Şimdi Ara

W213 MERCEDES E SERİSİ ANA KONU (53. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.410
Cevap
46
Favori
130.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nickneymi N kullanıcısına yanıt
    Bende 109 hp 270nm Vito var ve 0-100 biraz kötü. Vitoya göre en az 250 kg daha hafif E serisine 160 hp motor gayet iyi. Bu araçların tadı aslında 6 silindirli motorlarla çıkar ama vergiler malum.

    Renault motoruna gelince kimse bu konuda eleştiri yapmasın. Hatta 160 hplik 1.6 dizel motor E kasalarda fena olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ılgaz94

    Bende 109 hp 270nm Vito var ve 0-100 biraz kötü. Vitoya göre en az 250 kg daha hafif E serisine 160 hp motor gayet iyi. Bu araçların tadı aslında 6 silindirli motorlarla çıkar ama vergiler malum.

    Renault motoruna gelince kimse bu konuda eleştiri yapmasın. Hatta 160 hplik 1.6 dizel motor E kasalarda fena olmaz.

    tabi, bilip bilmeden konuşuyorlar, komik duruma düşüyorlar

    sözde mbclub sitesinin admini olacak despot daha clionun 0-100 ü 13 sn olduğunu bilmeden 8.5 sn lik e180 i geçer diyor, foyası ortaya çıkınca da banlayıp konuyu siliyor,

    aslında bu araba falan değil, demokrasi ve ahlak meselesi..

    forum moderatörlüğü bile bazılarına ağır geliyor, kaldıramıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ılgaz94

    https://de.0wikipedia.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly9kZS53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvUmVuYXVsdF9DbGlvX0lW
    Clio 4 110hp dci 11.2 saniye.

    türkiyede 90 lığı satılıyor, açın tr renaulta bakın

    https://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=

    90 lığı da 13 saniye, neyse zaten abuk sabuk bir forumun kompleksli moderatörleri yüzünden bundan bahsetmeye bile gerek yok,
    ama komplekslerinden e serisini karalamak için 13 saniyelik araçtan e nin yavas olduğunu yazıyorlar. Hata olabilir, sorun değil ama ahlak olsa sanırım doğrusu yazılınca, konuyu silip gerçeği yazanı banlamazlar.

    arabadan anlamayanlar clioda 1500cc uçar, koca e yi 1600 kaldırır mı der ama o durum eski bilgisiz zihniyet, rakamlar ortada




  • Bana sorarsan D sınıfı ve üstü hiç bir araçta 1.6 motor kullanılmamalı. Aynı gücü daha yüksek hacimden çıkaran motorlar haliyle daha az zorlanır ve daha uzun ömürlü olur. Üstelik yakıt bakımından o kadar da fark etmiyor çünkü bir aracın normal şartlarda ilerlemesi için mutlaka belli bir gücün üretilmesi lazım. Kalkıp da 1.6 motor E180 ile 3.0 motor E43 AMG'yi karşılaştırırsanız arada belirgin bir fark görebilirsiniz ancak 2.0 motor lüks değildir. Burada mesele tamamen motor hacmine göre alınan ötvden kaynaklanıyor yoksa kimse 1.6 motor E kasaya binmek istemez.

    Motor hacmine göre vergi benim gibi engellilerin de hakkını yiyor. Benim kafamda bir kaç yıldır Subaru Forester'lar var ama alamıyorum. ÖTV indirilse 160.000 yerine 80.000'e alabilecektim. Ancak Mercedes E180 alacak olsam 270 binlerden 170 bine indiriyorlar. E kasa iyi güzel de bana göre değil. Ben şehirler arası yolda hız yapmayı sevmem ve E kasa gibi 150 km'de bile yolu hissettirmeyen bir araca ihtiyacım yok. Ayrıca engelli biri olarak alçak tavanlı bir arabaya binmem de zor. Üstelik gezmeyi seven biriyim. Atıyorum sonbaharda doğu Karadeniz'in bilmem ne yaylasına, kışın Bolu Abant'a falan gitmek istiyorum. Böyle giderse ya Duster gibi bir teneke alacağım, ya da 1.6 turbo motorla benzin içen Hyundai Tucson alacağım. Forester iki aracı da ikiyle çarpıp beşe böler ama alamıyorum gördüğünüz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ılgaz94

    Bana sorarsan D sınıfı ve üstü hiç bir araçta 1.6 motor kullanılmamalı. Aynı gücü daha yüksek hacimden çıkaran motorlar haliyle daha az zorlanır ve daha uzun ömürlü olur. Üstelik yakıt bakımından o kadar da fark etmiyor çünkü bir aracın normal şartlarda ilerlemesi için mutlaka belli bir gücün üretilmesi lazım. Kalkıp da 1.6 motor E180 ile 3.0 motor E43 AMG'yi karşılaştırırsanız arada belirgin bir fark görebilirsiniz ancak 2.0 motor lüks değildir. Burada mesele tamamen motor hacmine göre alınan ötvden kaynaklanıyor yoksa kimse 1.6 motor E kasaya binmek istemez.

    Motor hacmine göre vergi benim gibi engellilerin de hakkını yiyor. Benim kafamda bir kaç yıldır Subaru Forester'lar var ama alamıyorum. ÖTV indirilse 160.000 yerine 80.000'e alabilecektim. Ancak Mercedes E180 alacak olsam 270 binlerden 170 bine indiriyorlar. E kasa iyi güzel de bana göre değil. Ben şehirler arası yolda hız yapmayı sevmem ve E kasa gibi 150 km'de bile yolu hissettirmeyen bir araca ihtiyacım yok. Ayrıca engelli biri olarak alçak tavanlı bir arabaya binmem de zor. Üstelik gezmeyi seven biriyim. Atıyorum sonbaharda doğu Karadeniz'in bilmem ne yaylasına, kışın Bolu Abant'a falan gitmek istiyorum. Böyle giderse ya Duster gibi bir teneke alacağım, ya da 1.6 turbo motorla benzin içen Hyundai Tucson alacağım. Forester iki aracı da ikiyle çarpıp beşe böler ama alamıyorum gördüğünüz gibi.

    dediğiniz doğru, ama hele ki sözde mercedes forumu admini olup böyle bilgisizce iddiada bulunup gerçek degerler yazılınca yapılan tutum farklı birşey.

    vergi sistemi yüzünden, 2.0 kesinlikle daha iyidir. ancak a3 lerin artık 1.0 olduğu bir trafikte 1.6 da e yi taşır, hatta övülen cliodan 4 sn hızlı taşır.

    vergi sistemi gercekten saçma, bu da biraz insanımızın araba lüks düşkünlüğü yüzünden. oysa 2.0 ile 1.6 arasında %50 değil %15-20 artış olsa insanlar hem istediği motoru alabilecek, hem daha fazla vergi ödeyecek hem daha dayanıklı motor olacağından kullanım ömrü artacak hem de kasayı rahat taşıyacağından benzinden belki tasarruf bile olacak.




  • Dediklerinize katılıyorum, ülkemizde maalesef görünüm ön planda, W213 modelde asıl sürpriz iç mekanda saklı, insana müthiş hissettiriyor. Ben de 2000 cc gerekli gördüğüm için E200 modelini aldım, temiz araç bulunabilirse sıfır E180 yerine 2. El E200 bence çok mantıklı olur. @nickneymi



    Sn. ılgaz94, yeni kasa X1 size çok uygun bir model, özellikle iç hacim konusunda harika bir araç, 1 yıl kullanıp sadece uzun yol performansı yüzünden E200 modeline yöneldiğim için sattım, motor vergi diliminden dolayı da indirimli alabileceğiniz bir model.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nickneymi N kullanıcısına yanıt
    Yok be kardeşim .İnsanların lüks düşkünlüğü değil.Gözü kara oluşudur.Yollarda gördüğünüz lüx doğan görünümlü şahin olan arabaların %70 i kredili alınmıştır.
    Hükümet milletin gösteriş meraklısı olduğunu anladı.Zaten dolaylı vergiden başka kalemi olmayan vergi dairesi için yeni yeni kaynaklar aratılıyor.Fakat en kolayı Otomobil ve onun yaktıgı yakıt:)
    İnsanlar da aracın motoruna değil dışarıdan nasıl gözüktüğüne bakıyor zaten:) Alan memnun satan memnun.
    KAsım ayında dumur olduk.Sektör batar biter dedik.Ne oldu her zaman ki gibi.Çabuk unutuldu:)
  • esOess E kullanıcısına yanıt
    X1 ile beraber GLA serisi de düşünebilirdim ama onlarda 1.6 motor 4x4 seçeneği yok. 4x2 istersem diğer markalardan onlarca seçenek var.

    Tucson, Tiguan, CR-V ve CX 3'te 1.6 ve 1.4 benzinli, 1.6 ve 1.5 dizel var. Bu araçlarda engelli ÖTV indirimi var ama onlar da gerçek 4x4 değil.

    Aklımda Jeep Renegade, Subaru XV ve Suzuki Vitara var. Bu araçların arazi, kar, çamur performansları diğerlerine göre daha iyi. Yol tutuşu ve iç hacim açısından Subaru XV bir adım öne çıkıyor ama XV performans açısından bir şey veremeyen 1.6 atmosferik benzinli motorla geliyor. Levorg modelindeki 1.6 turbo benzinli motorla gelseydi efsane olurdu. Belki 2-3 yıl sonra alırım.

    Vergi sistemi sağlıklı olsaydı ve 2.0 araçlarda engelli indirimi yapılsaydı Subaru Forester, hatta Outback, Jeep Renegade veya Toyota Rav4 2.0 dizel alabilirdim. Mercedes GLA 250 benzinli 4matic de düşünülebilirdi. Bu araçların 1.6 ve 2.0 motorlu olanlarının Türkiye'ye giriş fiyatları arasında en fazla 3-4 bin euro fark var. Ancakbir engelli olarak 1.6 motordan 2.0'a çıktığımda ÖTV oranı 0'dan %110'a fırlıyor.


    E kasaya gelince... W213 E180'in 14 yıl önce üretilen W211 E320 CDI'ye göre daha fazla yaktığından ve daha az ömrü olacağından eminim. 160hp motor o kasayı yürütür mü yürütür o ayrı konu. Örneğin BMW 5 serisinde BMW tarafından, 3 serisinde de PSA tarafından üretilen 1.6 170hp motor kullanılıyor. PSA yani Peugeot'da (RCZ modelinde) 1.6 270hp motor var. Bu motor BMW 3 ve 5 kasada kullanılsaydı yakıt ekonomisi ve motor ömrü açısından sıkıntılı olurdu. Üstelik küçük hacimden yüksek güç üreten motorlar ani tepkiler verir ve bu durum her zaman istenmez.




  • Yaşın verdiği olgunluk / yaşanmışlıklardan mı yoksa parasızlıktan mı bilmiyorum (ayırt edemiyorum psikolojiyi) ama artık insanlar downsizing olayına alıştılar diye düşünüyorum.

    Özellikle İstanbulda her gün trafiğe çıkan araç sayısı ve bunca toplu taşımaya rağmen halen artan trafik yoğunluğu yüzünden boş yol bulup da basacak ne keyif ne de ortam bulabiliyorlar.

    Tam ortam bulduk derken bu sefer ortalama hız ölçen radar sistemleri devreye girdi.

    İngilterede kaldığım süreç boyunca o radara otobanların belirli aralıklarında giriyordum. Mesela 3 km boyunca ölçüm olurdu. Ve bu 3 km'lik ölçüm taa 5 km önceden bilgilendirilirdi.

    Bu durumda bmw'nin mercedes'in türkiye şartlarında yüksek motorlu olmasının sadece sollama ve ara hızlanmalarda tatmin etme durumu var.

    Ömrümde 3lt motorlu bir araca binmedim. Çok şükür 2 arabam da 2 litreydi. İkisi de turbosuz olduğu için, şu anki bmw mercedes 1.6 motorlu araçlarla aşık atamam.

    Arkadaşımın audi a3'ünü kullanırken farkettim ki, 125hp 1.4 tfsi, şehiriçi yeterli. 100den sonra nefesi kesiliyordu, bunu atmosferik motorlu bir araç kullanıcısı rahat anlar ama 1.6 mercedes bmw motorlar gayet iyi.

    156 hp ile 170 hp farkına bakayım dedim, kalkışta 0,3 sn, son hızda da neredeyse aynı sonuca ulaşıyorlar (bmw ve mercedes 1.6lt)

    Ülkemizin durumu ortada, evet 2000cc ve üzeri motorlara gelen zamlar, 1.6lara yönlendiriyor ve çakal distribitörler bu araçlara da vergi yüksek olmasa dahi kendince zam çakıyor bunun farkındayız ancak elden bu kadarı geliyorsa, isyan etmek boşa.

    Araçlarınızın tadını çıkartın. Alan / alacak olanlara hayırlı olsun.




  • Yeni modellerin piyasaya sürüldüğü esnada 1.6 motor hazır değilse 2 lt motorlarda fiyat avantajları olabiliyor, 1.6 fiyatına bu araçlar alınabiliyor; E200 ve 5.30i ile bunu yaşadık, 2. Elde de temiz ve uygun bulunursa en mantıklı seçim bu modeller oluyor, yeni araç düşünen arkadaşlara duyurulur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Yaşın verdiği olgunluk / yaşanmışlıklardan mı yoksa parasızlıktan mı bilmiyorum (ayırt edemiyorum psikolojiyi) ama artık insanlar downsizing olayına alıştılar diye düşünüyorum.

    Özellikle İstanbulda her gün trafiğe çıkan araç sayısı ve bunca toplu taşımaya rağmen halen artan trafik yoğunluğu yüzünden boş yol bulup da basacak ne keyif ne de ortam bulabiliyorlar.

    Tam ortam bulduk derken bu sefer ortalama hız ölçen radar sistemleri devreye girdi.

    İngilterede kaldığım süreç boyunca o radara otobanların belirli aralıklarında giriyordum. Mesela 3 km boyunca ölçüm olurdu. Ve bu 3 km'lik ölçüm taa 5 km önceden bilgilendirilirdi.

    Bu durumda bmw'nin mercedes'in türkiye şartlarında yüksek motorlu olmasının sadece sollama ve ara hızlanmalarda tatmin etme durumu var.

    Ömrümde 3lt motorlu bir araca binmedim. Çok şükür 2 arabam da 2 litreydi. İkisi de turbosuz olduğu için, şu anki bmw mercedes 1.6 motorlu araçlarla aşık atamam.

    Arkadaşımın audi a3'ünü kullanırken farkettim ki, 125hp 1.4 tfsi, şehiriçi yeterli. 100den sonra nefesi kesiliyordu, bunu atmosferik motorlu bir araç kullanıcısı rahat anlar ama 1.6 mercedes bmw motorlar gayet iyi.

    156 hp ile 170 hp farkına bakayım dedim, kalkışta 0,3 sn, son hızda da neredeyse aynı sonuca ulaşıyorlar (bmw ve mercedes 1.6lt)

    Ülkemizin durumu ortada, evet 2000cc ve üzeri motorlara gelen zamlar, 1.6lara yönlendiriyor ve çakal distribitörler bu araçlara da vergi yüksek olmasa dahi kendince zam çakıyor bunun farkındayız ancak elden bu kadarı geliyorsa, isyan etmek boşa.

    Araçlarınızın tadını çıkartın. Alan / alacak olanlara hayırlı olsun.




    hocam zaten yazdığınız çok doğru

    mbclub gibi forumlarda aksini yazan kompleksli moderatörlerin kendilerinin 25 yaşında 2000 cc eski mersoları olduğu için clio karşılaştırıp karalıyorlar, rakam bile bilmeden.

    halbuki bugunku 1.6 turboların hızlanma degeri 10 sene önceki 2.0 atmosferiklerden kat kat iyi.

    tabi ufak hacimli bir arabayı 4 serisi gibi, m gibi, ya da amg gibi süsletmeye karşiyim, konforu azaltırken sürat de veremeyeceğinden ters bir durum ve salt gösteriş odaklı olur, ama konfor, iyi araba sürmek isteyen birisi için 1.6 c ler e ler tr koşullarında en iyi seçenek.




  • ogameci kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim.
    İki hafta oldu teslim alalı ve her şey harika. Volvo S60'tan sonra başka bir dünya E200.

    Kullanan arkadaşlara bir sorum var. Medya ayarları aracı her çalıştırdığımda eski haline dönüyor. Yani mesela, ekran görüntüleme türünü "yakınlaştır" yapıyorum fakat her motor durdurup çalıştırdığımda "otomatik" oluyor. Şarkı çalma şeklini "karışık" yapıyorum mesela, o da normale dönüyor. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama bana mantıklı gelmedi. Sizde nasıl acaba ? Bir de, "tam ekran" moduna araç her durduğunda otomatik geçmesini istiyorum ama o da olmuyor. Bunun bir yolu var mı ?
  • Çok teşekkür ederim. Ben ikinci el aldım, henüz 7 aylık araç, 290 bin verdim.
  • Renault tarafından üretilen 1.6 dizel motor 4000 devirde 130-160hp güç ve 1750 devirde 320-380 nm tork üretiyor.
    Aynı motor 447 kasa Vito'da kullanılıyor ama 3800 devirde 88-114hp güç ve 1500 devirde 230-270 nm tork üretecek şekilde güncellenmiş. Küçük hacimden yüksek güç üreten motorların ağır araçlarda daha kolay yıpranacağını tahmin edebilirsiniz. Vito'da bile gücü düşürülerek kullanılan bu motorlar E serisinde iyi sonuç vermeyebilir. Zaten bu araçları alanlar otobanda en az 140-150 km hız yapıyor. Bu tarz bir sürüş küçük hacimli benzinli motorlar için sorun değil ama küçük hacimli dizeller için sıkıntı yaratır. 1.6 dizel E serisi ile İstanbul'dan Ankara'ya kadar 3000-4000 devirle geldiğimi düşünmek bile istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanforever

    fiyat güncellemesi (artışı) ile e180 amg paketin içeriği azaltılarak fiyatı düşürülmüş 3000tl kadar, digital gösterge paneli ile orta konsoldaki geniş digital ekran opsiyon olarak eklenmiş (12000tl). muhakkak başka değişikliklerde olmuştur ama ben bunu fark ettim şimdilik.
    Sonuç: benim araç gelmeden 10bintl zamlanmıs oldu :(

    aldınız mı aracı?. zamdan etkilenndiniz mi?
  • beyoglubeyy B kullanıcısına yanıt
    yaptığım hesap hesap sitedeki konfigratöre göre idi. ekim ortası gibi teslim alacağım aracımı ve o zaman ki fiyatlandırma geçerli olacak
  • W213 kasa E serisi aracı olan arkadaşlara bir iki sorum var. Medya (usb'den müzik çalma) ayarlarını ne yaparsam yapayım, aracı her çalıştırdığımda eski haline dönüyor. Yani mesela, ekran görüntüleme türünü "yakınlaştır" yapıyorum fakat her motor durdurup çalıştırdığımda "otomatik" oluyor. Şarkı çalma şeklini "karışık" yapıyorum mesela, o da normale dönüyor. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama bana mantıklı gelmedi. Sizde nasıl acaba ?
    Bir de, "tam ekran" moduna araç her durduğunda otomatik geçmesini istiyorum ama o da olmuyor. Bunun bir yolu var mı ?
    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugur31 -- 18 Ağustos 2017; 13:13:18 >
  • Bu dediğiniz işlemler belki de kodlama ile araca uygulanabilir, kişiden kişiye değişen ve kullanım alışkanlığı ile ilgili durumlar bunlar, zamanla alışılıyor. @Uğur31



    W213 amg kış lastiği için araştırma yapan var mı, maliyeti ne olur, servisten mi almak lazım? Ben araştırma yapacağım, bilgi edinirsem buradan paylaşırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esOess

    Bu dediğiniz işlemler belki de kodlama ile araca uygulanabilir, kişiden kişiye değişen ve kullanım alışkanlığı ile ilgili durumlar bunlar, zamanla alışılıyor. @Uğur31



    W213 amg kış lastiği için araştırma yapan var mı, maliyeti ne olur, servisten mi almak lazım? Ben araştırma yapacağım, bilgi edinirsem buradan paylaşırım.

    Sabırsızlıkla bekliyoruz benimde ihtiyacım var.
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.