Şimdi Ara

Yeni Civic 1.6 vs Passat 1.4 TSI - Hani gitmiyordu Civic ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
0
Favori
7.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 atmosferik 1.4 tsi yı hicbir zaman yiyemez..passatin şoförüne yaziklar olsun..o arabayi yakarim o civice yenilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar turbo turbo denmesinin nedeni ülkemizin vergi sistemi.

    Atmosferik çağ dışı diyenler bile motor hacmine dayalı vergi sistemi olmasa 1.4 turbo motor yerine gider 2.0, 2.5 atmosferik alır. Biz atmosferik motorun en baz versiyonunu kullanıyoruz.

    2.5 atmosferik Mazda 3 184hp vs 1.5 turbo civic 182hp

    http://www.zeperfs.com/duel5498-6667.htm
  • civic passat'ı yiyebilir, ama golf olsaydı aynı motorla yiyemezdi... passat ağır bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu kadar turbo turbo denmesinin nedeni ülkemizin vergi sistemi.

    Atmosferik çağ dışı diyenler bile motor hacmine dayalı vergi sistemi olmasa 1.4 turbo motor yerine gider 2.0, 2.5 atmosferik alır. Biz atmosferik motorun en baz versiyonunu kullanıyoruz.

    2.5 atmosferik Mazda 3 184hp vs 1.5 turbo civic 182hp

    http://www.zeperfs.com/duel5498-6667.htm
    f1 bile artık 1.6 turbo motorlu araçlarla yapılıyor. atmosferiğin zamanı çoktan geçti. vergi sistemiyle falan alakası yok.

    parasız kalmadıkça daha da atmosferik almam (burda da bir açmaz var, atmosferik alırsan daha da hızlı parasız kalırsın, zira daha çok yakar çağdışı motora sahip aracın).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu kadar turbo turbo denmesinin nedeni ülkemizin vergi sistemi.

    Atmosferik çağ dışı diyenler bile motor hacmine dayalı vergi sistemi olmasa 1.4 turbo motor yerine gider 2.0, 2.5 atmosferik alır. Biz atmosferik motorun en baz versiyonunu kullanıyoruz.

    2.5 atmosferik Mazda 3 184hp vs 1.5 turbo civic 182hp

    http://www.zeperfs.com/duel5498-6667.htm

    Atmosferik alanlar da lpg yüzünden alıyor. Benzin ucuz olsa kimse düşük torklu çağ dışı denen atmosferikleri almaz. Sonuç olarak herkesin kendince satın alma sebepleri var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gediklii kullanıcısına yanıt
    Sadece lpg ile açıklanamaz birçok nedeni var. Daha sağlam, daha sorunsuz, ilk alım fiyatı daha uygun, ikinci el değer kaybı daha az. Turbo motorun performans, konfor dışında dişe dokunur bir artısı yok. Foruma göre gitmiyor, çok yakıyor ama gerçekle hiç alakası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Amaç ekonomi ise turbo araçla ne işiniz var? Çok daha uyguna atmosferik alır, lpg ile binersiniz.



    Sen üç kuruş az yaktircam diye kasarken biz ne yaktığına bile bakmadan daha ekonomik geziyoruz moralini bozmak gibi olmasın :) ekonomi değil de torkun tadını çıkar bence diyeceğim ama onu da yapamazsın, malum turbo motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o civic gelsin 1.0 tsi golfle yarıssın bakalım ne oluyor :)
  • Ya atmosferik motoru çok küçümsüyor ya da tsi yi fazla büyütüyorsunuz. Civic yerine corolla olsa hafiflik ve biraz daha beygirle daha da fark açardı. Tabii passat eski kasa, motoru ne durumda bilemeyiz. Yeni kasa passat olsa daha iyi direnç gösterebilir ama geçmesi çok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ReaperVR R kullanıcısına yanıt
    Golf kalkışta hafiflik ve tork avantajini kullanır öne geçer, 80-100km civarında civic öne geçer. Hız ne kadar artarsa fark da o kadar artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Sadece lpg ile açıklanamaz birçok nedeni var. Daha sağlam, daha sorunsuz, ilk alım fiyatı daha uygun, ikinci el değer kaybı daha az. Turbo motorun performans, konfor dışında dişe dokunur bir artısı yok. Foruma göre gitmiyor, çok yakıyor ama gerçekle hiç alakası yok.

    Sorunsuz olup olmadığıyla ilgili bir araştırma, bilimsel bir makale varsa okumak isterim. Lpg olmadan hem daha fazla yakıyor hem az güç veriyor. Atmosferik araçlara lpgsiz binmeye kimse cesaret edemiyor. Ülkemiz şartlarında vergiden dolayı yüksek hacimli araçlar da pek alınamıyor. Zaten atmosferik diye bahsettiğimiz araçların hemen hemen hepsi en fazla 1.6 lt hacminde araçlar. Yoksa kimsenin 2.5-3 litrelik araçlara burun kıvıracağını sanmıyorum.


    Sonuç olarak performans ve konfor isteyenler de turbo benzinlilere yöneliyor. Aracın sağını solunu deldirmek sorun değil, zaten düşük olan performansı lpg ile biraz daha törpülense de işimi görsün yeter diyenler düşük hacimli atmosferiklere mecburen yöneliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Amaç ekonomi ise turbo araçla ne işiniz var? Çok daha uyguna atmosferik alır, lpg ile binersiniz.



    Sen üç kuruş az yaktircam diye kasarken biz ne yaktığına bile bakmadan daha ekonomik geziyoruz moralini bozmak gibi olmasın :) ekonomi değil de torkun tadını çıkar bence diyeceğim ama onu da yapamazsın, malum turbo motor
    tüple işim olmaz. tüple yapılacak ekonomi de moralimi bozmaz. ortalamam 7 lt zaten. neye moralim bozulacak?

    basma konusunda da ezbere konuşuyorsun arkadaşım. turbo motorum 200 torku 1400 devirde veriyor. yani torkun tadını çıkarıyorum doya doya. en büyük zevkim de yokuşta atmosferik selektörlemek. şaka değil. hanım neden yokuşta hızlanıyorsun diye kızıyor bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Sadece lpg ile açıklanamaz birçok nedeni var. Daha sağlam, daha sorunsuz, ilk alım fiyatı daha uygun, ikinci el değer kaybı daha az. Turbo motorun performans, konfor dışında dişe dokunur bir artısı yok. Foruma göre gitmiyor, çok yakıyor ama gerçekle hiç alakası yok.
    sallama sayın arkadaşım. biraz araştır. f1'de turbo kullanmalarının sebebi daha tasarruflu olması. daha az yakıtla aynı gücü elde edebiliyorsun turbo'da. amaç daha çevreci araçlar elde etmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Golf kalkışta hafiflik ve tork avantajini kullanır öne geçer, 80-100km civarında civic öne geçer. Hız ne kadar artarsa fark da o kadar artar.
    nasıl olacak o iş? 1.4 golf'ün 0-100'ü de son hızı da tüplü civic'den daha iyi. kaldı ki 1.5tsi geliyor artık. çok övdüğünüz 180bg'lik turbo civic'den de iyi değerleri. bu ay bir oto dergisinde karşılaştırma var, oku istersen. burda hala tüplü motor gazlıyorlar millete.
  • Gediklii kullanıcısına yanıt
    Aracını fazla kullanmayanlar için de atmosferik daha mantıklı. Adamın fazla bir ihtiyacı yok, işimi görsün yeter diyor en ucuz, en baz modeli alıyor. Kaldı ki tüketim olarak abartı fark yok. Polo 1.0atmosferik normal sehir içi kullanımda 1.0 tsi den daha az yakıyor olabilir mesela.



    Lpg ayrı bir olay. 80-90binlere uygun c segment 1.6 araba alabiliyor, lpg ile dizellerden ekonomik gezebiliyorsun. Doldur diyorsun 90tl alıyor, 300-400km gidiyorsun. Performans, konfor şu benzin fiyatıyla ikinci plana atılıyor. Benzinli binsen de ağız tadıyla binemezsin. Benzer fiyata benzer ekonomide turbo alamazsın. İkinci elde de araba eskidikce lpg öne çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Kih kih kih. Hiç güleceğim yoktu. yokuslarda basıyor, tadını çıkarıyor 7litreyle geziyorsun. Tamam tamam inandık, en büyük tsi bey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bahsi geçen golf 1.0 güzel nick'li arkadaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam atmosferik motoru küçümsemiyorum bendede 2015 atmosferik motor var..tsi cok kullandım ve gercekten fark var..yani civic hem geciyor hemde fark var yani olacak birsey degil..turbo cok farkli birsey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günlük kullanımda olduğundan çok daha atik hissettiriyor turbolu araçlar. Dizeller de öyle. Gaza basınca koltuğa yapıştırıyor, uçuyor sanıyorsun ama bakıyorsun 0-100u 12 saniye. Gitmiyor denilen, hissettirmeyen atmosferiklere bakıyorsun 10saniye. Atmosferik geniş devir bandını daha verimli kullanıyor. Bir de hacim önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbonun yaptığı şey belirli devir aralığında motorun yakabileceği yakıt miktarını artırmaktan başka bir şey değil.

    Bu esnada da tork patlaması denilen aniden artan torkun verdiği his milletimizce biraz fazla abartılıyor bence.

    Elin Amerikalısı gelip 4.4 V8 atmosferiği ile tork patlaması yaşamadan piyasamızdaki bütün turbo benzinlileri üzer. Adam gazı kökler, kadrana bakar "aaa ne ara 200 oldu" der. Tork patlaması olmuyor. Ama uçak gibi gidiyor araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.