Şimdi Ara

YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

Bu Konudaki Kullanıcılar: serdar3469 , cevo61
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil1 iOS
5 sn
5.785
Cevap
207
Favori
405.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
12. Sırada  bugün en iyi #6
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C4 Teknik Özellikler
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C4 Donanım
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023


    C4X 2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C4X Teknik Özellikler
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C4X Donanım
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 13 Haziran 2023; 12:26:45 >







  • Merhaba, merak eden kişiler için tecrübelerimi paylaşmak istedim. Biraz detaylı olacak ama olsun, isteyenler ilgilenir okur.
    Shine bold E-C4X sahibiyim. 100 kW motorlu, 50 kW pilli versiyon.
    Araç beklentimin üzerinde çıktı. Ailedeki ne mercedesi, ne BMW'yi kullanmak içimden gelmiyor. Citroën hepsini yendi(diğerleri 7 - 10 yaşlarında, otonom sürüsü olmayan, yakıtı 7 - 10 lt/100 km olan araclar, evet bir çok yönüyle çok iyiler ama Citroën daha iyi benim için)
    Oldukça konforlu bir araç.
    Kötü yanlarından başlayayım, ne mutlu ki çok yok.
    1) yolcu koltuğu manuel ayarlanıyor. Çok problem değil ama komik.
    2) masaj koltuğu performansı çok vasat. Bir süre inceledim ama ayarı falan da yok. 20000 lirayı bırakın 5000 lira etmez. Asla ekletmeyin derim. Benim seçeneğim yoktu. Aynı paraya sunroof opsiyonu olması komik.
    3) 100 kW üzeri olan ZES DC sarjlarda uyarı veriyor. bir şey olmuyor ancak insan bi panik oluyor ilk karşılaşınca açıkçası. Sagolsun yol yardım telefonla bağlantı ile sabahın köründe ustaya ulaştı da içim rahatladı. Sonradan bekleyince uyarı kendiliğinden 3 saate falan siliniyor. (Elektrikli şarj ünitesi hatası gibi bir hata, şikayet var'da da yazılmış)

    Bunlar dışında baya güzel araba.
    Sonradan elektrikli ama çok verimli gerçekten. 360 km rahat gidiyor şehir içinde. 13 kW/100 km gibi bir tüketimi var. Şehir dışında ise 300 km'ye yakın gidiyor 110 kmh gecilmez ise. 16 - 17 kW/100 km gibi bir tüketimi mevcut. Yani benzinli bir aracın 10'da biri tüketiyor yaklaşık evden şarj ederseniz. DC şarjda ise 3'te 1'i gibi yakıt maliyeti benzine göre.
    Şarj hızı bataryasına göre yeterli, şarj istasyonunda şarja tak, WC uğra kahve al derken bir anda %30'lardan %70 üzerine doluyor. Tek günde İzmir-İstanbul-Izmir yaptım. Çok da üzmedi açıkçası. 4000 lira yerine 1000 lira altına yakıt masrafım oldu. Otonom (yarı otonom) sürüş HARIKA! Otobanda direksiyonu arkadaşa verdiğimde şaşkınlıktan kahkaha attı. Evet biz de biraz bilgisizmişiz bu konuda belli ki ama nefis yardımcı oluyor. Çok sık uyarı veriyor elleri direksiyonda tutmak için. Direksiyona makul bir ağırlık takıp bu sorunu aşmak, ancak bu sırada sürekli olarak yolu izlemek mantıklı olabilir. Çünkü direksiyonda ağırlık varken şeritten çıkarsa uyarı vermiyor. Adaptif Cruise control başarılı, yine de sağ ve sol şeridi görmüyor, gözü yoldan ayirmamak lazım tabii. Ani abuk frenlemeler yapabilir biri önünüze kırarsa. Ben yolu izleyerek ancak direksiyona pek temas etmeden(ağırlık koymak tehlikeli ama dikkatli iseniz mantıklı), gazla nadiren ilgilenerek tüm otobanı (Izmir - İstanbul) bitirdim sayılır. Yağış yoğun olduğunda veya şeritler cok silikse yine zorlanıyor. Ama bana yetti açıkçası otonomda bu seviye. Uzun yolda içimi sıkan kısımları çözmüş oldu.
    Sanıyorum araçta ısı pompası mevcut, net bilgim yok. Kitapçıkta var gibi anlatıyor. Soğukta menzil çok düşmedi ve ısıtma saatte 1 kW altında harcıyor. Yaklaşık 5 derece sıcaklıkta uzun yolda 150 km civarı yolda %52 harcadı. 15 derece uzeri sicaklikta, ayni yolda, ayni yonde %46 harcadi. Ortalama hız ayni, 110 km üzerine cikilmadi.
    Direksiyon ve koltuk ısıtma başarılı.
    Bu arabayı kullandıktan sonra bir daha asla otonom sürüsü olmayan araba almam dedim. Şimdi kendi arabamı satıp otonom ve elektrikli bir araç bakıyorum.
    Arabanın en enteresan taraflarından biri vaat ettiği menzili sunması. Bence durum aerodinami ile alakalı. Örneğin EQA ile 15 derece civarı havada 360 km civarı menzil alabildik, ayni koşullarda E-C4X de 300 km'leri görürdü. EQA'nın 20 kW büyük pile rağmen çok da tatmin eden bir menzili yoktu, oldukça şaşırdım. (Otonom sürüşü de yoktu, kırıp açmak mümkünmüş diye duydum ama garanti vs için tehlikeli diyorlar. Ayni yolu C4X ile almak kesinlikle daha konforlu olacaktir otonomdan dolayi)
    Arabanın performansı bence çok yeterli. Bence kullanıcıların %90'ından fazlasını tatmin eder. Elektrikli araçta gaza basar basmaz arabanın ivmelenmesi nefis. İçten yanmalilardan daha keyifli. Öyle ki şehir içinde eko moda almazsanız biraz fazla geliyor performans bence. Makam şoförü gibi kullanamıyorsunuz ivmelenmeyi hissettirmeden.
    7 kW AC şarj desteği az, ama pil de çok büyük olmadığından pek dert etmedim. Hatta prizden 3,6 kW şarj eden bir adaptör aldım amazondan. Buatin tam dibindeki prizden 3,6 kW performans veriyor cidden. (Yanında vermiyorlar, bence ayıp. AC sarj icin kablo veriyorlar tabii) O adaptör yetti bana. Wallbox'i ikinci elektrikliyi alana kadar almam gibi.
    7 kW AC destegi ancak DC şarj bulamaz iseniz ve yola devam etmek istiyorsanız dert. Ama DC baya yaygınlaştı.
    Elektrikli ile ilgili genel görüşüm ise şöyle, evde/işte kolaylıkla şarj imkanı yoksa almak çok mantıklı değil. Adaptörü almadan önce işkence gibiydi, AVM'lere gidip tatlı yemekten sıkıldım o dönem.
    Menzil ise çok büyük bir mevzu değil bence. Rutinde 320 km yapıyorsanız bir günde evet gidip 300 km menzilli araç almayın. 20 km için şarj istasyonu ararsınız. Ama arada uzun yol yapıyorsanız büyük dert değil. Bu konuda da düşüncem şöyle, tum benzinliklerde bir tane DC şarj istasyonu olsa, ki bence yakında olacak, LPG'li bir araç kullanmak gibi olacak elektrikli kullanmak. LPG tanklari da 300 km civarı gidiyordu genelde (stepne tipleri) Şarjda 20 dkde iş bitiyor (%50
    -60 dolum). Yakıt almak da 10 dk sürüyor en az nakit ödemeseniz. Şarj istasyonları yaygınlaştıkca menzil beklentim azalacak, 1000 km menzile falan hiç gerek yok. İçten yanmalı sever arkadaşlar 1000 km menzil şart vs diyor.
    Elektrikli arac için asıl şart olan evde şarj ve hemen hemen her benzinlige DC şarj istasyonu kurulması.
    Yoksa şu anda bayram günü İstanbul Muğla yapmak çok berbat bir deneyim olabilir.
    İkinci elektrikli aracım mümkünse 350 km'den fazla menzile sahip olsun(ayda 2 3 defa bir gunde 300 km civari git gel yapiyorum, ucu ucuna yetismesi fikri hosuma gitmiyor, sarja takmakla ugrasmak istemiyorum o rotada), yine otonom sürüsü olsun istiyorum. Bunlar dışında bir beklentim yok.
    Detaylı oldu ama internette bu sorulara böyle cevap bulamadım. Arayanlar bulsun diye paylaştım.

    Aracınız yüklü değilse bu araç için 36 psi yüksek bir basınçtır .

    Kapıdaki değerler ne ise bu değerlere sağdık kalmanızı öneririm.

    Yüksek hava basıncı lastik tabanının orta kısmının aşınmasını ve çabuk yıpranmasına neden olur ayrıca yol tutuşu da olumsuz etkilenir. Şehir içi ulaşımda da ön takımların çabuk yıpranmasına sebep olur.


    Bu arada aracın ön ve arka lastik basınç değerleri bir çok araçta asla aynı değildir. Önde motor ağırlığından kaynaklı fark olmak zorunda.(Benim C4X'de Ön: 32 arka: 30.5)


    2000 yılından beri(23 yıl) uluslararası ve ulusal ilaç, FMCG ve enerji sektörlerinde hemen hemen 2 yılda bir ileri sürücülük eğitimleri aldım. İlk eğitimim gençliğimizde TVlerde izlediğimiz Demirbükey abimizin eğitimi, sonrasında TR'nin en iyi sürüş eğitmenleri ile çalışma fırsatım oldu...

    Çok iyi sürücüyüm iddiam asla olmadı ama teoriyi çok iyi bilirim.

    Gördüğümüz her eğitimin en önemli konusu lastik basınçlarıydı.

    Araçlarımızın lastik basınçlarını üretici firmanın değerlerine ayarlamadan pratik eğitime başlatmazlardı.


    Belki abartı gelecek ama ben her hafta gerektiğinde de fark edilir meteorolojik ısı değişimlerinde mutlaka basınç değerlerini kontrol ediyorum, uzun yola çıkmadan da olmazsa olmazım mutlaka kontrol ederim


    C4 ve C4 X araçlarda lastiklerde basınç kaptörü yoktur. küçük değişimleri sistem size bildirmez, sadece ciddi basınç azalması sistem tarafından bildirilir. (Mesela eşimin Megane touch paket aracında kaptör var ve basınç değerlerini 4 lastik için de ekranda ayrı ayrı görebiliyorsunuz)


    Ayda yaklaşık 5.000-7.000 KM yol yaptığım dönemlerde emin olun artık araba sizin bir uzvunuz gibi oluyor ve inanın lastik basıncı, zemin durumu, hava sıcaklığı, aracın yük durumu, aracın modeli vs yol tutuşunu o kadar etkiliyor ki bunu çok iyi algılayabiliyorsunuz(Elbette bir F1 pilotu kadar değil)


    Sonuç olarak lastiğin markası, yazlık/kışlık oluşu, basınç değerleri, diş derinlikleri, aracınızın yolda sağlıklı bir şekilde seyretmesi, yola tutunması için en önemli faktördür.


    Yağmurda, karda, buzda ya da kuru yolda; yoldan çıkan araçların bir çoğu ya sınırları fazla zorladıkları için yoldan çıkarlar ki temelinde yüksek hız vardır ya da lastikleri kullanıma uygun olmadığı için yoldan çıkarlar.


    Eğitimlerde söyledikleri biz sözle bitireyim çok uzattım;

    "Arabalarımızı lastik üzerinde değil, lastiğin içindeki havanın üzerinde sürmekteyiz."

    Herkese merhaba.


    29 Şubat'ta, 2023 model e-C4 X (100 kW'lık model) ile aranıza katıldım.


    Araç neredeyse 2000 km'ye yaklaştı. Bu süre zarfında çoğunlukla şehir içi kullandım ve son olarak da bayram tatilinde Ankara-İstanbul arası gidiş-dönüş şehir dışı seyahat yaptım. Bir süredir fırsat buldukça konuyu takip etmeye çalışıyorum ama foruma yazmak için en az 1 şehir dışı seyahati yapmayı bekledim.


    Bu modeli ya da genel olarak elektrikli araç almayı düşünenler için kısaca bir kaç noktaya değinmek istiyorum.


    Öncelikle aracın menzilini hava sıcaklığı kayda değer etkiliyor. Ankara'da İncek'te oturuyorum. Bilenler bilir, Ankara'nın ayazı fecidir ama İncek ondan da fecidir. En az 5 derece oynar Ankara'nın geri kalanıyla. Aracı ilk aldığımda havalar nispeten soğuktu. Bu tarihlerde tüketim 20-25 kWh/100 km civarlarında gerçekleşti. Tabi bunda bizim arabaya alışık olmayışımızın ve Eco modunu çok fazla kullanmayışımızın da etkisi olduğunu düşünüyorum. Eco modu gözle görülür bir fayda sağlıyor. Performansı da fazla düşürmüyor. Bu tüketim değerleri 7,99 TL/kWh birim fiyattan (Trugo hızlı şarj (DC) istasyonları), 160-200 TL/100 km'ye denk geliyor. Benzinli bir araçla kıyaslama yapmak gerekirse ~44 TL litre fiyatıyla bu maliyeti yakalamak için 3,63-4,54 lt/100 km tüketim ortalaması yakalamak gerekiyor. Şehir içi tüketim için oldukça ekonomik, hem de soğuk havalarda.


    İkincisi, klimanın ısıtma fonksiyonu soğutma fonksiyonundan çok daha fazla elektrik tüketiyor. Keza koltuk ve direksiyon ısıtma da öyle. Üstte bahsettiğim tüketim değerlerinin yüksek olmasında soğuk havalarda içeriyi ısıtmamızın, ara ara koltuk ve direksiyon ısıtma kullanmamızın etkisi büyük. Ayrıca Eco modunda sıfırdan ısıtma neredeyse pek olmuyor. Soğuk havalarda önce Normal modda başlayıp, içeriyi ısıtıp sonra Eco moda geçmek en mantıklısı. Bir kere ısınınca Eco moda geçseniz bile sıkıntı olmuyor, ama Eco modda başlayıp sıfırdan ısıtmaya çalışırsanız pek ısınmıyor. Koltuk ve direksiyon ısıtmaları çok iyi çalışıyor ve kısa sürede ısıtıyor. O yüzden de sürekli açık tutmaya gerek kalmıyor, açıp ısıtıp geri kapatmak yeterli, sıcaklığını koruyor. Bu açıdan sevindim.


    Havalar ısındıkça ise tüketim gözle görülür düşüyor. Son bir kaç haftada şehir içi 14.8 ile 16.3 kWh/100 km ortalama ile rahatça kullanabiliyorum. Sıklıkla da klima açık oluyor. Dediğim gibi soğutmanın tüketime etkisi ısıtmaya kıyasla minimal gibi görünüyor. Bu tüketim değerleri 7,99 TL/kWh birim fiyattan (Trugo hızlı şarj (DC) istasyonları), 118,25-130,23 TL/100 km'ye denk geliyor. Benzinli bir araçla kıyaslama yapmak gerekirse ~44 TL litre fiyatıyla bu maliyeti yakalamak için 2,69-2,96 lt/100 km tüketim ortalaması yakalamak gerekiyor. Şehir içi tüketim için daha önce hayal edemediğim rakamlar oldu bunlar. Altta ara ara farklı rotalarda aldığım görselleri koyuyorum, merak eden olursa diye:


    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023


    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    Gelelim şehir dışı seyahatine. Aracı almayı düşündüğümüzden beri en büyük endişemiz şehirlerarası seyahatti. Anladığım kadarıyla Türkiye'de elektrikli araçlar için en büyük endişelerden biri de bu zaten. Ben şahsen bu seyahatten sonra pek endişem kalmadığını söyleyebilirim. Tabi ki gidilen güzergahlara göre değişebilir şüphem yok ama gördüğüm kadarıyla şarj istasyonu bulmada sıkıntı yok. Neredeyse her tesiste, her benzinlikte istasyon var. Ortalama yarım saatlık bir mola ile 200-250 km'lik bir şarj alınabiliyor. Bir WC, bir sigara, bir çay-kahve molası için değer. Hele ki yemek molası verdiyseniz zaten fazlasıyla yetiyor.


    Bu seyahatte Ankara İncek'ten İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanına gidiş dönüş yaptık. Tek yön ~420 km, gidiş geliş ise ~840 km'lik bir yoldan bahsediyorum.


    Gidiş yönünde ortalama 91 km/h hızda 17.9 kWh/100 km ortalama yakaladık. Çoğunlukla hızımız 110-120 km/h civarlarındaydı, ara ara 130-150 bandına çıktığımız durumlar oldu. Klima, ısıtma vs. gerek olmadığı için açık değildi. Eco modda ve %99 Drive Assist ile seyahat ettik.


    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    Dönüş yolunda ise, ortalama 93 km/h hızda 18.3 kWh/100 km ortalama yakaladık. Benzer şekilde çoğunlukla hızımız 110-120 km/h civarlarındaydı, ara ara 130-150 bandına çıktığımız durumlar oldu. Ayrıca bu rotada klima da (soğutma) açıktı. Eco modda ve %99 Drive Assist ile seyahat ettik.


    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    Bu seyahatin bana maliyeti 7,99 TL/kWh birim fiyattan (Trugo hızlı şarj (DC) istasyonları), gidiş yönünde ~600 TL, dönüş yönünde ise ~612 TL oldu. Toplamda 837 km'yi 1212 TL'ye katetmiş olduk. Bu da kabaca 100 km'de ~145 TL maliyete denk geldi. Benzinli bir araçla kıyaslama yapmak gerekirse ~44 TL litre fiyatıyla bu maliyeti yakalamak için 3,3 lt/100 km tüketim ortalaması yakalamak gerekiyor. Bilenler bilir yol inişli-çıkışlı ama otoyol olduğu için az virajlı ve kesintisiz bir güzergah. Şehir içine kıyasla tüketimin daha fazla olması çok az frenleme yapıldığı için recharge olmamasından dolayı. Beni şimdilik fazlasıyla tatmin etti diyebilirim. Daha virajlı bir güzergahta da bakmak lazım.


    Mola sayısına bakacak olursak, biz ilk seferimiz olduğu için risk almaya çekindik ve giderken 3 defa, dönerken de 3 defa durduk. Ankara'dan çıktıktan sonra ilk molamız Gerede civarlarındaydı. İkinci molamızı Bolu Highway AVM'de verdik. Son molamızı da İzmit civarlarında. İzmit'te aldığımız şarj ile Sabiha Gökçen Havaalanına vardık, aracı 8 gün boyunca parkettik ve yine dönüşte İzmit civarlarında mola verip şarj aldık. Yani İzmit'te aldığımız şarj ile havaalanına gidip geri İzmit'e geri dönebildik. Daha sonra yine Bolu Highway AVM ve Gerede olmak üzere mola verdik ve %27 şarj kala Ankara'ya evimize vardık.


    Tüketim ve mesafe değerlerine dönüp baktığımda Gerede'de verdiğimiz molaların gereksiz olduğunu düşünüyorum. Zira Ankara-Bolu Highway arası araç %85-86 civarında şarj kullandı. Ankara'dan Bolu yönüne, Bolu Highway'den de Ankara yönüne %95-100 şarj ile çıkılırsa (1 saatlik molada DC şarj ile %95 üzeri rakamlara ulaşılabiliyor) ilave bir mola verilmeden bu mesafe rahatça katedilebilir. Böylece mola sayısı tek yönde 3'ten 2'ye düşer. Yani kabaca 200-250 km'de bir şarj etmeniz gerektiğiniz göz önünde bulundurun şehirler arası seyahatlerde.


    Son olarak şarj istasyonlarında ve şarj imkanlarından bahsetmek isterim.


    Ben sürekli dışarıda şarj ediyorum. Kısa süreli bir işim varsa DC-hızlı şarj, uzun süreli duraklama yapacaksam (AVM gezmesi, yemek vb) AC-yavaş şarj istasyonlarını tercih ediyorum. DC şarj istasyonlarında hem yaygın hem de uygun fiyatlı olan Trugo'nun 7,99 TL/kWh birim fiyatı var. Uzun yolda da hep Trugo istasyonlarını tercih ettim. Tabi yavaş şarj istasyonları birim fiyat bakımından çok daha ucuz. Mesela Eşarj'ın 7,1 TL/kWh birim fiyatı var. Ama uzun sürüyor. Yaklaşık 7,5 kWh şarj hızı var AC'nin, 1 saatte %15 civarı şarj alabiliyorsunuz. DC'de yarım saatte %50 şarj alırsınız. O yüzden imkanım varsa ve süre sıkıntım yoksa AC tercih ediyorum. İyice ekonomik oluyor.


    Sürekli dışarıda şarj ediyorum dedim çünkü henüz evde şarj imkanım bulunmuyor. Çok bloklu bir sitede yaşıyorum, kapalı otoparkımız var ancak dairelerin park yerleri henüz sabit değil. Gelecekte düzenleme yapılması planlanıyor. Öyle olursa sabit park yerime AC şarj istasyonu yaptıracağım. Evde AC şarjın 2-3 TL/kWh birim fiyatı var, inanılmaz ekonomik oluyor. Sabırsızlıkla o günleri bekliyorum diyebilirim YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023 


    Ama yine de sadece dışarıda şarj etseniz bile, evde/iş yerinde şarj edemeseniz bile, çok ekonomik olduğu bir gerçek. Sadece şarj takibi, şehir içi-şehir dışı yolculuklarınızın planlamasını şarj istasyonlarına göre yapmak gibi kavramlara ilk etapta biraz alışmak için zaman tanımanız gerekiyor. Bir kere alışınca rahatsız etmediğini söyleyebilirim.


    Tabi bunlar benim tecrübelerim, benim şahsi düşüncelerim. Bu modeli almayı düşünen varsa yazdıklarım doğrultusunda ama kendi koşullarına (yaşanılan şehir, gidilen güzergahlar ayrılabilecek zaman vb) göre karar vermesi gerekiyor. Çünkü bu koşullara göre yaşanılacak tecrübe değişecektir diye tahmin ediyorum.


    Biraz uzun oldu ama birilerine belki karar vermede faydalı olur diye umuyorum. Yine sorusu olan olursa, cevaplamaya çalışırım.

    Arkadaşlar genel olarak merak edilen acil frenleme benim aracımda devreye girdi.

    Sıkış trafikte 25 km civarı bir süratleyken kızım dikkatimi dağıttı ve gayri ihtiyari ona döndüm ve trafik birden durdu hanım aman önüne bak çarpıyoruz dedi ama ben dönüp algılayana kadar frene basamadım ve tıııırrrt vari bir mekanik sürtünme sesiyle frenledi araç.

    Benim anladığım gerçekten aracın çok yakınlaşması ve uyarıya rağmen sizin zerre frene basmadığınız anda devreye giriyor. Normalde test edilecek bir husus değil. Çok şükür bugün beni kurtardı.
    Citroen c4 sahipleri canlı navigasyon tomtom aktif etmek için aşağıda verdiğim linke tıklayın. Tomtom canlı navigasyon özelliği aracı satın aldığımız da bize 3 yıl bedava kullanma hakkı vermiştir citroen Türkiye sitesinde bununla alakalı en ufak bir bilgi yok malesef verdiğim link ingilizcedir bunun için Türkçe çeviri kullanabilirsiniz.
    Linke tıklayın giriş yap kısmına daha önceden telefonunu dan my citroen uygulamasına giriş yaptiysaniz aynı hesap bilgileriyle burayada giriş yapabilirsiniz. Giriş yaptıktan sonra Canlı navigasyon aktif edin aktif ettikten sonra aracınızda Multimedya ayarlarından internete bağlanın sonra navigasyona girip ayarlari yapın canlı trafik ve canlı bilgiler aktif olacaktır.

    https://services-store.citroen.co.uk/
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    Merhaba,


    5 aydır e-c4x, 2 yıldır da C5 AC dizel kullanan bir kullanıcı olarak, tüketim ve elektrikli araç kullanımı konularında biraz bilgi vermek istiyorum.


    Elektrikli araç bence bir seçenek değil, bir devrim. Nasıl ki zamanında tuşlu telefonlardan akıllı telefonlara geçtiysek elektrikli araçlara da kademe kademe geçeceğimizi düşünüyorum. Şu an geçiş teknolojilerini kullanıyoruz ve belki 10 yıl sonra, fosil yakıtlı araç kullandığımız günleri unutacağız.


    Ben elektrikli aracımı ikamet ettiğim sitede bulunan Voltrun istasyonlarında şarj ediyorum. Sadece AC opsiyonumuz var ve bizim araç da 22KWh üniteden saatte 7 KWh enerji çekebiliyor. Bu husus, aracın içerisindeki doğrultucu ile alakalı. Başka araçlar daha yüksek güçler çekebiliyor. 1200 konutluk sitede 4 adet istasyon var ve genelde sıra bekleme problemi de yaşamıyoruz. Konut indirimi ile 4 tl/KW gibi bir ücretlendirmemiz mevcut.


    Aracı ilk aldığımda, kullanım tecrübem oluşmadığından ve tüm özelliklerini kurcalama (masajlı koltuk, koltuk ısıtma gibi) sebebiyle şehir içi kullanım ortalamam 20KW/100KM civarında gerçekleşti. Akabinde, özellikle tek pedal modunun avantajlarını kavramamla, hava sıcaklığına da bağlı olarak, şehir için kullanım ortalamalarım 12,5-15 bandı arasında gezinmeye başladı. Yani maliyet hesabı yaparsam şehir içi km maliyetim 15*4/100=0,6 tl. Aracı hiç eko modunda kullanmıyorum ve günlük yolum da bol inişli çıkışlı, hem dur-kalk trafik hem de çevre yolu kullanımı içeren bir rota. Yıllardır kullandığım C5 AC ile aynı güzergahlarda şehir için ortalamamın en iyi 7 lt/100km olduğu düşünülürse km maliyetim 7*43/100=3tl, yani 5 katı. C5'e ise bindiğimde ilk yaptığım iş eko tuşuna basmak. Burada şunu da belirteyim, e-C4x doğuştan elektrikli bir araç olmamasına rağmen iyi bir tüketim ortalamasına sahip. Togg kullanan arkadaşlarım 20 KW altına düşürmekte sıkıntı çektiklerini söylüyorlar. Aynı durum Torres'te de mevcut. Elektrikli araçlarda gördüğüm, 15'in altındaki tüketimler şu an için iyi kabul edilebilir.


    Ayrıca işletme maliyetim de düşük. Elektrikli araçta şanzıman yok, motor yağı yok, dpf yok. Hem periyodik bakım maliyetleri hem de sorun çıkartma potansiyeli bulunan malzeme adedi daha düşük. Daha az fren kullanıyorum. Üzerine bir de sessiz, rahat bir sürüş veriyor. Torku anında sağlıyor, belirli bir devirde daha canlı değil.


    Elektrikli aracın dezavantajları da var elbet. Şarj olayı büyük şehirlerde bile sorun olabiliyor. Dolayısıyla evinde veya iş yerinde şarj imkanı bulunmayanlar için halen bence çok cazip değil. Benim bireysel otopark alanımda şarj etme imkanım olsa C5'i de elektrikli bir araca çevirmeye çalışırım. Ama şu an, "ya acil bir durumda ihtiyacımız olursa" düşüncesi ile bir aracı fosil yakıtlı tutmak daha güvenli geliyor. Fakat ben bugün bilsem ki gittiğim her akaryakıt istasyonunda 1 adet DC şarj istasyonu bulacağım, yine kendimi daha güvende hisseder ve dizelden elektrikliye geçerim. Lakin şu an böyle bir durum yok. Özellikle şehir içindeki istasyonların bir kısmı otel otoparkları, plazalar gibi kısıtlı kullanım olan yerlerde. Bu husus da insana güven telkin etmiyor.


    Bireysel otoparklara şarj cihazı kurulumu konusunda da gereksiz bir direnç var. Tabi herkes kendi otoparkına 22 KWh'lık istasyon kurmak isterse eş zamanlı kullanımlar sıkıntı oluşturacaktır. Ama 5KW altında güç tüketimi olan istasyonları herkesin sorunsuzca kurdurabilmesi gerekir. Nasıl ki bugün evime klima taktırmam, çamaşır kurutma makinesi almam elektrik alt yapısı için bir sorun oluşturmuyorsa, düşük güç tüketimi olan bir istasyonunda sorun oluşturmaması gerekir.


    Hava sıcaklığının menzil üzerindeki etkisi de gerçekten bir başka olumsuz yönü. Araçlarda ısı pompası var görünüyor ama çok efektif çalışmıyor ki sıcaklığın etkisini çok bariz görüyoruz. Bu konuda belki MG, BYD gibi markalar daha başarılı olabilir.


    Elektrikli araçların uzun yolda şehir içine göre daha fazla enerji tüketiyor olması da, mevcut alışkanlığımıza ters bir durum olduğu için bizleri zorlayan bir husus. Ben henüz elektrikli ile uzun yol yapmadım. Sadece 1 sefer, çok soğuk bir havada, süratimi de 130 civarında tutarak 150 km civarı bir seyahatim oldu ve tüketimim 22 KW civarlarına geldi. Zaten bu tecrübemden ötürü de şehirler arası seyahatlerimde elektrikli kullanma konusunda çekimser kaldım. Lakin bu bayram tatili sonrasında insanların paylaştığı tecrübelere baktığımda bizim araçlarla 16-17 KW gibi ortalamalarla seyahat etmek mümkün. Dolayısıyla bu yaz yapacağım seyahatlerde elektrikli aracı kullanmayı düşünüyorum.


    Kısacası elektrikli-fosil tercihi şu an için tamamen kişinin kullanım alışkanlıklarına ve beklentilerine göre şekillenmeli. Elektrikli herkes için avantajlıdır denilemez. Günde 100 km+ araç kullanan ve ikametinde veya işe yerinde şarj imkanı olmayan birisi için elektrikli araç zorlayıcı olacaktır. Lakin sürekli DC ile de şarj etseniz, uzun yolda da kullansanız, tüm hesaplarınızı max gidere göre de yapsanız, fosil yakıtlı bir aracın mevcut akaryakıt ve elektrik fiyatları ile elektrikli bir araçtan daha ekonomik olma şansı yok. Elektriklilere ancak PHEV'ler yaklaşabilir duruyor. Orada da seçenek az ve hem ilk yatırım hem de bakım maliyetleri elektrikli araçlardan daha yüksek.

    Merhabalar bu bayramda araç ile avrupa turuna çıktık. Daha önce benzer turları Golf ve 308 ile de yapmıştık fakat en konforlu seyahati C4 ile yaptık diyebilirim.

    Araç C4 Shine Bold, seyahatimizi iki yetişkin bir çocuk olarak gerçekleştirdik.

    Fransa, Almanya ve İsviçre’yi gezdik. Toplamda 6812 KM yol yaptık, İsviçre’de sürekli yüksek rakımlara inip çıktık fakat genel ortalama 6.6 olacak şekilde bu turu tamamladık. Otoyollarda hız limiti ne ise ACC ve tabela okuma sayesinde çok konforlu bir seyahat gerçekleştirdik. Almanya otobanlarında ise hız limiti olmayan bölümlerde 160-170 gibi süratler ile seyahat ettik.

    Golf ve 308 de çok daha fazla yorulduğumu hatırlıyorum, C4 ile bu kadar yorulmadım. Sadece bagaj biraz daha büyük olsaydı dedik.

    Fransa’da çok fazla C4 görmedim fakat İsviçre ve Almanya’da eC4 çok fazla gördüm. C4X ise hiç görmedim.

    Böyle bir seyahate çıkmak isteyen bilgi almak isteyen olursa mesaj atabilir deneyimlerimi aktarabilirim.





    Geçmiş olsun, Citroën'in ülkemizde marka imajı çok iyi değil ama Avrupa ülkelerinde tutulan bir marka aslında. Ben epeyce araştırdım, motor şanzıman sorunu pek çıkarmasa da yazılım sorunu çıkabiliyor bu psa grubu araçlarda, bunlar da nispeten çok daha az sıkıntılı da olsa bir obd2 cihazı almak istiyorum bakmak kontrol etmek için.


    Bakın bu İngiltere'nin en bilinen otomobil sitelerinden whatcar.com un sorunsuzluk anketi, her yıl onbinlerce kullanıcıya anket yapıyorlar ve başka sitelerin tarafından refere ediliyor anketleri.


    www.whatcar.com
    2023 What Car? Reliability Survey: Most and least reliable car brands
    https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-most-reliable-cars-brands/n26159

    Gördüğünüz gibi citroen en üstte olmasa da uzak doğuluların altında ortanın üstünde, ülkemizde çok tutulan çoğu markadan iyi durumda. Psa içinde de en güvenilir marka.


    Bu da yine en bilinen otomobil dergilerinden autoexpress'in binlerce kullanıcıya yaptığı anketin sonucu, sorunsuzluk konusunda Citroen'in diğer modellerine göre de daha iyi olan C4 en memnun olunan araç seçilmiş.


    carbuyer
    The best cars to own in the UK: Driver Power 2023 results | Carbuyer
    https://www.carbuyer.co.uk/car-buying/148250/the-best-cars-to-own-in-the-uk-driver-power-2023-results
  • Eline sağlık,
    İlk yorumu ben yapayım :)
    İlk görüntü fena değil.
  • ognemir kullanıcısına yanıt
    ilk fiyatlar
    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C4X ilk fiyatlar
    1.2 PureTech 100 HP 6MT Feel 722.000 TL
    1.2 PureTech 130 HP EAT8 Feel Bold 828.000 TL
    1.2 PureTech 130 HP EAT8 Shine 899.500 TL
    1.2 PureTech 130 HP EAT8 Shine Bold 934.500 TL
    1.5 BlueHDi 130 HP EAT8 Feel Bold 873.000 TL
    1.5 BlueHDi 130 HP EAT8 Shine 944.500 TL
    1.5 BlueHDi 130 HP EAT8 Shine Bold 979.500 TL

    100 KW Shine Bold 909.000 TL

     



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 10 Ocak 2023; 11:35:59 >




  • Ön taraf çoğu çizimde buna benzer bir görüntü içinde.
    Araç 2017 başlarında gelseydi beklemeye niyetliydim ama 2018 uzak bir tarih geldi.
  • Hayırlı uğurlu olsun uygun fiyattan gelirse sıfırını alacağım.

    Yepyeni donanımlar olacak bekliyoruz
  • Hobaaaa, yeni konu hayırlı olsun. 1.2 156 hp ve 1.5 130 hp kulağa hoş geliyor, kim bilir belkide sıfırını almak nasip olur...
  • Güzel paylaşım, bence bu tasarım dili çok iddialı ve özgün. Yalnız, 1.2 Puretech 156 beygir diye bir motor yok diye biliyorum.
  • YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2023

    C sütunu 308 Hocam .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entigin

    Güzel paylaşım, bence bu tasarım dili çok iddialı ve özgün. Yalnız, 1.2 Puretech 156 beygir diye bir motor yok diye biliyorum.

    Eski 1.6 Turbo THP'ler 156 HP idi.



    Canavar motor.
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Bu konsept çok güzel gözüküyor umarım buna yakın birşey çıkartırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scanh

    Bu konsept çok güzel gözüküyor umarım buna yakın birşey çıkartırlar.

    Yeni C3 ü incelediniz mi ?
  • Yeni kasa c3'ü incelemedim ama dışardan gördüm ve inceleme videolarını izledim. Dış görünüşü oldukça güzel, iç tasarımı çok fazla beğenmedim. Bende 2. Nesil c4 var ve gördüğüm kadarıyla yeni c3'üb boyutları neredeyse c4 boyutuna gelmiş. Nisanda dizel otomatiği geliyormuş çok satacağa benziyor.
  • hocam bu süreçte değiştirmeleri gereken 2 şey var sadece..

    PSA motorları zaten biliniyor, bilen biliyor sorunsuzluğunu..

    1- Şanzıman
    2- Arka amortisörler

    bu ikisini düzelt, çıkar segment birincisi Golf'un karşısına..

    çok başka birşey yapmaya gerek yok..

    benim aracım halaa 2017 birçok modelden daha düzgün iç tasarım ve malzeme kalitesine sahip..
  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    şanzıman tamamen düzeldi hocam zaten, eat6 şu an zfden sonra alınabilecek en iyi şanzıman, nam-ı diğer uygun fiyatlı zf, şimdi de 8 ilerisini geliştiriyorlar
    süspansiyon konusunda bende memnun değilim, 308'de bile düzgün bişey yok, merak ediyorum ds7'de nasıl olacak, bağımsız süspansiyon şart, focus ve i30 çok konforlu mesela

    bana göre güncel c4'ün en büyük eksiği led/xenon far, aracın önünde sarı ışık görmek istemiyorum artık, gelecektir zaten de, iyi birşey olur umarım
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Otoseyir'deki videoyu yanlış yorumlamadıysam DS7'de bile torsiyon çubuğu varmış! Atlaya atlaya izledim belki yanlış anlamışımdır çok teknik konulara girdiler ama öyleyse premium marka olma iddiasında bir marka için pek iyi değil.
  • Bizim pazardaki tek eksikleri reklam.. Biraz akılcı reklamlar verirlerse eğer, tadından yenmeyecek araçlar üretiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scanh

    Otoseyir'deki videoyu yanlış yorumlamadıysam DS7'de bile torsiyon çubuğu varmış! Atlaya atlaya izledim belki yanlış anlamışımdır çok teknik konulara girdiler ama öyleyse premium marka olma iddiasında bir marka için pek iyi değil.

    Audi a3'tede torsiyon var . ;)
  • DS7 premium d-suv ve rakibi audi Q5, a3 compact hachback/sedan aynı şey mi?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.