Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (408. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.416
Cevap
64
Favori
549.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 406407408409410
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abiler sıfır kia almak kisa vadede daha fazla zarar demek. Bunu alırken farkında olarak almissinizdır zaten. Su anda memnunsanız aracınızı satıp yine aynı sınıf bir arac almak bence mantık dışı. Daha genis arac gerekliyse de zararı bastan
    Göze almıssınız demektir.

    Su anda ikinci el arac alıcak olsam yine kia veya hyundai alırdım. Sıfır alıcak olsam da vw veya toyota.

    Bence keyifli araclar ceed ler. Keyfini cikarin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 16 Eylül 2015; 6:41:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Ben aracımdan memnunum. Bugün arabayı değiştirmeyi düşünsem vw almazdım :) Benim alacağım araçlarda bundan sonra şaft tüneli olmayanlar tercih edileceğinden fazla bir seçeneğim kalmıyor.
    Aurisler tip olarak hoşuma gidiyor ama çok iyi referans alamadım çevremdeki insanlardan, o yüzden onu eledim. Jeer renegade dizel olanı tercih edebilirim. Yada 500L ler tip olarak hoşuma gidiyor onlara bakardım.
    Focusun motoru çok iyi, iki gün kiralayıp Anadolu turu yaptık. 6500 km de bir araç verdiler trendx paket. Focusun tipine bayılıyorum ama bagaj ağzı çok dar o biraz soğutuyor insanı araçtan.
    6500 de aldığımız aracı iki gün içinde 8700 yapıp geri verdiğimizde içerisinden trim sesleri gelmeye başladığı için bu aracı da alış listemden çıkardım. vw fanatikleri beni zaten soğuttu ona hiç yaklaşmam.
    Ben şu an değiştireyim desem çok fazla seçeneğim yok yani ceed benim için şu an kusursuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    Ben aracımdan memnunum. Bugün arabayı değiştirmeyi düşünsem vw almazdım :) Benim alacağım araçlarda bundan sonra şaft tüneli olmayanlar tercih edileceğinden fazla bir seçeneğim kalmıyor.
    Aurisler tip olarak hoşuma gidiyor ama çok iyi referans alamadım çevremdeki insanlardan, o yüzden onu eledim. Jeer renegade dizel olanı tercih edebilirim. Yada 500L ler tip olarak hoşuma gidiyor onlara bakardım.
    Focusun motoru çok iyi, iki gün kiralayıp Anadolu turu yaptık. 6500 km de bir araç verdiler trendx paket. Focusun tipine bayılıyorum ama bagaj ağzı çok dar o biraz soğutuyor insanı araçtan.
    6500 de aldığımız aracı iki gün içinde 8700 yapıp geri verdiğimizde içerisinden trim sesleri gelmeye başladığı için bu aracı da alış listemden çıkardım. vw fanatikleri beni zaten soğuttu ona hiç yaklaşmam.
    Ben şu an değiştireyim desem çok fazla seçeneğim yok yani ceed benim için şu an kusursuz.

    2006 ve 2015 corolla hb ve auris var bizde. Problemsiz alabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben değiştirmeyi düşünmüyorum, sadece aalpan sorduğu için söyledim. Auris ile ilgili şöyle bir hikaye var; Bizim eski mahalleden bir abimizin 2013 model concept ceed i varken auris e göz dikiyor ve geniş olsun diye sıfır sw olanını alıyor. Söylediğine göre ceed de bulduğu konforu auriste bulamıyor ve en fazla 5 ay sonra onu satıp tekrar ceed sw alıyor. Ben auris kullanmadım ama onun söylediğine göre tabiri caizse kütük gibi bir araba ve kalıbının arabası değil.
    Beklentiler farklı olmakla birlikte o abimizin sürekli araç değiştirmesinden yola çıkarak söylediklerini dikkate alıyorum. Belki de kullansam ben aynı fikirde olmayacağım ama yine de ceed den memnunum ve auris almak için tipinin hoşuma gitmesinden başka bir sebebim yok. Sırf tipi hoşuma gidiyor diye ekstra para vermeye gerek yok bence.
  • Cevabınız için teşekkür ederim.

    Ben araçlara kötü demiyorum, zaten sıfır araç almak hiç bir zaman mantıklı olmadı ama şartlar oraya götürünce, yapacak bir şey kalmıyor. İkinci el bu kadar kıymetli olunca, ister istemez her şeyini araştırmak zorundasınız. Onu da basiret bağlandı mı, elinizde birisinin size attığı kazıkla, siz de yediğiniz kazıkla kalırsınız.

    Benim çıkış noktam şuydu: Kia genel müdürünü (ya da ceo' su) sene sonunda 20.000 adetlik satışla rekordan bahsederken tebessüm ettim. Adamlardaki bakış açısı bu... Bakıyorum hemen her yerde Kia ceed' in reklamları var... Var ama gel velakin 2. elde kendilerinin de alıcısına kazık atması markanın Türkiye şartlarında tutulmasının önüne geçiyor diye düşünüyorum.

    Kia markası, öyle bir araç yapsın ki, taraflı olanları dahi utandıracak cinsten... Türkiye' ye geldiğinde, markanın kendi distribütörü dahi kendi markasına pirim vermiyorsa, aracın da, modelin de bir önemi kalmıyor. Sonra yer, gök vw kaynıyor; corolla kaynıyor; civic kaynıyor diye sitemler başlıyor.

    Bu tip anlayışa anlam veremiyordum; fakat 2. eli düşünen insanlar araçlarını değiştirmek istediğinde markanın kendisi bile aracını öldürüyorsa, o zaman bu araçları bir sevda uğruna almanın anlamı yok. Biz aracı beğendik diye alış fiyatından düşüyorlar mı? Kârlarından vazgeçiyorlar mı? Kendi ithal ettikleri markanın değerini yükseltmek için kendileri de taşın altına elini koyuyor mu?

    @mehmet kardeşim; haklısınız... Kayıpları baştan göze almak başka şey, vur deyip öldürmek başka şey.

    Kendi adıma uzun süre araç değiştiremem fakat değiştireceğim zaman 2. elde kıymetli olmasını değerlendireceğim elbette. Yoksa ceed gerçekten keyifli araç; diğer markaları test haricinde kullanma fırsatım olmadı. Ama bazı rakiplerinin kuvvetli olduğu noktalarda ceed zayıf kalıyor.

    Yani sırf tasarımını beğendiğim için, beni bu yönden cezbeden bir araca, kendi ithalatçısının bile pirim vermediği araca para bağlamak... Bana bugün için mantıklı gelmiyor artık. Artık diyorum...




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama golf kullanıcısını birisi de aynı şeyden şikayetçiydi. Aracını değiştirmek için doğuşa gittiğinde piyasası 38 bin olan aracı 33 bine sayarız demişler.
    Oda bundan sonra vw e bulaşmam diyordu. dod.com.tr den sanal ekspertiz yapmış 39 bin küsür çıkmış ama doğuş otomotiv araca bakarak verilen fiyat farklı olur savunması yapmış ki haklılar. Sadece müşteriyi çekebilmek için bir yöntem bile olabilir.
    Şimdi bulamadım nerde okuduğumu ama adam bayağı şikayetçiydi. Sadece kia ya özel değil bu düşük fiyat olayı. Onların ikinci el birimi fiyatlandırma yaptığı için satış temsilcisi sadece rica da bulunabiliyor. Hiç bir markanın ikinci el biriminin, takas fiyatı olarak piyasa fiyatı vereceğini sanmıyorum o yüzden kia bu konuda ne kadar masum değilse diğer imajına tutkun oldukları markalarda da durum farklı değil.
  • ABi ben de sanal ekspertiz için arama yaparken karşılaştım buna benzer bir konuyla. 4 aylık, 5.000 km' de ki aracına sıfırının 10.000 lira aşağısını teklif eden vw... Fakat bu belki de müşterinin tutumundan sebep de olabilir. Bir iki örnek dışında aracımı piyasanın çok altında alacak diyen duymadım ben daha.

    Bayiiler elbette hayır kurumu değil, elbette para kazanacak... Türkiye şartları da Avrupa gibi olsaydı yani 2. el araç çok değer kaybetseydi ve sıfır araç sahibi olmak bu kadar zahmetli olmasaydı o zaman farklı olabilirdi. Fakat ülkemizde tutulan araçların hem kayıpları az, hem de satışları kolay. Ben kendi aracıma kalksam 60.000 lira desem kimse yüzüne bakmaz; her şeyden önce 2. el sitesinde 55' ten daha yukarı fiyat yok gibi (bakmadım). Ama belli başlı markaları aradaki fiyat farkını da koyarak satalım desek (atıyorum 10.000 lira sıfır fiyat farkı var, bunu ekleyelim) üste 2 - 3 - 5 neyse daha pahalıya da satılır. Olay sadece bayi olayı değil. Bayinin zaten tutulmayan aracını bir de kendisi öldürünce, bu araçlar 2. elde daha uygun fiyata araç arayanların favorisi olacak. Demek istediğimde bu; gerek piyasada (tamam her ne kadar bayi kadar olmasa da) belli başlı markalar hariç kaybınız çok olacak.

    Araçlarımız kötü değiller, belli başlı marka araçların modellerinin ederinin bu olmadığını da her ikimiz de biliyoruz, olması gereken rakam belki de bizim araçların fiyatlarıdır; bilmiyorum. Kimse bununla ilgilenmiyor, malı satan kendileri bile...




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    vw o kadar yüceltiyorlarki adamlar alıp sıfırdan pahalıya satışa çıkarıyor bayide sıra beklemeyin diye ben buna karşıyım. Sırf fanatikleri yüzünden vw piyasası bu kadar pahalı. Sözüm meclisten dışarı bu olayı pavyondaki kadına takılıp kalanlara benzetiyorum. Ben ceed aldım arkadaşım diyor neden vw almadın? Aynı paraya aynı donanımda dizel golf verse gider bi bakardım ama aynı paraya benzinli boş golf verince benim için bi anlamı yok diyorum. Tabiki beklediğim cevap anında geliyor Boş golf ceed in dolusunu 10 basar hem benzinliside dizel kadar az yakıyor İşte bu zihniyette adamlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor olduğu için fazla polemiğe girmek te doğru değil aslında. Bizim insanımız bu zihniyette olduğu sürece vw den başka araba satılmaz bu ülkede.




  • İkinci el konusu açılmışken haftasonu bir arkadaşıma Civic almak için 2-3 Honda bayisini dolaştık. Değiştireceğimden değil ancak gitmişken benim aracıda takasta kaça saydıklarını merak edip sordum.
    Aracım 2015 Cee'd Premium 1.6 CRDI Sportywagon, Liste fiyatı: 86.500 TL, pazarlıkla 82-83 gibi rakamlara normal (özel Çelik Motor indirimi olmayan) bir kullanıcı alabilir.
    Honda'nın bir bayisi 64.000 Tl bir diğer bayisi ise en fazla 69.000 verebileceklerini belirtti. Araç henüz 3 aylık ve 6.000 km'de.
    Ne yalan söyleyeyim bu fiyatlar keyfimi baya kaçırdı ancak diğer yandan da şöyle bir durum var araç gerçekten kendine bağlıyor. Misal iş için geçen hafta bende Opel Astra 1.3 CDTI Edition vardı, bu haftada Jetta 1.6 TDI Trendline DSG var (İki aracında testleri bu gece sayfama eklenecek).
    Ve açık konuşayım Astra ve Jetta'dan sonra bizim Cee'd'e binince arada uçurum olduğunu fark ediyorsunuz.

    Ben bunun tek sorumlusu olarak Çelik Motor'u ve Çelik Motor'un sadece bayanlardan oluşan genel merkez pazarlama ekibini görüyorum (Bir erkek ordusu pazarlama ekibinin, bayanların L'Oreal el kremini ne kadar başarılı sattırtabileceği ile aynı durum).
    Bu araç ne yazık ki bu ekip tarafından Türkiye'de halka iyi anlatılamadı, iyi pazarlanamadı. "Mı acaba?" temalı reklam fiyaskosundan sonra zaten iyice sessizliğe gömüldüler. Gerizekalılar diyesi geliyor insanın...
    Bakın aynı Kia markası İngiltere'de pazar lideri, aynı Kia Almanya'da ilk 5'te, aynı Kia Polonya'da Skoda'nın ardından ikinci durumda.
    Avrupa'daki müşteri profili bizden çok daha kıl iken bu başarılara imza atan bir marka, Türkiye'de ne birinci elde ne de ikinci elde tutunamıyorsa kimse kusura bakmasın ben tek sorumlu olarak distribütörü görürüm.

    Özetle araçlarımız gerçekten çok iyi araçlar (Aksini söyleyenleri bir günlüğüne VW Jetta DSG kiralamaya davet ediyorum) ve en önemlisi huzur veren araçlar. İkinci eli aklınıza takmamaya çalışın; aksi halde araçtan soğursunuz




  • Biz aracı alırken duygusallık ve mantık arasında karar vermek durumundaydık. Bir önceki aracın otomatik şanzımanından sıkıntılar yaşayınca gözümü (ustanın da tavsiyesiyle) tam otomatiklere çevirdik. Golf 13.000 lira daha pahalıydı ama o gün kârlı çıksam da bugün aynı şeyi söyleyemiyorum.

    Abi bize aracı satanlar duygusal davranıyorlar mı? Siz aynı markanın sıfırını almak istediğinizde (bilmem ne kadar doğru) Opel müşteri sadakati adına küçük de olsa indirim yapıyormuş... Satarken piyasası ölmüyor; o zaman Kia bayisi araca 12 verirken, opel bayisi kendi aracına (aynı araç, pert kayıtlı corsa) 13,5 verdi... Opel almadık ayrı konu (dizel, otomatik Astra sorunsalı)...

    Opel' i marka olarak çok sevdiğimi söyleyemem fakat bu gibi küçük şeyleri atlamamam lazımmış, en azından meteserdar kardeşimizin yaşadığı örnek de bunu destekler nitelikte.

    Sadece vw değil, Toyota, Honda, Ford, Renault, Fiat... Abi hangi markanın, hangi modeli 2. elde daha az zarar ettiriyorsa (ki zengin insanlar değiliz) ona bakacağım, baktırmaya çalışacağım. Para sıkıntım olmasa, gelecek kaygım olmasa, araç alım maliyeti ömrümüzden fazla zaman almasa değişik seçeneklere elbette bakılır ama... Hep aynı şeyi yazıyorum, markanın kendisi dahi aracına değer vermiyorsa, benim kendimi bağlamamın bir anlamı yok.

    Aracım 2013 concept; kaputta 5-7 cm civarı (sanırım kasten yapılmış bir çizik), ön tamponda 3 yerde benim yaptığım yama, haricinde her hangi bir kusuru yok... Sürücü bel desteği arızalı, aydınlatma oanel düüğmesi tarafımdan onarıldı, bunun haricinde de araç içersinde bi,r kusuru yok ama satayım desem en fazla 55 eder... Fakat bir vw golf olsaydı en az 70 lira...


    Örnek aşağıdaki değişeni var, istenen fiyat ortada
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-vw-golf-1.6-tdi-dsg-otomatik-comfortline-223640378/detay

    Örnekler çoğaltılabilir. Neyse, sizi bu düşüncelerimle sıkmayayım... Kendi aracımı beğenmeme rağmen (ki hatta yakın zamana kadar da yine önce Kia' ya bakarım diyordum) arkadaşın yaşadığı örneğe bakınca düşündürücü... Bundan önce yine bir başka arkadaşım 2012 model manuel, concept aracını (60.000 km diye hatırlıyorum) 50' ye sattığını söyledi... Sıfırını alasayım cepten çıkacak paraya bak sen...




  • Bende iki gün boyunca focusla gezdikten sonra aracımın değerini daha çok biliyorum 190 lı hızlara çıktığında ip gibi giden ceed nerde? 180 den sonra yolda gezmeye başlayan focus nerde hemde daha 6500 km de idi. Gerçi uzun süre binince ona alışıyorsun normal demeye başlıyorsun ama ceed e tekrar binince evet diyorsun işte güven bu!
    Bende sizin gibi düşünüyorum aracın ikinci eli düşüyor çıkıyor diye düşünmek yerine, yarın satsam ne olur gözü ile bakmak yerine keyfini sürmek daha mantıklı.
    Bu işin ticaretini yapmıyorsanız ikinci eli çok düşüyor diye kuruntu yapmak gereksiz. Binersin 5 sene, diğer markalar kar yapıyorsa yapsın. Yoksa 5 sene sonra da karlı satıcam diye boş yada benim hoşuma gitmeyen bir arabaya 5 sene niye katlanayım? Marka imajına para vermeye karşıyım bu kadar basit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    Bende iki gün boyunca focusla gezdikten sonra aracımın değerini daha çok biliyorum 190 lı hızlara çıktığında ip gibi giden ceed nerde? 180 den sonra yolda gezmeye başlayan focus nerde hemde daha 6500 km de idi. Gerçi uzun süre binince ona alışıyorsun normal demeye başlıyorsun ama ceed e tekrar binince evet diyorsun işte güven bu!
    Bende sizin gibi düşünüyorum aracın ikinci eli düşüyor çıkıyor diye düşünmek yerine, yarın satsam ne olur gözü ile bakmak yerine keyfini sürmek daha mantıklı.
    Bu işin ticaretini yapmıyorsanız ikinci eli çok düşüyor diye kuruntu yapmak gereksiz. Binersin 5 sene, diğer markalar kar yapıyorsa yapsın. Yoksa 5 sene sonra da karlı satıcam diye boş yada benim hoşuma gitmeyen bir arabaya 5 sene niye katlanayım? Marka imajına para vermeye karşıyım bu kadar basit.

    190'la giderken aracın ip gibi çizgisinden sapmadan gitmesi benide en çok vuran detay. Aslında beni etkileyen faktörleri sıralasam daha iyi olur

    1- Tam bağımsız süspansiyona sahip olmasına rağmen 130'dan sonra gezinen Civic'leri gördükçe;
    2- 1200 devirde birinci vitesten ikinci vitese atan ve haliyle titrek manda gibi titreyen ve düşük hızlarda sürekli kararsızlık yaşayan DSG'leri gördükçe;
    3- Zemin biraz bozulduğunda her yeri tıkırdayan Passat'ları gördükçe;
    4- 120'den sonra hiçbir şekilde direksiyonu sertleşmeyen ve sürücüyü tedirgin eden Astra'ları gördükçe;
    5- Lafta ve kağıt üstünde muhteşem ancak reel kullanımda 7,0 litre ortalamada tüketen dizel çift kavramalı EDC, DSG ve DCT'leri gördükçe;
    6- Her hafta ayrı bir tarafı bozulan ve Duster'dan hallice olan çürük Qashqai'leri gördükçe;
    7- 6 ayda bir veya 10.000'de bir (hangisi önce dolarsa) bakıma giren Mazda'ları gördükçe;
    8- Sadece direksiyon sistemi çok başarılı olan gerisi tamamen ruhsuz, saman gibi olan Focus'ları gördükçe;
    9- Doğuş Oto tarafından öpülen Golf kullanıcılarını gördükçe aracımı her geçen gün daha çok seviyorum. Beton gibi araç mübarek İkinci el evet daha düşük seyrediyor ancak yuukarıda saydığım maddeler ne yazık ki Kia'dan kopmamı engelliyor.




  • Abi o kadar yazdım yazdım sonra aklıma araçların şimdiki fiyatlarını karşılaştırmak geldi; o günden bu yana golf 21.000 lira zamlanmış, ceed concept donanım yok ama c.plus'a bakarak da ceed 16.000 lira zamlanmış...

    Golf yaklaşık %31 zamlanmış; ceed %23 zamlanmış...

    Kafam karıştı iyice, birinde satarken kazanırım diyorum ama alırken kaybediyorsun, diğerinde alırken kazanıyorsun ama satarken kaybediyorsun. Bu denklem zor bi denklem, iyisi mi burada da kafa ütülemeyeyim ben, bırakayım dağınık kalsın.

    Kusura bakmayın, gece gece belki klavye başından "La havle" diye cümleye başlatıp, saç baş yoldurttum sizlere (hoş maksat biraz da muhabbet)...

    Yine yolun sonu Kia, Hyundai gibi markalara çıkıyor sanırım
  • 1,3,4 nolu maddeler focus içinde geçerli. Motor çok iyi ama direksiyon yüksek hızlarda sertleşmiyor ve gezmeye başlıyor. Köy yolunda ceed de sarsıntı bile hissetmemiştim aynı yola focusla girdim heryeri tıkırdamaya başlamıştı şaşırdım. Ben ceedi satsam heralde yine kia alırım. Ceed sw olur, sportage olur veya başka model çıkar. Yeni i20 vardı bundan önce 4 ay bindim. Ondada tıkırtı başlamıştı, arkadaşımda 2012 rio var o bile tek tük duyuruyo tıkırtı. Malzeme kalitesi hyundai de daha iyi diyorlar ama sadece malzeme yetmiyo sanırım biraz da işçilik önemli..



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Ooo hocam ben sizi hatırladım ya.Siz de Qashqai vardı satıp ceed almıştınız hatta kaliteyi özledim demiştiniz qq forumunda şimdi hatırladım.
    QQ satmakla cok iyi etmişsiniz dediğiniz gibi kronik sorunları dolu olan bir araç benim kız kardeşimdede vardı saç baş yoldurttu sinir hastası oldu o QQ denen araba yüzünden.
    Kia gerçekten özellikle son yıllarda çok gelişti.Gerek mekanik sorunsuzluki,Gerek tasarım anlayışı hele hele tasarımlarına bayılıyorum Kia ların.Sportage ve Ceed beni bitiriyor özellikle.Audi dizayncısı gelince tabi işler değişiyor.Sorunsuzluk anlamındada Uzakdoğu aracı olduğu için çok iyi.
    Bende açık söyliyim golf 7 1.6 tdı dsg vardı güzel araçtı ama Dsg si 45 binde titreme yapıyordu 42 binden başlayıp 3 bin km titreme yaptı borç lardan ötürü satmak zorunda kaldım.Kötü araç değildi ama 2.eli çok iyi olduğu için aldığım fiyatın 2 bin lira fazlasına sattım.
    Şimdi Babama Suv araç kendimede hatback bir araç bakıyorum. 1.6 dizel dct ceed cok hoşuma gidiyor. Fiyat/Donanım Seviyesi ,sürüş mekaniği çok iyi keza Sportagede öyle.
    Kia markasına laf edenlere bakmayın Kia kendini son yıllarda aşırı derece kanıtladı.Gidin Amerika ya bakın kaç tane vw satılmış kaç kia mazda Hyundai vs. satılmış.
    Amerikada satıpta burada satmadığı cok modelleri var.Ama Çelik Motor dizel ve otomatik şanzıman koyma konusunda özürlü olduğu için bazı araçları istediği satış rakamlarına ulaşamıyor.
    Çelik Motor biraz sıkıntılı dediğiniz gibi katılıyorum dediklerinize :)



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • 2 yıldır kazasız belasız biniyorduk... Ön tamponda 3 yerde yama yapmıştım...

    Bir de servet düşmanları kaputu çizmişler, bir diğerinde de kapılardaki siyah bantları sökmeye çalışmışlar ki zaten küçük de olsa kaldırmışlar (ben uzun süre kuş pisliği zannettim).

    Bugün Sapanca gibi küçük bir yerde aracımı, bir okulun bahçesine park ediyorum. Ahlaksızın teki arabasıyla geri gelirken benim araca vuruyor, iniyor, bakıyor, sonra da kendi aracına bakıyor ve bir şey olmamış gibi devam ediyor. Hani verdiği hasar sadece tamponda olsa, canım az da olsa sıkılır ama "Buna da şükür" derim fakat çamurluk bombe yapmış... Sağ farı çamurluğa bağlayan ayakta çatlak var ve en çok korktuğumda bu farın değişecek olması. Ciddi ciddi aracı satmayı düşünüyorum, neden?

    Bu olay daha önce 2 kez daha başıma geldi. Bu üçüncü oldu arkadaş. Hani arabayı koyduğum yer sakat bir yer, özellikle arabayı bir basketbol potası direği arkasına koydum ki geri çıkan pota direğini görür durur veya direğe vurur... Fakat adam çıkmasıyla birlikte arabaya yaslaması bir olmuş.

    Okulun kamera kayıtlarından olayı görüyoruz ama plaka okunamadığı için maalesef bir şey yapamadık. Bakalım yarın esnaflardan yardım isteyeceğim, güzergahlar üzerinde o saatlere yakın o şekilde bir araç çıkışı var mı?

    Buyrun resimler: Arabadan adinin vurup kaçtığını görsem, onu anasından doğduğuna pişman ederdim ama ben park ettikten yaklaşık 20 dk. sonra olay meydana gelmiş.


     <<<< YENİ KIA CEED >>>> <<<< YENİ KIA CEED >>>> <<<< YENİ KIA CEED >>>>




  • Farın baglantı ayagı tamir edilebiliyor. 3 yıldır babamın corolla aracında sorun cikarmadı. Servis yapmis. muhtemelen babam fark etmedi bile. Ben olsam boyayı bozmadan hafif duzelttiririm on tarafı. far ayagini da tamir edip binerim.

    Aracın maliyeti:

    (Alış fiyatı + yapılan masraflar)- satış fiyatı.

    Boyle dusununce aralarında pek bi fark yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 19 Eylül 2015; 4:23:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa 'da yaşayanların dediğine göre Opel fakir arabası, VW köylü arabası...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    aalpan kardeşim geçmiş olsun, çok önemli bir hasar yok gibi görünüyor, nazarlık olsun, aracı satma arefesine gelip dönmüş biri olarak sana tavsiyem şu an için araç satışını düşünmemen, araçlara yakında zam gelecek, 2 elde istediğin fiyata satma durumuda, siyasi ve ekonomik belirsizlik yüzünden biraz zor ve zahmetli, satılan fiyatada, satmış olduğunuz araç konfor ve özelliklerinde önemlisi TEMİZLİĞİNDE 2.el araç almak imkansız, 0 km araç almak ise şişen fiyatlar yüzünden oldukça zarar ettirici, sizde benim gibi aracı satıp satmama konusunda kararsızsınız sanırım, ben ciddi zarar (her araç satışında zarar olur ama mevcut durumda, özellikle 0 km araç fiyatlarındaki akıl dışı şişme nedeni ile bu günkü zarar çok fazla) nedeni ile satmaktan vazgeçtim...tampona herhangi bir boya vs işlemi yapmadan düzeltiyorlar, tampon için ise auyoking e yönlendirileceksiniz ve oda küçük bir operasyon ile düzelir, Allah başka kaza vermesin




  • Sağol kardeşim...

    Ben şu şekilde planlamıştım : Aracı satayım, kredisinden elimizde para kalır. Evin kredisini yapılandırıp, kısa sürede (mesela 2 yıl) evin borcunu bitireyim, ardından da yeniden araç alalım. Bu defa hem araca kasko yaptıracak gücümüz olur, hem kamerası, şusu busu çeşitli güvenlik araçlarını alayım diye düşündüm.

    Çünkü sigortacı, aracı aldıktan sonra 1 hafta içersinde kasko yaptırırsanız kasko fiyatı oldukça düşük çıkıyor demişti. Akşam onunla konuştum, aracı satmayacağım, noterde hanımın üzerine satacağım, ardından da kasko yaptırmayı planlıyorum fakat!...

    Yaşadığım şu olayda, kaskoyu kulanmamın gereksiz olacağını, böylesi küçük hasarlarda kasko kullanıp, 2 defadan sonra astronomik rakamlar çıkabileceğini söyledi. Kaldım arada... Araç içi kamera şart abi, onu anladım. Konusuna baktım, o kadar çok şey yazılmış çizilmiş ki kafam karman çorman, kısacası nasıl bir şey alacağımı anlamadım. En önemlisi yurt dışından ürün önerileri var ve ben yurt dışından hiç alış veriş yapmadım. Nasıl yapılır, nasıl edilir bilmiyorum. İnternetten araştırıp ön ve arkaya ayrı kameralar alacağım.


    @mehmet

    Masraf kısmına gelince... Görünürde bir şey yok... Tamponu kafama zaten takmıyorum. Bugün bir kaportacıya gittim (arkadaşın tanıdığı) sadece çamurluk için 700 lira dedi. Fardan emin değilim, açıp bakmamız lazım dedi. Beni tedirgin etti, ayrıca ısrarla tamponu boyamak istiyor, bense bırak öyle kalsın, masraf yükselmesin diyorum, anlaşamadık. Sonra bir başka abimin arkadaşına gittim, o da 250 lira dedi. Tampona işlem yapmayacak çünkü işlem yaparsam boyamam lazım, sonra boyalı diye değerini düşürürler dedi. İnan hangisine inanacağımı sapıttım. Benim istediğim sadece far ve çamurluk arasındaki boşluğun kapanması.

    Sonuç olarak 250 lira diyen ustaya bırakacağım, büyük ihtimal çamurluğun bombe yapmış kısmında işlem yapacak. Kapıya doğru az da olsa bir bombelik var ama masraf daha da yükselmesin. Farın da o çatlak ayağının tamir edeceğini söyledi. Bakalım önümüzdeki p.tesi arabayı bırakacağım, dediğine göre o gün akşam aracı teslim edecek.

    Bugün oradaki esnafları dolaştım, kamerası olanların kameralarına baktım ve maalesef hiç birisi okulun çıkış kapısına doğru bakmıyor. Tam olarak kapıya bakmasa da o yönden geldiğinde görecek bir kamera var ama kameranın kaydı kötü. Bu sebeple plakayı yine öğrenemem. Okulun önündeki alanda Mobese kameraları arızalı olduğundan dolayı 2 haftadır kayıt etmiyor. Anlayacağınız şansım da yaver gitmedi. Beni en çok kızdıran haklıyken, haksız duruma düşmek. Başkasının hatasını çekmek zorunda bırakılmak. Araç ister kaskolu, ister kaskosuz; böyle bir durumda ya bu masrafı cepten yapacaksınız ya da askoyu deldireceksiniz... E hadi deldirdiniz, ileride densizin teki daha ağır bir masraf açsa veya ben daha büyük bir kaza yapsam... Bu defada tümden risk grubunda olacağım. En güzeli bu demek ki, çarpıp kaçmak. Neyse...




  • 
Sayfa: önceki 406407408409410
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.