Şimdi Ara

:..YENİ JETTA KULLANICILARI VE SEVENLERİ TOPLULUĞU..: (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.849
Cevap
77
Favori
573.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vw_passat_1981

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinnan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba

    quote:

    Orijinalden alıntı: kreatinfosfat

    geçen okuldaki hocam, Jetta'nın Meksika'dan gelen modellerinde 150 km hızdan sonra aracın içine ses geliyor dedi.

    Bunun doğruluk payı var mıdır sizce?


    "Jettanın Meksika'dan gelen modeli" diye birşey yok. Tüm jettalar Meksika'da üretiliyor. Golf ve passat Alman üretimi. Ayrıca Meksika'da üretilmesi Alman olmadığı anlamına gelmez. Kalite tamamen aynıdır. Örneğin golf 5 Alman üretimi. Jetta mk5 Meksika. Kalite olarak zerre kadar fark göremezsiniz. Jetta Amerika pazarına hitap eden bir model olduğu için, ayrıca üretim ve nakliye maaliyetlerinin de düşük olmasından dolayı VW fabrikayı oraya kurmuştur.

    İyi günler...


    siz hiç amerika'ya gittiniz mi? yada hiç amerika'da jetta kullandınız mı? bu kadar kesin konuşmuşsunuz da merak ettim, bana göre amerika jetta ile türkiye jetta arasında dağlar kadar fark var.

    herkese kazasız belasız sürüşler dilerim, genel düşüncenin aksine motor yeterli gözüküyor, tabi insan iyi görmek isteyince iyi olur, kötüyü görmek isteyince kötü, illa ki bu beğeni içinde mübala vardır. yakında benzinli araçlara vergi indirimi geleceği yazıyordu, bu durumda 1.2 turbo motorlara rağbet artacaktır.

    1.2 motorlar tek turbo mu çift turbo mu, bilgisi olan var mı arkadaşlar?

    Sinan bey.
    Volkswagenin yaptıgı TSİ motorlarda 140-160-ve 170 hp versiyonlarında Turbo şarj ve süper şarj var idi. O nedenle TSİ motor da adını buradan almıştı yani
    (T)urbo şarj (S)üper şarj (İ)njection bileşeninden TSİ motor adını aldı.
    Turbo besleme manifolda baglı hava komprasörü, Süper şaj krang miline baglı ve motor devrine baglı besleme sistemi (Mercedesin komprasör sisteminde kullanılır) sistem ve digeri de yakıt dönüşüm sistemi olan enjeksiyon idi.
    daha sonra yakıt tüketimini düşürmek için süper şaj ünitesi çıkartılarak 122 hp versiyonlar üretildi. yani bizimkilerde yanlızca turbo besleme var. bizimkileri diğerlerinden ayıran nokta şu:
    diger versiyonlarda motor 3200 devirde turbo devreye girerdi o zamana kadar süper şarj ünitesi ise bu devir aralıgına kadar arabayı idare eder ( yanlışım var ise düzeltebilirsiniz)
    Ama bizim arabalarda rolantiden itibaren turbo devrededir ve herzaman hizmete devam eder. o nedenle bizim arabalrda turbo boşlugu yaşanmaz yani arabanın gazına ne zaman basar iseniz o zaman koltugu arkanızda hissedersiniz.

    TSI motorlardan turbo ve kompresör içeren versiyonlarda da bir boşluk söz konusu değildir.

    Tork bandını incelersek, (örneğin TSI 122 ile TSI 160) iki motor da max. torkunu 1500 devirden itibaren verir.Alt devirlerde kompresör devrededir.

    Çift şarjlı olan motorlar daha kompleks yapı da ve daha güçlüdür, ancak bir sıkıntı durumunda çok daha fazla maliyetlidir.

    Bir de şu var, TSI 1.4 122 ile 1.4 160hp nin yakıt tüketimleri aynıdır. İki motorda Golf için ortalama 6 litre yakıt verisi sunmaktadır.

    Ş.içinde ise çift şarjlı olan motor daha ekonomiktir.




  • Önder hemşerim ben tivin turbolarda turbo boşlugu var demedim.
    Benim yukarıda bahsettiğim turbo boşluğuhdan kasıt mesela astra 1.3 CDTi gibi arabalarda turbo 2750 devirden sonra tam anlamı ile çalışır. o devire kadar araba performassızdır o devirden sonra araba coşmaya başlar işte bu performansın saglandığı devir aralığına da turbo boşlugu denir diyecektim ama erindim.
    140 ve 170 hp olan varsiyonlarda ilk başta motoru süper şerj çeker sonra turbo devreye girer bu aralıkta turbo boşlugu yaşanmaz
    zaten ben bunu yazımda da belirttim.
  • Evet arkadaşlar bu tarih itibari ile nickimi degiştirdim
  • Yukarıdaki arkadaşın dedigi gibi Amerika versiyonu jetta ile Türkiye.. ya da Avrupa için üretilen Jettalar arasında farklılıklar mevcut.. amerikalı tüketicinin beklentiler ne göre dizeyn ediliyor orada satılan araçlar..
    Meksika konusuna gelirsek, bir önceki golf 5 ile, Jett arasında çok ciddi farklılıklar yokken, şu an iç mekanda kullanılan malzemeler, genel tasarım anlayışı konularında Golf 6 ile Jetta arasında çok belirgin farklılıklar var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    Önder hemşerim ben tivin turbolarda turbo boşlugu var demedim.
    Benim yukarıda bahsettiğim turbo boşluğuhdan kasıt mesela astra 1.3 CDTi gibi arabalarda turbo 2750 devirden sonra tam anlamı ile çalışır. o devire kadar araba performassızdır o devirden sonra araba coşmaya başlar işte bu performansın saglandığı devir aralığına da turbo boşlugu denir diyecektim ama erindim.
    140 ve 170 hp olan varsiyonlarda ilk başta motoru süper şerj çeker sonra turbo devreye girer bu aralıkta turbo boşlugu yaşanmaz
    zaten ben bunu yazımda da belirttim.


    Sıkıntı yok hocam.

    Sadece detaylandırdım olayı, arkadaşlar bilgi sahibi olsun diye.

    İyi günler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    Önder hemşerim ben tivin turbolarda turbo boşlugu var demedim.
    Benim yukarıda bahsettiğim turbo boşluğuhdan kasıt mesela astra 1.3 CDTi gibi arabalarda turbo 2750 devirden sonra tam anlamı ile çalışır. o devire kadar araba performassızdır o devirden sonra araba coşmaya başlar işte bu performansın saglandığı devir aralığına da turbo boşlugu denir diyecektim ama erindim.
    140 ve 170 hp olan varsiyonlarda ilk başta motoru süper şerj çeker sonra turbo devreye girer bu aralıkta turbo boşlugu yaşanmaz
    zaten ben bunu yazımda da belirttim.


    Sıkıntı yok hocam.

    Sadece detaylandırdım olayı, arkadaşlar bilgi sahibi olsun diye.

    İyi günler..

    Kızma hocam
    Aslında hata bende konuyu açmalıydım. ve bu eksiğimi siz doldurdunuz.
    size çomk teşekkür ederim.




  • ben jetta 1.2 almak istiorum ama buradaki bayi hiç indirim yapmıo vw hep mi böyle
  • tsi; Turbocharged Stratified Injection.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinugur

    ben jetta 1.2 almak istiorum ama buradaki bayi hiç indirim yapmıo vw hep mi böyle

    Ben passatı aldığım zaman adamlar bana bir paspas bile hediye etmediler. Bende yaptığınız ayıp bir paspas bile vermiyorsunuz vaz mı geçelim dediğim zaman bana: Salih BEY bu arabayı siz almaz iseniz 5 dk sonra bir başkasına satarım kararınızı verin demişlerdiiiiii.
    Adamların eyvallahı yok.
  • Salih DAL kardeş, bir şey sormak istiyorum; passattan sonra jettaya binmek konfor olarak, yada sürüş olarak ne kadar fark ediyor?
    tabirimi mazur görünüz, attan inip eşeğe binmek gibi mi? yoksa o kadar da farklı değil mi? saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    Salih DAL kardeş, bir şey sormak istiyorum; passattan sonra jettaya binmek konfor olarak, yada sürüş olarak ne kadar fark ediyor?
    tabirimi mazur görünüz, attan inip eşeğe binmek gibi mi? yoksa o kadar da farklı değil mi? saygılar

    Yok ne demek olur mu öyle şey hemen kendi görüşlerimi arz edeyim.
    Passat görünüş olarak daha heybetli idi kapıları daha agır idi. ama jetta ile passat arasında öyle derin bir fark yok. Zaten eski kasa jetta ile eski kasa passata dikkatli bakmaz iseniz veya bu arabadan çok anlamayan birçok kişi jetta ile passatın ayrımını ilk görünüşte tam anlayamaz.
    Jetta golfün sedanı olarak tabir edilen bir araba. Golfteki o tasarımın özgünlüğü kaybedilmemesi için passatın çizgileri bu arabaya aktarıldı.
    Zaten iç tasarım olarak volkswagen tüm arabalarında aynı bilgisayar donanımını ve iç hatları uygulamaktadır. Yol bilgisayarının dizilişi ve komut ayarlamaları da aynı. Ben bu arabada hiç yabancılık çekmedim.
    Passattan bu arabanın en büyük eksikliği bu arabada el freni manuel olarak kol ile yönelndirilmekte ama passatta tamamen elektronik bir sistem idi. hilhold özelliğinin yanında yokuş ve inişlerdede auto hold devreye girer idi yani jetta 3 sn falan freni tutup bırakırken passat siz harekete geçene kadar bırakmazdı.
    Beni passatta sıkıntıya sokan en büyük durum passat boyut ve en olarak iri bir araba idi ben o arabayı şehir içinde kullanmakta zorluk yaşıyor idim. Yol kenarında 2 arabanın arasına giremiyor idim ama jettada bu sorunu hiç yaşamıyorum. Jetta daha kıvrak bir araba ve benim passatımda 1.6 102 hp motor vardı o motor o kasaya yetersiz geliyor idi. Ama jettada görev yapan motor beni tam anlamı ile tav etti. yeter ki gaza basayım alıp götürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    Salih DAL kardeş, bir şey sormak istiyorum; passattan sonra jettaya binmek konfor olarak, yada sürüş olarak ne kadar fark ediyor?
    tabirimi mazur görünüz, attan inip eşeğe binmek gibi mi? yoksa o kadar da farklı değil mi? saygılar

    Yok ne demek olur mu öyle şey hemen kendi görüşlerimi arz edeyim.
    Passat görünüş olarak daha heybetli idi kapıları daha agır idi. ama jetta ile passat arasında öyle derin bir fark yok. Zaten eski kasa jetta ile eski kasa passata dikkatli bakmaz iseniz veya bu arabadan çok anlamayan birçok kişi jetta ile passatın ayrımını ilk görünüşte tam anlayamaz.
    Jetta golfün sedanı olarak tabir edilen bir araba. Golfteki o tasarımın özgünlüğü kaybedilmemesi için passatın çizgileri bu arabaya aktarıldı.
    Zaten iç tasarım olarak volkswagen tüm arabalarında aynı bilgisayar donanımını ve iç hatları uygulamaktadır. Yol bilgisayarının dizilişi ve komut ayarlamaları da aynı. Ben bu arabada hiç yabancılık çekmedim.
    Passattan bu arabanın en büyük eksikliği bu arabada el freni manuel olarak kol ile yönelndirilmekte ama passatta tamamen elektronik bir sistem idi. hilhold özelliğinin yanında yokuş ve inişlerdede auto hold devreye girer idi yani jetta 3 sn falan freni tutup bırakırken passat siz harekete geçene kadar bırakmazdı.
    Beni passatta sıkıntıya sokan en büyük durum passat boyut ve en olarak iri bir araba idi ben o arabayı şehir içinde kullanmakta zorluk yaşıyor idim. Yol kenarında 2 arabanın arasına giremiyor idim ama jettada bu sorunu hiç yaşamıyorum. Jetta daha kıvrak bir araba ve benim passatımda 1.6 102 hp motor vardı o motor o kasaya yetersiz geliyor idi. Ama jettada görev yapan motor beni tam anlamı ile tav etti. yeter ki gaza basayım alıp götürüyor.

    Cevabınız için teşekkür ederim, yeni kasa jettalar çok daha güzel olmuş, en yakın zamanda benim de olur inşallah :))




  • Onun haricinde bu arabada da yol tutusu çok güzel.
    yol ve motor sesi de gelmiyor. TSİ motor MPİ motora oranla daha sessiz ve düşük devirde daha yüksek sürate erişiyor. bu araba 5. vites 3000 devirde nekadar sürat yapıyor hiç dikkat etmedim ama 6. vites 3000 devirde 150 civarı sürat yapmakta passattaki MPİ motor 5. vites 3000 devirde 104 km sürate erşiyordu o nedenle motor ister istemez daha fazla ses çıkarıyor idi.
    Ben öyle aman aman bir fark yaşamadım aksine jettadaki eksiler TSİ motorun sayesinde tamamen kapandı. ben passat ile ş.d 6.7 litreyi hiç düşemezken ben bu araba işe ş.i nere ise bu degeri yakalıyorum. işin en güzel tarafı uzun yolda önünüze bir engel çıkmaz ise ve cc ile bir hızı sabitlemiş iseniz yokuş da çıksanız inseniz de eliniz vitese gitmiyor ama passat yokuşa geldiği zaman devir düşürür idi ama bu arabada o sorunu yaşamıyorum.
    Beni passatı aldım ama o arabadan okadar da memnun kalmamış idim 3 tane sorunu çıkmıştı vs... o nedenle satarken de çok zoruma gitmedi. ama bu aradada o sorunlar yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    Salih DAL kardeş, bir şey sormak istiyorum; passattan sonra jettaya binmek konfor olarak, yada sürüş olarak ne kadar fark ediyor?
    tabirimi mazur görünüz, attan inip eşeğe binmek gibi mi? yoksa o kadar da farklı değil mi? saygılar

    Yok ne demek olur mu öyle şey hemen kendi görüşlerimi arz edeyim.
    Passat görünüş olarak daha heybetli idi kapıları daha agır idi. ama jetta ile passat arasında öyle derin bir fark yok. Zaten eski kasa jetta ile eski kasa passata dikkatli bakmaz iseniz veya bu arabadan çok anlamayan birçok kişi jetta ile passatın ayrımını ilk görünüşte tam anlayamaz.
    Jetta golfün sedanı olarak tabir edilen bir araba. Golfteki o tasarımın özgünlüğü kaybedilmemesi için passatın çizgileri bu arabaya aktarıldı.
    Zaten iç tasarım olarak volkswagen tüm arabalarında aynı bilgisayar donanımını ve iç hatları uygulamaktadır. Yol bilgisayarının dizilişi ve komut ayarlamaları da aynı. Ben bu arabada hiç yabancılık çekmedim.
    Passattan bu arabanın en büyük eksikliği bu arabada el freni manuel olarak kol ile yönelndirilmekte ama passatta tamamen elektronik bir sistem idi. hilhold özelliğinin yanında yokuş ve inişlerdede auto hold devreye girer idi yani jetta 3 sn falan freni tutup bırakırken passat siz harekete geçene kadar bırakmazdı.
    Beni passatta sıkıntıya sokan en büyük durum passat boyut ve en olarak iri bir araba idi ben o arabayı şehir içinde kullanmakta zorluk yaşıyor idim. Yol kenarında 2 arabanın arasına giremiyor idim ama jettada bu sorunu hiç yaşamıyorum. Jetta daha kıvrak bir araba ve benim passatımda 1.6 102 hp motor vardı o motor o kasaya yetersiz geliyor idi. Ama jettada görev yapan motor beni tam anlamı ile tav etti. yeter ki gaza basayım alıp götürüyor.

    Cevabınız için teşekkür ederim, yeni kasa jettalar çok daha güzel olmuş, en yakın zamanda benim de olur inşallah :))

    Bu bana ait bir görüştür: Passat olgun kişi arabası jetta daha genç. Yeni jettanın tasarımı B7 passattan daha güzel ve daha kıvrak.
    Ve dilerim Allahtan gönlünüzde yatan arabayı alırsınız.




  • Teşekkür ederim, İnşallah birgün alabilirim. gönlümden 1.4 TSI B6 passat geçiyor ama nerden baksan 40 - 45 bin tl (2008-2009), ne yazık ki ev borcum var, kredi ödüyorum. birkaç yıl beklemem gerekiyor, belki o zaman B7 passat alabilirim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    Teşekkür ederim, İnşallah birgün alabilirim. gönlümden 1.4 TSI B6 passat geçiyor ama nerden baksan 40 - 45 bin tl (2008-2009), ne yazık ki ev borcum var, kredi ödüyorum. birkaç yıl beklemem gerekiyor, belki o zaman B7 passat alabilirim :

    Ev hepsinden önemli. başka bir kişinin evine oturup 600-700 Tl ev kirası ödeyeceginize biraz arabaya binmeyin sonrada içinize sine sine arabanızı alın ve binin.
    Hamdolsun ben evimi aldım sonrada arabamı aldım. Çogu kişi bana bu arabaya verecegin paranın üzerine biraz daha koyup 2. evi lasa idin deselerde içimde kalacagına altımda kalsın görüşüne sahip bir insanımdır.
    Evinizi aldıktan sonra alınan arabanın tadı başka oluyor
    Hakkınızda hayırlısı olsun




  • Yazmadan duramayacağım ancak 1.2 TSI gereğinden fazla övülmüş;

    BMW motoruna biraz bakalım,kendimize gelelim;

    Silindir hacmi (cm3) 1598
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 170 / 4800
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 250 / 1500-4500
    Yakıt tüketimi
    Şehir içi (lt/100 km) 7.2*(7.5)
    Şehir dışı (lt/100 km) 4.7*(4.8)
    Ortalama (lt/100 km) 5.6*(5.8)
    Depo hacmi (lt) 52
    CO2 Emisyonu(gr/km) 131*(134)


    Azami hız (km/sa) 222
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7.5*(7.4)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Yazmadan duramayacağım ancak 1.2 TSI gereğinden fazla övülmüş;

    BMW motoruna biraz bakalım,kendimize gelelim;

    Silindir hacmi (cm3) 1598
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 170 / 4800
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 250 / 1500-4500
    Yakıt tüketimi
    Şehir içi (lt/100 km) 7.2*(7.5)
    Şehir dışı (lt/100 km) 4.7*(4.8)
    Ortalama (lt/100 km) 5.6*(5.8)
    Depo hacmi (lt) 52
    CO2 Emisyonu(gr/km) 131*(134)


    Azami hız (km/sa) 222
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7.5*(7.4)


    Sana zahmet birde fiyat yazabilirmisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Yazmadan duramayacağım ancak 1.2 TSI gereğinden fazla övülmüş;

    BMW motoruna biraz bakalım,kendimize gelelim;

    Silindir hacmi (cm3) 1598
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 170 / 4800
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 250 / 1500-4500
    Yakıt tüketimi
    Şehir içi (lt/100 km) 7.2*(7.5)
    Şehir dışı (lt/100 km) 4.7*(4.8)
    Ortalama (lt/100 km) 5.6*(5.8)
    Depo hacmi (lt) 52
    CO2 Emisyonu(gr/km) 131*(134)


    Azami hız (km/sa) 222
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7.5*(7.4)


    Bu ne VW dusmanligidir arkadas... Adam BMW ile kiyaslamis mi? Kim kiyaslar. Biraz mantikli olun.

    Salih Bey, konunuzu takip ediyorum, Allah kaza bela vermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Yazmadan duramayacağım ancak 1.2 TSI gereğinden fazla övülmüş;

    BMW motoruna biraz bakalım,kendimize gelelim;

    Silindir hacmi (cm3) 1598
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 170 / 4800
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 250 / 1500-4500
    Yakıt tüketimi
    Şehir içi (lt/100 km) 7.2*(7.5)
    Şehir dışı (lt/100 km) 4.7*(4.8)
    Ortalama (lt/100 km) 5.6*(5.8)
    Depo hacmi (lt) 52
    CO2 Emisyonu(gr/km) 131*(134)


    Azami hız (km/sa) 222
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7.5*(7.4)


    Ben söylediğiniz arabayı alacagım paraya gider passat alırım
    siz gidin mazdanın wankel motorunu bir inceleyin de nutkunuz tutulsun.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.