Şimdi Ara

Yeni BMW 3.16 fiyatı açıklandı... (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
210
Cevap
0
Favori
27.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 316i 70-80.000 TL falan olsaydı satardı en azından. Adamlar 3 serisini illa 320d olarak satmak istiyorlar. O da fiyatını zaten hak etmiyor. C serisi 3 serisinden daha karizmatik ve klas bir araçtı ve Mercedes marka algısı BMW'den hep 1 tık üstte olduğu için daha çok sattı.
    Sadece motor için BMW alanlar olduğu için, 320d popüler oldu.

    Herkes son yıllarda araçların aşırı fiyat artışını normal karşıladı ve araç satışları patladı. Hak ettiğinin üzerinde satılıyor ama insanımız almaya devam ediyor. Sadece Benzinli araçların fiyatları biraz normale yakın.

    B Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 30.000
    C Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 40.000
    D Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 50.000 civarı olmalı.

    Lüks araçlarda 10.000 TL premium ile satılmalı. Araçların hakkı bu.

    Gerçek olması gereken araç fiyatları mesela;

    VW Golf 1.6 Dizel 40.000 TL
    Passat 1.6 Dizel 50.000 TL
    BMW 3 Serisi 1.6 Benzinli boşline 60.000TL, full olanı 80.000 TL
    BMW 520i 100.000 TL boşline, full donanım 130.000 TL
    BMW 520d 120.000 TL boline, full donanım 150.000 TL
    Honda Accord Full 70.000 TL

    vb.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    316i 70-80.000 TL falan olsaydı satardı en azından. Adamlar 3 serisini illa 320d olarak satmak istiyorlar. O da fiyatını zaten hak etmiyor. C serisi 3 serisinden daha karizmatik ve klas bir araçtı ve Mercedes marka algısı BMW'den hep 1 tık üstte olduğu için daha çok sattı.
    Sadece motor için BMW alanlar olduğu için, 320d popüler oldu.

    Herkes son yıllarda araçların aşırı fiyat artışını normal karşıladı ve araç satışları patladı. Hak ettiğinin üzerinde satılıyor ama insanımız almaya devam ediyor. Sadece Benzinli araçların fiyatları biraz normale yakın.

    B Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 30.000
    C Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 40.000
    D Sınıfı araçların fiyatı Dizel için 50.000 civarı olmalı.

    Lüks araçlarda 10.000 TL premium ile satılmalı. Araçların hakkı bu.

    Gerçek olması gereken araç fiyatları mesela;

    VW Golf 1.6 Dizel 40.000 TL
    Passat 1.6 Dizel 50.000 TL
    BMW 3 Serisi 1.6 Benzinli boşline 60.000TL, full olanı 80.000 TL
    BMW 520i 100.000 TL boşline, full donanım 130.000 TL
    BMW 520d 120.000 TL boline, full donanım 150.000 TL
    Honda Accord Full 70.000 TL

    vb.


    Siz satarsanız, boyle yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DATRONX

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaKotr

    quote:

    Orijinalden alıntı: DATRONX

    .Forumda bazı arkadaşlar,316i 170 ps için bile 35.000 fiyat tahmininde bulunmuşlardı,bende 38-40 000 den aşağı olmayacaktır demiştim.1.18i bile 31000 civarı,320i 44 000 civarı satılırken zaten 316i nin borusanın ticari mantığıyla bu fiyatlardan geleceği belliydi.Ötv avantajı yine distrübütör cebine indi,hayırlı olsun.

    Yeni BMW 316i

    Sedan

    Otomatik

    1598

    4 / 4

    136

    39.943 euro

    92.088 tl


    Bmw almanyaya girerseniz detaylar mevcut,bu aracın 136 ve 170 ps versiyonları mevcut olacak,170ps olan kasım 2012 de satışta olacak.






    3.16 nın 170 ps lik versiyonunun geleceği bilgisini kimden aldınız ? Borusanda yetkililer mi söylüyor yoksa siz çıkarım mı yapıyorsunuz ? Ben böyle bir motor seçeneği geleceğini sanmıyorum gelirse zaten 320 i satılmaz ayrıca nasıl bir fiyat aralığı yakalarlar onuda bilmem.

    Ayrıca 316i nin fiyatının abartı olduğunu düşünmüyorum bugün a3 golf gibi araçlar 50-55k fiyatlardan başlıyor. Premium sedan alıyorsunuz 1.6 motorda olsa 8 ileri vitesli.
    bence olması gereken fiyattan 4-5bin tl fazla olmuş o farkta güzel bir indirimle kapanabilir.

    Çıkarım yapmak derken?Lütfen usluba dikkat edelim.Yazımın son cümlesini okumadınız mı?

    "Bmw almanyaya girerseniz detaylar mevcut,bu aracın 136 ve 170 ps versiyonları mevcut olacak,170ps olan kasım 2012 de satışta olacak."Burada çıkarım var mı,yeterince net değil mi ifade edilmak istenen.Borusan getirecek yada getirmeyecek ifadesi var mı?Girer bakarsınız almanya sitesine bakarsınız,ona göre cevap yazarsınız.Bmw almanya sitesinden alıntı yapmışım.Distribütörler ticari anlamda kuşkusuz biz müşterilerden akıllıdır ki bünyelerinde uzman ekonomistler, pazarlama departmanları vardır ve müşterilerinin nabzını da yoklamasını bilirler,karlarını maximize etmesini de.Biz de buralarda birbirimizle konuşurken,onlar ceplerini doldurur,biz çalışır öderiz.Borusanın her zamanki malum pazarlama stratejilerinin neticesini zaman içinde göreceğiz.
    Marka fanatiği değilim,çok çeşitli araca sahip oldum.Premium premium nedir ki bu acaba bilen var mı?

    100.000 tl ye araç alıp premium biniyorum demek yerindemidir?Zaten binilecek bir araç 70.000 ve üzerinden başlarken;100.000 tl lik araca sahip olup premium demek nedir.Premium araç 1 serisi 3serisi,c serisi demek mi sanıyorsunuz.Şunu kabul etmek lazım ki premium kriterleri farklıdır.

    Distribütörlere araç almaya gidince markanın en alt segment,giriş seviyesine motorlarına sahip araçlarına talip olunca size premium olarak mı yansıyor ki.100.000 tl ödeyince kendimizi öyle hissetmek istersek,sadece bunu biz hissederiz;satıcı değil araç hiç değil.

    5-7 Serisi araçlar premium kelimesinin karşılığını hak edebilir,bunları alanlarda distribütörde premium müşteri muamelesi görür,kişilikleriyle değil ödedikleri paranın karşılığı olarak.

    Bunlar benim 41 yaşına kadar nacizane hayat görüşüm,yaşadıklarımın neticesinde oluşan kanaatimdir.Katılıp katılmamak kişilere kalmıştır,herkesin düşüncesine saygım var.

    Edit;Lütfen burada 1-3 serisi yada x marka giriş seviyesi motorlu araçların premium tartışmasına girmeyelim,objektif olalım.





    Öncelikle uslubumda bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum , ayrıca çıkarım kelimesinden ne gibi bir anlam çıkarttınız bilmiyorum ama bilmiyorsanız açıp bir sözlüğe bakın, kötü bir anlamı yok. Uslup öğretmek içinde öğrenmek içinde 41 yaşına gelmek gerekmiyor.Lütfen saygı sınırlarını zorlamayın. Ayrıca yukarıda bir arkadaşta yazmış, çıkarım kelimesiyle uslubumun ne ilgisi var anlamadım :) Uslup hitap biçimidir, kullanılan kelimelerle ilgisi yoktur.

    2.si biz burada hayat görüşlerini tartışmıyoruz, eğer hayat görüşünüz buysa doğru olan bir şeyi yanlışmış gibi eleştirmeyin. Premium olayını bende sizinle tartışmayacağım, dünyada her modelin markanın bir iyisi hep var, bu işin sonu yok. Her segmentin premium modeli bellidir, A3 de 1 serisi de kendi segmentinin premium modelleridir. Bunlar benim hayat görüşüm ve nacizane fikirlerim değil, piyasada anılan bilinen gerçeklerdir. Size göre 5-7 serisi premiumdur, bu başka bir yaklaşımdır, maddi güce göre kimine 5-7 seriside basit araçlar olabilir. Bana sorarsanızda 316i premium bir otomobil değil, fakat bu benim görüşüm, gerçekler değil..

    Ayrıca şunuda belirtmeliyimki Almanya sitesine girip motor seçeneklerine bakıp türkiye pazarına girecek araçları takip edemezsiniz. BMW de dahil tüm distribütörler yeri gelince ülkeye göre bile farklı motor güçleri üretmekte ve pazara değişik seçenekler sokmakta. Almanya listesinde öyle bir motor seçeneği var diye TR ye girecek diye bir kaide yok, hiçbir zaman da olmadı.Ama bu TR ye gelmeyecek anlamına da gelmiyor tabi ki bekleyip göreceğiz. Lütfen bilip bilmeden tanımadan yanlış ithamlarda bulunmayın.. Karşınızdakini tanımadan bilgisini sorgulamayın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKotr -- 26 Haziran 2012; 10:55:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaKotr

    quote:

    Orijinalden alıntı: DATRONX

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaKotr

    quote:

    Orijinalden alıntı: DATRONX

    .Forumda bazı arkadaşlar,316i 170 ps için bile 35.000 fiyat tahmininde bulunmuşlardı,bende 38-40 000 den aşağı olmayacaktır demiştim.1.18i bile 31000 civarı,320i 44 000 civarı satılırken zaten 316i nin borusanın ticari mantığıyla bu fiyatlardan geleceği belliydi.Ötv avantajı yine distrübütör cebine indi,hayırlı olsun.

    Yeni BMW 316i

    Sedan

    Otomatik

    1598

    4 / 4

    136

    39.943 euro

    92.088 tl


    Bmw almanyaya girerseniz detaylar mevcut,bu aracın 136 ve 170 ps versiyonları mevcut olacak,170ps olan kasım 2012 de satışta olacak.






    3.16 nın 170 ps lik versiyonunun geleceği bilgisini kimden aldınız ? Borusanda yetkililer mi söylüyor yoksa siz çıkarım mı yapıyorsunuz ? Ben böyle bir motor seçeneği geleceğini sanmıyorum gelirse zaten 320 i satılmaz ayrıca nasıl bir fiyat aralığı yakalarlar onuda bilmem.

    Ayrıca 316i nin fiyatının abartı olduğunu düşünmüyorum bugün a3 golf gibi araçlar 50-55k fiyatlardan başlıyor. Premium sedan alıyorsunuz 1.6 motorda olsa 8 ileri vitesli.
    bence olması gereken fiyattan 4-5bin tl fazla olmuş o farkta güzel bir indirimle kapanabilir.

    Çıkarım yapmak derken?Lütfen usluba dikkat edelim.Yazımın son cümlesini okumadınız mı?

    "Bmw almanyaya girerseniz detaylar mevcut,bu aracın 136 ve 170 ps versiyonları mevcut olacak,170ps olan kasım 2012 de satışta olacak."Burada çıkarım var mı,yeterince net değil mi ifade edilmak istenen.Borusan getirecek yada getirmeyecek ifadesi var mı?Girer bakarsınız almanya sitesine bakarsınız,ona göre cevap yazarsınız.Bmw almanya sitesinden alıntı yapmışım.Distribütörler ticari anlamda kuşkusuz biz müşterilerden akıllıdır ki bünyelerinde uzman ekonomistler, pazarlama departmanları vardır ve müşterilerinin nabzını da yoklamasını bilirler,karlarını maximize etmesini de.Biz de buralarda birbirimizle konuşurken,onlar ceplerini doldurur,biz çalışır öderiz.Borusanın her zamanki malum pazarlama stratejilerinin neticesini zaman içinde göreceğiz.
    Marka fanatiği değilim,çok çeşitli araca sahip oldum.Premium premium nedir ki bu acaba bilen var mı?

    100.000 tl ye araç alıp premium biniyorum demek yerindemidir?Zaten binilecek bir araç 70.000 ve üzerinden başlarken;100.000 tl lik araca sahip olup premium demek nedir.Premium araç 1 serisi 3serisi,c serisi demek mi sanıyorsunuz.Şunu kabul etmek lazım ki premium kriterleri farklıdır.

    Distribütörlere araç almaya gidince markanın en alt segment,giriş seviyesine motorlarına sahip araçlarına talip olunca size premium olarak mı yansıyor ki.100.000 tl ödeyince kendimizi öyle hissetmek istersek,sadece bunu biz hissederiz;satıcı değil araç hiç değil.

    5-7 Serisi araçlar premium kelimesinin karşılığını hak edebilir,bunları alanlarda distribütörde premium müşteri muamelesi görür,kişilikleriyle değil ödedikleri paranın karşılığı olarak.

    Bunlar benim 41 yaşına kadar nacizane hayat görüşüm,yaşadıklarımın neticesinde oluşan kanaatimdir.Katılıp katılmamak kişilere kalmıştır,herkesin düşüncesine saygım var.

    Edit;Lütfen burada 1-3 serisi yada x marka giriş seviyesi motorlu araçların premium tartışmasına girmeyelim,objektif olalım.





    Öncelikle uslubumda bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum , ayrıca çıkarım kelimesinden ne gibi bir anlam çıkarttınız bilmiyorum ama bilmiyorsanız açıp bir sözlüğe bakın, kötü bir anlamı yok. Uslup öğretmek içinde öğrenmek içinde 41 yaşına gelmek gerekmiyor.Lütfen saygı sınırlarını zorlamayın. Ayrıca yukarıda bir arkadaşta yazmış, çıkarım kelimesiyle uslubumun ne ilgisi var anlamadım :) Uslup hitap biçimidir, kullanılan kelimelerle ilgisi yoktur.

    2.si biz burada hayat görüşlerini tartışmıyoruz, eğer hayat görüşünüz buysa doğru olan bir şeyi yanlışmış gibi eleştirmeyin. Premium olayını bende sizinle tartışmayacağım, dünyada her modelin markanın bir iyisi hep var, bu işin sonu yok. Her segmentin premium modeli bellidir, A3 de 1 serisi de kendi segmentinin premium modelleridir. Bunlar benim hayat görüşüm ve nacizane fikirlerim değil, piyasada anılan bilinen gerçeklerdir. Size göre 5-7 serisi premiumdur, bu başka bir yaklaşımdır, maddi güce göre kimine 5-7 seriside basit araçlar olabilir. Bana sorarsanızda 316i premium bir otomobil değil, fakat bu benim görüşüm, gerçekler değil..

    Ayrıca şunuda belirtmeliyimki Almanya sitesine girip motor seçeneklerine bakıp türkiye pazarına girecek araçları takip edemezsiniz. BMW de dahil tüm distribütörler yeri gelince ülkeye göre bile farklı motor güçleri üretmekte ve pazara değişik seçenekler sokmakta. Almanya listesinde öyle bir motor seçeneği var diye TR ye girecek diye bir kaide yok, hiçbir zaman da olmadı.Ama bu TR ye gelmeyecek anlamına da gelmiyor tabi ki bekleyip göreceğiz. Lütfen bilip bilmeden tanımadan yanlış ithamlarda bulunmayın.. Karşınızdakini tanımadan bilgisini sorgulamayın..

    Sizinle kesinlikle tartışmayacağım,hala ben almanya sitesinde tr"ye gelecek yada gelmeyecek demişim gibi cevap yazıyorsunuz.Almanyada kasım 2011 de satışa sunulacak yazdım,benim yazdıklarımı alakasız yorumlayıp çıkarım yapan kim acaba?

    Burada karşıdakini tanımak zaten mümkün değil,bir sürü ergen var malum.Kendisini gerçek kimliğiyle tanıtamayacak,olduğundan farklı göstermeye çalışan şahıslar dolu.Her türlü kimliğimi,kişiliğimi de reel hayatta ortaya koyabilirim,saklayacak birşeyim de yok.

    Burada birçok otorite var ki;daha bırakın sahip olmayı,yorum yaptığı araçları kullanmamış,oradan buradan duyumlarıyla sonuca varanlar.Bir de araç alacak olanlara,onu alma bunu al vs. diyenler.

    Yazdıklarımı daha fazla çarpıtmayınız,ben zaten yazdıklarım için şahsi kanaatim,yaşadığım tecrübelerle oluşan fikirlerimdir demiştim.Gerçekler kelimesini kullanmadım zaten.




  • Benimde tuttuğum bir araç.Fiyat ne olursa olsun yollarda fazlasıyla göreceğiz.
  • Fiyat alan arkadaşlar yok mu hiç 80-85 e bırakırlarmı boşunu, 1.16 da bile 5 bin indirip alanlar vardı.Birde şu meşhur opsiyon listesi fiyatları bir yayınlansa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxjokerxxx

    Benimde tuttuğum bir araç.Fiyat ne olursa olsun yollarda fazlasıyla göreceğiz.

    orasi kesin
  • benim sahip olduğum şeyleri ne burada yazmaya ne de kanıtlamaya ihtiyacım var. Bu tarz şeyleri ancak sosyal hayatında bir yere gelememiş insanlar kanıtlama çabasına girer.

    Ben yazdıklarınızda TR de satılmaya başlancak gibi algıladım virgül olmadığı için, yanlış anlamışım kusura bakmayın.
  • Çok uçmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Ben bu işi biliyorum NOKTA
    Yakında 320i gelmez NOKTA
    Kimse de kıyas yapamaz NOKTA

    Dediğim çıktı.320i getirmeyi durdurmuşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Daha birkaç gün önce konu açmıştım.

    BMW 320i Efficient Dynamics modeli 1.6 litre 170hp olarak üretilecek.

    Borusan eminim o aracı getirmek isteyecektir.

    1.6 litre 170 hp lik motor 318i olmayacak.

    Demem o ki:

    Sakın ola 1.6 motor diye bu araca atlamayın!

    1.6 170 ps araç ne zaman gelir tahminen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Daha birkaç gün önce konu açmıştım.

    BMW 320i Efficient Dynamics modeli 1.6 litre 170hp olarak üretilecek.

    Borusan eminim o aracı getirmek isteyecektir.

    1.6 litre 170 hp lik motor 318i olmayacak.

    Demem o ki:

    Sakın ola 1.6 motor diye bu araca atlamayın!

    1.6 170 ps araç ne zaman gelir tahminen?

    Sen arac aldin mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.16i'yi görünce hemen zıplayıp geçen hafta özel sipariş vermiştim.

    Comfort+Techno+Sportline+Sunroof donanımıyla aracın fiyatı 47.200 euro idi. Nasıl olsa vergisi düşük diyerekten birkaç donanım daha (kamera, konfor erişim, jant vs) ekletince fiyat 52.000 euro oldu.

    "Çoğu insan 52.000 euroya benzinli 1.6 araç mı alınır" diyecek ama vergi politikası yüzünden donanımlı bir aracı anca %37 vergi diliminden almak mantıklı ne yapalım? Her neyse, aracı sipariş geçtikten sonra forumdan bir iki arkadaş uyardı "3.20i'nin baz fiyatı 45.600 euro 3.16i'nin baz fiyatı 40.000 euro, 3.16i alan kazıklanır" dediler. Söylenen kısmen de olsa doğruydu çünkü biri %37 diğeri %80'lik vergi diliminde olan 2 araç arasında sadece 5.000 euro fark olamazdı. sipairşi iptal etmeyi düşürken şöyle bir hesap yaptım:


    3.16i ile 3.20i'nin baz donanım olarak geçen haftaki fiyatını kıyaslarsak 3.16i alanların bariz kazıklandığını söyleyebiliriz. Bu kesin doğru ama donanımlı bir araç alındığında durum değişiyor. Şöyle ki:

    3.16i'de comfort paket 1.150 euro, techno paket 1.200 euro, sportline 1.600 euro, sunroof ise 1.140 euro yani toplam 5.100 euro. Bu donanımlara %37 ÖTV+ %18 KDV ekleyince 8.245 euro yapıyor.

    Aynı donanımı 3.20i'ye ekleyip %80 ÖTV + %18 KDV'yi de koyunca 10.832 euro yapıyor. Yani bu donanımlarla birlikte 3.16i'nin fiyatı 47.200 euroya, 3.20i'nin fiyatı ise 56.450 euroya çıkıyor. Fark 9.000 euro.

    Siparişimde yukarıdakilere ek olarak 3.100 euroluk da ekstra donanım olduğunu düşürsek 5100+3100 euro+vergilerle 3.16i'ye 13.256 euro donanım parası vermiş oluyorum. 3.20i'de ise aynı donanım 17.416 euroya gelecekti. Yani, 3.20i'nin fiyatını 45.600 euro kabul etsek bile bu donanımları ekleyince fiyat 63.000 euro oluyor. 39.950 euro olan 3.16i'ye 13.256 euro donanım ekleyince ise fiyat 53.000 euro oluyor. Sonuç itibariyle aradaki 10.000 euro fark 3.16i lehine oluyor.

    Bu da gösteriyor ki, baz paket araç alacaksanız 3.20d veya 3.20i almak daha mantıklı. Kişiselleştirilmiş donanımlı bir araç alacaksanız 3.16i daha makul.

    Ama yine de siparişimi iptal edeceğim çünkü yine bu forumdan birinin yaptığı yorum doğruysa bu sene yıl sonuna doğru 170 beygirlik 1.6 3 serisi gelecekmiş. Belki de de şubata kadar bekleyip 2013 modeli almak daha doğru olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohara -- 5 Ağustos 2012; 10:24:04 >




  • Deger

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    3.16i'yi görünce hemen zıplayıp geçen hafta özel sipariş vermiştim.

    Comfort+Techno+Sportline+Sunroof donanımıyla aracın fiyatı 47.200 euro idi. Nasıl olsa vergisi düşük diyerekten birkaç donanım daha (kamera, konfor erişim, jant vs) ekletince fiyat 52.000 euro oldu.

    "Çoğu insan 52.000 euroya benzinli 1.6 araç mı alınır" diyecek ama vergi politikası yüzünden donanımlı bir aracı anca %37 vergi diliminden almak mantıklı ne yapalım? Her neyse, aracı sipariş geçtikten sonra forumdan bir iki arkadaş uyardı "3.20i'nin baz fiyatı 45.600 euro 3.16i'nin baz fiyatı 40.000 euro, 3.16i alan kazıklanır" dediler. Söylenen kısmen de olsa doğruydu çünkü biri %37 diğeri %80'lik vergi diliminde olan 2 araç arasında sadece 5.000 euro fark olamazdı. sipairşi iptal etmeyi düşürken şöyle bir hesap yaptım:


    3.16i ile 3.20i'nin baz donanım olarak geçen haftaki fiyatını kıyaslarsak 3.16i alanların bariz kazıklandığını söyleyebiliriz. Bu kesin doğru ama donanımlı bir araç alındığında durum değişiyor. Şöyle ki:

    3.16i'de comfort paket 1.150 euro, techno paket 1.200 euro, sportline 1.600 euro, sunroof ise 1.140 euro yani toplam 5.100 euro. Bu donanımlara %37 ÖTV+ %18 KDV ekleyince 8.245 euro yapıyor.

    Aynı donanımı 3.20i'ye ekleyip %80 ÖTV + %18 KDV'yi de koyunca 10.832 euro yapıyor. Yani bu donanımlarla birlikte 3.16i'nin fiyatı 47.200 euroya, 3.20i'nin fiyatı ise 56.450 euroya çıkıyor. Fark 9.000 euro.

    Siparişimde yukarıdakilere ek olarak 3.100 euroluk da ekstra donanım olduğunu düşürsek 5100+3100 euro+vergilerle 3.16i'ye 13.256 euro donanım parası vermiş oluyorum. 3.20i'de ise aynı donanım 17.416 euroya gelecekti. Yani, 3.20i'nin fiyatını 45.600 euro kabul etsek bile bu donanımları ekleyince fiyat 63.000 euro oluyor. 39.950 euro olan 3.16i'ye 13.256 euro donanım ekleyince ise fiyat 53.000 euro oluyor. Sonuç itibariyle aradaki 10.000 euro fark 3.16i lehine oluyor.

    Bu da gösteriyor ki, baz paket araç alacaksanız 3.20d veya 3.20i almak daha mantıklı. Kişiselleştirilmiş donanımlı bir araç alacaksanız 3.16i daha makul.

    Ama yine de siparişimi iptal edeceğim çünkü yine bu forumdan birinin yaptığı yorum doğruysa bu sene yıl sonuna doğru 170 beygirlik 1.6 3 serisi gelecekmiş. Belki de de şubata kadar bekleyip 2013 modeli almak daha doğru olur.

    bu kadar uzun yazı ve hesap kitaptan sonra, yazının sonunda, "Ama yine de siparişimi iptal edeceğim" demeniz, bütün heyecanı yoketti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    3.16i'yi görünce hemen zıplayıp geçen hafta özel sipariş vermiştim.

    Comfort+Techno+Sportline+Sunroof donanımıyla aracın fiyatı 47.200 euro idi. Nasıl olsa vergisi düşük diyerekten birkaç donanım daha (kamera, konfor erişim, jant vs) ekletince fiyat 52.000 euro oldu.

    "Çoğu insan 52.000 euroya benzinli 1.6 araç mı alınır" diyecek ama vergi politikası yüzünden donanımlı bir aracı anca %37 vergi diliminden almak mantıklı ne yapalım? Her neyse, aracı sipariş geçtikten sonra forumdan bir iki arkadaş uyardı "3.20i'nin baz fiyatı 45.600 euro 3.16i'nin baz fiyatı 40.000 euro, 3.16i alan kazıklanır" dediler. Söylenen kısmen de olsa doğruydu çünkü biri %37 diğeri %80'lik vergi diliminde olan 2 araç arasında sadece 5.000 euro fark olamazdı. sipairşi iptal etmeyi düşürken şöyle bir hesap yaptım:


    3.16i ile 3.20i'nin baz donanım olarak geçen haftaki fiyatını kıyaslarsak 3.16i alanların bariz kazıklandığını söyleyebiliriz. Bu kesin doğru ama donanımlı bir araç alındığında durum değişiyor. Şöyle ki:

    3.16i'de comfort paket 1.150 euro, techno paket 1.200 euro, sportline 1.600 euro, sunroof ise 1.140 euro yani toplam 5.100 euro. Bu donanımlara %37 ÖTV+ %18 KDV ekleyince 8.245 euro yapıyor.

    Aynı donanımı 3.20i'ye ekleyip %80 ÖTV + %18 KDV'yi de koyunca 10.832 euro yapıyor. Yani bu donanımlarla birlikte 3.16i'nin fiyatı 47.200 euroya, 3.20i'nin fiyatı ise 56.450 euroya çıkıyor. Fark 9.000 euro.

    Siparişimde yukarıdakilere ek olarak 3.100 euroluk da ekstra donanım olduğunu düşürsek 5100+3100 euro+vergilerle 3.16i'ye 13.256 euro donanım parası vermiş oluyorum. 3.20i'de ise aynı donanım 17.416 euroya gelecekti. Yani, 3.20i'nin fiyatını 45.600 euro kabul etsek bile bu donanımları ekleyince fiyat 63.000 euro oluyor. 39.950 euro olan 3.16i'ye 13.256 euro donanım ekleyince ise fiyat 53.000 euro oluyor. Sonuç itibariyle aradaki 10.000 euro fark 3.16i lehine oluyor.

    Bu da gösteriyor ki, baz paket araç alacaksanız 3.20d veya 3.20i almak daha mantıklı. Kişiselleştirilmiş donanımlı bir araç alacaksanız 3.16i daha makul.

    Ama yine de siparişimi iptal edeceğim çünkü yine bu forumdan birinin yaptığı yorum doğruysa bu sene yıl sonuna doğru 170 beygirlik 1.6 3 serisi gelecekmiş. Belki de de şubata kadar bekleyip 2013 modeli almak daha doğru olur.

    bu kadar uzun yazı ve hesap kitaptan sonra, yazının sonunda, "Ama yine de siparişimi iptal edeceğim" demeniz, bütün heyecanı yoketti

    bence tez kendini çürüttü, kendinizin inanmadığı hiçbirşeye hiçkimseyi inandırmamazsınız ne yazıkki :))

    bu arada bir sorum olacak m paket 316i ye ne fiyat veriyorlar şu sıra fiyat alan var mı arkadaşlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599


    bu kadar uzun yazı ve hesap kitaptan sonra, yazının sonunda, "Ama yine de siparişimi iptal edeceğim" demeniz, bütün heyecanı yoketti


    Geçen senemart ayında 2.0 dizel 136 beygirlik Sportage aldım, nisan ayında ise 184 beygirlik motorlar geldi ve saç baş yoldum. Şimdi aynı psikolojiyi yaşamak istemiyorum zira eğer bu araca 52.000 euro bayılıp ekim ayında teslim aldıktan 1 ay sonra 1.6 motor 170 beygirlik 3.18i Almanyada çıkacak ve aralık ocak gibi Türkiye'ye gelecek ben de pişmanlıktan saç baş yolacaktım. bunu şimdiden önlemiş oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohara -- 5 Ağustos 2012; 11:35:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599


    bu kadar uzun yazı ve hesap kitaptan sonra, yazının sonunda, "Ama yine de siparişimi iptal edeceğim" demeniz, bütün heyecanı yoketti


    Geçen senemart ayında 2.0 dizel 136 beygirlik Sportage aldım, nisan ayında ise 184 beygirlik motorlar geldi ve saç baş yoldum. Şimdi aynı psikolojiyi yaşamak istemiyorum zira eğer bu araca 52.000 euro bayılıp ekim ayında teslim aldıktan 1 ay sonra 1.6 motor 170 beygirlik 3.18i Almanyada çıkacak ve aralık ocak gibi Türkiye'ye gelecek ben de pişmanlıktan saç baş yolacaktım. bunu şimdiden önlemiş oldum.

    Sen o kafayla bmw falan alamazsin, bmw 2013 te 170 beygir getirirse, 2014 te 184 beygir getirir yani hep ileri gelisim var... O zaman da 200 beygiri bekletsin bekle babam bekle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 318i gelirse fiyatlandırması nasıl olacak merak ediyorum 320i satıştan çekilir büyük ihtimalle ve 45.000€ olur. ohara aynen yazmış donanımlı araç istiyorsanız 320d gereksiz pahalı fiyat çıkıyor m paket dolu bir 320d 70.000€ yu geçiyor sadece m paket farkı 8000€ ki jant tampon vs. dahil sadece bu fiyata comfort teknoloji sunroof derken uçuyor fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postal58


    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599


    bu kadar uzun yazı ve hesap kitaptan sonra, yazının sonunda, "Ama yine de siparişimi iptal edeceğim" demeniz, bütün heyecanı yoketti


    Geçen senemart ayında 2.0 dizel 136 beygirlik Sportage aldım, nisan ayında ise 184 beygirlik motorlar geldi ve saç baş yoldum. Şimdi aynı psikolojiyi yaşamak istemiyorum zira eğer bu araca 52.000 euro bayılıp ekim ayında teslim aldıktan 1 ay sonra 1.6 motor 170 beygirlik 3.18i Almanyada çıkacak ve aralık ocak gibi Türkiye'ye gelecek ben de pişmanlıktan saç baş yolacaktım. bunu şimdiden önlemiş oldum.

    Sen o kafayla bmw falan alamazsin, bmw 2013 te 170 beygir getirirse, 2014 te 184 beygir getirir yani hep ileri gelisim var... O zaman da 200 beygiri bekletsin bekle babam bekle

    Elin Fordu 1.0 litre motordan 145 beygir, VW'si 1.4 motordan 180 beygir çıkarırken koskoca BMW Peugeout'nun ürettiği 136 beygirlik fransız motorları satıyor! Valla benim için ideali asgari 160 beygirdir. 170 beygirlik bir araç alsam daha üstünü pek aramazdım.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.