Şimdi Ara

YENİ MEGANE SPORT TOURER SAHİPLERİ (468. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.104
Cevap
88
Favori
871.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 466467468469470
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğim kadarıyla Türkiye'ye ithal edilenlerde lastik basınç sensörü maalesef yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARroWCoLT -- 17 Temmuz 2014; 23:36:44 >
  • Teşekkür ederim paylaşım için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUĞRULBEKÇİ

    Teşekkür ederim paylaşım için

    Rica ederim. Navigasyon hangi marka ve kaça mal ettiniz? Resim ekleme konusunda iphone kullanmadığım için maalesef yardımcı olamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstfks-82

    Arkadaş en full demiş ama cc olmaması ve el freninin manuel olması çok büyük bir eksiklik diye düşünüyorum. Özellikle CC olmaması.

    Ayrıca günümüz şartlarında dizel dururken neden lpg diye sorarım. Hem performans hem de ekonomi için tek tercih dizel diyorum. Tabi ki bunlar benim düşüncem sadece sizinle paylaşmak istedim.

    el frenini çok dert etmemiştim ama cc önemliydi. arabayı zaten yılda 3 kere uzun yolda kullanıyorum adam akıllı, onda da her seferinde ayağım kasılmasın diye istiyodum bu özelliği zaten tekrar düşüneceğim bu durumda.
    dizel ile lpg arasındaki tercihim de sadece maddi kaynaklı. çıkabileceğim limiti zaten belirledim ama o limitten ne kadar düşüğe iyi bir MST bulursam o kadar keyifli olacağım. hayırlısı bakalım, ne zaman ne olacağı, hangi fırsatların çıkacağı belli olmaz.




  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    AR-LOX AR-9400RHD RENAULT FLUENCE MEGANE NAV DVD TV BT FUL MARKA BU BEN BİR KAÇ BİRŞEY DAHA EKLETTİM MESELA ARAÇ İÇİ Wİ Fİ BİRAZ SAÇMA GELEBİLİR AMA BENİM CE OK İŞİME YARIYOR İPHONE EKRANINI DİREK OLARAK EKRANA VEREBİLİYORUM MESELA AMA TABİ ODA ARTI BİR PARA BEN GENELDE YANDEX KULLANIYORUM YOLA CIKTIM MI VE ONU ACIP EKRANA VERİYORUM BİRDE BİR ÖZELLİK DAHA VAR EKRANI 2 YE BÖLEBİLİYORUM BİR TARAFTA NAVİ BİR TARAFDA MÜZİK DİNLE VALLA BEN MEMNUN KALDIM AMA TABİ FAZLA KULLANMADIĞIM İÇİN TAM OLARAK ÖZELİKLERİNİN TAMAMINI ÇÖZEMEDİM:) EKRANLARI İSTEDİĞİNİZ GİBİ DEĞİŞTİREBİLİYORSUNUZ GİDERKEN ARKAYI BİLE SEYRETMENİZ MÜMKÜN AMA KAZA YAPARIM DİYE İZLEMİYORUM :)
  • arkadaşlar merhaba,

    megane 3 alma arifesinde sayılırım ancak Privilage ile expres.. arasında dağlar kadar fark olduğunu gördüm. Bütçem kısıtlı olduğu için bir tane 1.6 Sport Tourer Expression denk geldi sunroof cam tavanlı ancak cc yok araçta. hali ile el freni gibi donanımlarda manual araba 1. benzinli. Önceki aracımında Megane 2 1.6olması nedeni ile aracın motorunu çekişini biliyorum. fiyat olarak da navigasayonlu olanıdır bu arada 36 gibi bir rakam soyluyor 2010 model araç sizce nasıldır. ESP falan varmı netten hangi donanımda ne var ne yok bir türlü bulamadım. Ayrıca arac 40000 kmde lpg takılmamış dahaa temiz duruyor ancak buna okadar para verilirmi yoksa biraz kollayıp 1.5 6ileri privilage mi almak gerkliidir.


    Malum bayram arifesi olduğu için açıkçası piyasayıda tam hakim değilim benim derdim max 34-34.5e kadar sw megane 3 almak


    saygılarımla
  • trtuncay kullanıcısına yanıt
    Hemen yukarıda,sanırım aynı yada benzeri bir araç ile ilgili yorumlar var, fikir verebilir.
  • Sayın ozgurozbek,

    Lpg dönüşümü ile ilgili şunu söyleyeyim iki önemli kriter var. Birincisi direkt enjeksiyonlu sistemlere lpg uygulanamıyor. Uygulansada sıvı sistem ve pahalı bir dönüşüm gerekiyor. İkincisi aracın subapları. Eğer araç çelik subap değilse tahmini olarak 70 bin km civarında (aşağı yukarı) subaplar erimiş olacaktır. Varsın olsun, çelik subapla değiştiririm diye düşünebilirsiniz fakat maliyet 1500 civarı olacaktır ve ilk lpg dönüşüm maliyetinide eklersek 3.500 civarı bir para çıkacak cebinizden. 70bin km için yakıttan ettiğiniz kardan 3.500 tlyi düşüp bi hesap yapmanız gerekecek. Üstelik subaplar 70 binde tık diye birden erimiyor. 70 bin km boyunca zarar vererek eriyor bunu gözden kaçırmayın. Hangi marka olursa olsun alacağınız araç direkt enjeksiyonlu değilse ve çelik subaplara sahipse lpg ile büyük ölçüde uyumludur diye düşünebilirsiniz.

    Verdiğiniz ilan 2010 model 1.6 Sport Tourer Expression atmosferik benzinli, 40.000 kmde bir araç. Fiyat 37 lira.

    Almanızı önerdiğim araç 1.5 Sport Tourer privilege dizel (dci) , 60.000 dolaylarında 43 bin lira civarlarında.

    Megane sport tourer'ı farklı kılan ve keyif almanızı sağlayacak donanımlar, daha az yakan ve daha yüksek sürüş keyfi veren dizel motor = 6.000 tl civarı.

    Standart Privilege pakette olan standart Expression pakette olmayan donanımlar.

    ESP (Yalnızca privilege donanım seviyesine ek premium pakette sunuluyor.)
    EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
    ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
    Elektronik park freni
    Cruise Control (Hız Sabitleme Sistemi)
    Hill Holder (Yokuş Kalkış Sistemi)
    Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
    Parçalı deri döşeme koltuklar
    Deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu
    Çift bölgeli dijital klima
    Arkamys Müzik sistemi (Bu ses sistemi bile yeterince iyi değilken standart olanı vasatın altındadır muhtemelen)
    Eller serbest (Otomatik kilitleme, otomatik kilit açma, kartı yuvaya yerleştirmeden çalıştırma)
    Otomatik yanan farlar
    Yağmur sensörü
    Park sensörü
    Yol koltuğu yükseklik ayarı
    Elektrikle katlanan ısıtmalı otomatik yan aynalar
    Krom kapı kolları.
    İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi farkı.
    Arka havalandırma ızgaraları.

    Motorları performans anlamında eşit sayılabilir. Kağıt üzerinde benzinli bir tık önde görünsede benzinli motor maksimum torkunu 4.000 devir dakika da verirken dizel motor torkunu 1750 devirden itibaren tamamen yansıtıyor. Aradaki devir bandı ve tork değeri farkı dizel megane ın kullanımını daha keyifli ve hissiyatlı bir hale getiriyor.
    Yakıt tüketimi olarak 1.6 motor şehir içi 10 lt aynı güzergahda dizel 7 litre yakıyor.

    İmkanınız el veriyorsa 1.5 dci privilege almanız çok iyi olacaktır. O kadar yukarı çıkamıyorsanız size experssion + teknoloji paket öneririm.


    Sayın trtuncay,

    Bütçeniz dahilinde temiz bir privilege almanız için ekstra 10.000 lira ekleyebilmeniz gerekiyor bu yüzden yukarıda söylediklerimi dikkate almayın.
    Size 1.6 benzinli lpg li temiz bir megane sport tourer expression öneririm. Cam tavan falan gibi opsiyonlara kesinlikle takılmayın. Alacağınız expression donanım seviyesindeki araçta mutlaka ek olarak TEKNOLOJİ PAKET olsun.
    Bu pakette expression a ek olarak,

    Çift Bölgeli elektronik klima
    Elektrikle katlanan ısıtmalı yan aynalar
    Park sensörü
    Yağmur sensörü
    Otomatik yanan farlar

    Bulunuyor. Eğer bu pakete sahip bir araç almassanız bomboş bir megane sport tourer almış olursunuz ki o zaman başka alternatiflere yönelmenizi öneririm. Astra H cosmo stationwagon, peugeot 308 sw, corolla verso, focus 2 sw gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 19 Temmuz 2014; 14:21:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUĞRULBEKÇİ

    Aracım 34GR2124 plaka resim atmak istiyorum ama yapamıyorum galiba font düşürmem lazım iPhone dan nasıl yapıyoruz bunu Zahmet olmaz ise bunu nasıl yapparım birde bu konu ile alakalı bir bölüm varsa okumam için boşuna sizlerin kafasını ağrıtmayayım

    Merhaba, telefonunuzdan google'a girip resim download sitelerinden bir tanesini açınız (Örneğin hizliresim.com ), daha sonra yüklemek istediğiniz fotoğrafı seçip yükleyiniz. Yükleme işlemi tamamlandığında size farklı bağlantılar verecek. Bu bağlantılardan sonu jpg veya png olanı kopyalayınız. Son olarak forumda metin yazma kısmının üzerinde s image butonu var ona tıklayınız. Çıkan iki parantezli image sözcüğünün arasına kopyaladığınız linki yapıştırınız.




  • Bu arada ilandaki beyaz mst kaldırıldı. Güzel bir expression + teknoloji paketli araç idi. Üstelik cam tavan ve navigasyonda vardı sanırım. Eğer kazası belası yoksa fiyatıda iyiydi. En büyük eksikleri deri direksiyon ve hız sabitleyici idi. Foruma gelmiştir inşallah.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-cok-temiz-kiz-gibi-bakildi-172344644/pasif-ilan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 19 Temmuz 2014; 14:20:30 >




  • iyi akşamlar . LASTİK BASINCI için soran arkadaşa .: 2 defa lastik basınç göstergesi varolan araç kullandım. birinde hiç ama hiç işime yaramadı çünkü lastiklerim çok iyidi. diğerinde lastikler iyi olduğu halde başıma bir sürü iş açtı. gösteriyor göstermiyor yalnış gösteriyor. sorun var diyor inip bakıyorsunuz sorun yok. götür baktır . çıkart havasını tekrar bas 60 a kadar sonra indir 32 ye kadar. yok bilgisayara bağla. ayrıca sibopları pahalı . ben hiç randıman alamadım. ve o sistemi gereksiz buluyorum. aracı 2. el alıyorsanız gitip kaliteli sıfır lastik alacaksınız . bastığınız yere dikkat edeceksiniz ve lastiklerin havasını formunu arada kontrol edeceksiniz. benim 2 hafta önce 30 bindeki cont. lastiğim balon yaptı. bir taşın üzerinden mecburi geçtim. balonu ben gördüm ama lastik basınç uyarıcısı olsaydı bunu söylemezdi.
    bir başka konu ..şuan arabamda cc denilen HIZ SABİTLEYİCİ var ve ben arada yol yaparım. geçen ay tüm ege ve akdeniz yaptım ama cc yi kullanacak pek yol bulamadım. izmir aydın otobanı hariç. belki ben alışık değilim ama yollar kamyon vs dolu .ikide bir ya solluyorsunuz yada virajlara giriyorsunuz ve hız düşürüyorsunuz..




  • Arkadaslar mst aracini sattim edc 1.5 dizel .. gt 1.6 mst duz almayi dusunuyorum .. araba yi kullanan arkadas varmi artilari eksileri bilgisi olan arkadas varsa paylasabilirmi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: himzo

    iyi akşamlar . LASTİK BASINCI için soran arkadaşa .: 2 defa lastik basınç göstergesi varolan araç kullandım. birinde hiç ama hiç işime yaramadı çünkü lastiklerim çok iyidi. diğerinde lastikler iyi olduğu halde başıma bir sürü iş açtı. gösteriyor göstermiyor yalnış gösteriyor. sorun var diyor inip bakıyorsunuz sorun yok. götür baktır . çıkart havasını tekrar bas 60 a kadar sonra indir 32 ye kadar. yok bilgisayara bağla. ayrıca sibopları pahalı . ben hiç randıman alamadım. ve o sistemi gereksiz buluyorum. aracı 2. el alıyorsanız gitip kaliteli sıfır lastik alacaksınız . bastığınız yere dikkat edeceksiniz ve lastiklerin havasını formunu arada kontrol edeceksiniz. benim 2 hafta önce 30 bindeki cont. lastiğim balon yaptı. bir taşın üzerinden mecburi geçtim. balonu ben gördüm ama lastik basınç uyarıcısı olsaydı bunu söylemezdi.
    bir başka konu ..şuan arabamda cc denilen HIZ SABİTLEYİCİ var ve ben arada yol yaparım. geçen ay tüm ege ve akdeniz yaptım ama cc yi kullanacak pek yol bulamadım. izmir aydın otobanı hariç. belki ben alışık değilim ama yollar kamyon vs dolu .ikide bir ya solluyorsunuz yada virajlara giriyorsunuz ve hız düşürüyorsunuz..

    Bizde uzun yolda peugeot 407 ile lastik basıncı konusunda sıkıntı yaşadık resmen bizi kaç kere durdurup lastikçi aratıp rezil etti. lastik basıncı tüm lastiklerde kesin olarak doğru olduğu halde uyarı verip durdu bu donanım bence biraz sıkıntılı. Aracımda bu özellik olmadığı için sevinmiştim




  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    sayın Marmaratic
    verdiğiniz detaylı cevap ve bilgiler için çok çok teşekkür ederim.
    yapacağım araştırmaları bu detaylar doğrultusunda devam ettireceğim.
    son aile içi görüşmemizde kriterlere otomatik vites de eklenmiş oldu eşimin de aracı rahat kullanabilmesi için, zaten şu ana kadar 1.4 ve 1.6 motor için gördüğüm nadir ilanlarda bu seçenek bulunmuyordu.
    EDC için de önerileriniz var mıdır? @Marmaratic
  • ozgurozbek O kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle benim kendi düşüncelerimi soracak olursanız, güncel şanzımanları 4 gruba ayıralım

    Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar
    Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar
    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar
    CVT şanzımanlar.

    Kısa bir özet geçmeye çalışacağım.

    Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar manuel şanzımanın otomatikleştirilmesi mantığıyla çalışır. Yani araç aslında manueldir sizin yerinize birisi debriyaja basıp vites değiştirir. Bu şanzımanın en belirgin kusuru 1-2-3 vites geçişlerinin çok sarsıntılı olması, vites küçültmesinde aracın yığılması ve rampalarda aracı geri kaçırmasıdır. Bu yüzden eğer tek kavrama yarı otomatik şanzıman tercih edilecekse mutlaka yokuş kalkış desteği olmalıdır. Özellikle geri geri yokuşta park edecekseniz yandınız demektir. Özetle eksi yanı konforsuz olması diyebiliriz. Artılarına gelirsek tüketim değerini yükseltmez, masraf açma olasılığı düşük, ayrıca açsada onarım maliyetleri düşük olur. Örneğin C4 dizel ve tek kavramalı yarı otomatik şanzıman kullanıyor. Ciddi anlamda ekonomik bir araç.

    Çift kavramalı yarı otomatik vitesler, tek kavramanın kusuru olan konforsuzluğu ortadan kaldırıyor. Örneğin siz 2. vitese geçerken, diğer kavrama aracı 3. vites için hazırlıyor. Bu sayede çok hızlı vites geçişleri ve çok konforlu bir sürüş izlenimi sağlıyor. Bu teknoloji kağıt üzerinde çok başarılı. Az yakıyor, performanstan hiç çalmıyor, vites geçişleri çok başarılı. Gel gelelim çift kavrama teknolojisini klasik bir tam otomatik ile karşılaştırırsak çok bebek çağında bir teknoloji diyebiliriz. Çift kavramanın eksik yönü sorunsuzluk anlamında rüştünü ispat edememiş olması. DSG şanzımanla ilgili kavrama, mekatronik ve beyin değişimlerini çok sıklıkla duyuyorum. Bundan muzdarip tanıdığımda var. Üstelik şanzıman değişiminde çıkan tutar garanti kapsamında değilseniz serviste 15.000 lira. Yanlış duymadınız. Garanti kapsamında ise aracınız, yada iyi niyet garantisi altında iseniz 5.000 lira ödeyip çıkıyorsunuz işin içinden. EDC'ye gelirsek mekatronik kullanmadığı için bu konuda sorun duymadım hiç. Genelde 1-2 vites geçişlerinde sarsıntı sorunu görülüyor. Servis bunun için yazılım yüklüyor fakat başarısı tartışılır. EDC kullanıcısı arkadaşlar yorumlayacaktır. Yada İstanbul gibi trafiği yoğun bir şehirde yaşamıyorsanız bu kararsızlık sizin için sorun olmaz. Onun haricinde duyduğum tek sorun bir kaç sayfa önce megane sport tourer edc kullanıcısı bir arkadaşımız paylaştığı edc beyni değişimi idi. Ben ilk kez duydum bunu. Araştırmak lazım. Garanti kapsamında değiştirmişler. En azından mais araçların arkasında duruyor. Yalnız garanti bitiminden sonra servisin izleyeceği yol muallak.

    Tam otomatik şanzımanlar için kısaca sorunsuz, konforlu, yakıtı fazladan 1.5 litre yaktıran ve performansı biraz olsun törpüleyen şeklinde bahsedebiliriz. Bu şanzımana sahip araçlarda ayağınızı frenden çektiğiniz an hareket etmeye başlar. Trafik için müthiştir. Şuan bu şanzımana sahip alabileceğiniz dizel araçlar hyundai'de mevcut. Ve ciddi anlamda çok yakmasına karşın iyi gitmiyor. Aktarmadaki başarısızlığı var burada.
    Tam otomatik şanzımanın şuan gelebileceği en iyi hali bmw de kullanılan 8 ileri zf'in şanzımanıdır. Performanstan çalmaz, ekonomiyi bozmaz, sorun çıkarmaz. Bmw nin aktarmadaki başarısınıda ekleyince ortaya kusursuzluk çıkıyor. Keşke premium olmayan markalarda da bu tür bir şanzıman kullanılsa isteriz.

    CVT şazımanlarda çalışma prensibi çark mantığına dayanır ve sonsuz vites sayısı sunar. Vites geçişlerini mekanik olarak hiç hissetmezsiniz. Sorunsuzluğu kullanılan markadan modele kadar değişiklik gösteriyor. Manuel kullanımda 6-7 ileri vites sunar genelde. Beğenilmeyen yönü ruhsuz olması diyebiliriz.

    Sonuç olarak, beklentilerinize uygun şanzıman türünü seçtikten sonra çok fazla seçenek kalmıyor. Megane 4 ünde çıkması yakındır. Bekleyip göreceğiz firmaların şanzıman ve motor kombinasyonlarını ne şekilde sürdüreceklerini. Bu arada rica ederim biraz olsun yardımcı olabiliyorsak ne mutlu. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 21 Temmuz 2014; 15:22:18 >




  • merhaba arkadaşlar
    aşağıda linkini verdiğim aracın hasarı için ne düşünürsünüz?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2012-megane-sport-tourer-1%2C5-dci-edc-privilege-168506954/detay
  • ansiklopedik açıklama tadında :):)
    Ellerine sağlık
  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    ben bu mesajınız için de çok teşekkür ederim, bu kadar zaman ayırıp da detaylı bilgi paylaştığınız için.
  • Estağfirullah ben teşekkür ederim.
  • pahalı olduğu için 1,6 dci alamadığımdan 1,5 dci mst düşünüyorum...esp ve perde hava yastığı hangi yıl ve donanımda mevcut



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 23 Temmuz 2014; 16:43:49 >
  • 
Sayfa: önceki 466467468469470
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.