Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (1075. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
30.215
Cevap
294
Favori
1.546.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10731074107510761077
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2015 model aracımın sis farı bileziğini çocuk kurcalarken bozmuş. şu anda boşa dönüyor. onun haricinde farlarda sorun yok. sadece bunu değiştirmem mümkün müdür? illa komple set mi almam gerekir?

    teşekkürler
  • Problem33 P kullanıcısına yanıt
    hiç bir fark yok 1.2 vti bildiğim kadarıyla turbosuz motor ve onda da 130 beygir yok. 130 beygirli motorların hepsi puretech motordur sanırım sahibinden de gördünüz orada öyle bi sorun var 1.2 vti diye bakıyorum allure çıkıyor halbuki vti ler allure ile gelmedi sadece acces donanımla geldi.
  • Arkadaşlar, kolçak arkasındaki prizi deneyen varmı . Elektrik süpürgesi için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://youtu.be/Nk09YpvKLgw

    Bende diyorum bu 308 ne guzel yol tutuyorr yuru beee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • agelbal kullanıcısına yanıt
    Aynen o sitede dikkatimi çekti. Peki hocam 2014 308 allure tavsiye edermisiniz. Size ve diğer kullanan arkadaşlar varsa onlara soruyorum. Objektif yorumlari bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Problem33

    Aynen o sitede dikkatimi çekti. Peki hocam 2014 308 allure tavsiye edermisiniz. Size ve diğer kullanan arkadaşlar varsa onlara soruyorum. Objektif yorumlari bekliyorum.
    2015 Active kullanıyoruz. Neredeyse 160 bin Km oldu. Araçtan son derece memnunuz. Çoğunlukla ben kullanmama rağmen, çoğul konuşmamın nedeni aracın şirketimiz adına kayıtlı olması.

    Dikkat edilmesi gereken bir kaç küçük nokta var.

    2014 ve 2015 model 308'lerde fabrika garantisi altında arka travers'den kola kutusu sıkıştırıldığında çıkan ses gibi çıtırdı gelebilir.

    Bunun güvenlik açısından bir riski olmasa da insanın hoşuna giden bir ses değildir. Travers içine köpük sıkarak ve bağlantı klipslerini değiştirere çözüm bulunuyor.

    AddBlue kutu kapağı değiştirilmiş olmalı.

    Klima 1700-1750 devirlerdeyken uğultu yapabilir. Klima ayağı değişikliği yine garantiden yapılıyordu.


    Bunların mutlaka olacağını söyleyemem. Ama kontrol etmenizi ve mümkünse servis geçmişini inceleyerek bu tür işlemlerden geçip geçmediğini kontrol etmenizi öneririm.


    Biraz keyfe keder bu sıkıntı olasılıklarından başka gözlemlediğim ciddi bir şey yok. Uzun süre kullanımlardan sonra kapı gergileri ses yapabilir. Kapıları açıp kapayın, tıkırtı yaparsa pazarlık edersiniz.:)


    Araç motor, şanzıman, yol tutuş, serilik, ekonomiklik, trim seslerinin azlığı, sessiz motor, az yol sesi alması, rüzgarlardan çok az etkilenmesi gibi özellikleri ile bence çok başarılı.

    Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IronHasan -- 31 Mart 2019; 0:26:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    2015 Active kullanıyoruz. Neredeyse 160 bin Km oldu. Araçtan son derece memnunuz. Çoğunlukla ben kullanmama rağmen, çoğul konuşmamın nedeni aracın şirketimiz adına kayıtlı olması.

    Dikkat edilmesi gereken bir kaç küçük nokta var.

    2014 ve 2015 model 308'lerde fabrika garantisi altında arka travers'den kola kutusu sıkıştırıldığında çıkan ses gibi çıtırdı gelebilir.

    Bunun güvenlik açısından bir riski olmasa da insanın hoşuna giden bir ses değildir. Travers içine köpük sıkarak ve bağlantı klipslerini değiştirere çözüm bulunuyor.

    AddBlue kutu kapağı değiştirilmiş olmalı.

    Klima 1700-1750 devirlerdeyken uğultu yapabilir. Klima ayağı değişikliği yine garantiden yapılıyordu.


    Bunların mutlaka olacağını söyleyemem. Ama kontrol etmenizi ve mümkünse servis geçmişini inceleyerek bu tür işlemlerden geçip geçmediğini kontrol etmenizi öneririm.


    Biraz keyfe keder bu sıkıntı olasılıklarından başka gözlemlediğim ciddi bir şey yok. Uzun süre kullanımlardan sonra kapı gergileri ses yapabilir. Kapıları açıp kapayın, tıkırtı yaparsa pazarlık edersiniz.:)


    Araç motor, şanzıman, yol tutuş, serilik, ekonomiklik, trim seslerinin azlığı, sessiz motor, az yol sesi alması, rüzgarlardan çok az etkilenmesi gibi özellikleri ile bence çok başarılı.

    Hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    Benim araçta da arkadan pandizot tan ses geliyor diye düşünürken arka traverzi unutmusum bunu hatırlattığımız iyi oldu,arkadaşlar da kapi açılırken ses geliyor demişlerdi bizim partnerde de 2 kere değişmişti.Bunlari servise soylemek lazim.Ayrica klima 1700 devir civarı fanın kaçıncı kademesine denk geliyor.Ad blue deposu ve travers ile ilgili aracımin geçmişinde bir işlem yoktu.Yol tutuş olarak veya hb araca alisadigimdan çok başarılı bulmadım diyebilirim.Bir önceki aracım bağımsız süspansiyon a sahipti onunda etkisi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lion308

    Benim araçta da arkadan pandizot tan ses geliyor diye düşünürken arka traverzi unutmusum bunu hatırlattığımız iyi oldu,arkadaşlar da kapi açılırken ses geliyor demişlerdi bizim partnerde de 2 kere değişmişti.Bunlari servise soylemek lazim.Ayrica klima 1700 devir civarı fanın kaçıncı kademesine denk geliyor.Ad blue deposu ve travers ile ilgili aracımin geçmişinde bir işlem yoktu.Yol tutuş olarak veya hb araca alisadigimdan çok başarılı bulmadım diyebilirim.Bir önceki aracım bağımsız süspansiyon a sahipti onunda etkisi olabilir.

    Alıntıları Göster
    Klima uğultusu motor 1700 devir civarındayken geliyor.

    En kolay dinleme yöntemi araç boştayken devri 1750 yapın. Sonra klimayı çalıştırın. Kapatın. Fanın en yavaşta çalışmasında sıkıntı yok. Hatta daha az ses yapacağı için uğultu varsa rahat duyarsınız.
    Kolay duyulan bir ses değil ama gerçekten varsa ve iyi de bir kulağa sahipseniz duyuluyor.


    Yol tutuş konusunda ise size geyik testi ve slalom testinin yapıldığı KM77.com'u öneririm. 308 En iyilerden biri.
    Hemen hemen her araç var, ama 308'den iyisi yanlış hatırlamıyorsam Honda Civic HB vardı. Aklınıza gelebilecek tüm araçlar daha gerilerde kalıyor.

    Bağımsız süspansiyon daha iyi yol tutar düşüncesi oradaki testlerde gerçek çıkmıyor. Elbette araç kullanma alışkanlıklarınız da yol tutuş konusunda farklı hissetmeye neden oluyor olabilir.

    Çok genel olarak söylemek gerekirse en iyi yol tutanlar genelde hep HB araçlar oluyor.
    Yan rüzgarlara karşı da yine HB araçlar daha iyi çıkıyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufUquys&vl=tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IronHasan -- 31 Mart 2019; 9:10:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    Klima uğultusu motor 1700 devir civarındayken geliyor.

    En kolay dinleme yöntemi araç boştayken devri 1750 yapın. Sonra klimayı çalıştırın. Kapatın. Fanın en yavaşta çalışmasında sıkıntı yok. Hatta daha az ses yapacağı için uğultu varsa rahat duyarsınız.
    Kolay duyulan bir ses değil ama gerçekten varsa ve iyi de bir kulağa sahipseniz duyuluyor.


    Yol tutuş konusunda ise size geyik testi ve slalom testinin yapıldığı KM77.com'u öneririm. 308 En iyilerden biri.
    Hemen hemen her araç var, ama 308'den iyisi yanlış hatırlamıyorsam Honda Civic HB vardı. Aklınıza gelebilecek tüm araçlar daha gerilerde kalıyor.

    Bağımsız süspansiyon daha iyi yol tutar düşüncesi oradaki testlerde gerçek çıkmıyor. Elbette araç kullanma alışkanlıklarınız da yol tutuş konusunda farklı hissetmeye neden oluyor olabilir.

    Çok genel olarak söylemek gerekirse en iyi yol tutanlar genelde hep HB araçlar oluyor.
    Yan rüzgarlara karşı da yine HB araçlar daha iyi çıkıyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufUquys&vl=tr

    Alıntıları Göster
    Motor 1700 devrinde iken bir kontrol ederim.Kulak olarak duyup bunu servise anlatmak lazim.Yoksa bir sorun yok deyip cikiyorlar.Kullanim alışkanlıkları da farklılıklar yaratabilir.Dediginiz siteyi bir kontrol ederim.Daha önceki aracım i30cw idi onunla kıyasladım.Ayrica uzun yolda birazcık yoruyor gibi geldi,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • IronHasan kullanıcısına yanıt
    Ufak tefek sorunlar her araçta oluyor önemli olan kronik bir sorun var mı ve 3 silindir motor ilerde sorun çıkarır mi.
    Ben bunu merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Problem33 -- 31 Mart 2019; 10:49:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lion308 L kullanıcısına yanıt
    bağımsız süspansiyon iyi yol tutmaz. bozuk yolda konfor verir. sizin aracın lastikleriyle ilgili sorunu olabilir. eskiyince çok etkileniyor araçlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Problem33

    Ufak tefek sorunlar her araçta oluyor önemli olan kronik bir sorun var mı ve 3 silindir motor ilerde sorun çıkarır mi.
    Ben bunu merak ediyorum.
    Ben BlueHDI kullandığım için benzinli ile ilgili kullanan arkadaşlar bilgi verirler umarım.

    Buji ile ilgili sorunlar okumuştum.

    Diğer yandan 130HP lik benzinli motor 2 yıl üst üste yılın motoru seçildi. Ama yine de kullanan arkadaşlar en iyi bilgiye sahiptirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lion308

    Motor 1700 devrinde iken bir kontrol ederim.Kulak olarak duyup bunu servise anlatmak lazim.Yoksa bir sorun yok deyip cikiyorlar.Kullanim alışkanlıkları da farklılıklar yaratabilir.Dediginiz siteyi bir kontrol ederim.Daha önceki aracım i30cw idi onunla kıyasladım.Ayrica uzun yolda birazcık yoruyor gibi geldi,

    Alıntıları Göster
    Hissettiklerimiz ister istemez subjektif oluyor. O nedenle hangi araçta rahat ediyorsanız en iyisi odur.



    Ben iş gereği çok yolculuk yaparım. Gebze'den Antalya, Ankara, İzmir, Adana gibi illere çok sık giderim. Son 1 yılda neredeyse 80 bin km den fazla kullandım. Beni yormuyor. Ama kişiden kişiye değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    bağımsız süspansiyon iyi yol tutmaz. bozuk yolda konfor verir. sizin aracın lastikleriyle ilgili sorunu olabilir. eskiyince çok etkileniyor araçlar
    Lastiklerimi daha geçen hafta başında degistirdim.Lastik basinclarini bir ayarlamak lazim diye dusunuyorum.Nitrojen basmislardi.Aracin limitlerini çok zorlamam lastikleri bir ayarlayıp bakayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    Hissettiklerimiz ister istemez subjektif oluyor. O nedenle hangi araçta rahat ediyorsanız en iyisi odur.



    Ben iş gereği çok yolculuk yaparım. Gebze'den Antalya, Ankara, İzmir, Adana gibi illere çok sık giderim. Son 1 yılda neredeyse 80 bin km den fazla kullandım. Beni yormuyor. Ama kişiden kişiye değişir.

    Alıntıları Göster
    Arabaya alışmak lazım diye düşünüyorum.Sizlerde çok güzel mesafe katediyorsunuz.Yanliz şehir dışı 130 140 Km hızlarda 5.8 Lt gibi bir değer yakaladık.Acikcasi şehir ici 6.0-6.2 lt lerde giderken ben 5.0 gibi bir değer bekliyordum.100 110 Km gibi kaç lt yakıyorsunuz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lion308

    Arabaya alışmak lazım diye düşünüyorum.Sizlerde çok güzel mesafe katediyorsunuz.Yanliz şehir dışı 130 140 Km hızlarda 5.8 Lt gibi bir değer yakaladık.Acikcasi şehir ici 6.0-6.2 lt lerde giderken ben 5.0 gibi bir değer bekliyordum.100 110 Km gibi kaç lt yakıyorsunuz acaba?

    Alıntıları Göster
    Şehirler arası yollarda ortalama hızım genellikle 95-100 Km arasında oluyor.

    Daha hızlı gitmek radar gibi bir gerçeğe takılmak anlamına geliyor ve bütün yakıt tasarrufundan fazlasına mal oluyor. :)


    Örneğin Gebze Antalya arası ortalama 95 km ile 4,3 Lt ile gittiğim oldu. Kastırarak kullanınca aynı yolu 5 Lt ile de gittim. Aynı şekilde Adana'ya 4.5 larla gittim ve hız yine ortalama 95 civarıydı. Gerçi aralarda 130-140 yapmadan ortalamayı 95-100 tutturamıyoruz ama sürekli ayak gazla gitmek yakıtı yükseltiyor.


    Şehir içi için ise 5 ile 5.5 aralığını görüyorum. Gerçi İstanbul gibi asla olmuyor bu taraf. Ama yine de akşam ve sabahları sıkışık trafikte kalıyorum.


    Yakıtı en fazla arttıran etken ise çok kısa mesafelerde kullanıp durmak. Öyle olunca 7 litreler bile rahatlıkla görünüyor.


    En doğrusunu siz demişsiniz, arabaya alışmak lazım gerçekten. Sonrası kolay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    Şehirler arası yollarda ortalama hızım genellikle 95-100 Km arasında oluyor.

    Daha hızlı gitmek radar gibi bir gerçeğe takılmak anlamına geliyor ve bütün yakıt tasarrufundan fazlasına mal oluyor. :)


    Örneğin Gebze Antalya arası ortalama 95 km ile 4,3 Lt ile gittiğim oldu. Kastırarak kullanınca aynı yolu 5 Lt ile de gittim. Aynı şekilde Adana'ya 4.5 larla gittim ve hız yine ortalama 95 civarıydı. Gerçi aralarda 130-140 yapmadan ortalamayı 95-100 tutturamıyoruz ama sürekli ayak gazla gitmek yakıtı yükseltiyor.


    Şehir içi için ise 5 ile 5.5 aralığını görüyorum. Gerçi İstanbul gibi asla olmuyor bu taraf. Ama yine de akşam ve sabahları sıkışık trafikte kalıyorum.


    Yakıtı en fazla arttıran etken ise çok kısa mesafelerde kullanıp durmak. Öyle olunca 7 litreler bile rahatlıkla görünüyor.


    En doğrusunu siz demişsiniz, arabaya alışmak lazım gerçekten. Sonrası kolay.

    Alıntıları Göster
    Güzel ortalamalar yakalamissiniz.Uzun yolda hiz sabitleyici kullaniyorum.Bir önceki aracıma göre 1.5 2 lt ekonomik.Her zaman hız sınırlarına uyarım.Yakit olarak bir depoylla s.ici 700 'ün altına cok sukur düşmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Problem33

    Ufak tefek sorunlar her araçta oluyor önemli olan kronik bir sorun var mı ve 3 silindir motor ilerde sorun çıkarır mi.
    Ben bunu merak ediyorum.
    Merhaba, 308 1.2 purtech sahibiyim araci yeni aldim sayılır bu motoru almadan önce ve sonra bol bol araştırdım, motor 4 yıl üst üste yılın motoru ödülünü almış, bir ara titreme ve buji kırması sorunu yaşayanlar olmuş fakat peuguet zorunlu buji değişimi ve yazılım guncellemesi ile sorunu giderdi diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba biraz vakit ayırarak 308 1.2 Puretech EAT6 için bir tedarik listesi oluşturdum belki işinize yarar.

    +++ HAVA FİLİTRESİ:
    ------------------------------
    - MANN FİLTER: C 36 007 KIT
    - BOSCH: F 026 400 517
    - VAICO: V22-0428

    +++ YAĞ FİLİTRESİ:
    -----------------------------
    - MANN FILTER: W 716/1
    - BOSCH: 0 451 103 355
    -

    +++ POLEN FİLİTRESİ:
    ------------------------------
    - MANN FILTER: CU 26 014-2 / standart
    - MANN FILTER: CUK 26 014-2 / carbon
    - BOSCH: 1 987 435 525 / carbon
    - VALEO: 715808 / standart
    - VALEO: 715805 / carbon

    +++ YAKIT FİLİTESİ:
    -------------------------------
    - DELPHI: EFP201
    - MANN FILTER: WK 6031

    +++ V KAYIŞI:
    -------------------------------
    - BOSCH: 1 987 946 000

    +++ ATEŞLEME BOBİNİ:
    -------------------------------
    - DELPHI: GN10584-12B1
    - BOSCH: 0 986 221 102
    - NGK: 49100

    +++ BUJİ:
    -------------------------------
    - BOSCH: 0 242 140 543 / ZR 6 SPP 3320

    +++ SİLECEKLER:
    -------------------------------
    - BOSCH: 3 397 004 560 / ARKA
    - BOSCH: 3 397 007 187 / ÖN SET

    +++ MOTOR YAĞI:
    - Mobil 1™ Fuel Economy 0W-30
    - SHELL HELİX ULTRA ECT C2/C3 0W-30
    - MOTUL SPECIFIC 2312 0W-30
    - TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30

    +++ LASTİKLER:
    --------------------------------
    - PIRELLI P7 205/55/R16 91V

    özellikle yağ konusu çok kafa karıştırıyor sizler hangi yağı kullanıyorsunuz?




  • Problem33 P kullanıcısına yanıt
    araçtan ne beklediğinize bağlı özellik bakımından allure biraz zengin led far, elektronik park freni, açık renk döşeme, standart 17 jantlar vb. tabi jantlar active de alınabiliyor. ben genel olarak 308 tavsiye ederim. active de allure de sizin para durumunuza bağlı tabi
  • 
Sayfa: önceki 10731074107510761077
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.