Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (177. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
83
Favori
1.028.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 175176177178179
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levogrande

    ecoboost iyi de bide uygun lpg sistemi çıkarsa süper olacak...

    ...şahsım adına,ecoboost motor için uygun lpg sistemi yapılsada yıllardır benzinli araç kullanmış biri olarak ( ki 90'lı yıllarda lpg ilk uygulandığı zaman lpg'yi kısa bir sürede olsa denemiş ve gerek performans kaybından gerekse yakıt ekonomisinden pek tatmin olmamıştım) lpg tercihim olmayacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    quote:

    Orijinalden alıntı: levogrande

    ecoboost iyi de bide uygun lpg sistemi çıkarsa süper olacak...

    şahsen ben ecoboostlu model alsaydım lpg taktırmazdım.
    ekonomik oldugu için dizel alınmıyormu zaten

    ...katılıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    sizde bilirsiniz ki bu tesetlerde ki değerlendirme ölçütü aracın değil sürücü ve yolcuların hasar görmemesidir. canımların dışa doğru patlaması ve hava yastıklarının neredeyse salisede açılması içerdekilere zararı en aza indiriyor.

    neticede verdilerse yıldızı boşuna vermemişlerdir :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahtok

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    sizde bilirsiniz ki bu tesetlerde ki değerlendirme ölçütü aracın değil sürücü ve yolcuların hasar görmemesidir. canımların dışa doğru patlaması ve hava yastıklarının neredeyse salisede açılması içerdekilere zararı en aza indiriyor.

    neticede verdilerse yıldızı boşuna vermemişlerdir :)

    Yanıtınız için çok tşk. ederim. Şahsi düşüncem c-max'in sürücü tarafındaki direklerin çok sağlam olmadığı yönünde. Opel meriva'da bu zarar daha az görünüyor. Elbette ki sürücü ve yolcuların zarar görmemesi gerekiyor. Ancak bu direklerin bu kadar çok zarar görmesi beni çok şaşırttı. Daha yüksek hızlarda alınacak darbede Allah korusun bu direklerin halini düşünmek bile istemiyorum. Yüce Allah'tan hepimize kazasız sürüşler dilerim. İyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    EURO NCAP testlerinde çarpışmadan sonra aracın durumuna degil sürücünün, yolcuların yani maketlerin durumuna bakılıyor.Bu da boyun ,gögüs ayak diz diye bölge bölge degerlendirilip notlanıyor.Ayrıca daha degişik degerlendirmeler var.
    euro ncap sitesinde teste giren araçların görüntülerin yanı sıra bu notlamaların ayrıntıları ,açıklamarı var.

    http://www.euroncap.com/results/ford/c_max_grand/2010/417.aspx grand cmax


    http://www.euroncap.com/results/ford/c_max_compact/2010/416.aspx cmax




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    bir ekleme daha meriva daha iyi demişsiniz inceledim ben ncap sitesinden yan çarpmada iki araçta 8.0 puan almuşlar. ancak merivada yan çarpma göğüs koruması daha zayıf çıkmış 6.5 paun meriva alırken cmax yan çarpma göğüs korumada 7.1 almış. genel değerlendirme puanlarında koruma oranlarında cmax yetişkin koruma %92 iken meriva %89, çocuk koruma cmax %83 iken meriva %77. karar sizin. ben aylar önce tüm rakamları önüme koymuştum cmaxı seçerken ordan antrenmanlıyım. tavsiyem açın sizde euroncap test sayfalarını rakamlarla yorumlarla karşılaştırın karar verin. görüntülere güvenmeyin. aracın içindeki hasar puanlandırılmakta herzaman. ancak aklınıza bie kere şüphe girdiysede kalbiniizn götürdüğü yere gidin çünkü araç alma işi birazda kan uyuşması gibi birşeydir önce içinize sinmeli. saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....

    qashqai+2 yi grand cmaxi aldıktan sonra farkettim
    siz neden elediniz onu?
    ben 7 kişilik araçlardan toyota verso, citroen c4 grand picasso, pejo 5008 ve renault grand scenici eleyerek ford grand cmax aldım.

    qashqai yi 5 kişilik suv olarak bildiğimden hiç bakmadım ama bi arkadasım geldi neden qashqai+2 almadın dedi oda 7 kişilik deyince bi bakayım dedim ama tabi iş işten geçmiş oldu fiyat olarak hemen hemen aynı desemde yinede 5000 tl falan yüksek, dizel modelleri 71.000 75.000 ve 80.000 tl
    donanımda hiçte fena değil, neyse nasip cmax miş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....

    qashqai+2 yi grand cmaxi aldıktan sonra farkettim
    siz neden elediniz onu?
    ben 7 kişilik araçlardan toyota verso, citroen c4 grand picasso, pejo 5008 ve renault grand scenici eleyerek ford grand cmax aldım.

    qashqai yi 5 kişilik suv olarak bildiğimden hiç bakmadım ama bi arkadasım geldi neden qashqai+2 almadın dedi oda 7 kişilik deyince bi bakayım dedim ama tabi iş işten geçmiş oldu fiyat olarak hemen hemen aynı desemde yinede 5000 tl falan yüksek, dizel modelleri 71.000 75.000 ve 80.000 tl
    donanımda hiçte fena değil, neyse nasip cmax miş

    ben 5 kişiliklere bakmıştım. qashqai çok basit geldi bana. içine oturuncacmax deki kalite hissini uyandırmadı. sürüşü güzeldi, ancak iç mekan cmaxe göre daha dar ve kalite düşük geldi. fazla düşünmeden eledim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....

    qashqai+2 yi grand cmaxi aldıktan sonra farkettim
    siz neden elediniz onu?
    ben 7 kişilik araçlardan toyota verso, citroen c4 grand picasso, pejo 5008 ve renault grand scenici eleyerek ford grand cmax aldım.

    qashqai yi 5 kişilik suv olarak bildiğimden hiç bakmadım ama bi arkadasım geldi neden qashqai+2 almadın dedi oda 7 kişilik deyince bi bakayım dedim ama tabi iş işten geçmiş oldu fiyat olarak hemen hemen aynı desemde yinede 5000 tl falan yüksek, dizel modelleri 71.000 75.000 ve 80.000 tl
    donanımda hiçte fena değil, neyse nasip cmax miş

    ben 5 kişiliklere bakmıştım. qashqai çok basit geldi bana. içine oturuncacmax deki kalite hissini uyandırmadı. sürüşü güzeldi, ancak iç mekan cmaxe göre daha dar ve kalite düşük geldi. fazla düşünmeden eledim.

    bunu dediğiniz iyi oldu ve içimdeki acaba şüphesinden kurtuldum şimdi

    tşk ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....

    Cevabınız için çok tşk. ederim. Soru işareti ford bu direk kısmını biraz daha iyi yapamaz mıydı diye. Yoksa aracı çok beğeniyorum ve listemde ilk sıraya yerleşti bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    Merhaba arkadaşlar... Bu aracı takip ediyorum. Yalnız siz de dikakt ettiniz mi bilmiyorum? Çarpışma testinde direğe vurunca sürücü tarafı bayağı hasar görüyor. Resmen o direk kırılıyor. Ancak 5 yıldız almış??? Ben de büyük soru işareti bıraktı doğrusu. Siz de izler msiiniz lütfen. Görüşleriniz çok önemli. Araçlarınız hayırlı olsun. KAzasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=9qoJa_N2AEU&feature=fvwrel



    selamlar. bahsettiğiniz görüntüleri defalarca izledikten sonra aldım zaten cmaxımı. aklımda qashqai, tiguan, captiva var idi ve donanımı, fiyatı ford markasıyla cezbetti beni. aklımdaki diğer araçların test görüntüleride pek farklı değil emin olun tüm araçlar aynı hasar görüntülerinde. bide o 5 yıldız almış 3 soru işaretini anlıyamadım. 5 yıldız araçların görüntülerine göre verilmiyor. görüntülere baksam alacak pek bi araç bulamazdım inanın. ancak ncapten 5 yıldız ötesinde igilizce sitesinden ayrıntılarınıda okuyunca karar verdim. ayrıntılı puanlandırma euroncap resmi sitesinde mevcuttur. bence inceleyin. saygılar....

    qashqai+2 yi grand cmaxi aldıktan sonra farkettim
    siz neden elediniz onu?
    ben 7 kişilik araçlardan toyota verso, citroen c4 grand picasso, pejo 5008 ve renault grand scenici eleyerek ford grand cmax aldım.

    qashqai yi 5 kişilik suv olarak bildiğimden hiç bakmadım ama bi arkadasım geldi neden qashqai+2 almadın dedi oda 7 kişilik deyince bi bakayım dedim ama tabi iş işten geçmiş oldu fiyat olarak hemen hemen aynı desemde yinede 5000 tl falan yüksek, dizel modelleri 71.000 75.000 ve 80.000 tl
    donanımda hiçte fena değil, neyse nasip cmax miş

    ben 5 kişiliklere bakmıştım. qashqai çok basit geldi bana. içine oturuncacmax deki kalite hissini uyandırmadı. sürüşü güzeldi, ancak iç mekan cmaxe göre daha dar ve kalite düşük geldi. fazla düşünmeden eledim.

    bunu dediğiniz iyi oldu ve içimdeki acaba şüphesinden kurtuldum şimdi

    tşk ederim

    Ben de Qashqainin iç tasarımını beğenmiyorum. Özellikle direksiyonu çok itici geliyor. Ayrıca motoru 1.5. Yeni çıkacak olanlarda 1.6 dizel kullanılacakmış. (7 kişiliklerden bahsetmiyorum) Ama iç mekanından benim için sınıfta kalıyor. C-max'in özellikle direksiyonu çok etkileyici. Daha iyi ve görsel olarak daha hoş bir tasarımı var. Ayrıca motoru 1.6 dizel. Donanımı da çok daha iyi. İnş. sahip olma şansına sahip olabilirim. Yüce Allah'tan kazasız sürüşler diliyorum. Saygılarımla. İyi forumlar.




  • Şimdi bi Qashqai ci gelecek başlıga gönder gönderebilirsen

    c max test sürüşü yaptıgım gün yanımdaki arkadaşın ısrarıyla Qashqai testide yaptım.
    Dizeldi ,Çok farklı araçlar kullanım amaçları degişik olması lazım, kalite, konfor ,motor çok farklı .Bozuk yollara, araziye çıkmayan biri olarak qashgai almam için hiçbir sebebim kalmıyordu.Nissan da şehirli olarak Juke satıyor.Arkadaşımda begenmedi ben birşey demeden o bırak bunu dedi .Direksiyon dönüş turu c max dan iyi
    frenleri ,donanım,yol tutuş da kötü degildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^??^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    ...tüpraş'tan benzin'e indirim benzin/dizel farkı %10 'a kadar indi... durmak yok indirime dewammm...

    yavaş yavaş motorin- benzin farkı azalıyor şu ara 30 kuruşun altına düşüyor.Bulgaristanda motorinin fiyatının benzinden pahalı olduğunu duyunca Avrupa ülkelerinin motorin-benzin fiyatlarına baktım.

    Avro bazında tüm Avrupa ülkeri tek liste halindeydi 4-5 ülkede motorin daha pahalı 3-4 ülkede aynı digerlerinde bizden daha az olmak üzere benzin daha pahalı sadece 1 ülkede 18 cent (yani bizden daha fazla ) pahalı.

    Türkiye deki bu gidişatla ,bahar aylarına belki kalmaz motorinin benzini geçecegini tahmin ediyorum.Çünkü tüketim dengesizliği var ve talep gören ürün her zaman daha pahalı olur ve işin aslı petrolden belirli miktarlarda motorin, benzin,lpg vs üretiliyor yani 1 varil petrolden tamamen motorin yapayım diye birşey yok.

    Az satılan benzini devamlı depolayamayacaklarına, satmak zorunda olacaklarına göre cazip hale getirmeleri gerekecek.
    Bildiğim kadarıyla Türkiyede ithal ettigi petrolün yanında motorin olarakta ithalat yapıyor, benzin ihraç ediyor.

    Benzinli alırken bunlar aklımdaydı ama dizel araçların rağbet görmesinden hiçte şikayetçi değilim

    ...aklın yolu birdir,sonunda sn.kızılot'un dediğine gelinecektir... http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/12923299.asp

    arkadaşlar olayı avrupayla kıyaslama noktasında bence hata yapıyorsunuz,bir kere avrupada akaryakıt fiyetları malum bizden çok daha ucuz,ikinci olarak avrupada taşımacılık daha ziyade tren benzeri araçlarla yapılmaktadır ve son olarak avrupada çiftçilik,yani kırsal kesimde yaşayan insanların oranı bize göre azdır(hoş bu hükümet bir tarım ülkesi olan ülkemizde tarımı bitirmek üzerede,mazot fiyatlarıda buna dahil)dolayısıyla bütün bunları göz önüne aldığınızda,mazotun daha ucuz olması kaçınılmazdır,daha doğrusu öyle olmalıdır,yoksa nakliyeci ve çiftçi bitmek üzeredir.son olarak bu küçük indirimlerle bayram eden c-max dostları,dünyanın en pahallı akryakıtını,yine dünyanın en pahallı arabalarını(vergi oranları c- max avrupa fiyatı 40-50 bintl)civarı,bir sürü taşıt vergilerini,egsoz pulları vs vs verip alıyoruz,yetmiyor bunca zahmetle alıp,depolarını doldurduğumuz vergilerini ödediğimiz arabalarımızı layık gördükleri yollara bir bakın 15 bin km yapılan bölünmüş yolların 1-2 bin km si hariç hepsi mıcırlı ve arabalarımız delik deşik,camlar çatlak ve üstelik meğerse bu yollar deprem vergileriyle yapılmışmış,ve biz burada benzin%10 ucuzladı diye seviniyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerium32

    quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^??^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    ...tüpraş'tan benzin'e indirim benzin/dizel farkı %10 'a kadar indi... durmak yok indirime dewammm...

    yavaş yavaş motorin- benzin farkı azalıyor şu ara 30 kuruşun altına düşüyor.Bulgaristanda motorinin fiyatının benzinden pahalı olduğunu duyunca Avrupa ülkelerinin motorin-benzin fiyatlarına baktım.

    Avro bazında tüm Avrupa ülkeri tek liste halindeydi 4-5 ülkede motorin daha pahalı 3-4 ülkede aynı digerlerinde bizden daha az olmak üzere benzin daha pahalı sadece 1 ülkede 18 cent (yani bizden daha fazla ) pahalı.

    Türkiye deki bu gidişatla ,bahar aylarına belki kalmaz motorinin benzini geçecegini tahmin ediyorum.Çünkü tüketim dengesizliği var ve talep gören ürün her zaman daha pahalı olur ve işin aslı petrolden belirli miktarlarda motorin, benzin,lpg vs üretiliyor yani 1 varil petrolden tamamen motorin yapayım diye birşey yok.

    Az satılan benzini devamlı depolayamayacaklarına, satmak zorunda olacaklarına göre cazip hale getirmeleri gerekecek.
    Bildiğim kadarıyla Türkiyede ithal ettigi petrolün yanında motorin olarakta ithalat yapıyor, benzin ihraç ediyor.

    Benzinli alırken bunlar aklımdaydı ama dizel araçların rağbet görmesinden hiçte şikayetçi değilim

    ...aklın yolu birdir,sonunda sn.kızılot'un dediğine gelinecektir... http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/12923299.asp

    arkadaşlar olayı avrupayla kıyaslama noktasında bence hata yapıyorsunuz,bir kere avrupada akaryakıt fiyetları malum bizden çok daha ucuz,ikinci olarak avrupada taşımacılık daha ziyade tren benzeri araçlarla yapılmaktadır ve son olarak avrupada çiftçilik,yani kırsal kesimde yaşayan insanların oranı bize göre azdır(hoş bu hükümet bir tarım ülkesi olan ülkemizde tarımı bitirmek üzerede,mazot fiyatlarıda buna dahil)dolayısıyla bütün bunları göz önüne aldığınızda,mazotun daha ucuz olması kaçınılmazdır,daha doğrusu öyle olmalıdır,yoksa nakliyeci ve çiftçi bitmek üzeredir.son olarak bu küçük indirimlerle bayram eden c-max dostları,dünyanın en pahallı akryakıtını,yine dünyanın en pahallı arabalarını(vergi oranları c- max avrupa fiyatı 40-50 bintl)civarı,bir sürü taşıt vergilerini,egsoz pulları vs vs verip alıyoruz,yetmiyor bunca zahmetle alıp,depolarını doldurduğumuz vergilerini ödediğimiz arabalarımızı layık gördükleri yollara bir bakın 15 bin km yapılan bölünmüş yolların 1-2 bin km si hariç hepsi mıcırlı ve arabalarımız delik deşik,camlar çatlak ve üstelik meğerse bu yollar deprem vergileriyle yapılmışmış,ve biz burada benzin%10 ucuzladı diye seviniyoruz





  • Zaten bu tüketim dengesizligine ragmen motorinin hala benzinden ucuz olmasını tarımın, nakliyecinin ,ulaştırmacının kullamasına baglıyabiliyoruz.Ama özel otolar bu ucuzluktan faydalanmaya çalıştıkça başka bir sorun ortaya çıkıyor.Ülke petrolün yanında motorinde ithal ediyor satamadıgı benzini ihraç ediyor.Bu durum sadece bizdede degil anlaşılan o yüzden Avrupaya bakıyoruz.Benzini emen amerika gibi ülkeler şimdiye kadar bu sorunun dahada büyümesini engelliyordu.Ama bu tüketim dengesizligi arttıkkça benzinin cazip olması gerektigi ortaya çıkıyor ve motorin benzin fiyatına yaklaşıyor ve geçiyor.Ha belki diger bir çözümde dizel özel otoların motorlu taşıtlar vergileri yüksek olabilir. tabii ucuz benzin ithal etmek isteyen ülkeler ne yapıyorsun demezse.

    Evet sevinilecek bir durum yok .Slogan benzerligine takılmışınız herhalde haklısınız ama konu o degil.
  • Arkadaşlar; grand c max titanium x paket otomatik park özl. aytozu gri siparişi verdim..

    Hepinizin değerli yorumları bunda çok etkili oldu.herkese teşekkürler...Allah herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin...
    Tavsiyelerinizi bekliyorum:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^??^^

    Zaten bu tüketim dengesizligine ragmen motorinin hala benzinden ucuz olmasını tarımın, nakliyecinin ,ulaştırmacının kullamasına baglıyabiliyoruz.Ama özel otolar bu ucuzluktan faydalanmaya çalıştıkça başka bir sorun ortaya çıkıyor.Ülke petrolün yanında motorinde ithal ediyor satamadıgı benzini ihraç ediyor.Bu durum sadece bizdede degil anlaşılan o yüzden Avrupaya bakıyoruz.Benzini emen amerika gibi ülkeler şimdiye kadar bu sorunun dahada büyümesini engelliyordu.Ama bu tüketim dengesizligi arttıkkça benzinin cazip olması gerektigi ortaya çıkıyor ve motorin benzin fiyatına yaklaşıyor ve geçiyor.Ha belki diger bir çözümde dizel özel otoların motorlu taşıtlar vergileri yüksek olabilir. tabii ucuz benzin ithal etmek isteyen ülkeler ne yapıyorsun demezse.

    Evet sevinilecek bir durum yok .Slogan benzerligine takılmışınız herhalde haklısınız ama konu o degil.

    aslında dizel özel otoların vergisi yükseltilemez aksine bazı ülkeler CO2 emisyon oranlarına göre vergi aldıklarından dizel otoların emisyonları düşük olduğundan dizellerin vergisi benzinlilerden düşüktür. tüm dünya hava kirliliği açısından dizeli özendirirken nasıl bir mantıktır dizele fazla vergi yüklemek anlayamadım. bizdede yakında düşünülmekte olan bir sistemdir CO2 emisyonlarına göre vergi almak. o yüzden CO2 emisyonmları yüksek olan araç sahiplerine bir kötü haber araçlarının CO2 emisyonu ne kadar yüksekse belkide birkaç yıl içinde yapılması beklenen düzenlemeyle ülkemizdede o kadar fazla vergi verecekler. ortada böyle bir durum varken özendirmek adına vergi düşecektir ancak dediğiniz gibi talepten dolayıda motorin fiyatları yükselecektir. saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkocyigit_68

    Arkadaşlar; grand c max titanium x paket otomatik park özl. aytozu gri siparişi verdim..

    Hepinizin değerli yorumları bunda çok etkili oldu.herkese teşekkürler...Allah herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin...
    Tavsiyelerinizi bekliyorum:)

    hayırlı olsun aracınız. Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. çok doğru bir karar vermişsiniz. benzinlimi dizelmi, fiyat ne oldu o bilgileride verirseniz faydalı olacaktır. yorumlarınızı bekliyoruz.
  • arkadaşlar kılıf mı alayım yoksa koltuk koruma mı yaptırayım.
    boya koruma önerirmisiniz.
    kaput üstüne koruma şefaf film kaplatayım mı?
    tavsiyeniz nedir teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 175176177178179
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.