Şimdi Ara

YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (945. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
62.450
Cevap
638
Favori
2.483.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
75 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 943944945946947
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acquiles

    Fiziksel basınç ölçen sensörlü sistemler artık üreticiler tarafından tercih edilmiyor yeni nesil araçlarda.

    Açısal hızdan basınç farkını algılayan sistemler kullanılıyor.
    "Indirect tire pressure monitoring "

    Yakın zamanda fiili basınç ölçümü yapan sensörler komple tarih olacak. Fiziksel sensörleri kullanım ömrüne sahip olması, pahalı olması, kablosuz haberleşemede potansiyel sıkıntıları olması, kaza durumunda hasar gören sensör değiştiğinde, kontrol. Ünitesine yeni sensörün tanıtılması vs gibi dezavantajları nedeniyle sensorsuz ölçüm yöntemleri geliştirildi.

    Eski corsa nizda sensor olmasi bu nedenle gayet dogal

    3008' de de kullanılan bu sistemde, Surucu tarafından set edilen referans değerine göre lastik teki basınç değişimi belirli bir toleransın dışındaysa sürücüye görsel olarak uyarı veriliyor.

    Ya şu yorumların yüzünden alacağım arabadan soğutuyorsun. Yok de geç ne demek tercih edilmiyor, tarih oluyor...bmw mercedes te var corsada var , astra da var, renault talismamda, megane full donanımda var. Maliyeti düşük sistem koymuş işte.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • splendidhdmi kullanıcısına yanıt
    Eğitim şart

    manasız yorum yapmak yerine kendinizi geliştirin...



    Zaten şu memlekette herkes biliyor, üreticiler gerizekali...



    Hazır soğumuşken araçtan, almadan vazgeçin zaten..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence en büyük eksiği hangi lastikte basınç farklılığı tespit ettiğini göstermemesi. Yazılım updatelerinden birinde eklerler umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • IronHasan kullanıcısına yanıt
    Hasan hocam yeri geliyor arabaya 10 defa indi bindi yapıyoruz.Teknolojiye güvenmek değilde alışkanlık.Lastik basınç sensörü olmayan araçlardada bakmazdım.Belki 50 binmemde 1.Ama haklısın her seferinde bakmak gerekir.En fazla 30 sn alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Hasan hocam yeri geliyor arabaya 10 defa indi bindi yapıyoruz.Teknolojiye güvenmek değilde alışkanlık.Lastik basınç sensörü olmayan araçlardada bakmazdım.Belki 50 binmemde 1.Ama haklısın her seferinde bakmak gerekir.En fazla 30 sn alır.

    Teknoloji kolaylık sağlıyor ama yüzde yüz garanti vermiyor.

    Ben arabaya yaklaşırken önce sağından bir göz atıp sonra binerim. 2 saniye bile almaz. Ayrıca park yerinde çarpan, çizen vs. gibi hasarlar da olabiliyor. Bu bakış onları da yerinde yakalama şansı veriyor.

    Son 5 yılda 1 kere bile hareket halindeyken lastiğim patlamadı. Lastik teknolojisi de çok gelişti gerçekten. Çivi vs batarsa araç parkta beklerken lastik oturuyor. Bu da son 5 yılda 1 kere başıma geldi. Ama üstünde gitmemiş oldum.

    Sağlıcakla kalın.




  • dizel active sp ile ilk sürüş deneyimlerimi paylaşmak isterim; şanzıman daha önce paylaşılmıştı, aracı stop edip tekrar çalıştırmam gerektiğinde hınk diye bir ses geldi 5-6 defa aynı şeyi yaptım ama tekrarlamadı. onun dışında VAG, Renault ve PUG grubunun çift ve tek kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanlarını uzun km ler kullanan birisi olarak bana oldukça stabil geldi. otomatikleştirilmiş çift kavramalar daha hızlı geçiş sağlamalarına rağmen yokuş aşağı gidişi pek sevmiyorlar ve kararsız kalıyorlar, eat6 da bunu gözlemlemedim, ama aynı güzergahlarda test edip emin olduğumda tekrar yazarım. Yakıtı eski peugeot ve aynı motorlara göre biraz yükselmiş gibi, sanırım eat6 kaynaklı, ama şanzıman iyi ve bu artışa değer bence. Direksiyon ve manevra çok iyi, hatta şaşırtıcı iyi. Yoğun trafik ve dar yollarda araç yeni olmasına rağmen hiç yadırgamadık. Kullanımı golf gibi yumuşak ve pratik, hatta daha yumuşak.
    Suspansiyon, son yıllarda çıkan bütün otomobillerin suspansiyonu bana sert geliyor buda öyle. Aracı alırken lifte kaldırıp altına bakmıştık, o esnada arka helezonların yanında sarı renkli takoz lastikleri dikkatimi çekmişti, bu gün kasise hızlı girince o takoz lastiğinin ne olduğunu anladım. Aynı kasise farklı otomobiller ile benzer hızlarla girmişliğim vardır, diğerlerinde böyle bişey yok. 3008 arka suspansiyon kasis işine dikkat etmek lazım etmezsen o sana hatırlatıyor.
    Genel anlamda ben aracı beğendim. Öncesinde passat b8 dizel otomatik vardı, passata göre daha heyecan verici kullanımı var, passatta oldukça iyi bir araba ama bana heyecan vermemişti.
    Takıldığım nokta ise: ekranda yakıt tüketimini sürekli görmek istediğimizde "özel" seçilmesi gerekiyor fakat ben hem kadranları görmek istiyorum hemde yakıt tüketimi, menzil vs görmek istiyorum, yok mudur bunun bir çaresi.




  • Beyler arabanın altına baktım bugün. İki kapının ortasından. İnce bir plastik kaplı ama kırılmış. Bu koruma plastiği mi? Alırken de hiç bakmadım altına arabanın. Acaba ben mi kırdım? Önemli bir şey degil sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Kadranlar aktifken, silecek kolundaki butona bir kere basarsanız anlık tüketimi, 2 ve 3 kere basarsanız trip 1 ve trip 2 ortalama tüketim leri görebilirsiniz,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş sayfalarda araçta hill holder olmaması bir eksiklik olarak belirtilmişti, yanlış hatırlamıyorsam. Ben bu yoruma katılamıyorum. Çünkü araç tam otomatik şanzıman ve kendisi ayağınızı frenden çektiğinizde yavaşça ileri gidiyor ve geri kaydırmıyor. Zaten otomatikleştirilmiş şanzımanlar bu hareketi yapamadıkları için hill holder özelliği konuldu (hatta Erman Toroğlu TV de çıktı ben bukadar para verip .... arabası almışım yokuşta geri kaçırıyor dedi ve sonra bu özellik standart olarak Türkiye ye getirilmeye başlandı ( o marka için)), sonrasında da tam otomatik deki gibi ileri yavaşça hereket etmesi simule edildi. bu durumda eat6 tam otomatik şanzıman için hill holder özelliğine ne gerek var, bence gereksiz.
  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Sanırım karıştırdınız.

    Araçta hill holder Mevcut. Normalde yokuşta geri kaçırır bu sanziman belli bir eğim sonrası.
    Eğimli durumda frene basıp ayağınızı çekerseniz 3 sn kadar daha frene basmaya devam eder. . Halen gaza basmazsaniz geri kaydığını göreceksiniz.



    3008 de olmayan Auto hold. Auto hold eğimli durumda siz frene basmazsaniz dahi fene basar ve gaza basana kadar frende tutar. Bu sistem vw grubu araçlarda bulunur genelde.

    Günümüz tam otomatik sanzimanlarin hepsinde hll holder desteği vardır. Eski otomatik sanzimanlarda ise yoktur ve araç çoğu zaman kaymaz çünkü büyük bir tork konvertor vardır. Bu da otomatik fazla yakar ın sebebidir aslında. Günümüz araçlarda tüketimi minimize etmek için küçük tork konverterler kullanılır ve araç kaymasın diye de hill holder sistemleri eklenmiştir.

    Not: Düz yolda ayağınızı gazdan çektiğinizda tam. Otomatik veya yarı otomatik tüm araçlar kendi kendine ilerler.. 2000 modeller dahil..

    AutoHold çalışma video
    http://www.volkswagen.co.uk/technology/parking-and-manoeuvring/auto-hold#overlay-close



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 20 Ocak 2018; 16:19:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    5 sn kadar gösterip geri kapatıyor. Sürekli gözüksün ama kadranlarla birlikte ..
  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Malesef o yok işte. Kadranlardan vazgeçince oluyor sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 20 Ocak 2018; 16:21:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    düz yolda gaza basmadan ilerleme mesela 2009 308 aracımda yoktu. 2011 508 de vardı ama bazen çalışırdı bazen çalışmazdı. Bu özellik tam otomatiklere benzesin diye sonradan konuldu.
    3008 de hill holder olup olmadığını ben araştırmadım ama bir yorumda olsaydı iyi olurdu dendiğini çok net hatırlıyorum, nuna istinaden yorum yaptım. Bulmaya çalışayım.
  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Hocam kavramları tamamen ice ice soktunuz :) birbirine girdi mevzu.



    Detaylı araştırın derim. Tek kavramları otomatik sanzimanlar (2009 308), çift. Kavramali otomatik Sanzimanlar, tam. Otomatik vs. Hepsinin özellikleri farklı..

    3008 ve diğer günümuz yarı veya otomatik sanziman tüm araçlarda hill holder vardır. Eskiye girmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 20 Ocak 2018; 16:27:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Sanırım youtube inceleme videolarının birisinin altındaki yorum aklımda kalmış ve bu yorum üzerinden yargıya varmışım.
  • yivlik kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Sırayla gidelim o zaman, 2009 308 auto6r auto hold özelliği vardı fakat, düz yolda gaza basmazsan kendiliğinden gitmezdi. hatta gaza biraz fazla basında hereket ederdi ve kısa alanlarda park ederken falan sıkıntı olurdu. 508 auto6r nin ismi değiştirilmiş kendisi aynı olan tek kavrama otomatikleştirilmiş olanında ise gaza basmadan hareket ederdi ama elektronik bir sistemle benzetilmiş hareket olduğundan bazen de gitmezdi aynı 308 gibi davranırdı. Bu arabaları 100000 km üzerinde kullandım karıştırmam sanırım.
    Mevcutta 2 adet çift kavrama aracım da var. Çift kavramaların biri EDC biri DSG ve yorum yapabilecek kadar kullanım tecrübem de var. 32 yıldır da bilfiil araç kullanıyorum.
  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, eski nesil robotize şanzımanlar (otomatikleştirilmiş düz vitesler) ayağınızı frenden çektiğiniz zaman ilerlemezdi, illaki gaza basmanız gerekirdi. Fakat şu anda üretilen robotize şanzımanlarda siz ayağınızı frenden çektiğiniz anda araç hareket eder (Easy-R vb).
  • bu siteden averiş eden oldu mu?.
    bu bagaj havuzu alınır mı? orjinalmiş.110tl
    http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-3008-2016-BAGAJ-HAVUZU-ORJINAL,PR-7287.html

    bir de servislerde ne kadar bu?
  • Merhaba arkadaşlar. 2. çocuk doğunca segment değiştirme şart oldu. 2016 a180 AMG'mi satarak SUV araç bakmaya başladım. Neredeyse aynı segmentteki tüm araçları denedim. (x1, Tiguan, 3008 vs vs) 3008 diğerlerine göre çok daha mantıklı geldi. Ankara'dan bir arkadaşla anlaştık. Linkini verdiğim araç için uçak biletimi aldım, yarın resmen aranıza katılmış olacağım :)

    Merak ettiğim bir konu var. Allure Elegance arıyordum. Aracın farlarından anladığım kadarıyla da Elegance ancak Allure kategorisinde. Ön farı ikiye ayıran tampon çıkıntısı olduğuna göre bu araba led farlı Elegance değil mi? Yardımcı olursanız sevinirim.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-peugeot-aile-arabasi-521769503/detay




  • 
Sayfa: önceki 943944945946947
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.