Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
25
Favori
124.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Verdiğiniz numaradan 0(216) 645 59 00 Orf kiralama ile görüştüm. Telefonda bana sadece kredi verme işlemi yapıyoruz dedi. Hatta ben sormadan Renault araçlarla ilgili bir sözleşme yapmadıklarını da söyledi. İsteyen bu numaradan arayıp dediklerimi doğrulayabilir. Benim son kanaatim şudur; Pil kirasız olduğu için araçları pil sorun çıkartana kadar ücretsiz kullanabiliriz. Pili değiştirmek zorunda kaldığımızda ise Renault Mais bize sözleşme yaparak ve aylık pil kirası ödememizi isteyerek pilimizi yenileyecektir. Sonuçta ortada başıboş kalınmayacaktır ama kirasız pil kullanımı da sona erecektir. Yinede pil kirası ödense bile bu fiyatlara otomatik vites bir aracı neredeyse dizel yakıt tasarrufu ile kullanmaya devam edebilirsiniz. Elinizdeki pil ölene kadar kullandıklarınızdan elde ettiğiniz kazanç da cabası.
  • . az önce aradım pil 10 sene kirasız ama kötü bişey ögrendim . pil sözleşme yapıldıktan itibaren 10 sene değil pilin imalat tarihinden itibarenmiş. yani 2022-2023 yılına kadar kirasızmış. orf kiralama sadece akü kiralama işi yapmıyor. 0216 650 2040 sümeyye hanımı arayın görüşün ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 6 Nisan 2016; 4:06:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma

    milleti niye yanlış yönlendiriyorsun ? senin kanaatin öyle olabilir . az önce aradım pil 10 sene kirasız ama kötü bişey ögrendim . pil sözleşme yapıldıktan itibaren 10 sene değil pilin imalat tarihinden itibarenmiş. yani 2022-2023 yılına kadar kirasızmış. orf kiralama sadece akü kiralama işi yapmıyor. 0216 650 2040 sümeyye hanımı arayın görüşün ...

    Pilin imalat tarihi esas aliniyorsa, her yeni kullaniciyla 10senelik sozlesme yaparak pert edene kadar kullanma fikri çürudu boylece. Donanimi ve uygun fiyatiyla masrafsizligiydi ilgilimi ceken yani.fakat su anki aracimiz fist idea dizelden memnun olarak 11.yilina girdik.bunun yanina fluence ze bile alsak yine 10yil en az elde tutmak isteriz.ama su anki akü kosullari, bizim uzun vadeli planimiz acisindan uygun olmadigini gosteriyor. Gule gule kullaniniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Malesef öyle. Pil yine kiralanıyormuş ama kira ücreti alınmıyormuş. Ne problemli araçmış yaw anlayıncaya kadar canımız çıktı :) 6-7 sene gene kirasız kullanılabilir. Sonra yine kira alınmaya başlanır ama öncede dediğim gibi 6 sene sonra zaten kimse o pili kullanmaz modifiye eder.ben aslında pil kirası vermeyede razıydım ama kota denen saçma bişey vardı yani 250 tl kira veriyordun sınırsız kullanamıyordun yıllık 10bin km geçince extra ücret veriyordun. İhyasin arkadaşın görüştügü kişinin pili af kapsamında degil anladığım kadarıyla onun için bu araçtan almak isteyen muhakkak pil numarasını öğrenip sümeyye hanımla görüşüp af kapsamında olup olmadığını anlaması gerekir. Gerçi pek piyasada da kalmadı. Toyota dma nın durumu nasıl acaba sonuçta onun pilide ömrü tükenir.pil garantisi varmı. Benide tek ilgimi çeken fluencin ucuz olmasıydı 35_40 bin arası. Twizy bile 35 bin tl. toyota 100binden başlıyor. Toyota kullanan bilgisi olan varmı arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 6 Nisan 2016; 4:21:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar proton yeni araba çıkarmış 2 saat şarjda 1000km yapmışlar bilgisi olan varmı
    http://www.otoguncel.com/oto-haber/elektrikli-araclar/karsinizda-protonun-elektrikli-mpvsi-exora/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozantasdelen

    Fluence Z.E.'yi yaklaşık 7 aydır kullanıyorum. 7 ay içinde geneli şehir içinde (Salihli/Manisa) 10.000 km yol yaptım. Aracı alırken "Batarya Kirasından Muaf" olan araçlardan olmasına dikkat ettim, şansıma üst donanım paketli Dynamique versiyonunda bir araç buldum. Ortalama bir şarjla şehir içinde 100 km, şehir dışında 150 km yol yapıyorum. Çok atak ve keyifli bir araç. Motorlu taşıtlar vergisi yok, batarya kirası yok, 10 yıl Renault'un Batarya Garantisi var (Batarya performansı %75'in altına inerse ücretsiz değişim taahhüdü var), 30.000 km/yıl servis ücreti 250 tl, bu araç için özel geliştirilen Goodyear lastik takımı 600 tl... Gece şarj edecek şekilde evimde sistem kurdum, maksimum 18 kW yükleme yapılabilen bataryayı (4 kW sistem kullanımına ayrıldığından kullanılamıyor) gece 10:30'da otomatik şarja başlayarak 18 kW x 0,22 tl = 4 tl'ye dolduruyorum. Bu hesapla şehir içinde 0,04 tl, şehir dışında 0,03 tl tüketiyor aracım. Bu aracı alırken araç satmadım, uzun yolculuklara çıkmak için yedek araçlarım var ama bilin istiyorum, diğer araçlarımı artık hiç kullanasım gelmiyor. Ayda 1500 km bu aracı kullanıyorum, ev elektriğim ve şarj masrafım 150 tl'yi geçmiyor, bedavadan biraz fazlasına günlük ortalama 50 km yol yapıyorum. Şehir içinde 10 km/sa gibi hızlarla gezildiğinde 1 TL'lik şarjla (çeyrek depo) 4 saat kadar klima açık gezilebiliyor, bizzat test edildi onaylandı. Elektrikli dışında araç kullananlara "sizin kadar zengin değilim, 100 km için 4 tl'den fazla yola masraf yapamam" diyorum, ve insanların yüzlerinin aldığı ifadeye bayılıyorum :) Yılda 20.000 km araç kullandığımda 250 tl bakım + 200 tl lastik + 1300 tl kasko + 450 tl trafik sigortası + 800 tl elektrik masrafı yapıyorum. 3000 tl toplam yıllık giderle 20.000 km yol yapmak muhteşem :) Dizel Grand Scenic aracımın yıllık masrafı aynı kullanımda 600 tl bakım + 400 tl lastik + 1300 tl kasko + 450 tl trafik sigortası + 6000 tl yakıt masrafı + 750 tl MTV = 9500 tl'yi buluyor. Tek sıkıntı olarak görülebilecek şey maksimum 3,3 kW/saat yüklemeyle bataryayı doldurabilmeniz (Bu değer yükseltilerek süre kısaltılamıyor, araç 2010'lu yılların elektrikli araç teknolojisini kullanıyor). Hem hızlı hem yavaş şarjım var, 5 saatte hızlı şarj, 8 saate yavaş şarj oluyor...

    Hocam burda hızlı şarj 5 saat demişsin o nasıl bişey? Taşınabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimseden bi haber yoka menzil uzatma yalan oldu galiba:). Şunu da söyleyeyim arabayi kullanirken vitesi boşa almayın. Çünkü boşa alirsaniz kendini sarj etmesini engelliyorsunuz
    Baslarda çok kısa mesafe götürüyordu bende niye böyle diyordum. Yokuş asagi inerken boşa aliyordum megerse büyük hata yapıyormuşum. Hiç boşa almamak lazim. Birde 2 li kablo girisi var cakmak yerinde oraya biri kirmizi biri beyaz uçlu bir kablo aldim 5tl felan. Ucunu cep telefonuna takıyorum sevdigim şarkıları dinliyorum. Hatta kardesim cepten youtube müzik videosu aciyor dinliyoruz. Tabi dirksiyonun yanındaki tuşlardan aux a getirmek lazim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 5 Mayıs 2016; 6:58:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antilogaritma A kullanıcısına yanıt
    Fark etmeniz iyi olmus. Normalde de vites durunca sadece bosa alinir.Yokus asagi,eger mahalle arasi gibi bir yer degilse yuksek viteste inilir.Mahalle arasinda fren kontrollu devire uygun vites secilir. Vitesi bosa alip yokus asagi almak tuketimi de arttirir.


    Yedek aracsiz sadece fluence ze kullanilmaz. Bir de cekici sirtinda menzil uzatmak da diger alternatif.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ravin R kullanıcısına yanıt
    Sayın antilogaritma
    Bu arallardan bir tanesini aslında ar-ge amaçlı olarak satın almıştım. Aracı çok sevdiğimiz için aracı zevkle keyifle kullanıyoruz.
    Sorulan bir çok soruyada aracı kullanan biri olarak kısa bir cevap vereyim. Araçlar Silivriden Darıca'ya gidip dönüuyorum. Tek şarjla 180 KM ye kadar çıkabiliyorum.
    Pili tasarruflu kullanırsanız hava soğuk olmadığı sürece yarım depo ile 100 KM ye çıkılabiliyor.
    Başlangıçta çeyrek depo varken 20 KM yi gitmez diye şarj etmek için istasyonlarda çok beklemiştim. Şimdi hatırladıkça komik halimize gülüyoruz.
    Çevrenizde satılan bu araçtan varsa almayı da düşünüyorsanız hiç düşünmeyiniz. Hemen alınız derim.
    Bu araçlardaki kullanım rahatlığını ben hemen hemen her tür araç binmiş biri olarak hiç bir araçta görmedim.

    Kira konusuna gelince:
    Geçen sene sadece 1 ay fatura kesmedi ORF
    Tamda sizin kiranın kalktığını yazdığınız mesajdan sonraya denk geliyor o ay. Telefon etmiş sormuştum o zaman. Yok öyle bir şey demişlerdi. Bende üzerinde durmamıştım.
    Ondan sonra her ay düzenli fatura geliyor. Ben de kuzu kuzu ödüyorum.
    Fatura Euro kuruna bağlı olarak her ay değişiyor. 85 Euro + KDV kira bedelimiz.
    Forumu okuduğum kadarı ile kiranın belli bir süre sonra kalkması gerekiyor gibi bir kanaatim oluştu.
    Sizde son mesajlarınızda kesin ifadeler kullanmışsınız.
    Sorun olmazsa sizi ORF ye örnek göstererek benimde kira sözleşmemi bitirmelerini talep edebilir miyim?
    Şu an masam da 2 Mayıs 2016 tarihli 265,32 TL lik fatura ödenmeyi bekliyor.
    Fatura kesildiği için her halukarda bunu ödemek zorundayım. Fakat bir daha kesilmemesini sağlarsam o bile başlı başına bir olay.
    10000 KM sınırını biz zaten hiç dikkate almamıştık. Alırken itiraz etmiştim. Onlarda üstü kapalı denetlenemediğini söylemişlerdi. Bende üzerinde durmamıştım.




  • Takip ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman yıldız

    Sayın antilogaritma
    Bu arallardan bir tanesini aslında ar-ge amaçlı olarak satın almıştım. Aracı çok sevdiğimiz için aracı zevkle keyifle kullanıyoruz.
    Sorulan bir çok soruyada aracı kullanan biri olarak kısa bir cevap vereyim. Araçlar Silivriden Darıca'ya gidip dönüuyorum. Tek şarjla 180 KM ye kadar çıkabiliyorum.
    Pili tasarruflu kullanırsanız hava soğuk olmadığı sürece yarım depo ile 100 KM ye çıkılabiliyor.
    Başlangıçta çeyrek depo varken 20 KM yi gitmez diye şarj etmek için istasyonlarda çok beklemiştim. Şimdi hatırladıkça komik halimize gülüyoruz.
    Çevrenizde satılan bu araçtan varsa almayı da düşünüyorsanız hiç düşünmeyiniz. Hemen alınız derim.
    Bu araçlardaki kullanım rahatlığını ben hemen hemen her tür araç binmiş biri olarak hiç bir araçta görmedim.

    Kira konusuna gelince:
    Geçen sene sadece 1 ay fatura kesmedi ORF
    Tamda sizin kiranın kalktığını yazdığınız mesajdan sonraya denk geliyor o ay. Telefon etmiş sormuştum o zaman. Yok öyle bir şey demişlerdi. Bende üzerinde durmamıştım.
    Ondan sonra her ay düzenli fatura geliyor. Ben de kuzu kuzu ödüyorum.
    Fatura Euro kuruna bağlı olarak her ay değişiyor. 85 Euro + KDV kira bedelimiz.
    Forumu okuduğum kadarı ile kiranın belli bir süre sonra kalkması gerekiyor gibi bir kanaatim oluştu.
    Sizde son mesajlarınızda kesin ifadeler kullanmışsınız.
    Sorun olmazsa sizi ORF ye örnek göstererek benimde kira sözleşmemi bitirmelerini talep edebilir miyim?
    Şu an masam da 2 Mayıs 2016 tarihli 265,32 TL lik fatura ödenmeyi bekliyor.
    Fatura kesildiği için her halukarda bunu ödemek zorundayım. Fakat bir daha kesilmemesini sağlarsam o bile başlı başına bir olay.
    10000 KM sınırını biz zaten hiç dikkate almamıştık. Alırken itiraz etmiştim. Onlarda üstü kapalı denetlenemediğini söylemişlerdi. Bende üzerinde durmamıştım.




    Hocam üzüldüm durumuna. Beni örnek gösterebilirsin tabi de kendimi ifşa etmekde istemiyorum. Sümeyye hanima mail at durumunu anlat . Çünkü ben baya maillestim Sümeyye hanımla. Ben bu aracin herseyine güvenip 4 sene pil kirasi ödemeyi kabup etmisim 1 senedirde ödüyorum ama sadece 1 senelik sozlesme yapan 1 sene bekliyecek ben 4 sene bekliyecem. Sizce hangisinin kirasini kaldirmak daha mantikli dedim. Diger fluence ze sahipleri satılık ilani verirken pil kirasi yok diyor bende oyle bi durum yok nasil satacam bu arabayi haksiz rekabet durumu oluyor. Yardımci olun falan diye uzun uzadiya bi mail attim en son. Sonra kaldirmislar. Sende böyle bişey at bence ayrica birinin daha 4 senelik olan sözleşmesine ragmen af kapsamina almışlar diye de ekle. Büyük bi ihtimal kaldirirlar.
    Senin araba 180 km nasil gidiyor hayret ettim daha önce 200 km ye kadar gidiyor diye okumustum ama atiyorlar diye düşünmüştüm. Benim pildemi sorun var acaba yada uzun mesafe denesem gidermi. Bide her seferinde ayni mesafe gitmiyor kimi zaman az gidiyor kimi zaman cok. Mesela ust uste yariya kadar bosaltip bi kac kez şarj edince daha uzun götürüyor. Pil ölçümü mu yapsam acaba. Su menzil uzatsalar ne iyi olurdu yaw. Teknoloji son surat gelisiyor bizim arabaya bi çare bulunamiyor. Renault zoe deki camelon unitesi buna uymazmi acaba en azından hizli sarji olaydi 8 saat adami mahvediyor. Sehirlerarasi 150 km de bir hizli sarj ederek belki gezilebilirdi. Boyle iş görüyor ama komik oluyor. 120 km git 8 saat sarj et. Surekli tak çıkar saçma ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 15 Mayıs 2016; 2:54:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sayın algoritma
    Öncelikle duyarlılığınız için teşekkür ederim. Biraza önce Renault müşteri hizmetlerinden aradılar. Pil kiramızı akldırdıklarını beyan ettiler. Mutlu olduk.
    Renaulta buradan açıkça teşekkür ediyorum.
    Arabaların gerçek değerini bulmasının yolu açılmış oldu.
    Akü ile ilgili kısa bir şey daha ekleyeyim.
    Göstergeden harcanan enerjiyi takip edip 10 KW nın üstüne çıkarmassanız 200 KM yol gidebileceğinizi görebilirsiniz.
    Güç tüketimi önemli olan.
    Göstergede gösterilen km bir önceki şarjla ne kadar gittiğiniz ile ilgili tahmin.
    Bu nedenle orada göreceğiniz KM doğrudan aracı kullanmanıza bağlı.
    Çok basit bir hesapla Silivriden Darıca'ya ilk gittiğimde yolda kalırız korkusu ile oldukça tasarruflu kullanmıştım gücü.
    138 KM gittiğimiz halde çeyrek depo güç vardı.
    Başka bir hesapla 138/3*4 derseniz 184 KM gibi bir rakam çıkar.
    Arabanın güç tüketimine hakim olduktan sonra çeyrek depo ile 50 KM nin üstünde yol gittiğim çok oldu.
    Arabamızı seviyoruz.
    Daha öncede yazdığım gibi fosil yakıtlı hiç bir araba ile arabamızı kıyaslamayı bile doğru görmüyorum.
    Saygılarımla




  • Herkese merhaba.

    Konuda o kadar saçma ve gereksiz yorumlar yapıldığına şahit oluyorum ki, aslında içimden yazmak bile gelmiyor. Yine de uzun zamandır konuya yazmadığım için son durumumdan takip edenleri haberdar etmek istedim. Aracı kullananlar yazsa saygı duyacağım ama aracı hiç kullanmadığı halde sağdan soldan duyduklarını, sanki aracın tasarımını yapan mühendismiş edasıyla forumlarda yazıp hiç aslı olmayan yalan yanlış bilgilerle insanların aklını karıştıranlara saygı duyamadığım gibi çok da kızıyorum.

    Bugün itibariyle araçlarımızı alalı 1 yılı doldurduk. Daha önce de bahsetmiştim, bireysel kullanıcıyız ve geçtiğimiz sene 2 adet Fluence ZE almıştık. İlk günden beri her 2 aracımızla da hafta için en az 100 haftasonu ise en az 50 km yol yapıyoruz. Aldığımızda 23000 km civarında olan araçlar şu an 45000e yaklaştılar. Garantileri 7 ay önce doldu. Bakımlarına 1er kez 270 tl civarında para ödedik. Bir tanesi 2 hafta önce araç şarj olmuyor şeklinde hata verdi, servise götürdüm ve elektrik motoru üzerinde önemli bir parçayı değiştirdiler, faturası 14900 tl civarındaydı fakat tek kuruş bile almadılar ve garanti kapsamında işem yapıldı. Yetkili serviste bizimle ilgilenen görevlilere faturanın çok yüksek olduğunu daha ciddi bir arıza durumunda kontağı bırakıp gitmek zorunda kalabileceğimizi söyledim, endişe etmememizi elektrik aksamı ile ilgili hemen hemen tüm onarımların genel müdürlük onayı ile garanti kapsamında yapılacağını belirterek içimizi bayağı bir rahatlattılar. Böylece sadece bataryanın değil aracın diğer araçlardan farklı kısımlarının da garanti kapsamında olduğunu öğrenmiş olduk. Zaten bu araçlara özel sıradışı bir arıza nedeniyle çok yüksek bir masraf ödemek zorunda kalan veya aracı hurdaya ayrılan birisi olsa mutlaka buralara bir yere adıyla sanıyla yazardı ve hepimiz öğrenirdik. Sonuçta piyasadaki tüm araçlar 5 yaşına yaklaşıyorlar ve kaza nedeniyle perte ayrıldığı için bataryası iade alınmış ve sigortadan aldığı aracı tamir ettirip bataryasız haliyle bunlardan hiç bahsetmeden aracı satmaya çalışan İzmir'li esnafın aracı dışında böyle bir örneğe rastlamadık.

    Şu ana kadar aldığımız güne kıyasla menzillerimizde hiçbir olumsuz değişiklik olmadı. Kışın en soğuk günlerinde kısa bir süre 90 km.ye kadar düştüğü oldu fakat havaların ısınmasıyla birlikte uzun süredir tekrar geçen sene bu vakitler olduğu gibi 120 km civarına çıktı. Bunlar ekranda görünen rakamlar, gerçekte yapılan mesafe çoğu zaman %15-20 daha fazla oluyor. Her zaman da biraz daha hız azaltarak, ani kalkışlar yapmayarak vs bu menzili 20-30 km kadar artırmak mümkün.

    Batarya kirası yok ve isteyen herkesin imzalayabildiği standart bir sözleşme ile bataryayı kullanım ömrü boyunca tüketicinin kullanımına bedelsiz olarak bırakacaklarına dair MAIS'in taahhüdü var. Sanayi esnafının "hiçbişey olmaz abi, olursa biz burdayız" güvencesine bile gözü kapalı inanan halkımın koskoca Renault Mais'le imzalanmış kapı gibi sözleşmeye şüpheyle yaklaşmasına ne demek gerekir bilmiyorum. Bu arada ORF bağımsız bir şirket değil, bir OYAK kuruluşu. Bir de 10 sene sonra ne olacak geyiği dönüyor. 18 yaşımdan beri araç kullanıyorum ama hiçbir aracıma 4-5 seneden fazla binmedim. Büyük ihtimalle severek kullandığım Fluence ZE'lerimizi de 2-3 sene içerisinde başka bir araçla değiştiririz ve bu kesinlikle yine bir elektrikli araç olur. Bu saatten sonra hiçbir kuvvet beni kolay kolay benzinli bir araca bindiremez. Allah ömür verirse o gün geri dönüp baktığımda da büyük ihtimalle Renault'ya elektrikli araçla tanışmamı ve bu kadar sevmemi sağladığı için teşekkür ederim diye düşünüyorum. Üstelik bu 3-4 yıllık süreçte, diğer kullanıcıların araçla birlikte bataryaya da sahip olmak için fazladan 50000 tl civarı bir para ödediklerini düşünürsek, bana bu imkanı (araç bataryasına ne satın alma ne de kiralama ücreti ödemeden) sağladıkları için ikinci bir teşekkürü de fazlasıyla haketmiş olacaklar diye düşünüyorum.

    Geçen sene bu kadar kesin konuşamıyordum ama artık biraz daha rahatlıkla söyleyebileceğim şeyler var. Günde en fazla 100 km. civarı bir araç kullanımınız varsa ve hele de müstakil bir eviniz veya evinizin önünde geceleri aracınızı rahat şarj edebileceğiniz bir yeriniz varsa bir an bile düşünmeden bu aracı alabilirsiniz. Tekrar belirtmek isterim ki bizim 3 aracımız var ve birisi benzinli. Evimizin önünde de araçları rahatlıkla şarj edebildiğimiz kendimize ait bir otoparkımız var. Benzinli aracı nerdeyse hiç kullanmıyoruz fakat acil bir durumda kullanabilecek olmanın rahatlığını tabi ki her zaman yaşıyoruz. Hiç kimsenin şartları bir başkasına birebir uymaz. Ben elimden geldiğince herşeyi ortaya koyarak herkesin bir fikir edinebilmesine yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Bir de son olarak eklemek istediğim birşey var; bu aracın menzilinin artması veya herhangi bir iyileştirme söz konusu değil. Bu araç tasarlandı bitti. Mevcut Fluence ZE araçların arkasında duruyor olsalar bile ekstra bir geliştirme için fazladan tek bir kuruş bile yatırım yapılmayacağına kesin emin olabilirsiniz. Bu araçla ilgilenenler şunu kafalarına koysunlar ve tüm hesaplarını da ona göre yapsınlar ki bu aracı kullananlar en fazla saatte 140 km hız yapabilirler üstelik de bu şekilde de son süratle kullanırlarsa en fazla 30 km yol yapabilirler. Aracın menzili de normal bir sürüşle (yani sürekli ani hızlanmalar yapmadan ve zaten çoğunlukla olmuyor ama yol boş bile olsa saatte 100-110 km hızı geçmemeye dikkat ederek) kışın ortalama 90, yazın ise ortalama 130 km. Nokta.

    Herkese iyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e_kodak -- 17 Haziran 2016; 9:13:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • E kodak hocam çkk güzel yazmışsın. Bende bedava verseler benzinli araba kullanmam artık. Benim dizel arabam vardı ayda en az 500 600 harcıyordum. Şimdi en fazla 100 tl bu ay elektrik faturası 162 tl geldi. Hiçbir arabaya günde 100 km giderek 100 tl masraf edemezsiniz :) günde 100 km ayda 3000 km demek. En az yakan araba bile 400 km 100 tl yakar. 3000 böl 4 e 750 tl eder. 750 tl lik bi yolu 100 tl ye gitmek kime nasip olmuş. Bu araba nimet bence. Ben günde 180 km gittigimde oluyor kendi evimde şarj ediyorum annemlere gidiyorum ordada şarjediyorum İstanbul u geziyorum altını üstüne getiriyorum bu arabayla. En önemli eksiklik avm lerde priz olmaması. Şarj edilen yerler var ama ücretli aslında üye olsam iyi olur avm lerde de şarj ederim sabahh bi çıkarım gece 12 ye kadar gezerim :)
    Arabayı zorlamakla mesafe arasında bence pek ilgi yok. Aynı yolu sonuna kadar zorlayarak da gittim çlk az zorlayarak da gittim şarjın düşmesi değişmedi. Tahminime göre tekerlerin havasını iyi basmak menzili uzatıyor. Benim teker patlamıştı yaptırdım somuna kadar şişirittim diğer tekerleride şiştigi kadar şişirdim sonuç baya anlamlı oldu. Menzil çok uzuyor şarj yavş düşüyor. Çünkü arabanın motoruyla bataryası fazla zorlanmıyor. Bir sonraki sürüşe de daha dinlenmiş şekilde bekliyor. Şimdi arabayı zorladıkça zorluyorum sln sürat kalkıp son sürat hızlanıyorum arkadaki arabayla mesafeyi baya açıyorum. Önüme geleni solluyorum gene şarjı yavaş düşüyor. Millet marş sesi duyacam sanıyor arabaya binmemle sessiz şekilde arabayı son sürat kaldırmamla son sürat 80 km ye ulaşmam bir oluyor. aynadan bakıyorum millet kafayı uzatmış bakıyorlar bu ne lan der gibi :) böyle bi arabayu bırakıp da benzinli arabaya niye bineyim müzigi dinlerken araya ne motor sesi giriyor ne bi titreşim. Neyse fazla reklam yapmayım...
    Benimde arabada 10 bin tl lik masraf çıkmıştı kasko karşıladı. Belkide renault kendi karşıladı bilmiyorum kara kara düşünüyodum napacam diye. Kasko karşılayacak dediklerinde inanamadım çok mutlu olmuştum. Menzil uzatmak mümkün değil demişsin o kötü olmuş. Belki de uzar herşeyim bir çaresi vardır...
    Herşey tamam da ben gece araba süremiyorum arabaların farları çok rahatsız ediyor bir aydır gece arabaya Binmedim. Gözlük aldım cama film taktım gece görüşü paneli aldım naptıysam olmuyor. Sol gözüm 3 hafta ancak kendine geliyor.
    Evde şarj cihazı 1400 tl biri ilan vermişti sahibinden. Com a . almak isteyen varsa söyleyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 21 Haziran 2016; 21:20:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lastik basınçları menzile etki eder mi bilmiyorum ama zaten Fluence ZE fabrika verisi lastik basınçları bayağı yüksek, önler 38, arkalar 42 şeklinde. Yazlık kışlık lastik değişimlerinde hiçbir lastikçiyi ikna edemedim o basınca, hepsi arabayı imal eden mühendislerden daha iyi bildikleri için. Her defasında lastikçiden çıkıp bir benzinlikte kendim ayarladım.

    AVMlerdeki şarj istasyonları E-şarj firmasının bir hizmeti. Çok basit üye oluyorsunuz kimlik ve araç bilgilerinizle, evinize bir kart gönderiyorlar. O kartla aracı istasyona bağlayıp şarjı başlatıyorsunuz, faturasını bir sonraki ay eve gönderiyorlar. Fiyatlar pahalı, üye olsanız bile acil durumlar dışında pek kullanılmaz. Benim bugüne kadar sadece 1 kez ihtiyacım oldu onda da kart yanımda değildi, istasyon başında firmayı aradım, kimlik bilgilerimi teyit ederek uzaktan başlattılar şarjı. Onun dışında Ankara'da Gordion ve Cepa'da kapalı otoparklarda normal prizler var, yönetime ilk defasında bilgi verdikten sonra, oralara park ettiğimde rahatlıkla kullanıyorum her defasında. Havaalanı kapalı otoparkında da prizler var, 2-3 güne kadar seyahatlerimde aracımı şarja takıp dönüşte tam dolu olarak geri aldığım çok oldu. Fakat bunların hiçbirine güvenerek alamazsınız bu arabayı. Tek koşul evinizde rahatça şarj etme imkanınızın olması ve günlük 100-120 kmnin üzerinde bir kullanıma ihtiyacınız olmaması.

    Ayrıca üzülerek tekrar belirtmek isterim ki menzil uzaması diye birşey kesinlikle mümkün değil, olamaz. Ne maddi anlamda ne de teknoloji anlamında olabilecek birşey değil ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e_kodak -- 18 Haziran 2016; 10:53:14 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Menzil uzaması olmasa bile bari hızlı şarjı olaydı o bile bir devrim niteliğinde olurdu. Ama bu hızlı şarjında normal 220 voltluk prizden olması gerekir artık o tarz bi şarj cihazımı olur yoksa arabaya extra bi voltaj yükselticimi takılır bilmem. Yoksa daha yüksek voltajlı prizi kim nerden bulacak.
    Arabanın kendi normal menzilini ben hala çözebilmiş değilim. Bazen mükemmel performans sergilemesine ragmen bazen fırt diye bitiyor şarjı. Yani bu performansla gitsem belki osman yıldız arkadaşın dediği gibi belki 180 km felan gidebilir.
    Daha önce tekerleri şişirmenin menzile faydalı oldugunu söylemiştim ama Arabanın tekerleri sonuna kadar şişkin havada son derece sıcak olmasına ragmen şarjı bu sefer çabuk bitti. halbuki bundan 2 önceki şarjı çok geç bitti. Bunun nedenini hala çözemedim acaba arabanın aküsü aşırı zorlanıyor yada aşırı ısınıyor bi kaç şarj sonramı kendine geliyor yoksa gelen elektrik akımı bazen kalitesiz mi oluyor. Yoksa üstüste bi kaç kez şarj edince dahamı iyi doluyor. Belkide arabanın içindeki şarj etmeye giden kablolar felan aşırımı ısınıyor noluyor anlamıyorum. Yoksa benim bataryamı problemli anlamadım.
    Ankaradaki avmlerde ve havaalanında priz bulunması büyük şans istanbulda da olması lazım
    Yinede e-sarja üye olmak faydalı bence. Ama fatura sevmiyorum konturlu uygulaması olsa daha iyi olurdu mesela 100 tl yüklerim ben lazım olursa kullanırım.
    Bi tane toyota dma almayı düşünüyorum uzun menzil gitmek için gerçi baya pahalı ama napalım artık. toyota kullanan deneyimi olan yokmu. Heralde bu forumda yok bilgi alsak iyi olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 21 Haziran 2016; 21:28:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • osman yıldız O kullanıcısına yanıt
    Hocam sevindim durumuna. Hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu aralar renault zoe 2. El bikaç tane satışta görüyorum. En ucuzu 50bin. Fluence ze 3 ilan var 2si 39500 biri 46bin (nasıl o fiyatı istemiş anlamadım). Bilmediğim bi haber bi gelişmemi var. Zoe hızlı şarj özelliğinden dolayı kullanışlı ben alırdım ama pil kirası var ayrıca kota var. Millet pil kirasından kurtulmaya mı çalışıyor acaba. Zoe dede ze gibi pil kirası kaldırılsa iyi olurdu.

    Bu arada bi arabayı hep aynı taraftan şarj etmemek daha iyi oluyor galiba. 3 sagdan sonra 3 soldan yada 2 sağ 2 sol daha iyi somuç veriyor galiba tam emin değilim. Lastiklerin şişkin olması iyi oluyor menzile biraz faydası oluyor ayrıca aracın dengeli ve düzgün gitmesini sağlıyor. En son hepsini 36 ya ayarladım. Yüksek hızda şarjı çok yiyor ama gidilen mesafe daha çok olduğu için menzile etkisi varmı yokmu hesaplayamıyorum.

    Yeni gelişme var mı arkadaşlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 1 Ağustos 2016; 19:41:18 >
  • 2016 model fluence ze?

    http://e-autoclub.com/index.php?topic=139.0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antilogaritma A kullanıcısına yanıt
    ayni forumda sunu da buldum:

    Renault Mais yetkilisi bir bayiyi arayarak hızlı şarjı nasıl edinebileceğimi sordum. Bana "Elinizde eski elektrikli normal kablodan şarj olan 220 Volt kabloyu alıp ücretsiz olarak hızlı şarj kablosunu 3 fazlı kablo verildiğini söylediler. Belki ihtiyacı olanlar vardır bilginiz olsun bu arada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.