Şimdi Ara

Yeni Peugeot RIFTER ( ANA KONU) DONANIM HABER İN EN ESKİ VE AKTİF TAKIMI SINCE 2009 GÖKHAN AYDIN (1267. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.911
Cevap
96
Favori
1.413.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12651266126712681269
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    Ali kardeş bu jantlar çok kafamı bulandırıyor bilemiyorum nasıl yapacağım

    servise bir sorayım bakayım kaç para çekiyorlar sağlam bir iskonto bulursam her an herşey durumu..

    tek sorun eski lastikler ve jantımı satmam gerek ben malum 4 mevsimciyim..)

    uğraşmıyorum diğer sök tak ve yaz vaziyetleri ile.

    yada senin gibi üzerine 4 kışlık lastiği durumuda düşünülebilir belki..

    Alıntıları Göster
    Orjınal jant + 4 lastik 8000 tl gibi rakamları buluyor,bu parayı şahsen ben vermezdim.Benim jantları ve lastikleri değişmemdeki en büyük etken,diğer aracımın lastik değişimi gelmişti,ona yeni almaktansa Rıfterin lastiklerini ona takmak çok mantıklı geldi.Sadece jant parası vermiş oldum (1600 tl).Ayrıca her üründe olduğu gibi lastikte de kışlığı yazın,yazında kışlığı alma mantığı..Ben hep böyel yapıyorum.Devir hesap devri,şu pandemi günlerinde hesabı çok daha dikkatli yapmamız gerekiyor.Gider eksilmeyip artarken gelirimizin akıbeti belli değil.Ticaret yaptığım için böyle düşünüyorum.Maaşlı arkadaşlarımda bu durum bizler gibi riskli değil.Onlar kendilerine bir düzen kurmuş bozmadan devam ettirebilirler.Bende personel giderleri,kira faturalar vs uazyıp gidiyor




  • GESTAPO51 G kullanıcısına yanıt
    Bu anlattıklarım özellikle eğimli bir yere park ederken çok önemli. Buradaki püf nokta araç N de iken el freninin çekili olması ve ayağın frenden çekilerek aracın oturması sağlanması. Ayağınızı N de frenden çekmeden P konumuna getirirseniz özellikle eğimli bir yere park ettiğinizde şanzımana yük bindirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKRİFTER

    Bilgin bey aracınız tekrar hayırlı olsun yaşadığınız sıkıntılar için ben kendi sıramı size anlatayım;
    Araçla hareket halindeyken durdunuz start/stop ister çalışsın ister çalışmasın araç D de iken STOP düğmesinden aracı kapatıyoruz.Elektronik el freni hemen devreye girecektik. Sonra D'den N'ye alıyoruz ve ayağımızı frenden çekiyoruz aracın yükü şanzıman yerine frenlere biniyor ve tekrar frene basmadan vitesi N den P konumuna getiriyoruz.
    1-Durduğuzda start/stop devreye girdi siz aracı P ye alırken R nin üzerin geçtiğiniz için araç sizi geri gidecek olarak algılayıp tekrar çalışmaktadır.D de iken aracı kapatırsanız tekrar çalışmayacaktır.
    2-Araç yükünü frenlere bindirdiğiniz zaman tekrar hareket ederken 'İlk geçişte vuruntu' dediğiz şikayet olmayacaktır ve otomatik şanzıman ömrünü de uzatmış olursunuz.
    3- Tekrar hareket ederken elektronik el frenini sizin indirmenize gerek yok. Aracı D ye aldınız gaza basmaya başladığınız anda araç en uygun şekilde el frenini kendisi salacaktır.Fakat kapınız tam kapanmamışsa kesinlikle gaza bassanızda el frenini salmaz.
    Hocam iyi günler, bende şu sırayla yapıyordum;
    Arabayı durduracağım zaman ayağım frendeyken N ye alıyorum, arabayı kontaktan kapatıyorum o sırada el freni çekilmiş oluyor, sonra ayağım frendeyken N den P ye alıyorum.
    Sizin metod daha doğruysa o şekilde yapalım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GESTAPO51

    Servis fiyatlari cok pahali allahtan ilk bakim ucretsiz bende 12 haziranda bakima gidecegim, seneye allah kerim uygun bir fiyat vermezlerse bende disaridan yaptirmayi dusunuyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam ilk servis nasıl bedava:) Size özel yapılan kampanya mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GESTAPO51

    Ben once n ye alip kapatiyordum sonra frene basarak p ye aliyordum yanlis mi yapiyorum forumda bulunan diger arkadaslar nasil yapiyor acaba dogrusunu bilelim ki yanlis yapmayalim ilk defa otomatik arac kullandigim icin pek bir bilgim yok bu konuda yukarida yazdigim seyide nette arastirarak buldum ve hep oyle kullandim araci, bende hic vuruntu olmadi ama.

    Alıntıları Göster
    Hocam yazdığınız yeni gördüm, aynen bende öyle yapıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKRİFTER

    Bu anlattıklarım özellikle eğimli bir yere park ederken çok önemli. Buradaki püf nokta araç N de iken el freninin çekili olması ve ayağın frenden çekilerek aracın oturması sağlanması. Ayağınızı N de frenden çekmeden P konumuna getirirseniz özellikle eğimli bir yere park ettiğinizde şanzımana yük bindirirsiniz.
    Ayağım N de iken kapatıyorum zaten elektronik park freni çekilmiş oluyor, sonradan ayağım frendeyken P ye almanın mahsuru var mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 44 plaka kullanıcısına yanıt
    Aracı D de veya N de kapatmanın bir farkı yok. Bilgin arkadaşımız durduğunda start stop devredeyken aracın tekrar çalışmasından şikayetçi olduğu için D de kapatmasını önerdim. Sizin yaptığınız şöyle mahsuru var eğimli bir yere park ediyorsanız hele hele bir de araçda yük varsa siz ayağınınızı frenden P de çekerseniz aracın yükü hem frene hemde otomatik şanzımana binecektir. Oysa N de ayağınızı frenden çekseniz tamamen frenlere aracın yükü binecektir. Bir de aracı kapatdıktan sonra N den P ye alırken frene basmanın hiç bir anlamı yok. Bu işin en pratiği güvenlisi D dur aracı kapat(elektronik el freni devreye girdi) N ye al ayağını çek P ye al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MKRİFTER M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, benim anlamadığım şey şu; N deyken kapattığım da elektronik park freni çekiliyor. Ondan sonra yinede şanzımana yük binermi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 44 plaka kullanıcısına yanıt
    Düz zeminde binmez. Anlattığım gibi eğimli bir yere park ediyorsanız araç yüklü ise biner.
    "Yükü boşaltınca önce el frenini mi indirip Dye alıcaz, yoksa önce D sonra el freni mi? Ben ikisinide denedim ilk geçişte bi vuruntu yapıyor."
    Bilgin arkadaşımızın şikayeti de bu şanzımana yük binmesi. Aracı GT line ve elektronik el freni var. Siz de bunu deneyerek tecrübe edebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 44 plaka

    Hocam ilk servis nasıl bedava:) Size özel yapılan kampanya mı?

    Alıntıları Göster
    Benimde ilk bakım bedava.Araç alırken bayiyle sıkı pazarlık sonucu hediye aldım ayrıcada sonraki periyodik bakımlarda değişen her parçaya % 20 indirim kuponu verdiler.Büyükşehrin avantajlarından istififade ediyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 44 plaka

    Hocam ilk servis nasıl bedava:) Size özel yapılan kampanya mı?

    Alıntıları Göster
    Gecen sene mayista araci aldigimda ilk bakim ucretsiz olacak diye servisle bayagi bir pazarlik yaptim o sekilde ucretsiz tanimlandi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ringcep

    Orjınal jant + 4 lastik 8000 tl gibi rakamları buluyor,bu parayı şahsen ben vermezdim.Benim jantları ve lastikleri değişmemdeki en büyük etken,diğer aracımın lastik değişimi gelmişti,ona yeni almaktansa Rıfterin lastiklerini ona takmak çok mantıklı geldi.Sadece jant parası vermiş oldum (1600 tl).Ayrıca her üründe olduğu gibi lastikte de kışlığı yazın,yazında kışlığı alma mantığı..Ben hep böyel yapıyorum.Devir hesap devri,şu pandemi günlerinde hesabı çok daha dikkatli yapmamız gerekiyor.Gider eksilmeyip artarken gelirimizin akıbeti belli değil.Ticaret yaptığım için böyle düşünüyorum.Maaşlı arkadaşlarımda bu durum bizler gibi riskli değil.Onlar kendilerine bir düzen kurmuş bozmadan devam ettirebilirler.Bende personel giderleri,kira faturalar vs uazyıp gidiyor

    Alıntıları Göster
    Ali kardeş bizim durumlar daha vahim kredi ödüyorum..

    biraz birikmiş param vardı böyle bir düşünceye daldım lakin bakıyorumda israftan öteye gitmeyecek..

    işler normale dönerse bir tatil bütçesi yapmam daha hayırlı olacak gibi duruyor sanki

    an itibariyle vazgeçtim kararımdam buna hakkım yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKRİFTER

    Bu anlattıklarım özellikle eğimli bir yere park ederken çok önemli. Buradaki püf nokta araç N de iken el freninin çekili olması ve ayağın frenden çekilerek aracın oturması sağlanması. Ayağınızı N de frenden çekmeden P konumuna getirirseniz özellikle eğimli bir yere park ettiğinizde şanzımana yük bindirirsiniz.
    ilave olarak araç tam durmadan N veya P ye almamamız gerekiyor

    ortak payda şanzımana yük bindirmemek için N ve P yi ayak freni ile kordineli kullanmak

    aksi halde şanzıman hep vuruntulu çalışacak üzerinde bırakılan yük sebebiyle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GESTAPO51

    Gecen sene mayista araci aldigimda ilk bakim ucretsiz olacak diye servisle bayagi bir pazarlik yaptim o sekilde ucretsiz tanimlandi.

    Alıntıları Göster
    pazarlık budur..)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ringcep

    Benimde ilk bakım bedava.Araç alırken bayiyle sıkı pazarlık sonucu hediye aldım ayrıcada sonraki periyodik bakımlarda değişen her parçaya % 20 indirim kuponu verdiler.Büyükşehrin avantajlarından istififade ediyoruz..

    Alıntıları Göster
    vallahi bravo adamları resmen dize getirmişsiniz.

    ilk bakım 1300 lira kafadan..

    diğer kısımlarda ise indirim harika olmuş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 44 plaka

    Hocam iyi günler, bende şu sırayla yapıyordum;
    Arabayı durduracağım zaman ayağım frendeyken N ye alıyorum, arabayı kontaktan kapatıyorum o sırada el freni çekilmiş oluyor, sonra ayağım frendeyken N den P ye alıyorum.
    Sizin metod daha doğruysa o şekilde yapalım...

    Alıntıları Göster
    Doğrusu, yukarıda belirtildiği gibi.

    Aracı stop et. N ye al. Otomatik modda değilse el frenini çek.

    Otomatikteyse araç kendi çekecektir. Ayağını frenden al. Araç oturacak. P ye al.

    Manuelde de buna benzer işkem yapmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemabay -- 15 Mayıs 2020; 20:45:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MKRİFTER M kullanıcısına yanıt
    Aracı N de iken stop ettiğiniz zaman el freni otomatikman çekiliyor.
    İster düz zemin ister eğimli zemin olsun, şanzımana yük binmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Yukarıda ayrıntılı olarak anlattım benim söylediklerim öneriden-tavsiyeden öteye geçemez herkes istediği şekilde yapmakta özgürdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Aracı N de iken stop ettiğiniz zaman el freni otomatikman çekiliyor.
    İster düz zemin ister eğimli zemin olsun, şanzımana yük binmez.
    Evet benim takıldığım yerde orası:) N deyken stop ettirdiğimiz zaman elektronik park freni çekilmiş oluyor aslında, bu durumda şanzımana da yük binmez kanımca. Öte yandan hocamın söylediği şekilde de olur, yani ikiside bence doğru istikamete giden yol...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 44 plaka kullanıcısına yanıt
    Size ayrıntılı olarak yazayım. Şimdi bizim araçların diğer otomobillere göre daha ağır ve yeri geldiğinde yük taşıyabildiğimiz bir araç olduğunu unutmayın. Aracı düz zemine park ediyorsanız yazdıklarımın çok bir önemi yok sizin yaptığınız şekilde de şanzımana yük binmez. Aracın frenleri 4 tekeri, otomatik şanzıman ön tekerleri, elektronik el freni de arka tekerleri kitler. Araç ile eğimli bir yere park ettiniz ayağınızı frenden çektiğinizde aracın bir esnemesi -oturması olur. Siz ayağınızı N de frenden çekerseniz bu oturma elektronik el freninin kitlediği arka tekerler üzerine olur. Çünkü ön tekerler şanzıman N de olduğu için kitli değildir. Ayağınızı P de frenden çekerseniz aracın yükü-oturması elektronik el freninin kitlediği arka tekerlere ve otomatik şanzımanın kitlediği ön tekerlere biner. Araçta bir de yük varsa bu esneme- yük binmesi daha da fazla olacaktır ve zamanla balatalarınızın da eskiyeceğini bu esnemenin artacağını unutmayın. Elektronik el freni 4 tekeri de kitlemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12651266126712681269
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.