Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı, 5 Mobil Kullanıcı ( 5 Mobil Cihaz )
7.665
Cevap
100
Favori
513.095
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Aegea >> YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)
Giriş
Mesaj
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    Arkadaşlar bugün egeam ile 300. km. mi yaptım. 35 km ortalama hızla 7.4 e düştü yakıt tüketimim. Yalıtım ve yol sesinden son derece memnunum. Yukarıdaki tartışmaları okudum. Evet turbo motor seçeneği olmalı ama 1.0 veya 0.9 gibi turbo motorlar satmıyor. Renault kadjar alacaktım bir ara bayi tanıdık diye. 0.9 turbo motoru almamam konusunda kırk takla attı. Sebebi motordaki sorun değil sadece tutulmaması. Öncelikle kendinize şunu sorun; sedan bir araçta bu motoru alır mısınız? Ne yazık ki ülkemizde 1.2 turbo motorların bile satışları iyi değil. Örnek verecek olursam, kayınpederim 2 ay önce golf 1.4 TSİ comfortline ve artı olarak hız sabitleyici paketini aldı. Bu araca 67.300 TL ödedi. 1.2 al fazla verme gerek yok deneme rağmen 1.2 araba mı alınır diyerek almadı. Üstelik 1.2 jettayı test etmesine ve tüm çabalarıma rağmen. Çoğu yaş gurubunda bu düşünce hakim. FIAT sanırım bu ticari kaygılarla ilk etapta bu motoru koymadı ama koymalıydı. Bu arada golf ile arabamı da bol bol karşılaştırma şansım oldu. Öncelikle iki araç arasında 16 bin TL fark olduğunu hatırlatırım. TSI motor harika. Araç akıyor altında. Benim aracım daha yavaş hızlanıyor. Bu normal bir durum tabi. Ama egea inanın bu motorla çok başarılı. Gaza yüklenince istediğim gücü alabiliyorum. 100 e 2-3 saniye geç ulaşmam benim açımdan problem yaratmıyor zira ailenin tehlike atmamak için zaten bu kadar hızlı kullanmıyorum. Egea yerden yüksek bir araç. Binen herkes aynı şeyi söylüyor. 110 ile giderken arabadakiler neden bu kadar yavaş gidiyorsun dedi. Süratini söyleyince 70-80 ile gidiyorsun zannettik dediler. Motor sesi çok az geliyor içeriye. İnanın golf ile arasında 16 bin TL fark var ama kalite farkı bu kadar değil. Sıfır araç almak istiyorsanız, ileride LPG taktırabilirim diyorsanız, sedan olsun, donanımı bol olsun, şık bir tasarımı, 5 yıl da garantisi olsun diyorsanız, en önemlisi benim gibi 67 bin liranız yoksa düşünmeden alın derim. Golf comfortline da hız sabitleyici yok. Kayınpederim gibi 1500 TL daha verip almanız gerekiyor. Bluetooth yok. Bu nedenle telefondan kablosuz iletişim kurulamıyor. Telefondan kablosuz müzik dinlemek, biriyle konuşmak çok güzel.
    Bu arada bazı forumlarda egeada dikiz aynasında sinyal konulmamasını eleştirmişler. Araç zaten yeterince şık bana göre. Sinyalin nerede olduğunun bir önemi yok diyorsanız alın derim. Bir diğer eleştiri de led gündüz farının olmaması demişler. Gündüz sürüş farım var ama led değil. Sizin için önemli değilse alın derim. Arka fren disk değil urbanda. Bence fren performansı çok iyi. Zaten bir sürü destekleyici ekipman var.
    Sözün özü ihtiyacım olan herşey var. Paranız varsa tabi gidin golf veya jettayı alın. Bu konuda hemfikiriz. Ama benim gibi kredi çekip zar zor denleştiriyorsanız kesinlikle alın. Araç sizi fazlasıyla mutlu edecektir. Ben aracın kullanıcısıyım. Yukarıdaki yorumlarımda da yazmıştım. Beğenmesem aracı yerden yere vuracak ilk kişi ben olurdum çünkü herkes gibi kaldırılmaya hiç tahamülüm yoktur. Ben ettim siz etmeyin derdim. Sorularınız varsa seve seve cevaplarım.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    2183 Mesaj

    Yanlış anlamayın hocam sözüm size değil tabikide.foruma girdigim esnada en son sizin mesajiniz olduğu için alnti yaptım. Tabikide turbo seçeneği olabilirdi bu bizim lehimize olurdu. Forumu aktif olarak kullanıyorum bilenler bilir. Demek istediğim fiatin politikasini tartışmak bana pek faydalı gelmedi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    halils2 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2183 Mesaj

    Hocam yani sizde ama yani. Yazdığınız bu fiyati şöyle yorumlarsak daha iyi olur. Turkiyede bu tip araçların fiyati 39 40k olmalı diye. Yoksa eski aracim semboldu ve 2016 fiyati 48k oldu. Bu aracin fiyati Türkiye şartlarında normal düzeyde.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    senersongur kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2183 Mesaj

    Yazdiklariniza katilmamak elde değil hocam güzel demissiniz.
    Zaten artık forumu okuyan herkes şunu anlatmıştır aracı kullanipta beğenmeyen yada bu parayi haketmiyo diyen kimse yok.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erdalnihal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2053 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Adam gibi Turbo benzinli yerine, Çapulcunun Çapulcusu 1.4 Mussolini döneminde kalma uyduruk Fire motor geldiği için EGEA ülkemizde tutulmadı.

    Linea gibi efsane olamadı.

    1.4 FIRE olanın hakkı 39.900TL

    Nasıl tutulmadı ? Bi dur mübarek 2 ay oldu kendini göstereli.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    79 Mesaj
    Egea ya konulacak bir turbo motorun fiyatlandırması nasıl olurdu acaba. Eğer 1.4 motordan 5000 tl farkla gelecekse şahsen ben turboyla uğraşmayıda göze aldıktan sonra biraz daha zorlar turbo dizel alırım. Hem tork yüksek olur hem de tüp olur mu, olursa güvenli olur mu, motora zarar verir mi diye düşünüp yol bilgisayarından vazgeçmek zorunda kalmam. Elbette turbo benzinlinin de belli oranda müşterisi olur fakat yakıt fiyatlarının bu şekilde olduğu bir ülkede turbo benzinli motor dizele fiyat olarak çok yaklaşırsa çoğunluk bence dizeli tercih eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caramanian83 -- 24 Ocak 2016; 22:34:45 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    744 Mesaj

    Hocam araba her şeyi ile kaça geldi size ?
    |
    |
    erdalnihal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    -
  • Yüzbaşı
    552 Mesaj

    Şimdi konu çok farklı yerlere gitti arkadaşlarxan bazısı yine konuyu saptırdık diye söylenecek ama kusura bakmasınlar.
    Dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Petrol 28 dolar yani 80 tl olduğu halde benzinin litresi hala 4tl üzerinde. Varil fiyatı 240tl iken bil 5tl anca görmüştü. Bu yüzden ekonomi yani lpg gerekli. Benim demek istediğim e5 normunu tutturmak için subapları magnezyumdan yapmışlardı. Chevrolet forumlarında bu konudan çok konuşuldu, lpg kullananlar subaplar çeliğe çevrildi. Fire motorda eski sistem 8 v iken egea 16v. Subaplarda çelik değilse sorun yaşamak olası. Umarım böyle bir sorun ortaya çıkmaz,



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ciko44 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    1.4 urban alev kırmızı 51.750 ye aldım. 185 TL dosya masrafı verdim. 1055 TL kasko(578) ve trafik sigortasını(477) verdim. Hayat sigortası yaptırmadım. Yani toplam egea bana 52.990 TL ye geldi.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    744 Mesaj

    Sanirim zam gelmis simdi 1.4 kirmizi renk 53 civari. Siz iyi almissiniz.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erdalnihal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    -
  • Onbaşı
    35 Mesaj

    LPG yi kesinlikle servise taktırmak lazım. Bir aya kadar başlayacaklar. Motor garantisi de bozulmayacak. LPG nin sorun yaratacağını düşünseler kesinlikle böyle bir işe girişmezlerdi. Az kaldı. BRC ile anlaşılmış. Bayi öyle diyor. Bakalım işin ayrıntıları nasıl olacak. Motor garantisini FIAT mı verecek yoksa BRC mi verecek yakın zamanda belli olur. Ben herşey netleşinceye hatta kullanıcı yorumlarını alana kadar düşünmüyorum.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    halils2 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9506 Mesaj


    Henüz Tipo'nun reklamı çıkmadı sanırım ama çekimler çok başarılı olmuş. Bu araca skydome çok iyi giderdi.
    |
    |
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

  • Binbaşı
    1193 Mesaj
    Yarısı şehir içi yarısı şehir dışı, malum Ankara'nın son haftasındaki ağır kış şartları, kışlık lastikler ile rodaj sürecinde ki 1.4 Egea nın yakıt durumu



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1653 Mesaj

    Fiat'ın Türkiye'deki resmi LPG'cisi Landirenzo'dur, BRC değil. Eğer bayi size BRC dediyse, o bayinin kendi anlaştığı firmadır. Aracın distribütör garantisini etkiler.

    Fiat'ın websitesinde anlaşmalı LPG servisleri yazıyor. Bildiğim kadarıyla da başladılar uygulamaya.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erdalnihal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    552 Mesaj

    Her servis lpg montajı yapmıyor. Piyasada bilindik iyi montaj yapan kimse, aracı ona götürüyorlar. Montajın kime yaptırıldığını öğrenip o kişiye gitmek fiyat konusunda daha avantajlı olur. Tabi bayi yapıyoorsa bayiye gitmek hariç garanti konusunda.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erdalnihal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Onbaşı
    24 Mesaj
    Arkadaşlar devir ekonomi devri artık benzinli araba devri malesef Türkiye de bitti çünkü benzin çok pahalı. Tamam katılıyorum benzinli bir arabanın yerine dizele binmek zulüm diyorsunuz özellikle de genç arkadaşlar 170bg lik benzinli den sonra 120bg dizele binilirmi diye.Binilir efendim binilir hemde öyle bir binilir ki doya doya torku yeter herşeyden önce bakın bana s320 Long 231bg lik arabadan inip 120bg dizele geçtim çok ta memnunum neden çünkü cebim rahatladı yahu bir yerden biryere kaç lira yakar acaba demekten kurtuldum. Herşeyden önce şu lanet olası lpg den kurtuldum. Lpg nin girdiği araba ne olursa olsun motoru bitiyor arkadaşlar lpg de motorun yarı ömrünü yiyor siz hiç arslanın ot yediğini gördünüzmü hiç!!
    Lpg kullanan arkadaşlar ben 43 yaşındayım sayısını unutum alıp sattığım arabaların ve çoğu da lpg li idi inanın bana lpg de insanın tasarruf ettiği falan yok. Niye mi anlatayım lpg li araçların buji değiştirme aralıkları benzin 40000 ise lpg de 20000 dir. Hava akış metre si benzinde 80000 giderken lpg li araçlarda ortalama 40-50 bin km de akışmetresini bozar ve çok pahalı bir parçadır malesef buji kabloları bobinler hepsi lpg den kaynaklı motor ısınmasından tutun lpg li olduğu için bobinler ateşleme süreleri de uzadığını da düşünürsek ekstra gizli maliyetler çıkarır. Lpg birde Prince ise ozaman iyice hapı yuttunuz demektir. Çünkü Prince nin filitre değişim maliyeti 220TL tutuyor da ondan. Eeee soruyorum size lpg taktırmanın ne anlamı kaldı!!?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Onbaşı
    23 Mesaj
    Benim 120 hp dizel lounge petlas 225 45 r17 kis lastigi ile ortalama hiz 78 km ortalama yakit tüketimi 5.8 lt..arabada ben ve esim aetik 50 kg civari valizlerle 120 sabit hizda 5.5 lt...ayni durumda hizi 105 e sabitledigimde 4.2 civari tabiki kis lastikleriyle araba 4450 km de..yakinda resim ekleyeceğim..ben com ama cok memnun kaldim arabadan..36.500 tl pesin verip geri kalani FAIZSIZ kredi ile aldim..gercek anlamda faizsiz...herkese iyi forumlar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    9506 Mesaj

    benzinin pahalı olduğu bir gerçek ama dizelinde bakım masrafı + satış fiyatı daha yüksek olduğunu göz önünde bulundurursanız dizeli amorti etmek için iyi bir hesap yapmak gerekiyor. ben ayda 700-1000km yol yapıyorum o da max. dizel benim için mantıksız. uzun yol yapmıyorum. iki kez lpg alıyorum 60x2=120 lira. 50 lirada benzin 170 liraya ayda 900-1000km yol yapıyorum. zaten bu hesap dizel ile kafa kafaya. altımda turbo benzinli motorum var. kışın ısınma derdim yok. sessiz motorum var vs vs. öncelikle yaşım 30. çok genç sayılmam. 43'e göre gencim evet. 40 yaştan sonra bu kadar performans delisi olur muyum orası ayrı. s320'den 120bg'e geçmişsiniz ancak s320long'da çok performanslı bir araç değil. 3.2 litre neredeyse 2 ton araç. 231 beygir ancak 0-100'ü 8.9 saniye. son hız 225km. bu gün 1.4 150bg tsi veya tjet bu araçtan daha performanslı. bakın sağlam ya da kaliteli demiyorum daha performanslı. s320den 120bg dizel araca geçtiğinizde torku hissetmeniz çok normal çünkü s320 atmosferik bir araç. 315tork var onuda 3500-4000 bandında veriyor. egeada ise gaza bastığınız anda tüm tork emrinize amade. yani uzun lafın kısası s320 bu konunun biraz dışında. kendisi bir makam aracı. yapılış amacı çok çok farklı.

    lpg konusu biraz şans işi. şu an kullandığım tjet motor 110bin km yaptı ve bunun 60bin km'si brc turbo kit ile yapıldı. arada bir kelepçeden su kaçırması dışında hiçbir sorun yaşamadım. tjet ve fiat'ın atmosferik motoru LPG'ye %100 uyumludur ve uzun yıllar uzun kmler binilir. eski aracım 1.6 103bg atmosferik fiat motoruydu. 148bin km'de lavolli sıralı sistemle sattım araç computestten %98 almıştı. multiairin lpg uyumu biraz muallakta. taktıran arkadaşlar var ancak tjete göre biraz daha risk aldıkları ortada. her sistemi beğenmiyor. prins kaliteli bir lpg ancak 2 katı para verip taktırmaya değer mi? bence değmez. brc ve muadilleri fazlasıyla yetiyor. prins biraz daha motor hacmi yüksek premium araçlar için tercih edilmeli.

    1.4 egea alanlar lpg taktırdıklarında dizel ile kafa kafaya hesaplı bir araca biniyor olacaklar buna eminim.
    |
    |
    movacikli1 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport





  • Yarbay
    11231 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: W0lkidonkisss


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Adam gibi Turbo benzinli yerine, Çapulcunun Çapulcusu 1.4 Mussolini döneminde kalma uyduruk Fire motor geldiği için EGEA ülkemizde tutulmadı.

    Linea gibi efsane olamadı.

    1.4 FIRE olanın hakkı 39.900TL

    Johnylere, hanslara, philippelere domalmayı ne çok seviyor bizim millet anlatamam. 39.900 fiyat verdi adam. Sen git hanslara söyle onu. Kendi milletini aşağılamakta üstlerine yok. Size herşey müstehak aç kalın açıkta kalın. Gün gelecek o johny götüne tekmeyi basacak hemde senin paranla.

    Saygılar

    birincisi fiat ne zaman yerli marka oldu da haberimiz yok? öbürü coniyse fiat da albertini.
    ikincisi sonuna saygılar diye kondurmuşsun ama araya ayıp bir küfür sıkıştırmakta hiçbir sakınca görmemişsin.
    üçüncüsü de bu zamandan sonra atmosferik benzinli araç a-lın-maz. nasıl ki atmosferik dizeller tarihe karıştı, atmosferik benzinliler de tarih olacak yakında. son atmosferik benzinlileri alıyorsunuz. 1.400 devirde 200 tork veren turbolar varken 4.500 devirde 127 tork verebilen zavallı atmosferiklere para gömülür mü bu zamanda?
    _____________________________




  • Yarbay
    2183 Mesaj

    Yazdiklarinda haklısın ama bu tamamen senin görüş açın. bu Yazdığın değerleri çoğu insan bilmezki kaç devirde kaç tork veriyomus falan. Sen ben derinlemesine konuşuruz ama sizde biliyosunuzki torkmus devirmis atmosferikmis turboymus bunlarla ilgilenmeyen ve bilmeyen bi dünya insan var. Bu açıdan düşün sende hak verirsin alanlara.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    beyinsis kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Reklamlar
SEO
Mobilya Takımları
Canlı Tv izle
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,453
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.