|
YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (2270. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: MelanchoLy - Man343 bin e aldım makyajlı kasa 1.2 active paket. 24 ay da 0 faiz kullandım. platinyum gri
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın aracınızı. Ben de yeni kasa 1.6 180bg allure tekno gri 360k dan aldım, 120k 24 ay sıfır faiz kampanyasıyla.
Sanırım fena fiyat değil diye düşünüyorum, sadece yeni kasa allure da elektrikli koltuk kalkmış, ona canım sıkıldı. :/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Helldancer -- 25 Ocak 2021; 0:15:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de 1.6 180bg lik ile umarım bu seviyelerde gezebilirim. Sadece güzergahım üzerinde bir miktar dur kalk trafik var mecburi, umarım yakıt üzmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
active paket olduğu için kapılarda ve bardaklıkta aydınlatma yok, nasıl yaparım diye düşünüyorum bilginiz var mı
-
7.2-7.5 larda bir ortalamada kalmanız beklenir.
Ben dikkat etmiyorum özellikle.
Dur kalk da oluyor zira hiç olmazsa 6.5 lara düşüyorum zaten direk.. Geçen hafta kar da 9.5-10 ları gördüm ilk defa soğuktan. Bu hafta tekrar normalde döndü..
Genel olarak yakıt tüketimi oldukça iyi bu motorların. Eğer 9-10 altına inemiyorum derseniz, bunun sebebi ya Rotaniz ya da kullanım alıskanliklariniz.
Bir örnek,
Zira hep aynı şeyi söylerim, "benim araç çok yakıyor" diye şikayet edenlerin çoğunluğunun farkında olmadan yaptığı (özellikle İstanbul trafiğinde) anı gaz ve fren. Araya 1 araba girmesin ya da bir anca hedefe ulaşamayim diye akıcı yoğun trafikte öndeki arabanın dibine girip frenlemek ve sonra az bir ara açıldı mı hemen anı gaza basmak.. Bu hareket size +1 hatta 2 litre getirir turbo benzinli araçta.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 25 Ocak 2021; 2:19:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MelanchoLy - Manactive paket olduğu için kapılarda ve bardaklıkta aydınlatma yok, nasıl yaparım diye düşünüyorum bilginiz var mı
Maalesef ben de bu araca çok yeniyim hocam, daha teslim bile almadım. O yüzden nasıl yapılır bir fikrim yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuda siyaset yapmayalım diyen arkadaşlar siyaset yapmaya başlamış.
Bu konuda siyaset konuşulacak mi, konuşulmayak.mi, işinize gelmeyince siyaset yapmayalım, işinize gelince siyaset yapalım mı olacak.
Böyle olmaz, önce sözümuzde duracağız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim birader modu, bu dediğin.quote:
Orijinalden alıntı: acquiles7.2-7.5 larda bir ortalamada kalmanız beklenir.
Ben dikkat etmiyorum özellikle.
Dur kalk da oluyor zira hiç olmazsa 6.5 lara düşüyorum zaten direk.. Geçen hafta kar da 9.5-10 ları gördüm ilk defa soğuktan. Bu hafta tekrar normalde döndü..
Genel olarak yakıt tüketimi oldukça iyi bu motorların. Eğer 9-10 altına inemiyorum derseniz, bunun sebebi ya Rotaniz ya da kullanım alıskanliklariniz.
Bir örnek,
Zira hep aynı şeyi söylerim, "benim araç çok yakıyor" diye şikayet edenlerin çoğunluğunun farkında olmadan yaptığı (özellikle İstanbul trafiğinde) anı gaz ve fren. Araya 1 araba girmesin ya da bir anca hedefe ulaşamayim diye akıcı yoğun trafikte öndeki arabanın dibine girip frenlemek ve sonra az bir ara açıldı mı hemen anı gaza basmak.. Bu hareket size +1 hatta 2 litre getirir turbo benzinli araçta.
Adamdan megane sport tourer var 7 litre altina düşmüyor.
Benim emektar 5008 4.7 ortalama ile gidiyor.
Bana benim araç fazla yakıyor baktir buna dedi, bende "sen araç kullanmayı öğrenince düşer" dedim kızdı
Devamında bir gün şoförlüğünü yaptım, aynı araç 3.9 yaktı.
Bana dediği de "sen cok sakin kullaniyorsun, ben öyle zevk almıyorum" oldu.
Her zevkin bir bedeli olduğunu hala inkar ediyor
Iyi forumlar...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Az tüketecegim doye bir çabam yok ekstra sakın olayım gibi. Ama bu fren gaz olayını kesin dediğim gibi inanılmaz fark ortaya çıkacaktır. Büyük kısım da bunu yaptığının farkında bile değil. Ya da bunu "zevk alma" olarak niteliyor.
Servis şoförü ve taksicerde vardır bu bağımlılık mesela :)
Öndeki ile 2 metre olsun hemen gaza yüklenir sonra anı fren.
İkinci büyük hata ise dizel den benzinli ye geçenlerde olur.
Dizel deki torkun benzinli de olacağını düşünür ve aynı ivmeyi almak için gaza yüklenir. Turbo benzinli arac bu ivmeyi belki yakalar ama bunun için ciddi yakit harcar.
Son olarak, genel bir diğer yanlış,
Yakıt tüketimini hız değil devir arttırır.
90 km hızla 1800 devirde giderseniz tüketim düşük olur.
Fakat hafif egimde yine ben illa 90 ile gideceğim diye 2500 devire6cikarsaniz tüketim ciddi yükselir..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 25 Ocak 2021; 10:26:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben uzun yolda bile dikkatli kullandığını söyleyen arkadaşımdan aracı alıp aynı düz yolda 0,5 ortalama yakıtı düşürdüm. Şehir içinde çok daha fark eder. Kullanım çok önemli. Mesela sabit hızla gitmek ile hız sabitleyici ile gitmek bile 1 lt ye kadar fark eder. Hız sabitleyici daha az yakar. Mesela ben yağmurun özellikle sağanak şeklinde olanın yakıtı çok etkilediğini fark etmiştim. Çok kriter var ama kullanım şekli çok önemli yavaş hızlanmak, frene basmadan önce ayağı gazdan çekip aracın kendiliğinden yavaşlamasını beklemek gibi.
-
Sakin kullanım, hızlı kullanım göreceli kavramlardır.quote:
Orijinalden alıntı: demirparcasiBen uzun yolda bile dikkatli kullandığını söyleyen arkadaşımdan aracı alıp aynı düz yolda 0,5 ortalama yakıtı düşürdüm. Şehir içinde çok daha fark eder. Kullanım çok önemli. Mesela sabit hızla gitmek ile hız sabitleyici ile gitmek bile 1 lt ye kadar fark eder. Hız sabitleyici daha az yakar. Mesela ben yağmurun özellikle sağanak şeklinde olanın yakıtı çok etkilediğini fark etmiştim. Çok kriter var ama kullanım şekli çok önemli yavaş hızlanmak, frene basmadan önce ayağı gazdan çekip aracın kendiliğinden yavaşlamasını beklemek gibi.
Iyi forumlar...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Duzeltelim : hız sabitleyici az yakar" eksik bir ifade.
Zira yol dümdüz değilse, rampa da da giz sabitleyici sbaitledginiz hıza erişmek için gereksiz devirdi yükseltir.
O nedenle inişli çıkışlı yolda hız sabitleyici aksine tüketiminizi artırır
Adaptif cc de ise eğer araç trafiği fazla ise o da yakıt tüketimini artırır zira gaz kesmek yerine çoğu zaman fren yapar zira sizin gözle gördüğünüz mesafeden ve etkilerden daha azını radar algılar risk almamak için frene basar.
Yol düz, araç sayısı az ve trafik yok ise o zaman cc veya acc manuel kullanıma göre daha az tüketir.
Örneğin Bozüyük yolunda hız sabitleyici manuel kullanıma göre daha az tüketirken Fethiye aydın otobanıa kadar olan kısımda hız sabitleyici ocağıniza incir ağacı diker :)
Bir önceki mesajımda belirttiğim konuyu tekrar hatırlatayım, düşük hız değil düşük devir de motor az yakıt tüketir.
Devir ile hız ilişkisini kavramadan direk hıza odaklanırsan kullanıcı, "nasıl oluyorda senin araç az tüketiyor" diye sorar durur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 25 Ocak 2021; 16:22:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: acquilesDuzeltelim : hız sabitleyici az yakar" eksik bir ifade.
Zira yol dümdüz değilse, rampa da da giz sabitleyici sbaitledginiz hıza erişmek için gereksiz devirdi yükseltir.
O nedenle inişli çıkışlı yolda hız sabitleyici aksine tüketiminizi artırır
Adaptif cc de ise eğer araç trafiği fazla ise o da yakıt tüketimini artırır zira gaz kesmek yerine çoğu zaman fren yapar zira sizin gözle gördüğünüz mesafeden ve etkilerden daha azını radar algılar risk almamak için frene basar.
Yol düz, araç sayısı az ve trafik yok ise o zaman cc veya acc manuel kullanıma göre daha az tüketir.
Örneğin Bozüyük yolunda hız sabitleyici manuel kullanıma göre daha az tüketirken Fethiye aydın otobanıa kadar olan kısımda hız sabitleyici ocağıniza incir ağacı diker :)
Bir önceki mesajımda belirttiğim konuyu tekrar hatırlatayım, düşük hız değil düşük devir de motor az yakıt tüketir.
Devir ile hız ilişkisini kavramadan direk hıza odaklanırsan kullanıcı, "nasıl oluyorda senin araç az tüketiyor" diye sorar durur.
Dedikleriniz doğru. Ama düz yolda yapılan bir teste sabit hızla gitmek isteyen kişi ile hız sabitleyici arasında çok fark çıkmış. İnsan istemsizce ayağını bazen fazla bazen az gaza basması ile hız sabitleyicinin hesaplamasına göre daha fazla yakıt tüketiyor. İnsan sabit kalmayı sevmiyor ve beceremiyor.
Yokuşlu inişli yolda işi bilen kişi daha az yakar. Yüksek devir ve hız ile yokuşa girmek yokuşta hızın kontrollü şekilde azalması falan.
Yakıt ekonomisi konusunda çok detay var. Bunların meraklıları var. İnanılmaz seviyelere ulaşabiliyorlar.
Çok dikkat etmektense sürüş tarzı oluşturmak önemli. Mesela benim tavsiyem. Sürekli ileriye de bakmak. Işık, sıkışıklık, viraj var mı diye. Varsa ayağımı gazdan çekerin aracın yavaşlamasını beklerim, yeterince yavaşlamadığında hafifçe frene basarım. Bu sürüş tarzı hem daha güvenli, hem daha konforlu, hem aracı korur hem de çok daha az yakıt yakar. Neredeyse hiç de zaman kaybına yol açmaz. Güvenlik kısmı bence çok daha önemli ayağı gazdan çekmiş olduğunda yeri geldiğinde aniden yavaşlamanız gerektiğine frene daha erken basıyorsunuz. Mili saniye önemli. Bir de bütün içten yanmalı araçlarda gaza basmak ve tepki arasında gecikme vardır. Siz gaza basarken gazdan ayağınızı çektiğinizde hala motora yakıt gitmekte oluyor mili saniyelerde araç hala hızlanıyor. Hem gereksiz yakıt tüketimi oluyor hem de ani fren mesafesi uzuyor.
Bu arada ben de 3008 1.2 alıyorum kısmetse. Bakalım vw 1.6tdi dsgden sonra nasıl gelecek?
-
Söylediklerinize Katılıyorum. Hiz sabitleyici konusunda ise uzun yolda kullanmak mantıklı ama şartı var.....o şart ise eğime göre hız sabitleyiciye ayar vermek....örneğin ben düz yolda 115 km ile giderken eğime göre 100,95,90 hatta 80 çektiğim anlar olur....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dumanlı84 -- 25 Ocak 2021; 17:50:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılda ortalama 80 bin Km civarında ağırlıklı olarak şehirler arası yol yapıyorum.
CC'yi sağ bacağımı hareket ettirmek gerektiği zamanlar sadece düzlüklerde kullanırım.
Yüksek hızlarda CC depoyu resmen deliyor. Düşük hızlarda idare eder ama hiç bir zaman ekonomik kullanan bir sürücü gibi olmuyor.
Yuvarla - Bırak denen bir sürüş tekniği var, ekonomik sürüş için oldukça işe yaradığını söyleyebilirim. Aracın hızını fazla düşürmeyecek her fırsatda ayağınızı gazdan çekiyorsunuz.
Ani hareketlerden kaçının, dip gaz yapmayın.
Ayrıca inişlerde hızlanınki çıkışta araç kendi başına yokuşu yarılasın. Yokuş yukarı aracı limitlerinde hız yapmaya zorlamayın.
Anlık tüketim değerleri ekranı karşınızda olsun. Rakamları görünce otomatikman ayağınız gazdan çekilecektir.
Son ana kadar gazlayıp sonradan frene basacağınıza, ileride yavaşlamanız gerektiğini görüyorsanız önceden ayağınızı gazdan çekin, siz gidene kadar belki de yavaşlama nedeniniz de ortadan kalkacaktır. Gidip durmak ve tekrar hareket etmek çok pahalıdır.
Bunlara dikkat ederseniz sadece daha az yakmaz, fren balatalarınızı da, disklerinizi de korumuş olursunuz.
Ayrıca araç sürmek yorucu olmaz, sizinle beraber yolculuk yapanlar ise yarattığınız bu sakin ortam nedeniyle uyuklamaktan kendilerini alamazlar..
-
Güzel bir özet düşük tüketim için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen. Işte o yaptığınız temelde hıza değil devire ayar vermek
Bazen 80 yerine 77 ye set etmeniz tüketimi bir anda 1 litreye yakın düşürebilir egimde..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam su yuvarla bırak tekniği nedir acar mısınız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güvenlik kısmına katılıyorum.
Ben şehir dışı yol müsait ise (otoban ve güvenli duble yollar çalışma vs olmayan) sürekli otonom sürüste gidiyorum(yağış yoksa). Hem gaz fren hem. Direksiyon kontrolü araçta. Benden daha dikkatli oluyor uzun yolda.
Daha doğrusu ben dikkatimi temel işlere harcamak yerine yakındaki değil uzaktaki olası tehlikelere harcıyorum.
Bunları en usta şoför de olsa tabi ki ye ni nesil otonom bir sistem kadar ani refleks göstermesi çok mümkün değil, özellikle sehayat süresi uzayıp yorgunluk başlayınca.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: dumanlı84Hocam su yuvarla bırak tekniği nedir acar mısınız
Bu ismi bir belgesel de izlemiştim. İspanya'da ilk Leon'lardan birini test eden 2 sürücünün kullanım şekillerinin kıyaslandığı bir belgeseliydi.(roll and leave gibi bir isim kullanıyorlardı)
İlki sert kullananlardan, sık sık şerit değiştirip son ana kadar gidip aniden yavaşlayanlardandı. O güzergahtaki ortalama tüketim ile,
Ani hareket yapmayan, yolculuk boyunca kararlı şekilde aracı varsayalım 130 KM hıza ulaştıktan sonra bu hız civarında kalmasına dikkat edecek şekilde hafif gaz verip, 135 olduğunda gaz kesip 125'e düşürüp tekrar hafifce gaz vererek kullanan sürücüyü karşılaştıran bir belgeseldi.
Ben yolculuklarımda bunu özellikle inişlerde hafifce gaz verip hızı yükseltip yokuşlarda gazı yavaş yavaş yavaş azaltarak da kullanıyorum.
Anlık tüketim ekranına bakarak kendinize has bir yöntem de bulabilirsiniz. İşin özü ayağınızı alıştırmakta.
Örnek verecek olursam BlueHDI 308'im varken Ankara-İstanbul arası 475 Km boyunca ortalama 96 Km hız yakalamıştım ve yakıt tüketimi ise 4.0 litre şeklinde çıkmıştı.
Yine aynı teknikle İstanbul-Antalya arası 750 Km'Lik yol 95 Km ortalama hız tüketim ise 4,2 litre şeklindeydi.
Dikkat edilirse ortalama hızlar hiç de küçük değil. O kadar uzun yolda o ortalama hız böylesine ekonomik bir tüketimle mümkün oluyor. 3008 açısından bakarsak bu rakamlara yarım litre eklemek sanırım yanlış olmayacaktır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X