Şimdi Ara

Yeni Mazda 3 Sedan Testi (Otopark.com) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
1
Favori
6.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Mazda bayi ve servis ağını genişletip, periyodik bakımı yılda 1'e çekmedikce ülkemizde pek satış yapması mümkün değil. Ayrıca atmosferikte inat etmeyi bırakıp verimli turbo motorlar kullanması lazım.

    Verimliden kasıt nedir ? Turbolu araçlar, yük altında müthiş yakıt tüketirler.

    Mazdanın bu motorunun kompresyon oranı 14. Benzinli motorlarda verimin parametresi sıkıştırma oranı olduğundan, termik verimi en yüksek motordur diyebiliriz. Turbolu araçlarda vuruntu tehlikesi nedeniyle sıkıştırma oranı arttırmak çok zordur.

    Turbolu motorların volumetrik verimi daha yüksektir. Ancak halkımızın bildiğinin aksine, yakıt ekonomisinin bilimsel parametresi L/100 km DEĞİLDİR.

    Özgül yakıt sarfiyatının birimi g/ kW h tir. Bu parametre, sizin motorunuzun, 1 kw gücü, bir saat boyunca üretmek için kaç gram yakıt harcadığını tespit eder. Mesela çoğu kamyon , otomobillerden daha ekonomiktir yakıtta. Nasıl yani ??

    Kamyondan 100-150 kW güç istediğinizde 60 gram yakıt tüketiyorsa, sizin aracınız 100-150 kW güç istendiğinde 100 gram yakıt tüketiyor. Bu yüzden daha ekonomik. Büyük motorların, özgül yakıt sarfiyatı daha azdır. Bu nedenle aynı kasaya takılmış, daha büyük motor, aynı güç istendiğinde küçük motordan daha az yakar. Örneğin aynı kasada 1.6 civic şehir içi 10 litre yakıt tüketirken, 1.8 civic 9.5 litre tüketir. Kaynak : autodata.net / Civic VIII sedan.

    Yakıt konusunda L/100 km den bakarsanız aldanırsınız.

    Turbolu motorların bu anlamdaki durumu aldatmacadan ibarettir. Evet düşük devirlerde daha ekonomik olabilir. Fakat burada motordan kaç kW güç istediğiniz önemli. 1.2 turbo motor, bayıra geldiğinde daha çok yüklenecek ve daha fazla yakacaktır. Bu nedenle kullanıcılar 6 litre ortalama da görebilir, 12 litre de görebilir.

    Verimliden kasıt küçük hacimden yüksek güç ve tork oranı, yakıt verimliliği değil. Ben yakıt tüketimi olarak bakmıyorum konuya çekiş olarak bakıyorum. Sonuçta araçlarımızla sürekli dik rampalarda yarış yapmıyoruz "müthiş" tüketimleri olsun. Ayrıca yakıt verimine de bakarsak; bugün turbo motorlu araçların genel şehir içi tüketim oranları düşük torklu atmosferik motorlu araçlardan daha düşük. Üstelik bunu daha iyi hızlanıp daha iyi çekiş vererek sağlıyorlar. Bu kadar teknik konuşmanıza gerek yok sonuç değişmiyor benim şu anki aracımda piyasadaki motorlardan gayet yüksek orana sahip bir motor ama sonuç fark etmiyor. Bu motorlar ancak daha düşük oranlı sıkıştırmaya sahip atmosferiklere göre bik miktar avantaklılar. Tork değerleri yine yüksek devirlerde elde edildiğinden devirli sürülmeye ihtiyaç duyuyorlar ve yine turbo motorlu akranlarından daha fazla yakıt tüketiyorlar. Üstelik bunu daha düşük performans ve düşük çekiş hissiyatıyla yapıyorlar. Uzatmaya gerek yok atmosferiğin olayı devirli tutmaktır yoksa verim kaybı yüksek. Turbolarda buna ihtiyaç yok ve düşük hızlı şehir içi trafiğinde kalkışta, ani hızlanmalarda, rampalarda, sollamalarda her zaman daha avantajlılar ve torktan dolayı gaza fazla yüklenmeye dolayısıyla devri yükseltmeye fazla ihtiyacınız olmadığından genel ortalama yakıt tüketimleri yine atmosferiklerden aşağıda kalıyor.

    Dolayısıyla ben aynı argümana devam ediyorum devir turbo devri, ve mazda, honda gibi üreticiler halk araçlarında atmosferik motorda diretmeye devam ettikleri sürece pazarı turbo sunan rakiplerine kaptırmaya muhtaçlar.

    O kadar kamyon örnekleri, termik verimler vs anlatmışsınız da şunu bana söyleyebilirmisiniz? mazdanın 1.5 atmosferiği, 1.5 turbo benzinli bir motordan daha avantajlıdır diye? Söyleyemezsiniz, iş burda bitiyor.

    Benzinli motor yüksek çekiş ve ivmelenme sunabilmek için, devirli sürülmeye muhtaç bir motor tarzı. Devirli sürüş = yüksek tüketim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 25 Mart 2015; 14:50:31 >




  • Her kriterde iyi madem satılsın arkadaş, herkes aptal arabadan anlamıyor bi Mazda alanlar ve yapanlar anlıyor

    Bıktım bu Mazda muhabbetinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende diyordum bu yeni Mazda 3'ü nasıl geçtim, 1.6 TDI ile, performansı harbiden kötüymüş o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O kadar kamyon örnekleri, termik verimler vs anlatmışsınız da şunu bana söyleyebilirmisiniz? mazdanın 1.5 atmosferiği, 1.5 turbo benzinli bir motordan daha avantajlıdır diye? Söyleyemezsiniz, iş burda bitiyor.

    Benzinli motor yüksek çekiş ve ivmelenme sunabilmek için, devirli sürülmeye muhtaç bir motor tarzı. Devirli sürüş = yüksek tüketim.

    Araya girmek gibi olmasın da, Mazda'nın bu 1.5, 1.6 turbo'lara rakip motoru 1.5 olanlar değil, 2.0lt 120hp ve 165hp olanlar. 2.0lt 120hp olanın da kağıt üzeri değerleri rekabetçi, 120hp olmasına rağmen 0-100kmh 8.9 saniye, ortalama tüketimi 5.1lt. Belki turbo'lar gibi patlayıcı tork üretimi yok ama 2.0lt motorun doğal torku da gayet yeterli görüldüğü üzere.

    Diğer üreticilerin turbo+direkt enjeksiyonla yaptığını, Mazda direkt enjeksiyon+yüksek hacim+yüksek kompresyon oranı ile yapıyor. termal verimliği yüksek tutuyorlar, maksimum tüketim de turbo'lar gibi coşmuyor.
    Eğer ben ülke mülke vergi sistemi anlamam, Mazda tr'de bu motoru sunup 1.4-1.6 turbolara göre zayıf kalıyor, getirselermiş 2.0 olanları bu onların problemi diyorsanız, diyecek bişeyim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O kadar kamyon örnekleri, termik verimler vs anlatmışsınız da şunu bana söyleyebilirmisiniz? mazdanın 1.5 atmosferiği, 1.5 turbo benzinli bir motordan daha avantajlıdır diye? Söyleyemezsiniz, iş burda bitiyor.

    Benzinli motor yüksek çekiş ve ivmelenme sunabilmek için, devirli sürülmeye muhtaç bir motor tarzı. Devirli sürüş = yüksek tüketim.

    Araya girmek gibi olmasın da, Mazda'nın bu 1.5, 1.6 turbo'lara rakip motoru 1.5 olanlar değil, 2.0lt 120hp ve 165hp olanlar. 2.0lt 120hp olanın da kağıt üzeri değerleri rekabetçi, 120hp olmasına rağmen 0-100kmh 8.9 saniye, ortalama tüketimi 5.1lt. Belki turbo'lar gibi patlayıcı tork üretimi yok ama 2.0lt motorun doğal torku da gayet yeterli görüldüğü üzere.

    Diğer üreticilerin turbo+direkt enjeksiyonla yaptığını, Mazda direkt enjeksiyon+yüksek hacim+yüksek kompresyon oranı ile yapıyor. termal verimliği yüksek tutuyorlar, maksimum tüketim de turbo'lar gibi coşmuyor.
    Eğer ben ülke mülke vergi sistemi anlamam, Mazda tr'de bu motoru sunup 1.4-1.6 turbolara göre zayıf kalıyor, getirselermiş 2.0 olanları bu onların problemi diyorsanız, diyecek bişeyim yok.



    Neden rakip değil? Ülke pazarında bu motorun rakibi 2 litre motordur diye düşünen kaç kişi çıkar sizce? Motor kıyaslamaları yakın hacimlerde yapılır ve bu motorun rakibi de gayet 1.4-1.6 arası turbo motorlardır. Sizin karıştırdığınız husus "rakibi" olması değil performans "dengi" olmasıdır. Yani ancak 2 litre atmosferiğiyle performansta denk olabiliyor onda da o motorun rakibi değil. Fiyat olarak da değil zaten.


    Şimdi eğri oturalım doğru konuşalım hiçbirimiz yarış sürücüsü değiliz ve günlük hayatta normal değerlerde araçlarımızı sürüyoruz ve devir aralığımız nadiren 4binleri geçer. Düşük devirde zorlanmadan torkla ilerlemek varken, diğerinde motor çekmeyeceği için vites düşürür yine deviri arttırırsınız. Dolayısıyla tüketiminiz yine turbodan yüksek olur. Şehir içinde yaptığımız hızlar nedir en fazla 80-100. Bu aralıklara kadar yüksek toklu motorları sakince kullanmak her zaman iyi ekonomi sağlar. Atmosferikte buna yakın bir çekişi yakalamak için bile daha devirli kullanırız, e birde devirlendikçe hoşumuza gider deviri arttırmaya da devam ederiz sonuç katalogdan alakasız tüketim. Yani realitede atmosferikler asla ekonomik kalmıyorlar küçük hacim turboların ve turbo dizellerin yanında. Üstelik ivmelenmeleri de kötü(küçük hacimleri konuşuyoruz). 2. litre tabiki iyi hızlanır silindir hacmi %25 daha fazla, krank büyük, pistonlar büyük, motor ferah, siz bir de 2litre atmosferikle 2litre turbo motoru kıyas edin bakın nasıl bir tablo ortaya çıkar.




  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Hem Mazda hem VW araca sahibiz o yuzden fanboy falan yazmasin kimse. Siz demissiniz ya yurtdisinda baska uygulama turkiyede baska buna kizarim diye bende diyorumki VW nin garantisi neden disarda 10 yil iken tr de 2 yil. Ikiside ayni araba degil mi ? Alin size ulkeye ozel uygulama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Hem Mazda hem VW araca sahibiz o yuzden fanboy falan yazmasin kimse. Siz demissiniz ya yurtdisinda baska uygulama turkiyede baska buna kizarim diye bende diyorumki VW nin garantisi neden disarda 10 yil iken tr de 2 yil. Ikiside ayni araba degil mi ? Alin size ulkeye ozel uygulama.

    Tamam da Vw nin yaptığı Ford un yaptığı Opel in yaptığı Renault un yaptığı Mercedes in yaptığı yanlışlar Mazda nın yanlışını haklı mı kılar?

    (O markalar sadece örnek.Daha da çoğaltabilirsiniz)
  • VW bu ülkedeki en adi otomobil firması. Çakılı çivileri yok bu ülkede ama en çok satan otomobil firması. DSG konusunda yaptıkları, şikayetçi müşterileri tehdit etmeleri, ortaya çıkan sorunların sosyal medyada yayılmaması için müşterisine her türlü çirkefliği yapan bir firma. Mazda'nın yanlışlarını tartışıyoruz, 6 aylık bakım aralığı nerden bakarsanız bakın müşterileri keriz yerine koymaktan ibaret. Benim kızdığım nokta daha az bakım ücreti ödüyoruz varsın 6 ayda bir olsun denilmesi.
  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Eger iki bakim fiyati diger firmalarin tek bakimina denk veya yakin oluyorsa benim acimdan sikinti yok hatta mutlu olurum aracin daha cok kontrol edilmesinden ancak dediginiz gibi fiyatlar pahali ise yanlis yolda gidiyorlar. Ben bakim fiyatlarini bilmiyorum zaten bizdeki mazda eski model.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Bakim konusunda eger iki bakim toplami baska markalarin tek bakimina denk veya yakin oluyorsa benim icin sikinti yok sonucta arac daha cok kontrolden gecicek ancak pahali ise yaptigi yanlistir yukarda bir arkadas iki bakimin tek bakim fiyatina denk oldugunu yazdigi icin boyle dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğer markalardan hiçbir farkı yok hatta daha pahalı bakım ücretleri.

    Castrol motor yağı;102.00 tl
    Yağ filtre kartuşu:13.07 tl
    Polen filtresi: 77.55 tl
    Fren balata temizleyicisi:10.0 tl
    Cam suyu : 4tl
    Element air filter: 40,61 tl
    Rot balans ayarı: 75,00 tl
    Servis ücreti; 175,00 tl
    Parça net tutarı:247,23 tl
    İşçilik net tutarı:250 tl

    Toplam 497,23 tl +kdv=586,73 tl
    http://www.mazdaclubtr.com/topic/21455-mazda-3-70000-bak%C4%B1m%C4%B1nda-fahi%C5%9F-fiyat/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin
    Ancak kendi araçları otopark tarafından teste tabi tutulup, araçları bu kadar beğenilmeyen insanların burada kötülemek için bin dereden su getirmesinin tek tanımı var: Trajikomik.

    Son zamanlardaki en isabetli yorumlardan. Adam kendi arabası beğenilmeyince diğerlerine ifrit oluyor, saldırmaya başlıyor. İşin kötü yanı neden beğenilmediğinden de habersiz, kendi arabasının 2 tane düzgün test editörü tarafından 3-4 günde kendisinden daha iyi anlatıldığını görünce daha da delleniyor.

    Birde teknik verici tayfası bunlar. kağıt üzerindeki teknik verilere bakar, karne usülü toplama yapıp hangi arabanın mantıklı olduğu konusunda ahkam keserler. Sürüş keyfi diye bişey yoktur literatürlerinde, arabanın direksiyonuna, süspansiyonuna, mekanik sağlamlığına, işçiliğine para dökülmüş dökülmemiş umrunda değil, zaten anlayacak kapasite de yok. Bagaj dışardan mı yatıyor, hacim küçük mü, camlar da ışık varmı yok mu, ikinci el akar mı, şekil şemal yakar mı, az yakar çok kaçar mı al gitsin. Sonra dön başla başka ne araba varsa çamurlamaya.

    Birde şunu unuttun direksiyonda mute tuşu var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her gördüğümde kitlenip kalıyorum 3-4 gün önce barajyolunda(adana) gördüm kırmızı renkliydi , özellikle hava kararmak üzereyken ön farlarını yakmış tam karşınızdan geliyorsa konsept araba izlenimi veriyor etraftaki arabalarla kıyaslayınca :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Bakim konusunda eger iki bakim toplami baska markalarin tek bakimina denk veya yakin oluyorsa benim icin sikinti yok sonucta arac daha cok kontrolden gecicek ancak pahali ise yaptigi yanlistir yukarda bir arkadas iki bakimin tek bakim fiyatina denk oldugunu yazdigi icin boyle dedim.

    Diger markalarla ayni.Diger arkadaslarin dedigi fiyat belli zamanlarda ozel indirimler denk gelince oluyor.O da oyle diger markalarin tek bakimi=mazda iki bakim seklinde degil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Diğer markalardan hiçbir farkı yok hatta daha pahalı bakım ücretleri.

    Castrol motor yağı;102.00 tl
    Yağ filtre kartuşu:13.07 tl
    Polen filtresi: 77.55 tl
    Fren balata temizleyicisi:10.0 tl
    Cam suyu : 4tl
    Element air filter: 40,61 tl
    Rot balans ayarı: 75,00 tl
    Servis ücreti; 175,00 tl
    Parça net tutarı:247,23 tl
    İşçilik net tutarı:250 tl

    Toplam 497,23 tl +kdv=586,73 tl
    http://www.mazdaclubtr.com/topic/21455-mazda-3-70000-bak%C4%B1m%C4%B1nda-fahi%C5%9F-fiyat/

    Dostum 70000 bakımından bahsediyon bu bakımda tekerlekler sökülmüş temizlenmiş rot balans yapılmış daha ne olucak servis bu kardeşim servis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu eleman adam gibi eksilerini söyleseydi , kapanışı aşık oldum falan diye yapmasaydı bu konu bu kadar tartışılmazdı. Objektiflikten uzak tabirler kullandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    6 ayda bir bu kadarsa gercekten pahaliymis birde diger markalarda rot balans yok servis iceriginde kendisi mi istemis acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu eleman adam gibi eksilerini söyleseydi , kapanışı aşık oldum falan diye yapmasaydı bu konu bu kadar tartışılmazdı. Objektiflikten uzak tabirler kullandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O kadar kamyon örnekleri, termik verimler vs anlatmışsınız da şunu bana söyleyebilirmisiniz? mazdanın 1.5 atmosferiği, 1.5 turbo benzinli bir motordan daha avantajlıdır diye? Söyleyemezsiniz, iş burda bitiyor.

    Benzinli motor yüksek çekiş ve ivmelenme sunabilmek için, devirli sürülmeye muhtaç bir motor tarzı. Devirli sürüş = yüksek tüketim.

    Araya girmek gibi olmasın da, Mazda'nın bu 1.5, 1.6 turbo'lara rakip motoru 1.5 olanlar değil, 2.0lt 120hp ve 165hp olanlar. 2.0lt 120hp olanın da kağıt üzeri değerleri rekabetçi, 120hp olmasına rağmen 0-100kmh 8.9 saniye, ortalama tüketimi 5.1lt. Belki turbo'lar gibi patlayıcı tork üretimi yok ama 2.0lt motorun doğal torku da gayet yeterli görüldüğü üzere.

    Diğer üreticilerin turbo+direkt enjeksiyonla yaptığını, Mazda direkt enjeksiyon+yüksek hacim+yüksek kompresyon oranı ile yapıyor. termal verimliği yüksek tutuyorlar, maksimum tüketim de turbo'lar gibi coşmuyor.
    Eğer ben ülke mülke vergi sistemi anlamam, Mazda tr'de bu motoru sunup 1.4-1.6 turbolara göre zayıf kalıyor, getirselermiş 2.0 olanları bu onların problemi diyorsanız, diyecek bişeyim yok.



    Neden rakip değil? Ülke pazarında bu motorun rakibi 2 litre motordur diye düşünen kaç kişi çıkar sizce? Motor kıyaslamaları yakın hacimlerde yapılır ve bu motorun rakibi de gayet 1.4-1.6 arası turbo motorlardır. Sizin karıştırdığınız husus "rakibi" olması değil performans "dengi" olmasıdır. Yani ancak 2 litre atmosferiğiyle performansta denk olabiliyor onda da o motorun rakibi değil. Fiyat olarak da değil zaten.


    Şimdi eğri oturalım doğru konuşalım hiçbirimiz yarış sürücüsü değiliz ve günlük hayatta normal değerlerde araçlarımızı sürüyoruz ve devir aralığımız nadiren 4binleri geçer. Düşük devirde zorlanmadan torkla ilerlemek varken, diğerinde motor çekmeyeceği için vites düşürür yine deviri arttırırsınız. Dolayısıyla tüketiminiz yine turbodan yüksek olur. Şehir içinde yaptığımız hızlar nedir en fazla 80-100. Bu aralıklara kadar yüksek toklu motorları sakince kullanmak her zaman iyi ekonomi sağlar. Atmosferikte buna yakın bir çekişi yakalamak için bile daha devirli kullanırız, e birde devirlendikçe hoşumuza gider deviri arttırmaya da devam ederiz sonuç katalogdan alakasız tüketim. Yani realitede atmosferikler asla ekonomik kalmıyorlar küçük hacim turboların ve turbo dizellerin yanında. Üstelik ivmelenmeleri de kötü(küçük hacimleri konuşuyoruz). 2. litre tabiki iyi hızlanır silindir hacmi %25 daha fazla, krank büyük, pistonlar büyük, motor ferah, siz bir de 2litre atmosferikle 2litre turbo motoru kıyas edin bakın nasıl bir tablo ortaya çıkar.

    Böyle bişey yok, bütün dünyada farklı hacimler farklı tipler fyat/rekabet denkliği olduğu müddetçe birbiri ile rakip kılınabilir, 2.5 turbo 4.0 atmosferiğe de rakip olur, 3.8TT 6.0 V12'ye de olur, kimisi o yolu seçer kimisi bu yolu.

    Neden 2.0lt atmosferikle, 2.0lt turbo motoru kıyas ediyorum ki? VW 2.0lt turbo GTI'ı aynı paraya mı satıyor, 2.0lt atmosferik Mazda ile?
    Şimdi fiyat konusunu bütün denklemin içinden atıp, doğrudan motor hacmine odaklanıyorsan karşı taraf ta derki bende turbo'yu saymıyorum kardeşim, o adam turbo kullanıyor, ben kullanmadan bu gücü alıyorum, rakip görmüyorum der, turbo olan dopingli falan der geçer gider. Sen şimdi aynı muameleyi motor hacmine yapıyorsun.

    VW, Golf 1.4 tsi 125hp motorunu Mazda 3'ün 2.0 120sinden ucuza satar, sanki 2 sınıf alt motormuş gibi, amenna, lafım yok. Fakat eğer Mazda 3 2.0 daha ucuzsa tutup hacimi fazla bana ne ben saymam demenin de hiçbir mantığı yok.

    Mazda'nın gittiği yol bir tercihtir, karşılığı da teknik verilerle sabittir, saçma sapan cc hesabı yapmayan gelişmiş ülkelerde de yöntemlerinin doğruluğu ortadadır.




  • Arkadaşlar rot balans 75 TL düşün hadi 520 TL standart parça fiyatları tutmuş. 70.000 bakımı ağır bakım değildir standart bir bakım.

    Neyse benim açımdan konu kapanmıştır, 6 ayda bir 500 TL verip 1 iş gününüzde bu işlerle uğraşmak istiyorsanız saygı duyarım.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.