Şimdi Ara

Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar (1309. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27.258
Cevap
186
Favori
2.711.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13071308130913101311
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Hocam vites küçültmeden yokuş çıkmaya çalışan benzinli araç sürücüsü elbette kendisinden daha güçsüz dizeller tarafından geçirecektir. Hp değeri hiç yanıltmaz. Yüksek hp düşük hp yi her zaman geçer. Yokuş veya düz olması önemli değildir. Vites küçültünce anlık tüketime gözü kayan sürücü o yokuşta sağdan sağdan gidip keşke dizel alsaydım der.
    Bu konuyu okudunuz mu bilmiyorum ama gereken yanıtlar mevcut.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=38360434&p=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Yorumları okudum. Sportage 5000-6000 devir arası yokuşlarda rahat çıkıyor ama 1.6 CRDİ 136 BG 300 Torkla mukayese edilemez. Rampada yarıştığında Sportage solda sıfır kalır :). Şu var yokuşta Sportage ı bayıltan adam atmosferik motordan bir haberdir.
  • Bayram tatilinde herkes gibi bizde şehir dışında geçirenlerdeniz. Tatil Edremitte ve tabi yeni köprü ile trafiksiz bir yolda ilerledik. Yola gece 11 de çıktığımız için trafik filan görmedik. Ortalama hız 100-120 arası yani çok fazla basmadım. Tatil yükü tam kapasite , yüklediğimiz 1 bavul 2-3 ufak çanta , çocuğun hamağı filan, yani çok ağır bi yük yok toplasanız en fazla 150 kg vardır. Araç otomatik ve 5000 km de. Çıkarken Fulledim ve vardıktan sonra tekrar fullediğimde. 400 km yol yapıp 168 tl benzin aldım, yani ortalama 0,42 TL / km uzun yol ve trafiksiz. Yani araç yakıyor arkadaşlar. Şu anda yeni Tiguan şehir dışı ortalaması 6 Lt civarı, ha bu arada Atmosferik motorun çalışma mantığı doğru 4000 devirden sonra uçuyor ve yokuşta bayılmıyor ama o yokuşta bayılmayacağım derken bizimde depoyu bayıltıyor oda ayrı mesele. Ben bunları bilerek aldım, daha öncede söylemiştim, Tiguan ile arasında 30 bin TL lik fark vardı ve bu farkı ben, çok uzun sürede kapatacağımdan dolayı tercihim SPO olmuştur. konforundan , iç hacim genişliğinden memnunuz. Ama fiyat makası bu kadar geniş olmasaydı tercihim Tiguan olurdu, zaten şu sıralarda bile en boş donanımda arasında 16 bin TL lik bir fark mevcut, orta donanım da 9 bin, en full de ise 3 bin Tl lik bir fark var......

    Bulamadığım bir özellik olarak , yan dikiz aynaları ısıtmalı olarak donanımda gözüküyor. Bu özellik otomatik olarak mi aktif oluyor yoksa herhangi bir açma kapama düğmesi var mı ? bilen varsa bilgilendirirse çok memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esefpekyurek

    Bulamadığım bir özellik olarak , yan dikiz aynaları ısıtmalı olarak donanımda gözüküyor. Bu özellik otomatik olarak mi aktif oluyor yoksa herhangi bir açma kapama düğmesi var mı ? bilen varsa bilgilendirirse çok memnun olurum.

    Hocam bayramınız mübarek olsun. Yan dikiz aynalarının ısıtmaları arabalarda genelde 2 farklı şekilde çalışır.

    1- Yan ayna kumanda bölümünün olduğu yerde ısıtma/buğu çözücü işareti vardır. Joysticki ona doğru getirirsiniz veya
    2- O bölümde böyle bir buton yoksa arka cam rezistansını çalıştırdığınızda yan aynalardaki rezistanslar da aynı anda devreye girer.
  • merhaba arkadaşlar 2014 consept plus(ov) ile bende aranıza katıldım bugün itibari ile bu yol bilgisayarını nerden kontrol ediyoruz acaba?
  • TURFALI T kullanıcısına yanıt
    gösterge panelinin solunda trip tuşu var onunla kontrol ediyorsunuz
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim.aracımı iyiki almışım diyorum çok memnunum.
  • TURFALI T kullanıcısına yanıt
    Birşey değil hayırlı uğurlu olsun. Güzel araç ama yakıtı bilmeyerek aldıysanız yada istediğinizden fazla yakarsa şaşırmayın. Olurda LPG düşünürseniz yardımcı olurum
  • Merhaba,

    2 ay önce aldığım 2016 yeni kasa Sportage 1.6GDI otomatik Concept Plus araçla ilgili görüşlerimi aşağıda paylaşıyorum, almayı düşünenler için belki bir fikir verebilir. Yorumlarıma katılan yada katılmayan olabilir, bunlar benim düşüncelerim. Allah herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin.

    Sportage almadan önce Kadjar, Qashqai ve Tucson da inceledim ve test ettim. Senelik çok fazla yol yapmadığım için sesizliğinden ve ucuz olmasından dolayı benzinli düşündüğüm için fiyatına göre kalitesi ve donanımı gayet iyi olan Sportage’da karar kıldım. İlgilendiğim diğer araçlara göre artı ve eksilerini aşağıda bulabilirsiniz. CR-V ve RAV4 gibi bir üst segmentteki araçlar çok pahalı olduğu için hiç bakmadım bile. Ekimde satışına başlanacak olan ve Adapazarı’nda üretilecek Toyota C-HR’ı beklemeyi de düşündüm ancak fuar resimlerine ve yorumlara bakınca aracın içinin ve bagajının küçük olacağı belliydi bu yüzden beklemeye gerek görmedim.

    Tucson’la kıyaslama; Özünde Tucson ve Spo aynı araçlar ancak Spo 2000TL daha ucuz fakat Spo’nun iç tasarımı daha kaliteli ve üst sınıf görünüyor. Tucson’un süspansiyonları biraz daha yumuşak bu yüzden biraz daha az sarsılıyor yani daha konforlu ancak virajlarda daha fazla yan yatıyor bu da yol tutuşta bir eksi olarak görünüyor. Spo’nun tek eksisi otomatik viteste hız sabitleyici yok.

    Kadjar’la kıyaslama; Kadjar’da Benzinli otomatik yok, otomatik vites istiyorsanız dizel almak gerekiyor. İç mekan tasarımı ve kalitesi iyi ancak Spo’dan birazcık daha alt seviyede ayrıca arka koltuklarda diz ve baş mesafesi Spo’dan daha dar. Spo ile aynı donanım seviyesi olsun isterseniz Spo’dan 17.000TL fazla ödeyip 1.5DCI EDC Icon almanız gerekir onda bile 4 koltukta ısıtma yok yani donanım olarak Spo biraz daha iyi. Kadjar da Spo’dan daha yumuşak süspansiyonlara sahip ancak yerden daha yüksek olması ve süspansiyonların yumuşaklığı sebebiyle virajlarda daha az güven veriyor. Ayrıca arka tasarımı pek hoşuma gitmedi, Clio HB ile neredeyse aynı tasarım. Tek artısı 1.5 DCI’ın yakıt tüketiminin düşük olması bu yüzden fazla yol yapacak olanlar için mantıklı bir seçenek ancak az yol yapıyorsanız (bence az yol demek yılda maksimum 15.000 km demektir) Spo alıp donanım ve genişliğinin keyfini sürün. Ayrıca Kadjar’da ek para ödeyip alınan cam tavan açılamıyor, Spo’da tavanın ön yarısı açılabiliyor. Kadjar’ın sevdiğim bir yönü dizel motora rağmen gayet sessiz oluşuydu.

    Qashqai ile kıyaslama: Spo Concept Plus ile aynı donanım seviyesinda QQ isterseniz QQ Black Edition almanız gerekiyor ki bu versiyonun 1.2 Turbo Otomatiği Spo’dan 10.000TL daha pahalı. Bu versiyonun 19’luk jantlar haricinde Spo’dan fazlası yok, Spo’da 4 koltuk ısıtma ve açılır cam tavan var fazladan, QQ’daki tavan da aynı Kadjar’daki gibi açılmıyor. Test ettiğim 4 araç içerisinde en konforlu olanı QQ ancak arada çok büyük farklar yok. QQ’nın içi diğerlerine göre biraz daha dar ve tavanı daha alçak. Nissan’ın bakım maliyetleri de rakiplerine göre biraz yüksek. Ayrıca internete girip hem Türkiye hem de İngiltere’deki kullanıcı yorumlarına baktığınızda en problemli aracın QQ olduğu ortada. Bu kadar güzel ve pahalı bir aracın çok problem çıkarması bence yazık olmuş. İngiltere’de kullanıcıların puanladığı ve her sene yapılan Driver Power anketine göre en problemli araç yeni kasa Qashqai. Ayrıca CVT şanzıman yakıt tüketimini düşürse de kullanımı çok keyifsiz ve motorun da gürültülü çalışmasına sebep oluyor. Bu aracın Spo’dan yüksek fiyata satılmasının tek sebebi İngiltere’de üretilmesidir, Spo ise Slovakya’da üretiliyor. C segment bir aracın İngiltere ile Slovakya’daki üretim maliyet farkı 2000€’dur, buna vergileri de eklerseniz 3500€’ya çıkar, yani arabanın vidalarını İngiliz işçi sıkıyor diye siz 11.000TL fazla para ödersiniz. Slovakya artık otomotiv üretiminde kendisini ispatlamış ve işçilik kalitesi olarak Batı Avrupa’yla aynı seviyeye gelmiştir. Nereden biliyorsun bunları diye soracak olursanız; 12 yıl otomotiv yan sanayi sektöründe mühendislik ve yöneticilik yapmış birisi olarak biliyorum.

    Gelelim Sportage yorumlarıma: Aracı 2 ay önce aldım ve 1000 km’yi yeni devirdim. Şimdilik hiç uzun yola çıkmadım ancak şehiriçinde gayet konforlu ve ergonomik açıdan hiç bir problemi yok. Çok rüzgarlı havalarda ön cam ve aynalardan biraz rüzgar sesi geliyor, normal havalarda rüzgar sesi pek gelmiyor, bunun dışında çok sessiz bir araç, 130 ile giderken bile motor sesi neredeyse hiç gelmiyor. İç mekanı Tucson’la beraber bu sınıfın genişi. Dört camın da tek dokunuşla açılıp kapanmaması bence önemli bir donanım eksikliği. Bagajı gayet büyük sayılır, gerçi QQ dışında 4 aracın bagaj hacimleri neredeyse aynı, QQ’nınki biraz daha küçük. Hız sabitleyicinin Tucson’da olup Spo’da olmaması da bence bu devirde Kia’nın ayıbı ve sebebinin ne olduğu umrumda bile değil.
    Yakıt tüketimi olarak yol bilgisayarı şu anda ortalama 8,5 litre gösteriyor, henüz depoyu fulleyerek doğrulama şansım olmadı ancak aldığım yakıtlar, yaptığım yol ve kalan yakıtı hesaplayınca yakıt tüketimi yol bilgisayarındakini doğrular seviyede. Ben sıkışık trafiğe pek girmiyorum , eğer sürekli sıkışık trafikte uzun kilometreler yapıyorsanız yüksek tüketim sizi zorlayabilir, dizel bir araç almayı yada Spo alıp tüp taktırmayı düşünmenizde fayda olabilir.
    Aracın iç aydınlatmaları çok başarılı, 4 tane tavan lambası var ve hepsi led. Benim aracım sürekli kapalı garajda olduğu için kapıyı açınca içerisinin gündüz gibi aydınlık olması güzel bir özellik. Arka kapılar çok geniş açılıyor ve çocuk koltuğuna bizim çocuğu koymak gerçekten çok kolay, zaten SUV tarzı bir araç almamdaki en önemli sebep çocuğu rahat bindirip indirmekti, eski aracım HB idi ve çok zorlanıyordum.
    Aracın yol tutuşu çok iyi. Trafiğin olmadığı ve riski olmayan yollarda bir kaç kere zorladım ve yoldan koparamadım, ESP’yi bile devreye sokmayı henüz başaramadım. Süspansiyonların birazcık daha sert olması ve QQ ile Kadjar’da olmayan arka bağımsız süspansiyonlar yol tutuşta artısını gösteriyor.
    Bu aracın en büyük artısı da QQ veya Kadjar gibi binek araç platformunda değil de Tucson ve Sportage için özel geliştirilen SUV platformuna sahip olmasıdır. Bunun ne avantajı var derseniz aracın uzun dönem dayanımında fark edecektir. Sportage gerçek bir SUV olduğu için şasisi çok sağlam bu yüzden şehir içindeki tümsekler ve çukurlar araca zarar vermez, şasisi çok rijit. Aşağıdaki linkteki videoyu 7nci dakikadan itibaren izlerseniz ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız. Burulma testinde eski kasa Spo ve CX-5 taş gibi rijitken yeni kasa QQ’nun gövdesi burulduğu için arka bagaj kapağı kapanmıyor! Şasinin rijitliğinin düşük olması ilerleyen yıllarda plastik aksamın ses yapmasına da sebep olabilir. QQ ve Kadjar yeni kasa Megane ile aynı platformu kullanıyor. Eğer bozuk zeminli köy yada yayla yollarına gidecekseniz yada şehiriçindeki tümsek ve çukurlara pek dikkat etmiyorsanız görüntüsüne kanıp QQ ve Kadjar’ı SUV kullanır gibi kullanmamanızı tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=iBH1uf9MYVs

    Aracın dış tasarımına gelince ; İnternette ilk gördüğümde ön tarafı çirkin bulmuştum ancak merak edip bayiye gidince çok beğendim. Resimlerde göründüğünden daha güzel bir araç. Aracı bende görüp de bunu bana söyleyen başka arkadaşlarım da var. Yani bu aracın tasarımını internette görüp de beğenmiyorsanız bayiye gidip bakmanızda kesinlikle fayda var.
    Beğenmediğim bir özelliği de bu segmentteki diğer rakiplerinden eksik olarak Spo’nun kapı altlarında siyah plastik kaplamalar yok. Bence bu kaplamalar kapı altlarını hafif çarpmalara karşı korumak için SUV / Crossover araçlarda olmazsa olmaz bir donanımdır ancak Spo’da maalesef yok.

    İçeride kullanılan malzeme kalitesi bu sınıfın en iyilerinden, yeni Tiguan’ı görmedim ancak BMW, Audi gibi premium markalardan sonra en iyisi Tiguan’dır diye tahmin ediyorum, Spo da bence ondan sonra gelir. Tiguan demişken, yeni kasanın fiyatları anormal derecede pahalı bence. Spo Concept Plus’a en yakın donanım seviyesi olan 1.4T DSG Comfortline’ı cam tavan ve metalik renk ile alırsanız 117.000 TL gibi bir fiyat çıkıyor, bu da Spo’dan 26.000 TL daha fazla. Tiguan’da bir kaç donanım fazla ve motoru Turbo ancak gene de 25.000 fark ödemeye değip değmeyeceği alıcının takdiri, saygı duyarım. Tasarım olarak da Tiguan bence çok güzel olmuş. Sportage GT Line yerine tercih edilebilir bir seçenek olarak görünüyor ancak DSG şanzımanın problemleri tabi ki kafalarda bir soru işareti ayrıca GT line’da 4 çeker standart ve Spo GT-Line’ın Tiguan’ın Comfortline’ından daha fazla donanım var.

    Gelelim satışlara. ODD’ye göre Türkiyedeki satışlarda QQ en üstte, onu Tucson ve Kadjar izliyor. QQ ve Kadjar’ın çok satmasındaki en önemli sebep dizel seçenekleri olması. Spo ve Tucson’da dizel 2.0lt olduğu için vergiden dolayı çok pahalı, almak zaten mantıksız.
    Avrupada ise QQ’dan sonra Spo ikinci, yani Kadjar ve Tucson’dan daha fazla satılıyor. Bu satış rakamları bana gösteriyor ki Dizel seçeneğinin uygun fiyata alınabildiği Avrupa ülkelerinde Spo daha başarılı. Yani tüketimi bir kenara koyarsanız araç daha fazla tercih ediliyor. Eğer Türkiye’de de vergi problemi olmasa ve 1.7 dizel uygun fiyata alınabilse eminim ki Spo daha fazla satacaktır.

    Türkiye Satışları (2016 ilk 6 ay, kaynak: ODD)
    QASHQAI 7.833
    TUCSON 3.977
    KADJAR 3.580
    TIGUAN 3.166
    SPORTAGE 2.764


    Avrupa Satışları (2016 ilk 5 ay, kaynak: left-lane.com)
    QASHQAI 103588
    SPORTAGE 63982
    TUCSON 62292
    TIGUAN 58500
    KADJAR 55628

    Şu aralar boş vaktim fazla bu yüzden aklıma gelen her şeyi yazmaya çalıştım.
    Ben bu arabayı almadan önce pek çok modelle en az ikişer kere test sürüşü yapıp yurtdışındaki test videolarını, incelemeleri, karşılaştırmaları iyice değerlendirdikten sonra karar verdim, çok şükür kararımdan şimdilik memnunum.
    Pek çok karşılaştırmalı testte Sportage rakiplerine göre 1ncilik koltuğuna oturmayı başarıyor, bir kaç linki aşağıda paylaşıyorum. Tabi tüm karşılaştırmalı testlerde 1nci olamıyor ancak ben tabi ki sadece 1nci olduklarının linklerini veriyorum Herkese iyi günler ve kazasız sürüşler.

    https://www.youtube.com/watch?v=q0sGgUZ36qU
    https://www.youtube.com/watch?v=4du1HxegoTM




  • Qasqhai Türkiye piyasasında dizel motorunun ekmeğini yiyiyor. Bizde de benzin fiyatları Avrupa seviyesinde olsa her halükarda sportage tercih ederim.

    Şuan mevcut aracım 2013 sportageda şehir içi yakıt tek sıkıntım. Yıl içinde en fazla 5000 km ancanyapıyorum o yüzden her ay bi depo fullemem yetiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım benim yaşadığım ortalama yakıt tüketimi artışını ((( aracı 5 senedir sıfırdan itibaren ben kullanıyorum . yazın şehir içi ortalama yakıt tüketimi 7,2 Lt/100kmyken , şimdilerden 8,5-9Lt/100kmlerde geziyor))) şu ana kadar forumdaşlardan hiçbiri yaşamadı .
    yağı değiştirme yönünde tavsiyesi olmuştu yukarıda bir arkadaşın ,
    henüz değiştirmedim .
    çünkü pazartesi aracı servise bırakacam . "bırkın,bir gün biz inceleyelim" dediler telefonda.
    eğer ordan da bir sonuç alamazsam artık yağı değiştirmeye düşünüyorum.
    araç eskisine göre sanki daha sesli çalışıyor,zorlanıyor gibi , alıştığım performansı alabilmek için gaza daha çok yüklenmem gerekiyor,e bu da haliyle fazla yakıt sarfiyatına sebep oluyor. hani motordan anlayanlar az-çok bilir , sanki silindirin biri çalışmıyor da , diğer 3 silindir güç kaybını telafi etmeye çalışıyor gibi . 15 gün önce servise gittiğimde bunu söyledim onlara da , sözde kontrol ettiler,ama "yok öyle bişey" dediler .
    pazartesi gittiğimde yine özellikle bunu söyliycem .




  • Kia nın yapması gereken tek şey, kaliteyi ve donanımları bozmadan Turbo lu bir motor geliştirmek olmalı. Yakıt problemini çözse, bu fiyatlarla, ne volkswagen ne nissan nede diğer markalar eline su bile dökemez. Araç ne olursa olsun cüssesiyle tam bir SUV havası veriyor. Ben aracımdan memnunum ki bir sonraki ni eğer CR-V almaz isem yine Spo alacağım ( fiyat makası VW ile bu denli geniş olması durumunda ) .Aslında bir gün şu 177 Bg lik 4*4 ü denemek istiyorum. Eğer deneyen varsa yorumlarını paylaşırsa çok memnun olurum.
  • Ben tgdi spoyu denedim. Şöyle denedim. Işıklarda denk geldik. Uzadı gitti turbo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba

    Ben de 2016 model Sportage GTLine Exclusive donanım almayı düşünüyorum. Ancak çok kararsızım. Diğer seçeneklerim Qashqai 1.6 Dci Black Edition ve VW Tiguan 1.4 TSI Comfortline (cam tavan+metalik renk). Sıfır almayı düşünüyorum.

    Elimdeki son fiyatlar ise aşağıdaki gibi:

    Sportage: 112.000
    Qashqai: 114.750
    Tiguan: 117.500

    Sizce hangisini tercih etmeliyim? Tiguan dışındakileri sürdüm ve Sportage bana daha güzel geldi kullanım açısından. Sportage'ın iç malzeme kalitesi çok güzel olmuş gerçekten, donanımı da en dolusu aralarında.

    Qashqai dizel olması ile ön plana çıkıyor ileride 2. el satışı için. Tiguan da 2. el satışta marka isminden kazanıyor donanımdan geride kalsa da.

    Sportage 2. elde çok değer kaybeder mi ilerisi için? Kolay satılır mı?

    Tasarımı, motor performansı ve iç donanımları ile malzemesinin kalitesi Sportage'ı kafamda daha ön plana çıkarıyor.

    Bu arada benzin maliyeti vs gibi sorunum yok, siz olsanız hangisini önerirdiniz?




  • lockstock L kullanıcısına yanıt
    2. eli çok fazla düşünüyorsanız tabikide Tiguan. ama gönlünüze göre hareket ederseniz Sportage daha dolu olacaktır. Tabi fiyatlar biraz geriledi iyi oldu ama yeni kasa Sportage ı ölü piyasaya soktular ilk fiyatlar faciaydı
  • Sportage'a 5500TL daha az verip fazladan daha fazla donanım ve 4 çeker sistemine sahip oluyorsunuz. Sportage'ın da ikinci eli iyidir ancak VW kadar olmaz. Bir de , eski kasalarda GT line gibi pahalı bir donanım seçeneği yoktu o yüzden 112.000 TL'lik bir Sportage'da ikinci el değer kaybı ne olur şimdiden kimse bilemez. 2 aylık bir spo kullanıcısı ve sıkı bir tavsiyecisi olsam da o eğer en fazla 2-3 yıl kullanacaksanız o fiyatlara VW daha ağır basardı benim için. Yok eğer Allah ömür verirse 6-7 sene binerim diyorsanız o zaman değer kaybı farkı daha az olacaktır, o zaman spo da düşünülebilir.
    Gerçi o fiyatlara çıkmaya gerek var mı bunu da bir düşünün isterseniz. Ben de Concept Plus otomatik var ve donanım olarak gayet yeterli. 4 çekere ihtiyacım yok, turbolu motora gerek duyacak kadar performans tutkunu da değilim. Aradaki fark olan 22000TL cebimde duruyor.
  • metinorhan34 M kullanıcısına yanıt
    Metin Bey elinize sağlık, makale tadında, çok kapsamlı, son derece özenli hazırlanmış, dil ve yazım kurallarına bile hassasiyetle dikkat edilmiş yorumunuz grup yazışmalarına örnek teşkil edecek nitelikte olmuş. Kendi adıma çok teşekkür ederim.
    Ben 1,6 GDI 2011 Spo manuel kullanıcısıyım. Sizin Spo'nun aynısını yeni araç olarak düşünüyorum, ancak bayilerde sadece DCT ve turbo versiyon test araçları bulunduğu için benim size birkaç küçük sorum olacaktı:
    1. Elektronik park freni VW'lerdeki gibi etkin ve sağlıklı çalışıyor mu? Yani araç hareket edince problemsiz ve geri kaydırmasız bırakıyor mu, tuttuğu zamanlarda geri kaydırmamayı tam olarak beceriyor mu?
    2. Auto holder yine VW DSG'lerdeki gibi eğimli olmayan yüzeylerde de frene basılı tutunca devreye giriyor mu?
    3. Otomatik vitesin (DCT değil) motorla uyumunu beğendiniz mi, bilhassa yokuşlardaki performans açısından sizi mutlu etti mi?
    4. Bir de bizim kasanın otomatikleriyle sizinkinin resmi verilerdeki yakıt tüketim farkını siz nasıl açıklarsınız? Sizce gerçekten daha ekonomik mi?
    Teşekkürler, saygılar.




  • Merhaba Kemal Bey,

    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sorularınız için elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.

    1. VW'lerda denemedim ancak elektronik park freni gayet etkin ve sağlıklı çalışıyor, araç hareket edince problemsiz ve geri kaydırmasız bırakıyor, tuttuğu zamanlarda geri kaydırmamayı tam olarak başarıyor. Dikkat edilmesi gereken bir husus var; Vitesi N'ye aldığınızda park freni güvenlik sebebiyle otomatik bırakmaz, N'de iken kendiniz manuel olarak bırakmalısınız.

    2. Gene VW'lerde denemedim ancak auto hold eğimli olmayan yüzeylerde de frene basılı tutunca devreye giriyor. Yani araç durunca sizin frene basılı tutmanıza gerek yok, siz tekrar gaza basana kadar araç kendisini her türlü eğimli yolda ve düz yolda frenliyor. Sıkışık trafikte çok işe yarıyor, sistem gayet başarılı bence. Gaza basınca gayet hızlı bir şekilde devreden çıkıyor. Burada diğer markalarda da aynı olduğunu düşündüğüm bir husus var ki bu sebepten eşim az kalsın ışıklarda öndeki araca değdiriyordu. Şöyle ki; Siz auto hold'a çok güvenip aracı tam durdurmadan yani hızınız sıfıra inmeden araç durdu zannedip ayağınızı frenden çekerseniz auto hold devreye girmez ayrıca araç otomatik vites olduğu için de gaza basmasanız dahi kendi kendisine gitmeye devam eder. Auto Hold'lu araç alırsanız buna dikkat etmeniz gerekir, bunun Kia ile ilgili olduğunu düşünmüyorum, tüm markalarda böyledir bence, neticede auto hold tam olarak durmuş bir aracı durdurmaya devam eder, durmaya yakın bir aracı durdurmaz. Eşim yaşayarak anladı :) Allah'tan ben durumu farkedip frene basmasını söyledim de öndeki araca değdirmedik.

    3. Otomatik vites motorla uyumlu çalışıyor görünüyor. Aracım henüz 1000 km'yi yeni devirdiği için şu ana kadar yokuşlarda zorlamadım ancak gaza basınca çok hızlı bir şekilde vites küçültmeyi başarıyor, dik yokuşlarda da gene gazı köklemeseniz dahi gerek görüyorsa gayet yumuşak bir şekilde vites küçültüyor. Önümüzdeki günlerde ilk şehir dışı seyahatime çıkacağım, o zaman uzun yolda performansını daha iyi deneyebilirim,görüşlerimi gene bu forumda paylaşırım. Şu ana kadarki tecrübemle şunu söyleyebilirim ki şanzıman tam otomatik olduğu için konforu ciddi oranda artırıyor.

    4. Bir önceki kasa ile son kasanın resmi tüketim değerlerinde özellikle şehiriçinde 1,4lt gibi büyük bir farkı var. Nedenini tam olarak bilemiyorum ancak yeni kasanın beygir gücü ve torku biraz düşürülmüş bunun mutlaka etkisi vardır. Bazen firmalar küçük ayarlar ile gücü biraz düşürerek büyük yakıt tasarrufu sağlayabiliyorlar. Şanzımanın yazılımında da bir oynama yapılmıştır diye tahmin ediyorum. Tam otomatik araçlarda yakıt tüketimini artıran en önemli sebep tork konvertörüdür -hiç bir bilgim yok, sadece yorum olarak yazıyorum- belki tork konvertörünün iç geometrisinde bir iyileştirme yaparak verimini artırmış olabilirler. Ayrıca firmalar yeni model çıkardıklarında motor ve şanzımandaki ayarlamaların yanı sıra aracın aerodinamiğini, enjektörlerdeki kayıpları ve hatta hareketli rulmanların sürtünme katsayısını bile iyileştirerek yakıt tüketimini düşürebiliyorlar. Her iyileştirme yakıt tüketimini küçük bir miktar düşürse de toplamda çok oynayabiliyor.
    Eski kasa Spo'larda nasıldı bilmiyorum ancak benim daha önce kullandığım Corolla ve eski kasa Focus'taki tam otomatiklerde aracı durdurduğunuzda motor devri yüksek oluyordu, vitesi N'ye alınca düşüyordu. Yeni Spo'da aracı dırdurunca motor devri vites D'de bile olsa 800'e kadar düşüyor, N'ye alsanız da almasanız da düşük bir devir söz konusu ki bu şehir içi tüketimini olumlu etkiler.

    Aarcın uzun yol tüketimini henüz test edemedim, ayrıca yol bilgisayarındaki yakıt tüketiminin gerçek olup olmadığını da henüz kendi yakıt alımlarımla doğrulayamadım. Önümüzdeki hafta gideceğim uzun yol seyahatinde inşaallah bu konuda da görüşlerimi forumda paylaşırım.




  • Öncelikle hepinize böyle güzel ve seviyeli bir spo ortamı yarattığınız için teşekkür ederim .forumu uzun süredir yaklaşık 2 senedir takip ediyorum.Hep bu günü bekledim.Gün geldi ve çattı sportage almama çok az kaldı.izninizle bir kaç sorum olacak.öncelikle 2012 veya 2013 kia sportage full paketinden almayı düşünüyorum.Birincisi 2012 2013 için konusursak eco dynamic bildiğim kadarıyla otomatik viteslerde yok.düz viteslerde var.başka bir forumda full oldugunu duydum.otomatiklerde en ful modeli hangisi oluyor.2 modelin ful donanımı vites haricinde aynı mıdır. ayrıca mersindeyim ve aracı eşimde kullanacak.öncelikle lpg taktırma konusunda kararlıyım veya lpgli almayı düşünüyorum. sportageye en uygun lpg markası hangisidir.ve lpg hakkında başkaca bilgi ve birikimleriniz neler.son olarak 2012 2013 veya az bir ihtimal 2014 model sportage için alınabilecek en mantıklı araç özellikle donanım olarak düşünürsek hangisi olur.alım öncesi değerli bilgi birikim ve tavsiyelerinizi beklemekteyim.çok teşekkür ederim.




  • atillahan79 A kullanıcısına yanıt
    Bende mersindeyim. 2013 Concept Plus Sportage sahibiyim.

    Ecodynamic dediğimiz start stopdur ve bu bir donanım paketi değildir. Sadece Sportage sahipleri ve alıcılara yol göstersin diye ayırt edici özelliktir.

    Otomatik mi manuel mi istiyorsun buna karar verin yardımcı olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13071308130913101311
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.