Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

Yeni Ford Ranger Kulübü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: tonmayster Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 1 Misafir Kullanıcı
1.861
Cevap
17
Favori
296.394
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Ford >> Yeni Ford Ranger Kulübü
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      103 Mesaj
      31 Ağustos 2010 22:06:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: M.M.K.

      Selam

      Bu SRC belgesi nedir bilen var mı?

      Hüsisi kamyonet kullanan ve yük taşımayan sürücülerde almalı mı?




      Valla ben SRC belgelerini aldım (hem yük hem yolcu) ama ne soran var daha ne de merak eden :)

      Özel amaçla kullananlardan istemeyecekler sanırım , hatırladığım öyleydi yönetmelikte .

      Ama benim esas gıcık olduğum , bizim hız sınırımızın otomobillerden 10 km düşük olduğunu radar cezası yediğimde öğrenmem oldu . Hem de bir clio beni sollarken radara girdim . Polislere söylediğimde Murat 124 bile 99 ile geçebilir burdan ama size 88 den sonra ceza keseriz dedi . Saçmalığın dik alasını yetkililere paket ediyorum , ne istiyorlarsa yapsınlar.
      |
      |
    • Binbaşı
      1237 Mesaj
      11 Eylül 2010 10:40:52
      bizim araçların sınıfı M1G değil mi? aslında aynı otomobil sınıfı hızında olması gerekiyor. normal otolar M1 4X4 arazilerde M1G olması lazım ama tam gerçek sonuca ulaşamadım. bir yerde bir mahkeme kararı bulmuştum. savunmada bizim ve diğer lüks arazilerin diğer otolarda olduğu gibi güvenlik sınıfının (abs-airbag- ebd... vs...) bulunduğunu savunuyor ve otomobil sınıfına yakın olan M1 (G) modeline sokuyordu.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      426 Mesaj
      15 Eylül 2010 17:48:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: rangerlawyer

      Merhaba arkadaşalar, internette böyle bir forum olması çok hoş. Küçüklüğünde kamyonlarla büyümüş birinin(bizim peder mütahittir) günlük kullanım için favori aracı tartışmasız kamyonettir. Ford firması da picupların anavatanı ABD'dendır. Ondan dolayı tercihimiz herzaman Ford'dur. Benim 2009 model xlt rangerım var. Aracı güzelce donattım, kamyonet özelliğini bozmadan arka barları çıkarmadan kapak taktırdım, komple cam filimi, on koruma, kaput koruma vs. araç çok yakışıklı oldu. Bir de ben istanbulda avukatlık yapıyorum. Adliye otoparklarını bilirsiniz, kuçuktur, ozellikle duruşma zamanları çok yogun olur. Bakırköy adliyesinde duruşmam olduğunda giriyorum otoparka hakimler bayan erkek avukatlar hepsi bakıyor. Haklılar tabi millet o otoparka hatchback araçla zor girerken ben deve gibi modifiyeli kamyonla giriyorum. Havası inanılmaz İstanbul barosu amblemimi de yapıştırdım. Polisler de artık beni tanıyor. Gerçekten rangerı güzel bir donatırsanız gören bir daha asla unutmuyor ...

      Bir kaç foto olsa ne güzel olur ancak oturup klvyeyi tıklatıyorsunuz yawwwwwww....
      |
      |
      _____________________________





    • Admin Yamağı
      3292 Mesaj
      04 Ekim 2010 00:21:27
      Selam arkadaşlar....Ben bu ranger ların model isimlerine alışamadım...Şimdi 2010 model hafif yukarı çekik farlı olan modeli xlt diye mi geçiyor...?std nedir?xlt yazan ama düz farlı olan da var?Fiyat listelerine bakarken şaşı oluyorum hangisi nedir diye...Hi rider nedir thunder nedir....

      Kısacası almak istediğim 4x2 xlt ve çekik gözlü modelin adı nedir listede?Wildtrack gibi olan ama arkasında xlt yazan...

      Bir de aracı aşağıda verdiğim linkteki hale getirmek için arkadaşın kullandığı aksesuarları ve nereden temin edebileceğimi bilen yazabilir mi?(Sahibine mesaj atacağım olmazsa...)Mesela ön ızgara orjinal mi?Ön koruma demiri,jantlar,ebatları,full box...thule sepetin modeli?Aracı alabilirsem hella lar hariç birebir aynısını yapmak istiyorum....Bir de buna mat siyah yaparım nasip olursa....dehşet olur kanımca...

      Dünyanın en güzel rangeri.....

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-ford-ranger-2010-ranger-4x2-28382017/detay?
      |
      |
      _____________________________





    • Onbaşı
      25 Mesaj
      06 Ekim 2010 18:09:08
      arkadaşım zaten yapılmışı var sen niye uğraşacaksın ki:)beğenmediysen hellalarıda çıkarırız istersen;)
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      426 Mesaj
      07 Ekim 2010 22:30:26
      quote:

      Orijinalden alıntı: cancanax

      Selam arkadaşlar....Ben bu ranger ların model isimlerine alışamadım...Şimdi 2010 model hafif yukarı çekik farlı olan modeli xlt diye mi geçiyor...?std nedir?xlt yazan ama düz farlı olan da var?Fiyat listelerine bakarken şaşı oluyorum hangisi nedir diye...Hi rider nedir thunder nedir....

      Kısacası almak istediğim 4x2 xlt ve çekik gözlü modelin adı nedir listede?Wildtrack gibi olan ama arkasında xlt yazan...

      Bir de aracı aşağıda verdiğim linkteki hale getirmek için arkadaşın kullandığı aksesuarları ve nereden temin edebileceğimi bilen yazabilir mi?(Sahibine mesaj atacağım olmazsa...)Mesela ön ızgara orjinal mi?Ön koruma demiri,jantlar,ebatları,full box...thule sepetin modeli?Aracı alabilirsem hella lar hariç birebir aynısını yapmak istiyorum....Bir de buna mat siyah yaparım nasip olursa....dehşet olur kanımca...

      Dünyanın en güzel rangeri.....

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-ford-ranger-2010-ranger-4x2-28382017/detay?

      bencede cancanax kardeşim sahibindene ilan veren kişi ile irtibata geç
      yalnız aynı aracın 2011 model 4x2 sine düz vites mersinde 37 000 dediler onu da düşün
      bu araçlar benimde hoşuma gidiyor otomatik olanlar bence güzel
      yakıt olarak şehir içi 8-9 litre civarıymış
      akranlarına göre kabul edilebilir bir değer



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kiyali -- 7 Ekim 2010; 22:31:54 >
      |
      |
      _____________________________





    • Onbaşı
      25 Mesaj
      11 Ekim 2010 09:58:25
      kiyalı arkadaşım varsayımlarla gidilmez hep, otomatik vites bi rangerin ş.içi yakıt tuketımı 12.4 litre fabrika verilerine göre yani bu araç 38 kuruş yakar km de ayrıca otomatik şanzıman fordun işi değildir.ilanı veren kişide benim aracı alış fiyatım 40 000 tl dir, 7 000 tl lik ekstra vardır aracın üstünde, aracı bu hale getirmek için kayseri,ankara ve eskişehire gidilip parçaları oralardan tedarik edilip monte ettirilmiştir.SAYGILARIMLA

      dip not :sahibinden.com aracılığıyla irtibata geçenlerin fazlalığından artık sıkıldığım için bu forumdan cevap veriyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      11 Ekim 2010 10:06:23
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      11 Ekim 2010 10:10:48
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      30 Mesaj
      03 Aralık 2010 13:01:06
      Herkese merhaba.
      Öncelikle kazasız sürüşler dilerim.
      Ben de 2011 model bir XLT satın aldım. 1 hafta sonra İstanbul'dan teslim alacağım. Aracı almadan önce epey araştırdım ve araştırmalarım sırasında en gerçekçi yorumları bu topicten aldım. Bu yüzden emeği geçen ve bilgi paylaşan herkese çok teşekkürler.
      Baştan itibaren okudum sayılır topiği. Ayağımın tozuyla ben de bir bilgi paylaşayım.
      Otomatik şanzımanlı araçlarınızda bulunan O/D (overdrive) tuşunun ne işe yaradığına dair bir çok bilgi paylaşılmış. Ben bu konuda sizlere tam olarak doğru bir bilgi vereyim istedim.

      O/D tuşuna bastığınıza ve ON konumuna getirdiğinizde araç en üst vitesin bir altına geçer. Yani 4 iler bir otomatik şanzımanda OD tuşuna basarsanız araç 3. vitese düşer ve kesinlikle 4. vitese geçiş yapmaz. Bunun bazı nedenleri vardır. Örneğin Bolu dağı gibi bir rampa iniyorsunuz ve aracınız yüklü. Hızlanmamak için sürekli frene bastığınızda bir süre sonra aşırı ısınma meydana gelir ve bu da hem balatalarda hem de disklerde hasar meydana getirebilir. Ama kompresyon dediğimiz motor freni ile indiğimizde araç belli bir devirde olacağından frene daha az ihtiyaç duyarsınız.
      Bunun dışında otomatik vites karakteristik özelliğinden dolayı sürekli en yüksek vitese geçmek ve ekonomik bir sürüş sağlamak için çalışır. Bir yokuş çıkarken yokuşun diklik derecesi 3 veya 4. vitesin tam da arasında bir değeri tolere edecek gibi ise araç sürekli bir 4'e takar bir 3'e düşer. Bu da dengesiz bir sürüş sağlarken aracı yorarak yakıt tüketimini arttırır. OD tuşuna basarak rampayı çıkana kadar arabanın 3. viteste kalmasını sağlar ve dilediğiniz devirde yokuşu çıkarsınız.
      Yani OD tuşu sadece bir alt vitese geçiştir. Otomatik viteslerde düzen genellikle 1-2-D-N-R-P şeklinde veya L-2-D-N-R-P şeklinde olabilir. 5 viteslilerde elbette D (drive) 'dan önce 3 gelecektir. Dikkat ettiyseniz her seçenektede en üst vitesin altını temsil edecek bir seçenek yok. İşte OD tuşu o seçeneğin yerini almak için vardır. Vites kolunu uygun pozisyona getirerek aracı sadece 1'de veya sadece 2'de gidecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Peki ya 3? İşte OD tuşu burada 3'ün yerine vardır.
      Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur :)
      |
      |
      _____________________________





    • Onbaşı
      30 Mesaj
      03 Aralık 2010 14:30:01
      Az önce 2012 Ford Ranger'i gördüm internette gezinirken. Sizlerle de paylaşayım dedim. Görünüşüne ve özelliklerine bakınca insanın 1 sene daha bekleyesi geliyor.

      Motor'lar: 2.2 TDCI "150 hp" / 3.2 TDCI 5 silindir "200 hp". powershift otomatik şanzıman seçeneği de mevcut.

      http://img585.imageshack.us/i/fordranger201201.jpg/
      http://img545.imageshack.us/i/fordranger201203.jpg/
      http://img232.imageshack.us/i/fordranger201215.jpg/
      http://img43.imageshack.us/i/fordranger201217.jpg/



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recklessmaster -- 3 Aralık 2010; 14:31:59 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      05 Aralık 2010 14:40:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: efaa

      kiyalı arkadaşım varsayımlarla gidilmez hep, otomatik vites bi rangerin ş.içi yakıt tuketımı 12.4 litre fabrika verilerine göre yani bu araç 38 kuruş yakar km de ayrıca otomatik şanzıman fordun işi değildir.ilanı veren kişide benim aracı alış fiyatım 40 000 tl dir, 7 000 tl lik ekstra vardır aracın üstünde, aracı bu hale getirmek için kayseri,ankara ve eskişehire gidilip parçaları oralardan tedarik edilip monte ettirilmiştir.SAYGILARIMLA

      dip not :sahibinden.com aracılığıyla irtibata geçenlerin fazlalığından artık sıkıldığım için bu forumdan cevap veriyorum.


      Selam
      Aracım 2008 model Otomstik vites Hi rider 4X2. Son hesaplamada sehir içi km de 30,4 kr yaktı bilginize Ayrıca dizeli K-Oil diye bir istasyondan alıyorum dizel diğer markalara göre %6 ucuz litresi 3,01 tl.
      |
      |
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      05 Aralık 2010 14:45:18
      Ayrıca Fordun otomatik viteste başarısı olmayabilir ama ranger'lar taylant ta yapılıyor ve mazda şanzuman kullanılıyor.
      AT kullanan olarak son derece memnunum hem sürüş konforu hemde tepki süresi bir numara.
      Bilginize.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      30 Mesaj
      13 Aralık 2010 19:56:12
      Herkese selamlar...
      2011 model Ranger XLT 4x2 aracımı İstanbul Atılgan Plazadan geçtiğimiz cumartesi teslim aldım. İlk izlenimlerimi sizlerle paylaşayım dedim.
      Öncelikle aracı alır almaz Opetten depoyu fulledim. Sonra İzmit'e gittim.
      Ertesi gün aracın kasasına toplamda 400-500 kg kadar yük koydum. Boş vaziyette İzmit'e giderken aracın arkası tümseklerde veya ufak bombeli yollarda biraz zıplıyordu. Aksi bir durum da beklenemez zaten. Viraj performansı ve savurma olaylarına gelince. İyi bir sürücü zaten aracın koltuğuna oturduğunda ve biraz yol aldığında o aracın hangi virajı kaç km hızla alacağını bilir. Ranger bu anlamda tam da olması gereken ve hatta olması gerekenden daha iyi bir performans sergiledi. Çukurlu yollarda darbe emişi bence çok başarılı. Tümseklerde de elbette zıplıyor kasa. Ne de olsa yüklenmek için makaslarla esnek bir yapıya sahip olması sağlanmış.
      Yüklendiğinde ise araç daha stabil ve konforlu bir hal alıyor. Motor yeterince güçlü.. Tam bir tork canavarı. Ben otomatik şanzımanlısını aldım ve vites geçişlerini de fena bulmadım. Ama düşük vitese geçişler biraz daha iyi olabilirmiş. Bir de tepki süresi biraz daha iyi olabilirmiş. Ama genel itibarı ile 10 üzerinden 6,5 diyebilirim.
      Forumda genelde aracın arkasının darlığından yakınıyordu herkes. Evet çok geniş değil. Ama tamamen yetersiz de değil. Diz mesafesinden ziyade derinlik biraz az tutulmuş. Ama bence bu da yeterli. İçeride kullanılan malzemeler gayet güzel. Koltuk döşemelerinden konsola, direksiyon simidinden paspaslarına kadar verdiğiniz paranın karşılığını veriyor. Zaten anahtar nokta da bu: Verdiğiniz paranın karşılığı. Ford'un siz vaadettiği en önemli şey bu ve bu konuda çok başarılı.
      Koltuk ısıtmalarında ayrı ayrı düğmeler yok. Her iki koltuğu da tek düğme ile ısıtıyorsunuz. Bu bana biraz komik gelmişti :)
      Kaputu açtığınız zaman büyülenmemeniz mümkün değil. İnsanın egosunu okşayan dev gibi bir motor çıkıyor karşınıza. Sesi de çok güçlü, kendisi de.
      Dış görünüş olarak bir önceki kasaya göre biraz daha zarif çizgilere sahip. Kenarlar,dönüşler daha yumuşak ve oval. Genel olarak dış görünüşü de oldukça havalı. :))
      Ses sistemi kesinlikle yeterli. CD çalar ve radyonun kullanımı kolay.
      Gelelim yakıt tüketimine. Yepyeni bir araç olmasına ve 500 kg kadar yüklenmiş olmasına rağmen ışık yanana kadar 1 depo ile tam 750km yol yaptım. Bunun 550 km'si şehirler arası 200 km'si şehir içi. Şehir içinin de 100 km'si aynı yükle. Otobanda hız olarak da 100 km ortalama ile geldim. Arada 80'e düştüm, arada 120-130'a çıktım (nadir olarak).
      Bence ekonomi sadece yavaş gitmek değil de gaz pedalına nasıl basıldığıyla da alakalı. Ayrıca O/D (overdrive) seçeneğini de aracın sürekli 5'e takıp hafif rampalarda bayılmasını ve çok yakmasını önlemek için kullanabilirsiniz.
      Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Yeni ranger ile ilgili sizin sormak istedikleriniz olursa dilim döndüğünce yanıtlamaya çalışırım.
      Bu yazdıklarım tamamen benim fikir ve düşüncelerimdir. Herkesinkine de sonsuz saygım vardır.
      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1058 Mesaj
      18 Aralık 2010 12:16:24
      Aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güzel paylaşım
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      30 Mesaj
      19 Aralık 2010 19:23:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: shadow35

      Aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güzel paylaşım


      teşekkür ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      34 Mesaj
      26 Aralık 2010 11:39:24
      Arkaslar merhaba,

      dün gece bana bir tanıdık K2 belgesini almaya mecbur olduğumu söyledi var mı bildiğiniz bbu konuda? Yılbaşından sonra bu belge çoooooooooooooook pahalı olaçak.

      Saygılar
      |
      |
      _____________________________

      Ali Bayram / İnegöl

      Ford Ranger Thunder 2008 (28.000 Km-120.000 km)
      Mitsu L200 Magnum
    • Onbaşı
      30 Mesaj
      26 Aralık 2010 20:40:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: Aquadigio

      Arkaslar merhaba,

      dün gece bana bir tanıdık K2 belgesini almaya mecbur olduğumu söyledi var mı bildiğiniz bbu konuda? Yılbaşından sonra bu belge çoooooooooooooook pahalı olaçak.

      Saygılar


      Selam
      Şahsi veya ticari ayırt etmeksizin size ait 3500 kg altında yük taşıyan bir kamyonetiniz varsa (Yani ranger sahibiyseniz) ve ticari amaç olmadan şahsi eşyalarınızı taşımak istiyorsanız bu belgeyi almak zorundasınız. Tamamen saçma bir durum. Devlet bizi soyuyor yine. 31 Aralık tarihine kadar bu harç 400 TL çivarında. Yılbaşından sonra 6 bin liralara varan rakamlar olacakmış. Hayatımda karşılaştığım en aptalca durumlardan biri.
      Verginin 10 türlüsünü ödüyoruz.
      En pahalı benzini mazotu kullanıyoruz
      Bir de Alfabetik belgelere para bayılıyoruz. El insaf.
      |
      |
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      26 Aralık 2010 21:22:13
      Selam

      K2 belge işi daha öncede bu forumda gündeme gelmişti. Benim bildiğim şahıs ruhsatlarında bu belgeye gerek yok.
      Eğer ticari amaçlı yük taşıma işi yapılıyorsa bu belgeyi sürücü almak zorunda.
      3 yıldır aktif olarak ranger kullanıyorum şimdiya kadar kimse K2 belgesi sormadı.
      Bence iyice araştır paranı boşuna harcama
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      26 Aralık 2010 21:51:36
      Ayrıca K2 belgesi için gereken evraklardan bir kaç örnek var aşağıda.
      Eğer bu evrakları verebiliyorsan zaten K2 belgesi almak zorundasın demektir.

      *Ticari sicil gazetesi
      *imza sirküleri
      *Ticaret odası faliyet belgesi
      *Vergi mükellefiyet yazısı

      Bu belgelerin yoksa istesende K2 alamazsın gibi duruyor.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.M.K. -- 26 Aralık 2010; 21:53:38 >
      |
      |
      _____________________________

    Hızlı Cevap




Reklamlar
#0850 Numara Tahsisi;#0850 Hat;#IP Santral;#Toplu
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
web tasarım
web tasarım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,438
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.