Yürütme kalemlerimiz hemen hemen aynı lakin otopark giderin var 3.500 lira, çokmuş. Benim kapalı otopark olduğu için aracı kundakladım , yatışta sıcacık :) Yıkama işi de bende , püskürtme tabancaya güvenmiyorum , ileri geri hareket ettirirken vuruyorlar kaportaya metal ucu.Kaput bölgesinde bir tane gamzem var bu sebeple. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 22 Şubat 2021; 13:9:35 > |
Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (1937. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: guida
Yıllık olarak baktığımda, araca yaptığım harcama.
Servis: 2.000 TL
Sigorta ( Kasko+Trafik ) : 2.300 TL
Kapalı Otopark : 3.600 TL
Benzin : 4.500 TL ( Tatil yolculuğu dahil ) + %20 sapma olabilir, tabiki yukarı yönde..
Yıkama: 1.000 TL
MTV : 1.370 TL
Toplamda Yıllık Masraf:: 14.770 TL
Aylık : 14.770 TL / 12 Ay == 1.230 TL
He ay 1.230 TL. Soran olursa arabaya biniyorum. Tam tersi sanki...+hgs/ogs ucretlerini de koydunuz mu?
valla moralim bozulmasin diye hesaplamiyorum hic
-
Aynen oda var. Şöyle kaba taslak ayda 1.300 TL yiyiyor. Az da değil. -
HGS dedinde aklıma ne geldi. İstanbul’da kar bitti, izinliyim evde oturuyorum. Saat: 17 civarı. Hanıma dedim kalk gidiyoz, nereye Sakarya’ya kaplıcaya 2 gün kafa dinleyelim. TV izlerken bir den bire aklıma geldi. 190 KM yol. Saat: 21 olmadan varırız dedim. Sahilden tüp geçitten geçtim, birde yeni yolu deneyim dedim Kuzey Marmara Otoyolu. KMO in cin top oynuyor. Bi tek ben kullanıyorum sanki yolu. Vardık Sakarya’ya. 100 TL ortalama yakıt gitmiş. Bankaya girip HGS’ye baktım. 120 TL çekilmiş. 100 TL benzin, 120 TL HGS. :) :):)
KMO: 67
Tüp Geçit : 46
Arada da 5-10 gitmiş, Anadolu Otoyolunda çıkıp KMO geçtim. Arada 1 km yok, çekiyorlar arada. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guida -- 23 Şubat 2021; 13:47:47 > -
Selamlar herkese,
Bagajda soldaki aydinlatma boslugunu doldurmayi dusunuyorum. Karanlikta aydinlatma yetersiz kaliyor. Hem de estetik olarak da guzel durur. Yerini yaptik lambasini da siz takin demisler resmen Sagdaki isik icin baktim bosta herhangi bir socket yeri yok. Kablo kesme siyirma yapmak istemiyorum. Internette örneklerini buldum ama yöntem konusunda bilgi yok. Dedim belki forumda vardır uygulayan? -
Zaten bazı ücretli yolların parasını da vergilerinizle ödediniz ama bunları hesaplayamıyoruz tabikide. Malum, yeterli sayıda araç geçmeyince ortak ödüyoruz. Yollara ve yakıta verilen (direk veya bilmediğimiz vergilerle) paraları düşününce, araba fiyatları bi an için düşük geldi. Hangisine daha çok üzülsek bilemiyorum
-
Camları komple saracak şekilde 16 parca olarak satilan krom cam citasindan alip deneyen varmi .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4.5 yıl sonra akü beni değişitir diye uyarı vermeye başladı.
Bugün 60’lık varta için 550 lira fiyat aldım , servis 50’lik aküye montaj dahil 800 lira fiyat verdi. Arada 350-400 lira fark var.
Opel Gtc’de görüştüğüm İlknur hanım akü dışarıdan alınabilir , bu iyi niyet garantisini bozmaz dedi.
Dışarıda değiştirmeyi düşünüyorum ama aklıma takılan bir soru var ; acaba dışarıda akü değişimi yapılırken bağlantı kesildikten sonra aracın multimedya sistemi kendini resetler mi?
Akücüye sordum , yok onu hallederiz sorun olmaz dedi ama işin içeriğini öğrenmek için opel merkezi aradım böyle bir durumda ne olacağını sordum.
Üç kademeli şifreden bahsetti Güvenlik kodu - anahtar kodu - radyo kodu
ilk iki kodu servislerden alabileceğimi söyledi. Ama radyo kodu için yurt dışı ile irtibata geçilerek ücreti mukabilinde kodu alabileceğimin altını çizdi.
Bu üç adet güvenlik kodu aracı aldığım Gedizler tarafından bana teslim edilmedi , kitapçıklara da baktım bulamadım , Gedizler de kapandı bu arada.
Diyorum ki ; acaba aküyü dışarıda taktırdığım sırada radyo resetlerse , başım ağrır mı?
-
Opel Gtc’de görüştüğüm İlknur hanım akü dışarıdan alınabilir , bu iyi niyet garantisini bozmaz dedi.
Bak bunu bana da söyledi Servis Müdürü. İyi niyet garantisi bozulmaz dedi, bende dışarda değiştirdim. Fakat bana Varta takmak şartıyla dedi. Aracın orginal aküsüde Varta’ya. Bende 1.350 TL verip 80lik akü taktırdım. Bende bir sürü opsiyon olduğu için 80’lik akübenimkisi. Serviste benim bilgisiyardaki dosyama ekledi. Dışarda değiştirmiştir servis bilgisi dahilinde olup, yetkili servisin önerdiği aküyü takmıştır diye.
Aküyü dışarda değiştirdim fakat aracın göstergeleri aptallaştı, lastik hava sensörleri gitti. İntelli Link sisteminde bende sadece saat sıfırlandı, Radyo’da herhangi bir bozulma olmadı. Araç ayarları bile olduğu gibi duruyordu. Servise gidip baştan aşağı kodlama yaptırdım. Herşey düzeldi. Kodlama 350 TL bilgin olsun. Bana indirim yapıldımı bindirim mi yapıldı orasını bilmiyorum, sormadım bile. Sinirlerim zıplamış o an, göstergeler saçma sapan veriler gösteriyor du. Yapın dedim, neyse verecem parasını dedim o kadar. O an fiyat bile sormadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guida -- 25 Şubat 2021; 15:44:57 > -
Ben hiç riske girmeyeyim o zaman , serviste yaptırayım , yoksa olası bir radyo şifresi başıma iş açacak.
-
300-400 lira icin korku filmi cekmeye degmez.
benim de aklimda olsun.
-
Astralarda Birbirine çok yakın donanıma sahip P-U gibi seriler var. Birde baz donanım var, kodlaması nedir bilmiyorum. Bunları araç ruhsatında görebilirmiyiz, varsa hangi kısımda?
-
quote:
Orijinalden alıntı: umut.tacirAstralarda Birbirine çok yakın donanıma sahip P-U gibi seriler var. Birde baz donanım var, kodlaması nedir bilmiyorum. Bunları araç ruhsatında görebilirmiyiz, varsa hangi kısımda?
Maalesef ruhsatta donanım ve paket bilgisi yer almıyor. Aracım geçen sene birkaç aylığına Türkiye'ye gelen 2020 donanım seviyesindekilerden ve P12 olarak geçiyor, ruhsatta ise yalnızca Astra+ yazıyor. Opel Türkiye, bu araçları Edition özel seri olarak sattı ve donanım adını yanlış pazarladılar. Edition'dan daha boş olan aracı da, GS Line ile Elegance arasında konumlandırılan 2020 donanımı da Edition özel seri adında sattılar. Eğer aracın mevcut sahibi hangi paket olduğunu bilmiyorsa motor gücünden ve donanım özelliklerinden ayırt etmek gerekiyor.
-
Aküyü bugün opel gtc’de değiştirdim , 820 lira tuttu.Servisten henüz çıkmışken tüm elektronik aksamı kontrol ettim ve basınç sensörlerinin boş gösterdiğini farkettim , hemen geriye dönüp kalibrasyonu yaptırdım.
Kafama takılan bir şey oldu ; akü değişimini yapan arkadaş bagajın sacına anahtar takımını koydu , o ara farkına vardım stepnenin oturduğu yerde iki tane ufak gamze gözüme çarptı , altta resimde görüldüğü gibi , acaba aküyü takan görevli anahtarların üstüne otururken mi göçertti sacı ?
Müsait zamanında aracın bagajına bakıp kontrol edersen sevinirim.
Çıkan akü ;
Yeni akü ;
Bisiklet aküsü gibi , ufacık
Bir de dikkat ettim de bu resimde görüldüğü gibi yeni akünün üzerinde saat resminin altında 10/21 yazıyor ,bu ifade akünün ömrünün 8 ay kaldığı anlamına mı geliyor acaba?
Ekleme : Bir saat önce aradım neden böyle diye , yok o üretim haftasıymış.
Tamam dedim kapattım telefonu , sonra bir düşündüm , yahu biz daha sekizinci haftadayız , ne üretimi.
Tekrar aradım dedim böyle böyle , yanlış anlamış söylediklerimi , parça tedariğe aktardı , oradaki arkadaşa akünün resimlerini yolladım.
15 dakika sonra aradı , akü başlarının fotosunu istedi , onu da gönderdim üzerlerinde hiçbir yazı yok.
Opel merkeze de dosya açtırdım az önce , eğer raf ömrü bitmek üzere olan aküyü montajladıysalar artık hiçbir şey diyemiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 26 Şubat 2021; 16:4:1 > -
-
Kutup başında üretim tarihi yazarmış.
Ben de tekrar bagajı boşaltıp kutup başlarının fotosunu çekip yolladım , kutup başlarına baktım ama öyle bir şey yok.Son görüşmemizde “bu buz gibi son kullanma tarihidir , ee ne olacak şimdi “ dediğim de “büyük ihtimal öyle” cevabını aldım.
Kutup başı foto ;
İnternet üzerinden yaptığım aramada bu bagajdaki iki göçüğün diğer araç resimlerinde olması iki göçüğün fabrika montaj sırasında belli bir noktadan baskı uygulaması sırasında oluştuğunu düşündürtmüştü bana , ama senin bagajında da bu çukurların olmaması tekrar başa döndürdü beni.
Benim araçta bulunan iki çukur ;
Bu da başka bir aracın bagjındaki göçük ;
Bu resimde beyaz da pek belli olmuyor ;
Velhasıl...
resmi dedim , yetkili dedim 300 lira daha fazla verip elektrikli bisiklet aküsü gibi görünen akücüğü bilir kişiden taktırdım ama sonuç....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 27 Şubat 2021; 3:55:38 > -
Bana biraz zaman ver bagajın fotosunu çekip koyacağım buraya. -
Zahmet olmasın sana ama işte pimpirik biriyim , takıldığım zaman akıl hep orada :)
Bu da bir başka aracın bagajı ;
Bu bagajda da var çukur , galiba yedek lastiği uygunsuz yerleştirince oluşuyor.Ama dikkatli bakınca yedek lastiği sabitleyecek demir de yok bu resimde , yani bagajda lastik yok.Ben de otoparka inip bakayım stepneyi yanlışmı koyuyorum , bir kontrol edeyim.
-
Tüm bagajı tekrar indirdim, toplamış oldum sayende. Bende dediğim gibi çukur, gamze, vuruk, göçük yok. Bende resimde görüldüğü gibi Yedek lastiğin jant kenarı yer yapmış. Bu izin dışında başka bir problem yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guida -- 26 Şubat 2021; 20:10:55 > -
Çok sağ ol , yordum seni...
Aküyü takan kişi bagajın içine uzandı , kullandığı lokmalarda bagajın zeminindeydi , tabi gördüğüm anda müdahale ettim , metalleri hemen kenara çektim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 27 Şubat 2021; 3:38:29 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X