Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.690
Cevap
38
Favori
130.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • az mantığınızı kullanın pc ile yani pc donanımı sonu olmayan teknolojidir sonu olmayan en hızlı sürekli güncellenendir. konsoların alt yapısındaki gelişme pc donanımlarına ve öte gelen teknolojine bağlıdır... ps3 çağ olarka güçlüydü bayağıda götürdü hala ona özel oyunlar geliyor hala onun donanımı yeterli... şuanki son güncel gtx 580 gpusu haliyle güçlüdür çok aşama katetti rsx gpusu 7800gtx bozmasıdır... ama cell cpu ile hala iş yapıyor burda oyun yapımcılarınında entrikaları var...oyun yapımcıları ilk konsol pazarına göre iş yaparlar sonra port oyunlar pcye gelir ps3 sanırım 5yılına giriyor baya bi götürdü bence daha napsın... pcde oyun amaçlı sistem çok daha pahlıya mal olur mesela güncel i7 2600k cpu fiyatıan şuan zaten ps3 satılıyor bir i7 2600k +gtx 580+power +ona göre bord ram derken 2300tl pcde daha iyi grefikli vs oynarsın o pcde 2belki 3yılda götürür ama uzun soluklu bakdınmı olaya konsollar daha uygundur daha masrafsızdır... konsolda ayrı tad pcde 2sininde yeri farklı




  • Bir yerde PS 3 de kullanılan parçaların maliyeti yazıyordu işlemci 55 gpu ise 20 dolar mı neydi şok olmuştum fiyatları görünce yanlış hatırlıyor olabilirim ama maliyeti bu civarlardaydı
  • RSX; 7800GTX bozması değil, 7800 bozması... Daha da spesifik konuşacak olursak; 128bit 7800.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 26 Kasım 2011; 10:18:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    RSX; 7800GTX bozması değil, 7800 bozması... Daha da spesifik konuşacak olursak; 128bit 7800.

    RSX: 7800 bozması değil, g71'in konsollar için geliştirilmişi.
  • 22 nm teknolojisi ekran kartı işlemcisi tasarımında kullanılır ve chipe daha fazla komponent sığmasını sağlar, ve ekran kartının boyunu etkilemez....
  • RSX G70 mimarisinin aşırı seviyede modlanmış hali 1.8 TFLOPS işlem gücü var
    Aynı zamanda 256MB kendi belleği yanında XDR belleğe de erişebiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    Açıkcası GTX580'in grafik gücü olarak konsolun 10 katı gücünde olduğuna inanmadığım için bu konuyu tartışmaya çok da gönlüm yok. Konsollar hakkında yarım yamalak bilgimizle yorum yapmak yanlış olur. Bana göre yeni nesil konsollar 2012 sonu, 2013 başı gibi sunulacaktır. Tabi paragöz konsol firmaları daha fazla para kazanmak için bu tarihi ileri atabilirler.

    Ekleme: Kapı çaldı, kargo gelmiş. Asus tamir kiti.

    Neyse konuya devam...

    Farkedilmeyen bir nokta var. Gpu teknolojisi yeniliklerle ilerlemeye devam ediyor ancak performans artış hızı eskisi kadar değil. Önce AMD'nin tek gpu'da performans yarışına veda etmesi ve buna bağlı olarak Nvidia'nın da rekabeti yavaşlatması, ardından da sektörün 40nm'de tıkanması, gpu'ların performans artış hızını oldukça yavaşlattı. 5 yıl önceki 8800gtx üzerine ne kadar performans kazancı sağlandı? 3 kat, 4 kat? Peki 8800gtx'in 5 yıl önceki gpu'lar üzerine getirdiği performans farkına bakalım. GeForce 3 TI 500, 240mhz'de çalışan 4 adet pixel shader'a sahipti. 8800gtx'in mimarisi çok farklı olduğu için karşılaştırma yapmak güç. Ancak GeForce 7 serisi ile karşılaştıracak olursak 24 adet pixel shader'a sahip 7800 serisi kartlar, sırf bu noktada GF 3'ten 6 kat güçlüdür. Saat hızı farkı ve GF4'ten FX'e, FX'ten GF6'ya ve GF6'dan GF7'ye geçişte yapılan değişikleri, yenilikleri, güçlendirmeleri ve güncellemeleri de düşünürsek, sırf GF7 bile benzer yapıda çok daha güçlü bir gpu'dur. O halde bunun üzerine iki kata yakın performans artışıyla GF8'i de koyarsak 2001'den 2006'ya gelindiğinde çok büyük bir performans artışı yaşandığını görürüz. Ancak yukarıda da saydığım nedenlerden dolayı DX10'a geçişle birlikte bir duraksama dönemi başlamıştır. 2006'dan 2011'e gelene kadar çok büyük bir performans artışı yoktur. Yahut eskiden olduğu kadar yoktur. Öyleyse konsollar da yeterli gibi görünmeye devam edecektir. Zira 2001'de sunulan ilk XBOX'ın içinde GF3 gpu'su bulunuyordu ve şuanki konsollar gibi de değil, neredeyse pc sisteminin aynısı vardı XBOX'ta. 2005'e gelindiğinde artık yetersiz olduğu anlaşıldı ki yenisi sunuldu. Tabi bunun birçok sebebi var ancak daha önce de bahsettiğimiz gibi GF3'ün üzerine 4-5 yıllık süreçte çok büyük performans farkları geldi. PS2'nin durumunu siz düşünün. XBOX'tan daha eski bir konsol sonuçta.

    Mevcut konsolların bize sunabildiği grafik gücünü 8800gt ayarında düşünürüm şahsen (zira açıklamalar bu yöndedir). Bu da bana, şuanki konsolların, XBOX ve PS2'nin 2005-2006 yıllarında düştükleri kötü durumdan henüz uzak olduklarını düşündürüyor. Sonuçta 8800gt hâlâ geçerliliğini koruyan bir karttır, oynatmadığı bir oyun da yoktur. Eski nesil konsolların grafik gücünü referans alabileceğimiz gpu'ların 2005-2006'daki durumları nedir peki? Birçok oyunu çalıştırmaz durumdaydı.

    Olaya biraz daha firmalar boyutundan bakar ve bilgimiz dahilinde yorum yaparsak, neden yeni nesil konsolların henüz duyurulmadığını da daha iyi açıklayabiliriz sanıyorum.

    Kısa bir cevap olarak, yeni nesil konsollar geldiğinde pc geride olmaz ancak o dönemde ne pc'nin ne de konsolların tüm gücünü kullanabilecek bir oyun olur.





  • gears of war 3 yeterli değilmi.


    edit: konsollar bölümüne açsaydın ya şunu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clubberkay -- 26 Kasım 2011; 17:37:32 >
  • PS4 çıktığı anda bile o zamanki PC yinede daha iyi görüntü verecektir bu hep böyle gider... ama PS exclusive oyunlar kat kat iyi olacaktır diye düşünüyorum. her eve lazım yinede.
  • 8800gt ile ps3 aynı zamnda çıktı hangisi daha güçlü 8800gt
    gtx590 a yetişmeleri çok zor çok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red_devil33 -- 27 Kasım 2011; 19:37:07 >
  • Konsollar grafik olarak asla bir PC kadar güçlü olamazlar.

    Yeni nesil konsollar sadece bu nesilden biraz daha gelişmiş olacaktırlar.

    PC hep bir adım önde grafik olarak.
  • Hocam olay şudur.
    Konsollar asla ve asla PC kadar güçlü olamazlar. Ama oyun firmaları pc-xbox-ps arasındaki oyun satış rakamlarını karşılaştırıp hangisi çoksa ona göre oyun çıkartıyor. Çoğunu konsola göre kodlayıp pc'ye port ediyor. PC'de Ferrari gibi teknik özellikler olsa da koltuğuna Minibüsçü Hasan'ı oturtursan olması gerektiği kadar performans veremez.
    Şu anda HD 6970'ler, GTX 580 falan çakıp geçiyor konsola ama kartları sonuna kadar kullanacak, ona göre düzenlenmiş oyun çıkmıyor. Yine kartlar kullanılıyor tabii ki ama sonuna kadar değil.
  • pc nin üstün oldugu tek oyun şu anda battefield degilmi ?
    konsolda dert yok tasa yok cd ni takıp oynuyorsun ne kasma ne donma ne başka bir problem var.
    konsolların sadece oyun için yapıldıgını unutmayalım bu yüzden herzaman optimizasyonları oyunlarla pc ye göre cok daha iyi olacaktır.
  • konsoldaki çok daha düşük işlemcinin pclerdeki ekran kartlarına yakınmış gibi performans göstermelerinin tek sebebi konsolların sadece o iş için yapılması.pc işletim sistemlerinde oyun için gereksiz ama diğer işlerimiz için gerekli birsürü kod gömülü.bu da karşı konsollara dezavantaj tabi.
  • Hayır, onun sebebi oyunların sabit olan konsol donanımını sonuna kadar kullanabilmesi için optimize edilmesi. Başka birşey değil. Aynı oyunu tek bir PC donanımı için optimize etselerdi aynı sonucu alırdık merak etmeyin. (aynı derken optimize edilen donanımın gücüne göre yani) PC donanımları sabit olmadığı için o kadar iyi optimize edilemiyor hiçbir zaman. Konsolların sadece o iş için olmasıyla alakası yok yani kısaca. PC'deki işlemci de ekran kartı da konsolun neredeyse 10 katı hızında zaten, sen bunun %10'luk kısmını windowsa ayırsan ne olur ayırmasan ne olur... Sonuçta en az %90 kapasite oyun için hazır bekliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Canok

    konsolda dert yok tasa yok cd ni takıp oynuyorsun ne kasma ne donma ne başka bir problem var.
    konsolların sadece oyun için yapıldıgını unutmayalım bu yüzden herzaman optimizasyonları oyunlarla pc ye göre cok daha iyi olacaktır.

    Evet 720P çözünürlükte (hatta bazen daha düşük) çöp kıvamında kaplama kalitesi ve 30fps'de çalışan oyunlar gerçekten çok daha iyi... Ha arada bir yaşanan 20fps'ye düşme durumlarını da saymıyorum tabii.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 27 Kasım 2011; 23:55:26 >




  • Yeni nesil konsollardan sadece Wii U'nun görsel olarak neler yapabileceğini biliyoruz.Bir ps3 ve xbox 360tan daha iyi görseller sunabiliyor ama çok da ötesinde değil.Pc ile wii u'yu kıyasladığımızda pc bu grafikleri şu an rahatlıkla verebilir.Şu an bu konuda konuşulanlar hep teknik şeyler oldu.Biraz daha görsellere dayalı biraz daha somut şeyler istiyorum.Mesela ps4 çıktığında şöyle grafikli oyunlar olur , pc de buna şöyle karşılık verir ya da 1 sene sonra anca yetişir gibisinden.Bunlar sadece birer tahmin olacak fakat geleceğe ışık tutmak açısından yararlı olacağını düşünüyorum.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    RSX G70 mimarisinin aşırı seviyede modlanmış hali 1.8 TFLOPS işlem gücü var
    Aynı zamanda 256MB kendi belleği yanında XDR belleğe de erişebiliyor

    aynen bazıları bunumu zannediyor 7800gpusu bu işi yapıyor hahaha gülerim o gpu cod2de 1280x720de en barbat çamur ayarda oynarsınız...

    rsx+cell 2si bu işi yapıyor... ortaya güzel bir iş çıkıyor ve hala yeterli devam ederde...

    ve xdr 256mb ram ise 3200mhz hızında işlem yapıyor evet yıl 2006lar ama o ram o hızdaydı...

    Xbox 360: over 1 TFLOP total = marketing bullsh*t. Reality is 355 GFLOPs total, Xenon CPU: 115 GFLOPs + Xenos GPU: 240 GFLOPs
    PlayStation3: over 2 TFLOPs total = marketing bullsh*t. Reality is somewhere between 400+ and 600+ GFLOPs total - CELL CPU: 218 GFLOPs + RSX GPU: anywhere between 200 and 400 GFLOPs depending on what numbers you read. Probably closer to Xenos's 240 GFLOPs than 400.
    Wii - 15.75 GFLOPs total, Broadway CPU: 2.85 GFLOPs + Hollywood GPU: 12.9 GFLOPs


    nvidia 2018de 20teraflops gücüne ulaşan gpuları hazırlamayı düşünüyor tek bir gpuda bu hız yani kayar nokta hesaplama gücü..

    diğer olay; burda önemli olan oyun stüdyoları ve donanım üreticilerinin işbirlikleridir... pc oyun satışları ile konsol oyun satışlarına bakın sonra sektör kimin elinde ve kim yönlendiriyor görün... pc oyunculuğu için en çok uğraşan 2tarafıda memnun ederek devam eden ve pc oyuncularını kayıran onlara fazla destek verende nvidiadır...
    amaaa burda gizli bir engelde microsoftdur dx10 dx11 gibi yani iş yazılım tarafınada bakıyor ordada tekel microsoft ipler bir tafafdan onunda elinde... microsoft ile xbox kime ait brolar anlanız siz onu...

    Crytek başkanı ve CEO’su Cevat Yerli, “Crysis 2 için NVIDIA’nın yeni GeForce GTX 580 GPU’larının getirdiklerinden yararlanacağız” dedi ve ekledi “New York’u uzaylıların istilasından korumaya çalışan bir askerin mümkün olan en iyi teknolojiye gereksinimi vardır. Bu yalnızca onun Nanosuit’i değil, aynı zamanda GeForce GTX 580 gibi bir GPU’nun PC oyuncularımıza sunabildiği çarpıcı DX11 geometrik gerçekliktir.”

    Epic Games kurucusu Tim Sweeney, “Biz Epic olarak NVIDIA GeForce GPU’larını Unreal Engine 3 geliştirme için standartlaştırdık” dedi ve ekledi “GTX 580, NVIDIA’nın daha önceki üst düzey GeForce GPU’sundan bile daha fazla çeviri ve hesaplama gücü sunmaktadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demircibu -- 28 Kasım 2011; 2:11:50 >




  • @ M@U

    senin gibi değerli bir arkadaşımızın 8800gt halen geçerli bir karttır söyleminde bulunması utanç verici..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR KiNG

    @ M@U

    senin gibi değerli bir arkadaşımızın 8800gt halen geçerli bir karttır söyleminde bulunması utanç verici..

    Ben de M@U'ya katılıyorum.8800gt'nin ne ezikliğini gördünüz.Dx11 safsatasını geçersek hala daha oyunları akıcı şekilde oynatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR KiNG

    @ M@U

    senin gibi değerli bir arkadaşımızın 8800gt halen geçerli bir karttır söyleminde bulunması utanç verici..

    Peki devamında yazdığım "...oynatmadığı bir oyun da yoktur." cümlesini okudunuz mu bunu yazmadan önce?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.