Şimdi Ara

Yeni ehliyet almış birine tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar değerli abilerim. Ben 19 yaşındayım ehliyeti geçen ay aldım ancak 3 sene den beri araba kullanıyor idim ( trafiğin çok az nerdeyse olmadığı yerlerde). Ehliyetimi aldıktan sonra yollara çıktığımda dikkat ettim ki tabelalar dikkatimi çekmiyor. Şehir dışında( 80 100 km hızla) ilerlerken yola, önümdeki arkamdaki ve soluma yeteri kadar odaklandığımı düşünüyorum ancak kenardaki tabelalar özellikle ana yol taali yol tabelaları ve yol ver tabelalarına çok fazla dikkat etmiyorum. Bu ilerleyen zamanlarda kazanılıcak bir tecrübemidir yoksa hepimiz mi aynıyız

    Birde varsa yeni trafiğe çıkmış birine tavsiyelerde bulunursanız sevinirim. Hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Özgüven önemli acemiliği atlatmak icin ancak korkusuz da sürmeyin her an her sey olabilir dikkatli kullanın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dikkat ve konsantrasyon en önemli iki şey bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi onu bilemem de sakın "yol hakkı benim zaten" deyip de yola atlama. Zira hiç kimse senin kadar dikkat etmeyecek.
  • El freni çekme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gece yollar boşken bol ışık olan yerlerde pratik yap

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tahminimce yola odaklanıyorsun bu yüzden tabelalara dikkat etmemen gayet normal.
    yan koltukta otururken tabelalara daha çok dikkat etmiş olabilirsin tabelalara bakmak biraz daha ustalık gerektirir zamanla o da olur.
    10-15 yıllık şöförler göryorum tabelaya hala bakmıyorlar o ayrı bi konu :)
  • Ara sokaklarda kesinlikle sola geniş, sağa dar dön buna kimse uymuyor bir ben uyuyorum burda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam gündüz sisler açık gezme gözünü seveyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerler ıslakken çok çok dikkatli ol.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sinyal ver.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yavaş sür
  • youtubedan car crash compilation sayfasından bir kaç video izle hocam, çoğu zaten birbirine benzer kazalar. en fazla 3 aya dışardan acemi gözükmeyecek şekilde düzelir sürüş. tabelalar falan da yine bir iki hafta sürer. en azından bende öyle oldu
  • Sürüş konusunda bi sıkıntım. Yok ışıklarımı gerekli yerlerde kullanırım (sis lambam yok ). Boş tarlada dahi sinyaş veririm. ( o kolun çıt sesi çok hoşuma gidiyor).



    Kimseyi sıkıştırmamaya çalışıyorum.( aynalardaki uzaklıkla gerçekte olan uzaklığa alışmaya başladım).



    Kendimde gördüğüm tek kusur hızlı giderken sağda solda bulunan levhalara her zaman dikkat etmiyorum.



    Kısaca apaçi modunda filan değilim. Zevk aldığım nokta sakin sürmek motorun sesini dinlemek filan. Müzik dahi açmam. Amacımda luanki zevkimi daha profesyonelce almaya çalışmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yavaş sür ne olursa olsun aşırı önemli bir işin yoksa acil hastan yoksa yavaş sür en önemli kural bu şehir içinde 40 şehirler arası yolda 100 üstü basmanın bir manası yok kanun sana 110 sollarken 120 izin verdi diye yolu 110 120 ile gitmek zorunda degilsin

    şöyle düşün 500 km yolu 90 km ortalama hızla 5,5 saatte gidersin 110 ile gidersen 4,5 saatte gidersin sonra şunu kendine sor 1 saat daha erken gitmek mi kaza riskini artırmak mı ? Türkiye'de 2008 yılında yapılan 5 ölümlü kazadan 3 tanesi aşırı hız nedeniyle gerçekleşti. Ek olarak günlük yaşamda max kaç defa 500 km'lik yol yapacaksın gidecegin mesafeler taş çatlasın 100-200 km ortalama 200 km yolu 110 ile 90 arasında gitmek arasındaki fark yarım saat böyle düşün

    Bunlar dışında dönüşlerde yavaşla kavşakta yavaşla ekstra ara tali yollarda yavaş sür gaza gelme bir anda önüne bir çocuk çıkar falan bunları düşünerek süreceksin

    Ve en önemlisi trafikte araç sürerken dünyanın en iyi şöförü benim diye düşünerek önlemlerini al yok o önüme çıkmaz yok parktaki aracın kapısı açılmaz diye düşünme tedbirli git

    Son olarak araç sürerken telefondan uzak dur yüksek sesli müzik dinleme




  • Bende araba yönünden birkaç tavsiye vereyim.



    1- Hafif Ticari araç kullanma. Özellikle eski nesil olanları. Sürüşün iyi değilse muhtemel kaza sebebi. Viraj olmasına da gerek yok. Düz yolda giderken bile rüzgardan hakimiyetini kaybedebilirsin. Doblo ile spin atan tanıdıklarım var. Biz mesela aynı araba ile 1 kaza dışında kaza yaşamadık. (Onda da %100 kusurlu karşı taraftı. Otobanda u dönüşü alıyordu. ) yani bu tarz araçlar tecrübe isteyen araçlar. Acemiler için çok riskli.



    2- İleride arabanı değiştirirsen Focus gibi yere sağlam basan bir araba alıp 80 ile oldukça güvenli gidebilirsin.



    3- Fiesta, i20 gibi araçların özellikle dizelleri ile gaza gelip hız yapma. Özellikle şehirler arası yollarda virajlarda azami dikkat isteyen araçlar. Hıza meyilliler fakat yol tutuşları hızlanmaları ile paralel değil.



    4- Ağırlık dağılımını aracının özelliklerine göre dengeli dağıt. Uzun yolda daha rahat edersin.



    5- mümkün olduğu kadar sakin parçalarla uyumadan seyahat et. Sakin sakin sağdan 80-90.





    Tabelaları zaten bir süre sonra otomatik tanıyacaksın. Debriyaj pedalı gibi oluyor. Özellikle otoban dışındaki yollarda demiryolu geçitleri ile tali yol bağlantı noktalarında tabelalara dikkat et.



    Dönüşün yasak olduğu yerlerde riske atma 2-3 km ilerideki kavşaktan dön. (Genelde de o dönüşün yasak olduğu yerlerin az ötesinde mis gibi kavşaklar var. Aksine daha denk gelmedim desem yeridir.) Aralardan dönmeye çalışırsan muhtemelen arkadan gelen çarpar. Etrafta dönüşün yasak olduğunu belirten bir tabela da varsa %100 kusurlu olarak bütün masrafı sana yıkabilir sigorta şirketleri. O yüzden 3 km de yakacağın benzini düşünme.



    (Aynısı başımıza geldi, kamyoncunun sayesinde bedavadan arabayı yeniledik. )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Bende araba yönünden birkaç tavsiye vereyim.



    1- Hafif Ticari araç kullanma. Özellikle eski nesil olanları. Sürüşün iyi değilse muhtemel kaza sebebi. Viraj olmasına da gerek yok. Düz yolda giderken bile rüzgardan hakimiyetini kaybedebilirsin. Doblo ile spin atan tanıdıklarım var. Biz mesela aynı araba ile 1 kaza dışında kaza yaşamadık. (Onda da %100 kusurlu karşı taraftı. Otobanda u dönüşü alıyordu. ) yani bu tarz araçlar tecrübe isteyen araçlar. Acemiler için çok riskli.



    2- İleride arabanı değiştirirsen Focus gibi yere sağlam basan bir araba alıp 80 ile oldukça güvenli gidebilirsin.



    3- Fiesta, i20 gibi araçların özellikle dizelleri ile gaza gelip hız yapma. Özellikle şehirler arası yollarda virajlarda azami dikkat isteyen araçlar. Hıza meyilliler fakat yol tutuşları hızlanmaları ile paralel değil.



    4- Ağırlık dağılımını aracının özelliklerine göre dengeli dağıt. Uzun yolda daha rahat edersin.



    5- mümkün olduğu kadar sakin parçalarla uyumadan seyahat et. Sakin sakin sağdan 80-90.





    Tabelaları zaten bir süre sonra otomatik tanıyacaksın. Debriyaj pedalı gibi oluyor. Özellikle otoban dışındaki yollarda demiryolu geçitleri ile tali yol bağlantı noktalarında tabelalara dikkat et.



    Dönüşün yasak olduğu yerlerde riske atma 2-3 km ilerideki kavşaktan dön. (Genelde de o dönüşün yasak olduğu yerlerin az ötesinde mis gibi kavşaklar var. Aksine daha denk gelmedim desem yeridir.) Aralardan dönmeye çalışırsan muhtemelen arkadan gelen çarpar. Etrafta dönüşün yasak olduğunu belirten bir tabela da varsa %100 kusurlu olarak bütün masrafı sana yıkabilir sigorta şirketleri. O yüzden 3 km de yakacağın benzini düşünme.



    (Aynısı başımıza geldi, kamyoncunun sayesinde bedavadan arabayı yeniledik. )


    3. maddede i20 neysede(kullanmadim bilmiyorum) Fiesta'ya yol tutusu kotu diyen adam fiesta kullanmamistir hiç. B sinifinin en iyi yol tutani fiestadir.


    2. Maddede yere saglam basan arac dedigin focusla hemen hemen ayni yol tutusa sahiptir fiesta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 5 Nisan 2017; 14:49:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Bende araba yönünden birkaç tavsiye vereyim.



    1- Hafif Ticari araç kullanma. Özellikle eski nesil olanları. Sürüşün iyi değilse muhtemel kaza sebebi. Viraj olmasına da gerek yok. Düz yolda giderken bile rüzgardan hakimiyetini kaybedebilirsin. Doblo ile spin atan tanıdıklarım var. Biz mesela aynı araba ile 1 kaza dışında kaza yaşamadık. (Onda da %100 kusurlu karşı taraftı. Otobanda u dönüşü alıyordu. ) yani bu tarz araçlar tecrübe isteyen araçlar. Acemiler için çok riskli.



    2- İleride arabanı değiştirirsen Focus gibi yere sağlam basan bir araba alıp 80 ile oldukça güvenli gidebilirsin.



    3- Fiesta, i20 gibi araçların özellikle dizelleri ile gaza gelip hız yapma. Özellikle şehirler arası yollarda virajlarda azami dikkat isteyen araçlar. Hıza meyilliler fakat yol tutuşları hızlanmaları ile paralel değil.



    4- Ağırlık dağılımını aracının özelliklerine göre dengeli dağıt. Uzun yolda daha rahat edersin.



    5- mümkün olduğu kadar sakin parçalarla uyumadan seyahat et. Sakin sakin sağdan 80-90.





    Tabelaları zaten bir süre sonra otomatik tanıyacaksın. Debriyaj pedalı gibi oluyor. Özellikle otoban dışındaki yollarda demiryolu geçitleri ile tali yol bağlantı noktalarında tabelalara dikkat et.



    Dönüşün yasak olduğu yerlerde riske atma 2-3 km ilerideki kavşaktan dön. (Genelde de o dönüşün yasak olduğu yerlerin az ötesinde mis gibi kavşaklar var. Aksine daha denk gelmedim desem yeridir.) Aralardan dönmeye çalışırsan muhtemelen arkadan gelen çarpar. Etrafta dönüşün yasak olduğunu belirten bir tabela da varsa %100 kusurlu olarak bütün masrafı sana yıkabilir sigorta şirketleri. O yüzden 3 km de yakacağın benzini düşünme.



    (Aynısı başımıza geldi, kamyoncunun sayesinde bedavadan arabayı yeniledik. )


    3. maddede i20 neysede(kullanmadim bilmiyorum) Fiesta'ya yol tutusu kotu diyen adam fiesta kullanmamistir hiç. B sinifinin en iyi yol tutani fiestadir.


    2. Maddede yere saglam basan arac dedigin focusla hemen hemen ayni yol tutusa sahiptir fiesta.

    15 gün Fiesta kullandık hocam. Focus'tan sonra ikame olarak aldık. Segmentinde iyidir, Ford'a yol tutuşu konusunda laf yok ama özellikle dizelleri bu araçların fazla kaçıyor. Usta bir sürücü gayet güzel sürer ama acemi sürücü için sıkıntılı.



    Sıkıntının kaynağı da şehir içinde araba mis gibi yolu tutuyor, basınca da iyi kaçıyor diye uzun yolda hareketli birkaç parça eşliğinde gazlayınca çabucak limit hızına ulaşıyor. Limitlerde de sürücünün tecrübesizliğini eklersek ne demek istediğimi anlamışsınızdır.



    Zaten özellikle dizelleri diye de vurgulamıştım. Benzinli modeller stop etmeye daha yatkın olsada dizel kadar tork manyağı olmadığından sürücüye daha sakin gitmeye teşvik ediyor. (İ20 1.2 jump mesela)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biraz geniş, hallice su birikintilerine hızlı girme; hem altından derin çukur çıkabilir hem de hızlı girdiğinde direksiyonun kontrolünü kaybedebilirsin. Uzun yolda mıcırlara dikkat et tekeri kaptırırsan sorun olabilir, aynı zamanda yolun kendisi mıcırlıysa arabayı süratli kullanmak da sıkıntı olabilir.
  • trafik canavarı olma.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.