Şimdi Ara

YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (1577. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
19 Misafir (1 Mobil) - 18 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62.450
Cevap
638
Favori
2.483.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
75 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
48. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 15751576157715781579
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç dizel aracım olmadı. Öncesinde Passat kullanıyordum. Ortalama 15 bin km yıllık kullanımım var. 2017 model 20 bin km 5008 AE için 225 bin gibi bütçeye çıkmak mı yoksa 207 bin gibi sıfır 3008 benzinli drive almak arasında kaldım. 2. el sorunduz 3008 dizelleri de 190-200 bin liralarda. 5008 ile Teknolojik donanım farkı ve hacim farkı var.

    Aracı bir aksilik olmazsa kullanma amaçlı alıyorum. Elektriğe geçene kadar götürür diye düşünüyorum. İnanılmaz kararsızım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Necdet_Pek

    Teşekkür ederim.

    Amacım 101 Km ortalama hız ve 200 Km lik güzergahta 7.7 Litre ortalama tüketim yapan dizel 3008 ile
    500 Km lik güzergahta, 143 Km lik ortalama hız ile 7.2 Litre yakan dizel 508'i karşılaştırmaktı.

    Ayrıca bu sabah aşırı yağmur ve fırtınaya rağmen 330 Km lik güzergahta 104 Km lik ortalama hız ile 5.9 litrelik tüketim yaptım.

    Bu durumda 3008'in fazla yaktığını söylemek sanırım yanlış olmayacak.

    Bunun nedeni ne olabilir? Çünkü araçlar yaklaşık aynı ağırlıkta. Belki 3008'in daha yüksek olması etkiliyordur. Acaba sürekli Cruise ile gitmek mi tüketimini arttırdı? Mantıklı bir açıklaması var mı bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Buradaki en buyuk etken sürücü faktörü olsa gerek.
    3008 konfor odaklı güdiyor ve sürekli yüksek devir cevirmek istiyor
    Bir de kullanıcı sürekli fren yapan bir insan ise tüketim direkt yükseliyor.
    Yoksa doğru sürücü ve şartlar ile 3008 de az yakabilir.

    Iyi forumlar..

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Buradaki en buyuk etken sürücü faktörü olsa gerek.
    3008 konfor odaklı güdiyor ve sürekli yüksek devir cevirmek istiyor
    Bir de kullanıcı sürekli fren yapan bir insan ise tüketim direkt yükseliyor.
    Yoksa doğru sürücü ve şartlar ile 3008 de az yakabilir.

    Iyi forumlar..

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    Alıntıları Göster
    İlk mesaj atan 3008' li arkadaş cruise ile gittiğini ve 132 ye ayarladığını söylemişti. Bu durumda şehir içi gibi sürekli fren yapacak bir şekilde kullandığını sanmıyorum

    Bence yükseklik, rüzgar direnci gibi etmenler farkı oluşturdu. Ayrıca yüksek hızlarda cruise ile gitmenin ekonomik olmadığını düşünenlerdenim.

    Düz yolda veya inişlerde 132 yi geçmemeye çalışan CC, çıkışlarda ise 132'yi tutturmak için fazla yaktırıyor.

    Sürücü kullanırken ise inişler de veya düzlüklerde biraz daha hızlı giderken çıkışlarda gerekiyorsa fazla gazlamak yerine daha düşük hızlara razı oluyor. En önemli yakıt farkı da bence buradan çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Buradaki en buyuk etken sürücü faktörü olsa gerek.
    3008 konfor odaklı güdiyor ve sürekli yüksek devir cevirmek istiyor
    Bir de kullanıcı sürekli fren yapan bir insan ise tüketim direkt yükseliyor.
    Yoksa doğru sürücü ve şartlar ile 3008 de az yakabilir.

    Iyi forumlar..

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    Alıntıları Göster
    Paylaştığınız tüketim bence çok daha mantıklı. 3008'den beklediğim böyle rakamlar.

    Hasan Bey'in belirttiği gibi cruise control yüksek hızlarda tüketimi arttıyor.



    Ben çok ender durumlarda ve sadece düz yollarda cruise kullanıyorum.




  • Merhaba arkadaşlar 2017-2018 model max 45,000 kmde alluere elegance paket dizel aracını satmayı düşünen olursa pm gönderebilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    İlk mesaj atan 3008' li arkadaş cruise ile gittiğini ve 132 ye ayarladığını söylemişti. Bu durumda şehir içi gibi sürekli fren yapacak bir şekilde kullandığını sanmıyorum

    Bence yükseklik, rüzgar direnci gibi etmenler farkı oluşturdu. Ayrıca yüksek hızlarda cruise ile gitmenin ekonomik olmadığını düşünenlerdenim.

    Düz yolda veya inişlerde 132 yi geçmemeye çalışan CC, çıkışlarda ise 132'yi tutturmak için fazla yaktırıyor.

    Sürücü kullanırken ise inişler de veya düzlüklerde biraz daha hızlı giderken çıkışlarda gerekiyorsa fazla gazlamak yerine daha düşük hızlara razı oluyor. En önemli yakıt farkı da bence buradan çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Burada atlanan detay cc deki frenaj etkisi. 132 ayarlı araç bir şekilde 132 üzerine çıkarsa usulca gaz kesmek yerine sistem fren yapıyor. Tabii yine 132 ayarlı iken önümüze çıkan araçlarda da fren yapılıyor.
    Bu detayı atlamamak gerek.

    Iyi forumlar...




  • 2019 10binde 1.5 allure için 242 fiyat nasıl arkadaşlar? Şehir içi yakıt tüketimi nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werrol

    Hiç dizel aracım olmadı. Öncesinde Passat kullanıyordum. Ortalama 15 bin km yıllık kullanımım var. 2017 model 20 bin km 5008 AE için 225 bin gibi bütçeye çıkmak mı yoksa 207 bin gibi sıfır 3008 benzinli drive almak arasında kaldım. 2. el sorunduz 3008 dizelleri de 190-200 bin liralarda. 5008 ile Teknolojik donanım farkı ve hacim farkı var.

    Aracı bir aksilik olmazsa kullanma amaçlı alıyorum. Elektriğe geçene kadar götürür diye düşünüyorum. İnanılmaz kararsızım...
    5008 allure elegance pack alınır.
    Sıfır da olsa bis versiyon araç yerine dolu versiyon tercih edilmelidir.

    Iyi forumlar...
  • r2mert kullanıcısına yanıt
    Aracınızın versiyonu nedir? GTline mı?

    Ya da active cruise control var mı?
  • Fiyatlar çıldırmış.Birkaç gün önce yetkili bayideki allure ep 235 bin yazıyordu gitmiş.Pek inmiyorlar ama 1-2 bin inse 230 küsür.Prime lar skypack lar 210-220 arasında.Alacak olanların Allah yardımcısı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Burada atlanan detay cc deki frenaj etkisi. 132 ayarlı araç bir şekilde 132 üzerine çıkarsa usulca gaz kesmek yerine sistem fren yapıyor. Tabii yine 132 ayarlı iken önümüze çıkan araçlarda da fren yapılıyor.
    Bu detayı atlamamak gerek.

    Iyi forumlar...

    Alıntıları Göster
    İmzasında araç PE görünüyor. Active cruise control olduğunu sanmıyorum. Yine de sordum. Varsa haklısınız. Yoksa açıklamanız yeterli olmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IronHasan

    İmzasında araç PE görünüyor. Active cruise control olduğunu sanmıyorum. Yine de sordum. Varsa haklısınız. Yoksa açıklamanız yeterli olmayacak.

    Alıntıları Göster
    ACC yoksa yazdıklarım havada kalır.
    O zaman tek seçenek pilotaj farkı olacaktır.

    Iyi forumlar...
  • burcink kullanıcısına yanıt
    ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi determinant1 -- 24 Aralık 2019; 2:0:10 >
  • icemy İ kullanıcısına yanıt
    Mecbur inecekler 1 2 ay satamamaya baslasinlar inecekler.
  • Arkadaşlar şurdaki hortum nedir? Normal mi böyle görünmesi
    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraktu -- 24 Aralık 2019; 9:20:5 >
  • buraktu kullanıcısına yanıt
    Klima su tahliye borusu olabilir, hiç dikkat etmemiştim.
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Sondan başlamam gerekirse dikkatli bir arkadaş imzamı görmüş;
    - aracımda ACC bulunmamakta
    - tüm yol boyunca hız sabitleme açıktı (yani ilk gişelere girer girmez ve gişelerden çıkana dek 132 km/saat - o nedenle ortalamanın 101 olması şaşırttı beni 120 gibi olsa mantıklı gelecekti)
    - aracı süren kişinin ani fren ve kök gaz yapması falan denmiş (öyle bir durum yok)
    - sürücünün acemiliği denmiş (kesinlikle önyargılı bir yorum, herkes kendini iyi şöfor karşısındakini acemi görür)
    - otoban nispeten hafif iniş çıkışlar barındırsa da görece düz eyimlere sahipti
    - ara ara rampada 132 ye ulaşmak için 6. vitese kadar düştüğüne devirde yükselmelere şahit oldum, inişte de devir yükseltip hızlanmayı engellediği gibi.
    - havada yoğun lodos vardı seyir halinde araba bazen sarsıldı
    - arabada full bagaj, bebekli 3 kişiydik ve eşim arkamdaki koltukta oturuyordu ağırlık eşit dağıtılmamıştı
    - lastik basınçlarını ölçtüğümde önler 32 arkalar 35 psi dı
    - kullandığım motorin eurodizel
    - araç ilk bakım arefesinde
    - klima kapalı
    - yine yazın bu araçla uzun yolda 7 ye yakın bir tüketim yapıp forumda paylaşmıştım ve o dönem mantıklı sebeplerle tüketimin çok olmadığına ikna olmuştum.

    bu tecrübelerden sonra birdaha asla hız sabitleyici kullanmam, peugeot a özgü bir verimsizlik mi emin değilim ama fazla yakıt tüketmenin karşılığında bana hiç bir avantaj sunmuyor hız sabitleyici. Araç 8 ileri de olsa 1.5 motor hacminin düşük olması ve şanzıman aktarımındaki kayıplar sebebiyle yüksek hızlarda ekonomiklikten çıkıyor. Düşük hız ortalamalarında, şehir içinde yoğun trafikte bile çok rahatlıkla 5-6 aralığında bir tüketim sunuyor. Hatta 75-90 km/s uzun yol hız ortalamalarında maksimum 5,5 litre tüketimi gayet makul. Ancak şu an dizel tercih ettiğim için pişmanım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r2mert -- 24 Aralık 2019; 11:25:37 >




  • Barzo1905 kullanıcısına yanıt
    Keşke inse ama maalesef daha ben indiğini hiç gormedim.fransada grev var üretim sıkıntısı var.arac tam sayısında uretilmiyo.ustune dolar artiyo.bu şartlarda fiyatlar daha da çıkar.inanin alanda çok olur
  • buraktu kullanıcısına yanıt
    Cam tavanın su tahliye hortumu diye biliyorum.
  • civilengineer23 C kullanıcısına yanıt
    Dün gözüme çarptı benim de tuhaf duruyor anlayamadım ne olduğunu @civilengineer23@bunkerops



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraktu -- 24 Aralık 2019; 11:50:36 >
  • 
Sayfa: önceki 15751576157715781579
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.