Şimdi Ara

YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU (223. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.720
Cevap
128
Favori
523.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 221222223224225
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç 1,2 EDC 29000 km de yoğun istanbul trafiğinde 1,5 saatlik yolda 2 kez dur kalkta titretti. her zaman olmuyor ama 1-2 kez yoğun trafikte dur kalkta denk geliyorum. Çözümü nedir bilmiyorum, can sıkıcı.Düz otoban yolunda çok keyifli fakat yoğun istanbul trafiğinde dur kalkta memnun değilim.

  • samsungq S kullanıcısına yanıt

    Yeniden servise giderseniz Muhtemelen yazılım atacaklardır ama onu da baskı balata değişimi sonrası yapıp, aracı size öyle teslim etmişlerdir diye düşünüyorum..

    Geriye bir tek şu kalıyor, - kontrolü sağladık ve bu durum normal dedikten sonra bir de - titreme sırasında gaza biraz daha fazla basmanızı tavsiye edeceklerdir .

    Bu sorun gerçekten can sıkıcı, Manuel aractaki gaz vermeden evvel debriyajdan ayağı çekince oluşan titreme, bizim otomatikte oluşuyor. Dediğim gibi, o sırada biraz gaz vererek bu durumu bertaraf edebilirsiniz. Geçenlerde ben şöyle birşey yaptım, titremenin tam oluşacağı sırada ayağımı gazdan hafifce çekip tekrar gaz veriyorum, geçiyor. böylece arabayı da kendimi de kandırmış oluyorum  

    Naçizane tavsiyem, sanayilerde yalnızca işi otomatik şanzıman lar olan bir yere gidip, danışmak/sormak. Çünkü bunların işi yalnızca bu. Bu ve buna benzer sorunlar vs de gelmiş geçmiştir muhakkak ellerinden. Yani servisten ziyade daha tatmin edici birşeyler söyleyebilirler diye düşünüyorum..


    Geçenlerde sanayiye bu sebeple gittim, fakat inanırmısınız bir şanzımancı dışında her yere uğradım. Hatta sevdiğim bir ustaya bu konuyu da söyledim, kuru şansımanlarda bunlar olur dedi. Acaba baskı balata mi bitiyor yada baska birşeyler mi değişmeli dedim, değişirsen yine aynısı olacaktır dedi. Belki de bu sözleri şanzımanciya gitmememe neden oldu.. Velhasil kelam bunları niye anlattım, bir seçenek br alternatif olabilir diye.

    Biraz uzun oldu, kusura bakmayın arkadaşlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bay baykuş kullanıcısına yanıt

    O şekilde baya bir götürüyor aslında ama birazda riskli tabi.. Ben de kimi zaman 6 ay giden pilde oldu ortalama 1 yıl kadar gidenide. Haliyle pilin kalitesiyle alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum.

    Cr2032 diydi yanlış hatırlamıyorsam pil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inş yazılımla geçse bari

  • samsungq S kullanıcısına yanıt

    Servise gittikten sonra, sonucu bizimle de paylaşın lütfen  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5dci manuel aracima 3.yil/60bin km bakimi yapildi. %20 indirim var diye biraz erken goturdum, standart bakima ek(mazot filtresi degismiyor 40binde bir degisiyor) fren hidroliği on ve arka fren balatalari değişti indirimle beraber 3123tl tuttu bilgi olsun diye yazıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok fazla değil mi yoksa bana mı öyle geldi  


    Standart bakım dediğimiz şey; Motor yağı, karter tapa contası, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi oluyor eğer bildiğim gibiyse. Diskler değişmeden sadece fren hidroliği ve balatalar eklenince "indirimli" hali bile bana çok fazla geldi. Balata fiyatı nedir yani ön arka 1500 falan mı ?


    Ya da 60 bin bakımında başka şeyler de mi değişiyor ?


    @kozmak

  • kozmak K kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun.. Fakat arkadaşın da belirttiği gibi ödediğiniz ücret bir hayli yüksek olmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Standart bakim, dediginiz seyler. Ekstra olarak fren hidroligi komple değişiyor, bunlara 1500tl dediler, on balatalar dahil 2450, on arka tum balatalarla beraber 3123. Burada yuksek rakam tutan fern balataları. Garantisi bitmemis araclara oldukca yuksek parca fiyati cikariyorlar. Ornegin fluence ler icin balata degisim kampanyası vardi serviste afişte gördüm benden 950tl aldiklari on balatalari 270tl ye degistiriyorlar.

    Gitmişken agir bakimini da sordum, triger seti 100bin km de değişecekmiş, dedim o bakim ne kadar tutar. Indirimsiz hali 4200, dun bir arac geldi indirimi vardi 3100tl tuttu dediler. @artakalan @bay baykuş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bay baykuş

    İlginç bir şekilde araç "Kart pili zayıf" uyarısı verdi dün. Bugün de devam etti uyarı. Ekim ayında değiştirmiştim pili Kodak marka ile ama 6 ayda zayıf uyarısı vermesi tuhafıma gitti.

    Anahtarsız girişin pili daha çok harcadığını duymuştum fakat bu kadar çabuk biteceğini tahmin etmiyordum.

    tamamen takılan pille alakalı. daha önce kullandığım clioda da aynı şey olmuştu. ucuz pil takınca çabuk bitiyor. fabrika çıkışı üzerindeki pil Toshiba zannedersem ve bir hayli uzun gidiyor. Kodak falan iyi pil değil. Duracell pil alıp takarsanız uzunca bir süre gidecektir. Anahtarsız giriş ve çalıştırmada anahtar, aracın yanında veya içinde bulunduğunuz sürece araçla sürekli irtibat halinde oluyor





  • quote:

    Orijinalden alıntı: artakalan

    Yeniden servise giderseniz Muhtemelen yazılım atacaklardır ama onu da baskı balata değişimi sonrası yapıp, aracı size öyle teslim etmişlerdir diye düşünüyorum..

    Geriye bir tek şu kalıyor, - kontrolü sağladık ve bu durum normal dedikten sonra bir de - titreme sırasında gaza biraz daha fazla basmanızı tavsiye edeceklerdir .

    Bu sorun gerçekten can sıkıcı, Manuel aractaki gaz vermeden evvel debriyajdan ayağı çekince oluşan titreme, bizim otomatikte oluşuyor. Dediğim gibi, o sırada biraz gaz vererek bu durumu bertaraf edebilirsiniz. Geçenlerde ben şöyle birşey yaptım, titremenin tam oluşacağı sırada ayağımı gazdan hafifce çekip tekrar gaz veriyorum, geçiyor. böylece arabayı da kendimi de kandırmış oluyorum  

    Naçizane tavsiyem, sanayilerde yalnızca işi otomatik şanzıman lar olan bir yere gidip, danışmak/sormak. Çünkü bunların işi yalnızca bu. Bu ve buna benzer sorunlar vs de gelmiş geçmiştir muhakkak ellerinden. Yani servisten ziyade daha tatmin edici birşeyler söyleyebilirler diye düşünüyorum..


    Geçenlerde sanayiye bu sebeple gittim, fakat inanırmısınız bir şanzımancı dışında her yere uğradım. Hatta sevdiğim bir ustaya bu konuyu da söyledim, kuru şansımanlarda bunlar olur dedi. Acaba baskı balata mi bitiyor yada baska birşeyler mi değişmeli dedim, değişirsen yine aynısı olacaktır dedi. Belki de bu sözleri şanzımanciya gitmememe neden oldu.. Velhasil kelam bunları niye anlattım, bir seçenek br alternatif olabilir diye.

    Biraz uzun oldu, kusura bakmayın arkadaşlar.

    Benim aracım 2020 model ve yeni nesil yağlı Edc şanzıman olduğu halde sıfır arabada 13 bin km sonra aynı problem bende de başgösterdi. Bir cuma günü yaklaşık 3 buçuk saat kadar malum İstanbul trafiğine girdim ve belli bir süre sonra araç titretmeye başladı, hatta eğimli bir yerde yine trafik içerisinde arabayı freni bırakarak saldığımda bildiğiniz silkeledi. Ve bu olaydan sonra ara ara otopark manevralarında falan freni yavaşça bırakıp da araç hareket ederken falan titremeler yaşıyorum. Şu an araç 15 binde, 20 binde ilk bakımım var zaten, bakıma götürdüğümde bunu da söyleyeceğim bakalım ne gibi bir çözüm olacak. Keza bu aracı alırken yeni nesil ıslak şanzıman var diye tercih etmiştim, kuru kavrama eski nesil şanzıman olsa direk arabayı dahi almazdım ancak aynı sorunun bu şanzımanda da olması canımı sıkmadı değil.


    Size katılmadığım nokta ise aracı sanayiye şanzımancıya falan götürmek. Çünkü servisin açıklayamadığı veya çözemediği herhangi bir sorunu sanayideki bir şanzımancının açıklaması veya çözmesi gibi bir durum bence olasılıklar dahilinde değil. Bir aracın bakım ve tamirini en iyi o aracı yapan bilir ve bunun yeri de yetkili servistir. Ben aracımı hiçbir zaman sanayiye götürme taraftarı değilim. Servise kırk yılda bir gidince fiyatlar ciddi tuzlu ama sürekli müşterisi olduğunuz zaman ciddi indirimler söz konusu. Örneğin dışarıda yaptıracağınız bir rot ayarı sanayide 150 Lira ise serviste 350-400 Lira falan, ancak bu işlem için, ben en son servise gittiğimde, müşterimiz olduğunuz için size yansıtmıyoruz ücretsiz yapıldı dediler...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 19 Nisan 2021; 14:20:31 >




  • Anlıyorum sizi fakat Hiç doktora gittiniz mi? Muhakkak gitmişsinizdir. Aynı eğitimi almış, aynı branş doktorlarının aynı problemi farklı yorumladıklarina, farklı teşhisler koyduklarına hiç tanık olmadınız mı?

    Kendinizin yada Sevdiğiniz birinin bir sağlık probleminde önemli bir teşhiste yalnız bir doktorun muayenesi, tanısı ile mi yetinirsiniz mesela? Farklı bir doktora da gidersiniz ve bu durumu bir yorumlamasını beklersiniz dimi sonra da bütün bu eldekileri toplar ona göre değerlendirme yaparsınız.

    İşte benim kastım da tam olarak buydu.. Servis araca müdahale etmiş ve sonrada teslim etmiş. Kontrollerini yapmadan mi teslim ettiki araçta sorun devam ediyor. Elbet kontrolü sağladı ama demekki bir sorun var.

    Servise elbette yeniden gidilir hatta defalarca da gidilir ama bunun yanısıra, neticede benim şanzımancı dükkanıma gelin diye reklamda yapmadım, naçizane tavsiyem bir bilenden daha tavsiye, fikir almaya yöneliktir.. Sanayiye götürmek demek ille de arabanın orasını burasını açtırmak, anahtar vurdurmak demek de değildir. Neticede, Belki farklı birşey söyleyecek ve tavsiye edecek, sonra da siz o bilgi tavsiye ile servise biraz daha bilgili gitmiş olacaksınız. Onların belki de geçiştirdigi şeyi siz savunabileceksiniz. Hülasa, siz sanırım Renault servislerinden memnun kalan az sayıda müşterilerindensiniz. Ne güzel. Ben garantim devam ederken, aynı sorunu uc servise götürdüm üç serviste farklı yorumlamıştı ve her biri de bir öncekinin yaptığı şeyi alakasız ve gereksiz bulup burun kıvırarak konuşmuştu. Sonuç mu? Aynı sorun yıllardır devam ediyor.


    Velhasıl kelam benimki naçizane bir fikirdir. Taktir elbette herkesin ta kendisinindir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: artakalan

    Anlıyorum sizi fakat Hiç doktora gittiniz mi? Muhakkak gitmişsinizdir. Aynı eğitimi almış, aynı branş doktorlarının aynı problemi farklı yorumladıklarina, farklı teşhisler koyduklarına hiç tanık olmadınız mı?

    Kendinizin yada Sevdiğiniz birinin bir sağlık probleminde önemli bir teşhiste yalnız bir doktorun muayenesi, tanısı ile mi yetinirsiniz mesela? Farklı bir doktora da gidersiniz ve bu durumu bir yorumlamasını beklersiniz dimi sonra da bütün bu eldekileri toplar ona göre değerlendirme yaparsınız.

    İşte benim kastım da tam olarak buydu.. Servis araca müdahale etmiş ve sonrada teslim etmiş. Kontrollerini yapmadan mi teslim ettiki araçta sorun devam ediyor. Elbet kontrolü sağladı ama demekki bir sorun var.

    Servise elbette yeniden gidilir hatta defalarca da gidilir ama bunun yanısıra, neticede benim şanzımancı dükkanıma gelin diye reklamda yapmadım, naçizane tavsiyem bir bilenden daha tavsiye, fikir almaya yöneliktir.. Sanayiye götürmek demek ille de arabanın orasını burasını açtırmak, anahtar vurdurmak demek de değildir. Neticede, Belki farklı birşey söyleyecek ve tavsiye edecek, sonra da siz o bilgi tavsiye ile servise biraz daha bilgili gitmiş olacaksınız. Onların belki de geçiştirdigi şeyi siz savunabileceksiniz. Hülasa, siz sanırım Renault servislerinden memnun kalan az sayıda müşterilerindensiniz. Ne güzel. Ben garantim devam ederken, aynı sorunu uc servise götürdüm üç serviste farklı yorumlamıştı ve her biri de bir öncekinin yaptığı şeyi alakasız ve gereksiz bulup burun kıvırarak konuşmuştu. Sonuç mu? Aynı sorun yıllardır devam ediyor.


    Velhasıl kelam benimki naçizane bir fikirdir. Taktir elbette herkesin ta kendisinindir.

    Fikrinize saygı duyuyorum, yalnızca katılmadığımı belirttim. Servise 3. kere aynı sorunla gittiğinizde bunu çözüme kavuşturmaları zorunludur. Doktor konusundaki benzetmenize de yine katılmadığımı belirtmek isterim. Çünkü konu insan değil araba. Ben bugüne kadar Renault servisinden hep memnun ayrıldım, yıllardır müşterisiyim. Ama bundan sonra da bu şekilde devam edeceğinin garantisi yok elbette. Arabanın markası ve üreticisi Renault'tur ve aracı en iyi bilen ve teşhisi koyacak olan da yine onlardır. Bence bu durum her marka için böyledir. Aslında bu konuda yaşanan sorun servis sıkıntısı değil, Renault'un kronik olarak arızalanan edc şanzımanıyla alakalı bir sorun. Kuru kavrama Edc şanzımanı uzun süre kullanıp sorun yaşamayan yoktur sanırım. Zaten prensip olarak bu durum bir diğer marka olan vw dsg kuru şanzımanlarda da aynı şekildedir. Aslında otomatik olarak telaffuz edilen bu şanzımanlar tam otomatik şanzımanlar olmayıp, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardır ve hiçbir zaman tam otomatik bir şanzıman gibi çalışması beklenemez. Ancak değinmek istediğim konu yeni nesil ıslak EDC şanzımanların kuru kavramaya oranla ısıya %300 daha dayanıklı olması sebebiyle tercih ettiğim aracımda da henüz çok düşük kilometrelerdeyken bile aynı sorunu teşhis etmem. Buradan anladığım şey ise sorun yalnızca kuru kavramalardaki ısı sorunundan ibaret değilmiş. Bakalım servise gidince ne olduğunu göreceğiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 19 Nisan 2021; 18:31:1 >




  • ceyarr kullanıcısına yanıt

    Servis sonrası durumu bizimle de paylaşın lütfen 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlıyorum, o zaman elimdeki Kodak markalar bitene kadar kullanayım ki sanırım daha 3 tane olması lazım. Sonrasında kaliteli bir pil alabilirim.


    @artakalan Siz de yazmışsınız, anlaşılan ortak nokta kaliteli bir pil almak  

  • kozmak K kullanıcısına yanıt

    Ah işte şu garanti devam etme olayları yüzünden servislere pek çok kişi ses çıkaramıyor ama uyguladıkları fiyat politikası ortada yani...


    Bilgilendirmeler için kendi adıma teşekkür ederim.

  • ceyarr kullanıcısına yanıt

    Islak kavrama hakkında biraz detay verirseniz memnun olurum.

    Şöyle ki; 2018 model sıfır aracı 2019 yılı sonunda Bursa Mais'den alırken (Araç bir yıl eski olmasına rağmen tüm paketlere sahip olduğu ve fiyat avantajı için tercih etmiştim) bu konuyu servis müdürü dahil birkaç kişiye sorduğumda bana verilen cevap, ıslak kavramanın yalnız talismanda olduğu söylenmişti. Uzun süre çeşitli kaynaklardan araştırdım. Fakat net bir bilgiye ulaşamadım. Aracın dokümanlarında da yok. Siz bu bilgiye nereden ulaştınız. Mesela bir yerlerde buna dair yazılı bir belge var mı. Aydınlatırsanız sevinirim. Çünkü sizin de belirttiğiniz gibi ıslak (veya yağlı) kavrama, kuru kavramaya göre avantajlı...

  • Start-Stop problemi: Aracı özellikle son zamanlarda pek sık kullanmıyorum. Ayrıca bir evvelki mesajda da yazmıştım. Araç 2018 model ve ben 2019 sonunda aldım. Yani bir sene hiç kullanılmadan beklemiş. Artık her nedense start-stop sistemi ancak şehir dışı kullanımlardan sonra yaklaşık bir hafta çalışıp sonra çalışmıyordu. Biraz araştırdım ve black+decker BDV090 şarj cihazı ile 25 metre uygun çapta kablo alıp aküyü aracın üzerinde şarj ettim. Şarjın tamamlanması yaklaşık 10 saat kadar sürdü. 12,1 Volt olan akü voltajı şarj sonrası olması gereken 12,7 volta çıktı (cihaz şarj tamamlanınca otomatik olarak duruyor). Aracı şehir içinde bir haftadır kullanıyorum, şimdilik çalışıyor. Aynı problemle karşılaşan mutlaka vardır diye yazıyorum...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismet berker

    Islak kavrama hakkında biraz detay verirseniz memnun olurum.

    Şöyle ki; 2018 model sıfır aracı 2019 yılı sonunda Bursa Mais'den alırken (Araç bir yıl eski olmasına rağmen tüm paketlere sahip olduğu ve fiyat avantajı için tercih etmiştim) bu konuyu servis müdürü dahil birkaç kişiye sorduğumda bana verilen cevap, ıslak kavramanın yalnız talismanda olduğu söylenmişti. Uzun süre çeşitli kaynaklardan araştırdım. Fakat net bir bilgiye ulaşamadım. Aracın dokümanlarında da yok. Siz bu bilgiye nereden ulaştınız. Mesela bir yerlerde buna dair yazılı bir belge var mı. Aydınlatırsanız sevinirim. Çünkü sizin de belirttiğiniz gibi ıslak (veya yağlı) kavrama, kuru kavramaya göre avantajlı...

    en basitinden kuru kavrama edc şanzımanlar 6 ileridir. yeni nesil ıslak yani yağlı kavrama olan şanzımanlar 7 ileridir. Buradan ayırabilirsiniz.





  • Hızlı yanıt için teşekkür... Sizin gibi konuya ilgi duyan ve takip edenler tarafından ayrım öyle yapılıyor. Ben de bir çok yerde aynısını okudum ve izledim. Ancak benim görmek istediğim, artık üreticiden mi olur yoksa başka bir kaynaktan mı olur, bir belge olsa çok iyi olurdu...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismet berker -- 22 Nisan 2021; 20:54:13 >
  • 
Sayfa: önceki 221222223224225
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.