Şimdi Ara

Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
7
Favori
45.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Doritoch kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankemir

    Teşekkür ederim.
    Arkadaslar merhaba,

    Yardiminiza ihtiyacim var. Ben yeni bir tane Touch plus serisinden aldim. Arabamdan da son derece memnunum. Ancak sag arka kapi ve camurlugunu gecenlerde bir yerden donus yaparken aciktan alamadim vurdum. Neyse araci servise goturdum yaptilar fistik gibi oldu. Buraya kadar sorun yok. Gecen Cuma da arabayi teslim aldim. Fakat haftasonu bir sey farkettim. Simdi resmini de buraya koyacagim.

    Arka koltukta 3 adet emniyet kemeri var 2'si sol tarafta bitisik; fakat sag koltugun emniyet kemerinin takilmasi icin gerekli olan turuncu kemer yuvasi yok. Emniyet kemerinin ustunde ise sadece bir adet lastik ip var. Muhtemelen servisteki arkadaslar tarafindan takilmis olsa gerek. Bu arabayi teslim etmeden once lastik yoktu, onu biliyorum.

    Emniyet kemeri yuvasi olmasi gerekmiyor mu ? 3 emniyet kemeri var ancak 2 emniyet kemer yuvasi var. Bos olan kisimda bir emniyet kemeri yuvasi daha olmasi gerektigini dusunuyorum.

    Bir fikriniz var midir ? Olmasi gerekiyor ise deneden sokulmus olabilir sizce?

     Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg
     Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazmanya Canavarı

    Arkadaslar merhaba,

    Yardiminiza ihtiyacim var. Ben yeni bir tane Touch plus serisinden aldim. Arabamdan da son derece memnunum. Ancak sag arka kapi ve camurlugunu gecenlerde bir yerden donus yaparken aciktan alamadim vurdum. Neyse araci servise goturdum yaptilar fistik gibi oldu. Buraya kadar sorun yok. Gecen Cuma da arabayi teslim aldim. Fakat haftasonu bir sey farkettim. Simdi resmini de buraya koyacagim.

    Arka koltukta 3 adet emniyet kemeri var 2'si sol tarafta bitisik; fakat sag koltugun emniyet kemerinin takilmasi icin gerekli olan turuncu kemer yuvasi yok. Emniyet kemerinin ustunde ise sadece bir adet lastik ip var. Muhtemelen servisteki arkadaslar tarafindan takilmis olsa gerek. Bu arabayi teslim etmeden once lastik yoktu, onu biliyorum.

    Emniyet kemeri yuvasi olmasi gerekmiyor mu ? 3 emniyet kemeri var ancak 2 emniyet kemer yuvasi var. Bos olan kisimda bir emniyet kemeri yuvasi daha olmasi gerektigini dusunuyorum.

    Bir fikriniz var midir ? Olmasi gerekiyor ise deneden sokulmus olabilir sizce?

     Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg
     Yeni Megane Touch 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg

    Alıntıları Göster
    Bu konuyu takip etmeye başladığımda 2013 ün Eylül ayında 0 km olarak aldığım megane touch donanım seviyeli ve cvt şanzımanlı yeni aracımı almıştım ve 2 ay sonra takasa girerek aracı sattım.

    Öncelikle aracı C segmentinde otomatik olarak iyi bir fiyat ile sattıkları için tercih ettim ama o zaman orta donanım olarak satılan touch donanım megane da ne otomatik klima ne hill holder ne esp ne asr ne led ne yağmur far sensörü ne kararan dikiz aynası hiçbirşey yok bomboş bir arabaydı. Ayrıca bu özellikleri sözüm ona alt segment olan Clio da varken bu satış pazarlama hatasını sonradan farkeden reno touch plus olarak güncellemiş zaten aracı.

    Neden aldın derseniz bir önceki Çin malı aracımı satarken yaşadıklarım sonrası ya boş olsun bilinen olsun ikinci eli iyi olsun şeklinde bir psikolojiye girmiştim araç satışı sırasında yaşadığım diyaloglar ve sinir harbi sonucunda.

    Artık benim şanssızlığım mı bilemiyorum ama öncelikle cvt şanzımanın sabah ilk 1 km de yaptığı silkeleme hissi için defalarca servise gittim geldim yok sabah gel yok gece gelme gündüz gel şeklinde 1,5 ay kadar uğraştım detaya girmeyeceğim sonuç alamadım bu arada silkeleme sebebi olarak aracın üzerinde takılı goodyear lastikler söylendi onlar değişti falan ama düzelme olmadı

    Direksiyonda ise bir akıcılık yoktu sanki dişlileri direksiyonu çevirirken hissediyor gibiydim ona da neyse dedim

    Son ve bardağı taşıran damla ise arabanın kapılarından gelen ses, servise gittim test sürüşüne çıktık bunlar kapı fitillerinden dediler , silikon sprey sıktılar geçti ve araba daha 2 aylıktı, dedim ne olacak bu " abi sen gıcırdama olursa gel bize ya da bir sprey al kendin spreyle" dediler ve ben ordan çıktığım gibi tek tek oto galerileri dolaşıp aracı takasa vermek için sordum ve o gün sattım kurtuldum. Psikolojimi bozmuştu bu araba

    Bu yaşanmışlıktan ise Türk halkının aslında arabadan ne kadar anladığını , kalite algısında ne kadar bilinçli olduğunu ve ikinci el piyasasının sadece çok satan iyidir algısı ile oluştuğunu görmüş oldum ki Çin malı aracıma 3 yıl binmiştim, onda da yok abs arızası vs oldu ama gittik yaptılar garantiden.

    Megane yerine dizel otomatik başka bir fransız 0 km araç aldım ve huzurluyum 2013 kasım ayından beri biniyorum

    Bu benim başıma gelenler genelde illa olacak diye birşey yok ama o zaman için kendime göre bir sürü para verip aldığım araç kabusum olmuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkgen

    Bu konuyu takip etmeye başladığımda 2013 ün Eylül ayında 0 km olarak aldığım megane touch donanım seviyeli ve cvt şanzımanlı yeni aracımı almıştım ve 2 ay sonra takasa girerek aracı sattım.

    Öncelikle aracı C segmentinde otomatik olarak iyi bir fiyat ile sattıkları için tercih ettim ama o zaman orta donanım olarak satılan touch donanım megane da ne otomatik klima ne hill holder ne esp ne asr ne led ne yağmur far sensörü ne kararan dikiz aynası hiçbirşey yok bomboş bir arabaydı. Ayrıca bu özellikleri sözüm ona alt segment olan Clio da varken bu satış pazarlama hatasını sonradan farkeden reno touch plus olarak güncellemiş zaten aracı.

    Neden aldın derseniz bir önceki Çin malı aracımı satarken yaşadıklarım sonrası ya boş olsun bilinen olsun ikinci eli iyi olsun şeklinde bir psikolojiye girmiştim araç satışı sırasında yaşadığım diyaloglar ve sinir harbi sonucunda.

    Artık benim şanssızlığım mı bilemiyorum ama öncelikle cvt şanzımanın sabah ilk 1 km de yaptığı silkeleme hissi için defalarca servise gittim geldim yok sabah gel yok gece gelme gündüz gel şeklinde 1,5 ay kadar uğraştım detaya girmeyeceğim sonuç alamadım bu arada silkeleme sebebi olarak aracın üzerinde takılı goodyear lastikler söylendi onlar değişti falan ama düzelme olmadı

    Direksiyonda ise bir akıcılık yoktu sanki dişlileri direksiyonu çevirirken hissediyor gibiydim ona da neyse dedim

    Son ve bardağı taşıran damla ise arabanın kapılarından gelen ses, servise gittim test sürüşüne çıktık bunlar kapı fitillerinden dediler , silikon sprey sıktılar geçti ve araba daha 2 aylıktı, dedim ne olacak bu " abi sen gıcırdama olursa gel bize ya da bir sprey al kendin spreyle" dediler ve ben ordan çıktığım gibi tek tek oto galerileri dolaşıp aracı takasa vermek için sordum ve o gün sattım kurtuldum. Psikolojimi bozmuştu bu araba

    Bu yaşanmışlıktan ise Türk halkının aslında arabadan ne kadar anladığını , kalite algısında ne kadar bilinçli olduğunu ve ikinci el piyasasının sadece çok satan iyidir algısı ile oluştuğunu görmüş oldum ki Çin malı aracıma 3 yıl binmiştim, onda da yok abs arızası vs oldu ama gittik yaptılar garantiden.

    Megane yerine dizel otomatik başka bir fransız 0 km araç aldım ve huzurluyum 2013 kasım ayından beri biniyorum

    Bu benim başıma gelenler genelde illa olacak diye birşey yok ama o zaman için kendime göre bir sürü para verip aldığım araç kabusum olmuştu.

    Alıntıları Göster
    Aracım 2013 mayıs çıkışlı 18000 km de satın aldım şu an 33000 km de yaklaşık 15000 km dir kullanıyorum.. teknik özelliklerini incelerseniz manuel versiyonundan hem az tüketiyor hemde maz. süratte daha performanslı.. CVT sistemi reno için yeni bir teknoloji nissanın x-tronic sistemini kullanıyor. ben düz yolda 90 a sabitlediğimde 5.1-5.2 lt leri çok rahat yakalıyorum.. araç ile ilgili çok fazla bilgi yok kronik problem ve sorunları ile ilgili çünkü çok yeni bir araç. Dün şanzumanla ilgili bir bilgi danışmak için şanzuman ustasına gittim aracım cvt dedim cvt değildir edc dir o dedi :) yani piyasada bilmeyende çok aracı. bundan önceki aracım da megane 2 idi onun motoru ve şimdiki atmosferik manuel megane 3 lerin motoru aynı olmasına rağmen bu aracın motoru şanzumanınki gibi nisssana ait yanılmıyorsam juke serisinde kullanılıyor.. renault cvt de kendi motorunu değil nissanın motorunu kullanmış.. 2000 km dir brc sistem lpg kiti ile kullanıyorum hafif performan düşüklüğü dışında bi problem yok düz yolda sabit hızlarda o da hissedilmiyor.. soğuk havalarda ne olur bilmiyorum deneyip göreceğiz.. bi şanzuman ustası aracı D den kalkarken hemen gaz verme araç D ye aldığında kendisi yürüsün ondan sonra gaz ver dedi. denedim bu şekilde yapınca herhangi bir şanzumana vurma yapmıyor tavsiye ederim.. belki deneyeniniz olmuştur şanzumanı manuel moda aldığınızda gazı dip yaptığınızda devir red line a geldiğinde bir üst vitese kendi atıyor zararı varmı bilmiyorum ancak manuel hissini alabiliyorsunuz.. bu şekilde kullanırken 3 den 4 e geçerken anlık şanzuman kaçırıyor. mekanikselmi yoksa programsal bir şeymi bilemedim. araç genel itibariyle çok güzel manulden yakıt tüketimi çok daha iyi bence.. inş yüksek kilometrelerde de sıkıntı çıkarmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

    Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
    1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
    2. Genel araç özellikleri:
    Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
    3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
    Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
    4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
    Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
    Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

    Eller serbest sistemine hasta oldum.
    Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
    Gündüz ledleri çok şik.
    Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

    Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
    Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

    İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
    Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
    Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.


    Hocam 2.5 yıl sonra aracınız hakkındaki görüşlerinizi tekrardan alabilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erbilge


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

    Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
    1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
    2. Genel araç özellikleri:
    Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
    3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
    Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
    4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
    Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
    Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

    Eller serbest sistemine hasta oldum.
    Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
    Gündüz ledleri çok şik.
    Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

    Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
    Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

    İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
    Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
    Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.


    Hocam 2.5 yıl sonra aracınız hakkındaki görüşlerinizi tekrardan alabilir miyim?

    Tabii ki efendim, buyrun;
    Aracı 1 sene kullandık yakıt 8-9-10 litrelerdeydi. Ben 7-8 litreleri görebiliyodum ama araç eşimindi, ondayken 8-10 lt arası değişiyordu, bir de biz biraz yokuşlu bir bölgede oturuyorduk onu da düşünmek lazım. CVT şanzıman keyifsiz maalesef. Gücü çok törpülüyo tamam sarsıntısız vites geçişi var ama ben sevmedim. Onun dışında hiç sorun yoktu araçta. Donanımlar, yol tutuş, kullanım kolaylığı çok başarılı idi. Ama 1 sene sonra artık dizel bir araca veya SUV cinsi bir modele geçelim mi diye düşünürken bir gün Renoya gittik, henüz listede yazmayan EDC Capture dizel için kapora vereyim ilk gelen araçlardan birini alayım dedim. Arkadaşlar yeterince araç sattıkları için olsa gerek yüzüme bile bakmadılar. Biz de yan tarafdaki Pejoda bulunan 2008 dizel otomatik aracı çok hoşumuza giderek aldık. Meganeyi de 4-5 gibi bir sürede zar zor sattık. Aynı aracın Dizel EDC olanı farklı muamele görüyor yanlız piyasada. Eğer yeni alacaksanız 2016 da yeni kasa Megane geliyor biliyosunuz, dikkate almakda fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    quote:

    Orijinalden alıntı: erbilge


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Eveeet. Bu konuyla baya bi haşır neşir oldum son 3-4 aydır. Bahsedilen aracın icon versiyonunu oyak kampanyasından aldık geçenlerde bi uzun yol yaptık ve normalde eşimin kullandığı bu araçla ilgili daha net bilgiler verebilirim. Benzer bi kaç konu var demek ki bu konuda bilgi ihtiyacı var. Başlayalım o zaman;

    Ben Megane 3 CVT icon dan bahsedeceğim;
    1. Önce güvenlik: Ben güvenlikle ilgili özelliklerin (ESP yan hava yastıkları vs) en baz versiyonlarda bile standart olmasını istiyorum. Tüm hava yastıkları, ESP (buraya yazının devamında geleceğiz) , camlarda sıkışma sensörleri, hatta hill holder. Maalesef bunu B segmenti aracında tutturan Renault un M3 de niye böyle davrandığını anlayamadım. Tüm güvenlik ekipmanları için en dolu versiyonu almak gerekiyo.
    2. Genel araç özellikleri:
    Araç gayet güven veriyo, sürüş keyfi var. Direksiyon çok hafif, oldukça başarılı buldum. İçi ferah.
    3. Yürüyen: Aslında bu saatten sonra bağımsız arka süspansiyon tercih etmemiz lazım ama M3 süspansiyonlarını yine de başarılı buldum. Yol tutuşdan ödün vermeden konfor sunuyor. Virajlarda başarılı. Ancak ben ESP li versiyondan bahsediyorum. Eğer ESP olmasaydı kesinlikle yay düşünürdüm. Geçenlerde uzun yol yolculuğu yapıyoruz, dümdüz bir ova düşünün ve yandan inanılmaz bir rüzgar itiş gücü var. Bölünmüş yol 120 ile gidiyoruz, rüzgar her 2-3 sn de bir arabayı saga doğru itiyo, bir el (ESP) düzeltiyo. Baya yerden yüksek bir araç olmasına ragmen yol tutuşu çok beğendim.
    Biraz yol sesi sorunu var. Pürtüklü asfaltta rahatsız ediyo.
    4. Şanzıman-motor-yakıt: Hemen söyliyeyim: şehir içi 8.5 (araç daha 1500 kmde bu bilgiyi ileride update edeceğim) uzun yolda 100-130 km hızlarla 7.5 lt (350 krş).
    Şanzıman biraz enteresan. Şehir içi kullanımda hiç sorun yok. Ama uzun yolda ani ivmelenme isteyince öyle bildiğimiz otomatik viteslerdeki “roket” yok. Aslında araç gene hızlanıyo tabii ama biraz alışmak gerekiyo. Daha çok şehir içi kullanıma uygun bi şanzıman CVT. Çok uzun yol yapacak arkadaşlar zaten heralde dizel araçlar tercih edecektir. Ama ben CVT yi sorunsuzluğuna güvenerek aldım. Hill holder özelliği muhtemelen yeni nesil cvt lerdeki tork konvektörü nedeni ile var. Yol çok müsait değildi. En fazla 175 km yapabildim. Otobanda biraz daha artabilir gibi geldi bana.
    Bu motorun trigger zincirli olduğunu heralde biliyorsunuz.

    Eller serbest sistemine hasta oldum.
    Park modunda cd çalara cd yerleştirmek biraz zor, N ye falan almak gerekiyo.
    Gündüz ledleri çok şik.
    Eşim sağ ayna görüş açısından şikayetçi.

    Özet: Araç beklediğimden 2 gömlek üstün çıktı. Almayı düşünen arkadaşlar CVT nedeniyle muhakkak test sürüşü yapalım. Kafasında soru işareti olan arkadaşlar ise (her motor ve şanzıman tipinden bahsediyorum) eğer test sürüşü yaparsa büyük ihtimalle aracı ilk 2-3 seçenekleri içine alacaktır.
    Benim kafamdaki tek soru işareti 3-4 sene sonraki aracın”durabilitesi”.

    İlk defa donanım haberde en dolu B yerine en boş C tercih eden zihniyete hak verdim.
    Gemideki arabayı o kadar da beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kısa bir sure malum aracın çift kavrama şanzıman ARGE çalışmasına katıldım. (Yani aracı satın aldım☺) Bu markanın da çift kavrama şanzımanını biliyorum. Çok konforlu ama…..Bu otomatik şanzıman için devletimiz sayın yetkililerini garanti süresini en az 5 yıla çıkaran bir düzenleme bekliyorum, o zaman M3 ün dizel otomatiğini alır yıllarca kullanırım.
    Sorusu olan arkadaşlar varsa yardımcı olurum.


    Hocam 2.5 yıl sonra aracınız hakkındaki görüşlerinizi tekrardan alabilir miyim?

    Tabii ki efendim, buyrun;
    Aracı 1 sene kullandık yakıt 8-9-10 litrelerdeydi. Ben 7-8 litreleri görebiliyodum ama araç eşimindi, ondayken 8-10 lt arası değişiyordu, bir de biz biraz yokuşlu bir bölgede oturuyorduk onu da düşünmek lazım. CVT şanzıman keyifsiz maalesef. Gücü çok törpülüyo tamam sarsıntısız vites geçişi var ama ben sevmedim. Onun dışında hiç sorun yoktu araçta. Donanımlar, yol tutuş, kullanım kolaylığı çok başarılı idi. Ama 1 sene sonra artık dizel bir araca veya SUV cinsi bir modele geçelim mi diye düşünürken bir gün Renoya gittik, henüz listede yazmayan EDC Capture dizel için kapora vereyim ilk gelen araçlardan birini alayım dedim. Arkadaşlar yeterince araç sattıkları için olsa gerek yüzüme bile bakmadılar. Biz de yan tarafdaki Pejoda bulunan 2008 dizel otomatik aracı çok hoşumuza giderek aldık. Meganeyi de 4-5 gibi bir sürede zar zor sattık. Aynı aracın Dizel EDC olanı farklı muamele görüyor yanlız piyasada. Eğer yeni alacaksanız 2016 da yeni kasa Megane geliyor biliyosunuz, dikkate almakda fayda var.

    Alıntıları Göster
    Bende bu aralar 2013 Icon modeli bakıyorum ve 45.000 TL'ye alacağım gibi. Ben de şehir içi ve oldukça dik ve uzun bir yolda kullanılacak. Ben LPG düşünüyorum. Siz hiç bu alternatifi düşünmediniz mi?




  • Doritoch kullanıcısına yanıt
    Hocam aractan hala memnunmusunuz cok çabuk dökülüyor dedi birisi forumdan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    Hocam aractan hala memnunmusunuz cok çabuk dökülüyor dedi birisi forumdan.

    Kusura bakmayın Vallahi şimdi gördüm sorunuzu. Sizin mesajınızdan 2 mesaj yukarıda başka bir arkadaşımıza yaptığım açıklamaları okuyabilirseniz yeterince size de cevap vermiş olacağım. Gene de ilave bir sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışırım. Bir de reno türkiyenin kendi forumu vardı oradan daha faydalı bilgiler alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    Hocam aractan hala memnunmusunuz cok çabuk dökülüyor dedi birisi forumdan.

    Kusura bakmayın Vallahi şimdi gördüm sorunuzu. Sizin mesajınızdan 2 mesaj yukarıda başka bir arkadaşımıza yaptığım açıklamaları okuyabilirseniz yeterince size de cevap vermiş olacağım. Gene de ilave bir sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışırım. Bir de reno türkiyenin kendi forumu vardı oradan daha faydalı bilgiler alabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    2016 ocak başında aracı aldım. Şuan 4000 km de ancak yakıtı bir türlü düşmedi 8.5 larda geziyor. Deviride fazla yükseltmemeye çalışıyorum. Yinede bir çözüm bulmuş değilim. Fikir verebilicekler varsa sevinirim.




  • Otomatik ve tüplü 1.6 megane 2015 model 20.000km sizce bu araba 52.000tl eder mi? Arabada söylediğine göre boya veya hasar yok. Bir de alırken neye dikkat etmem gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mceren026

    Otomatik ve tüplü 1.6 megane 2015 model 20.000km sizce bu araba 52.000tl eder mi? Arabada söylediğine göre boya veya hasar yok. Bir de alırken neye dikkat etmem gerek.

    Motor tüpe uyumlu o noktada sıkıntı yaratacağını sanmıyorum(tabi tüpün markasıda önemli). Aracın piyasadaki son sıfır satış fiyatı 55.500 liraydı (ocak 2016 teslim kendi aracım). O yüzden bana pek mantıklı gelmiyor 2. el bu fiyatlar. Araştırıp alternatiflerle iyice bir karşılaştırmanızı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtts

    quote:

    Orijinalden alıntı: mceren026

    Otomatik ve tüplü 1.6 megane 2015 model 20.000km sizce bu araba 52.000tl eder mi? Arabada söylediğine göre boya veya hasar yok. Bir de alırken neye dikkat etmem gerek.

    Motor tüpe uyumlu o noktada sıkıntı yaratacağını sanmıyorum(tabi tüpün markasıda önemli). Aracın piyasadaki son sıfır satış fiyatı 55.500 liraydı (ocak 2016 teslim kendi aracım). O yüzden bana pek mantıklı gelmiyor 2. el bu fiyatlar. Araştırıp alternatiflerle iyice bir karşılaştırmanızı öneririm.

    Cevabınız için teşekkür ederim.
  • Merhaba,

    mevcutta bu motor ve şanzıman için hangi aracı tercih ediyorsunuz? iyi performans ve uzun menzil için?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asrkng -- 25 Kasım 2016; 16:16:6 >
  • mceren026 M kullanıcısına yanıt
    Çok rahat eder tabi ki
  • Megane III / Fluence 1.6 CVT araçlar için toplu bakım listesi, parça kodları ve arıza yönergeleri:

    https://drive.google.com/open?id=1g8CRaYjSk_GJ8ONpU23sh8WOGyQ17kaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem444 -- 7 Temmuz 2019; 19:31:45 >
  • Biraz hort olacak ama burya ne fiyatları nolmus. 2012 1.6 cvt touch en ucuz 46 bine veriyorlar.Ne diyorsunuz bu fiyata alınır mi?
  • 41gokhan41 kullanıcısına yanıt
    Bence alınmaz çünkü benim aracım 2014 model 30000 kmyi yeni buldum.tamamen servis bakımlı kaza yok boya yok hiçbirşey yok.ben bile 54-55 bandından satmayı düşünüyorum.
    Benim aracım beyaz touch plus elktronik klima yağmur ve far sensörlü gelen son paketten.2014 kasımda aldım bir süre sonra megane 4 çıktı.megane sedan benzinli otomatik bekledim nihayet vakti geldi.
  • Selam, 2014 touch plus cvt 21000 km'de değişensiz boyasız 52000 e var. Bu aracı alırken dikkat etmem gereken bir nokta var mı, kronik bir arızası var mı?
  • metalok kullanıcısına yanıt
    Kronik bir arızası yok.sadece alırken motor yağını kontrol et ben aracı aldığımda motor yağı azdı 2 ay sonra uyarı verdi 5000 kmde motor yağı bitmek üzere diye.alırken azmış dediler.bir kez serviste hemen doldurdular sonra bir daha sıkıntı çıkmadı.çıksaydı yağ eksiltiyor diye söylerdim.dediğim gibi aynı araçtan bende var.tüp takarsan çok ekonomik gezersin.performans kötü değil sadece yeterli,üzmüyor ama kapışmaya gelmez.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.