Şimdi Ara

....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
20.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 6 Eylül 2023; 5:59:3 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Merhabalar arkadaşlar.

    Öncelikle Fransız araçlarına karşı bir ön yargı her yerde mevcut. "Dökülür, bozulur, elinde patlar" vs. vs.

    Yeni Citroen'lere baktığım zaman oldukça iddialı olduklarını görüyorum. C4 Exclusive'de çok sağlam duran bir model, bu araç 2011'den beri yollarda, forumdada alan arkadaşlarımız hayli fazla.

    2011'den bu yana sıkıntı açtımı araç sizlere? Herhangi bir bozulma, araçtan anormal ses veya ne bileyim ciddi mekanik sorun yaşadınızmı?

    Aslında aracın motoru PSA yapımı, motor konusunda hiç endişem yok ama MCP şanzıman biraz korkutuyor. Gerçi bu şanzımana 2012'de yazılım güncellemesi geldi ve 2013 modellerin hepsi öyle diye biliyorum, sizce 300 Euro verip +2 sene garantiyi uzattırmak makul mu? Öyle yaptığımız zaman kasko ödemesinde bir düşüş yaşanıyormu?

    Cam tavanlı alan arkadaşlar , ülkemizin bozuk yolları sebebiyle herhangi bir problem yaşadılarmı?

    Eski kasa C4'ler le ilgili iyi şeyler okumuyorum ama yeni kasa hakkında herkes çok iyi yazıyor ( Gene arada kötü yazanlar var tabi ).

    2. el değeri olarak bakıyorum aynı model Golf'ler ile aralarında 8-10.000 fark var ama tabi alırkende Vw pahalı alınmıştır herhalde.

    Golf 7 Highline yerine bu aracın Exclusive'si tercih edilirmi?

    Dsg hakkındada kötü şeyler okudum çok, halamında eski kasa 2.0 Tdi 6 ileri Dsg'si 60.000 Km'de patlayınca biraz ön yargıda oluştu bende tabi.


    Selamlar,ben de yeni gelecek c4 picasso ile ilgilendiğim için benzer soruları yazdım, ancak cevap beklemeyin citroen sahibi arkadaşlarımız araçları konusunda çok ketum, ser verip sır vermiyorlar. Galiba yurtdışı forumları karıştırıp birşeyler öğrenmeye çalışacağız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben aracı 2 defa test ettim. Biri 2011 Haziran ayında, diğeri 2012 Ekim ayında.

    2012'de kullandığım C4 daha farklı idi. Daha az sarsıntı veriyordu. Yazılım güncellemesi olayı doğru olabilir yani diye düşünüyorum , telefondaki yetkili satıcıda "Evet 2012'de MCP'ye yazılım güncellemesi geldi, 2013 modellerin hepsinde bu standart" dedi.

    Forumdada bu güncellemeyi yaptırıp çok rahatlayan kişileri gördüm.

    Yanlız, benim bir arkadaşımda 2011 Model Toyota Corolla 1.4 Dizel Multimode ( 6 ileri ) şanzımanlı araç var.

    Aracı hiç sürmedim ancak biniyorum ara sıra, araçta sarsıntı felan hiç olmuyor. Ya adam kullanmayı çok iyi biliyor yada bu işte başka bir şey var. Araca yabancı biride aracı kullandı ondada sarsıntı pek olmadı. ( İlk kalkışta felan çok hafif var ama mühim değil bence )

    Yani Mcp > Multimode deniyor onun için bunları yazdım. Multimode böyleyse bence Mcp yeterli denilebilir.

    Yani aslında dizel araçlarda , turbo devreye girmeden güç düşük olduğu için 1. vites çok kısa tutuluyor. Bu benim Focus 2 'de de böyle. 1. 'den 2.'ye atarken biraz sarsıntı hissediyorsunuz ne kadar kassamda 1. 'den 2.'ye geçerken hafif oluyor. Yani aslında otomatikleştirilmiş düz viteste böyle bir şey yaşamak olası diye düşünüyorum ben. Sonuçta tam otomatik diye satmıyorki adamlar. Bilmiyorum internette herkes farklı bir şey yazıyor kafam karışık.

    Ancak dediğim gibi 2011'de ki araçtan pek memnun kalmamıştım, ancak 2012 Ekim'deki araç gayet iyiydi. 1.5 senede yazılım gelme ihtimali yüksek diye düşünüyorum ben, çünkü 2011 Haziran'da bu araç daha çok yeni piyasaya çıkmıştı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Merhabalar arkadaşlar.

    Öncelikle Fransız araçlarına karşı bir ön yargı her yerde mevcut. "Dökülür, bozulur, elinde patlar" vs. vs.

    Yeni Citroen'lere baktığım zaman oldukça iddialı olduklarını görüyorum. C4 Exclusive'de çok sağlam duran bir model, bu araç 2011'den beri yollarda, forumdada alan arkadaşlarımız hayli fazla.

    2011'den bu yana sıkıntı açtımı araç sizlere? Herhangi bir bozulma, araçtan anormal ses veya ne bileyim ciddi mekanik sorun yaşadınızmı?

    Aslında aracın motoru PSA yapımı, motor konusunda hiç endişem yok ama MCP şanzıman biraz korkutuyor. Gerçi bu şanzımana 2012'de yazılım güncellemesi geldi ve 2013 modellerin hepsi öyle diye biliyorum, sizce 300 Euro verip +2 sene garantiyi uzattırmak makul mu? Öyle yaptığımız zaman kasko ödemesinde bir düşüş yaşanıyormu?

    Cam tavanlı alan arkadaşlar , ülkemizin bozuk yolları sebebiyle herhangi bir problem yaşadılarmı?

    Eski kasa C4'ler le ilgili iyi şeyler okumuyorum ama yeni kasa hakkında herkes çok iyi yazıyor ( Gene arada kötü yazanlar var tabi ).

    2. el değeri olarak bakıyorum aynı model Golf'ler ile aralarında 8-10.000 fark var ama tabi alırkende Vw pahalı alınmıştır herhalde.

    Golf 7 Highline yerine bu aracın Exclusive'si tercih edilirmi?

    Dsg hakkındada kötü şeyler okudum çok, halamında eski kasa 2.0 Tdi 6 ileri Dsg'si 60.000 Km'de patlayınca biraz ön yargıda oluştu bende tabi.


    Benim bildiğim problemler;

    - Bazı partilerde yaşanan ve soğuk havada aracın çalışmamasına neden olan akü sigorta kutusu problemi. Gerçi bu olayı Citroen çabuk farkedip tüm servislere yedek kutu göndermişti ve ikiletmeden değiştirdiler, sonrasında da kendileri araçları servise çağırıp değişim yaptılar. Sonrasında üretilen araçlarda bu sorunun olmadığına eminim.

    - Çukurlardan geçerken arka amortisörlerin vurmasından şikayetçi olanlar bir hayli var. Ancak benim pek böyle bir şikayetim yok. Aracı kullandığım güzergah belli ve yolu ezbere bildiğim için çukurlardan kaçıyorum. Ayda yılda bir kaçamayacağım bir yere denk gelirsem de (köy yolu, vs) çok yavaş geçiyorum ve yine ses duymuyorum. Bu arada benim güzergahta çok sayıda kasis var ama kasislerde ses problemi pek yok. 50-60 km hızla bile geçtiğim oluyor bazen.

    - Direksiyon titremesi şikayetine de rastlanıyor. Bazı arkadaşlar (yanlış hatırlamıyorsam) salıncak burçlarını falan değiştirttiler. Düzeldi diyen var, düzelmedi diyen var. Ben bu sıkıntıyı da yaşıyorum diyemem. Şu ara sadece 120 ile 140 km arasında bir titreme problemim var ama yazlıkları takan çıraktan kaynaklanan bir balans problemi olması muhtemeldir. Dün otobanda test etmek için bir ara 180'e kadar çıktım, o hızlarda sıkıntı hissetmedim.

    Bunun haricinde detay denebilecek şikayetler de var. 80-90 km hızlarda yana aynalardan ıslık sesi gelmesi (bende de geliyor ama bazen geliyor, galiba rüzgarın yönü ile de ilgili), Ön camı silince (hıza bağlı olarak bazen) suların yan camlara sızması, 1-2 noktadan gelen tıkırı-zırıltı sesleri (çözümleri konuşuldu) gibi aslında benzerleri her araçta bulunan bazı konular.

    MCP şanzumanın kararsızlık sıkıntısı sadece belli durumlarda oluyor. Kavşağa girişte veya tali yolda anayola katılımda yaşanan 1-2 vites karasızlığı sadece gaz pedalı dozlaması ile aşılıyor. Dik yokuşlarda ise kulakçıktan müdahale daha pratik. Düz yolda normal giderken veya manuel modda kullanınca ise zaten sıkıntı yok.

    Benim araç cam tavanlı ve her gün sabah akşam siteden anayola çıkana kadar gerçekten çok bozuk (bol tırtıklı beton) bir yoldan 1 km kadar gidiyorum. Bu yüzden bazı trim sesleri gelmiyor değil ama cam tavandan gelen bir şey yok.

    Garantiyi uzatmak konusunda gelince; ben uzatmak taraftarıyım ama fiyat 300 EUR'dan fazla idi yanılmıyorsam. Ben 600-700 EUR gibi hatırlıyorum. Ama bunun kasko ödemelerini etkileme durumu olamaz çünkü kasko ile garantinin muhatap olduğu konular farklı. Garanti fabrika çıkışı hataları için vardır ve bu hatalar garanti olsun veya olmasın hiç bir şekilde kaskonun kapsamına girmez.

    Ben 13 ay, 21.000 km'nin sonunda aracımdan hala çok memnunum. Hala ara sıra pencereden bakıp seyrediyorum,özellikle de yeni yıkadığım zamanlarda. Mesela bugün yaklaşık 4 saatimi ayırıp motoruna kadar (ilk kez motor yıkadım) her yerini temizledim. Aracından memnun olmayanlar da vardır elbette ama bu arkadaşlar ya çok şanssızlar ya da gerçekten çok şey bekliyorlar. Neticede C sınıfı bir araç bu, emsallerinden çok da fazla şey vermesini bekleyemeyiz. 60 bin TL az para değil ama bunu belirleyen aracın kalitesi değil, piyasa şartları. Kaldı ki benzer fiyatlı rakipleri ile kıyaslayınca gayet iyi bir noktada. Benzer fiyatlı olsa Golf (TDI-DSG Highline) veya 1.6 dizel otomatiği olsa Astra düşünebilirdim alternatif olarak. Bu sebeple C4 benim gözümde hala rakipsiz.




  • m.k.o. kullanıcısına yanıt
    ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 6 Eylül 2023; 5:59:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Sorunları az değilmiş.

    Ama işte dizel+otomatik araçlarda alternatif az. Benzinli+otomatik ve az yakan araçlarında sayısı az , bir Vw'de var adam gibi Dsg'li, onun dışında yok gibi.

    Nette okuduğum kadarıyla yeni C4 ,eski C4 ile aynı platformu kullanıyormuş hala ki işte bu kafa karıştırıcı.

    2008-2009'daki sorunsuzluk istatistiklerinde Citroen çok aşağılarda yer alırken, 2012'de yapılan sıralamada Ford'a Vw'e felan epey yaklaşmış, Opel'den ise epey önde.

    Kafam karma karışık açıkcası. Toyota çok sorunsuz olduğu için Auris'i düşündüm ancak tasarım düşündürücü, birde hala 1.4 90 ps motor kullanıyorlar inatla. Ama işte sorunsuz...Gerçi Toyotanın Multimode'sine çok saydıranda var ...

    Bu arada bayiyi arayıp tekrar konuştum şanzımana güncelleme geleli çok oluyor diyor, ( 2012 'de ) 1 yıldan fazla olmuş yani. Ayrıca 2013 modeller 115 Ps'miş....Garantiyi 3 seneye uzatmak için 1250 TL, 4 seneye uzatmak için 2500 TL istiyorlar.



    o sıralamalarda vw 20 citroen 14'üncü hocam vw'yi de geçti. bir aracın sorunlu olması demek bir yerinden sürekli arıza vermesi demektir. eski megane'lerin enjeksiyon arızası gibi. c4'de ufak tefek şeyler var, onlar da hallediliyor ve tekrar yapmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 23 Nisan 2013; 22:03:17 >




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 6 Eylül 2023; 6:1:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Merhabalar arkadaşlar.

    Öncelikle Fransız araçlarına karşı bir ön yargı her yerde mevcut. "Dökülür, bozulur, elinde patlar" vs. vs.

    Yeni Citroen'lere baktığım zaman oldukça iddialı olduklarını görüyorum. C4 Exclusive'de çok sağlam duran bir model, bu araç 2011'den beri yollarda, forumdada alan arkadaşlarımız hayli fazla.

    2011'den bu yana sıkıntı açtımı araç sizlere? Herhangi bir bozulma, araçtan anormal ses veya ne bileyim ciddi mekanik sorun yaşadınızmı?

    Aslında aracın motoru PSA yapımı, motor konusunda hiç endişem yok ama MCP şanzıman biraz korkutuyor. Gerçi bu şanzımana 2012'de yazılım güncellemesi geldi ve 2013 modellerin hepsi öyle diye biliyorum, sizce 300 Euro verip +2 sene garantiyi uzattırmak makul mu? Öyle yaptığımız zaman kasko ödemesinde bir düşüş yaşanıyormu?

    Cam tavanlı alan arkadaşlar , ülkemizin bozuk yolları sebebiyle herhangi bir problem yaşadılarmı?

    Eski kasa C4'ler le ilgili iyi şeyler okumuyorum ama yeni kasa hakkında herkes çok iyi yazıyor ( Gene arada kötü yazanlar var tabi ).

    2. el değeri olarak bakıyorum aynı model Golf'ler ile aralarında 8-10.000 fark var ama tabi alırkende Vw pahalı alınmıştır herhalde.

    Golf 7 Highline yerine bu aracın Exclusive'si tercih edilirmi?

    Dsg hakkındada kötü şeyler okudum çok, halamında eski kasa 2.0 Tdi 6 ileri Dsg'si 60.000 Km'de patlayınca biraz ön yargıda oluştu bende tabi.


    2012 eylülde aldım aracımı,çok memnunum.devriyaj ve fren pedalında bazen çıtırtı geliyor kullanırken,servise gösteririm bir ara,başka sıkıntım olmadı çok şükür.




  • 2011 C3 Dizel Exclusive vardı memnundum onu verip 2012 E-HDI MCP Dizel C4 Conf. Plus aldım 2. el daha çok memnunum :)
  • 2012 c4 1.6 e-hdi aracımı 1 Aralık ta 20000 km de aldım. Yokuşlarda 1-2 . Vites kararsızlığı yüzünden sıkıntı yaşıyorum. 2 ayrı yetkili servisle görüştüm.
    Bir tanesi bu durumun normal olduğunu güncelleme yapılması için şanzımanın ya da baskı balatanın değişmesi gerekiyor dedi. Sakın yaptırmayın parça değişimine ilerde sebep olur dedi.
    Bir başka servis getirin bakalım güncelleme yapılmamış gözüküyor aracınızı bir cihaza bağlayalım dedi.
    Daha önce güncelleme yaptırmış olan süreçleri sonuçları anlatır mısınız?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. ve 2. vites kararsızlığından kastınız tam olarak nedir?

    Mesela yol düzken aniden yokuşa gelindiği zaman o bendede oluyor 2.'de çıkmaya çalışıyor sonra 1. vitese attığı için öne yığılıyorsunuz.

    Ama bu bütün yarım otomatiklerde var. Yokuşa gelmeden önce Manuel'e alıp 1'e çekerseniz en doğrusu.

    Yazılım güncellemesi bende pek fark yaratmadı.

    Aslında bunu bilmem pek mümkün değil çünkü aracı aylarca yanlış lastik basıncıyla kullanmışım!

    Önler 31 arkalar 33 olacak. Bunun altına yada üstüne çıkıldığı zaman Mcp şanzıman vites atarken daha çok ses çıkarıyor, kötü çalışıyor.

    Ama mesela, Auto modundada olsa, yokuşa 1. vitese girdiysem, 2'ye atmak için epey bekliyor, eğer sizde öyle olmuyorsa yani yokuşun ortasında giderken 1'den 2'ye erken atıyorsa o zaman sorun vardır yada yokuş yeterince dik değildir. Ama o zamanda sıkıntı yaşamamanız gerekirdi.




  • Vites 2 'de ve yavaş hızdaysam birden dik bir yokuşa geldiğim zaman oluyor. 1 'e hemen atmadığı için yığılma oluyor. Manıel olarak 1 'e aldığım zaman sorun yok 2'ye alırken sorun çıkarmıyor yokuşta. Bazen unıtuyorum 1 e almayı o zaman sıkıntı oluyor. Düz gdilte çok rahat. Yakıtı konforu herşeyinden memnunum. Tam otomatik kullanıyordum zamanla alışıcam sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekaraca06

    Vites 2 'de ve yavaş hızdaysam birden dik bir yokuşa geldiğim zaman oluyor. 1 'e hemen atmadığı için yığılma oluyor. Manıel olarak 1 'e aldığım zaman sorun yok 2'ye alırken sorun çıkarmıyor yokuşta. Bazen unıtuyorum 1 e almayı o zaman sıkıntı oluyor. Düz gdilte çok rahat. Yakıtı konforu herşeyinden memnunum. Tam otomatik kullanıyordum zamanla alışıcam sanırım.

    Ona yapacak hiç bir şey yok. Çünkü , normalde biz mesela önümüzde bir dik yokuş olduğunu bildiğimiz zaman 1'e atarız. Ancak şanzıman sonuçta yolu göremiyor ve ona göre karar veremiyor.

    Manuel olarak 1'e alıyorum bende.
  • Konu güncel .
    C4 almayı planlıyorum da lakin Citroen hakkında çok ön yargı var .kullanıcılar cevap verirse sevinirim . YENI kasa c4 lerde ne tür sorunlar var ? Ayrıca Comfort HDi ile Comfort e-hdi arasındaki farklar neler ... Comfort ile Comfort plus arasında ki farklar neler ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2014 c4 comfort aracım var inanın nazar değer övmüyorum alman narkası aracım vardı salam araba ama boş arabaydı şu aracım dijital gösterge li ve çok dolu 35000 km oldu inanın eski olfüme 10 katlar içi çok ferah çizgisi on numara beş yıldız eeeee artık alman araçları hileli mağlum test sürüşü yaparak aldım maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul'da test sürüşü yapabileceğim bir yer var mı? Benim en çok merak ettiğim yol tutuşu.

    Citroen marka sadece C3 kullandım. Araba resmen havada gibiydi, direksiyonu aşırı yumuşaktı, hızlanmaya bile çekiniyordum yuvarlanıcak diye. C4'te bu durum nasıl?


    Arabanın tipi çok hoş görünüyor. 35.000-45.000 TL arası manuel, dizel ve bu tipde başka araç öneriniz olur mu? Yoksa C4'ün tipi bu kadar içime sinmişken almalı mıyım?
  • Sing_a_song kullanıcısına yanıt
    Fiyat olarak C4 EMSALSİZ.
    Confort Plus aracımdaki birkaç donanımı saymazsak diğer modellerin en dolularına denk geliyor.

    Tipinden ziyade araç çok kullanışlı 408L bagaj var.

    C3 nasıldı bilmem ama C4 ' ten son derece memnunum herkesi kendine bağlayacak bir özelliği var.

    35-45 arası 1.6 VTi motorlu Confort/Plus benzinli araçlara yönelebilirsiniz.

    C4 Avrupada on binlerce Türkiye'de binlerce sattı korkunuz olmasın.
  • Çok teşekkür ederim. Peki ben hep dizel düşünüyordum, benzinli çok cep yakmaz mı?
  • Sing_a_song kullanıcısına yanıt
    Dizellerde o fiyat aralığında fazla km'li olacağından yakıttan tasarruf etseniz dahi bakımlarla sıfırlayacaktır.
    Benzinli motorlar eski motorlar gibi değil,uzun yolda en fazla 1L fark eder.
    Eğer 50.000 TL'ye Confort dizel alırsanız sorun olmaz ama piyasa altındaki fiyatlı araç almanızı tavsiye etmem.

    Yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    Dizellerde o fiyat aralığında fazla km'li olacağından yakıttan tasarruf etseniz dahi bakımlarla sıfırlayacaktır.
    Benzinli motorlar eski motorlar gibi değil,uzun yolda en fazla 1L fark eder.
    Eğer 50.000 TL'ye Confort dizel alırsanız sorun olmaz ama piyasa altındaki fiyatlı araç almanızı tavsiye etmem.

    Yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba ?

    Valla bi yardımcı olun lütfen. Aylardır ne marka, model seçebildim ne de dizel/benzin seçebildim. Kredi çekicem hala araç netleştiremediğim için çekemedim.

    Kendi aracım hiç olmadığı için yıllık km kestiremiyorum ama benim max uzun yolum 200-300 km İstanbul-Sakarya olur. Yazın 5 kere gitsem gidiş dönüş 300*5=1500 gidiş, 1500 geliş 3000 km. İstanbul'da ev iş haricinde geziyim desem günlük taş çatlasa 50 km olsun, 1500 km de öyle.

    Yani yıllık toplam max 5000-6000 km yaparım gibi geliyor.

    Çevrem benzinden o kadar gözümü korkuttu ki sanki benzine param hiç yetmezmiş algısı oluştu. Aslına bakarsanız yakıta aylık kabaca 300 TL veririm diye hesaplıyorum.

    Bu şekilde bir değerlendirebilir misiniz? Dizel mi bakmalıyım yoksa benzinli mi? kaç model, kaç bin km vs.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.