Şimdi Ara

Yeni nesil hafif zırhlı paletli araçlara yerli motor geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni nesil hafif zırhlı paletli araçlara yerli motor geliyor 
     
    Zırhlı mekanize ve motorlu piyade tugayları için 1800 adet yeni nesil hafif zırhlı paletli araç alımına ilişkin projenin bir uzantısı olarak güç grubunun geliştirilmesiyle ilgili de çalışmalar sürüyor.
     
    Askeri kara aracı üretiminde artık dünyada bir marka haline gelmeye başlayan Türkiye'nin, bu araçların motorlarını üretememesinin getirdiği zorlukların yerli üretim ile üstesinden gelmek için çalışmalar sürüyor.
     
    Milli tank Altay'ın güç grubunun geliştirilmesi maksadıyla görevlendirilen TÜMOSAN'ın çalışmaları sürerken, diğer askeri kara araçları içinde projeler ortaya çıkmaya devam ediyor. Yeni nesil hafif zırhlı paletleri araçlar için güç grubu geliştirilmesine yönelik sözleşme görüşmelerinin 28 Ekim 2016 tarihinde başladığı Savunma Sanayii Müsteşarlığının resmi web sitesi tarafından duyuruldu.
     
    Türkiye'nin milli ve yeni nesil ana muharebe tankı olan Altay ile birlikte görev yaparak Türk Silahlı Kuvvetleri için büyük bir güç çarpanı olacak olan yeni nesil hafif zırhlı paletli araçlar yüksek ateş gücünün yanı sıra muharebe alanında personel taşıma kapasitesiyle ön plana çıkıyor. Paletli olmaları sayesinde yüksek hareket kabiliyetine sahip olan araçlar yüksek teknoloji ürünü donanım paketleriyle personele muharebe sahasında büyük avantaj sağlıyor.
     
    Bu avantajlara örnek olarak FNSS'in geliştirdiği Kaplan-20 adı verilen yeni nesil hafif zırhlı paletli araçtaki kullanıcı personelin taktığı bir gözlük, kafasını nereye çevirirse çevirsin o noktayı görebilmesini sağlıyor. Aracın farklı noktalarına yerleştirilen ve toplamda 360 derece açıda görüntü veren kameraların sağladığı görüntüler, personelin kafasını çevirdiği yeri personele gösteriyor. Böylece aracın içinde hedef olmadan, aracın 360 derece tamamını gözlemleme imkanı sunuluyor.
     
    Yeni nesil hafif zırhlı paletli araçlara yerli motor geliyor







  • 10 15 yıl ertelenir.

  • Ne yalan söyleyeyim Tasarımcılar müthiş iş çıkarıyor. Yeni nesil araçaların tipi çok hoşuma gidiyor.
    Modern görünüme sahip bir araç içindeki teknolojiler hakkında fikir verir. Bu araçlarla karşı karşıya gelenler bir kez daha düşünecektir.
    Şu motor işini de devlet (!) çok yanlış firmaya verdi bence. Sanki TÜMOSAN hayatında hiç motor üretmemiş gibi yani sıfırdan başlayacak gibi uzun bir süre talep etmiş.
    4.1 Litre motordan 115 Bg güç 430nm tork almışlar.
    Pickup üreten firmalar 2,3 Litre motordan 190 Bg güç 450nm tork almış.
    Daha emekleyen bir firma nasıl 5 yıl sonra, askeri standartlarda yani en ölümcül koşullarda arıza yapmayan 26 Litre V12 motor üretecek göreceğiz.
    Umuyorum her şey askerimiz için en iyisi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Ne yalan söyleyeyim Tasarımcılar müthiş iş çıkarıyor. Yeni nesil araçaların tipi çok hoşuma gidiyor.
    Modern görünüme sahip bir araç içindeki teknolojiler hakkında fikir verir. Bu araçlarla karşı karşıya gelenler bir kez daha düşünecektir.
    Şu motor işini de devlet (!) çok yanlış firmaya verdi bence. Sanki TÜMOSAN hayatında hiç motor üretmemiş gibi yani sıfırdan başlayacak gibi uzun bir süre talep etmiş.
    4.1 Litre motordan 115 Bg güç 430nm tork almışlar.
    Pickup üreten firmalar 2,3 Litre motordan 190 Bg güç 450nm tork almış.
    Daha emekleyen bir firma nasıl 5 yıl sonra, askeri standartlarda yani en ölümcül koşullarda arıza yapmayan 26 Litre V12 motor üretecek göreceğiz.
    Umuyorum her şey askerimiz için en iyisi olur.

    O 2,3 litre motor atmosferik motor değildir, askeri araçlar gibi yüksek dayanım göstermesi gereken yerlerde turbo motor gibi yüksek hata oranlarına sahip parçaların kullanılması doğru olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GreyParrot -- 18 Aralık 2016; 20:54:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreyParrot


    quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Ne yalan söyleyeyim Tasarımcılar müthiş iş çıkarıyor. Yeni nesil araçaların tipi çok hoşuma gidiyor.
    Modern görünüme sahip bir araç içindeki teknolojiler hakkında fikir verir. Bu araçlarla karşı karşıya gelenler bir kez daha düşünecektir.
    Şu motor işini de devlet (!) çok yanlış firmaya verdi bence. Sanki TÜMOSAN hayatında hiç motor üretmemiş gibi yani sıfırdan başlayacak gibi uzun bir süre talep etmiş.
    4.1 Litre motordan 115 Bg güç 430nm tork almışlar.
    Pickup üreten firmalar 2,3 Litre motordan 190 Bg güç 450nm tork almış.
    Daha emekleyen bir firma nasıl 5 yıl sonra, askeri standartlarda yani en ölümcül koşullarda arıza yapmayan 26 Litre V12 motor üretecek göreceğiz.
    Umuyorum her şey askerimiz için en iyisi olur.

    O 2,3 litre motor atmosferik motor değildir, askeri araçlar gibi yüksek dayanım göstermesi gereken yerlerde turbo motor gibi yüksek hata oranlarına sahip parçaların kullanılması doğru olmaz. Bu arada fotoğraftaki adam hitman mi.

    Evet kesinlikle haklısın ama 4.1 Litre motordan da 115BG güç ve 430Nm tork ne yazık ki çok düşük bir seviye.




  • Hitman'den çok mustafa koç'a benziyor.

  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Hayır değil. Geliştirilen motoru otomotiv endüstrisinde kullanılan "endüstriyel olmayan "consumer" tipi motorlarla kıyaslamak büyük hata. 4.1 litre motordan 115 HP ve 430 NM güç değerleri çıkartmak makuldür. Bu motoru pikap motorlarıyla değil, muadilleriyle karşılaştırman gerekir. Muadilini bulamadıysan ve mutlaka karşılaştırman gerekiyorsa, traktör motorlarıyla karşılaştır:

    http://www.masseyferguson.com.tr/mf5600.aspx

    Tümosanın da konu motoru özellikle traktörleri için geliştirdiğini düşünüyorum.

    Anladığım kadarıyla bu motorda turbo ünitesi ve IC yok ve zaten bence herhangi bir askeri zırhlı araçta kullanılmayacak. Çünkü 115 HP ile ancak 2-3 tonluk bir araç sıkıntısız bir şekilde yürütülebilir ve bu sıklette bir zırhlı araç veya APC neredeyse imkansız. Sanırım bu motoru deneysel amaçlarla bir tür şablon olarak ürettiler. Bunda muhtemelen bazı teknolojileri test edip, büyük versiyona adapte edecekler.

    Sonuçta tankın güç gereksinimi belli ve daha şimdiden deklare edilmiş: 1800 HP. O zaman Tümosan 1800 HP'lik bir güç ünitesi üretmeyip, 500 HP'lik bir güç ünitesi mi teslim edecek öreneğim? Elbette hayır. 1800 HP denmişse 1800 HP'lik güç ünitesi teslim edilecektir. Yukarıdaki 115 HP'lik motor bir turbo uygulaması ile rahatça 2 katı güç üretebilir.

    Tümosan bence doğru bir seçim. Tümosan zaten motor üretiyor, işi bu dizel motor konusunda çok önemli bir birikimi var.

    Bence doğru yoldalar, sabırlı olmak gerek.




  • BMC ve Tümosan, motor için beraber çalışsalar ya? Sonuçta BMC dizel motor konusunda deneyimi olan bir firma. Hatta Yavuz motor diye bir firmamız bile var. Hepsi çalışsalar güçlü dizel bir motor yapabilirler.

  • Forumdakilerin "Ama motoru yabancı böyle yerli mi olur " diye bahaneleri vardı oda kalmayacak gibi.

  • güzel gelişmeler.bksana karayel de bile motor avurturya ve adamlar satış yapmıycaz diye bağıryorlar sanki biz yapamıycaz motor.

  • Tulpardan daha dar ve yüksek. Bunlar hala ZMA şaselerinden bişiler yapacaz diye uğraşıp duruyor. Yere ne kadar alçak o kadar yüksek beka kabiliyeti. ABDnin M2anın yerine geçirmeyi düşündüğü yeni tankının kule dahil yerden yüksekliği 190cm. Neden böyle derseniz. Artık kara radarlar çok gelişti eskiden kara hedeflerini havadan ayırt etmek güçtü artık resmini çiziyor. Tankı ne kadar alçak yaparsan radarca saplanması güçleşiyor at unut silahları kitleyemediği için helicopterin yaklaşması gerekiyor bu seferde destek ünitelerinin karadan havaya savunma şemsiyesine giriyo. Yine tow veya cornetle yerden 2.5 mtr yüksekliğinde tanka nişan tutmakla 1.90lık tankı yada destek aracını tuturmak arasında dağlar var. kısaca alçak iyidir birde geniş oldumu tadından yenmez.

  • BMC motorları tamamiyle Cummins' ten alıyor. Anladığım kadarıyla güç çevirme organı kısmını BMC yapacak.

  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Otosan hem tank hem de hafif zırhlı motorunu ülkede üretebilecek en yetkin firma ama teklif dahi vermediler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emre_virüs kullanıcısına yanıt
    Niye verilmediği gayet açık değil mi?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Hayır değil. Geliştirilen motoru otomotiv endüstrisinde kullanılan "endüstriyel olmayan "consumer" tipi motorlarla kıyaslamak büyük hata. 4.1 litre motordan 115 HP ve 430 NM güç değerleri çıkartmak makuldür. Bu motoru pikap motorlarıyla değil, muadilleriyle karşılaştırman gerekir. Muadilini bulamadıysan ve mutlaka karşılaştırman gerekiyorsa, traktör motorlarıyla karşılaştır:

    http://www.masseyferguson.com.tr/mf5600.aspx

    Tümosanın da konu motoru özellikle traktörleri için geliştirdiğini düşünüyorum.

    Anladığım kadarıyla bu motorda turbo ünitesi ve IC yok ve zaten bence herhangi bir askeri zırhlı araçta kullanılmayacak. Çünkü 115 HP ile ancak 2-3 tonluk bir araç sıkıntısız bir şekilde yürütülebilir ve bu sıklette bir zırhlı araç veya APC neredeyse imkansız. Sanırım bu motoru deneysel amaçlarla bir tür şablon olarak ürettiler. Bunda muhtemelen bazı teknolojileri test edip, büyük versiyona adapte edecekler.

    Sonuçta tankın güç gereksinimi belli ve daha şimdiden deklare edilmiş: 1800 HP. O zaman Tümosan 1800 HP'lik bir güç ünitesi üretmeyip, 500 HP'lik bir güç ünitesi mi teslim edecek öreneğim? Elbette hayır. 1800 HP denmişse 1800 HP'lik güç ünitesi teslim edilecektir. Yukarıdaki 115 HP'lik motor bir turbo uygulaması ile rahatça 2 katı güç üretebilir.

    Tümosan bence doğru bir seçim. Tümosan zaten motor üretiyor, işi bu dizel motor konusunda çok önemli bir birikimi var.

    Bence doğru yoldalar, sabırlı olmak gerek.




    Hocam öncelikle DH forumunda alışık olmadığım terbiyeli ve üslüplu mesajınız için çok teşekkür ederim.
    Ben sadece bir şey eklemek istiyorum. Beygir gücü son sürati etkiler, tork ise yük taşıttırır.
    O nedenle yük taşıma amacıyla üretilmiş araçların sürat yapma gibi bir amaçları olmadığı için beygir gücü düşük olur ama torkları misliyle yüksek olur. Her şeye rağmen 4.1 Litre motor için üretilen güç bana çok az geldi.
    Motor üretiminin elbete kalıplaşmış formülleri ve imalat prosedürleri vardır. Mühendis ve teknik insanların transferleriyle çok rahat üretim yapabilirler fakat şuan motor teknolojisinin en önemli olduğu savaş araçlarında yapabileceklerini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreyParrot


    quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Ne yalan söyleyeyim Tasarımcılar müthiş iş çıkarıyor. Yeni nesil araçaların tipi çok hoşuma gidiyor.
    Modern görünüme sahip bir araç içindeki teknolojiler hakkında fikir verir. Bu araçlarla karşı karşıya gelenler bir kez daha düşünecektir.
    Şu motor işini de devlet (!) çok yanlış firmaya verdi bence. Sanki TÜMOSAN hayatında hiç motor üretmemiş gibi yani sıfırdan başlayacak gibi uzun bir süre talep etmiş.
    4.1 Litre motordan 115 Bg güç 430nm tork almışlar.
    Pickup üreten firmalar 2,3 Litre motordan 190 Bg güç 450nm tork almış.
    Daha emekleyen bir firma nasıl 5 yıl sonra, askeri standartlarda yani en ölümcül koşullarda arıza yapmayan 26 Litre V12 motor üretecek göreceğiz.
    Umuyorum her şey askerimiz için en iyisi olur.

    O 2,3 litre motor atmosferik motor değildir, askeri araçlar gibi yüksek dayanım göstermesi gereken yerlerde turbo motor gibi yüksek hata oranlarına sahip parçaların kullanılması doğru olmaz.

    Leopard 2'nin MB 873 KA-501 V12 motoru turbolu.
    1500 Beygir (Bizim ki 1800 Beygir olacak)
    4699NM tork
    47.7 litre (26 litre civarında olacak)
    V12
    Çift turbolu
    Şehir dışı 100km'de 300 litre yakıyor
    Şehir içinde 100km'de 500 litre yakıyor
    883 serisi MTU motorlar modernizasyonda kullanılacak ve 1000-2740 beygir arası güç üreten modelleri var.
    Bizim Altay'da 883 serisinin 1500 Beygiri kullanılacak.
    Aha yüzlerce turbolu motor kullanan askeri araç:https://goo.gl/US5GJd
    http://www.mtu-online.com/mtu/applications/land-defense/https://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_2
    Yeni nesil hafif zırhlı paletli araçlara yerli motor geliyor

    Ek olarak savaş alanında tamirle uğraşılmıyor.
    Komple motor 7 dakikada sökülüp 7 dakikada takılıyor.https://www.youtube.com/watch?v=ZXxyuBLncdshttps://www.youtube.com/watch?v=148O1tl9S-M



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infom@n -- 19 Aralık 2016; 1:50:26 >




  • Güzel bir haber umarım en kısa sürede motor üretime geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Durup dururken neden kabalık edeyim ki? Karşılıklı fikir beyan ediyoruz, bunun da adab-ı muaşeret kuralları bellidir.

    Öte yandan şöyle bir açıklamada bulunma gereği duydum. zaman zaman bunu ben de yapıyorum ama esasında doğru değil. Şöyle ki; son hız için beygir gücü, yük çekmek için tork söylemi bir gerçeği yansıtmakla birlikte, insanları yanlış yönlendirme potansiyeline sahiptir. Aslında her durumda beygir gücü gereklidir, tork bir teferruattır. Bu söylem insanlarda tork ve beygir gücünün farklı şeyler olduğu algısına yol açıyor ama bunlar esasında çok farklı şeyler değil.

    Tork kuvvettir, etki ettiği nesneyi doğrusal değil bir eksen çevresinde hareket etmeye zorlar. Tanım olarak normal kuvvetten tek farkı budur. O nedenle ölçüsü kg/lb/newton değil, kgm/lbf/Nm'dir. Kuvvet iş yapmazsa bir işe yaramaz. Duvarı sürekli olarak 50 kg kuvvetle itebilirim ama duvar kıpırdamadığı sürece iş yapmış olmam. Bu nedenle işin tanımı kuvvet x yoldur. Güç ise birim zamanda ne kadar iş yaptığımı gösterir. Bu nedenle onun da formülü iş/zaman yani kuvvet x yol / zamandır. Formüden anlaşılacağı üzere, yol ve zaman sabitse, kuvveti ne kadar artırırsak, güç (hp) de o kadar artar. yani torku artırıesanız beygir gücü de artar. Yukarıdaki formüle göre ( güç = kuvvet x yol / zaman) ise mesela motorumuz 2000 rpm'de 100 NM tork veriyorsa bunun beygir gücü = 200* 1 * 6,28 * 2000 /60 = 20933 /1000 = 20,93 Kw yani 20,93 /0,745 = 28,09 hp olacaktır (metrik). RPM'i değiştirmeden (alınan yolu ve zamanı değiştirmeden) torku 2 katına çıkarıp 200 NM yaparsak, beygir gücü de 2 katına yani 556,18 Hp'ye çıkar. Dolayısıyla tork ve beygir gücü birbirinin ikamesi şeyler değildir, birbirinden bağımsız şeyler de değildir. Tork iş yapma potansiyelidir, güç ise birim zamanda yapılan iştir. Bir yerde displase olan bir nesne varsa orada iş yapılıyor demektir ve yapılan işi yapılan bir başka işle kıyaslamanın yolu birim zamanda yapılan işleri karşılaştırmaktır, yani güçtür. Bu nedenle tork kullanımı gereksizdir ve yanıltıcıdır. İş yapılan her yerde mühendisler ve fizikçiler tork değil, HP kullanır. HP, içinde torku ve rpm'i bir arada bulunduran bir niceliktir.

    O halde şu deyişi istersen şöyle formüle edelim: "Hız yapmak için yüksek devirlerde tork, iş yapmak için düşük devirlerde tork gereklidir." Bu uzun bir cümle. Bunu şöyle kısaltabiliriz: "İş yapmak için güç gereklidir." Yani; hız (iş) yapmak için HP gereklidir ve yük çekmek (iş) için yine HP gereklidir. Bu nedenle torku bence unut gitsin. Her durumda HP'ya bak. İş yapan tork değil, HP'dir çünkü...

    Askeri araçlarda turbo kullanılmaz diye bir şey yok. Burada sana katılıyorum. Arkadaş yanılıyor. Aslında söylemek istediği doğru ama verdiği örnek yanlış. Elbette askeri ekipmanlarda mümkün olan en düşük bakımlı motorlar tercih edilir veya motorlar düşük bakımlı olarak tasarlanır. Ancak turbo kullanımı kaçınılmazdır. Ağırlığı artırmadan fosil yakıtlı motorlarda gücü artırmanın daha pratik yolu henüz yok maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Forumdakilerin "Ama motoru yabancı böyle yerli mi olur " diye bahaneleri vardı oda kalmayacak gibi.

    Tümosan şimdi "motoru üretmeye başlıyorum" dese en az 5-6 senesi var.
  • Zma nin turk versiyonu askerde zpt zma kullanmis biri olarak soyluyorum bu araclar zpt 260hp 2 zamanli 6 silindirli 3 ileri otomatik aaate 60km hiz yapiyordu zma 300hp 2 zamanli 6 silindirli 4 ileri otomatik oda 60 km hiz yapiyordu. Aralarindaki fark zpt 2 aku zma 4 aku vb..

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.