Şimdi Ara

Yeni nesil motor !! yüzde 80 yakıt tasarrufu ve çevre dostu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternette çeşitli motor türlerini araştırır iken buldum, 2008 yılında patenti alınmış bir tasarım ve hemen hemen her türlü yakıt ile kullanılabilinen bir tür motor.

    Olay bir turbo ile tek yada çoklu pistonun birleşmesi ve senkronizasyonu ile güç elde etme. Sürtünme çok az, pistondan çıkan güç ve enerji kabolmayıp, elde etmesini istediğimiz çevirme gücünü bize sunarak, aynı enerji üzerinden turboyuda döndürmekte. Bunu nasıl geliştirebiliriz. Fikri olan var mı ( :

    http://www.youtube.com/watch?v=Vv_mYSrOgIM

    watch?v=Vv_mYSrOgIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sierra -- 22 Aralık 2009; 12:10:34 >







  • 32 kişi bakmış, daha bir yorum yok, daha biz hangi jant kapağı daha güzel diye konular açalım. Akabinde soralım neden kendi üretimimiz bir arabamız bile yok diye ..
  • biraz sabredin fikri olan arkadaşlar yorumlarını yazacaktır. demekki bakan 32 kişi jant kapağından anlıyor sadece..
  • Gördüğüm kadarıyla Kranka bağlı paller yani Turbo değil SuperCharged gibi diyebiliriz ama motora giden hava soğutulmayacakmı bir yerde paller direk motorun içinde resmen oldukça ısınıcaktır hava orada ve motor oldukça karışık bence masrafıda yüksek olabilir üretim açısından, tek pistonlu ilginç bir çalışma olmuş egzantriğide göremedim. Ateşleme sistemi ucuzlatıcı bir etken olabilir 1 buji ve onu besleyecek küçücük bobin olur. Bu motorun taşıyabiliceği araçta tabiki oldukça hafif olmalı günlük kullanılan araçlarlda kullanılması gördüğüm kadarıyla şu an imkansız. Aktarım organları hakkında hiçbirşey yok şanzıman olarak buna uygun birde şanzıman yapılmalı buna uygun daha bi sürü parça gerekli ayrıca marş ve şarj dinamoları dahi yok üzerinde ve şarj dinamosunu çevirebilicekmi acaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 22 Aralık 2009; 12:59:29 >
  • yüzde 80 uçuk bir rakam.tek pistonla ne kadar güç üretebilir?çalışır halde görmeden pek inanasım gelmedi.
  • her türlü yakıt ile kullanılabilir demişsiniz bu kısmı ilginç geldi bana öyle birşey olduğunu düşünmüyorum hem benzin hem mazotla çalışması gibi...ikisinin çalışma prensibi farklı...
  • Evet % 80 bencede abartılı bir rakam şimdilik
  • mühendis değilim ama bana çok karışık gibi geldi bakım maliyeni biraz fazla olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sierra

    32 kişi bakmış, daha bir yorum yok, daha biz hangi jant kapağı daha güzel diye konular açalım. Akabinde soralım neden kendi üretimimiz bir arabamız bile yok diye ..


    dostum capslar kurbağa olmuş bi el at istersen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer

    Gördüğüm kadarıyla Kranka bağlı paller yani Turbo değil SuperCharged gibi diyebiliriz ama motora giden hava soğutulmayacakmı bir yerde paller direk motorun içinde resmen oldukça ısınıcaktır hava orada ve motor oldukça karışık bence masrafıda yüksek olabilir üretim açısından, tek pistonlu ilginç bir çalışma olmuş egzantriğide göremedim. Ateşleme sistemi ucuzlatıcı bir etken olabilir 1 buji ve onu besleyecek küçücük bobin olur. Bu motorun taşıyabiliceği araçta tabiki oldukça hafif olmalı günlük kullanılan araçlarlda kullanılması gördüğüm kadarıyla şu an imkansız. Aktarım organları hakkında hiçbirşey yok şanzıman olarak buna uygun birde şanzıman yapılmalı buna uygun daha bi sürü parça gerekli ayrıca marş ve şarj dinamoları dahi yok üzerinde ve şarj dinamosunu çevirebilicekmi acaba.


    şöyle, piston sayısı arttılabiliniyor, videoyu dikkatlice izlediyseniz, yüzde 80 lik güç tasarrufu zaten pistonun yaktığı atık ile turboyu döndürmesi ile gerçekleşmekte. Yani oradaki verim pistonun çıkışından sonraki güç ile yüzde 100 + 80 oranında normal motorlara göre. Tasarımı yapan kişinin açmış olduğu sitede ayrıntılı olarak anlatmış ve 2-3-4 silindirli olanları mevcut. 4 silindirli olanları kamyon ve büyük araçlar için tasarlamış ve yeterli güç elde edildiğinden söz edilmiş ( ;

    http://www.tcengine.com/Our_Technology.html




  • ilginç bir sistem,uygulanabilirliği ne olur acaba?

    %80 aşırı iddialı geldi banada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 22 Aralık 2009; 20:03:04 >
  • şu gün benzin yada dizel motor farketmez! şayet %1 oranında dahi verim artışı sağlanabiliyorsa ki daha YOK! çok çok süpper bir gelişme olur...

    benzinli motor verimi: %28 dizel motor verimi: %35

    Arkadaşlar bu işler o kadar basit değil! burada termodinamik yasaları OTTO çevrimleri işin içine girer. malum motor pistonunda tersinir tepkime yaratılması gerekli..

    şimdi bu iddiaya göre%80 yakıt tasarrufu demek motorumuzun veriminin epey bir yükselmesi demek...

    1. acaba bunu nasıl yapacak?

    2. klasik yanma odası tarzını değştirmek gerekebilir bunu nasıl yapacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sierra


    quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer

    Gördüğüm kadarıyla Kranka bağlı paller yani Turbo değil SuperCharged gibi diyebiliriz ama motora giden hava soğutulmayacakmı bir yerde paller direk motorun içinde resmen oldukça ısınıcaktır hava orada ve motor oldukça karışık bence masrafıda yüksek olabilir üretim açısından, tek pistonlu ilginç bir çalışma olmuş egzantriğide göremedim. Ateşleme sistemi ucuzlatıcı bir etken olabilir 1 buji ve onu besleyecek küçücük bobin olur. Bu motorun taşıyabiliceği araçta tabiki oldukça hafif olmalı günlük kullanılan araçlarlda kullanılması gördüğüm kadarıyla şu an imkansız. Aktarım organları hakkında hiçbirşey yok şanzıman olarak buna uygun birde şanzıman yapılmalı buna uygun daha bi sürü parça gerekli ayrıca marş ve şarj dinamoları dahi yok üzerinde ve şarj dinamosunu çevirebilicekmi acaba.


    şöyle, piston sayısı arttılabiliniyor, videoyu dikkatlice izlediyseniz, yüzde 80 lik güç tasarrufu zaten pistonun yaktığı atık ile turboyu döndürmesi ile gerçekleşmekte. Yani oradaki verim pistonun çıkışından sonraki güç ile yüzde 100 + 80 oranında normal motorlara göre. Tasarımı yapan kişinin açmış olduğu sitede ayrıntılı olarak anlatmış ve 2-3-4 silindirli olanları mevcut. 4 silindirli olanları kamyon ve büyük araçlar için tasarlamış ve yeterli güç elde edildiğinden söz edilmiş ( ;

    http://www.tcengine.com/Our_Technology.html


    Baktım dostum hala aynı fikirdeyim.




  • Yalan arkadaşlar katı modelleme şovu yapmış hiç çalışmasından bahsetmiyor.Termodinamik kurallarına aykırı %80 verim ne demek yanmış gazların ısısını ve soğutma suyuna giden ısıyı nasıl halledecek böyle bir saçmalık olamaz Carnot çevrimiyle çalıştığını varsaysanız bile bu verime çıkması imkansız.hesap kitapsız konuşmak yanlış ama günümüz motorlarında bile Carnor çevrimine göre çalıştığını varsaysak dahi %60 vermini üzeerine çıkılamıyor kaldı ki %80 verim inanılmaz birşey böyle bir makina yapıldığı takdirde Motor üreticileri 1 dk durmaz yer yerinden oynar bizim erke dönergeci savsatası aklıma geldi bu videoyu izleyince
  • bu ne şimdiiii ?

    çalıştırılmış ve verimlilik üzerine test yapılmış mı ?

    3 boyutlu bir modelleme ve sonrası ?
  • Üretimi çok zor şu anki motorlarla mukayese edince, verimliliği ise tartışılır, %80 çok uçuk bir rakam..Birde yanlış görmediyse motorun çevresinde dönen kabin inceden kalına bir çeper kalınlığına sahip, ağırlık merkezi ortada olamaz..yüksek hızda bu sistem dağılır gibi geldi..tabi emin değilim, yapanın da emin olduğunu sanmyorum..Çok emek verilmiş modellenirken ama sanki pek yere basmıyor proje...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miu

    Üretimi çok zor şu anki motorlarla mukayese edince, verimliliği ise tartışılır, %80 çok uçuk bir rakam..Birde yanlış görmediyse motorun çevresinde dönen kabin inceden kalına bir çeper kalınlığına sahip, ağırlık merkezi ortada olamaz..yüksek hızda bu sistem dağılır gibi geldi..tabi emin değilim, yapanın da emin olduğunu sanmyorum..Çok emek verilmiş modellenirken ama sanki pek yere basmıyor proje...


    Onu hadi diyelimki yaptılar ve maaliyetide uygun diyelimki, bu motorun arabada dönen hemen hemen olduğu gibi balansa ihtiyacı var sarsıntılarda vuruntularda vs bu motor ne olucak?
  • O motoru açıp tekrar toplayabilecek motor ustası olduğunu sanmıyorum.

    Birde piston yukarı neden yaylar ile itiliyor? O yaylar ısıdan zamanla bozulmazmı? yakıt içeriye nasıl püskürtülüyor?
  • Konseptin ötesine geçemez gibi gözüküyor.. %80 olması zaten hiç inandırıcı değil.. Motordan anlayan arkadaşlarada saçma gelmiş.. Kısacası yalan olur gibi gözüküyor..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.