Şimdi Ara

Yeni Focus 1.6i 125 ps POWERSHİFT (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
33.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.6 125 Powershift deneyen , gören , test eden var mı ?
  • bende merak ediyom
  • hiçbir sitede geldiğine dair bir bilgi yok yada ben bulamadım gelsede satışlarını çok etkılemez yeni ford hiç olmamıs bence uzun boylular için tam bir zulüm ...
  • BİLDİĞİM KADARIYLA FORD SAĞLAM ARAÇTIR. ÖZELLİKLE YOL TUTUŞU İÇİN ÇOK OLUMLU YORUMLAR DUYARSINIZ. YALNIZ KULLANANLAR EMSALLERİNE GÖRE BİRAZ FAZLA YAKIT HARCADIĞINI SÖYLERLER. FORD BAYİSİNE BUNU SORSANIZ, BİZİM ARACIMIZ SAĞLAM VE KİLOGRAM OLARAK AĞIR, O YÜZDEN BİRAZ FAZLA YAKMASI NORMALDİR DİYE AÇIKLAMA YAPAR. BEN FORD PLAZADA 2011 MODEL FOCUS HB 1.6 125 PS BENZİNLİ MODELİ (ARAÇ TİTANİUM DONANIM DEĞİLDİ VE PLUS PAKET YOKTU) İNCELEDİM. GÖREBİLDİĞİM TEMEL EKSİKLER: ESP YOKTU, 5 İLERİ MANUEL VİTESTİ (6 İLERİ BEKLERDİM) BİRDE 125 PS AZ GELDİ (TOYOTA 1.6 MOTOR 132 PS MESELA) SONUÇ OLARAK BENCE FORD GÜZEL ARAÇ, AMA KEŞKE FİYATI DA BİRAZ DAHA MAKUL OLABİLSE...
  • Fordlar için tek diyebiliceğim sorunsuz güzel araçlar ama sıkıntısı işçilikleri ciddi anlamda kötü heleki arabanın yaşı biraz geçerse plastik aksamlarından ses gelmeye başlıyor koltuğundan gırç gurç ses gelmeye başlıyor şimdiye kadar bindiğim bütün modeo cmax focus dahil hepsinde bir rüzgar sesi sıkıntısı vardı.. bunun dışında sorunsuz güzel bir araba..
  • Koltuk gıcırdamasını kesmek için alttakı metal raylı kısma WD40 sıkın. Ses falan kalmaz.
  • 1 aydır 2012 Ford Focus 125hp powershift titanium kullanıyorum. (daha önce de 2010 focus tdci titanium kullanıyordum)
    Bu aracı almayı düşünenler için artılarını ve eksilerini paylaşmak istedim.
    Artıları:
    Araç bir önceki kasaya göre oldukça sessiz.Yol ve rüzgar sesi artık rahatsız etmiyor.
    Gidişi daha oturaklı, süspansiyonu ve darbe emişi daha iyi.
    Fren dozajlaması daha iyi, önceki kasa aşırı yumuşaktı.
    İç mekanda kullanılan malzeme daha iyi.

    Eksileri:
    Araç fazla yakıt tüketiyor, çok sakin kullanımla elde ettiğim ortalama değer 8lt/100km.(şehir içi şehir dışı karışık, çok fazla şehir içi kullanmadığımı da belirtmeliyim)
    Dururken ve durmaya yakın hızlarda direksiyonu yine sert.
    Müzik sistemi pek kaliteli değil, mp3 çalarken sadece şarkı adını gösteriyor, sanatçı adını aynı anda gösteremiyorsunuz.
    Dış aynaları önceki kasa ile aynı, büyük olmasına karşın görüş açıları kötü.
    Koltukları iyi değil. Kafalıkları da rahatsız şekilde dizayn edilmiş, insanın kafasına yukarıdan bastırıyor ve yine eğim ayarı yok.
    Bagaj yükleme ağızı dar.
    Gelelim Powershift'e:
    Öncelikle 6 vites olmasına karşın vites oranları birbirine çok yakın ve 6.vites oranı kısa. Şöyleki araç 100 ile 6.viteste giderken 2600-2700 devir civarında.120 de artık bağırmaya başlıyor.Bence çok yakmasının bir sebebi de bu.
    Vitesleri erken büyütüyor. Sürekli büyük viteste gitmeye çalışıyor (1400 1500 gibi devirlerde)vites küçültmesi için gaza yüklenmek gerekiyor. Üstelik S modunda da durum pek farklı değil.
    Dur kalklı trafikte titreme yapıyor.
    D modunda + - tuşları kısa süreli müdahale etmek mümkün ancak birkaç sn sonra yine kendi öngördüğü vitese geçiriyor.
    S modunda + - tuşlarına basarsanız manuel kullanıma geçiyor. ancak bu da tam manuel değil, gaza fazla basarsanız vites küçültüyor, hatta bazen 2 vites birden..bence manuel kullanımda sonuna kadar gaza basmadıkça kendisi küçültmemeliydi.
    Tam gaz kesip sonra gaz verdiğinizde aracın bunu algılayıp hızlanmaya başlaması yaklaşık 1.5 sn alıyor.
    Aracın hızlanması stabil değil, tereddütlü hızlanıyor, gaza sabit bir şekilde basmışken aracın ivmesi sabit değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EKSA -- 9 Şubat 2014; 20:20:05 >




  • ford focusu tavsiye etmem.aracın içi basık ve kasvetli.ayrıca forumda okuduysan işçilik sorunları var.git bir golf tdi al kaliteli bir aracın olsun.
  • sempatizanlar iş başında lan şakamısınız siz konunun vw ile ne alakası var her yere sıkıştırıyosunuz vw yi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekara

    1 aydır 2012 Ford Focus 125hp powershift titanium kullanıyorum. (daha önce de 2010 focus tdci titanium kullanıyordum)
    Bu aracı almayı düşünenler için artılarını ve eksilerini paylaşmak istedim.
    Artıları:
    Araç bir önceki kasaya göre oldukça sessiz.Yol ve rüzgar sesi artık rahatsız etmiyor.
    Gidişi daha oturaklı, süspansiyonu ve darbe emişi daha iyi.
    Fren dozajlaması daha iyi, önceki kasa aşırı yumuşaktı.
    İç mekanda kullanılan malzeme daha iyi.

    Eksileri:
    Araç fazla yakıt tüketiyor, çok sakin kullanımla elde ettiğim ortalama değer 8lt/100km.(şehir içi şehir dışı karışık, çok fazla şehir içi kullanmadığımı da belirtmeliyim)
    Dururken ve durmaya yakın hızlarda direksiyonu yine sert.
    Müzik sistemi çok kalitesiz, ses kalitesi kötü, mp3 çalarken sadece şarkı adını gösteriyor, sanatçı adını aynı anda gösteremiyorsunuz.
    Dış aynaları önceki kasa ile aynı, çok büyük olmasına karşın görüş açıları çok kötü.
    Koltukları yine iyi değil. Kafalıkları ise olabilecek en rahatsız şekilde dizayn edilmiş, insanın kafasına yukarıdan bastırıyor ve yine eğim ayarı yok.
    Bagaj yükleme ağızı gerçekten fazla dar.
    Gelelim Powershift'e:
    Öncelikle 6 vites olmasına karşın vites oranları birbirine çok yakın ve 6.vites malesef çok kısa. Şöyleki araç 100 ile 6.viteste giderken 2700 devir civarında.120 de artık bağırmaya başlıyor.Bence çok yakmasının bir sebebi de bu.
    Vitesleri erken büyütüyor. Yavaşlama sonrasında sık sık büyük viteste gitmekte ısrar ediyor, mesela 1400 1500 gibi devirlerde yüksek viteslerde hızlanmaya çalışıyor. Motorun zorlandığını ben görüyorum o göremiyor, vites küçültmesi için iyice gaza yüklenmek gerekiyor. Üstelik S modunda da durum pek farklı değil.
    Dur kalklı trafikte durmaya yakın titreme yapabiliyor.
    D modunda + - tuşları kısa süreli müdahale etmek mümkün ancak bu süre gerçekten çok kısa, 3-4 sn sonra yine kendi öngördüğü vitese geçiriyor.
    S modunda + - tuşlarına basarsanız manuel kullanıma geçiyor. ancak bu da tam manuel değil, gaza fazla basarsanız vites küçültüyor, hatta bazen 2 vites birden..bence manuel kullanımda sonuna kadar gaza basmadıkça kendisi küçültmemeliydi.
    Tam gaz kesip sonra gaz verdiğinizde aracın bunu algılayıp hızlanmaya başlaması 1.5 2 sn alıyor.
    Aracın hızlanması stabil değil, tereddütlü hızlanıyor, gaza sabit bir şekilde basmışken aracın ivmesi sabit değil.
    1. ve 2. viteslerde hızlanırken vites büyütmeye yakın az daha gaz verirseniz şanzıman vites geçişinde sarsıyor.









    Bence otomatik vitesi düz vites gibi kullanmaya çalışıyorsun, zamanla gaz tepkilerine alışırsın. Önceden pek otomatik vites kullandığını sanmıyorum.




  • Bu motorda değişken subap zamanlaması var mı??
  • İlk defa otomatik kullansaydım, buraya yorum yazmazdım zaten arkadaşım.
    6 vites olmasının bir esprisi yok, 70 te 6 ya atıyor zaten..
    Ayrıca aşırı yüksek viteste gitmeye eğilimli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EKSA -- 9 Şubat 2014; 20:23:24 >
  • volkswagenle fordun bi Allah ı bir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekara

    1 aydır 2012 Ford Focus 125hp powershift titanium kullanıyorum. (daha önce de 2010 focus tdci titanium kullanıyordum)
    Bu aracı almayı düşünenler için artılarını ve eksilerini paylaşmak istedim.
    Artıları:
    Araç bir önceki kasaya göre oldukça sessiz.Yol ve rüzgar sesi artık rahatsız etmiyor.
    Gidişi daha oturaklı, süspansiyonu ve darbe emişi daha iyi.
    Fren dozajlaması daha iyi, önceki kasa aşırı yumuşaktı.
    İç mekanda kullanılan malzeme daha iyi.

    Eksileri:
    Araç fazla yakıt tüketiyor, çok sakin kullanımla elde ettiğim ortalama değer 8lt/100km.(şehir içi şehir dışı karışık, çok fazla şehir içi kullanmadığımı da belirtmeliyim)
    Dururken ve durmaya yakın hızlarda direksiyonu yine sert.
    Müzik sistemi çok kalitesiz, ses kalitesi kötü, mp3 çalarken sadece şarkı adını gösteriyor, sanatçı adını aynı anda gösteremiyorsunuz.
    Dış aynaları önceki kasa ile aynı, çok büyük olmasına karşın görüş açıları çok kötü.
    Koltukları yine iyi değil. Kafalıkları ise olabilecek en rahatsız şekilde dizayn edilmiş, insanın kafasına yukarıdan bastırıyor ve yine eğim ayarı yok.
    Bagaj yükleme ağızı gerçekten fazla dar.
    Gelelim Powershift'e:
    Öncelikle 6 vites olmasına karşın vites oranları birbirine çok yakın ve 6.vites malesef çok kısa. Şöyleki araç 100 ile 6.viteste giderken 2700 devir civarında.120 de artık bağırmaya başlıyor.Bence çok yakmasının bir sebebi de bu.
    Vitesleri erken büyütüyor. Yavaşlama sonrasında sık sık büyük viteste gitmekte ısrar ediyor, mesela 1400 1500 gibi devirlerde yüksek viteslerde hızlanmaya çalışıyor. Motorun zorlandığını ben görüyorum o göremiyor, vites küçültmesi için iyice gaza yüklenmek gerekiyor. Üstelik S modunda da durum pek farklı değil.
    Dur kalklı trafikte durmaya yakın titreme yapabiliyor.
    D modunda + - tuşları kısa süreli müdahale etmek mümkün ancak bu süre gerçekten çok kısa, 3-4 sn sonra yine kendi öngördüğü vitese geçiriyor.
    S modunda + - tuşlarına basarsanız manuel kullanıma geçiyor. ancak bu da tam manuel değil, gaza fazla basarsanız vites küçültüyor, hatta bazen 2 vites birden..bence manuel kullanımda sonuna kadar gaza basmadıkça kendisi küçültmemeliydi.
    Tam gaz kesip sonra gaz verdiğinizde aracın bunu algılayıp hızlanmaya başlaması 1.5 2 sn alıyor.
    Aracın hızlanması stabil değil, tereddütlü hızlanıyor, gaza sabit bir şekilde basmışken aracın ivmesi sabit değil.
    1. ve 2. viteslerde hızlanırken vites büyütmeye yakın az daha gaz verirseniz şanzıman vites geçişinde sarsıyor.









    Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.

    6. viteste 100 ile giderken 2700 devir çevirmesi hiç iyi olmamış gerçekten.

    Honda Civic 5. viteste 100 ile giderken 2000 devir çeviriyor mesela.

    Hem motor gürültüsü azalıyor, hem de bu süratte daha az devir çevirerek ilerlediği için muhtemelen daha az yakıt tüketiyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekara

    1 aydır 2012 Ford Focus 125hp powershift titanium kullanıyorum. (daha önce de 2010 focus tdci titanium kullanıyordum)
    Bu aracı almayı düşünenler için artılarını ve eksilerini paylaşmak istedim.
    Artıları:
    Araç bir önceki kasaya göre oldukça sessiz.Yol ve rüzgar sesi artık rahatsız etmiyor.
    Gidişi daha oturaklı, süspansiyonu ve darbe emişi daha iyi.
    Fren dozajlaması daha iyi, önceki kasa aşırı yumuşaktı.
    İç mekanda kullanılan malzeme daha iyi.

    Eksileri:
    Araç fazla yakıt tüketiyor, çok sakin kullanımla elde ettiğim ortalama değer 8lt/100km.(şehir içi şehir dışı karışık, çok fazla şehir içi kullanmadığımı da belirtmeliyim)
    Dururken ve durmaya yakın hızlarda direksiyonu yine sert.
    Müzik sistemi çok kalitesiz, ses kalitesi kötü, mp3 çalarken sadece şarkı adını gösteriyor, sanatçı adını aynı anda gösteremiyorsunuz.
    Dış aynaları önceki kasa ile aynı, çok büyük olmasına karşın görüş açıları çok kötü.
    Koltukları yine iyi değil. Kafalıkları ise olabilecek en rahatsız şekilde dizayn edilmiş, insanın kafasına yukarıdan bastırıyor ve yine eğim ayarı yok.
    Bagaj yükleme ağızı gerçekten fazla dar.
    Gelelim Powershift'e:
    Öncelikle 6 vites olmasına karşın vites oranları birbirine çok yakın ve 6.vites malesef çok kısa. Şöyleki araç 100 ile 6.viteste giderken 2700 devir civarında.120 de artık bağırmaya başlıyor.Bence çok yakmasının bir sebebi de bu.
    Vitesleri erken büyütüyor. Yavaşlama sonrasında sık sık büyük viteste gitmekte ısrar ediyor, mesela 1400 1500 gibi devirlerde yüksek viteslerde hızlanmaya çalışıyor. Motorun zorlandığını ben görüyorum o göremiyor, vites küçültmesi için iyice gaza yüklenmek gerekiyor. Üstelik S modunda da durum pek farklı değil.
    Dur kalklı trafikte durmaya yakın titreme yapabiliyor.
    D modunda + - tuşları kısa süreli müdahale etmek mümkün ancak bu süre gerçekten çok kısa, 3-4 sn sonra yine kendi öngördüğü vitese geçiriyor.
    S modunda + - tuşlarına basarsanız manuel kullanıma geçiyor. ancak bu da tam manuel değil, gaza fazla basarsanız vites küçültüyor, hatta bazen 2 vites birden..bence manuel kullanımda sonuna kadar gaza basmadıkça kendisi küçültmemeliydi.
    Tam gaz kesip sonra gaz verdiğinizde aracın bunu algılayıp hızlanmaya başlaması 1.5 2 sn alıyor.
    Aracın hızlanması stabil değil, tereddütlü hızlanıyor, gaza sabit bir şekilde basmışken aracın ivmesi sabit değil.
    1. ve 2. viteslerde hızlanırken vites büyütmeye yakın az daha gaz verirseniz şanzıman vites geçişinde sarsıyor.









    Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.

    6. viteste 100 ile giderken 2700 devir çevirmesi hiç iyi olmamış gerçekten.

    Honda Civic 5. viteste 100 ile giderken 2000 devir çeviriyor mesela.

    Hem motor gürültüsü azalıyor, hem de bu süratte daha az devir çevirerek ilerlediği için muhtemelen daha az yakıt tüketiyordur.

    4000 devirde tam 200 yapiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Honda Civic 5. viteste 100 ile giderken 2000 devir çeviriyor mesela.

    Hem motor gürültüsü azalıyor, hem de bu süratte daha az devir çevirerek ilerlediği için muhtemelen daha az yakıt tüketiyordur.

    4000 devirde tam 200 yapiyor.

    Noktayı koyalım o zaman Anılsan: Honda Civic A/T, 5. vites 6000 devirde 300 yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Honda Civic 5. viteste 100 ile giderken 2000 devir çeviriyor mesela.

    Hem motor gürültüsü azalıyor, hem de bu süratte daha az devir çevirerek ilerlediği için muhtemelen daha az yakıt tüketiyordur.

    4000 devirde tam 200 yapiyor.

    Noktayı koyalım o zaman Anılsan: Honda Civic A/T, 5. vites 6000 devirde 300 yapıyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Honda Civic 5. viteste 100 ile giderken 2000 devir çeviriyor mesela.

    Hem motor gürültüsü azalıyor, hem de bu süratte daha az devir çevirerek ilerlediği için muhtemelen daha az yakıt tüketiyordur.

    4000 devirde tam 200 yapiyor.

    Noktayı koyalım o zaman Anılsan: Honda Civic A/T, 5. vites 6000 devirde 300 yapıyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekara

    1 aydır 2012 Ford Focus 125hp powershift titanium kullanıyorum. (daha önce de 2010 focus tdci titanium kullanıyordum)
    Bu aracı almayı düşünenler için artılarını ve eksilerini paylaşmak istedim.
    Artıları:
    Araç bir önceki kasaya göre oldukça sessiz.Yol ve rüzgar sesi artık rahatsız etmiyor.
    Gidişi daha oturaklı, süspansiyonu ve darbe emişi daha iyi.
    Fren dozajlaması daha iyi, önceki kasa aşırı yumuşaktı.
    İç mekanda kullanılan malzeme daha iyi.

    Eksileri:
    Araç fazla yakıt tüketiyor, çok sakin kullanımla elde ettiğim ortalama değer 8lt/100km.(şehir içi şehir dışı karışık, çok fazla şehir içi kullanmadığımı da belirtmeliyim)
    Dururken ve durmaya yakın hızlarda direksiyonu yine sert.
    Müzik sistemi çok kalitesiz, ses kalitesi kötü, mp3 çalarken sadece şarkı adını gösteriyor, sanatçı adını aynı anda gösteremiyorsunuz.
    Dış aynaları önceki kasa ile aynı, çok büyük olmasına karşın görüş açıları çok kötü.
    Koltukları yine iyi değil. Kafalıkları ise olabilecek en rahatsız şekilde dizayn edilmiş, insanın kafasına yukarıdan bastırıyor ve yine eğim ayarı yok.
    Bagaj yükleme ağızı gerçekten fazla dar.
    Gelelim Powershift'e:
    Öncelikle 6 vites olmasına karşın vites oranları birbirine çok yakın ve 6.vites malesef çok kısa. Şöyleki araç 100 ile 6.viteste giderken 2700 devir civarında.120 de artık bağırmaya başlıyor.Bence çok yakmasının bir sebebi de bu.
    Vitesleri erken büyütüyor. Yavaşlama sonrasında sık sık büyük viteste gitmekte ısrar ediyor, mesela 1400 1500 gibi devirlerde yüksek viteslerde hızlanmaya çalışıyor. Motorun zorlandığını ben görüyorum o göremiyor, vites küçültmesi için iyice gaza yüklenmek gerekiyor. Üstelik S modunda da durum pek farklı değil.
    Dur kalklı trafikte durmaya yakın titreme yapabiliyor.
    D modunda + - tuşları kısa süreli müdahale etmek mümkün ancak bu süre gerçekten çok kısa, 3-4 sn sonra yine kendi öngördüğü vitese geçiriyor.
    S modunda + - tuşlarına basarsanız manuel kullanıma geçiyor. ancak bu da tam manuel değil, gaza fazla basarsanız vites küçültüyor, hatta bazen 2 vites birden..bence manuel kullanımda sonuna kadar gaza basmadıkça kendisi küçültmemeliydi.
    Tam gaz kesip sonra gaz verdiğinizde aracın bunu algılayıp hızlanmaya başlaması 1.5 2 sn alıyor.
    Aracın hızlanması stabil değil, tereddütlü hızlanıyor, gaza sabit bir şekilde basmışken aracın ivmesi sabit değil.
    1. ve 2. viteslerde hızlanırken vites büyütmeye yakın az daha gaz verirseniz şanzıman vites geçişinde sarsıyor.









    yarı otomatiklerin çoğu D modunda çok çabuk vites büyütüyor. Tam otomatikler de gaza ilk basışta kavrama halinde olduğundan devir 2000 devirlerden başlıyor buda yüksek viteste kalma sorunu yaşatmıyor.

    Yanlış anlamazsanız, Biraz dsg ile kıyaslayayım.

    Ancak powershiftin yazılımı gerçekten kötüymüş. Dsg de manuel aldığımda araç manuel oluyor, kendi otomatiğe geçmiyor. (mekanik olarka vites kolundan artı eksiye almak yokmu? Kendi D tarafına mı çekiyor kolu?) sadece 10 km hızlarda m1 e kendi alıyor onun dışında. redline kadar müdahale etmiyor.
    Yine s modunda gaz tepkileri çok seri ve vites küçültmesi hızlanıyor. anladığımda kadarıyla siz powershiftte fark yok demişsiniz.

    d modunda ani vites küçültmesi 1 sn civarı.

    100 ile devir 1400 oluyor :)




  • Powershift dediğiniz şanzıman tam otomatik değildir. DSG ile kıyaslamak yanlış olur.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.