Şimdi Ara

Yeni nesil Fiat 500e'nin detayları ortaya çıktı: 320 km menzil ve daha fazlası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • İki gün önce sızdırılan görseller vasıtasıyla tasarımını gördüğümüz yeni Fiat 500e’nin diğer detayları da ortaya çıktı. Yeni nesil elektrikli şehir aracı, 87 kW’lık (118 beygir) elektrik motoruyla birlikte geliyor.



    Yeni nesil Fiat 500e, önceki nesilde kullanılmayan özel bir platform üzerine inşa edilmiş. Bu nedenle ölçülerinde selefine kıyasla az da olsa değişim mevcut. Yeni nesil Fiat 500e’nin toplam uzunluğu ve genişliği selefine kıyasla 60 mm kadar artmış. Aks mesafesindeki artış ise 20 mm olarak açıklandı.



    Yeni elektrikli Fiat 500e’de 87 kW yani 118 beygir güç üreten bir elektrik motoru bulunuyor. Küçük şehir aracı bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 9 saniyede tamamlıyor ve maksimum 150 km/s sürat yapabiliyor. Söz konusu elektrik motorunu beslemek için de aracın zeminine 42 kWh’lık lityum iyon batarya yerleştirilmiş.



    Elektrikli Fiat 500e menzili



    Elektrikli Fiat 500e’nin sürüş menzili WLTP ölçümlerine göre 320 km olarak açıklandı. 250 km civarında ortalama menzile sahip olan rakiplerine baktığımızda yeni Fiat 500e’nin bu konuda biraz öne çıktığını söylemek mümkün. Bataryanın 7.4 kW Wallbox ile tam doluma ulaşması yaklaşık 6 saat sürüyor. 85 kW’lık hızlı şarj devreye girdiğinde ise sadece 35 dakikada yüzde 80 dolum sağlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Gelmiş geçmiş en hızlı Koenigsegg tanıtıldı: Jesko Absolut



    Tek pedalla sürüş deneyimine imkan veren ve bataryanın daha verimli kullanılmasını sağlayan üç farklı sürüş moduna sahip olduğu söylenen yeni Fiat 500e’nin yenilenen kabininde 10.3 inç Android tabanlı bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Buradan yola çıkarak, FCA’nın Ocak sonunda tanıttığı yeni Uconnect 5’in yeni 500e’de kullanılmış olabileceğini söyleyebiliriz.



    Yeni Fiat 500e’nin fiyatı ve satışa sunulacağı tarih gibi bilgiler ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak. Fakat gelen haberler yeni 500’ün önümüzdeki yaz İtalya’da satışa sunulacağını gösteriyor. 500 La Prima adi verilecek bu sınırlı üretim versiyonun fiyatı 37 bin 900 euro olacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı
    Yeni nesil elektrikli Fiat 500e'nin tasarımı sızdırıldı







  • Bana göre 1000 km vermedikten sonra mesafe endişesini firmaların yenmesi bizim gibi ülkelerde zor.

    Çünkü bu menzil soğuktan, eğimden hatta park ettiği yerde bile azalıyor benzin gibi değil.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Yani genel olarak doğru fakat bu araç zaten şehir arabası avm ye git gel kafeye uğra Fiat 500 le uzun yol macerasına atılmak için fazla cesur olmak lazım. 320 km bence böyle bir otomobile fazla bile olmuş.
  • Tek pedal nasıl oluyor acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MrKattchup kullanıcısına yanıt
    Şehir içi gayet tatminkar menzil bencede.

  • 5 para etmez..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: celik44

    Tek pedal nasıl oluyor acaba
    Ayaginizi gazdan cekince direk fren yapiyor gibi dusunun, yavasliyor hemen. Tabii aslinda fren yapmiyor bataryayi dolduruyor.
    Akulu araba kullanir gibi yani gaza bas gitsin birak dursun tarzi.
  • O zaman standart fren hızı var, ani frenleme gereği duyduğunda nasıl olacak? Bilmediğim için soruyorum, bildiğinizi düşünerek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • D segmenti olan model 3 55kwh 261 bg 35.000$
    B segmenti 500e 42kwh 118 bg 37.000€

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • celik44 kullanıcısına yanıt
    fren var, normal suruse ek +2 rejeneratif surus modu var.
    ikinci rejeneratif modda sanki frene normalden fazla basiyormussunuz gibi oluyor (ani fren degil normal durma). fren hissiyati guclu oldugu icin tek pedalla kullanim imkani sunuyor deniyor. ani fren icin ya tehlike algilama devreye girecek ya da surucu basicak. birinci modda fren hissiyati daha az, hafif rampa ciktiginizi dusunun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celik44

    O zaman standart fren hızı var, ani frenleme gereği duyduğunda nasıl olacak? Bilmediğim için soruyorum, bildiğinizi düşünerek.
    Hocam tabiiki normal fren pedali var. Gerektiginde ona basacaksiniz. Zaten tek pedal modu demis, illa bu modda kullanmaniz gerekmiyorda.

    Tesla kullanmistim sarjin hassaslik ayari var. Eger maksimuma cikarirsaniz ayaginizi gazdan cekince fren yapmis gibi oluyor ama tabi fren pedali hala calisiyor. Daha hizli yavaslamak icin gene basabiliyorsunuz. Buna tek pedal surus diyorlar. Yani aslinda acil durum olana kadar tek pedal surus:)

    Mesela klasik araba gibi davransin derseniz gazdan cekince sarji hic devreye sokmuyor araba devam ediyor frene dokundugunuz anda sarj devreye giriyor ve yavaslatiyor. Yani aslinda siz frene bassaniz bile balata ile yavaslatmiyor bazi durumlarda sadece sarj ediyor eger fren ihtiyaciniz onu gecerse balatayi devreye sokuyor.




  • Fiat’ ın alacağım tek arabası diyebilirim. Gerçekten çok hoş olmuş. Özellikle içi bir Fiat’ tan beklenmeyecek derecede güzel 👍🏻

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Urfa, Adana gibi yazları sıcak geçen yerlerde bile başarımları daha düşük oluyor.

  • Ne gereksiz bir araba

    Şu tipi beğenen insanlar onda bir bile değildir. Beğenene lafım yok tabi, zevk meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    model 3 ün satın alınan fiyat ortalaması 50 binden fazla. 35 bin olayı hava civa. 500 ün özel seri modelinin fiyatı ayrıca başlangıç değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 42kWh ile 320km gidiyormuş.

    1kWh elektrik dünyanın çoğu yerinde 0.1$ civarı. 4.2$'a depo dolar. TR'de 1$=6TL alırsak yaklaşık km'de 8 kuruş yakar.

  • 37 bin avro burada 350-400 bin demek.

  • Bu arabaya 250 milyar değer biçilmiş, Türkiye, togg aracını üretip 250 milyar derse, neler neler diyeceklerdir

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.