Şimdi Ara

Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar (1297. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.258
Cevap
186
Favori
2.711.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12951296129712981299
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beniim test ettiğim turbo aracın performansı denenen bir test aracının çift kavrama 177 beygir sıfırlanmamış 77 km verisi 12.7 litre görünüyordu, kısa mesafeler yani 3 km git stop et motor soğusun 3 km git stop et toplam 77 km ortalaması 12.7 idi, ama araç ağır hala bana, fabrika verileri kaç turbonun acaba? bence o araç şehir içi 9.5-10.5 litrelerde yakar en az, agresif kullanılmasa bile,araç gerçekten hafif değil.
  • ARkadaşlar, bu formun eski göz ağrılarından Sn. Celebic spo'nun yakıt konusunda epey bir yazmıştı. Belki incelemişsinizdir, araçların kataloglarında sunulan yakıt verilerinin hesaplanması bana göre de tamamen uçuk şartlar esasında (yani normal kullanımda karışalamayacağımız şartlar, başka nasıl yapabilirler onu da tam bilemiyorum). Katalog değerlerinin üzerine %20-30 koymak gerçek değerlere yaklaşmak demektir. Ben 2.0 IX35 dizel kullanıyorum. Şehir içi özellikle kışın 10lt altına inmiyor (araç yaklaşık 2 ton) hele motor ısınana kadar 15-16 lt'leri görüyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    ARkadaşlar, bu formun eski göz ağrılarından Sn. Celebic spo'nun yakıt konusunda epey bir yazmıştı. Belki incelemişsinizdir, araçların kataloglarında sunulan yakıt verilerinin hesaplanması bana göre de tamamen uçuk şartlar esasında (yani normal kullanımda karışalamayacağımız şartlar, başka nasıl yapabilirler onu da tam bilemiyorum). Katalog değerlerinin üzerine %20-30 koymak gerçek değerlere yaklaşmak demektir. Ben 2.0 IX35 dizel kullanıyorum. Şehir içi özellikle kışın 10lt altına inmiyor (araç yaklaşık 2 ton) hele motor ısınana kadar 15-16 lt'leri görüyorsunuz.

    Dostum yakıt konusu daha çok su götürür.


    Otomobil üreticileri müşterilerine yakıt tüketim değerlerinde standart bir bilgi sağlamak için çeşitli normlara ( EEC, EC vb. ) göre elde edilmiş tüketim değerleri veriyorlar. Üreticiler ve tüketiciler dahil kimse bu normları yakalamayı düşünmüyor ve böyle bir beklenti yok zaten ama en azından otomobil almayı düşünen kişilere bu veriler ortalama bir fikir veriyor.

    Bizlerin tükettiği reel yakıt tüketim değerlerine etki eden o kadar çok faktör var ki aynı marka ve model için bile ortalama bir tüketim değerine ulaşmak çok zor olabilir. Aldığınız yakıtın kalitesinden, bulunduğunuz şehrin rakımına/yükseklik, gün içerisinde aracınızla yaptığınız ortalama sürate göre, kullanım tarzınıza göre ya da trafik durumuna göre yakıt tüketim değeri değişir. Hava şartları yakıt tüketimine doğrudan etki eden başka bir faktördür. Ayrıca gün içinde katettiğiniz mesafe bile tüketim ortalamanızı değiştirir. Örneğin sabah evden çıkıp işinize gittiniz diyelim 6 km yol aldınız. Diğer sürücü aynı araba ile aynı şartlarda işine gitmesi 20 km sürdü. Bu bile ortalama yakıt tüketimini değiştirir. Aracın ısınıp belli bir yakıt tüketim seviyesine gelmesi veya gelemeden yolun sona ermesi vs. Bunun gibi faktörleri buraya yazmaya kalksam sıkılıp okumazsınız.

    Bu sebeple otomobil üreticileri belli tüketim standartları/normlarına göre ürettikleri aracın yakıt tüketim değerlerini açıklarlar. Lafı gelmişken belirteyim; bu konuda Hyundai ve Kia yakıt tüketim değerlerini düşük göstermekten Amerika'da ceza aldılar. Biz de böyle bir durum söz konusu olmaz zaten(!)

    Sizin de dediğiniz gibi eğer bir otomobil alacaksanız ve reel yakıt tüketim değerinin nasıl olacağını merak ediyorsanız o üreticinin verdiği değerin üzerine % 20-30 arası ekleyerek pratikte ne kadar tüketeceğinizi öngörebilirsiniz.

    Yakıt tüketimim 2010 Sportage ile kendi güzergahımda 11 lt/100 km nin altına düşmüyordu hatta soğuk kış günlerinde 12 litreyi görüyordum. Aynı güzergahta dizel Megane ile mevsimine göre 8-9 litre/100km tüketimim oluyordu. Yine Ankara'yı bilenler için yazayım; evimden Ümitköy veya Çayyolu'na bir yere gidip geldiğimde yakıt tüketimim Sportage ile 8-9 lt veya dizel aracımla 6 litre civarında oluyor.

    Ben Sportage ile 11-12 litre tüketirken 8-9 litre tüketenler de oluyordu. Bu gayet normal ve mantıklı açıklaması olan bir durum. Çünkü ben şehir içi kullanımda 11 litre tüketirken diğer arkadaş şehir içi ama normalde şehir dışı yolda gider gibi bir güzergahta seyrettiği için 8 litre tüketebilir. Örneğin Ankara'yı bilenler için söylüyorum; evi Ümitköy'de işi Çankaya'da olan biri bu güzergahta 8 litrenin altına bile inebilir.

    Hocam size yazmış gibi oldum ama genele yazdım, yanlış anlamayın. Selamlar, sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 25 Mart 2016; 15:19:39 >




  • celebic kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık Sn. Celebic çok güzel özetlemişsiniz olayı. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    ARkadaşlar, bu formun eski göz ağrılarından Sn. Celebic spo'nun yakıt konusunda epey bir yazmıştı. Belki incelemişsinizdir, araçların kataloglarında sunulan yakıt verilerinin hesaplanması bana göre de tamamen uçuk şartlar esasında (yani normal kullanımda karışalamayacağımız şartlar, başka nasıl yapabilirler onu da tam bilemiyorum). Katalog değerlerinin üzerine %20-30 koymak gerçek değerlere yaklaşmak demektir. Ben 2.0 IX35 dizel kullanıyorum. Şehir içi özellikle kışın 10lt altına inmiyor (araç yaklaşık 2 ton) hele motor ısınana kadar 15-16 lt'leri görüyorsunuz.

    tabiki reel kullanımla katalog verisi arasında fark olabilir. buna kimsenin itirazı olacağını düşünmüyorum. benim merak ettiğim nokta eski ile yeni arasındaki tüketim farkının sebebi ne?




  • Ben şöyle bir şey tespit ettim ne kadar doğru bilemiyorum. 2.0 IX35 ile 2016 Tuscon aynı motor fakat performans verileri biraz farklı. Bunu da aracın yazılımıyla (tuning) vs yapıyorlar sanırım. Bu da benzeri bir şey olabilir. Fakat yanılmıyorsam, benzinli motorda biraz değişiklik de yaptılar.
    Benzeri sonuç
    IX35 2.0 Dizel Ş.i. 9.1, Ş.D. 6.1, Karışık 7.2
    Tuscon 2.0 dizel ise sırasıyla; 8.0, 5.6, 6.5 (üstelik bu araç daha geniş, uzun , lastik çapı 18inç'ten 19 inç'e çıkmış, biraz bagaj hacmi küçülmüş sadece)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 25 Mart 2016; 16:13:11 >
  • Yaklaşık 1 ay önce 2014 model bir premium aldım. Ancak ruhsatta Tipi: SLS Ticari Adı: Sportage,SL, SLS yazıyor. Normal de Premium yazması gerekmez mi?

    Bir önceki aracım Corolla Comfort tu ve ruhsatta Comfort olarak yazılıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Ben şöyle bir şey tespit ettim ne kadar doğru bilemiyorum. 2.0 IX35 ile 2016 Tuscon aynı motor fakat performans verileri biraz farklı. Bunu da aracın yazılımıyla (tuning) vs yapıyorlar sanırım. Bu da benzeri bir şey olabilir. Fakat yanılmıyorsam, benzinli motorda biraz değişiklik de yaptılar.
    Benzeri sonuç
    IX35 2.0 Dizel Ş.i. 9.1, Ş.D. 6.1, Karışık 7.2
    Tuscon 2.0 dizel ise sırasıyla; 8.0, 5.6, 6.5 (üstelik bu araç daha geniş, uzun , lastik çapı 18inç'ten 19 inç'e çıkmış, biraz bagaj hacmi küçülmüş sadece)

    Dostum bazen şanzuman ve aktarma organlarında güç kaybı olabiliyor. Aynı motor kullanılmış olsa bile farklı bir şanzıman kullanılmıştır.

    Sportage pert olduktan sonra eşime araba bakıyorduk. O sene i-30 yeni çıkmıştı. Yolda vs gördüğümde kafayı çevirip bakıyordum. Her neyse uzatmayım. Hyundai showrooma görmeye gittik. Araba katalog değerleri gayet iyiydi. 135 beygir, yüksek tork, düşük yakıt tüketimi, yeni kasa ve albeniliydi. Gel beni al diyordu kısaca. Kısa olmayan bir test sürüşü yaptım ama araba hiç 135 beygir gibi değildi. Ayrıca teste çıkarken değerleri sıfırladım. Test sonunda yakıt tüketimini oldukça fazla buldum ama daha önemlisi araba hiç 135 beygir gibi değildi. Ondan sonra 110 beygirlik EDC Megane test ettim. I-30'a göre fişek gibiydi. Hyundai ı-30'da motorun gücü tekerlere tam aktarılmıyordu sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 26 Mart 2016; 17:50:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • celebic kullanıcısına yanıt
    Abim Yeni sportage 2.0 modelini istanbulda kısa bir süre test etmiş , bendekini de kullandığı için araca alışkındı. Şimdi gelelim farklara aynı motor ancak şanzıman (6 ileri) biraz daha iyi bir tork konvetörlü , abime göre aracın ivmelenmesi ve vites geçişleri daha iyi , daha tok ve daha iyi yalıtımlı ,daha iyi bir yoltutuşa ve iyi bir iç dizayna sahip , yakıt olarak ta 1.5 litre daha az gibi bir durum gözlemlemiş. Dizayna gelince ise önden itici dedi :)) Birde Sayın Celebic in bahsettiği durumdan bahsedilmiş ,aktarma organları daha verimli hale getirildi diye sanırım buna istinaden daha verimli bir araç olması muhtemel ...

    Ayrıca Bmw nin M departmanının önde gelen isimlerden birini transfer ettiler buda zamanla hyundai-kia markasının daha da ileri seviyeve perfonmans ağırlıklı araçlar üretmesini sağlıcakdır.
  • Bu hafta 2012 qq platinium alacaktım. araca hiç binmemiştim. Başka bir şehirde bulunduğumdan istanbuldaki galericiyle telefonda pazarlık yapılarak 65.000 tl ye anlaştık. Araç 45.000 km de. Aracı almak için gittim. araca bindiğimde kesinlikle bir suv havası almadım. Arka koltuklara 3 kişinin rahat binme imkanı da yok geldi bana ve soğudum araçtan. Sonra başka bir arkadaşın tavsiyesiyle bir kia bayisinden 0 km 2015 kia sportage comfort otomatik bulduk. navigasyon, cam film geri kamerası ve yan basamak 71 bine. Salıya alıcaz gibi aksilik çıkmazsa. sizin görüşlerinizi almak isterim. araç çok heybetli, geniş iç hacimli ve heyecan verici geldi ilk etapta. ilk defa sıfır bir araba alma heyecanı olabilir ama doğrumu yapıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thaff -- 27 Mart 2016; 22:29:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thaff

    Bu hafta 2012 qq platinium alacaktım. araca hiç binmemiştim. Başka bir şehirde bulunduğumdan istanbuldaki galericiyle telefonda pazarlık yapılarak 65.000 tl ye anlaştık. Araç 45.000 km de. Aracı almak için gittim. araca bindiğimde kesinlikle bir suv havası almadım. Arka koltuklara 3 kişinin rahat binme imkanı da yok geldi bana ve soğudum araçtan. Sonra başka bir arkadaşın tavsiyesiyle bir kia bayisinden 0 km 2015 kia sportage comfort otomatik bulduk. navigasyon, cam film geri kamerası ve yan basamak 71 bine. Salıya alıcaz gibi aksilik çıkmazsa. sizin görüşlerinizi almak isterim. araç çok heybetli, geniş iç hacimli ve heyecan verici geldi ilk etapta. ilk defa sıfır bir araba alma heyecanı olabilir ama doğrumu yapıyorum..

    Cam tavansız Sportage alacaksanız ve uzun dönem kullanılacak ise 2. elde sıkıntı yaşatır. Çünkü Sportage ı birçok kişi donanımı için tercih ediyor... Bunu yerine 2014 model Sportage concept plus otomatik almanız daha hayırlı olucaktır...




  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    4-5 yıl kullanmayı düşünüyorum en az. 2. eli sorun olabilir diye duymuştum ama bu kadar sıkıntılı ise dikkate almakta fayda var tabii.. 2. el maalesef çok güven vermediğinden buna yöneldim....
  • O paraya ikinci el düşünmez misiniz? 1 ay (hatta 3 hafta) önce 71,5 'a 2014 20bin km de sportage premium aldım. Cam tavan, deri koltuk, navigasyon, otomatik park, ön arka koltuk ısıtma ve park sensörü, geri görüş kamerası, xenon far, katlanan ayna, anahtarsız çalıştırma, arka led farlar v.s..
  • gsemre kullanıcısına yanıt
    temizini bulamadım hocam. birde 0 kokusu çok cezbedici gerçekten. ama çok temiz 2 elde 65-70 aralığında şu aşamada yok gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    İşte adı üstünde fabrika verisi.Alan kullanıcılar çıkacaktır 1.6 gdı otomatik sakin kullanın 10 litre altına kesinlikle düşmez şehir içinde 1.5 tonluk 135 bg otomatik bir Suv sonuçta fabrika verileri yazıyor ama çoğu markanın doğru değil

    ben düşer düşmez o tarafında değilim. ama sonuç olarak kağıt üstünde de olsa bir değişim var. açıkçası bende bu farkın neden kaynaklandığını merak ettim.

    Yakıt konusunda fark olacağını sanmıyorum ancak farklı araç test vidyolarında da denk gelmiştim, 2016 kasasında önce çıkan son makyajlı kasalarda otomatik şanzımanda güncelleme yapıldığı söyleniyordu. Farkı konfor olarak nitelendiriyorlardı, geçişler çok daha yumuşak ve sarsıntısız bir tork konvertörlüye göre diye.




  • Merhaba,

    Bende yeni bir sportage almak istiyorum 2016 model. Concept plus almak istediğim paket. Burada bir detay dikkatimi çekti; Kia'nın sitesinde concept plus'ın motoru olarak " 6 ileri otomatik " yazıyor. Bir üst paketin motoru ise " 7 ileri DCT " yazıyor.

    Bu ikisi arasında fark nasıldır? Hangi motoru tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thaff

    4-5 yıl kullanmayı düşünüyorum en az. 2. eli sorun olabilir diye duymuştum ama bu kadar sıkıntılı ise dikkate almakta fayda var tabii.. 2. el maalesef çok güven vermediğinden buna yöneldim....

    Biraz araştırırsanız eldeki paraya 2014 model Concept Plus bulursunuz. Ama 2014 modeli Concept Plus olsun... 0 diye gidip direk cam tavansız donanımı az Sportage almayın üzülürsünüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam benim araçtan şu an sıfır kokusu geliyor. 2014 araçlar 1,5 yıllık en fazla, hatta 2015 trefiğe çıkışlı bile var. Çok eski almıyorsunuz zaten.

    Ben yöntemimi söyleyeyim.

    Çok değil 1 ay boyunca Sahibinden.com'daki ilgili ilanları favoriye alın. İstediğiniz kriterleri seçip aratın ve o aramayı kısayollara ekleyin ki sürekli onları seçmeyle uğraşmayın. Günde 3 kere girip kontrol edin. Gün gün güncelleyin. Benim kriterlerde sürekli 50'ye yakın araç vardı ancak aracını gerçekten satmak isteyen 2-3 kişiydi. En son bir araç düştü 72.900'e aradım 71.5'a indi ve aldım. 2 saat içinde ilandan kaldırıldı araç.

    Ha bir de unutmadan premium alacaksanız zaten sorun yok ancak Concept Plus alacaksanız 2014 alın. 2015 concept pluslarda bir çok özellik yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gsemre -- 29 Mart 2016; 9:47:32 >
  • Teşekkür ederim arkadaşlar. yakın çevreden de benzer tekinler aldıktan sonra 2015 comfort almaktan da vazgeçtim. Umarım hayırlısı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sefuq

    Merhaba,

    Bende yeni bir sportage almak istiyorum 2016 model. Concept plus almak istediğim paket. Burada bir detay dikkatimi çekti; Kia'nın sitesinde concept plus'ın motoru olarak " 6 ileri otomatik " yazıyor. Bir üst paketin motoru ise " 7 ileri DCT " yazıyor.

    Bu ikisi arasında fark nasıldır? Hangi motoru tavsiye edersiniz?

    Hocam yazdıklarınız motor değil şanzıman. Motor farkı olarak GDI motor ve T-GDI motor var. 2016'da Concept Plus'ın üstü paketlerdeki motor Turbo motor yani T-GDI'dır.
  • 
Sayfa: önceki 12951296129712981299
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.