Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (238. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.399
Cevap
173
Favori
896.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 236237238239240
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • trojana T kullanıcısına yanıt
    Benim tahminimde 1.6 hocam. Çok ağır kaldı çünkü. Sizin araç çok güçlü zaten ama maalesef ülkemizin vergi dilimi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN


    quote:

    Orijinalden alıntı: harungs1905

    Bu aracın otomatik vites benzinli modeli hangisi oluyor?Sitede incelediğimde 1,6 E-Torq motorun otomatik vites olduğunu düşünüyorum ama Egea'nı yarat başlığı altında o motor seçeneğinde 6 ileri Manuel vites şeklinde bilgi çıkıyor.Konuyla ilgili telefondan bilgi aldım otomatik vites dediler.Sitede böyle yazıyor lütfen düzeltilmesiyle ilgili bilgi verin dedim hala aynı görünüyor.

    Bilen birileri Urban ve Lounge modelleri arasındaki farkları yazabilir mi?1,6 E-Torq motorun otomatik vites olduğunu farzederek o iki modelden birisini yıl sonu için düşünebilirim.Birde 65.000 TL'ye bu araba mı yoksa o fiyatta ama daha alt segmentte olan Ford Fiesta,Opel Corsa veya Volkswagen Polo mu tercih edilmeli.Mantık Egea diyor da neden kendi segmentindeki araçlarla arasında dağlar kadar fark var sorusu kafamı kurcalıyor.Bu arada kaporta sağlamlığı tabi ki önemlidir ama bana göre çok büyük kriter değil.Çünkü aşırı süratli araç kullanan birisi değilim.

    Benzinli otomatik modeli e torq motor oluyor.1.6 110 hp 157nm torka sahip atmosferik motordur.6 ilerişanzumanı var ve tam otomatik dedigimiz tork konvertörlü.
    Donanım farkları internet sitesinde var bakarsanız daha net bilgi sahibi olursunuz ama ben yinede bildiklerimi aktarayım.
    Urban paket orta paket oluyor.sis farı park sensörü kol dayama 16 inch çelik jant deri direksiyon ve vites hız sabitleme bluetooth bağlantısı dokunmatik ekran digital klima gibi özellikleri var.
    Lounge de ise bunlara ek olarak yağmur ve far sensörü geri görüş kamerası otomatik kararan dikiz aynası navigasyon 17 inch jant gibi artıları var.bana kalırsa urban paket gayet yeterli donanıma sahip.
    Corsa ibiza polo gibi arabalarla kıyaslayacak olursa aynı paralara egea gibi daha geniş daha kullanışlı bi araba varken kutu gibi arabaları tercih etmem.bi saydığınız arabalara binin bide egea ya.arkada 3 kişi oturamazsınız ama egea da 3 kişi çok rahat oturur.
    Bence araçları bayide inceleyin test edin öyle karar verin.ben otomatik olan aracın test sürüşünü yaptım sanzuman tek kelime ile harika

    Hocam tabiki bayilere giderek hatta test sürüşü yaparak karar vereceğim benim anlatmak istediğim teknolojik özellik olarak çoğu araçtan iyi durumdayken fiyat olarak neden cazip?Genişlik ve konfor olarak denemeye bile gerek kalmadan Egea'nın önde olacağı çok açık.Bakalım kısmet bütçemi ayarlayabilirsem yılsonu kampanyalarından cazip birşey denk getirip alabilirim inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetcank

    1.3 urban 110 altına nadir dusmusumdur.
    Bu mesaja eklenen görseller:

    YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)

    Bende 1.3 linea var.benzer kullanımda benzer sonuçlar elde ediyoruz.daha 2 gün önce istanbul sakarya yaptım.4 yetişkin,klima kapalı,genelde 110 km ile gittim 4.4. Le yolu bitirdim.

    O detayları eklemeyi unutmuşum, 4 yetişkin 2 çocuk, 40-50 kilo kurban eti ve klasik köyden getirilen malzeme, valizler vs ile hocam. Klima tamamen açık.




  • harungs1905 H kullanıcısına yanıt
    Fiyat neden cazip diye sormuşsunuz hocam. Egeanin geçen seneki ilk reklamını tekrar izleyin derim.
    "Bir otomobil pahaliysa iyidir diye ezbere konuşanlarıda hiç yormayalim" Behzat Ç.

    Mizansen bi kenara da forumda dolaşan civic rakamları gerçekse Egea zaten fp idi iyice ffpp hale gelecek gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yargicc kullanıcısına yanıt
    Hondanın Orta donanım otomatik+LPG li 84 bin liste fiyatı. Orta Paket otomatik+LPG egea 63 e rahat mal edilir. Buda 20 bin den fazla fark demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legend_Come_Back

    Hondanın Orta donanım otomatik+LPG li 84 bin liste fiyatı. Orta Paket otomatik+LPG egea 63 e rahat mal edilir. Buda 20 bin den fazla fark demek.


    Civin'in en alt donanımlısını diğerlerine gire bazen 10 bin lira indirimli satıyorlardı. Ama sadece manuel ve en alt donanımlısını. Diğerlerinde böyle bir durum yoktu. Eğer motoru ve kasası aynı otomobilin bir tanesini 10 bin ucuza satabiliyorsa üretici istediği zaman, diğer modellerde fazladan 10 bin kazanıyor demektir. Bu çok acımazsı bir fiyat politikası. Zaten bu nedenle honda egea kadar satılmıyor. Benim izlenimim egeada ayrıca sunroof, xenon far, anatharsız çalıştırma ve elektronik el freni gibi fiyatı anlamsız şekilde yükselten ve bence bu sınıf alıcısı için pek de anlamı olmayan donanımlar yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harungs1905

    Bu aracın otomatik vites benzinli modeli hangisi oluyor?Sitede incelediğimde 1,6 E-Torq motorun otomatik vites olduğunu düşünüyorum ama Egea'nı yarat başlığı altında o motor seçeneğinde 6 ileri Manuel vites şeklinde bilgi çıkıyor.Konuyla ilgili telefondan bilgi aldım otomatik vites dediler.Sitede böyle yazıyor lütfen düzeltilmesiyle ilgili bilgi verin dedim hala aynı görünüyor.

    Bilen birileri Urban ve Lounge modelleri arasındaki farkları yazabilir mi?1,6 E-Torq motorun otomatik vites olduğunu farzederek o iki modelden birisini yıl sonu için düşünebilirim.Birde 65.000 TL'ye bu araba mı yoksa o fiyatta ama daha alt segmentte olan Ford Fiesta,Opel Corsa veya Volkswagen Polo mu tercih edilmeli.Mantık Egea diyor da neden kendi segmentindeki araçlarla arasında dağlar kadar fark var sorusu kafamı kurcalıyor.Bu arada kaporta sağlamlığı tabi ki önemlidir ama bana göre çok büyük kriter değil.Çünkü aşırı süratli araç kullanan birisi değilim.

    Şimdi bende baktım motor ile ilgili bilgilerde de yanlışlık var 1.6 multijet seçeneği altına 1.3 bilgilerini yapmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)

    Sabah yorumunu yaptığım resmi anca yükleyebildim.
    yolun neredeyse %90 nı hız sabitleyici ile 110 la gidildi.
  • Fiat multijet motorlar yakıt cimrisi ve performanslı. 4lt mazotla 100km gidiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    1.3 mj nin yakıt değerleri beni şaşırtıyor açıkçası. 900 km yol yaptım ve yolun büyük çoğunluğunu 110 na sabitledim. Yol boyunca sadece afyon sehir merkezine lokum almak için girdim bide Ankara çevre yolunda iki dk devirli kullandım. Resmi pc den atacağım yol bilgisayarının söylediği 4,8 lt/100km. Şimdi benim 1900-2000 devir civarı yaptığım 110 km hız 4,8 derken 1.3 ün 2500 devirde yaptığı 110 4,6 yapıyo gerçekten ilginç. Ben 2500 devir yapsam araçla 140-45 ile gidecem ve ortalama 5.5 yakacam. Yakıt değerleri baya güzel 1.3 ün.

    Bayramda toplamda 3000 km civarı yol yaptım. Karşılaştığım bi iki şeyden bahsedeyim. Esp ilk defa devreye girdi. Köyde rampada çakıllı yolda sola dönmem gerekiyordu ve yol çok dardı. Dönemeyecek gibi oldum ve araç kayma eğilimine başladı tam bu esnada yol bilgisayarında esp yazısını gördüm aracı kaydirmadan öyle güzel virajı aldırdıki baya beğendim. Gerçi daha önce kullandığım hiçbir araçta esp devreye girmemişti belki hepsi aynı tepkiyi verecektir ben ilk defa bunda karşılaştığım için paylaşmak istedim.

    Performansla ilgili de; yolda pisleşmek isteyenler oldu. Karşılaştırmak açısından clio4 cruze ve focus 3 le dipgaz yaptık. Bi defa cruze 1.4 yada 1.3 ile kıyaslanmali yanaşamiyor bile. 1.6 egeanın handikapi ise 1. vitesi. Clioyu 2. vitesin 3500-4000 devrine gelince gecebildim üçe gelince nal toplama evresine geçiyor zaten. Gelelim Focusa. Motor değerleri olarak Egea üstün gibi görünse de focusun motoru daha atik. Kırmızı ışıkta gazladik ve özellikle ilk viteste Focus neredeyse bir boy fark yaptı. Focusu anca 3. vitesin 4000 devrinde yakalayabildim ama geçemedim tabi arkasında kaldım sadece fark açılmadı. Ben bu denli ince ayrıntılara takilmiyorum ama merak eden ilgilenen olur diye yazdım.

    Bide yeni Corolla var yazmadan geçemeyeceğim. Artık alan kişi ne kadar verdiyse kendini kanıtlama çabası vardı.
    Ankara çevre yoluna gelince yol müsait zaten dört şeritli motoru bagirttirayim dedim. 4,5,6 derken yolda eğimliydi 210 a kadar çıktım sonra bi müddet 190 da seyrettim. Yavaşça hızımı azaltırken 180 de iken Corolla geldi selektör yapıyor. Amacın ne derdin ne falan sağ şeride geçtim yavaşlamaya devam ettim. Bi baktım önde corollada yavaşlıyor. Şuna az yanasayim dedim baktım hızını artırıyor. Eskişehir İzmir yol ayrımı gelmese ona baya yakıt yaktiracaktim ama ordan ayrıldık. Sanki kedi fare oynuyoruz neyi kanıtlamaya çalışıyorsa arkadaş.

    Köy yolları için şunu eklim 17 jant resmen baş ağrısı yaptı çoğunlukla babamın berlingosunu kullandım. Berlingonun üçte hissettirmedigi çukurları engebeleri ben ikide aracın içinde dans ediyodum

    Saygılarımla iyi forumlar...

    Hocam sizin araç 1.3 müydü 1.6 mı?




  • aabidinnakka A kullanıcısına yanıt
    1.6 mj lounge hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,6 benzinli otomatik vites şehiriçi aşağı yukarı ne kadar yakar?Şuan 2001 model düz vites 1,4 Honda Civic Sedan kullanıyorum.Litre olarak değil ama fiyat olarak şehir içi 40 kuruş yakıyorum,şehirler arası 20-25 kuruş arası gibi ölçtüm en son.Bununla kıyaslarsak olumlu veya olumsuz nasıl fark olur.1,4 Honda'dan çok çektiğim için ve de özellikle otomatik vites istediğim için 1,6'dan başka şansım yok gibi.Öyle çok yol yapan birisi de değilim ama yakıtta çok fark çıkarsa diye de korkuyorum açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    1.6 mj lounge hocam.

    Bu tork ve güçle motor biraz daha açılınca focusu da geçer bence hocam.
  • aabidinnakka A kullanıcısına yanıt
    Bizim 1. vites sıkıntılı biraz hocam atik değil. Ne zamanki ikinci vitese atıp 2000 devri geçince 3-4-5 araç şahlanip gidiyo zaten. O vakitten sonra Focus da arkamda kalırda sıkıntı ilk başta. Heleki çif kavramali otomatikler(dsg hızlanma konusunda çok başarılı) biz ikiye atıp 2000 devri bulana kadarki geçen zamanda iki boy fark yapabiliyorlar.

    Çok önemli şeyler değil tabikide ama burda eleştirilen fiatin düşük devir olayı devreye giriyor. Buna turbo boşluğu(lag) deniyormuş o kadar teknik bilgim yok tabi.

    Hele bide Crdi motora karşı ilk kalkış denense kim bilir neler olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yargicc kullanıcısına yanıt
    Hocam yakıt ekonomisini düşünerek 1. vites dişlisini küçük tutmuş olabilirler. Ben 128 hp lik crdi otomatik i30 kullanmıştım, tork konvektörlü, kalkışı çok hızlı değildi.
  • aabidinnakka A kullanıcısına yanıt
    Dişli daha geniş olsa iyi olurmuş aslında. Sadece hızlanma degil yavaşlamada da artısı olurdu. Aracı ikide kullanırken yavaşlamaya başlayınca misal 12-15 km hızlara düşünce vitesi bire atmak hem zorlaşıyor atıncada yığılma yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yargicc kullanıcısına yanıt
    selam,
    1. vitesi sadece kalkista kullanmak lazim diye biliyorum. Aman diyim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)

    Sabah yorumunu yaptığım resmi anca yükleyebildim.
    yolun neredeyse %90 nı hız sabitleyici ile 110 la gidildi.

    6 vitesli,1.6 motor araca göre biraz fazla gibi.ben1.3 linea ile 110km hızda 4 kişi ile birlikte 4.5lt yakıt harcıyorum ki siz 110 ile belki 2000 devirde gidiyorsunuz ama ben 2600 devirde gidiyorum.

    Dün sabah yaptığınız yorumu gördüm.tam olarak aynı şeyleri söylemek istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.ERTEN -- 21 Eylül 2016; 12:42:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electranwn

    selam,
    1. vitesi sadece kalkista kullanmak lazim diye biliyorum. Aman diyim..

    Haklısiniz hocam ama bu genel bi bilgi. Benim evin çıkışında hem aşağıda hem yukarda kasisler var. İkinci vitesde geçince hem rahatsız ediyor hemde kasislere hızlı girmek istemiyorum. Dolayısıyla ikiden bire atmam gerekiyor ister istemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedan 1.6 multiyet DCTnin teknik verileri yayınlanmış.

    Bu konuda bazı bilgileri paylaşmadan bir iki konuyu ele alayım.
    1. Otomatik arabalar genelde daha çok tüketir.
    2. Son süratleri aynı aracın manuelinden düşüktür.
    3. Emisyonları daha yüksektir.

    Bu bilgiler egea sw için aynen doğru.
    Yani egea sw DCT manuelden daha çok yakıyor, son süratlari aynı, manuel in emisyonu daha düşük.

    Fakat sedanda işler tuhaf bir şekilde tam tersi.

    Yani egea sedanda manuel DCTdan daha çok tüketiyor, son süratte sedan 199a 200 geride, SWnin emisyonu daha düşük.

    Bu durum biraz tuhaf değil mi?

    Daha önceden forumda şu soruyu sormuştum. 1.6 manuel sedan SW ve HBden neden çok yakıyor aynı dizel motora sahip olmalarına rağmen?
    Cevaben akıllı alternatör ve start stop olabilir dedi arakadaşlar. Bu cevap makul.

    Ama sedanın madem bu eksileri yüzünden tüketimi çok, nasıl oluyor da aynı aracın dizel otomatiği manuelden az yakıyor?
    Tekrar ediyorum, SWde az yakan manuel.

    Kafam almıyor bu işte bir tuhaflık var...Umarım derdimi anlatabilmişimdir.




  • 
Sayfa: önceki 236237238239240
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.