Şimdi Ara

Yeni lastik aldım Yakıt çok arttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
2
Favori
4.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 28
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 10
  • Ortalama Mesaj Aralığı 15 gün 7 saat 26 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • quatrros (10 mesaj) İsmail Emre Hoca (6 mesaj) predator93 (4 mesaj) NazımHikmetRan (3 mesaj) faho (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (27 mesaj) Mini (3 mesaj) Uygulama (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar Astra g 1.6 16 v manuel aracım ve üzerinde 5 yıllık Continental premium contact 5 vardı ve eskidiği için falken 310 ecorun lastik aldım sıfır yakıt çok fazla arttı.Lastik çok konforlu ve sessiz ama yakıt olayı çok canımı sıktı.Birkac defa olctum aracım 100 lira LPG ile 310-320 km yol yapıyordu (LPG 3.30)
    Falken taktiktan sonra defalarca denedim aynı yıllarda aynı şartlarda 270 km ancak gidiyor fark çok fazla geldi bana
    Bu arada eski lastiklerim artık kabak olmuştu.Acaba bunlar yeni olduğu için yuvarlanma direnci veya yeni dişlerden dolayı yola tutunma katsayısı daha yüksek olduğundan mıdır?Veya lastiklerin de bir rodaj süresi var mıdır?ilerde düzelir mi biraz daha acep?
    Ek: Continental varken lastik basıncı önler 32 arkalar 34 idi Orijinal lastik basıncı ne kadar bilmiyorum ama falkenleri takarken lastikçi hepsini 35 yaptı.Bu sebep olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quatrros -- 29 Mayıs 2019; 23:36:45 >



    |
    |
  • dediğnize göre conti ile 9.7 lt/100 yakarken falken 11.2lt/100 yakmış. 1.5 lt fark var. her harf uzun yol tüketiminde 0.1 lt/100 etki ediyor diye biliyorum. A sınıfı 5 lt yakarken C sınıf 5.2 lt, E sınıf 5.4 lt .

    ş.içinde 0.2lt/100 etki etse yine 1.5lt kadar fark etmez.
  • Yarbay
    4904 Mesaj
    Continin kullandiginiz modeli daha az yuvarlanma direncine sahiptir falken 310 dan.Testlerdede tek olumsuz taraf olarak yuvarlanma direnci gosterilmistir ama 5 yillik kullanimda eco efekti en ust duzeye cikmis olmaktadir continin.Taban sertlesmis ki eco urunlerde bir nolu eskiden beri yapilan recete sert bir tabandir ki,sizinki bunun cok otesine gecmistir.
    Bakin bir de kimsenin aklina gelmeyen durumlar var.Tum kastikler ayni olcu olsa bile agirliklari ciddi farklara ulasabilir %20 gibi.Bu bile sekilde motorun devirlenmesinde fark yaratir ama siz yine lastik havalarina bakin.
    İlaveten aldiginiz model okdukca iyi bir urundur.
    Gule gule kullanın.
  • Yarbay
    5279 Mesaj
    %10 fark çok fazla kış lastiği olsa neyse de , birkaç depo dene bakalım sonuç hep aynı mı çıkacak ?
  • Yüzbaşı
    835 Mesaj
    Aynı sorunu bende petlasta yaşamıştım.
    Öncekiler michelin idi.
    Lastikleri degiştirmek zorunda kaldım.
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Evet hocam Conti premium contact 5 ilk taktiğimda işte budur demiştim.Falken 310 da da aynı şeyi söyledim konfor olarak contiden hiç farkı yok belki de daha sessiz bir lastik yola tutunma kasislerdeb çukurlardan vs geçerken hiç hissettirmiyor bile ayrıca yolda giderken de çok sessiz contiden daha iyi bu konuda ama işte bu yakıtın çok fazla artması can sıkıcı oldu
    |
    |
    froster2006 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    %10 fark çok fazla kış lastiği olsa neyse de , birkaç depo dene bakalım sonuç hep aynı mı çıkacak ?
    Evet deneyeceğim aynı sonuçlar çıkarsa mecbur değiştireceğim bu güzel lastikleri.
    |
    |
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bu denli artmış mıydı yakıt?
    Peki lastikleri değiştirdikten sonra düzeldi mi ?
    |
    |
    NazımHikmetRan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7352 Mesaj
    Lastik almadan önce etiket değerlerine bakmak lazım.Lastiğinizin yakıt değeri C desibeli 67 ve ıslak zemin A yani yakması normal keşke almadan önce bunlara baksaydınız ha şu ne ka ekmek o ka köfte contiden falken attan eşeğe geçmek gibi
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hayır 195 60 15 ebatta falken yakıt sınıfı E ıslak A
    |
    |
    defiant82 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7352 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    Hayır 195 60 15 ebatta falken yakıt sınıfı E ıslak A
    Tmm o zaman daha kötüymüş
    |
    |
  • Yarbay
    3707 Mesaj
    dediğnize göre conti ile 9.7 lt/100 yakarken falken 11.2lt/100 yakmış. 1.5 lt fark var. her harf uzun yol tüketiminde 0.1 lt/100 etki ediyor diye biliyorum. A sınıfı 5 lt yakarken C sınıf 5.2 lt, E sınıf 5.4 lt .

    ş.içinde 0.2lt/100 etki etse yine 1.5lt kadar fark etmez.
  • Teğmen
    235 Mesaj
    Lastik secimi yakit konusunda cok önemli gercekten. Kesinlikle etiket degerlerine dikkat etmek gerek. Yakit tasarrufunu önemsiyorsaniz B den aşşasini almayin.
    |
    |
  • Yarbay
    5587 Mesaj
    ya kusura bakmayın ama şu değerleri litre olarak verseniz daha iyi olmaz mı ? 100 liralık lpg ile 300 km yapan araç diyorsunuz.
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    LPG fiyatını da yazdım ama üstad
    |
    |
    Dj_Gençkan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar bu arada lastik basıncı da biraz fazla olmuş sanırım aracın depo kapağında
    3 kişi varken önler 2.2 yani 32 psi
    Arka 1.9 yani 28 psi
    5 kişi ve yukluyken önler 2.4 bar yani 34 psi
    arkalar 2.8 yani 39 psi yazıyor
    Lastikçi hepsine 35 psi nitrojen verdi su anda araç hopluyor zıplıyor yarın gidip önler 33 arkalar 32 yapsam nasıl olur?
  • Yarbay
    3492 Mesaj
    Bu işte bi hata var bence o kadar farketmemesi gerek.
    Lastik havalarını bi kontrol edin.
    |
    |
  • Yarbay
    3707 Mesaj

    Hava azken daha çok yakar.
    |
    |
    quatrros kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1574 Mesaj
    Ben de aynı ebatta falken 310 alacaktım lastikçi şerefsizlik yapıp lastik başına anlaştığımızdan 50 lira fazla isteyince hankook ventus prime 3 aldım. Kışlıklarla arasında 1 litre oynadı. Çok da memnunum şimdilik tutuşundan.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    835 Mesaj

    Lastikleri değiştirdikten sonra düzeldi.
    Lastikler biraz araca jip görünümü vermek için taban genişliği fazlaydı michelin olanların. ( ilk lastikler)
    Sonra petlas aldık inç aynıydı. Taban genişliği daha inceydi. Zaten birazda yakıt azalsın diye almıştık.
    Tam tersi oldu. Bir daha kötü lastik almamak için güzel bir tecrübe oldu anlayacağınız.
    Bu forumda yerden yerede vursalar.
    Conti ve michelin başka almıyorum. ( yalan olmasın kışlıklarım ( barum ) ama çok kullanmadığım ve conti ürünü olduğu için aldım.) ondanda memnun değilim o ayrı konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NazımHikmetRan -- 30 Mayıs 2019; 6:19:53 >
    |
    |
    quatrros kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1562 Mesaj
    etiket değeri pek bişey farketmiyor lastikten değildir, havalar ısındı yakıt daha çok etkileniyor.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
En ucuz kedi maması fiyatları
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,324
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.