spritmonitor da ise pompa değerleri 6,53 ile 7,04 arasında değişiyor.
    Maşallah diyeyim. Çok iyi tüketim değerleri...
  • Değerli Superb sahipleri;
    Supeblerde jant içinde veya subaplarda lastik basıncını ölçmek için bir mekanizma var mı?
    Yazlık/Kışlık lastik değişiminde, lastik sökerken ya da takarken zarar görebilecek, dikkat edilmesi gereken bir şey?

    Yoksa lastik dönüşüyle mi ölçüm yapıyor?
  • serhatsoylu kullanıcısına yanıt
    Hayir yok. Rahatlikla degistirebilirsiniz.bizim sensorler fren mesafesine gore calisiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar aracım 8 binde 140 sonrası direksiyonda hafif titreme oluyor.bugün servise götürdüm balans yapılması için ama temsilci 120 ye kadar sorun yoktur,sonrası güvenlik nedeniyle böyle dedi.bana mantıklı gelmedi açıkçası siz ne dersiniz?

    ayrıca aracım dizel otomatik active paket,aracın süspansiyonları bana biraz sert geliyor.acaba donanım yukarı çıktıkça süspansiyon sistemi değişiyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urene -- 16 Kasım 2018; 20:47:3 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urene

    arkadaşlar aracım 8 binde 140 sonrası direksiyonda hafif titreme oluyor.bugün servise götürdüm balans yapılması için ama temsilci 120 ye kadar sorun yoktur,sonrası güvenlik nedeniyle böyle dedi.bana mantıklı gelmedi açıkçası siz ne dersiniz?

    ayrıca aracım dizel otomatik active paket,aracın süspansiyonları bana biraz sert geliyor.acaba donanım yukarı çıktıkça süspansiyon sistemi değişiyor mu?
    Bence o kişiyi doğuş otoya şikayet etmelisiniz. Nasıl bir ahlaktır, hiç mi utanmaz insan...

    120den sonra "güvenlik amacıyla" direksiyon titrer mi, böyle bir özellik olabilir mi?

    Aracınızın balans ayarına ihtiyacı var. Ama lastikler sökülmeden yapılan "yol balansı" yaptırın. Bunu lastikçilerde değil, rot balans yapılan yerlerde yaptırabilirsiniz. Rot ayarına baktırmanıza gerek yok, araba sağa sola çekme yapmıyorsa. Yüksek hızlarda titreme için sadece yol balansı yaptırın keyifle binin. 30-40 (yaşadığınız şehri bilemiyorum ama olsun olsun 50) lira tutacaktır.

    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • urene kullanıcısına yanıt
    Balans ayari bozulmustur. Eger kislik lastigi yeni degistirdiyseniz iyi ayar yapamamislardir. Lastik degisimi yapmadiysaniz balans plakalarindan biri dusmus ya da camur birikmistir. Bu durumlar ayari bozar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatsoylu

    Bence o kişiyi doğuş otoya şikayet etmelisiniz. Nasıl bir ahlaktır, hiç mi utanmaz insan...

    120den sonra "güvenlik amacıyla" direksiyon titrer mi, böyle bir özellik olabilir mi?

    Aracınızın balans ayarına ihtiyacı var. Ama lastikler sökülmeden yapılan "yol balansı" yaptırın. Bunu lastikçilerde değil, rot balans yapılan yerlerde yaptırabilirsiniz. Rot ayarına baktırmanıza gerek yok, araba sağa sola çekme yapmıyorsa. Yüksek hızlarda titreme için sadece yol balansı yaptırın keyifle binin. 30-40 (yaşadığınız şehri bilemiyorum ama olsun olsun 50) lira tutacaktır.

    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    cevabınız için teşekkür ederim,araç sağa-sola çekme yapmıyor dolayısıyla rotta sıkıntı yok.120 km işini söyleyen ilk karşılama yapan hanımdı,fazla bilgisi olmadığını anladım ustayla görüştüm,usta uygun zamanda balans ayarı yapalım siz müsait olunca dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmariacci

    Balans ayari bozulmustur. Eger kislik lastigi yeni degistirdiyseniz iyi ayar yapamamislardir. Lastik degisimi yapmadiysaniz balans plakalarindan biri dusmus ya da camur birikmistir. Bu durumlar ayari bozar.
    kışlık takmadım.çamur kadar küçük etmenler bile etkilemesi ilginç dikkat etmek lazım.cevap için teşekkürler.
  • Merhaba arkadaşlar

    Bir sorun çıkmazsa pazartesi günü 2016 model 1.6 tdi dsg prestige paket sunrooflu 19 inç phoenix jantlı 33000 km de superb alarak aranıza katılacağım. Neredeyse tüm konuyu okudum. Çok güzel bilgiler var ancak çoğu dağınık. Benim gibi araştıranlar için bunları toplu bir şekilde bana göre en önemlileri olmak üzere (hepsini sıralamam mümkün değil) yazmak istedim. Biraz uzun olacak kusura bakmayın ancak herkesin faydasına olacağını düşünüyorum. Eğer beğenir ve uygun görürlerse ilk sayfaya @cello1234 veya @beko86 hocaların da paylaşmasını isterim. Yazacaklarımın hiçbiri kendi deneyimim değil buradan öğrendiğim şeyler. Alıntı yapmadığım için asıl yazarlardan şimdiden özür dilerim. Vereceğim hiçbir link reklam amacı taşımamaktadır.

    İlk bilgimiz arabamızın devamlı güncelleme aldığı. Bu yıl içindeki ya da yeni yılda yapılan donanım değişiklikleri değil. Araç piyasaya sürüldükten sonra fark edilen hatalar belli aralıklarla VW group tarafından tespit edilip araç geri çağırılıyor ve bu güncelleme aracımıza uygulanıyor. Normalde her araç sahibini skodanın araması lazım ancak sanırım servis ilgisizliği var. 2015 ve 2016 nın ilk aylarında üretilen araçlarda olan klima sorunu bu şekilde büyük oranda çözülmüş. Bu güncellemelerin (vw buna aksiyon diyor) takip edilebileceğiz sayfa linki aşağıda. Buradan aracınıza gelen güncelleme var mı diye ara ara kontrol etmenizi öneririm.
    https://www.skoda.com.tr/skoda-servis/skoda-recall

    Aracı sıfır alacaklar için aracı teslim alırken dikkat edilmesi gereken şeyler: stepne yerinde mi, şemsiyeler var mı, depo kapağı içinde buz kazıcı var mı, ilk yazdım çantası var mı, amortisör taşıma takozları sökülmüş mü (bunu sorun kendiniz bilemezsiniz). Kauçuk paspas hediye etmeleri için ısrar edin. Arka koltuk orta şaft üstü paspası mutlaka alın (gerekirse parasıyla). Aracın tüm fonksiyonları çalışıyor mu (farlar, sinyaller silecekler, radyo, bolero ekran, camlar, koltuk ayarları, aynalar).

    2015 ve 2016 ilk aylarda üretilen araçların diğer kronik sorunları sağ arka kapı krom çıtası yerinden ayrılması ve sağ ön fıskiyenin az su atması. Başınıza geldiyse serviste ücretsiz güncellenmiş parçalarla değiştiriyor.

    Aracın amortisörleri yumuşak ancak çok sessiz değil. Ama buna rağmen çok ses geliyor ve rahatsız ediyorsa; araç bayiye kadar taşınırken amortisörlere takoz konuyor zarar görmesin diye. Satılırken bunu çıkarmayı unutabiliyorlar, kontrol ettirebilirsiniz. Servise gittiğinizde bir diğer baktırabileceğiniz şey amortisör ayarı yaptırmak ve körükleri temizletmek. İçerisine dolan çakıllar çok ses oluşmasına sebep olabilir.

    Klima sorunuyla ilgili bir diğer çözüm "vagcom" ile (gizli özellikleri açma işi bknz: ender elektronik) HVAC bölümünde klima ayarı içindeki HOT COUNTRY ayarını aktifleştirmek.

    Klima ile ilgili başka bir sorun VW group tüm araçlarda bulunan otomatik havalandırma özelliği. Araç çalışır durumda olduğu sürece klima tamamen kapalı olsa bile dışardaki havayı devamlı içeri üflemesi. Benim rapid spacaback de bile var bu özellik. Aslında iyi düşünülmüş bir özellik ancak arabanın iç sıcaklığının sabit kalmasını engelliyor ve dışarda kötü koku varsa bu içeriye doluyor. Araçlarımızda bunu menüden kapatma var ancak çalışmıyor. Bunu menüden kapattıktan sonra iç hava sirkülasyon modunu açarak geçici çözüm yapılabilir. Ancak bir süre sonra yine dışardan hava almaya başlayabiliyor. Kapatamadığımız için yapabileceğimiz diğer şeyler; polen filtresinin en iyi model olmasını kontrol edebilirsiniz. Şimdi adını hatırlamadığım özellikli bir model takmalılar bakımlarda ama standart polen filtresi takıyorlar bu da kokuları ve tozu engellemiyor. Diğer yapılması gereken de hava koşullarına göre klimayı çalıştırıp ayarlayıp öyle kapatmak. Hava soğuksa "hi", sıcaksa "low" ayarlayıp öyle kapatın ki içerinin hava sıcaklığı çok değişmesin.

    Bir diğer genel sorun kötü yollarda ön konsoldan gelen zırıltı sesleri. Bu sesler torpidonun sağ yan kapağından (sağ kapı içine gelen bölge) kaynaklanıyor olabilir (tam tersi soldaki parçadan da olabilir). Bunu çıkarıp iyice sıkıştırarak takarsanız sorun düzelebilir. Kabin içinden çıt çıt diye ses geliyorsa ön koltukların raya monte edildiği vidalardan biri gevşemiş olabilir. Kontrol ettirin.

    Konfor ile ilgili jant çapının etkisi: aracın en konforlu ve en az yol sesi alan jant boyutu 17 inç. ancak bu araçta estetiği bozabiliyor. Bunun için 18 inç jant ve yumuşak hamur lastik (continental) hem estetik hem de konforlu denilebilir. Alacağım araç 19 inç, biraz kullanıp memnun kalmazsam 18 inç kullanan bir arkadaşla takas yapabilirim. Bir de lastik basınçları konfor için çok önemli. Bir sürü detay var ancak kabaca araç boş olacaksa 32 (2,0 bar), dolu olacaksa 36 (2,3 bar) ayarlayınız.

    Aracın ses yalıtımı özellikle yol sesi konusunda vasat bulunuyor. Bunun sebebi davlumbazlarda yeterli ses yalıtımı olmaması. Sadece davlumbazlara kaliteli ses yalıtımı uygulanması bile burada iyileşme olmasını sağlıyor. Bununla ilgili link bulamadım. Bir diğer teori de passattaki davlumbaz yalıtım materyalini temin edip kendi aracımıza uygulamak.

    Bolero ekran kapalıyken saat gösterme: SETUP>EKRAN>bekleme modunda saati göster.

    Yakıt tasarrufu ile ilgili; araçta sürüş modları var. bunlardan bir de eco mod. Bu modda arabayı kullanırken gaza veya frene basmazsanız araç dsg ise vitesi boşa alıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor (seyir-yelken modu ).

    Aracı geri vitese takınca sağ yan ayna aşağı bir miktar eğilir. Eğer ayar tuşunu sağda bırakırsanız bu özellik devreye girer. Geri viteste takılı iken aynayı ayarlayıp hafızaya kaydedebilirsiniz.

    Araçlarımızda olan ancak kullanıma kapatılmış bazı özellikler var. bunları açtırmak "vagcom" denilen bir programla mümkün. Bunu bilinçli bir şekilde yapan en bilindik yer ender elektronik. Altta vereceğim linkten ulaşabilirsiniz. Yine buradan kendi şehrinizde nerde yaptırabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Bir de ender elektroniğin yapılabilecekler lisesinde olmayan ama yapılabilen özellikler var. Bunlar da İngiltere skoda forumunda var. ender elektroniğe gittiğinizde bunları onlara gösterip uygulamalarını sağlayabilirsiniz. Onun linkini de veriyorum.
    http://enderelektronik.com.tr/oem-parcalar/skoda/superb/suberb-3v/gizli-ozellikler-superb.html
    https://www.briskoda.net/forums/topic/380829-superb-mkiii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?tab=comments#comment-4524319

    Bolero ekranlarda youtube izlemek kısıtlı. Ayrıca apple carplay ve android auto kullanırken ortada kablo görüntüsü oluşuyor. Bunu kalıcı bir şekilde aşmanın en garanti yolu apple bir telefonu jailbreak ile kullanmak: iphone 5c model telefonu internetten (letgo) en fazla 300 TL ye bulabilirsiniz. Bu telefonların pili genellikle ölmüş oluyor. Aşağıda linkini verdiğim yerden 70 TL ye pil alıp pilini kendiniz değiştirebilirsiniz (youtube’da tarifler var ve gerçekten kolay). Bu telefona en fazla ios 10.3.3 versiyonu yüklenebiliyor ve bu versiyonu jailbreak yapmak çok kolay (google’a jailbreak 10.3.3 yazınca bir sürü tarif var). Daha sonra jailbreakli telefonumuza “cydia” uygulama mağazasından (jailbreak yapınca telefonun içinde oluyor) “carbridge” programını yüklüyoruz. Bu programla bütün kısıtlamalar kalkıyor. Telefonu kablo ile carplay'e bağlayınca spotify, youtube, netflix, google maps ve “Siri” bolero ekrandan çalışıyor. Telefon küllük boşluğuna sığıyor, piyano black kapağı kapatınca ortada hiçbir görüntü kalmıyor. Telefona sim kart da takarsanız WhatsApp, normal aramalar ve rehber de ekrandan yönetilebiliyor. Böylece 5000 TL Columbus farkı vermemiz gerekmiyor.
    https://www.deji.com.tr/apple-iphone-5c-mucize-batarya-deji

    Bagaj havuzu artık çoğu bayi tarafından hediye edilmiyor. Orijinali çok pahalı ancak iyi bir alternatifimiz var. Alan kullanan arkadaşlar araca tam uyumlu olduğunu söylüyor. Başlangıçta kötü kokuyor ancak bir müddet havalandırınca koku gidiyor. Linki aşağıda.
    www.bagajhavuzu.com/sm/SKODA/skoda_yeni_super_b_2015_2016_2017_3d_bagaj_havuzu/YENİ-SUPER-B-SEDAN-(2015-Sonrası)-Ekonomik-Bagaj-Havuzu

    Araca alınabilecek en güzel aksesuar krom egzoz difüzör. Ancak orijinali 2000 TL. Bunun içinde güzel bir alternatif mevcut üstelik 110 TL. Link aşağıda.
    https://urun.n11.com/diger-krom-aksesuar/skoda-superb-krom-egzoz-cikisi-3-parca-set-2015-2018-P290403060

    HSG için bilgi: Araç devirlerinden sonra 15 gün içinde HGS yi nereden aldıysanız (banka ve ptt hepsinde oluyor) oraya ruhsatla giderseniz yeni aracınızı eski hesaba tanımlatabiliyorsunuz (eski araçtaki HSG etiketini söküp atmayı unutmayın).

    Benim 320 sayfada okuduğum aklıma gelenler bunlar. Bana katkı sağlamak isteyen arkadaşlar özelden yazabilirler ben de mesajı editlerim. Bu yazıyı izin almadan skodaturkey ya da başka forumlarda kullanabilirsiniz.
    Herkese iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weyis -- 17 Kasım 2018; 16:3:31 >
  • 
Sayfa: önceki 318319320321322
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.