Şimdi Ara

YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (1431. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: hakanyargici
1 Kayıtlı Üye ve 22 Misafir (1 Mobil) - 22 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62.450
Cevap
638
Favori
2.483.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
75 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14291430143114321433
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acquiles

    Bence fazla detaya takılmayın..
    1milyona alınan Velar da adaptif opsiyondu mesela..
    Bütçesi 200ustine el vermeyen ve
    C5 i195seviyesinden almayanlar çok pişman olacak

    Bekleyip göreceğiz...

    508 fiyat sıkıntısi nedeniyle oldukça geç geliyor tr ye.
    Ben de merak Ediyorum ama "bu paraya passat" alırımcilar forumu basabilir diye düşünüyorum
    Örnek olarak
    İngiltere fiyatları 3008ten çok az fazla.tabi kur ve ötv farkı nedeniyle baz donanım 3008 yaklaşık 5000tl fazla olarak başlayabilir. Lansman nedeniyle de belli bir adet için 3008 ile aynı fiyat sunulabilir.

    508de fark olarak gece görüşü opsiyon olarak sunuluyor.
    Birde yanılmıyorsam 225hp lik seçenek de var
    İnanki almam passatı o paraya..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gemstoneblue kullanıcısına yanıt
    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: p_a_k_o

    Arkadaşlar 2018 1.6 Prime Edition için ana ekran yazılım güncellemesi yapan var mı son dönemde.
    Peugeot Aplikasyonunda güncelleme yok gözüküyor. Aplikasyon güncellemesi için burada yazan durum doğru mudur.
    Yeni güncellemeler burada kesin olarak gözüküyor mu.
    Yoksa siteden veya başka yerden mi kontrol etmem gerekiyor.
    Bunu ben de merak ediyorum.
    Active paket aracım var ve güncellemeleri nereden indirmem gerektiğini bulamadım. Peugeot UK sistesinde şase numarasını girdiğimde bana navigasyon sistemi harita güncellemesi var diyor ve 4 GB büyüklüğünde dosya indirdim, ama benim aracımda navigasyon yok ki!
    Bunun yanında bir de lisans anahtarı dosyası indirdim.

    indirdiğim dosya BOSCH sistemi için güncelleme içeriyor, ama bendeki sistem BOSCH değil sanırım, çünkü ACTIVE paket ve navigasyonsuz sistem var. Böyle ise neden benim şase numaram için bu dosyayı verdi peugeot UK onu anlamadım.

    Resimde mevcüt yazılımın sürümü var:
    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    ek bilgi: Ekranlar iki tipmiş: RCC ve NAC (NAC GTLine'larda var) Sanırım doğru dosyayı indirmişim, ama güncelleme yapmayı cesaret edemiyorum. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FMSoft -- 28 Eylül 2019; 0:30:44 >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Evet ucuk kacıl fiyatlar malesef bu paraları haketmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6D7247931

    Merhaba herkese

    İnternetten yağ ve filtreleri satan bildiğiniz bir yer var mı? Yağ olarak 0w30 total diyorlar. Var mı önerisi olan.

    Bu arada adblue opette 18 litresi 70 tl. Kullanan var mı
    Total'in 0w30'u bizim araçla uyumlu gerçekten mükemmel bir yağ. İlk bakımdan önce yabancı forumlardan detaylıca araştırmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grykasap

    Biraz önce Pug. Türkiyeden aradılar. Bende 205 lastikle ilgili problemleri ilettim. Forumu da takip ediyorlar anladığım kadarıyla.
    Michelin almak istemediğimi hele 205 55 19 lastik takmayacağımı belirttim.
    235 50 19 sistemlerinde yokmuş.
    Tek takılacak lastik 205 55 19 olduğunu belirtti.
    Bende ne olursa olsun michelin almıyacağımı başka markalarda 205 olmadığını belirtrim. Micheline 4 bin tl vermiyeceğimi canımı yolda bulmadığımı soyledim.
    Üstleri ile konuşup dönüş yapacaklar.
    Onlarda sorun olduğunun farkındalar.
    Forumda 205 kullanan arkadaşlar şikayetlerinizi iletin.
    En azından 205 ve michelin e kalmayalım
    Yaşadığınız problem için geçmiş olsun. Ben yaklaşık 12 senedir araç kullanıyorum ve ilk aracımda gelen continental dışında hep michelin kullandım ve inanın hiç problem yaşamadım.

    Benim 3008 17 jant olan. Dolayısıyla ölçü 215 65 17 şeklinde ve hem yol tutuşu hem de sarsıntıları daha az hissettirmesi açısından çok memnunum. Kışlık da Alpin 5 kullanıyorum.

    Acaba 19 inçliklerde yanak genişliğinin az olması bir problem yaratıyor olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Delpo41 kullanıcısına yanıt
    Öyle zaten.
    Problem markanin Michelin olması değil, 205 taban genişliğinin yetersiz olması. Üstüne de Michelin in daha yumuşak bir lastik olması eklenince problem büyüyor.
    Bu yaz lastiği için geçerli.
    Aynı ölçüde alpin 5 te aşinma veya yol tutuş problemi yok, 3 kış geçirdim lastikler gayet iyi durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 28 Eylül 2019; 7:42:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    İşte gerçek bakım periyodu.
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    O lastiği koymaları GT paket olduğu için ve amaç sportif sürüş .

    Fakat alanlar full donanım olması ve güzel görünmesi nedeniyle tercih ediyor.

    Bilinçsiz tüketici, bilgi vermeyen satıcı birleşimi bana göre
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Sportif sürüş ile 205 taban genişliginin nasıl bir bağlantısı var?
    Gt paketlerde büyük jant kullanılıyor görsel olarak doğru, ama 205 yerine 235 kullanabilirsiniz.
    Gt diye 205 olacak diye bir hesap bence hatalı..
    Rakip suv larda da 19" kullanılıyor ve 215 altı taban genişliği yok.

    Diğer nokta, bilinçli tüketici sizce ne yapmalı ki 205 lastik aşınmasin ve araç sürekli kayma eğilimi gösterip eps/abs devreye girmesin? Tabi bunu sizin tabiriniz ile SPORTİF sürüş yaparken uygulayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 28 Eylül 2019; 9:40:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Sportif sürüşten kastım

    1. İnce yanak olması virajlarda yığılmayı önlemek için
    2. Taban genişliğinin az olması motordan daha az güç çalması için

    Bilinçli tüketici bu lastikli modeli almayacak

    Not: Megane da benzer mantıkla en üst pakette 205 lik lastik kullanıyor yanlış hatırlamıyorsam. Temelde bu araçlar yükseltilmiş Station Wagon, jip değil sonuçta. O yüzden bize göre mantıksız kombinasyonlar olabiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 28 Eylül 2019; 10:28:17 >
  • Bakım zamanı...

    Cam çıtası garantiden değişiyor.

    Iyi forumlar...

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU

    YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 28 Eylül 2019; 10:50:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eng. kullanıcısına yanıt
    50 ile virajda eps devreye giriyor ise, bu kullanıcınin sürüş hatası değildir. Heleki kayma durumunda acemi sürücüler kolaylıkla panik yapıp hatalı direksiyon hareketi ile araca kolaylıkla spin attirabilir. Bilinçli tüketiciden kastınız bu kadar teknik detaya hakim olan kullanıcı ise, bu %5 i geçmez Türkiye de. Belki daha bile az.
    Ayrıca ince taban genişliği virajda yigilmayi önlüyor dediğiniz anlayamadım zira 205 ile virajda zaten kaymaya başlıyor araç arka kısimdan bu nedenle lastik kenarlardan düzensiz asiniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Yığılmadan kastım lastiğin ağırlık değişimi nedeniyle yanak üzerine yığılması. Yüksek yanaklı lastiklerde direksiyon tepkileri de gecikmeli olmakta.

    ESP bunun için değil mi?

    Ayrıca Peugeot yol tutuş değil, konfor odaklı üretilmiş bir model. Süspansiyonu emsallerinden yumuşak seçilmiş. Yüksek kasa ve cam tavan da ağırlık merkezini yükselten etkenler.

    Aynı araç başka lastikle aynı viraja 50 yerine 60 ile girebilir diyorsanız ona itirazım olmaz ama bu kadar fark olacağını sanmıyorum.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Ayne oyle diyorum.
    235 lastikte aynı viraja 3008 ile 60degul 80 ile de girebilrinsiz eps devreye girmez
    Ds7 de örneğin daha yüksek ve ağır bir araç. Fakat virajda milim oynamıyor.
    Ve hatta c5 te bu konuda 3008den daha iyi.diğer taraftan Peugeot yol tutuş değil konfor odaklı üretilmiş bir. Model bence değil.
    Zira oyle olsaydı arkada torsion bar kullanmıyor olması gerekir Di değil mi?
    Bir araçta arkada torsion bar kullanıyorsanız virajda bir teker havaya kalma eğilimi gösterirken digerininde bundan mecburen etkileneceğini kabul ederseniz, üstüne bide ince lastik kullanırsanız aracın kaymaktan başka çaresi kalmaz..

    3008de de aynen böyle oluyor.
    Bu bir tercih olmamalı zira güvenlik zaafı bence. 215 lastikte bile yaşanmayan kayma eğilimi 205 te. Oluyorsa çok da detaya girmek yersiz.

    İkinci olarak, zaten 19inc te. Konfordan feragat ediyorsunuz bir de ince yanak olunca daha da ediyorsunz
    Yani 3008 konfor aracıdır tezinize bu seçilen jant/lastik seçimi de ters düşüyor malesef. Konu konfor ise tam olmamış, konu yol tutuşu ise o da olmamış. O zaman 19/205 ikilisinin tercih edilmesindeki sebep nedir?

    Not: EPS aracın kaymaktan başka çaresi yokken son noktada yapılan mudaheledir. 50 ile girilen basir bir yonca da günde 8-10kere devreye giriyor ise bu beklenen bir durum değildir.
    235 lastikte bir kere bile eps devreye girmedi. Abs de öyle. (son saniye acil fren hariç).
    Yine aynı şekilde ds7 de henüz eps ışığını hiç yanık görmedim. O da 235/19 kombinasyonu kullanıyor.

    Mesela merak Ettiğim bir konu, moose test 19/205 ikilisi ile yapılsaydı acaba sonuç ne olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 28 Eylül 2019; 11:39:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Konfordan kastım SUV sınıfına göre. Yoksa SUV araçların geneli sert süspansiyonlu, yüksek kasanın etikilerini bertaraf etmek için

    Torsiyon bar ekonomik olduğu için kullanılmakta.

    19 olması öncelik kozmetik
    205 olması yakıt tüketimi ve hızlanma

    Ben adamların bu sebeple seçtiklerini tahmin ediyorum.

    19" hava atmak için seçiliyor. Türkiye yollarında balon yapmaması veya jantı eğmemek için zaten yavaş sürülecek ve dediğiniz yol tutuş problemi olmayacak.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    205 ile 235 arasındaki yakıt farkı ihmal edilecek kadar az.
    215 ile muhtmelen yok gibidir. Hadi diyelim 0.1 lt fsrketti. Yıldaki kazanç aracın kaymasindan daha mı önemli?

    19 görsel olabilir ama bu janta 235 takabiliyrsunuz zaten bir engel yok.
    Kaldı ki 2.0 dizel de 3008 de bu lastiği kullanıyor.

    Ayrıca mesele hızlı sürmek değil ki? Farklı noktalardan bahsediyorsunuz ama birbirleriyle pek ilgisi yok bu noktaların bence
    Yavaş sürünce araç virajda kaymiyor mu 50kmh den bahsediyorum? 10 ile mi gidelim çözüm bu mudur?

    Secim de tek etken var maliyet.19 koyalım görüntü olsun lastiği inceltelim maliyet maliyettir.. Mühendislik olarak bir faydası olduğu için degil kesinlikle.

    Ayrıca Hızlanma noktasında da 205 ile 215 arasındaki farklı salise ile olcemezsiniz emin olun.

    Son olarak C5 teki süspansiyon (suv araçlarlada süspansiyon sert olur) ile tamamen ters bir yapıda

    Ayrıca yine premium suv larda (x1'x3ds3 ds7 gibi ) süspansiyon yapıları gayet başarılı.

    Koreli üretici mantığıyla aracın içini donanıma bogalim görünmeyen kısımlar Allah kerim mantığıyla gidecek ise, PSA bu yapıda olmaması gereken bir üretici bence.
    Özellikle yılın otomobili seçilmiş bir araçta 205 lastikte ısrar etmek bence büyük hata.
    Siniflandrirdiginiz gibi BİLİNÇLİ olmayan tüketici bu detaya bakmayacak ve 3008 Yol tutuşu kötü deyip işin içinden çıkacak.
    Ki öyle olmuş görünüyor şu anda.. Bu noktada şikayet sayısı fazla..
    PSA bu kadar şikayet ile uğraşıp efenim ama şöyle ama böyle demek yerine, pardon burada hata ettik deseydi zamanında konu çözülecekti. Şu an geç tabi.. Bu algı giderek artacak.

    Özellikle (otomatik çok yakar, Fransız alınır mı, Peugeot teneke) ci kişiler bu veriyi abartarak yayacak.

    Uzak değil çok yakın bi abimizi ikna edemedim. Neden mi?
    Onunda güvendiği başka. Bir abisi (o aracı biliyorum yol tutuşu kötü zaten Fransız alınmaz) dediği için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 28 Eylül 2019; 12:40:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    Sizin gibi soyut konuşmayayım o zaman

    Eskiden (2016) 308 model kataloğunda performans değerlerinde 16" için ayrı, 17" için ayrı değerler veriliyordu.

    308 1.6 Blue HDİ EAT6 için

    0-100 km/h: 16" 9,5 sn 17-18" 10,2 sn

    Son Hız: 16" 196 km/h 17-18" 190 km/h

    Ort tüketim : 16" 4 lt 17-18" 4,2 lt

    Ağır ve büyük kasalı araçta bu etkiler daha fazla olacaktır. Siz kabul etmeyebilirsiniz tabi ama bu Peugeot firmasının katalog değeri.

    Firma sizin gibi tek açıdan viraj hızı olarak bakmıyor olaya belki de
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Katalog değerine bakacak olursak 3008 in 4 litre ortalama tüketmesi gerekiyor ama öyle olmuyor değil mi?
    Yada 1.2 Puretech gerçekte 9lari görüyor şehir içinde.

    Ben pratiğe bakıyorum ve elde ettiğim sonuçlara bakıyorum.
    Teori ile pratik her zaman tutmaz mühendislikte.
    205 lastik ile aracın her an altimdan kayacak gibi hissetmek yerine kagit üstündeki 1saniye (olsa bile) hız kaybını kabul ederdim.
    Ayrıca madem araç kaymasın diye yavaş kullanacağız, o zaman 0-100 hizlanmanin sizin için ne önemi var ki
    Varsin 15 saniye olsun ama arac yolda dursun..

    Araçları test etme şansınız oldu mu bilmiyorum ama 205 ve 235 olarak aynı aracı test edin, kağıt üstündeki değerlerin gerçek ile ortusmedigini göreceksiniz..

    Ayrıca konu sadece viraj hızı değil, 205 lastiktr çok kolay abs devreye giriyor yani sadece Yanal olarak değil dikey olarak da araç kayıyor ve haliyle fren mesafeniz farkedilir artıyor..
    Öndeki araca gereksiz yere çarptıktan sonra aracım 0-100 de salise olarak daha hızlı olsun o kadar mı diyeceğiz? (ki baz aldığınız katalog verisinde tüm 3008 ler motor ay I ise aynı 0-100 değeri verilmiş)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 28 Eylül 2019; 13:0:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • acquiles kullanıcısına yanıt
    katalog değerleri aynı şartlardaki değerleri mukayese içindir. siz o değere ulaşacaksınız anlamına gelmez.

    katalog değerlerini de referans almadığınıza göre ekstra birşey yazmaya gerek yok
  • 
Sayfa: önceki 14291430143114321433
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.