Şimdi Ara

YENİ Citroën C3 ANA KONU (C3 III) 2021 MAKYAJLI KASA ÇIKTI (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.426
Cevap
67
Favori
221.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umrothyer

    Hocam tüm otomatik viteslerde yapılması gereken önce N ye alıp el freni çekmek ve ayağımızı frenden çekip aracı el frenine yüklemek sonrasında da P ye alıp kontak kapamaktır. Aracı P ye yüklerseniz ilerde büyük sıkıntılar yaşarsınız. Ek olarak aracınızı lastik değişiminde vs. lifte kaldırttığınızda da aracı N de bırakmanızı (elbette el frenini çekerek) şiddetle tavsiye ederim.

    Evet bu şekilde genel bir ifade var. Düşününcede mantıklı geliyor. Fakat aracın kullanım kılavuzunda böyle bir bilgi vermiyor P ya da N diyor. Önce şunu, sonra bunu yapın diye bir ifade göremedim ben en azından. İlginç geldi biraz bana


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YENİ Citroën C3 ANA KONU (C3 III) 2021 MAKYAJLI KASA ÇIKTI


    Kitapçıkta böyle yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • POLECAT kullanıcısına yanıt

    Kullanma kılavuzunda genel bir açıklama yapılmış, düzde aracın hareket etmeyeceği bir yerde çok farketmiyor nasıl yapıldığı, ancak denemesi bedava, aracınızı eğimli bir yerde park edin N ye almadan ve araç ağırlığını frenlere bırakmadan P ye alın, ayağınızı frenden çekin, araç hafif eğim tarafınakayacak, sonra P den çıkarmaya çalışın nasıl zorlanıyorsunuz. 2016 yılından beri tork konvertörlü, cift kavramalı ve CVT şanzıman kullanan biri olarak tavsiyem şu olur, Aracı önce N ye alın el frenini çekin, ayağınızı frenden çekin araç salınsın, sonra P ye alın, Şanzımanınız için daha sağlıklı olacaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Kullanma kılavuzunda genel bir açıklama yapılmış, düzde aracın hareket etmeyeceği bir yerde çok farketmiyor nasıl yapıldığı, ancak denemesi bedava, aracınızı eğimli bir yerde park edin N ye almadan ve araç ağırlığını frenlere bırakmadan P ye alın, ayağınızı frenden çekin, araç hafif eğim tarafınakayacak, sonra P den çıkarmaya çalışın nasıl zorlanıyorsunuz. 2016 yılından beri tork konvertörlü, cift kavramalı ve CVT şanzıman kullanan biri olarak tavsiyem şu olur, Aracı önce N ye alın el frenini çekin, ayağınızı frenden çekin araç salınsın, sonra P ye alın, Şanzımanınız için daha sağlıklı olacaktır.

    Dediklerinize katılıyorum, gayet mantıklı bir davranış bunları yapmak. Bende Dünden beri bu şekilde stop ediyorum aracı. Daha önce pek otomatik vites araç kullanmadım. O yüzden püf noktalarına dikkat etmek istiyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLECAT

    Usb kablosu ile bagladim secenekler çıktı. Telefonun orjinal usb kablosu ile bağlanmak gerekiyor.



    Alıntıları Göster

    Apple CarPlay'e bağlanmak sadece usb kablosuyla mümkün oluyor değil mi? Bluetooth üzerinden bağlanamadım maalesef.


    Saçma olmuş bu durum sanki. Fakat normal bağlantı bluetooth üzerinden yapılabiliyor. Örneğin telefon görüşmeleri ya da youtube'da çalan müzikleri arabadan dinleme vb.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorrento

    Apple CarPlay'e bağlanmak sadece usb kablosuyla mümkün oluyor değil mi? Bluetooth üzerinden bağlanamadım maalesef.


    Saçma olmuş bu durum sanki. Fakat normal bağlantı bluetooth üzerinden yapılabiliyor. Örneğin telefon görüşmeleri ya da youtube'da çalan müzikleri arabadan dinleme vb.



    Alıntıları Göster

    Apple CarPlay ve Android Auto sadece kablo bağlantısı ile çalışıyor. Yeni çıkan araçlarda kablosuz (bluetooth) bağlantı yoluyla da çalışıyor ancak C3 kablosuz bağlantıyı desteklemiyor. Belki ilerde yazılım güncellemesiyle kablosuz bağlantı yapılabilir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorrento

    Apple CarPlay'e bağlanmak sadece usb kablosuyla mümkün oluyor değil mi? Bluetooth üzerinden bağlanamadım maalesef.


    Saçma olmuş bu durum sanki. Fakat normal bağlantı bluetooth üzerinden yapılabiliyor. Örneğin telefon görüşmeleri ya da youtube'da çalan müzikleri arabadan dinleme vb.



    Alıntıları Göster

    Ben android kullanıyorum, apple car play ile ilgili bir bilgim yok. Kablo ile bağlanınca direkt telefondan bluetoothada açıyor. Telefon görüşmesi, mesaj okuma vs. işlevleri güzel. Sadece mycitroen uygulamasına bağlanamadım. Sesli komutta gayet güzel çalışıyor, ne dediğinizi anlıyor. Fakat dediğiniz gibi kablosuz olsa bunlar daha iyi olurdu.





  • iPhone da Bluetooth arabayı eşleştirdikten sonra arabaya her Bluetooth ile bağlantıda telefon ekranında MyCitroen açılsın mı sorusu çıkıyor. Bazen açıldığı halde bağlanmıyor bende kablo bağlantısı yapıyorum Bluetooth u kapatmadan o zaman MyCitroen uygulamasında araca bağlandı uyarısı görünüyor ekranın üst kısmında yeşil bar içerisinde. Bazen direk Bluetooth ile de bağlanıyor. Garip bi durum 😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iPhone da Bluetooth arabayı eşleştirdikten sonra arabaya her Bluetooth ile bağlantıda telefon ekranında MyCitroen açılsın mı sorusu çıkıyor. Bazen açıldığı halde bağlanmıyor bende kablo bağlantısı yapıyorum Bluetooth u kapatmadan o zaman MyCitroen uygulamasında araca bağlandı uyarısı görünüyor ekranın üst kısmında yeşil bar içerisinde. Bazen direk Bluetooth ile de bağlanıyor. Garip bi durum 😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sorrento kullanıcısına yanıt

    C3 biraz eski kalmış bir alt yapı ve mültimedyaya sahip o nedenle alt yapı muhtemelen yazlım yenilense bile BT ile abdroid oto veya car play çalıştıramayacak, 2016 S-Max de de aynı şekilde, kablo ile bağlıyorsun, BT ile olmuyor, araç sync 2 ile gelmesine rağmen sync3 e güllenebiliyor ama multimedyası yeni modellerde BT ile car play veya android oto çalıştırsa da benim araç çalıştıramıyor, görünüm aynı olsa da bizim göremediğimiz alt yapı uygun değil.

  • POLECAT kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, kazasız belasız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brs_snmz

    Hayırlı olsun, kazasız belasız.

    Amin, inşallah. Çok teşekkür ederim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    C3 biraz eski kalmış bir alt yapı ve mültimedyaya sahip o nedenle alt yapı muhtemelen yazlım yenilense bile BT ile abdroid oto veya car play çalıştıramayacak, 2016 S-Max de de aynı şekilde, kablo ile bağlıyorsun, BT ile olmuyor, araç sync 2 ile gelmesine rağmen sync3 e güllenebiliyor ama multimedyası yeni modellerde BT ile car play veya android oto çalıştırsa da benim araç çalıştıramıyor, görünüm aynı olsa da bizim göremediğimiz alt yapı uygun değil.

    var olan ekran güncellemesi olsa belki bazı özellikler daha iyi çalışabilir.

  • POLECAT kullanıcısına yanıt
    kir-pi K kullanıcısına yanıt

    @kir-pi Bey zaten en güzel şekilde açıklamış. Bende 2016 dan beri tork konvertörlü otomatik vites kullanan biri olarak tecrübeyle sabit deneyimimi sizinle paylaştım. Özellikle lifte kaldırıldığında P konumunda bırakırsanız aracı indirip N ye almak istediğinizde vites kolu elimde kalacak korkusu yaşıyorsunuz. Öyle bir zorlanıyor ki tecrübe etmeden anlayamazsınız ki tecrübe etmemenizi tavsiye ederim. Bayağı korkutucu bir tecrübe oluyor. Aynısı yokuş aşağı ve yukarı durumlarda da geçerli. DSG kullananların şanzıman sıkıntı yaşamasında ki temel sorun bu basit işlemi yapmamalarından kaynaklanıyor. Çünkü tork konvertörlü şanzımanlar DSG lere göre daha sağlam ve zor hasar alıyor. DSG de bu şekilde kullananlar kısa zamanda sıkıntı yaşamaya başlıyor. Bir diğer tavsiyemde sakın ha sakın manuel vitesten gelen alışkanlıkla araç durmadan geri ileri değişimi yapmayın. Araç tamamen durduktan sonra aracı D ye ve ya R ye alın ileri geri manevralarda. Işıklarda da N ye aldıysanız ışık yanmadan 3-5 saniye evvel vitesi tekrar D ye alın çünkü N den D ye geçişte farkedilmese de biraz zaman var ve siz hemen D ye alıp gazlarsanız tam geçiş olmadığından şanzıman zarar görebiliyor.





  • C3 ü teslim alırken ilk sürprizi arabada paspas çıkmması ile yaşadım, gerçi istedik gelecek dediler ama şu an arabada paspas yok. Bunun dışında test sürüşünü düzgün asvaltta yaptığımız için yumuşaklık konusunu test edememiştim, araç gerçekten çok yumuşak, viraj kabiliyeti de bu yumuşaklığa göre gayet iyi, cruise kontrol belki ben yıllardır ford sistemine alışık olduğum için kullanışsız geldi, ama sürekli bu aracı kullanacak olan alışır, birde stop/start için tuş olmaması kötü olmuş, ona dikkat etmemiştim, ben start/stop u sevmem hemen kapatırm, sadece ekrandan kapatılması bence bir eksiklik, bunun dışında S tuşunun yeri kötü, ama S moduna alındığında motor sesinin de coşması ile insana spor araç kullanıyormuş hissi veriyor. En kötü tarafı vites düşürüken fazla kompresyona giriyor bu da sarsıntı yaparak konforu bozuyor, aslında yazılım ile kolayca halledilebilecek birşey olmasına rağmen neden yapmamışlar anlamadım. Şimdilik araç hakkındaki görüşlerim bunlar. Birde biz bu aracı uzun süre kullanma niyetinde olduğumuz için garantiyi 5 yıla uzattırdım , maliyeti 2604 TL. Ancak kilometreye göre fiyat değişiyormuş bize bu KM uyduğu için bunu adım.





  • Aracın radyatör ızgarasına mıknatıslı telefon tutucuyu tutturamadım maalesef. Çok sağlam durmuyor. Ön cama monte edilenler de pratik değil. Ön konsol üstüne vantuz vb ile tutturulan aletler de ne derece sağlam tutuş sağlar soru işareti. Zira hem zemin pürüzlü hem de eğimli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorrento kullanıcısına yanıt

    https://www.amazon.com.tr/dp/B01M3VH2VK/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_khAOFbSKE97TR


    Ben aracımda bundan kullanıyorum, tavsiye ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • My Citroen uygulamasını bi türlü kullanamadım USB kablo ile bağlayınca araç sürüş güncellemesi var diyor mail atıyor indirmeye çalışınca not found ekran çıkıyor
    Halledebilen var mı. ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umrothyer

    @kir-pi Bey zaten en güzel şekilde açıklamış. Bende 2016 dan beri tork konvertörlü otomatik vites kullanan biri olarak tecrübeyle sabit deneyimimi sizinle paylaştım. Özellikle lifte kaldırıldığında P konumunda bırakırsanız aracı indirip N ye almak istediğinizde vites kolu elimde kalacak korkusu yaşıyorsunuz. Öyle bir zorlanıyor ki tecrübe etmeden anlayamazsınız ki tecrübe etmemenizi tavsiye ederim. Bayağı korkutucu bir tecrübe oluyor. Aynısı yokuş aşağı ve yukarı durumlarda da geçerli. DSG kullananların şanzıman sıkıntı yaşamasında ki temel sorun bu basit işlemi yapmamalarından kaynaklanıyor. Çünkü tork konvertörlü şanzımanlar DSG lere göre daha sağlam ve zor hasar alıyor. DSG de bu şekilde kullananlar kısa zamanda sıkıntı yaşamaya başlıyor. Bir diğer tavsiyemde sakın ha sakın manuel vitesten gelen alışkanlıkla araç durmadan geri ileri değişimi yapmayın. Araç tamamen durduktan sonra aracı D ye ve ya R ye alın ileri geri manevralarda. Işıklarda da N ye aldıysanız ışık yanmadan 3-5 saniye evvel vitesi tekrar D ye alın çünkü N den D ye geçişte farkedilmese de biraz zaman var ve siz hemen D ye alıp gazlarsanız tam geçiş olmadığından şanzıman zarar görebiliyor.

    Bunlara dikkat ediyorum Hocam şu anda. Bende hassasim bu tür konularda. Bununda faydasini uzun vadede göreceğiz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    C3 ü teslim alırken ilk sürprizi arabada paspas çıkmması ile yaşadım, gerçi istedik gelecek dediler ama şu an arabada paspas yok. Bunun dışında test sürüşünü düzgün asvaltta yaptığımız için yumuşaklık konusunu test edememiştim, araç gerçekten çok yumuşak, viraj kabiliyeti de bu yumuşaklığa göre gayet iyi, cruise kontrol belki ben yıllardır ford sistemine alışık olduğum için kullanışsız geldi, ama sürekli bu aracı kullanacak olan alışır, birde stop/start için tuş olmaması kötü olmuş, ona dikkat etmemiştim, ben start/stop u sevmem hemen kapatırm, sadece ekrandan kapatılması bence bir eksiklik, bunun dışında S tuşunun yeri kötü, ama S moduna alındığında motor sesinin de coşması ile insana spor araç kullanıyormuş hissi veriyor. En kötü tarafı vites düşürüken fazla kompresyona giriyor bu da sarsıntı yaparak konforu bozuyor, aslında yazılım ile kolayca halledilebilecek birşey olmasına rağmen neden yapmamışlar anlamadım. Şimdilik araç hakkındaki görüşlerim bunlar. Birde biz bu aracı uzun süre kullanma niyetinde olduğumuz için garantiyi 5 yıla uzattırdım , maliyeti 2604 TL. Ancak kilometreye göre fiyat değişiyormuş bize bu KM uyduğu için bunu adım.

    Aracın bagajinda poşet içinde paspas ve trafik seti ile yangın tüpü oluyor. Bunlarda mi çıkmadi araçta ? Bugün 460 km yol yaptım şehirlerarası. Gözlemlerimi paylaşayım bende.

    1- aracin uzun far asistanı çok güzel çalışıyor. Fırsatını bulduğu her anda yakıyor uzunları. Karşıdan gelen araçları hiçbir şekilde rahatsız etmiyor.

    2- yağmur yağışına yakalandim yolda. Yağmur sensörude stabil çalışıyor. Otomatiğe alınca yağmura göre hızını güzel ayarlıyor.

    3- cruise controlu her bulduğum firsatta kullandim. Aracı güzel bir biçimde yürüttüğünü düşünüyorum. Bir sıkıntı yaşamadım. Tabela okuma sistemi ile entegre calismasida güzel. Hiz tabelası olduğu zaman hemen ekrana getiriyor. Mem tuşuna basinca kaydediyor hemen ve o hızda gidiyor. Ortalama hiz ölçen yerlerde kullanmak kullanışlı. Dikkatimi çeken bir nokta. Hiz limiti 82 olan yerleri 80 olarak görüyor. Sanırım sistem 10 luk sisteme göre ayarlanmış.

    4- Cruise controlu 100 den aşağı kullanmadim 105-110 ayarli olarak kullandim çoğunlukla. Arada 120-130 çıktığım oldu farkında olmadan yer yer 90 ile gittim yoğun yağış olan yerlerde. Ortalama yakit 5.5 litre / 100 km olarak gözüküyor.


    5- Dikkatimi çeken bir nokta; Düşük hizda giderken hafif fren yapınca sürtme sesi gibi bir ses geliyor normal mi acaba ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.