Şimdi Ara

YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (1998. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
16 Misafir (3 Mobil) - 13 Masaüstü3 Mobil
5 sn
62.450
Cevap
638
Favori
2.483.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
75 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 19961997199819992000
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • smoc76 S kullanıcısına yanıt
    3 ay dizel beklemiş daha önce hep dizel kullanmış biri olarak , zamdan etkilenmemek ve araç alma şansımı kaybetmemek adına 1.6 benzinliyi aldım iyi ki de almışım :) 220 bin TL ye ne benzinli ne dizel daha alamazdım , suan araç 270 280 bin , bu sebeple yılda yakıta vereceğim 2 3 bin TL fazlayı göz ardı etmek zorundaydım. Seçme şansım olsa ve fiyat olarak makul olsa dizel tercih ederdim:) ama benzinli aldığıma da hiç pişman değilim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba, konunun sessiz bir üyesiyim aracımı yeni teslim aldım, 17 inç sıfır jant-lastik takımını, 18 inç ile 5000 TL'ye kadar fark ödeyerek takas etmek istiyorum. İlgilenenler özelden ulaşabilir.
  • onderd61 kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum, ben de özetle tam olarak sizin söylediğinizi söyledim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 06.07.2020

    Dünyada da durum benzer şekilde.. Eski alışkanlıklara takılı kalmamak lazım

    Yakın gelecekte dizel motorların binek araçlarda üretimden kalktığını göreceksiniz.. Çok beklemeniz de gerekmeyecek bu değişim için..
    Alt segment araçlarda (şirketlerin filo tercihlerinde yoğun kullanılan 301,egea, celysee gibi araçlarda dizel kullanımı bir süre daha devam edecektir)..

    Son yıllarda akaryakıt fiyatları arasındaki fark azaldı. Dizel araç satışları ilk 6 ayda yüzde 42'ye geriledi. Peki bu süreçte dizel araç almak avantajlı mı? Dizel araçlar ne kadar sürede kendini amorti ediyor? Detaylar haberimizde.
    Benzin ve motorin fiyatları arasında makas daraldı. Benzinin litre fiyatı 6 lira 38 kuruş, motorinin litre fiyatı 5 lira 92 kuruş oldu. Bu da dizel araçlara ilgiyi azalttı.

    Dizel araçlarda ilk altı ayda satış kaybı yaşadı. 2019 yılı ilk altı ayda pazarın yüzde 56,1'i dizel araçlardan oluşuyordu. 2020'nin ilk yarısında bu oran yüzde 46,6'ya düştü.

    Yakıt fiyatlarındaki farkın azalmasıyla dizel araçların amorti süresi de uzadı. Benzer özelliklere sahip benzinli ve dizel araç arasında yaklaşık 45 bin lira fiyat farkı bulunuyor. Benzinli bir araç kilometrede 49 kuruş, dizel araç ise 30 kuruşluk yakıt tüketiyor.

    Yeni rakamlarla aradaki farkın kapatılması için gereken kilometre 245 bini aşıyor.

    Böylece yılda ortalama 30 bin kilometre giden bir sürücü için amorti süresi 8 yıla denk geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 11 Temmuz 2020; 15:59:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Haklısınız dünyada da ülkemizde de benzinliye yönelik artan bir ilgi soz konusu ve geçmişe takılı kalmamak lazım, ancak paylaştığınız yazıda benzinli araçlar ile dizel araçlar arasında ortalama 45.000 tl fiyat farkı olduğu öngörülüyor ve bunun amorti süresinin 8 yıla çıktığı belirtiliyor. 3008 veya psa grubu araçlar özelinde (opel de durum nasıldır bilmiyorum) dizel ile benzinli arasında fiyat farkı olmadığı için amorti süresi diye bir şey de yok doğal olarak.
    Bundan dolayı ülkemizdeki kullanıcı ilk günden kar etmeye başlayacağı için dizeli halen yoğun olarak tercih etmeye devam ediyor.
    Kendi adıma konuşayım 3008 özelinde dizel benzinliye göre 45 bin tl pahalı olsa idi asla tercih etmezdim. Benzinli alır biner, aradaki yakıt farkını çok kafaya takmaz, kullanırdım neticede benzinli ile ne kadar fazla yakarsam yakayım 45.000 tl fazla yakamazdım herhalde
    Ancak dizel ile benzinli aynı fiyat ise neden dizel almayayım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrixss

    Araç bakım görmedi.
    Şimdi baktim da bende sis farı arkasinda kalıyor.
    Erişebilirsem video yada resim çekeceğim.
    Bu arada yeni çatıcımız da olmuş.
    Kargalar gelmez diye ben aldım onu.
    Fazla üstüne gitmeyin garibin.
    @acquiles sende biraz tolerans göster.
    Sürekli güneşin altında elemanın beyni pişti birkaç kez
    Kaç defa beyin nakli yapıldı ben bile unuttum.
    He deyin geçin, mutlu olsun

    Iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 11 Temmuz 2020; 16:58:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • smoc76 S kullanıcısına yanıt
    Tercih...

    2013 ten beri kullandığım
    1.6 atmosferik benzinli (tüketim çok değil ama ihtiyatlı kullanmak gerekiyor, güç ve tork yeterli değil sürüş keyfi için, ve ani hızlanmalarda)
    1.6 dizel qashqai, ve 1.6 dizel 3008 den aonra

    1.6 turbo benzinliye geçince, aynı fiyat da olsa dizel benim için bitmiştir..

    Yıllık yakıt farkı dramatik bir rakam değil, kaldıki elde ettiğiniz güç farklı..
    Ayağımın altında yumurta varmış gibi bir derdim yok onun için tuş koymuşlar zaten :) ama tercih etmiyorum zira evet tüketim düşüyor ama araba gitmiyor hissi veriyor. Normal düşünmeden kullanıyorum ve yakıt tüketimim böyle bir motor ve araç için düşük..

    Heleki sessizliğe alışınca, dizel sesi kulağımı tirmalar hale geldi..

    Ozetle,
    Benzinliye geçen tekrar dizele döneyim tüketimim düşsün diyeceğini sanmıyorum.. İki aracı de uzun dönem kullanmadan yorum yapmak bence çok sağlıklı değil..

    Yoksa benzinli dizel den totalda az tüketir ya da daha ekonomiktir demek matematige aykırı..

    Diğer taraftan, şu düşüncemin arkasındayım. Esas amacımız düşük tüketim ve geniş araç ise, o zaman 3008 değil dizel duster tercih ederiz.. Hem 4x4,hem ucuz, hem yakıt tüketimi düşük..
    Segment ler değiştikçe ihtiyaç öncelikleri de değişiyor..
    3008 den qq ya bile konfor farkı nedeniyle geçmiştim ki 3008 de tüketim daha düşük. Aynı olsaydı dahi 3008 kesinlikle qq nun sağından atar solundan geçer hem tasarım hem konfor anlamında..
    Hatta 3008 bir tık fazla tüketseydi de dert etmezdim.

    İhtiyaçlara ve öncelikler e bakmak lazım..
    Konfor için para harcamak yanlış değildir, tercihtir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 11 Temmuz 2020; 16:29:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Daha önce 130 hp 1.5 tsi manuel tiguan kullandım sonra 3008 1.5 dizele geçtim. Beygirleri aynı ama bariz fark var aralarında performans olarak. 180 beygir 3008'i de bayide test ettim. Bir suva göre aşırı güçlü. Aracı almadan önce test etmiş olsaydım kesin benzinli alırdım. Şimdi de satıp benzinli bir araç almayı planlıyorum. Yılda 20000 yapıyorum bence benim için mantıklı olan benzinliymiş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Prsctr P kullanıcısına yanıt
    Tam da bahsettiğim husus bu..
    O sürüş keyfini alınca, ve ülkemizde fahis fiyatlara bu araçları alınca, insan biraz güç ve konfor istiyor.. Yoksa her gün yarış yapmıyoruz elbet..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Değil mi. Arabaya 250-300 bin para veren birine yıllık (o da peyderpey) 3-4 bin tl fazla yakıt masrafı çok gelmemeli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bulunduğu yer göz önüne alınır ise anahtar düşüp hasar alacak bir noktada değil.
    Araç sürücü tarafı ön köşeden hasar almış ve devamında o şekilde bırakılmış olabilir.
    Önceki sahibine sorarsanız detay bilgiyi verecektir.

    iyi forumlar...


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prsctr P kullanıcısına yanıt
    Ben Yıllık ortalamam 25bin km.
    3500 TL bir yakıt farkı var ki bu ds7 225hp motorda.
    3008 180hp de bu fark 3200 TL civari olurdu diye tahmin ediyorum max.

    Yaklasik ayda 250 TL fazla veriyorum6duyelim.
    . Bakım aralığı 20 bin dizel de 15 bin.(3008 de 1.6 benzinli de 20 bin dir diye düşünüyorum) Burdan da fark daha da kapanıyor zaten. Aylık 200 TL ye düşer kabaca. Ylar geçtikçe dizelin bakım masrafının bir tık fazla olacağını da hesaba katmiyorum bile..

    Günlük de yuvarlak 7 TL.. Onunla da çoğu yerde sadece 1 bardak çay içersiniz.. Ispark bile 7tl ye arabayi Park ettirmiyor sokağa..

    Şimdi ben de soruyorum, günlük 7 TL için ne diye dizel alıp daha güçsüz, gürültülü bir motor kullanayım


    Not: yıllık kullanım 25 binden daha az ise fark da. Günlük 7tl nin altına düşer ki onu hiç hesaplamiyorum

    İkinci el hesabına girmiyorum zira tamamen hatalı bir hesap.
    3 tane benzinli araç sattip hepsi 1 hafta içinde değerinde satıldı.
    Dizel leri de aynı sürede ve değerinde sattip. Ne dizel olanlarda piyasa üstünde para verdiler ne de benzinlileri satmak için piyasa fiyati6altina verdim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 11 Temmuz 2020; 17:45:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Aracı sıfır aldım. İlk aldığım zamamda o kabloyu görmüştüm aslında fotoğraftada belli kopma değil kesik. Kesik olduğu için ortamda biraz karanlık olduğu için bazılarında çift korna var dedim bunda tek kesmişler ucunu dedim. Geçen dikkali bakınca ikinci kornayı ve kornadaki kesik uçları gördüm. Bu aracın bu baştan kesik ama araca kedi girip krank sensörüne zarar vermişti. Kedi koparmış dicekler. Net kesik belli. Servise ayak üstü fotodan sordum elektirikçisine. Kemirgen yemiştir dedi. Plastiği yedi tamamda bakırıda mı yedi. Süper kesikler mi attı. Tampon sökülecek dedi. Erişilmiyor üsten geniş zamanda olur dediler.
    İlginç şekilde aracı aldığım servis kapalıydı bugün. Bekçisi vardı, niye kapalı dedim, devlet çalışanların maaşını ödüyö arada çalışıyor bizimkiler dedi. İki dk içinde 8 kişi araç bakmaya geldi. Bunlarda virüs çıktı karantinaya soktular sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Benim onca yazımdan "konfor için para harcamak yanlıştır" ibaresini nasıl çıkardınız anlamadım. Bu şekilde bir şeyi de asla ima etmedim. Zaten bu şekilde düşünmek misal Range Rover araca 2 milyon tl veren kişiye de haksızlık olur. Amaç A noktasından B noktasına gitmek ise adam neden veriyor bu parayı ? Tabi ki konforu icin.

    "1.6 turbo benzinliye binince dizel benim için bitmiştir" demişsiniz çok güzel ama adı üzerinde "benim için" demişsiniz yani sizin tercihiniz.

    Yaşım 44, 1994 yılından bu yana aktif olarak araç kullanıyorum ve siz de takdir edersiniz ki benzinli-dizel yeni nesil, eski nesil birçok aracım oldu. Halen 3008 ile birlikte iş için kullandığım 2106 model 1.3 dizel egea araca da sahibim.
    3008 öncesinde 2017 model 1.4 tsi benzinli dsg golf aracım vardı, öncesinde 1.6 benzinli cvt şanzıman toyota corolla öncesinde 1.6 dizel manuel sanzıman focus oncesinde Auris dizel mmt sanziman, öncesinde benzinli Opel Frontera V6 3.2 Limited , vs bu sekilde sayarak ilk aracım olan Broadway e kadar listeyi uzatabilirim.

    Kabaca dizel benzinli yeni nesil eski nesil atmosferik turbo birçok aracı bizzat sahibi olarak kullanma fırsatım oldu ayrıca işim gereği yurt dışı seyahatlerim fazla olduğu için gittiğim yerlerde de çeşitli araçları kiralayarak kullanma fırsatım oldu.
    Mesela bende sizin gibi benzinliden sonra dizele asla binmem etkisi oluşmadı. Bu da bir tercih.

    Yakit tüketim farkı dramatik değil haklısınız zaten ben de defalarca aslında benzinlinin de mantıksız bir tercih olmayacağını hatta bayide bulamasa idim tercihimin kesinlikle benzinli olabileceğini belirtmiştim ama dizel sesi benim kulağımı tırmamıyor, dolayısıyla dizel aldım bu da bir tercih.

    Herkes öyle ya da böyle kendi cebini düşünür. Hele hele günümüz ekonomik şartlarında iki kere düşünür. 3008 de yakıt tüketim farkı dramatik olmadığına göre benzinli tercih etmek gayet mantıklı da olabilir ancak konfor sadece dizel-benzinli motor arasindaki farka dayalı değildir. Sonucta iki adet aynı araçtan bahsediyoruz. Benzinli içeri biraz daha az motor gürültüsü alir sizin kulağınızı tırmalar benimkini tırmalamaz biraz da daha hızlı gider, bu mudur konfor kriteri ? Konfor total bir konudur bir iki kritere bağlı degildir. Kaldi ki dizel tercih eden kişinin ekonomiyi konfora tercih ettiğini soylemek tümüyle haksızlık olur.

    "Esas amacımız düşük tüketim ve geniş araç ise, o zaman 3008 değil dizel duster tercih ederiz" cümlenize ise inanın ne diyeceğimi bilemedim.
    O zaman ben de size şu soruları sorayım ;

    - 3008 dizel araç almak ile dizel duster araç almak ayni şey midir ?
    -Sizce yakıt hem yakıt ekonomisi hem konfor isteyen kişi duster mi almalıdır ? 3008 alarak yanlış tercih mi yapmıştır ?
    - Dizel duster in dizel 3008 den daha az yaktığı ve daha geniş bir araç olduğu kesin midir ? Bu konuda elinizde bir veri var mı ? (çünkü doğruysa yorumlarınızdan sonra yanlış tercih yapmışım onu anladım koşa koşa duster almaya gidicem )
    - Yine Range Rover sorunsalına dönersek yakıt ekonomisi bu kadar önemsizse neden 2 milyonluk araç ilk seçenek olarak plugin hybrid, diğer seçenek olarak 3.0 dizel olarak üretilir. ? (5.0 benzinli de var ancak vergi sebebiyle henüz TR ye gelen arac olmadığı için onu degerlendirmeye almadım )
    Bu araca 2 milyon veren yakıtı düşünür mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • smoc76 S kullanıcısına yanıt
    Farklı noktalardan bakıyoruz..
    Keyifli sürusler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 11 Temmuz 2020; 19:1:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrixss

    Aracı sıfır aldım. İlk aldığım zamamda o kabloyu görmüştüm aslında fotoğraftada belli kopma değil kesik. Kesik olduğu için ortamda biraz karanlık olduğu için bazılarında çift korna var dedim bunda tek kesmişler ucunu dedim. Geçen dikkali bakınca ikinci kornayı ve kornadaki kesik uçları gördüm. Bu aracın bu baştan kesik ama araca kedi girip krank sensörüne zarar vermişti. Kedi koparmış dicekler. Net kesik belli. Servise ayak üstü fotodan sordum elektirikçisine. Kemirgen yemiştir dedi. Plastiği yedi tamamda bakırıda mı yedi. Süper kesikler mi attı. Tampon sökülecek dedi. Erişilmiyor üsten geniş zamanda olur dediler.
    İlginç şekilde aracı aldığım servis kapalıydı bugün. Bekçisi vardı, niye kapalı dedim, devlet çalışanların maaşını ödüyö arada çalışıyor bizimkiler dedi. İki dk içinde 8 kişi araç bakmaya geldi. Bunlarda virüs çıktı karantinaya soktular sanırım
    Garantiden halletsinler diyeceğim ama kablolar kopuk.
    Kendiniz onarin geçin.
    Yakinda olsak destek verirdim size.

    Iyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • smoc76 S kullanıcısına yanıt
    PSA dizel aracından benzinli aracına geçmiş biri olarak nacizane değerlendirmem, arada sizin belirttiğiniz gibi %30-35 gibi farkların olmadığıdır. Dizelde 6.7lt lerde olan tüketim benzinli aracımda 8.2 lt değerinde. Dizelde 6lt lerde olan güzargah tüketimim 7.3lt civarında. Karşılaştırma uzun kullanımlarla yapıldı ve benzer alışkanlıklarla kullanım söz konusu. Aradaki oran %20 civarında. Kaldı ki eski aracım 6 ileri robotize şanzımanlı, biraz daha hafif, düşük rüzgar dirençli bir 508 modeliydi. Ayrıca yeni aracım yeni 2000km yı devirdi, bu değerlerin biraz daha düşeceğini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @immortal -- 11 Temmuz 2020; 19:12:38 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hızlı kablosuz şarj montaj çalışması için detaylar.

    Iyi forumlar...


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @acquiles ,

    Haklısınız zaten bizi biz yapan şey farklılıklarımız. Herkesin diğerinin görüşüne saygı duyduğu noktada farkli düşünceler her zaman güzeldir yeter ki saygısızlık olmasın.

    Bunu size cevaben yazmak isterdim ancak beni bloklamışsınız sanırım olsun canınız sagolsun. Ben size saygısızlık yapmadım en azından bu konuda içim rahat sadece kendi doğru olduğunu düşündüğüm görüşümü savundum.

    Size aracınız ile keyifli sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smoc76 S kullanıcısına yanıt
    Bloklamadim.

    İyi haftasonları dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 19961997199819992000
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.