Şimdi Ara

YENİ CITROËN C3 AIRCROSS ANA KONU(2021 MAKYAJLI KASA GELDİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.942
Cevap
52
Favori
115.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 gün
  • Cevaplayan Üyeler 153
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 18 saat 4 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 52
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Last Troll Bender (150 mesaj) power animal (109 mesaj) hashus1099 (98 mesaj) sevozgur (76 mesaj) erknaa (70 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1042 mesaj) Mobil (524 mesaj) Tablet (1 mesaj) Mini (64 mesaj) Uygulama (92 mesaj) (10 mesaj) (235 mesaj)
  • @
13 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Citroen >> YENİ CITROËN C3 AIRCROSS ANA KONU(2021 MAKYAJLI KASA GELDİ)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4611 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Citroën'in C3 Picasso modeli yerine çıkardığı C3 Aircross,2017 Kasım ayında Türkiye pazarı için satışa sunulacak.

    C3 Aircross,410 litrelik bagaj hacmi,sörf tahtası sığabilecek kadar uzun dingil mesafesi ve Citroën Advanced Comfort çerçevesinde konfor seviyesi yükseltilmiş süspansiyon ve koltuklarıyla sınıfında iddialı olmayı başarıyor.

    Citroën C3 Aircross,kablosuz telefon şarj edebilme,Start&Stop,Head-up Display,ileri-geri hareket edebilen arka koltukları gibi özellikleriyle sınıfında dikkat çekiyor.

    Hız limit panolarını okuyabilme,aracınız kaybolduğu veya çalındığı zaman GPS işlevi gören,kaza öncesi ve sonrası kayıt yapan 16 gigabyte (GB) hafızaya ve Full HD çözünürlüğe sahip Citroën ConnectedCam araçta sunuluyor.

    ConnectedCam ile aracınız sürüşte kayıt yaparken her türlü yerde video ve fotoğraf çekebilirsiniz.

    Arka koltuklarda izole olabilmeniz için kapı camlarına yerleştirilmiş perdeler önemli detaylar.

    %15 veya daha az/fazla eğimlerden aracınızın tekerleri kilitlenmeden veya kaymadan inebilmenizi sağlayan Hill Assist Up Descent araçta sunuluyor.

    SUV olduğunu vurgulayan kar,kum gibi yol modları C3 Aircross'ta yerini almış.

    Dış tasarımda gördüğünüz gibi C3'ten tanıdık olduğumuz çamurluklardaki plastikler SUV olduğunu gösteriyor iç mekanda ise Citroën'in yeni modellerindeki imza niteliğindeki Citroën Advanced Comfort çerçevesin de yumuşatılmış koltuklar sizi sarar nitelikte.

    Dünya otomotiv pazarında kararlı bir şekilde artan SUV satışları markaları Cross-Over ve SUV yapmaya niyetlendiriyor bir KOMPAKT SUV olan Citroën C3 Aircross Kasım'da geliyor.



    C3 Aircross motorlar

    Benzinli:
    1.2 82 HP Atmosferik(VTi) Puretech
    1.2 110 HP Turbo Benzin Puretech
    1.2 130 HP Turbo Benzin Puretech


    Dizel:
    1.6 100 HP BlueHDi Turbo Dizel
    1.6 120 HP BlueHDi Turbo Dizel

    C3 Aircross donanımlar :

    Bazdan doluya ;

    Live:
    Feel:
    Shine


    Ses yalıtımı : C3 Aircross'un ses yalıtım fitilleri D segment Citroën C5 ile aynı,hortum lastik fitil ve halı fitillerden oluşuyor.(Kapı lastiğine ek olarak.)

    İç mekanda direksiyon C3 ile aynı,göğüste ve kokpitte kaliteli malzemeler kullanılmış.

    Oval hatlardan oluşan kokpitte fırçalanmış ve desenli aliminyum tarzı malzemelere ek olarak deri döşemeler var.

    Markanın DNA'sına ve Citroën Advanced Comfort® programına uyum gösteren C3 Aircross SUV, Citroën'in tüm teknik uzmanlığından yararlanarak size optimum yolculuk konforu sunuyor.

    Tüm olumsuzluklar bir kozanın içindeymişçesine filtrelenerek, her yolculuğun her zaman daha keyifli olacak bir yaşam deneyimine dönüştürülmesi hedefleniyor. C3 Aircross SUV'un referans kabul edilecek konforunun başlıca unsurları şöyle sıralanıyor:

    +geniş ve rahat minderler sayesinde koltuk konforu
    +tüm sürüş koşullarında Citroën'in kıstas kabul edilen türde süspansiyon konforu
    +özenli akustik sayesinde yalıtım konforu.



    Fotoğraflar ve gövde renk kombinasyonları :






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JNG90 -- 4 Mart 2021; 13:55:14 >







  • Herkese Merhaba,

     

    C3 Aricross'la iki haftamı doldurdum ve yaklaşık 500km yaptım. Araçla ilgili bilgi vermeden otomotivin hem hobim hem işim olduğunu ve yaşımın 50 olduğunu belirmek isterim.

     

    Yaklaşık 35 yıldır araç sürüyorum ve günde 100-130km arası araç kullanıyorum (Ev İstanbul'da - iş Gebze'de).

     

     

    Çalıştığım şirkette ve ailemde olan ve devamlı sürdüğüm bir sürü araç mevcut. Bazılarını da şunlar:

    Skoda Octavia 1.2 Tsi 2016/Skoda Octavia 1.0 Tsi 2021/ Mercedes E250 Cdi 2011/ BMW X1 16d sDrive 2020 / BMW X5 25d xDrive 2016

    Citroën C-Elysée 1.6 Hdi 2016 / VW Golf 7 Tsi 122 2015

     

     

    Bu araca geçmeden evvel Ekim 2020 yılında, C3 Aircross bulamadığımızdan, eşime Seat Arona 1.0 EcoTSI Xcellence aldığımızı ve aracı 5000 km kadar sürüp C3 Aircross almak için sattığımız eklemek isterim.

     

     

    Araçla ilgili aşağıdakiler tamimiyle benim şahsi fikrim ve deneyimlerimdir. Şu gün itibariyle, fayda maliyet açısından, 280.000 bandına kadar bu aracın donanımında, bu sınıfta rakip bir araç ben şahsen bulamadım. Aşağıda belirtiğim, beni rahatsız eden tüm konulara rağmen de gene bu aracı alırdım.

     

    Bu bilgilerden son araçla ilgili ilk izlenimlerim şunlar:

     

    Artıları:

    1.                 

    Şanzıman: Son derece kararlı ve aracı bayıltmıyor. Aisin/ Japon malı olan şanzıman son derece sağlam ve kaliteli. DSG ile kıyaslarsam şanzıman

    tabii ki daha yavaş,  fakat bu rahatsızlık vermiyor.  DSG’li Golf 7 aracımda 100.000 km geçince değişen çift debiryaj kavrama ve mekatronic için

    ödendiğim 11.000tl ile kıyaslandığında, sadece yağ değişim  periyotlarına uymak yeterli.

    2.

    Motor 130gb. Son derece atak ve tepkili. 3 silindirli olmasından dolayı biraz sinirli çalışıyor fakat Vw Gurubundaki 1.0 Tsi/ 3 silindirlilerden daha titreşimsiz.

    3.                 

    Tüketim fena değil gibi fakat bunu söylemek için henüz erken. Arona'ya göre 1 kademe daha iyi gibi. 3.000km sonra tam oturacak tüketimi.

    4.                 

    Kabin genişliği rakiplerinden daha iyi (Skoda Kamiq / Peugeot 2008 / Seat Arona vb ). Hem yüksek hem de, oturma pozisyonu SUV havası veriyor

    araca. Sunroofa rağmen araç baş mesafesi çok iyi.

    5.                 

    Açılabilir Panoramik sunroof bu sınıfta neredeyse tek. İç ambiyansa çok katkı sağlıyor. Ayrıca hem sunroof hem de perdesi tek dokunuşla

    açılıp kapanabiliyor. Sunroof güneş perdesi güneşi kesmekte başarılı denilebilir.

    6.                 

    Koltuklar rahat ve dolgun. Sürüş pozisyonu raha bulunabiliyor. Direksiyon hem yükseklik hem derinlik ayarlı. Ele iyi oturuyor. Derisi kaliteli

    7.                 

    Süspansiyon konfora yönelik fakat güvenli. Darbeleri iyi sönümlüyor. Teslim sonrasında araç çok sertti. Lastik havalarına baktığımda, 42 hava olduğunu gördüm. Orijinal değer olan 36 basınca sorun bitti. Buna ek olarak, evvelki Citroen ve Peugeotların arka süspansiyonlarından gelen ve

    kullanıcıların şikayet ettiği vuruntu sesleri bu araçta yok. Araçları geyik testine tabii tutan ve bu konunda referans kabul edilen linkteki İspanyol

    sitesinde güvenlikte geçer not aldı. İlgilenenler için ilgili video: Citroën C3 Aircross 2018 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com


    8.                 

    Aynaların otomatik katlanması son derece güzel. Hatta ayna altlarında led karşılama / uğurlama ışıkları mevcut.

    9.                 

    Aracın tüm iç aydınlatmaları led. Sadece bagaj aydınlatma ampulü led değil.

    10.              

    Araç fabrikasyon olarak merkezi kilit kumandasına basılınca camları ve sunroofu kapatmıyordu. Serviste rica ederek hallettirdim. Bu özellik serviste açılabiliyor. Çok faydalı bir özellik Bu arada camlar düzgün kapanırken, sunroof maalesef 1-2 saniye kapanıp 1 saniye duruyor. Camlar gibi akıcı ve tek seferde kapanmıyor. Sanırım sebebi sunroofun, havalandırma konumu olan  yukarı doğru açıkken kapatması. Gene de ısrarcı olunup kilitleme

    tuşuna basılırsa zor da olsa kapanmayı beceriyor. Sunroof perdesi akıcı bir bicinde kapanıyor.

    11.              

    Geri vites kamerası gayet iyi. 30 cm kala açısını otomatik değiştirip tam üstten görüş sunuyor. Çözünürlük sınıfına göre başarılı (En azından Seat Arona’dan.)

    12.              

    Tabela tanıma tek tabelaları rahatça tanıyor ve başarılı.

    13.              

    Lastikler Bridgestone Turanza T005. Eskiden sertliği ile bilinen marka bu lastikle bayağı bir gelişme kat etmiş. Tek kusuru ömrünün kısa olası.

    İlgilenenler için:

    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridgestone/Turanza-T005.htm

    14.              

    Artı 3 yıl / 80.000km garanti aldım. Sadece 2.396tl ödedim. Bu Seat Arona'da artı 2 yıl / 100.000km için 4.600 liraydı. Kısaca kapsam da fiyat da başarılı.

    15.              

    Bagaj 405lt ve çift bölmeli. Seperatörü üste alıp, tüm ıvır zıvır alt kısma koymak mümkün. Ayrıca bagajın tabanında da, yedek lastik üstünde bir adet daha seperatör mevcut. Seat Arona'da da aynı sistem mevcuttu fakat, yedek lastik üstünde herhangi bir seperatör/ örtü/ halı  mevcut değildi. Ana seperatör üste kademedeyken alt kısımda direkt yedek lastik görünüyordu.

    16.              

    Arka koltuklar kızaklı ve önce alındıklarında 500lt gibi bir bagaj hacmine ulaşmak mümkün oluyor. Koltuklar 2+1 şeklinde ayrı ayrı ayrı öne arkaya gidip gelebiliyor. Ayrıca arka koltuklarda sırt eğim ayarı da mevcut. Pandizot için arka koltuk ve bagaj zemini arasında bir yer mevcut. Böylece yüksek yükler taşırken çıkarmanız gerek pandizotu nereye koyarım sıkıntısı yok.

    17.              

    Sadece 3500 devirde 170km sürate çıkıyor. Rodaj yaptığımdan bu devir geçmedim ama gidişi gayet kararlı.

    18.              

    Ön yolcu koltuğu basit bir hareketle tam katlanıyor. Böylece, uzun yükler için  bagajdan başlayarak ciddi bir yükleme alanı çıkıyor.

    19.              

    Çarpışma engelleme mevcut.  Çarpışma engelleme uyarılarını, çarpışmaya hangi mesafe kaldığında verileceğini, araç menülerinden

    ayarlayabiliyorsunuz.

    20.              

    Aracın iç tavan döşemesinde tutamaklar mevcut. Günümüzde bir çok araçta, bu özellik tasarruf kaygısıyla mevcut değil. (Mesela Seat Arona’da)

    21.              

    Servisi ve parçası diğer markalara göre çok daha ucuz. Vw gurubu aracı olanlar ne demek istediğimi anlayacaktır.

     

    Eksileri

    1.                 

    Stop / Start devreye girince araç öne doğru, tam otomatik şanzımandan dolayı biraz fırlıyor. Stop / Start diğer markalara göre bir kademe

    daha sarsıntılı.

    2.                 

    VW guruplarında olan Auto Hold fonksiyonu yok bu araçta Sadece standart yokuşta geri kaymayı engelleyen Hill hold mevcut. Sorun trafikte frene

    basmasanız, aracın önde doğru gitmek istemesi.

    3.                 

    Koltuk-döşeme malzeme kalitesi sınıfının ortalamalarının bir hatta iki kademe altında. Sert plastik kapılar ve diğer aksam çok çabuk çizilip iz yapıyor. Tüm plastik aksam, özellikle kapı plastikleri son derece kalitesiz ve çizilmeye çok müsait.

    4.                 

    Yol tutuşta ve yüksek süratte maalesef Seat Arona’dan  bir kademe daha kötü.

    5.                 

    Araçta sadece gündüz sürüş (DRL) ışıkları, ayna sinyalleri ve 3. fren lambası led. Bunu haricinde tüm aydınlatmalar normal ampul.

    6.                 

    Ayna üzerindeki led sinyaller çok zayıf. Eğer C3 AC'nin önündeki bir araç dikiz aynasından geriye size bakarsa, sinyal verdiğinizi aynalardan

    göremiyor. Ayna sinyalleri sadece yandan bakıldığında seçilebiliyor.

    7.                 

    Hız sınırlama ve sabitleme kumandaları eski tip ve karmaşık. Çoğu kullanıcıyı zorlayacaktır

    8.                 

    Tabela tanıma, tekli hız sınır tabelalarını rahat tanıyor, üçlü hız sınır tabelalarını tanımıyor. Ayrıca, her kontak açılışında yeniden yol bilgisayarından tabela tanımayı seçip ekrana getirmeniz gerekiyor.  Yoksa depoda kalan yakıtla gidilebilecek mesafe ve odometre menüsü geliyor. Ayrıca tabela tanıma sayfası açıkken, başka bir hiçbir yol bilgisayar verisi görülemiyor. Kısaca ya tabela tanıma, ya da yol bilgisayarı seçilebiliyor.

    9.                 

    Vites önündeki bölümde çıkarılabilen, üzerinde  2 adet bardaklığın yer aldığı bir plastik parça var. Bu parçadaki bardaklık yerleri çok geniş. Bu sebeple koyduğunuz içecekler/şişeler ses yapıp sallanıyor ve devrilebiliyor.

    10.              

    Ortadaki ikili havalandırma menfezinin hava debisi,  tek bir düğmeden kapanıyor. Sanırım tasarruf amaçlı yapılmış. Sorun telefon tutacağı

    taktığınızda havalandırma menfezi düğmesinden kapatılınca, her iki orta menfez de devreden çıkıyor. 

    11.              

    Cama yapıştırılan telefon tutacakları hariç, telefon tutacağı alternatif yok aracın iç dizaynından dolayı.

    12.              

    Boya kalitesi maalesef kötü. Kaputu kaldırınca, kapıların köşe yerlerine vb bakınca bunu daha iyi anlıyorsunuz.

    13.              

    Kaputu açık tutmaya yarayan kol araca değil, kaputa sabitlenmiş ve buradan araçta motor bölümüne sabitleniyor. Motor bölümündeki sabitleme

    yeri, zamanla çizilip paslanmaya çok müsait.

    14.              

    Torpido gözünde ışık yok. Lamba yeri ve açma tetiği yeri boş bırakılmış.

    15.              

    My Citroen uygulaması güvenilir değil. Bir bağlanıyor, bir bağlanmıyor.

    16.              

    Citroen navigasyon pek kullanışlı değil. Online olmadığı için trafik bilgisi mevcut değil. Ana ünite, aracı alır almaz son yazılımı atmam rağmen

     konutları almakta yavaş kalıyor. 1-2 saniye gecikiyor.

    17.              

    Vw guruptaki gibi bir kapaklı/ ayarlı kol dayama maalesef yok. Sürücü koltuğuna bağlı, yüksekliği ayarlanabilen bir kol dayama var. Yolcu için

    böyle bir özellik yok. Ergonomik olarak da  çok başarılı değil.

    18.              

    El freni ergonomisi başarısız. Görünüş hoş (Uçak kontrolleri gibi) ama tarz olsun diye koca bir kol yüzünden, el freni altındaki bölme çok küçük/işlevsiz  kalmış.

    19.              

    Yol bilgisayarı ekranı çok karmaşık ve eski dot-matrix tipte. Kısaca karmaşık ve okunaksız. Vw gurubunda da siyah/beyaz ama çok rahat anlaşılıyor.

    20.              

    Ses açma tuşunun çevresine ışık yok

    21.              

    Makyaj aynalarında ışık yok

    22.              

    Far sensörü sadece kısa farları açıp kapatıyor. Araçta donanım olmasına rağmen ( Önde kamera mevcut. Bu kamera şerit takip, çarpışma engelleme ve uzun-kısa far asistanı için kullanılıyor normalde) uzun kısa arası geçiş yapmıyor. Serviste de açtıramadım çünkü böyle bir seçenek sunmadı servis

    bilgisayarı. Kısaca donanım mevcut ama aktif edilemiyor diye düşünüyorum.

    23.              

    Kumandadan tüm camlar/ sunroof/ sunroof perdesi kapatılabiliyor fakat açılamıyor. ( Neredeyse tüm Vw gurubunda bu özellik mevcut) Özellikle yazın çok işe yarayan bir özellik.

    24.              

    Otomatik yağmur sensörü için hassasiyet ayarı yapmak mümkün değil.

    25.              

    Ayaklar ve iç kapı açma kolları için ambiyans aydınlatması yok. Ön ayak ambiyansı sanırım eskiden mevcutmuş.

    26.              

    Önde ve arkada park sensörleri olmasına rağmen otomatik park fonksiyonu mevcut değil.

    27.              

    Yol sesi/ rüzgar sesi rahatsız etmese de, daha az olabilirdi.

    28.              

    Head up display, grip kontrol, amfili ses sistemi, kablosu telefon şarjı maalesef yurdumuza layık görülmeyen donanımlar. Hiç biri araçta yok.

    araçlarını teslim alan arkadaşlara hayırlı olsun.


    bugün biraz daha kullanma fırsatı buldum aracı (1.2). araçlarla aram pek olmadığı için diğer incelemeler gibi ayrıntılı konuşmayacağım. ancak benim gibi çoğu teknik ifadeleri hiç bilmeyen, hiç de öğrenmeyecek insanlara belki bir faydam olur. :)


    ses sistemi hakkında ben bir olumsuzluk hissetmedim. hisseden arkadaşların kıyas yapabileceği farklı deneyimleri olabilir, ancak benim işimi fazlasıyla görüyor. aşırı sesli bir şeyler dinlemeyi de sevmediğim için belki de. hatta bana fazlasıyla iyi bile geldi. aracın ses sisteminden büyük beklentileriniz yoksa bence yeterli gelecektir.


    navigasyonu hiç kullanmadım, doğal olarak kendi telefonumdan bağlanıyorum. ancak aracın navigasyonunu da bir ara deneyeceğim.


    direksiyon çevresindeki ekran kontrol tuşları bana çok kullanışlı geldi, c5a kiraladığım zamanlarda pek kullanmaya çalışmamıştım ancak şimdi öğrenme ihtiyacı hissettim.


    hız sabitleme bölümü bazı arkadaşlar için kullanışsız gelmiş, bana kullanışlı geliyor. c5a ile aynı sistem, belki alıştığım içindir. alışınca size de kullanışlı gelir bence.


    aracın konforu beklentimin çok ötesinde. açıkçası 3 yıl kadar önce c4 kiraladığımızda citroen'den hiç memnun kalmamıştık, ama c5a denk geldiğinde fikrimiz tamamen değişmişti. elbette c5a konforu yok, ancak işyeri aracı clio 4 üzerine muazzam geldi aracın çukur/tümsek geçişleri.


    yorumları okuyorken farketmiştim, özellikle düşük vitesteyken aracın biraz titrediği söyleniyordu. 2. viteste düşük devirde yokuş çıkarken hissettim. burada okumamış olsaydım ömrümde hissetmezdim ama. hiçbir rahatsız edici yanı yok.


    şimdi hatırlamaya çalışıyorum, vites geçişini bugüne kadar hissetmedim bile. gerçi böyle şeylere kesinlikle dikkat etmem zaten, aşırı rahatsız etmediği sürece üzerine düşünmem de. ancak eat gerçekten başarılı geldi bana.


    direksiyon inanılmaz akıcı geliyor. 


    saklama alanları biraz zayıf bilindiği gibi. ama su aldığımızda kapı kenarına koyduk, termosu da öteki kapı kenarına. cüzdanı vites önündeki alana attım ve beklediğim kadar kötü bir kullanım alanıyla karşılaşmadım. bir de torpido üstündeki oyuk tam maske koymalık.  


    motor sesine biraz odaklandım. dediğim gibi 1 sefer haricinde hayatımda benzinli araç kullanmadım/kiralamadım. clio 4 dizel kullanıyorum iş için, özellikle aracı aldığımdan beri dizel motor sesi beynime zarar veriyormuş gibi hissediyorum. uzun yolda uzun süre kullanınca fikrim değişir mi bilmem ancak en azından motor sesi bakımından pek rahatsızlık yaşayacağımı sanmıyorum. tabi daha üst segment araç kullanan arkadaşların konfor eşiği farklı olabilir. ancak benim gibi ilk aracını alan ya da b sınıfı üstüne pek çıkmamış arkadaşlar varsa bu konuda tatmin olacaklarını, en kötü durumda rahatsızlık hissetmeyeceğini düşünüyorum.


    geri görüş kamerası çok başarılı. aracı üstten gösteren modül sokağa park ederken de inanılmaz işe yarıyor. kamerasız araçla "oraya park etmeyeyim" diyeceğim yerlere şimdi rahat rahat park ediyorum. bu arada kötü de park etmediğimi düşünüyorum.  ön park sensörü de çok başarılı.


    araç henüz çok yeni oldğu için normaldir ama herhangi bir tıkırtı, gıcırtı yok araçta. ileride bir şeyler olursa yazarım.

    Son baston puset sığmadığında, son valiz dışarıda kaldığında 350 litre bagajı küçük olduğunu anlayacaksınız 😆
    imreyra i kullanıcısına yanıt
    I imreyra demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: imreyra

    Tamda burada sorum şu:

    Bu araç için x bayisi fiyatı belli değil, vergi indirimi olur olmaz bilmiyorum diyor...

    Başka bir bayi ise %50 vergi dilimi üzerinden fiyat veriyor...

    Sizin bahsettiğiniz mevzuat bu kadar açık iken 2 bayi nasıl oluyor da farklı vergi dilimi üzerinden konuşuyor?


    Ne günlere kaldık ya, üretici kriz der - araç satışı düştü vs. dert yanar ama şuanda forumda bir sürü kişi araç almak için şekilden şekle giriyor ( bunu yanlış anlamayın lütfen, kimseye hakaret veya sitemkar bir amaç için söylemedim )

    yanlış anlaşılacak bir şey yok, herkes kendi açısından haklı zaten.

    ancak 9 yıldır çalışan bir yüksek mühendisim, ne evim ne arabam var. bir golf'ün parası 40 bin tl olduğunda tepki gösterdim, almadım. 50 bin tl'ye clio mu olur dedim, almadım. emlak balonuna kızdım ev almadım. geçen yıl baktığım 500 bin tl'lik evler faiz indirimiyle 800 bin tl oldu, ev sahiplerine kızdım ev almadım.


    c3a geçen yıl 160 bin idi, eylülde yanlış hatırlamıyorsam 1.2 shine 210 bin tl üzerinden buldum, fiyata kızdım almadım.


    şimdi 230 bine alabilir miyim diye kıvranıyorum.

    kusura bakmayın, sitem etmediğinizi biliyorum; ama 9 yıldır birilerine sinirlenmekten hiçbir şeye sahip olmadan yaşayan biri olarak kaldım. yıl sonunda almak istesem 300 bin tl'den aşağı fiyat alamayacağımız arabayı doğal olarak şimdi almaya çalışıyoruz, hepsi bu. aksesuarla 240 bin tl fiyat bile mevcut şartlarda iyi malesef.


    ekonomimiz batık, 10 yılda cumhuriyet tarihinde biriktirdiğimiz ne varsa yedik bitirdik ülkece. elimizde 3-5 parça beton, bir miktar aşınmış asfalt kaldı. b segment araçlara bu paraları vermeyi hakettik, gerçekler bunlar.


    dediklerinizde haklısınız bu arada.

    Arkadaşlar, C3 Aircross Türkiye Facebook grubunda geçmişte paylaşılan fiyat listelerini bir araya getirip bir tablo yaptım. En eski fiyat listesi 13 Ocak, en yeni liste ise 3 Kasım tarihli. Bu aralıkta euro tam yüzde 50,6 artmış. Vergi sistemindeki değişimleri ve eurodaki değişimleri dışarıda bırakınca daha iyi karşılaştırma yapma şansımız oluyor aslında. O nedenle euro cinsi vergisiz fiyatların gelişimine baktım. Ocak ayında dizel shine 15500 euro civarına ithal edilirken dizel feel 14700, benzinli shine 14300 civarına
    geliyormuş. Zaman içinde Fransa'dan ithal ettiğimiz fiyat sürekli azalmış ya da bayi karları sandığımızın aksine gerilemiş, benzinli shine fiyatı dizel feel fiyatını yakalamış. Özellikle benzinli shine ve dizel feel fiyatları alt ötv dilimi savunuduğu için bir hayli gerilemiş.
    Yıl geneli ortalaması 14 bin euro civarlarında olan bu iki model şu an 13200 euroya kadar gerilemiş görünüyor. Dizel shine ise artık ne de olsa üst dilime çıktık savunacak bir şey kalmadı diye düşünülüp 10 Ağustosta gerilediği 14000 euro civarındaki tarihi düşük seviyesinden yeniden 15 bine doğru hareket etmiş.
    Bundan sonra ne olur? Bugün itibarıyla euro 3 kasıma kıyasla yüzde 2.8 yukarıda. Artık yüzde 50'lik dilimi savunmayacakları varsayımıyla;
    1. senaryo: Euro cinsi fiyatları 3 Kasım seviyesinde sabit tutarlarsa dizel feel ve benzinli shine 284 bin TL olur, dizel shine 319 bin olur.
    2. senaryo: Euro cinsi fiyatları yıl ortalamalarına çeker yani dizel shine 15 bin euro, diğer modeller 14 bin euro olursa, TL satış fiyatları dizel feel ve benzinli shine 301 bin TL olur, dizel shine 322 bin olur.








    Aldığım paspasın kutusu 1 metreye yakın yükseklikte. Onu apartmanın bahçesine dikine koyup arabayı üzerine doğru süreceğim. Kutuya çarpsa da birşey olmaz nasılsa.  Deneyebilirsem sonucu buraya yazarım.

    Facebook grubuna paylaştığım değerlendirme yazısı. Alacak arkadaşlara referans olun diye buraya yazıyorum.

    Arkadaşlar tekrar merhaba. 8 ocakta teslim aldığım aracımla 4200kmyi devirmiş bulunuyorum. Araç alacak arkadaşlara referans olması açısından nacizane görüşlerimi paylaşacağım. Aracım 1.2 130bg shine benzinli.

    Gayet başarılı bir motoru var. 130bg olmasının verdiği güçle inanılmaz atik davranıyor. Bazen dip gaz yaptığında yolda tutmak zor olsada çok keyifli bir sürüşü var. Eat6 şanzımanda bence çok başarılı. Vites geçişlerini çok hissettirmiyor.

    Bence lastikleri ki bunun araçla ilgisi yok biraz sert. Bridgestone turanza lastikler ile birlikte geliyor. Çok yüksek ihtimal değiştirme vakti geldiğinde çoğu kullanıcı bu lastikleri değiştirecektir.

    Yakıt tüketimine gelirsek; ben tamamen şehir içi kullanıyorum aracı. Şehir içinden kastım sabah kalk bayrampaşa yıldırımdan nişantaşı oradan maslağa git akşam bir de maslaktan yıldırıma tekrar dön. İlk ay 8.4 ortalam ikinci ay 7.8 ortalam bu ayı da 7.5 ortalama ile kapattım. Şahsi görüşüm bu araçla 1 saat trafikte ( iki kez tecrübe ettim) 8.3-8.5 litre yakarsınız. Normal bir şehir içi trafiğinde ( bahsettiğim güzergahlar) 7-7.5 litre yakarsınız. Hiç uzun yol yapmadım. Nisan sonunda onu da tecrübe edeceğim. Uzun yol sonrası yakıtın biraz daha düşebileceğini düşünüyorum.

    Donanıma gelirsek; yokuş kalkış desteği stop start aktifken bazen kötü çalışabiliyor. Ya da alışmak zor olabiliyor. Stop start aktif ayağınızı birden kaldırdığınıza kayma yapabiliyor. Stop start aktif değilken böyle bir sıkıntı yok. Zannediyorum elektronik el freni olmadığı için fren tam basmış olmanız gerekli.

    Çarpış önleyici sistem ve aktif fren sistemi var. Uyarı anlamında güzel çalışıyor. Henüz ani fren yapmadı. Bir kere deneyimledim sanırım ama emin değilim. Buradan yazdıklarımı güvenip aman ne de olsa duruyor demeyin zira ben de hala emin değilim durduğundan. 😀 Şerit ihlal sadece uyarı veriyor. Şerit içine de kendi soksa daha güzel olurdu. Hız limiti pano okuma güzel çalışıyor fakat yol bilgisayarı ekranı renksiz olduğundan dolayı görüntüsü bence kötü. Berlingo da bile daha güzel bir ekran var.

    Konforla ilgili spesifik unsurlardan bahsedeceğim. Zira aracın epey konfor özelliği var. Ön arka park sensörü iyi çalışıyor. Geri görüş kamerasının çözünürlüğü zayıf fakat iş görüyor. Bence bu aracın iş gören ama görüntüsü konusunda en çok eleştirilen kısmı kol dayaması. Çok başarısız gerçekten. Şehirlerarası otobüslerdeki gibi kol dayaması var. Kolçaklı bir kol dayama olsa hem kokpit daha güzel gözükecek ki bu konuda da epey zayıf hem de daha kullanabilir bişi olacak. Cam tavan gayet iyi. Sınıfında açılabilir cam tavan olan araç sayısı epey az. Bu büyük bir avantaj.

    Aracın pozitif yanı çok zaten yukarıda da bahsetmeye çalıştım. Bana göre negatif olan yanlarıda özetleyip yazımı bitireceğim.

    Bence rüzgar sesi ve yol sesini çok fazla içeriye alıyor. 70-80den sonra baya duyuyorsunuz sesleri. Tatlı bir motor sesi var rahatsız etmiyor.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi kokpit bence zayıf ama iş görüyor.

    Sağ arkadan bozuk yollarda bir trim sesi geliyor ama açıkçası beni rahatsız etmedi. Her yeri sert plastik olan bir araçta bu gayet normal.

    Arka sileceği çalıştırdığınızda sol önden tik tik sesini duyuyorsunuz. Bir çok arabada var bu. Ben rahatsız olup çalıştırmamaya çalışıyorum mümkün olduğu kadar 😀

    Konfor konusunda özellikle sürücü konforu konusunda çok öven var. Bence sürücü koltuğu rahat değil. Ama bu insanın vücüt yapısı ile de ilgili olabilir. Dolayısıyla bu konuda beni referans almayın. Bu konuda konforundan dolayı yolu uzatan arkadaşlar var. 😀

    Geldik bence en kötü özelliğine. En düşük devirde bile kliması bence çok sesli. Bir makine mühendisi olarak böyle bir klima olsa evime sokmam. En düşük devirde nasıl bu kadar sesli anlam veremiyorum. Fakat en düşük devirde dahi ısıtma görevini hakkıyla yapıyor. Soğutmayı daha deneyimlemedim.

    Özetle kötü özelliklerine rağmen bence şu an piyasada en alınası fiyat performans aracı. Ben şu an için çok memnunum. Henüz burada da yazılan boya atması gibi bir problem ile karşılamadım.

    Aklıma gelmeyen sormak istediğiniz bir özellik varsa yardımcı olmaya çalışırım. Herkese iyi akşamlar

    Yeni nesil motorların, her ne kadar üretim teknikleri çok gelişmiş olsa da, rodaja ihtiyacı vardır. Piston, blok içinde hareket ederken, sekmanların, pistonu çizmemesi için, oturması gerekir. Ayrıca bir çok parça da birbirine sürtünerek alışmalıdır.

    Kısaca ilk 1500-2000km boyunca motor toplam çevirebileceği devir sayısının (devir saatindeki kırmızı çizgiye kadar olan). 2/3'ünü geçmemelidir.


    Örnek vermek gerekirse, 6.000 devirde kırmızı çizgisi başlayan araç, rodajda 4000 devri geçmemelidir. Ayrıca bu süreçte, ani gaz vermek, kick down yaparak ani vites küçültmek, aracı küçük viteste kompresyona bindirmemek gerekir. Tatlı tatlı devirlenmek, motoru ilk çalışmada en az 45 saniye- 1dk. kadar rölantide beketerek, yağın karterden, tüm motora dağılmasın müsaade etmek gibi ince noktalar da çok önem teşkil eder.

    Rodaj süresince ve sonrasında da en çok aşınma, ilk çalıştırmada, yağın kartere çökmesinden dolayı olur.

    Yağ filminin yeniden oluşması için, 45sn-1 dk kadar, aracı rölantide bekletmek ve motor çalışma sıcaklığına gelene kadar 3000 devir ve altında, ani gazdan kaçınarak kollamak en doğrusudur.

    Bir de turbo tüm araçlar (dizel veya benzinli), motor durdurulmadan, en az 30sn-1 dk kadar, turbonun devreye girme devrinden (1.2 puretec 130 bg için 1750 devir maksimum tork devridir. 1200 devir ve altı turbonun dolmasına yetmez/ turboyu devreye sokmaz) aşağıda bekletilmelidir. Uzun yol gidilirse, araç durdurulmadan en az 1,5 -2 dk rölantide çalıştırılmalıdır. Sebebi, turboların, yapısı gereği 100.000- 150.000 devirle çalışır. Eğer motor, uzun yol yapıp hemen kapatılırsa, yağ pompası, turboyu yağlamayı da bırakır . Motor hemen durur, fakat turbo, bu kadar yüksek devir çevirirken hemen duramaz. Yağ olmadan dönmeye devam eder.Bu da turbonun ömrünü cidden kısaltır



    Ben genel kuralları dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Umarım yardımı olur.

    Dün aracı İstanbul-Bodrum arası yaklaşık 800km kullanma fırsatım oldu. Aracı 4000 devir civarı 200km sürate kadar, zorlamadan çıkardım. Otobanda, viyadük birleşimlerinde, yük dalgalanmalarında vb hiç bir huzursuzluk vermedi bana direksiyon. Gayet stabil ve konforlu bir yolculuk yaptık. Tek şikayetim rüzgar ve yol sesi biraz fazla olması. Onu da, aracı komple yalıtıp çözeceğim vaktim olunca

  • Yarbay
    34586 Mesaj
    mail gelmiş bana, c3 aircross için talep topluyorlar
  • Yarbay
    4611 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    60'tan başlasın.
    |
    |
    Master_Evil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    10522 Mesaj
    C3 Picasso'nun da navigasyon, dijital klima, vb bir sürü ekipmanının kırpılmış hali ülkemize geldiği için bu modelin de HUD, kablosuz şarj, dijital klima gibi bir sürü donanımı olmadan ülkemize gelmesini bekliyorum. Hadi ÖTV dilimine girmesin diye fiyatı kırpmaya çalışsalar anlarım ama fiyatı da yüksek olup eksik donanımla giriş yaparsa hiç şaşırmam.
  • Yarbay
    4611 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Sanmıyorum hocam C3 Fransa ile aynı şu an.
    |
    |
    Father Torque kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    34586 Mesaj
    donanım olarak çok dolu araba, 100lük dizel 11.5sn, 120lik dizel 9.8sn 0-100ü var, dizellerde otomatik yok şu an
    |
    |
  • Binbaşı
    1364 Mesaj
    Bugün bayi de gördüm tipi çok hoşuma gitti ama kapalıydı girip bakamadım, inceleyen var mı?
    |
    |
  • Binbaşı
    1687 Mesaj
    Bugün lansman yapılmış, fiyatlar açıklanmış:

    |
    |
  • Yarbay
    6620 Mesaj
    Güzel araba doluluğa göre fiyatı gayet iyi
    |
    |
  • Yarbay
    6620 Mesaj
    c3 aircross için bayiye gittim. Bayide 1.6 düz vites olanı ellerinde olduğunu otomatik vites için sadece 1.2 turbo motorlu 6 ileri vitesli modeli olduğunu onunda mart nisan ayı gibi türkiyeye geleceğini şuan hiçbir bayide olmadığını belirtti. Araca gelecek olursak araç muhteşemmm ben video ve resimlerden ufak birşey bekliyordum ama bizim 500l kadar yada biraz daha büyük adam 500lden büyük dedi. Bagajı bizim 500l bagaj kadar arka kolduklar hareketli ve aracın içi bayağı geniş bizim 500l gibi aracın en güzel yanı apple carplay özelliği yani apple ekranını aracın kocaman ekranına yansıtıyor ve o dokunmatik ekranda dokunarak herşeyi yapabiliyorsun bildiğin iphone ekranına dönüşüyor ayrıca apple iphone için kablosuz telefon sarj yeri var telefonu sadece oraya bırakmak yeterli oluyor. Grip kontrol ile kar yağmur yokuş sis vs seçenekleri arasında seçip kullanınca araçta o moda geçiyor. Hangisini anlatayım bilemedim. Fiyat olarak şimdi birşey söylemelerinin doğru olmadığını o dönemdeki kura bağlı fiyatın değişeceğini söyledi valla ellerinde 1.2 otomatik vites olsaydı oracıkta hemen alacaktım. Araç süper olmuş muhakkak gidip görün.
    |
    |




  • Yarbay
    6620 Mesaj
    2018 model c3 aircrosslara 10.000 tl gibi zam gelmiş hayırlı olsun. Marta az kaldı bakalım heyecanla bekliyorum.
    |
    |
  • Er
    14 Mesaj
    Citroen ile içli dışlı biri olarak Tam donanımlı gelmeyen 120 bin civarındaki c3 aircrossların ülkemizde ciddi anlamda satmayacağını düşünüyorum. Alacak olanlar minisuv seven avukat doktor mühendisten ötesini geçmez..
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jake

    Citroen ile içli dışlı biri olarak Tam donanımlı gelmeyen 120 bin civarındaki c3 aircrossların ülkemizde ciddi anlamda satmayacağını düşünüyorum. Alacak olanlar minisuv seven avukat doktor mühendisten ötesini geçmez..
    citroengaraj tişörtlerinden yolla bana hocam
    |
    |
  • Yarbay
    3391 Mesaj
    konuyu canlandırayım ,1.2 pure eat6 feel almayı dusunuyorum ,hazır otv falan fiyat alan veya kullanan varmı ?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    937 Mesaj
    aircross c3 2020 live avrupa paket kullanıyorum. sorularınız olursa yardımcı olurum
  • Onbaşı
    25 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    aircross c3 2020 live avrupa paket kullanıyorum. sorularınız olursa yardımcı olurum
    Ben de almayı planlıyorum.2017 model Peugeot 208 1.2 puretech eat6 tam otomatiğini kullanıyorum. Sanırım bu C3 aircross'ta da aynı şanzıman var. Genel düşünceniz nedir, ben benzinli 1.2 puretech 130 bg olan ile ilgiliyim.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    937 Mesaj
    benim aracım maalesef 6 ileri manüel. Avrupa paketi sadece manüel vites olarak geldi
  • Yüzbaşı
    259 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    benim aracım maalesef 6 ileri manüel. Avrupa paketi sadece manüel vites olarak geldi
    Üstadım hayırlı olsun öncelikle. Ben de aynı aracı aldım. Yalnız aklımda bir soru var. Bendeki araçta ön cam suyu camın alt seviyelerine çarpıyor ve ara ara kesik kesik gönderiyor suyu. Gerçi yine de silecekler suyu bütün cama dağıtıyor ama bilemedim. Aracı yeni almışken eğer ön silecek pompası veya nozzlelarında bir arıza varsa erkenden değişim yaptırayım diyorum. Şimdi direk servise gitsem bayide araç da olmadığı için normal diyip gönderirler diye çekiniyorum, o yüzden sizdeki araçta ön cama su sıktırıp bunu aracın içinden çekip buraya yükeleyebilir misiniz?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    937 Mesaj
    selamlar. bende de öyle ilk atışı direkt silgeç kollarının üstüne yapıyor. kollar hareket etmeye başlayınca su canlara yayılmaya başlıyor. fırsatım olursa video çekmeye çalışırım. sisin andrioit aut ve mirror link ile bir tecrübeniz oldu mu ?
  • Yarbay
    4874 Mesaj
    selam.
    aracı kullanan kimse yok mu? internette neredeyse hiç yorum yok, meraklandırdı bu durum beni.
    benzinli otomatik modeli ilgi çekici duruyor. kullananlar varsa yorumlarını yazarlarsa sevinirim.

    özellikle kredi mevzusunda.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
triple negative breast cancer
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,750
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.