Şimdi Ara

Yeni Egea Test Sürüşü ve Fotoğraflar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
3.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba yakın zamanda Egea'yı kapsamlı bir şekilde test etme şansı buldum. Sizinle paylaşmak istedim.

    Özellikle tepki gelebilecek noktalar için önceden açıklama yapayım. Test tüketimi biraz yüksek. Bunda fazlaca performanslı kullanmam, klimanın açık olması ve şehir içinde test srüşünü gerçekleştirmem bir faktör oldu. Bir diğer husus ise aracı testimde symbol ve c-elyse/301 ile kıyaslamak oldu ancak egea bunlardan her ne kadar kaliteli olsa da test sürüşü boyunca şunu gördüm ki kesinlikle bir c segmenti olamaz. Şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim. Resimler sitede tamamını boyutlar ve forumdaki sıkıntı sebebiyle ekleyemiyorum.

    Testi okumadan önce siteyi ziyaret ederseniz memnun olurum resimlerin devamını detaylı olarak orada görebilirsiniz.

    Kaynak :http://www.arabainceleme.com/2015/12/yeni-fiat-egea-incelemesi.html



    "Merhaba Arabainceleme takipçileri. Yeni bir test ile karşınızdayız. Bu hafta herkes tarafından merakla beklenen Egea testimiz yayında. Test Aracımız Fiat Egea Lounge 1.6 M.jet 120 hp Manuel. 70.000 TL fiyat etiketine sahip.

    Fiat’ın ilk olarak İstanbul Autoshow’da görücüye çıkardığı Aegea modeli, Ülkemizde Egea ismiyle Ekim ayı itibariyle bayilerde sunulmaya başladı.Egea’nın bu denli merak edilmesi ve şatışı başladığı günden beri büyük bir ilgi ile karşılanmasının belli sebepleri var. Egea’nın %70’i Türk mühendisler tarafından tasarlandı. Büyük yatırımlar yapıldı. Hem ihraç edildiği ülkelerde hem de ülkemizde talep patlaması yaşandı. Bu talep doğrultusunda Egea’nın HB ve Sw karosere sahip olarak da satılması bekleniyor.

    Egea ülkemizde 3 farklı motor ve 3 farklı donanım seviyesi ile satılıyor. 1.4 atmosferik benzinli motor 95 hp gücünde. Ayrıca 1.3 ve 1.6 hacminde iki dizel motora sahip. Şimdilik Egea’yı otomatik şanzımanla tercih edemiyoruz ancak ilerleyen günlerde çift kavramalı bir otomatik şanzıman ile satışa sunulacak.

    TASARIM


    Egea ilk tanıtıldığı günden beri takibimizdeydi. Tasarımı gerçekten Fiat’tan beklenmeyecek kadar güzel ve dinamikti. Canlı halini gördüğümde saygım biraz daha arttı. İlk defa tasarım anlamında bir Fiat modelini bu kadar beğendim. Test aracımız Kırmızı renk ile gelince daha bir beğendim. Beyaz Linea’lar artık trafiğin vazgeçilmezi olmuştu malum.

    Ön tasarımdan başlarsak Egea Agresif bakışlara sahip. Izgaralara doğru taşmış ince uzun farları, sis farı çevresinde ve geniş hava girişlerinde kullanılan krom aksesuarlar ile model kendini belli ediyor. Yanlara doğru devam ettiğimizde ise bütün bir tasarıma sahip tasarımı 17 inç boyutunda çok kollu jantlar destekliyor.


    Arkada ise C formlu stoplar ile spor bir duruş yakalanmış. Krom detayları aracın birçok noktasında görmek mümkün. Ayrıca test aracımıza henüz testimizden önce takılmış olan Spoiler araca oldukça yakışmış. Aracı alanlara tavsiyem mutlaka ekletsinler.

    Özetlersek tek eksikliğini hissettiğim fiatın sunmamakta ısrar ettiği mercek far veya bi-xenon farlar da aracımızla birlikte sunulsa tamam olmuş denebilirdi ancak bu haliyle de gayet güzel olmuş Egea.

    İÇ MEKÂN VE DONANIM

    Sürücü koltuğuna oturduğumda ferah bir iç mekân bizi karşıladı. Koltuklarda, kapı iç döşemelerinde çift renk kullanılası hareketli ve görsel anlamda başarılı bir ortam oluşturmuş.

    Direksiyon ve kumanda elemanları Markanın mpv temsilcisi 500 L ile tamamen aynı. Ayrıca Fiat markasından beklemediğim gayet spor ve modern görünen bir gösterge grubu bulunuyor. Ortada yer alan 3.5 inç boyutunda araç ve yol bilgisayarı verilerini rahatça görebildiğimiz bir ekran yer alıyor.

    Yine aynı bilgileri görebildiğimiz urban donanımdan itibaren standart olan CONNECT VP2 5 inç Dokunmatik ekran yer alıyor. İşlevsellik olarak başarılı olsa da dokunmatik kalitesi zayıf kalıyor.

    Test aracımızda navigasyon ve geri görüş kamerasının da bulunması donanım açısından iyi bir ayrıntı.


    Malzeme kalitesi ise beklentimin altında kaldı. Çoğu inceleme sitesinin ve Fiat’ın bu Egea’yı C sınıfında yani kompakt sınıfta görmesine rağmen bizimle birlikte çoğu otomobil sever bu fikre katılmıyor. Göğüste her ne kadar yumuşak plastik kullanılsa da kapı içleri, konsol, vites çevresi tamamen sert plastik ve ucuz bir görünüme sahip. Dokunduğunuzda verdiği his kötü.
    Üstelik göğüste kullanılan yumuşak plastik Urban donanımla birlikte bulunuyor. Easy yani baz donanımlı bir Egea aldığınızda tamamen sert plastiğe sahip bir araca sahip oluyorsunuz. İlerleyen kilometrelerde ne olur bilinmez ancak test aracımızda her hangi bir trim sesi olmaması başarılı. Bunda herhangi bir işçilik kusuruna rastlamamış olmamızda bir etken.

    Koltuklar kumaş kalitesi ve yanal destekler açısından zayıf. Virajlarda koltuğun sizi tutamaması kötü bir durum. Daha önce Linea’da bile kadife koltuklar sunulurken Egea’da koltuklar baştan savma olmuş.Arka koltuğa geçtiğimde Egea’nın başarılı olduğu kısımlar kendini gösteriyor. Başarılı bir diz ve baş mesafesine sahip. Arka koltukta 3 kişi rahat bir şekilde seyahat edebilir.

    Yine bagajdan bahsedersek geniş bir yükleme ağzına sahip. 520 litre bagaj hacmi ile Egea sınıfının en iyileri arasında ve bir üst sınıftaki birçok modelden daha iyi. Rakiplerinden skoda rapid 530 litre, symbol 510 litre, 301 ise 506 litre bagaj hacmi sunuyor.

    Donanım ise sizi şımartacak cinsten. Test aracımız lounge donanıma sahip yani en donanımlı versiyon. Aracımızda elektrikli bel desteğinden tutun, geri görüş kamerası, yağmur ve far sensörü, hız sabitleyici, viraj aydınlatmalı sis farları gibi donanımlar olduğu gibi güvenlik donanımları da atlanmamış ancak diğer fiat modellerinde olduğu gibi Egea’yı sunroof ile veya bi-xenon farlar ile tercih etme şansı yok.

    SÜRÜŞ, KONFOR, YALITIM

    Direksiyona geçtiğimizde ilk dikkatimizi çeken CITY moduna sahip direksiyon oldu. Punto modelinden bildiğimiz bu mod ile şehir içi araç kullanmak oldukça keyifli. Park etmek çok kolay. Bu sistemin sıkıntısı ise CITY modunu kapattığımız halde yeteri kadar sertleşmeyen direksiyon spor sürüşlerde tedirgin ediyor. Ani tepkilere direksiyon geç tepki veriyor. Ayrıca vites geçişleri fazla kemikli. Vites değiştirirken vites geçmemesi gibi problemler yaşadım. Umarım bu durum test aracına özel bir durumdur.

    Süspansiyon ise tam aile otomobili kıvamında. Her ihtiyaca cevap veriyor. 17 inç boyutunda jantları ve ince yanaklı lastiklere rağmen Egea konforlu bir otomobil. Darbe emişi başarılı, bozuk zemini hissettirmiyor. Süspansiyon size bu konforu yaşatırken yol tutuş anlamında başarılı olsa da yerden yüksek yapısı nedeniyle virajlarda bir miktar tedirgin ediyor.

    Motor sesi ise multijet motorun karakteristik sesli çalışması ve yalıtımın düşük olması sebebiyle fazlasıyla içeride. Motor ısındıktan sonra ses azalsa da devir yükseldikçe rahatsız edici bir hal alıyor. Yol sesi konusunda başarılı bir model. Rüzgâr sesi 100 km/h hızdan sonra duyulmaya başlıyor. Yalıtım anlamında genel olarak değerlendirirsek zayıf bir model.

    MOTOR, YAKIT TÜKETİMİ

    Test aracımızda 1,6 litre hacminde 120 hp gücündeki dizel motor yer alıyor. Motor 1750 d/d’da verdiği 320 nm tork ile oldukça performanslı bir tablo çiziyor. Hafifliğin ve motorun etkisiyle aracımız 9,7 saniyede 100 km/h hıza ulaşıyor. Modelin son hızı ise 199 km/h olarak belirlenmiş.

    Test aracımızda kullanılan Multijet motor oldukça performanslı ve başarılı bir ünite. Ayrıca dayanıklılığı ile bilinen bir motor ancak tek eksiği rakiplerinden bir nebze fazla yakması. Rakibi olan iki Fransız symbol ve 301/c-elyse tüketim anlamında iddialı motorlara sahip.

    Test aracımız Egea şehir içi 5.4, şehir dışı 3.6, karma 4.2 litrelik fabrika verisine sahip. Biz test sürüşümüz boyunca klima açık şekilde tamamı şehir içi şartlarda ve fazlaca performanslı kullanımda 8 litrelik bir tüketim elde ettik ancak motorun gerçekten tasarruflu olduğunu söyleyebilirim.

    Özetlemek gerekirse Egea başarılı bir model olmuş. Fiat’tan beklenmeyecek kadar güzel ve sportif tasarıma sahip olması, hacim anlamında kendisinden üst sınıfları zorlaması, ülkemiz için LPG uyumlu motora sahip olması Egea’nın elini güçlü kılıyor ancak Egea ne yazık ki fiyat olarak da üst sınıflara göz dikmiş. Ben fiyatlarının olması gerekenden yüksek olduğunu düşünüyorum. Eğer fiyat düşük olsaydı bazı kusurları göz ardı edilebilirdi ancak şu haliyle zor.

    Fiat Egea’nın fiyat listesi ise aşağıdaki şekilde:

    Fiat Egea 1.4 Fire 95 HP Easy: 49.900 TL
    Fiat Egea 1.4 Fire 95 HP Urban: 53.400 TL
    Fiat Egea 1.3 Multijet II 95 HP Easy: 60.400 TL
    Fiat Egea 1.3 Multijet II 95 HP Urban: 63.900 TL
    Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP Urban: 67.400 TL
    Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP Lounge: 70.900 TL

    Performans : <4/5>
    Fiyat : <2/5>
    Tüketim : <3/5>
    Ses Yalıtımı : <2/5>
    Kalite : <3/5>
    Güvenlik : <3/5>
    İç Mekan : <4/5>
    Donanım : <5/5>
    Notumuz : <3,2/5> "
     Yeni Egea Test Sürüşü ve Fotoğraflar Yeni Egea Test Sürüşü ve Fotoğraflar Yeni Egea Test Sürüşü ve Fotoğraflar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 14 Aralık 2015; 23:30:10 >







  • Yabancı bir kaynaktan alıntı

    ''This is the new Fiat Aegea (officially Ægea), a B-segment sedan designed for EMEA markets such as Eastern and Central Europe, the Middle East and Africa. Unlike the rest of Europe which have a fondness for hatchbacks, countries like Turkey like affordable sedans which is why there are products like the Aegea, which will go against competitors like the Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Skoda Rapid and Renault Scala.

    The Fiat Aegea rides on a wheelbase of 2,640 mm which is longer than usual for a B-segment sedan. It measures 4,500 mm long, 1,780 mm wide and 1,480 mm tall, and has a boot space of 510 litres. Fiat specifically mentions in their press release that the Aegea was designed to be a three-box sedan thus doesn’t suffer from the ‘hatch with a boot tacked on’ syndrome that some B-segment sedans suffer from.''

    Yani Aegea B segmenti ve rakipleri 301, Elysee Rapid, ancak boyut olarak B sedandan daha fazlası.. B+ diyebiliriz.. Linea nın segment kavgası bitmeden yenisi başlayacak.




  • Ön konsol yeni yuksek goguslu 98 model sonrasi tofaslara benzemis.Linea almak daha mantikli duruyor hem fiyat olarak daha uygun hemde ic hacim olarak daha genis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ön konsol berbat kere berbat
  • Dışı içinden daha güzel olmuş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatı resmen uçuk.Bu araca 70 kağıt vereceğime 80 kağıda gt line edc megane alır,keyifle binerim.
  • ''Bir diğer husus ise aracı testimde symbol ve c-elyse/301 ile kıyaslamak oldu ancak egea bunlardan her ne kadar kaliteli olsa da test sürüşü boyunca şunu gördüm ki kesinlikle bir c segmenti olamaz''

    Saçma sapan bir test izlenimi.Hergün egea yı symbolle bir tutacak b segmenti olduğunu ısrarla söyleyen testler çıkıyor ortaya.Aman sizin testiniz de eksik kalsaydı keşke.
  • Konsoldaki ekran biraz büyük olmuş.

    Tam tamına 3 inç falan sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • param olsa alırım Fiat Egea 1.3 Multijet II 95 HP Urban

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    C segmenti mi peki?

    Yani yarın birisi Egea'yı alıp Focus ya da Corolla sedan ile kıyaslasa bunu adil bir karşılaştırma olarak mı göreceksiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koltuklarin yanal destekleri ve koltuk kalitesinde hic bir eksik goremedim,aksine cok rahat eden kavrayan koltuklara sahip arac...Burada onca ovulen leonun koltuklarina bakin birde bu aracin insaf insaf...

    Su arac ve vw nin ucuz arac projesinin urunu olsaydi allayip pullamistiniz...Egea parasinin arabasi 3.000 kadar fazlasi var 1.4 urban icin konusuyorum ...Ama piyasa malum ...umarim bu arac ncaptan iyi bir skor alir(yetiskin ve cocuk koruma puani,diger puanlar elektronik triskalardan veriliyor cunku ncapta) forumu utandirir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 14 Aralık 2015; 20:33:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    ''Bir diğer husus ise aracı testimde symbol ve c-elyse/301 ile kıyaslamak oldu ancak egea bunlardan her ne kadar kaliteli olsa da test sürüşü boyunca şunu gördüm ki kesinlikle bir c segmenti olamaz''

    Saçma sapan bir test izlenimi.Hergün egea yı symbolle bir tutacak b segmenti olduğunu ısrarla söyleyen testler çıkıyor ortaya.Aman sizin testiniz de eksik kalsaydı keşke.

    Saçma sapan olmuş demek yerine keşke daha anlaşılabilir bir cümle kursanız.

    Tasarım ve kalite haricinde symbol ve Egea arasında fark yok. Symbolün kötü, egeanın iyi olması ikisinin de b Seda'n olduğu gerçeğini değiştirmez.

    Edit profil resminizin Fiat logosu olduğunu yeni gördüm. Ben symbol kullanıyorum yukarıda da yazdım bir Egea olamaz ancak Egea da C segmenti değil bunu kabul edin. En kötü C segmenti fluance bile Egeadan daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 14 Aralık 2015; 20:47:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    Koltuklarin yanal destekleri ve koltuk kalitesinde hic bir eksik goremedim,aksine cok rahat eden kavrayan koltuklara sahip arac...Burada onca ovulen leonun koltuklarina bakin birde bu aracin insaf insaf...

    Su arac ve vw nin ucuz arac projesinin urunu olsaydi allayip pullamistiniz...Egea parasinin arabasi 3.000 kadar fazlasi var 1.4 urban icin konusuyorum ...Ama piyasa malum ...umarim bu arac ncaptan iyi bir skor alir(yetiskin ve cocuk koruma puani,diger puanlar elektronik triskalardan veriliyor cunku ncapta) forumu utandirir....

    Koltuk kumaşının naylondan farkı yok. Yanal destek desen hak getire emniyet kemeri olmaz ise arabanın içinde geziyorsun.

    Emre orta ekran küçük ama kullanışlı. O konuda Hakkı'nı yemeyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabalara neden segment kafasıyla yaklaşıyorsunuz ki.Beğenirseniz paranız da ona yetiyorsa gidip alın.
  • Bu şahinlerin ön konsol daha iyidir abicim. Hiç mi diğer markalar nasıl diye bakmıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amphioxus

    Arabalara neden segment kafasıyla yaklaşıyorsunuz ki.Beğenirseniz paranız da ona yetiyorsa gidip alın.

    Segment farkı şudur misal Egea ile aynı paraya satılan Corolla ve astradan aldığın sürüş konforunu, kaliteyi bir alt sınıfta bulamazsın. Sebebi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Kullanışlı da gözümü kısarak baktıktan sonra ne anladım o işten?

    Hadi bunu baz donanıma koyarsın, en üst donanıma 5 inç koyarsın anlarım da bu en üst donanım sanırım.

    Madem oraya ekran koyma kararı aldın 5 inç altını koyma arkadaş. Komik durmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Diğer husus ise aracı testimde symbol ve c-elyse/301 ile kıyaslamak oldu ancak egea bunlardan her ne kadar kaliteli olsa da test sürüşü boyunca şunu gördüm ki kesinlikle bir c segmenti olamaz."

    Sonrasını okumadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.A.M.C.R.O

    "Diğer husus ise aracı testimde symbol ve c-elyse/301 ile kıyaslamak oldu ancak egea bunlardan her ne kadar kaliteli olsa da test sürüşü boyunca şunu gördüm ki kesinlikle bir c segmenti olamaz."

    Sonrasını okumadım.

    Otomobil Bilgin devamını anlamaya yetmez zaten

    Emre test aracı en üst paket yani lounge. Alınabilecek en büyük ekran orada gördüğün. Özellikle navigasyonda adresi yazarken ciddi anlamda zorlanıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 14 Aralık 2015; 21:10:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıl 2016....90 lara rahmet okutan bu kadar iğrenç bir iç tasarım yapıyorsun 70 bin istiyorsun fiat
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.