Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
16.239
Cevap
195
Favori
1.176.007
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    587 Mesaj
    Şu baz modeline bir cc arkaya hoparlör olaymış tadından yenmezdi yaw :( Uzun yolda cc bulunmaz bir nimet radar derdini de ortadan kaldırıyor
    |
    |
    _____________________________
    Öğrenmek, akıntıya karşı yüzmek gibidir ilerleyemediğiniz taktirde gerilersiniz
  • Teğmen
    207 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Bu hesaplar pratikte tutmuyor. Yanılıyor, yanıltıyorsunuz.

    Ben bundan önce defalarca benzinli otomatik araç sahibi oldum. Son 1 yıl içinde 4 kez araç değiştirdim.

    Bundan evvel Octavia'nın 1,4 TSI'ını da 10 ay kullandım. Tamamen aynı güzergahta ve aynı şartlarda. Şu an 1,6 TDI'ının kullanıyorum. Ben yakıt tüketimi konusunda fabrika ya da yol bilgisayarı verilerine göre hesap yapmam asla. Depoyu her fullediğimde tripmetreyi sıfırlar ve her yakıt aldığımda, aldığım yakıtla ne kadar yol yaptığımı ölçerim.
    Tamamen bu verilere göre hesaplayacak olursam:

    Aynı şartlarda, yakıtı aynı istasyondan aldığım durumda...

    1,4 TSI DSG ile 37 krş./km. yakıyordum. (1,2 TSI benim kullanım şartlarımda daha az yakmaz)
    1,6 TDI DSG ile 19,6 krş./km. yakıyorum. (Uzun süreli kullanımda ortalamam 4,8 lt./100 Km.)

    Her ay minimum 2500 km. yol yapıyorum.

    37-19,6=17,40X2500=43500 krş/100=435 TL. aylık 435X12=5220 TL. Yıllık tasarrufum var. 2 yılda aradaki farkı amorti eder. 1 yıl da kara geçer, 3 yılın sonunda benzinli arabaya nazaran daha az bir zararla satarım.

    Eğer yılda 10-20.000 km. arası yol yapan bir kullanıcı olsaydım evet, elbette benzinli tercih ederdim. Ama yine de 1,2 değil 1,4 alırdım. Küçük motor büyük kasada o kadar ekonomik olmuyor.

    Saygılar.



    Hocam siz sürekli 1.4 TSI motorla karşılaştırıyorsunuz. Hatta karşılaştırdığınız 1.4 TSI' da S&S sistemi yok ve son teknoloji değil. Şuan ki S&S sistemli ve yeni nesil 1.2 TSI ile iddia ediyorum 27-28 kuruş yakarsınız ( Bunu 1.4 TSI ile 37 kuruş, 1.6 TDI ile 20 kuruş yaktığınız için söylüyorum )

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Bu hesaplar pratikte tutmuyor. Yanılıyor, yanıltıyorsunuz.

    Ben bundan önce defalarca benzinli otomatik araç sahibi oldum. Son 1 yıl içinde 4 kez araç değiştirdim.

    Bundan evvel Octavia'nın 1,4 TSI'ını da 10 ay kullandım. Tamamen aynı güzergahta ve aynı şartlarda. Şu an 1,6 TDI'ının kullanıyorum. Ben yakıt tüketimi konusunda fabrika ya da yol bilgisayarı verilerine göre hesap yapmam asla. Depoyu her fullediğimde tripmetreyi sıfırlar ve her yakıt aldığımda, aldığım yakıtla ne kadar yol yaptığımı ölçerim.
    Tamamen bu verilere göre hesaplayacak olursam:

    Aynı şartlarda, yakıtı aynı istasyondan aldığım durumda...

    1,4 TSI DSG ile 37 krş./km. yakıyordum. (1,2 TSI benim kullanım şartlarımda daha az yakmaz)
    1,6 TDI DSG ile 19,6 krş./km. yakıyorum. (Uzun süreli kullanımda ortalamam 4,8 lt./100 Km.)

    Her ay minimum 2500 km. yol yapıyorum.

    37-19,6=17,40X2500=43500 krş/100=435 TL. aylık 435X12=5220 TL. Yıllık tasarrufum var. 2 yılda aradaki farkı amorti eder. 1 yıl da kara geçer, 3 yılın sonunda benzinli arabaya nazaran daha az bir zararla satarım.

    Eğer yılda 10-20.000 km. arası yol yapan bir kullanıcı olsaydım evet, elbette benzinli tercih ederdim. Ama yine de 1,2 değil 1,4 alırdım. Küçük motor büyük kasada o kadar ekonomik olmuyor.

    Saygılar.



    Hocam siz sürekli 1.4 TSI motorla karşılaştırıyorsunuz. Hatta karşılaştırdığınız 1.4 TSI' da S&S sistemi yok ve son teknoloji değil. Şuan ki S&S sistemli ve yeni nesil 1.2 TSI ile iddia ediyorum 27-28 kuruş yakarsınız ( Bunu 1.4 TSI ile 37 kuruş, 1.6 TDI ile 20 kuruş yaktığınız için söylüyorum )

    Neyse bu konu uzar, ben kendi adıma yaptığım tercihten memnunum. Bir daha araç alacak olursam ki 3 yıldan evvel sözkonusu değil, o günki şartlarda yeniden değerlendireceğim. Yeni araç alacaklar için benim tavsiyem eğer c sınıfı olacaksa kesinlikle octavia, eğer 25000 km'den faZla yol yapılacaksa dizel yapılmayacaksa benzinli... Şehiriçi kullanımda 1,2 , uzun yol için 1,4... Araçta yalnız seyahat edilecek ise golf ya da polo...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    2012 Suzuki SX4 GL AT Beyaz (Satıldı) 2014 Skoda Octavia 1.6 TDI CR DSG Elegance Beyaz (Satıldı) 2013 Chevrolet Cruze HB 1.4T 140BG LTZ (Satıldı) 2014 Volswagen Tiguan 1.4 TSI 160 PS CUP BMT DSG Refleks Gümüş Navi, Bluetooth, Geri Görüş, K. Ayna, K. Isıtma, Şerit Takip




  • Yüzbaşı
    329 Mesaj
    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.
    _____________________________
  • Teğmen
    207 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Merhaba, hafızalı koltuk ve ayna opsiypnel bir pakette geliyor. Çok gerekli değilse sipariş etmeyin bekliyorsunuz. Stok araçlarda yok çünkü... Eğer yılda 25000 km'den uzun yol yapmayacaksanız 1,2 ya da 1,4 benzinli tercih edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oguzce -- 5 Ağustos 2014; 20:29:53 >
    _____________________________
    2012 Suzuki SX4 GL AT Beyaz (Satıldı) 2014 Skoda Octavia 1.6 TDI CR DSG Elegance Beyaz (Satıldı) 2013 Chevrolet Cruze HB 1.4T 140BG LTZ (Satıldı) 2014 Volswagen Tiguan 1.4 TSI 160 PS CUP BMT DSG Refleks Gümüş Navi, Bluetooth, Geri Görüş, K. Ayna, K. Isıtma, Şerit Takip




  • Yarbay
    3077 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Hafızalı koltuk Elegance modelinde standart değil.
    Ekstra garanti görüş meselesi. Ben +2 yıl yaptırdım.
    |
    |
    Bahsedilenler: iatros81
    _____________________________
    İNSANLAR DA PARA GİBİDİR, IŞIĞA TUTUN, İÇİNDE ATATÜRK YOKSA SAHTEDİR!
    ARACINA GÜRÜLTÜLÜ EGZOS TAKANLARA BURDAN SESLENİYORUM; O EGZOS SESİ İLE RAHATSIZ EDİYORSUNUZ, HEMEN SÖKTÜRÜN! SÖKTÜRMEYENLERE BELÂ OKUYORUM, BENDEN GÜNAH GİTTİ...




  • Yüzbaşı
    716 Mesaj
    Herkese iyi günler dilerim benim araçta 2014 model Ambition donanımlı 1.6 dizel düz vites , araçta en çok aradığım özellikler , otomatik katlanabilir aynalar, sis farları , birde direksiyon üzerinden radyo kontrol butonları giriş donanım pakedinde bunlar olsaydı benim açımdan çok harika olacaktı işin ilginç tarafı sis farı ambition donanıma sonradan da takılmıyormuş , servislede görüştüm ,Yüce oto ile de görüştüm aracın kablolarının farklılığından dolayı Skoda fabrikası sis farı takılmasına izin vermiyormuş ileride sorun çıkartabiliyormuş bunu önce yetkili servisteki görevli demişti sonradan birde emin olmak için Yüce oto'ya hem mail attım hemde telefon ile aradım sis farı takılmadığını belirttiler Ambition donanımlı araca , Ambition donanımlı Octavia araca sonradan eklenebilir opsiyonlar nelerdir acaba bilen varmı ? direksiyondan radyo kontrol butonları falan takılabiliyor mu ? veya sonradan otomatik katlanabilir aynalar yapılabiliyor mu ?
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    329 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Merhaba, hafızalı koltuk ve ayna opsiypnel bir pakette geliyor. Çok gerekli değilse sipariş etmeyin bekliyorsunuz. Stok araçlarda yok çünkü... Eğer yılda 25000 km'den uzun yol yapmayacaksanız 1,2 ya da 1,4 benzinli tercih edin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Merhaba, hafızalı koltuk ve ayna opsiypnel bir pakette geliyor. Çok gerekli değilse sipariş etmeyin bekliyorsunuz. Stok araçlarda yok çünkü... Eğer yılda 25000 km'den uzun yol yapmayacaksanız 1,2 ya da 1,4 benzinli tercih edin.

    Benzinliye tövbe ettim. Zaten 20000 km nin altına da inmem. Benim için en mantıklısı dizel. Hanım da arada kullanacağı için otomatik de gerekli. Garanti uzatma için ne dersiniz acaba? Değer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iatros81 -- 5 Ağustos 2014; 20:36:11 >
    _____________________________




  • Yarbay
    2568 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Merhaba, hafızalı koltuk ve ayna opsiypnel bir pakette geliyor. Çok gerekli değilse sipariş etmeyin bekliyorsunuz. Stok araçlarda yok çünkü... Eğer yılda 25000 km'den uzun yol yapmayacaksanız 1,2 ya da 1,4 benzinli tercih edin.

    Benzinliye tövbe ettim. Zaten 20000 km nin altına da inmem. Benim için en mantıklısı dizel. Hanım da arada kullanacağı için otomatik de gerekli. Garanti uzatma için ne dersiniz acaba? Değer mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    Merhaba, hafızalı koltuk ve ayna opsiypnel bir pakette geliyor. Çok gerekli değilse sipariş etmeyin bekliyorsunuz. Stok araçlarda yok çünkü... Eğer yılda 25000 km'den uzun yol yapmayacaksanız 1,2 ya da 1,4 benzinli tercih edin.

    Benzinliye tövbe ettim. Zaten 20000 km nin altına da inmem. Benim için en mantıklısı dizel. Hanım da arada kullanacağı için otomatik de gerekli. Garanti uzatma için ne dersiniz acaba? Değer mi?

    Dsg aliyorsan kesinlikle garantiyi uzat sonra canin yanmasin arkadasim Dsg Ariza yaptimi on bin TL lerle diğer biciyorlar disarida da yaptiramazsiniz sistem yeni
    Şiddetle tavsiye ederim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Unutamazsın alışırsın




  • Yüzbaşı
    587 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperV

    Herkese iyi günler dilerim benim araçta 2014 model Ambition donanımlı 1.6 dizel düz vites , araçta en çok aradığım özellikler , otomatik katlanabilir aynalar, sis farları , birde direksiyon üzerinden radyo kontrol butonları giriş donanım pakedinde bunlar olsaydı benim açımdan çok harika olacaktı işin ilginç tarafı sis farı ambition donanıma sonradan da takılmıyormuş , servislede görüştüm ,Yüce oto ile de görüştüm aracın kablolarının farklılığından dolayı Skoda fabrikası sis farı takılmasına izin vermiyormuş ileride sorun çıkartabiliyormuş bunu önce yetkili servisteki görevli demişti sonradan birde emin olmak için Yüce oto'ya hem mail attım hemde telefon ile aradım sis farı takılmadığını belirttiler Ambition donanımlı araca , Ambition donanımlı Octavia araca sonradan eklenebilir opsiyonlar nelerdir acaba bilen varmı ? direksiyondan radyo kontrol butonları falan takılabiliyor mu ? veya sonradan otomatik katlanabilir aynalar yapılabiliyor mu ?
    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperV

    Herkese iyi günler dilerim benim araçta 2014 model Ambition donanımlı 1.6 dizel düz vites , araçta en çok aradığım özellikler , otomatik katlanabilir aynalar, sis farları , birde direksiyon üzerinden radyo kontrol butonları giriş donanım pakedinde bunlar olsaydı benim açımdan çok harika olacaktı işin ilginç tarafı sis farı ambition donanıma sonradan da takılmıyormuş , servislede görüştüm ,Yüce oto ile de görüştüm aracın kablolarının farklılığından dolayı Skoda fabrikası sis farı takılmasına izin vermiyormuş ileride sorun çıkartabiliyormuş bunu önce yetkili servisteki görevli demişti sonradan birde emin olmak için Yüce oto'ya hem mail attım hemde telefon ile aradım sis farı takılmadığını belirttiler Ambition donanımlı araca , Ambition donanımlı Octavia araca sonradan eklenebilir opsiyonlar nelerdir acaba bilen varmı ? direksiyondan radyo kontrol butonları falan takılabiliyor mu ? veya sonradan otomatik katlanabilir aynalar yapılabiliyor mu ?

    Erzurum yetkili serviste sis farı takılıyor 400 tl demişlerdi fiyatına. Arka kapılara hoparlör takan yer var burada ama ne kadar güvenilir bu muamma. dokunmatik ekranlı multimedya cihazı takılabiliyor skodaturkeyde yaptıran biri vardı. Benim için çok gerekli olan cruise control. Onda da sıkıntı yaşayan var servise sorduğumda hala gelmedi demişlerdi. Benim yaptırmak istediklerim cc, sis farı, arka kapılara hoparlör, multimedya cihazı geri vites kameralı
    |
    |
    _____________________________
    Öğrenmek, akıntıya karşı yüzmek gibidir ilerleyemediğiniz taktirde gerilersiniz




  • Yarbay
    4593 Mesaj
    Sis farı meselesinde servisin doğru söylemediğine bahse girerim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    quote:

    Orijinalden alıntı: JohnA

    Bende merak ettim kapı içi döşemelerde ki hayal kırıklığınızı.
    Hediye cam filmi vb konusunda da bayilerin içerisindeki uygulayıcılardan bazıları dış firma; örnek olarak ankara and oto da hemen servisin yanında uygulamalar yapılıyor ama farklı firma yapıyor bu nedenle cam filmi kaput filmi vs istediğinizde bize bağlı değiller onlar ayrı firma gibi söylemlerle karşılaşabilirsiniz.
    Biz de aracı alırken cam filmi, kaput filmi, alta zift uygulaması vs istedik benzer cevabı verdiler ama satış temsilcisi gelin beraber pazarlık edelim dedi. öyle bir yardımı oldu.

    Nihayetinde alta zift yaptırdınız mı ve faydasını gördünüz mü? Ben de yaptırmak istiyorum, ancak benim bulunduğum bölgede bu işi yapan firma yok.

    Ben yaptırdım ve memnun kaldım. İlk başlarda pek fark hissetmedim fakat bir ay geçtikten sonra ve sürülen malzeme iyice kuruduktan sonra bazı rahatsız edici sesler iyice azaldı, ilk başta psikolojik diye düşündüm fakat sesler gerçekten azaldı,zaten mantık olarak ta azalması lazımdı çünkü arabanın altını 30 kilo ağırlığında bir tabaka ile kapladılar, dolayısıyla kasislerden ve çukurlardan geçerken oluşan tangırtılar kesildi, ayrıca yüksek hızlarda da arabanın altından içeriye sızan yol sesleri azaldı, herkese tavsiye ederim.



    Zift uygulamasını nerede yaptırdınız...

    Alıntıları Göster
    Ben yaptırdım ve memnun kaldım. İlk başlarda pek fark hissetmedim fakat bir ay geçtikten sonra ve sürülen malzeme iyice kuruduktan sonra bazı rahatsız edici sesler iyice azaldı, ilk başta psikolojik diye düşündüm fakat sesler gerçekten azaldı,zaten mantık olarak ta azalması lazımdı çünkü arabanın altını 30 kilo ağırlığında bir tabaka ile kapladılar, dolayısıyla kasislerden ve çukurlardan geçerken oluşan tangırtılar kesildi, ayrıca yüksek hızlarda da arabanın altından içeriye sızan yol sesleri azaldı, herkese tavsiye ederim.



    Zift uygulamasını nerede yaptırdınız...

    Zibert'te yaptırdım. Kendi özel yaptıkları çamur gibi yapışkan zift kokulu bir karışım vardı,onu kullandılar. İyi bir ustaydı tavsiye ederim. Arabayı alacağım gün galeriden yeni çıkmış mercedes e serisini de getirmişlerdi ona da aynı uygulamadan yapıyorlardı..
    |
    |
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDİ DSG




  • Yüzbaşı
    361 Mesaj
    2. elde dizeller daha pahalı yalnız.

    Ben yılda 45000 km yapıyorum, bana benzinli mi dayanır :) (hatta daha fazla, aracı alalı 3 ay 25 gün olmuş :D Araç 17000'de şu anda :) )
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    285 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: atlantikbeyaz

    son hızı 194 km olan araca 220 km yaptırmışsınız tebrik ediyorum

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    |
    |
    _____________________________
    ---LUCIEN---
    2014 SKODA OCTAVIA 1.6 TDI DSG ELEGANCE
    Iphone 6S 64
    Lenovo Y530 59-020664''Core2Duo T9600-2.8ghz, 6Gb DDR3 1066Mhz, Nvidia 9600GS 1024Mb, 500Gb Led monitor
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Kesinlikle öyle. Ben araçların nakit alındığını düşünerek hesapladım aslında. Kredi alımlarında 10.000 TL fazla kredi çekmenin bedeli 0.90 faiz oranı olsa 36 ayda 12.000 TL geri ödemesi oluyor. Yani 2.000 TL' de faizi katalım oldu sana 12.000 TL :) Dizel benzinli ikiside 15.000' de giriyor onda sıkıntı yok. Yılda 30.000 km yapan birisi için 2 kez bakım demek... 150 TL bakım farkı olsa x2 dersek 300 TL bakımdan fark eder. 300 TL MTV' den farkeder yılda. 6-7 yıldan önce amorti etmesi zor. Kimsede kolay kolay 6-7 yıl araca binmiyor. Yapılan araştırmalara göre Türk insanı 3.5 yılda bir araç değişimi gerçekleştiriyor. 7 senede amorti edildiğini düşünürsek yaklaşık 6.000 TL civarında parayı havaya saçmanız anlamına geliyor. Vw' de satış temsilcisi olarak 3 sene görev yaptım. 1.6 TDI Polo isteyene ( yılda 15.000 bini geçmeyiz diyenler için ) genelde 1.2 TSI Golf satıyordum :) İkiside aynı fiyat. Sonra gelip benden ailenin başka bir ferdi veya eş dost akrabaları için bir araba daha alıyorlardı :) çok memnun kalıyorlardı çünkü :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Kesinlikle öyle. Ben araçların nakit alındığını düşünerek hesapladım aslında. Kredi alımlarında 10.000 TL fazla kredi çekmenin bedeli 0.90 faiz oranı olsa 36 ayda 12.000 TL geri ödemesi oluyor. Yani 2.000 TL' de faizi katalım oldu sana 12.000 TL :) Dizel benzinli ikiside 15.000' de giriyor onda sıkıntı yok. Yılda 30.000 km yapan birisi için 2 kez bakım demek... 150 TL bakım farkı olsa x2 dersek 300 TL bakımdan fark eder. 300 TL MTV' den farkeder yılda. 6-7 yıldan önce amorti etmesi zor. Kimsede kolay kolay 6-7 yıl araca binmiyor. Yapılan araştırmalara göre Türk insanı 3.5 yılda bir araç değişimi gerçekleştiriyor. 7 senede amorti edildiğini düşünürsek yaklaşık 6.000 TL civarında parayı havaya saçmanız anlamına geliyor. Vw' de satış temsilcisi olarak 3 sene görev yaptım. 1.6 TDI Polo isteyene ( yılda 15.000 bini geçmeyiz diyenler için ) genelde 1.2 TSI Golf satıyordum :) İkiside aynı fiyat. Sonra gelip benden ailenin başka bir ferdi veya eş dost akrabaları için bir araba daha alıyorlardı :) çok memnun kalıyorlardı çünkü :)

    Arkadaşlar bir önemli konuyu dikkate almıyorsunuz..insanlar araba alırken ömür boyunca kullanmak için almıyorlar..siz kendiniz de diyorsunuz Türk insanı 3-4 yılda bir arabasını değiştiriyor...adam arabayı dizel aldığında 10000 tl fazla ödüyor ama satarken de 10000 tl fazlasına satıyor...sonuçta sizin yaptığınız o finans hesapları çöpe gidiyor...çünkü satarken benzinliden 10000 fazlasına sattığı gibi kullandığı süre boyunca elde ettiği yakıt karı da cebine kalıyor...
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDİ DSG




  • Yüzbaşı
    285 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    230 240 olmasa da burada ki videoda 220 görünüy0r ve yol aşağı eğimli değil

    1.6 105 beygir bi aracın 210-220 görmesine neden bu kadar şaşırdığınızı anlamadım sizin kullandığınız araç fabrika verilerinin üstüne altına çıkmıyor sanırsam?
    _____________________________
    ---LUCIEN---
    2014 SKODA OCTAVIA 1.6 TDI DSG ELEGANCE
    Iphone 6S 64
    Lenovo Y530 59-020664''Core2Duo T9600-2.8ghz, 6Gb DDR3 1066Mhz, Nvidia 9600GS 1024Mb, 500Gb Led monitor




  • Yüzbaşı
    285 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: iatros81

    Merhaba.Ben de 1.6 tdi dsg elegance alma arifesindeyim. Yorumları okurken dikkatimi çekti. Hafızalı koltuk standart mı elegance da. Bir de 1200 tl ye artı 2 yıl ya da 2000 tl ye artı 3 yıl garanti uzatmak mantıklı olur mu? Dsg ve dizel (turbo arızası gibi sorunlar) beni düşündürüyor. Ek garanti önerir misiniz? Teşekkürler.

    hafızalı koltuk Octavia elegance da yok dostum, şu an piyasadaki en sağlam ve sorunsuz dsg Octavia da varmış bi kaç servisden böle dediler. birde açıkçası ben vw jetta
    alıyordum ve motor teknolojisi şu an yeni olan yanlızca Octavia -golf- leon-polo olduğunu sölediler ekimde jetta nın da makyaj kasa değişimine gireceğini onlardada şu anki Octavia motoru
    geleceğinden bahsettiler. motordaki farklılıklardan birisinin Octavia ve diğer bahsettiğim araçlarda da fiber optik kablo donanım kullanılmış şu an ki mevcut jetta ve diğer odellerde eski tip
    olduğunu ilerleyen dönemlerde hepsinin değişeceğinden bahsettiler.

    garanti konusunda uzun vadeli bi düşünce varsa yapılabilir neden olmasın bana öle bi teklifte bulunmadılar şayet düşünebilirim bende...
    |
    |
    _____________________________
    ---LUCIEN---
    2014 SKODA OCTAVIA 1.6 TDI DSG ELEGANCE
    Iphone 6S 64
    Lenovo Y530 59-020664''Core2Duo T9600-2.8ghz, 6Gb DDR3 1066Mhz, Nvidia 9600GS 1024Mb, 500Gb Led monitor




  • Binbaşı
    1116 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lucien

    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    230 240 olmasa da burada ki videoda 220 görünüy0r ve yol aşağı eğimli değil

    1.6 105 beygir bi aracın 210-220 görmesine neden bu kadar şaşırdığınızı anlamadım sizin kullandığınız araç fabrika verilerinin üstüne altına çıkmıyor sanırsam?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lucien

    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    230 240 olmasa da burada ki videoda 220 görünüy0r ve yol aşağı eğimli değil

    1.6 105 beygir bi aracın 210-220 görmesine neden bu kadar şaşırdığınızı anlamadım sizin kullandığınız araç fabrika verilerinin üstüne altına çıkmıyor sanırsam?

    1- O eğim yok dediğiniz yolda videonun sonuna bakarsanız ciddi bir eğim olduğunu anlamak zor değil.
    2- Yabanci videoları izlerseniz 217 olan octavianın gps hız ölçümünde 208 çıktığını görürsünüz ki bunuda yol eğimine bağlıyorum.
    3- Alıntı yaptınız mesajı önce okuyunuz.Ben orada 210 demedim ki kadranda en son buna benzer yorumumda 230 gibi bir değerleri görmesi mümkün değil dedim.Gerçek anlamda düz yol olduğunu ispatlanan bir yolda GPS ölçümü ile stok 105 beygir sıradan bir motor 220 yapsın size kendi aracımın anahtarını veririm.
    5- Şunu bana şunu anlatsın fabrika son hızı 220 olan bir aracını salaklar mı ki 194 olarak lanse ediyor?
    6- Aracım astra h 1.3 son hızı 172 olarak belirlenmiş aynı yolda git gel yaptığım halde kadranda 180 leri anca görüyorum ki gerçekte de bu değer daha az bunuda kendi aracım yapamıyor sizinki de de olmaz gibi kıskançlık açısından söylemiyorum.





    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Kesinlikle öyle. Ben araçların nakit alındığını düşünerek hesapladım aslında. Kredi alımlarında 10.000 TL fazla kredi çekmenin bedeli 0.90 faiz oranı olsa 36 ayda 12.000 TL geri ödemesi oluyor. Yani 2.000 TL' de faizi katalım oldu sana 12.000 TL :) Dizel benzinli ikiside 15.000' de giriyor onda sıkıntı yok. Yılda 30.000 km yapan birisi için 2 kez bakım demek... 150 TL bakım farkı olsa x2 dersek 300 TL bakımdan fark eder. 300 TL MTV' den farkeder yılda. 6-7 yıldan önce amorti etmesi zor. Kimsede kolay kolay 6-7 yıl araca binmiyor. Yapılan araştırmalara göre Türk insanı 3.5 yılda bir araç değişimi gerçekleştiriyor. 7 senede amorti edildiğini düşünürsek yaklaşık 6.000 TL civarında parayı havaya saçmanız anlamına geliyor. Vw' de satış temsilcisi olarak 3 sene görev yaptım. 1.6 TDI Polo isteyene ( yılda 15.000 bini geçmeyiz diyenler için ) genelde 1.2 TSI Golf satıyordum :) İkiside aynı fiyat. Sonra gelip benden ailenin başka bir ferdi veya eş dost akrabaları için bir araba daha alıyorlardı :) çok memnun kalıyorlardı çünkü :)

    Arkadaşlar bir önemli konuyu dikkate almıyorsunuz..insanlar araba alırken ömür boyunca kullanmak için almıyorlar..siz kendiniz de diyorsunuz Türk insanı 3-4 yılda bir arabasını değiştiriyor...adam arabayı dizel aldığında 10000 tl fazla ödüyor ama satarken de 10000 tl fazlasına satıyor...sonuçta sizin yaptığınız o finans hesapları çöpe gidiyor...çünkü satarken benzinliden 10000 fazlasına sattığı gibi kullandığı süre boyunca elde ettiği yakıt karı da cebine kalıyor...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74


    Hesap güzel ama biraz daha net ve detaylandırmak lazım.

    Finans maliyeti:))
    10 bin tl farkı nakit alımda bankaya yatırsan %8-9 faiz getirir kredi kullanımında ise %12 lerde faiz farkı yapar.
    Bu durumda 800 ila 1200 tl arası yıllık finans maliyeti var 10 bin tl.farkın.
    Benzinli 800-1200 tl arası daha hesaplı yıllık bazda.

    Ayrıca yıllık servis bakım farkı daha yüksek olabilir:

    Dizeller 10 binde benzinliler 15 binde bakıma giriyorsa eğer;

    1.2 tsi senede 2 bakım 2x400 = 800 tl dizel ler ise 3x450 tl = 1350 tl (bakım masraları tahmini değerdir)
    benzinli yılda 550 tl daha hesaplı olur bu hesaba göre.

    BU 2 faktörüde göz önüne alırsak 5 yıl değil 7-8 yıla kadar uzar amorti etmesi.

    Sonuç olarak dizel araç kullanıyorum çok az yakıyorum diye sevinen arkadaşların bu matematik ve maliyet hesaplarına daha çok odaklanmasında fayda var, çünkü kar falan değil zarar ediyorlar net olarak.
    Hele ki senede 15-20 bin km zor yapıp da dizel ucuz diye benzinli motora göre 8-10 bin fark bir vatandaşlara Allah akıl fikir versin. Eskiden benzinli ve dizel motor arasında 3-5 bin tl fark olurdu, benzin mazot arası makas daha derindi ve yılda 30 bin km yapan için idealdi dizel ama şimdi 7-15 bin tl ye kadar farklar var.
    Senede 50-60 bin km yapan bir seyyah/Evliya Çelebi falan değilseniz dizel almak net zarardır, benzinlinin sessizliği,konforu ve pperformansı da ayrıca kardır.









    Kesinlikle öyle. Ben araçların nakit alındığını düşünerek hesapladım aslında. Kredi alımlarında 10.000 TL fazla kredi çekmenin bedeli 0.90 faiz oranı olsa 36 ayda 12.000 TL geri ödemesi oluyor. Yani 2.000 TL' de faizi katalım oldu sana 12.000 TL :) Dizel benzinli ikiside 15.000' de giriyor onda sıkıntı yok. Yılda 30.000 km yapan birisi için 2 kez bakım demek... 150 TL bakım farkı olsa x2 dersek 300 TL bakımdan fark eder. 300 TL MTV' den farkeder yılda. 6-7 yıldan önce amorti etmesi zor. Kimsede kolay kolay 6-7 yıl araca binmiyor. Yapılan araştırmalara göre Türk insanı 3.5 yılda bir araç değişimi gerçekleştiriyor. 7 senede amorti edildiğini düşünürsek yaklaşık 6.000 TL civarında parayı havaya saçmanız anlamına geliyor. Vw' de satış temsilcisi olarak 3 sene görev yaptım. 1.6 TDI Polo isteyene ( yılda 15.000 bini geçmeyiz diyenler için ) genelde 1.2 TSI Golf satıyordum :) İkiside aynı fiyat. Sonra gelip benden ailenin başka bir ferdi veya eş dost akrabaları için bir araba daha alıyorlardı :) çok memnun kalıyorlardı çünkü :)

    Arkadaşlar bir önemli konuyu dikkate almıyorsunuz..insanlar araba alırken ömür boyunca kullanmak için almıyorlar..siz kendiniz de diyorsunuz Türk insanı 3-4 yılda bir arabasını değiştiriyor...adam arabayı dizel aldığında 10000 tl fazla ödüyor ama satarken de 10000 tl fazlasına satıyor...sonuçta sizin yaptığınız o finans hesapları çöpe gidiyor...çünkü satarken benzinliden 10000 fazlasına sattığı gibi kullandığı süre boyunca elde ettiği yakıt karı da cebine kalıyor...

    Tam anlamıyla katılıyorum dostum.. Parası olan alıyor zaten. 3000 bin 4000 bin tl hesabını yaparakta aldıklarını zannetmiyorum...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    173 Mesaj

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-nadir-den-2013-yeni-kasa-octavia-ambition-1.2-tsi-16-valf-105-hp-173793971/detay bu ilanın videosunda 237 yi görüyor yolda eğim bile olsa bu aracın bu km lere çıkması ilginç.
    |
    |
    alaattin(bjk) kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Skoda Octavia 1.2 TSI Optimal DSG
  • Teğmen
    207 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lucien

    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    230 240 olmasa da burada ki videoda 220 görünüy0r ve yol aşağı eğimli değil

    1.6 105 beygir bi aracın 210-220 görmesine neden bu kadar şaşırdığınızı anlamadım sizin kullandığınız araç fabrika verilerinin üstüne altına çıkmıyor sanırsam?

    1- O eğim yok dediğiniz yolda videonun sonuna bakarsanız ciddi bir eğim olduğunu anlamak zor değil.
    2- Yabanci videoları izlerseniz 217 olan octavianın gps hız ölçümünde 208 çıktığını görürsünüz ki bunuda yol eğimine bağlıyorum.
    3- Alıntı yaptınız mesajı önce okuyunuz.Ben orada 210 demedim ki kadranda en son buna benzer yorumumda 230 gibi bir değerleri görmesi mümkün değil dedim.Gerçek anlamda düz yol olduğunu ispatlanan bir yolda GPS ölçümü ile stok 105 beygir sıradan bir motor 220 yapsın size kendi aracımın anahtarını veririm.
    5- Şunu bana şunu anlatsın fabrika son hızı 220 olan bir aracını salaklar mı ki 194 olarak lanse ediyor?
    6- Aracım astra h 1.3 son hızı 172 olarak belirlenmiş aynı yolda git gel yaptığım halde kadranda 180 leri anca görüyorum ki gerçekte de bu değer daha az bunuda kendi aracım yapamıyor sizinki de de olmaz gibi kıskançlık açısından söylemiyorum.




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lucien

    quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay1122

    2014 octavia elegance sahibiyim. başlarda aracı passat, jetta gibi modelleri *itici* bulduğum için tercih etmiştim. ancak dürüst olmak gerekirse beklediğimden çok iyi çıktı. tasarımından iç dizaynına kadar tatmin ediciydi ancak performans anlamında adeta bir 2.0 araçtan farksız. özellikle sport şanzımana geçtiğimde istanbul-ankara yolunda kağıt üzerinde maksimum süratı 195 göstermesine rağmen 238'i görmüştüm. önüme araç çıkmasaydı 245'i görebilirdi ve inanın 238 ile gidiyorsunuz fakat araç bunu hiç ama hiç hissettirmiyor. en ufak bir titreme, sallanma veya aşırı ses gibi şeyler yok. hayatımda paramın aldığı en iyi araç oldu. umarım ilerde octavia rs almakta nasip olur. hani süzülüyor dersiniz ya. octavia için forumları dolaşanlar hiç düşünmeden alsınlar.

    195 son sürati olan arabada 238 gördün 245 e de çıkabilirdi öyle mi ? Diğer oktavia sahipleri de aynı şeylerimi söylüyor merak ettim.238 lede gidiyorsunuz ve hiç hissettirmiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=p-djfSW-vDQ
    230 240 olmasa da burada ki videoda 220 görünüy0r ve yol aşağı eğimli değil

    1.6 105 beygir bi aracın 210-220 görmesine neden bu kadar şaşırdığınızı anlamadım sizin kullandığınız araç fabrika verilerinin üstüne altına çıkmıyor sanırsam?

    1- O eğim yok dediğiniz yolda videonun sonuna bakarsanız ciddi bir eğim olduğunu anlamak zor değil.
    2- Yabanci videoları izlerseniz 217 olan octavianın gps hız ölçümünde 208 çıktığını görürsünüz ki bunuda yol eğimine bağlıyorum.
    3- Alıntı yaptınız mesajı önce okuyunuz.Ben orada 210 demedim ki kadranda en son buna benzer yorumumda 230 gibi bir değerleri görmesi mümkün değil dedim.Gerçek anlamda düz yol olduğunu ispatlanan bir yolda GPS ölçümü ile stok 105 beygir sıradan bir motor 220 yapsın size kendi aracımın anahtarını veririm.
    5- Şunu bana şunu anlatsın fabrika son hızı 220 olan bir aracını salaklar mı ki 194 olarak lanse ediyor?
    6- Aracım astra h 1.3 son hızı 172 olarak belirlenmiş aynı yolda git gel yaptığım halde kadranda 180 leri anca görüyorum ki gerçekte de bu değer daha az bunuda kendi aracım yapamıyor sizinki de de olmaz gibi kıskançlık açısından söylemiyorum.




    Sizin aracın eski kasasından manuel vites 1.3 CDTI bir akrabamda vardı. Yıl 2007. Bende de 2006 model Nissan Micra 1.2 benzinli 80 hp. otomatik araç vardı. İstanbul'dan beraber çıktık Ankara'da bir akrabamızın düğününe gittik. Ben Ankara otobanında en çok 170 gördüm. Acemi olduğum için tırsıp kestim gazlamayı... Diğer akrabam 2,5 saatten kısa bir sürede düğün evine ulaştı. Ben 4 saatte vardım. Bana yolda yer yer 220'ye çıktığını söyledi. Bu benim yaşadığım birşey. Sonradan anlatmış olsalar inanmazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oguzce -- 6 Ağustos 2014; 10:43:10 >
    |
    |
    _____________________________
    2012 Suzuki SX4 GL AT Beyaz (Satıldı) 2014 Skoda Octavia 1.6 TDI CR DSG Elegance Beyaz (Satıldı) 2013 Chevrolet Cruze HB 1.4T 140BG LTZ (Satıldı) 2014 Volswagen Tiguan 1.4 TSI 160 PS CUP BMT DSG Refleks Gümüş Navi, Bluetooth, Geri Görüş, K. Ayna, K. Isıtma, Şerit Takip




Reklamlar
Orjinal Laptop Yedek Parça
Bey Azura
Canlı Tv izle
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
1,188
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.