Şimdi Ara

Yeni nesil araçların tüketim değerlerini tutturamaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumda da konular açılıyor etrafta da duyuyoruz aslında Euro 5 Euro 6 değerleri emisyonlar vs derken araçları ne şartlarda nasıl kullanıp iddia ettikleri katalog verilerini yazabiliyorlar anlamak güç.Durum böyle olunca bakıyorum eski araçlarda katalog değerlerini çok rahat tutturabiliyorken yeni araçlarda özellikle sehiricinde %50 den fazla fark çıkıyor.Ama pazarlarken hala 4-5 lt yazabiliyorlar.Örnek vermek gerekirse kompressor motor 163 HP 2.0 Mercedes katalog verisi şehiriçi 13 lt diyor ben ort hız 24,rampalı bir şehirde 2 trafik isigindan 4 km git stop et şeklinde çok rahat bu rakamı tutturuyorum.Hava isindikca 12 ye yaklasiyor cok dikkat etseniz 11 cikacak.Katalog şehir dışı değeri 6.7 lt iken ortalama hız 90 olacak şekilde 110-120 arası seyirle arac yüklü olmasına ragmen tam 7 lt yakıt harciyorum yani katalog değerinin altını tutturmak işten değil.Gel gelelim dizel olsun benzinli olsun bu ortalama hızlarla ve kullanımla yeni araçlarda bırakın verilen degerleri,sehirdisinda lt olarak şehiriçi verisini tutturmak bile güç.Benim cikardigim sonuc buyuk motor dahi olsa eski nesil araclar Lpg patlar çatlar fobiniz yoksa dizel ekonomisinde yürütülebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turgay0651 -- 20 Nisan 2018; 21:24:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • grande punto 2007 1,3 mj
    şehir içi 6,5
    şehir dışı 4-4,5
    ortalama 5,5 yakardım.
    katalog verilerine yakın.
    citroen grand c4 picasso
    şehir içi 8 (katalogda 4,9)
    şehir dışı 5,5 (katalogda 3,8
    ortalama 6,2 (katalogda 4,3)
    görüldüğü gibi citroende yaklaşamıyorum bile.
  • Euro normları sıklaştıkça ve avrupa komisyonu üreticilere baskıyı aşırı arttırınca herkes mecburen işlerin etrafından dolaşmanın yollarını aradı, en mantıklısı da arabanın tüm ayarlarının laboratuvar testlerine göre yapılması idi. Motorlar küçüldü, küçük ama hızlı dönen turbolar eklendi, ısıyı düşürmek ve hassas kontrol için direkt enjeksiyonla desteklendi, vites oranları tam da testin yapıldığı hızlarda verimli olacak biçimde ayarlandı, çift kavramalı şanzımanların tıkır tıkır geçişleri turboyu tam boost build-up (basıncın gelip arabayı itmeye başladığı en tatlı nokta) anına ayarlanarak maksimum verim amaçlandı. Dahası lastikler deli gibi şişirildi, gövdeler bantlandı, herhangi bir Ab ülkesinde satılan en donanımsız ve ince lastikli araçlar kullanıldı. Durum böyle olunca gerçek hayat ile katalog uçurumu başladı. Şimdi de bu ölçüm standardından (NEDC) vazgeçiliyor, biraz daha gerçekçi bir yöntem geliyor (WLTP), hatta geldi. Henüz ilk aşamada bile bütün üreticilerin resmi katalog değerleri %10-20 arası artış gösterdi. Hala yol ile katalog arasında bir makas olsa da, eskisi gibi olmayacak.

    Eskiden böyle regülasyonlar veya baskıcı euro normları olmadığı için otomobiller gerçek yollara göre kalibre edilirdi, laboratuvarda ne çıkarsa çıkardı. Örneğin bir Alfa 156 1.6'nın katalog şehir içi verisi 12lt'dir, şehir dışı 6 küsür, ortalaması ise 8.5'dur. Bu değerler 430hp sıralı 6 biturbo F80 BMW M3 ile hemen hemen aynı, hatta BMWde değerler daha da düşük. Tabiki teknoloji de çok gelişti ama burada farkın büyük çoğunluğu M3'ün emisyon/tüketim ölçümlerinin çevresinden dolaşmak için kalibre edilmiş bir araç olup, Alfa'nın olmaması. Bu yüzden Alfa'da katalog değerlerini rahat rahat yakalayıp altına bile inerken, BMW M3'de katalogun iki katına falan yakın gezersin. Normali ve olması gereken de budur.




  • Ben fabrika tüketiminin altını bile görüyorum ..istanbul ankara arası e5 ten 418km yi 3.3 ortalama ile geldim .toplamda 14litre mazot yakmışım ..yolculuğu dün yaptım ...tahmin edin motor ne :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu doğru.



    benim düldülün fab. Verileri;



    ŞEHİR İÇİ lt/100km 16.3

    ŞEHİR DIŞI lt/100km 7.9

    ORTALAMA lt/100km 10,9



    12 yasında araçta bunları birebir tutturabiliyosun. Tabi dikkat edersen.



    Şimdi aynı güç bantlarındaki muadillerine 11-12lt veriyolar katologta şehiriçine mesela. Hasss.. ordan diyorum. Alem kolpa olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda bırak katalog bilmemne adam yakıt üretiyor gezerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat8361 kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen test kosullarindan bile iyi kosullar vardir. Fabrika verisine gore hesaplanan sehir disi olculde 7 km boyunca degisken hizlarla gidilir, bir kere 120km/h hiza cikilir. Sehir disinda 80-90la tin tin giderek test kosullarindan daha az tuketebilirsin.



    Benim aracin fabrika verisi sehir disi 6.1 ama 4.2 4.4 gibi degerle yolculuk yapilabilir gazi oksayarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Euro normları sıklaştıkça ve avrupa komisyonu üreticilere baskıyı aşırı arttırınca herkes mecburen işlerin etrafından dolaşmanın yollarını aradı, en mantıklısı da arabanın tüm ayarlarının laboratuvar testlerine göre yapılması idi. Motorlar küçüldü, küçük ama hızlı dönen turbolar eklendi, ısıyı düşürmek ve hassas kontrol için direkt enjeksiyonla desteklendi, vites oranları tam da testin yapıldığı hızlarda verimli olacak biçimde ayarlandı, çift kavramalı şanzımanların tıkır tıkır geçişleri turboyu tam boost build-up (basıncın gelip arabayı itmeye başladığı en tatlı nokta) anına ayarlanarak maksimum verim amaçlandı. Dahası lastikler deli gibi şişirildi, gövdeler bantlandı, herhangi bir Ab ülkesinde satılan en donanımsız ve ince lastikli araçlar kullanıldı. Durum böyle olunca gerçek hayat ile katalog uçurumu başladı. Şimdi de bu ölçüm standardından (NEDC) vazgeçiliyor, biraz daha gerçekçi bir yöntem geliyor (WLTP), hatta geldi. Henüz ilk aşamada bile bütün üreticilerin resmi katalog değerleri %10-20 arası artış gösterdi. Hala yol ile katalog arasında bir makas olsa da, eskisi gibi olmayacak.

    Eskiden böyle regülasyonlar veya baskıcı euro normları olmadığı için otomobiller gerçek yollara göre kalibre edilirdi, laboratuvarda ne çıkarsa çıkardı. Örneğin bir Alfa 156 1.6'nın katalog şehir içi verisi 12lt'dir, şehir dışı 6 küsür, ortalaması ise 8.5'dur. Bu değerler 430hp sıralı 6 biturbo F80 BMW M3 ile hemen hemen aynı, hatta BMWde değerler daha da düşük. Tabiki teknoloji de çok gelişti ama burada farkın büyük çoğunluğu M3'ün emisyon/tüketim ölçümlerinin çevresinden dolaşmak için kalibre edilmiş bir araç olup, Alfa'nın olmaması. Bu yüzden Alfa'da katalog değerlerini rahat rahat yakalayıp altına bile inerken, BMW M3'de katalogun iki katına falan yakın gezersin. Normali ve olması gereken de budur.
    Kelimesi kelimesine bunu yazmaya girmiştim




  • Tamamen saçmalık.

    Teknik verileri tutmayan araba yoktur. Türkiye de Türk tarafından kullanılmamış araba vardır. Forumda herkes şehir içi 4-5lt yakıyor.
    Yeni nesil araçların tüketim değerlerini tutturamaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ESER14 -- 21 Nisan 2018; 6:37:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Buda yeni trend galiba ben yazmayayım sen yaz sonra bende aynısını yazacaktım. Adam emek vermiş yazmış o kadar önce bir bilgiden dolayı teşekkür edelim. Ama yok kaç paragraf yazının altına aynısını bende yazacaktım de hayırlı olsun sizinde yakıt değerleri hakkında makaleniz oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Buda yeni trend galiba ben yazmayayım sen yaz sonra bende aynısını yazacaktım. Adam emek vermiş yazmış o kadar önce bir bilgiden dolayı teşekkür edelim. Ama yok kaç paragraf yazının altına aynısını bende yazacaktım de hayırlı olsun sizinde yakıt değerleri hakkında makaleniz oldu.
    Yalnız adam gerçekten bu konulara hakim birisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Buda yeni trend galiba ben yazmayayım sen yaz sonra bende aynısını yazacaktım. Adam emek vermiş yazmış o kadar önce bir bilgiden dolayı teşekkür edelim. Ama yok kaç paragraf yazının altına aynısını bende yazacaktım de hayırlı olsun sizinde yakıt değerleri hakkında makaleniz oldu.
    Forumu ara bak bakalım bu konuyla alakalı kaç tane yazım var ? Muhtemelen toplam mesaj sayına yaklaşmıştır.

    Alıntı yaptığım arkadaş, kendisine olan saygımın farkında.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bende yazmadan baktım makine mühendisi yazıyor. Gerçekten bu bilgilere onunda sahip olduğu kanısına vardım ama yinede emeğe saygı diye yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Çok güzel açıklama olmuş teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.