Şimdi Ara

Yeni opel astra 1.4turbo 140beygir sizce alınırmı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
0
Favori
117.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hatta bir de güncel şehir içi tüketim değerleri ve 3 ay sonraki düşüncelerinizi alabilir miyiz?
    Yolda hiç Golf TSI denk geldi mi?
  • Üzerinden zaman geçmiş ama yine de bazı şeyler eklemek istedim. Çünkü bu iki arabayı karşılaştıran ve bu sayfaya denk gelenler hep olacak.

    Golf ve Astra'nın mevcut kasaları farklı karakterlerde olsa da son derece iyi arabalar. İkisi de şu anda geçmişlerinde asla olmadıkları kadar iyiler. Birinin diğerinden iyi ya da kötü olduğu söylenemez bence. Türkiye'deki fiyatlandırılmaları, ikinci el değerleri, servis kalitesi, standart ve ek donanımlar, kasalarının ne zaman yenilecekleri üzerinden değerlendirilmeleri doğru olur.

    Mesela hemen aklıma gelen önemli bir detay: VW'de giriş modelinde standart donanım çok zayıf. Amaç donanımsa Astra daha mantıklı duruyor. Donanım zenginliğine göre fiyatı daha uygun görünüyor. Şahsi görüşüm şu: günümüzde herhangi bir arabada kesinlikle bulunması gereken şey, olabildiğince zengin aktif ve pasif güvenlik donanımıdır. İki araba da bu konuda bayağı zengin. Geriye de MP3 çalar / iPhone - iPod uyumluluğu ya da navigasyon ekranı gibi bazı çağdaş imkanlar kalıyor. Eğer standart sunulmuyorsa ekletmenin hangi markada kaça patladığına bakmak lazım.

    Tasarım konusuysa kişisel zevktir. Bence Astra Golf'e göre daha sportif duruyor. Ama her zamanki gibi Golf'ten daha çabuk eskiyecek bir tasarıma sahip. Golf'ün tasarımı daima daha kalıcı olur. Özellikle şimdiki kasanın önü mevcut bütün arabalardan daha sade ve güçlü duruyor.

    Sıfır fiyatında Astra avantajlı olsa da Golf'ün Türkiye'de ikinci el avantajı tartışılmaz. Opel'in Türkiye'de altın çağı Astra ve Vectra'nın ilk iki kasasıyla yaşandı. Ama devamı gelemedi. Servis sorunlarının bunda payı büyüktür. Golf ise bence abartılı olan fiyatına rağmen (ya da abartılı fiyatı yüzünden) giderek daha fazla tutuldu. Eskiden Golf'ü orta gelir düzeyindeki tüketici alırdı. Zenginler VW markasına burun kıvırırdı. Şimdiyse zenginler tercih ediyor.

    Şu andaki Astra ve Insignia öncüllerinden çok daha iyi otomobiller olsa da satış rakamları malesef düşük. İkinci elleri de buna göre ya zor gider ya da hak ettiğinden düşük fiyata.

    Ben bir seneye kadar arabamı yenileyeceğim. Kompakt bir HB ya da kompakt bir SUV almayı düşünüyorum. HB otomobillerde Astra'yı beğensem de tercihim büyük ihtimalle VW'den yana olacak. Hangi motorla alırsam alayım adaptif şasi kontrolü ekletmeye kararlıyım. Eğer aralarında tercih yapmam gerekirse xenon far ya da sunroof'tan çok daha önemli ve değerli bulduğum bir donanım.

    Bir de bu forumda sık sık rastladığım ve kesinlikle anlamadığım bir şey var. Birisi iki araba hakkındaki fikrini sorduğunda çoğu üye 0-100'den, maksimum süratten vs. bahsetmeye başlıyor. Bunlar bir arabanın iyi olup olmadığını kesinlikle göstermez. Bunlar şanzımanın ya da motorun bile kalitesini göstermez. Bir arabanın kalitesi bu rakamların çok ötesinde bir değerler bütünüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barispurut -- 16 Şubat 2011; 13:44:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aragorn83

    tşekkr edrm. Yokuş çekişi filan sorun yok yokuşu hissetmiyorum bile.Ama tork eğrisi 2000d/dk dan sonra iileşior arabayı ona göre kullanman lazım. Şuan da ilk doldurduğum depo ile 250 km şehirler arası kullanmdan sonra 300 km de şehir içi tecrübem oldu ve halen daha çeyrek depodan fazla benzin var.yani tahminimce karışık kullanımla ortalama 750 ila 800 km bir depo gidiyor.150 tl ye dolduğuna göre 20 kuruş eder


    Benzinin litresi 4 lira bilmem farkında mısın?20 kuruş yakman pek inandırıcı değil, pardon deil.
  • Benim aracım dizel, depom 53 litre, 4.3 den hesaplarsak 180TL'ye doluyor...

    Deposu 150 TL 'ye dolan benzinli bir aracın depo kapasitesi 38 lt flan olması gerek...
  • Astra 1.4 140 BG turbo siyah gerçekten iştah kabartıyor. Golften daha şık ve kaslı duruyor. Daha sportif bir araç. Ben kullanmadım ama yol tutuşunun daha iyi olduğunu söylüyorlar.

    Golf VI'ya gelince Ankara'da her taraf Golf VI beyaz ile dolu. Eskiden döner bakardım ama daha almadan aşina oldum. Golf VI'nın daha seri olduğunu söylüyorlar. Bunda Astra'nın 100 kg fazla olmasının payı var elbet, ama yol tutuşu yönünden bu açığı kapatıyor.

    Bu iki araç arasında ben de kararsızım.Neticede, dış tasarım, yol tutuş, sportiflik bakımından astra. Daha seri, konforlu olması bakımından Golf.
  • yeni astra ile golfü serilik bakıımından kıyaslıyamam, çünkü aynı gibi geldi. test sürüşünde. ancak konfor olarak yeni astra önde. golf vı nin arkası çukarda vuruyor. astrada bu durum yok. astra h de direksiyon küütük gibiydi. yensi astrada elektrik li direksion kutusuna geçmişler. ve çok iyi olmuş.

    ama opel ile vw düşünülürse vw üstün. ancak golf astra denirse durum karışık :) yeni jetta hb değil ama yeni astraya anca o rakip olur
  • Şu yazıyı yazan kişiyle ilgili iki ihtimal var, ya kendisi 1.4 Turbo Astra diye 911 Turbo test etti farkında değil ya da ilk defa araba kullanıyor. Ne turboymuş, iki elle zor dizginliyor adam. Yarın kazara bir M3 test ettirseler düz duvara çıkacak demek ki.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Performance.

    Performansıyla havasını atıyor
    Opel Astra 1.4 lt’lik turbo motoru ile rakiplerinin büyük bir bölümünün yanından havasını atarak, rüzgar etkisi yaratarak geçip gidiyor.

    Opel Astra bu kez 1.4 lt 140HP güç üreten benzinli motoruyla test konuğumuz oldu. Astra versiyonları içinde 1.6 lt 180HP güç üreten motorun dışında, 0-100 km/s hızlanmayı 9.9 sn’lik sonuç ile, 10 sn’nin altına çekentek motor ünitesi olan 1.4 lt’lik makine büyük beğenimizi kazandı. Neredeyse tüm otomotiv üreticilerinin kullanmaya başladığı küçük hacim ve yüksek güç prensibini uygulamaya başlayan Opel, kompakt HB sınıfında yer alan Astra modeline bu tip bir ayrıcalık kazandırmış oldu. 1.6 lt 115 HP güç üreten motorla yetinmeyen ama 1.6 lt 180HP güç üreten üniteyi de fazla bulanlar için çok iyi bir alternatif oluşturulmuş oldu. 4900d/d’de 140 HP güç üreten motor safkan bir performans makinesi değil elbette ama ortaya çıkan değerleri yabana atmak mümkün değil. Altı ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen motorun 1850 ile 4900 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor olması da oldukça çekici bir veri. Çekiş gücünün oldukça iyi olmasını sağlayan bu veri, küçük hacimli ama turbo ile büyük bir keyif veren ünitenin önemli artılarından biri. Fabrika verilerine göre maksimum hızı 202km/s olan Astra’nın bu motor seçeneği ile açıklandığı gibi hızlanma isteği son derece yüksek.Yapmış olduğumuz performans testlerinde bu motor ile oldukça başarılı zamanlar elde ettik. Açıklandığı gibi 10 saniyenin altına inen 0-100 km/s hızlanma performansını, bizler de yapmış olduğumuz ölçümler sırasında, üstelik zorlanmadan eldeettik. Bunun yanında yine performanslı kullanım verileri açısından baktığımızda 0-130 km/s hızlanma sonuçlarının da en iyiler arasına rahatlıkla girdiğini söylemek isteriz.

    Yüksek hızlara çıkma isteğinin son derece yeterli olması da bu otomobilin keyif aldığımız yanlarından biri oldu. Ayağımızı gaz pedalının her üzerine götürdüğümüzde, bir canlılıkla karşılaşmış olmamız, bu versiyonun beğendiğimiz bir yönü oldu. Elbette bazı turbo boşluğu problemleri de var. Turbonun devreye girmesi için geçen bu süre sırasında biraz sabırlı olmak gerekiyor. Bu durum alt devirlerde Astra’nın oldukça güçsüz ve cansız bir motora sahip olduğu yönünde bir izlenim bile uyandırabilir. Fakat siz siz olun, dizginleri elden bırakmayın. Çünkü yaşanan bu turbo boşluğunun ardından, yaklaşık yüz beygir daha devreye girmiş gibi oluyor ve tam anlamıyla bir patlama yaşanıyor. Bu patlama sırasında ön tekerleklere aniden binen gücü kontrol etmek için dizginleri iki elinizle sıkı sıkıya kavramanız gerekiyor. Çünkü yine tıpkı bir atı kontrol ediyormuşsunuz gibi bir izlenimle Astra, ani gelen bu güç nedeniyle burnunu farklı yönlere çevirebiliyor. Özellikle hızlı ilk kalkışlar ya da rampa kalkışları sırasında yaşanan bu durum çok büyük bir problem değil ama dalgın olmamak gerekiyor. Eğer kontrol sırasında zorluk yaşarsanız, bu kez devreye elektronik sistemler giriyor ve performansı törpüleyip, keyfi azaltıyor olmalarına rağmen otomobilin burnunu kontrol altına alıyor. Hızlı ve dinamik bir sürüş karakteri sadece motorun tek başına getirdiği bir artı değil elbette. Başarılı bir çalışma karakterine sahip olan altı ileri oranlı manuel şanzıman, bu konuda ele alacağımız ilk detay. Altı ileri oranlı olması ile ekonomi ve performans beklentilerini aynı anda ve zorlanmadan karşılayan şanzımanın vites geçişlerini de sevdik. Yollar çok rahat bir şekilde bulunuyor ve vites geçişleri kemikli yapısı ile keyif veriyor.

    Motorun ürettiği yüksek gücü yola aktarma konusunda da etkin bir rol oynayan şanzıman, açıkçası Astra’ya yakışıyor ve ben bu otomobile çok rahat yetiyorum diyor. Kumanda grubunun büyük tasarımı ile zorlanmadan beğenimizi kazandığını da notlarımız arasına eklemek isteriz. Bunun yanında sürüş karakteri konusunda da Astra’nın yakışıklı görünen karoseri son derece olumlu bir etki bırakıyor. Başarılı karoser birleşimleri burulmanın önüne geçerken, süspansiyon sisteminin de iyi olması ile hızlı ya da normal sürüşler sırasında salınım neredeyse hiç yaşanmıyor. Karoser sanki bir rayın üzerine bırakılmış gibi bir izlenim uyandırıyor ve izinin üzerinden hiç ayrılmıyor. Motordan gelen turbo sesleri ve yüksek devirlere çıkıldığında, o kulakları çınlatan mekanik sesle birleşen bu sürüş karakteri Astra’nın en önemli artılarından. Orta sertlikte bir ayara sahip olan süspansiyon sisteminden bazı mekanik seslerin gelmesi ise biraz abartılı. Özellikle arka taraftan, küçük çukur geçişleri yada kasislerin geçişleri sırasında biraz fazla mekanik sesler geliyor. Rahatsız edici bir boyutta olmayan bu mekanik sesler süspansiyonun çok fazla konfor öncelikli değil, performanslı kullanımlar için tasarlandığını akıllara getiriyor. Fakat sürüş sırasında özellikle kalabalık aile sürüşleri sırasında konfor konusunda da bir eksiklik yaşamadığımızı söylemek isteriz. Sürüş pozisyonu daha önceki testlerde olduğu gibi bu otomobilin yine en çok keyif aldığımız yönlerinden biri oldu. İdeal sürüş pozisyonunu çok rahat bulduğumuz otomobilin koltukları, profesyonel bir tasarım.Yan destekleri, sırtlık tasarımı veminderleri çok iyi. Kullanım sırasında bu tip bir koltuk tasarımı kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlıyor.

    Sonuçta sürüş karakteri açısından asfalt üzerinde karizmatik görünen Astra, sürüş karakteri ile de karizmatik olduğunu ve kullanıcısına büyük bir keyif vereceğini ispatlıyor. Insignia’da kullanılan gelişmiş Flex Ride sistemi yeni Astra’da da yer alıyor. Titreşim ve sesleri azaltma konularında çok iddialı olan bu süspansiyon sistemi, izine sadık otomobiller yaratma konusunda önemli bir simge olacak gibi görünüyor. Astra’nın bir üst sınıfta yer alan modeller kadar sessiz olması da önemli bir avantaj. Motordan gelen mekanik sesler iyi bir dinleti olurken, konfor sessizliği mükemmel seviyeye ulaşmış durumda. Yakışıklı görünen Astra’nın içmekanı da son derece başarılı bir tasarıma sahip. Kullanımı kolayolacak şekilde tasarlanan Astra, daha önceden de yazdığımız gibi tüm beklentilere çok rahat yanıt veriyor. Sürücüyü selamlayan göstergeler, başarılı aydınlatma renkleri, geniş yaşam alanı, görüş açılarında çok büyük bir sıkıntı olmaması, eşya gözlerinin yeterli olan sayısı, havalandırma ve müzik sisteminin çalışma karakteri herkesi memnun edecek seviyede.

    SONUÇ
    Astra iddiasını her geçen gün biraz daha artıyor. Motor seçenekleri açısından çok zengin bir yelpaze sunmaya başlayan Astra, 1.4 lt 140HP’lik ünitesiyle “Ben buradayım” diye haykırıyor. Rakiplerinin büyük bir bölümünün karşısına çok daha avantajlı bir şekilde dikilen Astra, sürüş özellikleri ve karizmatik görünümüyle kompakt sınıfın hiç tartışmasız önemli modellerinden biri oldu. Kalite çıtasının bir hayli yüksek olduğu Astra, hedefi tam ortadan vuran bu motor seçeneği ile herkesi memnun edecek.
    http://www.autoshow.com.tr/performansiyla-havasini-atiyor-HaberDetay/333.aspx?5.Page



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 17 Şubat 2011; 17:19:45 >




  • Almışsınız hayırlı olsun.Gerçekten çok şık araç.
  • Hayırlı olsun....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barispurut

    Ben bir seneye kadar arabamı yenileyeceğim. Kompakt bir HB ya da kompakt bir SUV almayı düşünüyorum. HB otomobillerde Astra'yı beğensem de tercihim büyük ihtimalle VW'den yana olacak. Hangi motorla alırsam alayım adaptif şasi kontrolü ekletmeye kararlıyım. Eğer aralarında tercih yapmam gerekirse xenon far ya da sunroof'tan çok daha önemli ve değerli bulduğum bir donanım.



    barispurut, iyi değerlendirme yapmışsın. Ben de xenon far sunroof aramıyorum. Ancak adaptif şasi konusunda tereddütüm var. Ben spor süsp. dahi düşünmüyorum. Malum golf alçak bir araba, yollar bozuk ve kasisli, kullanışlı olur mu? Bu açıdan astra daha önde gibi.

    oquzdag, konforda astra önde diyor ama sportif sürüşte astra önde diye biliyorum ben...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aragorn83

    dün 13.00 itibari ile yeni opel 1.4 turbo aracın sahibi oldum. 250 km lik deneyimim sonucunda bu tip bir araç almayı düşünen varsa bence kaçırmasın. Tasarım-konfor-tüketim değerlerini aylardır değerlendirdikten sonra karar kıldım. 6. vites te 110 km hız anlık tüketim 4.8 l tabi araba gaza bas die seni tahrik ettiğinden dolayı 250 km de ort. tüketimim 6.8 oldu. İvmelenmesini beğenmeyen arkadaşlar sanırım m3 ten filan indiler.Ben çok memnunum tercihim dolayısı ile düşünen arkadaşlara yardımcı olabilirim.


    Bmw 3.25i 192 Hp tiptronik aracımı satarak, Opel Astra 1.4 140 Hp Active Select sahibi oldum, performansı şüphesiz bmw gibi degil ama bekledigimin ötesindedir, Guzel arac ben cok begendim....
  • arkadaşlar 1.4 140 hp alıp lpg taktırmayı düşünüyorum. benzinli kullanmam bu aracı. en az yakan 8 litre yakmış oda 4.3*8 = 34.4 eder. çok çok fazla bence. heleki 140 hp alıpta basmamak abes olur. basıncada 11 litreye çıkıyormuş. yılda en az 8000-9000 km yapaarım ben. dizel almak istemiyorum, hem çok pahalı hemde gitmiyor. lpg takan taktırıpta memnun olan varmı????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samwise42

    arkadaşlar 1.4 140 hp alıp lpg taktırmayı düşünüyorum. benzinli kullanmam bu aracı. en az yakan 8 litre yakmış oda 4.3*8 = 34.4 eder. çok çok fazla bence. heleki 140 hp alıpta basmamak abes olur. basıncada 11 litreye çıkıyormuş. yılda en az 8000-9000 km yapaarım ben. dizel almak istemiyorum, hem çok pahalı hemde gitmiyor. lpg takan taktırıpta memnun olan varmı????

    lpg uyumsuz arkadaşım macera arama
  • trafikte 10 litre yaksa, 42 kuruş yapar ki vışşşş

    otyalaması 8.5 litre olur ki 36 kuruş vışşşşşşşşşş



    Benim araba ortalama 5.2 litre yakıyor , kadoilden 3.5 a yakıt aldınmı 18.2 kuruş yapar... Tam yarısı...

    5 bin lira fark vardı alırken, 30bin km de amorti ediyor, 15 bin oldu, dizel olduğu için 2-3 bin fazla satıyorsun, ben demekki amorti ettim aracı şimdi her bindiğim cepte kar

    (Diye kendini kandıran saf Türk insanı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    yeni astra ile golfü serilik bakıımından kıyaslıyamam, çünkü aynı gibi geldi. test sürüşünde. ancak konfor olarak yeni astra önde. golf vı nin arkası çukarda vuruyor. astrada bu durum yok. astra h de direksiyon küütük gibiydi. yensi astrada elektrik li direksion kutusuna geçmişler. ve çok iyi olmuş.

    ama opel ile vw düşünülürse vw üstün. ancak golf astra denirse durum karışık :) yeni jetta hb değil ama yeni astraya anca o rakip olur

    Elektrikli direksiyon kutusuna Opel J de geçmedi, Opel bu EPS (Electronic Power Steering) gibi bir açılımı var, işte onun MUCİDİDİR. Ve bu EPS OPEL ASTRA F de bile olması lazım.

    2000 model Opel Astra G aracım EPS li idi




  • Evet turbo astra lara ve insigniz lara lpg uygulanabiliyor ancak bu araçların subapları hafif alaşımlı olduğu için 50.000-70.000 km cıvarında subap sorunu yaratıyor, zaten LPG takmasanda 100.000 gidiyor bu araçların subapları.
    Daha sonrasında çelik subap takarak yoluna devam ediyorsun.
    Bu konu sizi rahatsız etmezse gelin takalım.
    Saygılar

    böyle bir cevap aldım arkadaşlar. siz ne dersiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samwise42

    Evet turbo astra lara ve insigniz lara lpg uygulanabiliyor ancak bu araçların subapları hafif alaşımlı olduğu için 50.000-70.000 km cıvarında subap sorunu yaratıyor, zaten LPG takmasanda 100.000 gidiyor bu araçların subapları.
    Daha sonrasında çelik subap takarak yoluna devam ediyorsun.
    Bu konu sizi rahatsız etmezse gelin takalım.
    Saygılar

    böyle bir cevap aldım arkadaşlar. siz ne dersiniz ?



    samwise uzun bi zaman geçmiş ama konuylaa alakalı bi haber varmı sendee yazarsan sevinirim :)
  • arabayı sattım audi a3 stronic aldım tavsiye ederim. triptonic ve astrayla aynı yakıyor. tüple felan uğraşmadım
  • Astrasının yakıtından şikayetçi olanlar..

    http://forum.donanimhaber.com/m_69471078/tm.htm
  • Google da konuya yakın ne aratsan malesef bu site çıkıyor o yüzdende önceki mesajda yazdığım gibi başlığın cvbnı yazdım
    heleki aracın kapısını şimdiye kadar açamamış arkadşlrn yrmlrnı görünce borç oldu mecburen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.