Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (365. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
16.421
Cevap
193
Favori
1.276.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 363364365366367
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    quote:

    Orijinalden alıntı: JohnA

    Bende merak ettim kapı içi döşemelerde ki hayal kırıklığınızı.
    Hediye cam filmi vb konusunda da bayilerin içerisindeki uygulayıcılardan bazıları dış firma; örnek olarak ankara and oto da hemen servisin yanında uygulamalar yapılıyor ama farklı firma yapıyor bu nedenle cam filmi kaput filmi vs istediğinizde bize bağlı değiller onlar ayrı firma gibi söylemlerle karşılaşabilirsiniz.
    Biz de aracı alırken cam filmi, kaput filmi, alta zift uygulaması vs istedik benzer cevabı verdiler ama satış temsilcisi gelin beraber pazarlık edelim dedi. öyle bir yardımı oldu.

    Nihayetinde alta zift yaptırdınız mı ve faydasını gördünüz mü? Ben de yaptırmak istiyorum, ancak benim bulunduğum bölgede bu işi yapan firma yok.

    Ben yaptırdım ve memnun kaldım. İlk başlarda pek fark hissetmedim fakat bir ay geçtikten sonra ve sürülen malzeme iyice kuruduktan sonra bazı rahatsız edici sesler iyice azaldı, ilk başta psikolojik diye düşündüm fakat sesler gerçekten azaldı,zaten mantık olarak ta azalması lazımdı çünkü arabanın altını 30 kilo ağırlığında bir tabaka ile kapladılar, dolayısıyla kasislerden ve çukurlardan geçerken oluşan tangırtılar kesildi, ayrıca yüksek hızlarda da arabanın altından içeriye sızan yol sesleri azaldı, herkese tavsiye ederim.




  • Selamlar,

    Bu araçların ilk bakımı kaç binde? Bende 30.000 görünüyor, çok geldi....
  • SpeCTRuM S kullanıcısına yanıt
    ilk bakım 1000 sonrakiler ise 15000 km yada 1 yıl sonra...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanistanbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    quote:

    Orijinalden alıntı: JohnA

    Bende merak ettim kapı içi döşemelerde ki hayal kırıklığınızı.
    Hediye cam filmi vb konusunda da bayilerin içerisindeki uygulayıcılardan bazıları dış firma; örnek olarak ankara and oto da hemen servisin yanında uygulamalar yapılıyor ama farklı firma yapıyor bu nedenle cam filmi kaput filmi vs istediğinizde bize bağlı değiller onlar ayrı firma gibi söylemlerle karşılaşabilirsiniz.
    Biz de aracı alırken cam filmi, kaput filmi, alta zift uygulaması vs istedik benzer cevabı verdiler ama satış temsilcisi gelin beraber pazarlık edelim dedi. öyle bir yardımı oldu.

    Nihayetinde alta zift yaptırdınız mı ve faydasını gördünüz mü? Ben de yaptırmak istiyorum, ancak benim bulunduğum bölgede bu işi yapan firma yok.

    Ben yaptırdım ve memnun kaldım. İlk başlarda pek fark hissetmedim fakat bir ay geçtikten sonra ve sürülen malzeme iyice kuruduktan sonra bazı rahatsız edici sesler iyice azaldı, ilk başta psikolojik diye düşündüm fakat sesler gerçekten azaldı,zaten mantık olarak ta azalması lazımdı çünkü arabanın altını 30 kilo ağırlığında bir tabaka ile kapladılar, dolayısıyla kasislerden ve çukurlardan geçerken oluşan tangırtılar kesildi, ayrıca yüksek hızlarda da arabanın altından içeriye sızan yol sesleri azaldı, herkese tavsiye ederim.



    Zift uygulamasını nerede yaptırdınız...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metodm

    merhaba ben yeni octavianın yeni taliplisi olarak 2014 model 1.6 tdi dsg elegans almak düşüncesindeyim.
    ancak sunroof- yarı deri döşeme gibi opsiyonlarıda eklediğinizde fiyat 82.350 lirayı buluyor (az para değil sonuçta)
    ben araçla test sürüşü de yaptım; genel olarak olumlu izlenimlerim oldu ancak kapı içi döşemelerinde ciddi bir hayal kırıklığı yaşadım :(
    buna rağmen almayı düşünüyorum ama bayiden bayiye fiyat değişebilir diye duydum acaba nereden daha uygun alabilirim bilemiyorum? bir de
    bayilerin ekstra ön kaput filmi cam filmi... vb. şeyleri bir çok müşterisine ücretsiz verdiği doğru mudur? bilen arkadaşların yardımcı olması ricam olur. :)

    hocam sunroofu geçebilirsin görüntü için siyah alabilirsin ama ben yarı deri döşemeyi tavsiye ederim




  • Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Ankara Cevizlidere - Kızılay arası sakin trafik 8 km yolda 2,9L /100 km. Dolmuşa binsem daha fazla veririm :)

    Hem performans hem ekonomi hemde satarken 1.2TSI 1.6TDI gibi rahat satılmıyor maalesef ülkemizde.

    Ayrıca zift uygulmasını Ankara And Oto da bende yaptırdım. Bir fark var mı doğrusu dikkat etmedim. Ben sadece altını biraz daha iyi korusun diye yaptırdım. Ankarada olup yaptırmayan arkadaş varsa swap yapıp test edebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codehepta -- 5 Ağustos 2014; 12:10:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...

    Yılda 30.000 km yaptığınızı farzedersek;

    1.2 TSI DSG karma tüketim 5.0 lt x 5 TL = km' de 25 kuruş = yılda 7.500 TL

    1.6 TDI DSG karma tüketim 3.9 lt x 4.5 TL = km' de 17.5 kuruş = 5.250 TL

    7.500 TL - 5.250 TL = 2.250 TL - 300 TL vergi farkı = 1.950 TL - 300 TL yıllık bakım farkı = 1.650 TL

    10.000 TL / 1.650 TL = 6 yılda amorti ediyorsunuz.

    1.2 TSI DSG 0-100 10.5 sn.
    1.6 TDI DSG 0-100 10.9 sn.

    1.2 TSI 175 NM Tork 1400-4000 d/d
    1.6 TDI 250 NM Tork 1500-2750 d/d

    Rampalarda 1.2 TSI' ın 1.6 TDI' ın gerisinde kalacağını düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: codehepta

    Ankara Cevizlidere - Kızılay arası sakin trafik 8 km yolda 2,9L /100 km. Dolmuşa binsem daha fazla veririm :)

    Hem performans hem ekonomi hemde satarken 1.2TSI 1.6TDI gibi rahat satılmıyor maalesef ülkemizde.

    Ayrıca zift uygulmasını Ankara And Oto da bende yaptırdım. Bir fark var mı doğrusu dikkat etmedim. Ben sadece altını biraz daha iyi korusun diye yaptırdım. Ankarada olup yaptırmayan arkadaş varsa swap yapıp test edebiliriz.

    1.2 TSI ile 4 lt civarında tutturabilirmişsiniz o halde :)
  • volkanilginli V kullanıcısına yanıt
    çin malımıdır onu bilmiyorum ama start stopun yapılış amacı bence daha çok yakıt tasarrufu odaklı.
    ben kütahya trafiğinde genelde kapatsamda genel kullanımının sıkışık trafik ve uzun süreli ışıkların-beklemelerin olduğu şehirlerde daha çok olduğunu varsayarsak faydalı olacağını düşünüyorum. farzedelim siz uzunca bir süre ışıkta bekleyeceksiniz start-stop açık yani devrede. araç tamamen durduğunda otomatik olarak motoruda ve yağlama hariç tüm hareketli parçalarıda durduracak. yani sizin boşa almanızdaki mantığı araba viteste kalmasın yada vitesdeyken baskı balataya azda olsa baskı yapmasın, sıyırmasın diye tahmin edersek motoruda onun etki edebileceği kavrama ve şanzımanıda durduracak. bununda dsg ye faydası belki vardır ama zararı yoktur diye tahmin ediyorum. ayağımızı frenden çekmeye başladığımız andada araç daha hareket etmeden motor ve tüm sistem çalışır duruma gelmiş oluyor. aynı zamandada yokuş kalkış desteği aracın hareketini gaza basıncaya kadar zaten tutuyor.

    yani kısaca benim anladığım kadarıyla araç kendisinin çalışırken bile olsa boşta hareket ettirilmesini istemiyor. yine bir örnek vereyim dsgli yada cvt olsun otomatik araçların motor çalışır-yada kapalı farketmez çekilerek götürülmesini kesinlikle tavsiye edilmiyor. yani aracınız çalışıyor ama her hangi bir nedenden dolayı yürüyemiyor, motor gücü düşük vs diyelim ama bu durumda bile başka bir aracın sizi çekmesine üreticiler izin vermiyor diye biliyorum.

    ben sadece kendi aramızdaki sohbetlerden edindiğim bilgiler doğrultusunda birşeyler anlatmaya çalıştım o yüzdende yanlışım olabilir, servislerden yada teknik kişilerden işin detaylarını öğrenirsek tekrar paylaşalım derim. saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...

    Yılda 30.000 km yaptığınızı farzedersek;

    1.2 TSI DSG karma tüketim 5.0 lt x 5 TL = km' de 25 kuruş = yılda 7.500 TL

    1.6 TDI DSG karma tüketim 3.9 lt x 4.5 TL = km' de 17.5 kuruş = 5.250 TL

    7.500 TL - 5.250 TL = 2.250 TL - 300 TL vergi farkı = 1.950 TL - 300 TL yıllık bakım farkı = 1.650 TL

    10.000 TL / 1.650 TL = 6 yılda amorti ediyorsunuz.

    1.2 TSI DSG 0-100 10.5 sn.
    1.6 TDI DSG 0-100 10.9 sn.

    1.2 TSI 175 NM Tork 1400-4000 d/d
    1.6 TDI 250 NM Tork 1500-2750 d/d

    Rampalarda 1.2 TSI' ın 1.6 TDI' ın gerisinde kalacağını düşünmüyorum.




    Daha evvel 1.4 TSI'ı vardı, en iyi kullanım şartlarında 6,8-7,2 lt./100 km. yakabiliyordum ki pompada da yol bilgisayarının verilerine göre fark ediyordu. 37 krş. ortalama yakıyordum. Şu an 20 krş'un altında bir tüketimim var. Aylık 2500 km'de asgari 425 TL, Yılda 5100 4 yılda 20400 TL yakıttan tasarrufum oluyor. Benzinli alacak olsaydım yine 1,4 TSI'ı alırdım. Benim kullanım şartlarımda 1,2 vergi dışında bir parasal avantaj sağlamaz.




  • 207m kullanıcısına yanıt
    1.2 tsı 5lt yaksa daha ne istenirki ben 7.5 den aşağı düşmedi gerçi dizelde tam fabrika verisini tutturamaz yada çok zor.ama ilk kalkış rampalarda zerre geri kalma performans geriliği yok bu da bir gerçek ilk depoyu yeni bitirdim 610 km yol yaptım yalnız şehir içidir ortalama hız 31 km istanbul.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanilginli

    1.2 tsı 5lt yaksa daha ne istenirki ben 7.5 den aşağı düşmedi gerçi dizelde tam fabrika verisini tutturamaz yada çok zor.ama ilk kalkış rampalarda zerre geri kalma performans geriliği yok bu da bir gerçek ilk depoyu yeni bitirdim 610 km yol yaptım yalnız şehir içidir ortalama hız 31 km istanbul.

    Her ikisi içinde fabrika verisi tutmaz zaten. TSI 7.5 lt yakıyorsa, TDI' da 6 lt' den aşağı düşmeyecektir. O da şahiriçinde. Akıcı trafikte veya uzun yolda arada ki fark daha düşük olacaktır. Bu nedenle fabrika verisi karma yakıt tüketimini baz aldım doğal olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...

    Yılda 30.000 km yaptığınızı farzedersek;

    1.2 TSI DSG karma tüketim 5.0 lt x 5 TL = km' de 25 kuruş = yılda 7.500 TL

    1.6 TDI DSG karma tüketim 3.9 lt x 4.5 TL = km' de 17.5 kuruş = 5.250 TL

    7.500 TL - 5.250 TL = 2.250 TL - 300 TL vergi farkı = 1.950 TL - 300 TL yıllık bakım farkı = 1.650 TL

    10.000 TL / 1.650 TL = 6 yılda amorti ediyorsunuz.

    1.2 TSI DSG 0-100 10.5 sn.
    1.6 TDI DSG 0-100 10.9 sn.

    1.2 TSI 175 NM Tork 1400-4000 d/d
    1.6 TDI 250 NM Tork 1500-2750 d/d

    Rampalarda 1.2 TSI' ın 1.6 TDI' ın gerisinde kalacağını düşünmüyorum.




    Daha evvel 1.4 TSI'ı vardı, en iyi kullanım şartlarında 6,8-7,2 lt./100 km. yakabiliyordum ki pompada da yol bilgisayarının verilerine göre fark ediyordu. 37 krş. ortalama yakıyordum. Şu an 20 krş'un altında bir tüketimim var. Aylık 2500 km'de asgari 425 TL, Yılda 5100 4 yılda 20400 TL yakıttan tasarrufum oluyor. Benzinli alacak olsaydım yine 1,4 TSI'ı alırdım. Benim kullanım şartlarımda 1,2 vergi dışında bir parasal avantaj sağlamaz.

    1.4 TSI daha fazla yakacaktır tabi. 1.2 TSI' dan bahsediyorum ben. 1.4 TSI' ın bir avantajı yok zaten. Arada 4-5 bin TL fark var sadece. 1.2 TSI avantajlı bu bir gerçek. Hesap ortada.




  • 207m kullanıcısına yanıt
    sizin kullandığınız araç nedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanilginli

    sizin kullandığınız araç nedir.

    Scirocco TSI 160 DSG ve Fiesta 1.6 Powershift mevcut. İkiside şehiriçinde 8.0 lt yakıyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkanilginli

    1.2 tsı 5lt yaksa daha ne istenirki ben 7.5 den aşağı düşmedi gerçi dizelde tam fabrika verisini tutturamaz yada çok zor.ama ilk kalkış rampalarda zerre geri kalma performans geriliği yok bu da bir gerçek ilk depoyu yeni bitirdim 610 km yol yaptım yalnız şehir içidir ortalama hız 31 km istanbul.

    Her ikisi içinde fabrika verisi tutmaz zaten. TSI 7.5 lt yakıyorsa, TDI' da 6 lt' den aşağı düşmeyecektir. O da şahiriçinde. Akıcı trafikte veya uzun yolda arada ki fark daha düşük olacaktır. Bu nedenle fabrika verisi karma yakıt tüketimini baz aldım doğal olarak.

    En son yakıt aldığımdan beri şehiriçi ortalamam 4,3 lt/100km. Tabii ramazan ve yaz sebebiyle trafiksiz yolda seyrettim daha çok (4'te 3 nispetinde) diyebilirim. Lakin aracı aldığımdan bu yana yoğun trafik ve dur kalk ağırlıklı kullanımda dahi tüketim ortalamam 5.1'i geçmedi. Daha evvel 1,4 TSI benzinliyi de aynı şartlarda kullandım. TSI motor 1,2 ya da 1,4 hangisi olursa olsun uzun yolda diğer benzinlilere göre 'evet' az yakıyor. Lakin sıkışık trafiğe girdiğinizde diğer benzinlilerle aradaki fark çok azalıyor. 3 ay 1,6 atmosferik motora sahip Suzuki SX4 kullandım 4 ileri tam otomatik o da aynı şartlarda 6,7-7,0 lt. arası yakıt tüketti. Demek istediğim o ki araçların sarfiyatını belirleyen şey hangi yol şartlarında ve nasıl kullanıldığı... Bazı araçlarda ve bazı motor seçeneklerinde fabrika verilerine yaklaşılabilir; bazılarında ise hayaldir. Ben 1,6 TDI'ın ortalama 5 lt/100 km. yaktığı durumda 1,2 TSI'ın 7,0 lt'den daha az yakmayacağını düşünüyorum. Salt uzun yolda kullanıldığında tüketim ortalaması bu değerlerin 1 lt. civarı altında seyredebilir belki.

    Şu ana kadar uzun süreli sahip olduğum ve kullandığım araçlar:

    Nissan Micra 1,2 Tekna AT 2006, Toyota Corolla 1.4D4 MM 2006, Hyundai Accent 1,6 OV. Expo 2010, Skoda Octavia 1,4 TSI DSG Elegance 2012 , Fiat Fiorino 1,3 MJet. Triptr. 2012 , Opel Corsa 1,4 Enjoy 111 OV. 2011, Suzuki SX4 1,6 GL AT 2012, Skoda Octavia 1,6 TDI CR DSG Elegance...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oguzce -- 5 Ağustos 2014; 15:14:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...

    Yılda 30.000 km yaptığınızı farzedersek;

    1.2 TSI DSG karma tüketim 5.0 lt x 5 TL = km' de 25 kuruş = yılda 7.500 TL

    1.6 TDI DSG karma tüketim 3.9 lt x 4.5 TL = km' de 17.5 kuruş = 5.250 TL

    7.500 TL - 5.250 TL = 2.250 TL - 300 TL vergi farkı = 1.950 TL - 300 TL yıllık bakım farkı = 1.650 TL

    10.000 TL / 1.650 TL = 6 yılda amorti ediyorsunuz.

    1.2 TSI DSG 0-100 10.5 sn.
    1.6 TDI DSG 0-100 10.9 sn.

    1.2 TSI 175 NM Tork 1400-4000 d/d
    1.6 TDI 250 NM Tork 1500-2750 d/d

    Rampalarda 1.2 TSI' ın 1.6 TDI' ın gerisinde kalacağını düşünmüyorum.




    Daha evvel 1.4 TSI'ı vardı, en iyi kullanım şartlarında 6,8-7,2 lt./100 km. yakabiliyordum ki pompada da yol bilgisayarının verilerine göre fark ediyordu. 37 krş. ortalama yakıyordum. Şu an 20 krş'un altında bir tüketimim var. Aylık 2500 km'de asgari 425 TL, Yılda 5100 4 yılda 20400 TL yakıttan tasarrufum oluyor. Benzinli alacak olsaydım yine 1,4 TSI'ı alırdım. Benim kullanım şartlarımda 1,2 vergi dışında bir parasal avantaj sağlamaz.

    1.4 TSI daha fazla yakacaktır tabi. 1.2 TSI' dan bahsediyorum ben. 1.4 TSI' ın bir avantajı yok zaten. Arada 4-5 bin TL fark var sadece. 1.2 TSI avantajlı bu bir gerçek. Hesap ortada.

    Daha küçük motor daha az yakar görüşüne katılmıyorum ben:) Ağırlıklı sıkışık şehir trafiğinde evet... Uzun yolda, rampada vs. hayır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oguzce

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Arkadaşlar, 1.6 TDI yerine neden 1.2 TSI tercih etmiyorsunuz. Onu anlamıyorum. Arada 10.000 TL fark var. Vergisi daha düşük.

    Ben ayda 2500-3000 km. yol yaptığım için dizel tercih ettim. Ayrıca yolumun üstünde rampa çok. Dizel rampada benzinli kadar zorlanmıyor ve yakmıyor...

    Yılda 30.000 km yaptığınızı farzedersek;

    1.2 TSI DSG karma tüketim 5.0 lt x 5 TL = km' de 25 kuruş = yılda 7.500 TL

    1.6 TDI DSG karma tüketim 3.9 lt x 4.5 TL = km' de 17.5 kuruş = 5.250 TL

    7.500 TL - 5.250 TL = 2.250 TL - 300 TL vergi farkı = 1.950 TL - 300 TL yıllık bakım farkı = 1.650 TL

    10.000 TL / 1.650 TL = 6 yılda amorti ediyorsunuz.

    1.2 TSI DSG 0-100 10.5 sn.
    1.6 TDI DSG 0-100 10.9 sn.

    1.2 TSI 175 NM Tork 1400-4000 d/d
    1.6 TDI 250 NM Tork 1500-2750 d/d

    Rampalarda 1.2 TSI' ın 1.6 TDI' ın gerisinde kalacağını düşünmüyorum.




    1.2 tsi ile 5 litrelerden bahsetmissiniz deil 5 lt 6,5 - 7 litre turturulursa bile cok iyi rakamlar olur saygılarımla...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 363364365366367
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.