Şimdi Ara

Yeni Bisikletim Kron XC 250 [2011] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
6
Favori
74.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İrfan Serdar Bilgiç

    İyi tarafından bak , bisikletin daha lastikleri bile eskimeden, götürselerdi , işte ozaman çok özülürdün .. geçmiş olsun ..benim başıma 95-96 yılında haftası çıkmadan çaldırmıştım. ozaman askari ücret 17 milyondu ben de bisikletimi 93 milyona almıştım .. zor oluyor şimdi düşününce bile üzlüldüm . tekra geçmiş olsun kardeşim..



    Eyvallah hocam artık olmuş bitmiş diye bakıyorum. Ya da nazarlık olsun artık
  •  Yeni Bisikletim Kron XC 250 [2011] Yeni Bisikletim Kron XC 250 [2011]

    dostum hayırlı olsun ben de "İrfan Serdar Bilgiç" gibi bisikletimi çaldırdım (üstte resimlerdeki) belki iyi bir markası yoktu ama en azından benimdi ve uğraşacak birşeyim vardı şimdi o da yok, şu aralar da yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum dediğin gibi salcano ng650 düşünüyordum ama kron xc 250 de güzel gözüküyor, bilenlerden şunu rica ediyorum xc 500 ile arasındaki fark nedir anlatabilirler mi?




  • hayırlı olsun bisiklet harika diyebilirim hem hafif hem kaliteli iyi günlerde kullan
  • güzel bisiklet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stradale

     Yeni Bisikletim Kron XC 250 [2011] Yeni Bisikletim Kron XC 250 [2011]

    dostum hayırlı olsun ben de "İrfan Serdar Bilgiç" gibi bisikletimi çaldırdım (üstte resimlerdeki) belki iyi bir markası yoktu ama en azından benimdi ve uğraşacak birşeyim vardı şimdi o da yok, şu aralar da yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum dediğin gibi salcano ng650 düşünüyordum ama kron xc 250 de güzel gözüküyor, bilenlerden şunu rica ediyorum xc 500 ile arasındaki fark nedir anlatabilirler mi?


    hocam bildiğim kadarıyla xc 500 ün arka vites xc250 ninkinden daha iyi baskada bir farkları yok. ama xc 500 ün kullandıgı arka vites dışardan 15 euro ile 20 euro arasında temin edilebiliyor. hatta butcenizi biraz daha zorlayım 30-50 euro arasına daha iyi bir arka vitesde alabiliyorsunuz (shimano alivo, sram x5 ve shimano deore gibi). ama maşaları biraz zayıf gercekten. cok araziye cıkmayı dusunmuyorsanız fazla sorun yasamazsınız. ben daha cok parkur da kullanmak için bakıyorum bu aralar. sedona 701,sedona 711, salcano astro 241sv arasında kaldım bende.




  • hayırlı uğurlu olsun
  • Arkadaşlar burada sadece görünüş yok.Kron u sedonaya seçmenizin en önemli nedeni görünüş vites değil kadrodur.Kadro bilmeyenler için söyleyeyim şase yani.Sedonada 6005 veya 6061 aliminyum kadro var kronda ise 7005 aliminyum kadro var.Bilgilere göre 7005 aliminyum diğerlerinden daha iyi.İşte bu yüzden kronu seçiniz.Sağlam kadroları var.Vitesdir maşadır değişir onlar sorun değil.Bisiklette en önemli parça kadrodur.


    Orta ve başlangıç seviye bisikletlerde şu denklem vardır;

    kötü kadro+orta ve üst düzey vites maşa vs.=kaliteli sağlam kadro+düşük vites maşa vs.

    Maşadır kadrodur hepsi değişir.Sonuçta o iki amortisörlü ağır bisikletlerden bu bisikletlere geçenler araştırdıklarında Shimano xtr'dir SramX.0 dır görünce kendi bütçeleriyle alabilecekleri bisikletlerden soğuyor fakat bisikleti alıp dünya yarışlarında kullanmayacağız (350-700 lira bütçe için) vites dediğinde her saniye değiştireceğin birşey değil.O kadar iyisini istiyordunuz mağdem niye o iki amortisörlü bisikletlerin viteslerini rahat rahat kullanıyordunuz. Bence bunu kendinize sorun.




  • 400-450 liralık bütçem var XC-250 f/p bakımından güzele benziyor , bu fiyat aralığında xc250 ye rakip olacak hangi bisikletler var acaba ?

    Bisiklete yeni başlyan biri için ne önerirsiniz hangi özellikler ön planda olmalı ?

    şuanki bisikletim corvette piegon , oldukça ağır bir bisiklet uzun yol yapılmıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    400-450 liralık bütçem var XC-250 f/p bakımından güzele benziyor , bu fiyat aralığında xc250 ye rakip olacak hangi bisikletler var acaba ?

    Bisiklete yeni başlyan biri için ne önerirsiniz hangi özellikler ön planda olmalı ?

    şuanki bisikletim corvette piegon , oldukça ağır bir bisiklet uzun yol yapılmıyor...


    bahsettiğin butcede en iyi iki aday sedona 701 (310$) ve kron xc 250 (300$) sanırım. salcano nun ng650 ve ng650d modelleri var ama kron ve sedonaya rakip olacak bir model değil. eğer istanbulda iseniz sirkecide ciddi indirimler yaptırabilirsiniz. arkadasıma 790 tl lik bisikleti 620tl ye (peşin) onun abisi ve arkadasınada 1200tl lik bisikletleri 950tl civarına (kredi kartına taksit ile) aldık. yanlız bunu yapan salcano ydu diğer yerler pek bu kadar yapmasada yinede hatırı sayılır derecede yapıyorlar. oralardan daha küçük bisikletçilere gittiğinizde %8-%10 civarı indirim yapıyorlar sadece.




  • quote:

    şuanki bisikletim corvette piegon , oldukça ağır bir bisiklet uzun yol yapılmıyor...

    Arkadaşlar bisikletllerdeki agırlık ne derece önemli, bazı bisiklet form sitelerine baktım %5 lik bir performans farkı için hafif bisiklet almak gereksiz , çok para dökmenize gerek yok , özentiniz varsa paranızda varsa tabiki alın gibi bilgiler okudum . bunlar ne derce dogru . ve bir bisiklet aksesuarzız kaç kg olmalı ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İrfan Serdar Bilgiç

    quote:

    şuanki bisikletim corvette piegon , oldukça ağır bir bisiklet uzun yol yapılmıyor...

    Arkadaşlar bisikletllerdeki agırlık ne derece önemli, bazı bisiklet form sitelerine baktım %5 lik bir performans farkı için hafif bisiklet almak gereksiz , çok para dökmenize gerek yok , özentiniz varsa paranızda varsa tabiki alın gibi bilgiler okudum . bunlar ne derce dogru . ve bir bisiklet aksesuarzız kaç kg olmalı ..


    gündelik bisiklet kullanımı için kilo cok cok asırı önemli değil. yani turlara katılmayacak uzun yol yapmayacaksanız veya daglara cıkmayacaksanız şehir içinde oraya buraya gideyim diye kullanacaksanız hafif olsun diye fazladan yuzlerce lira vermenize gerek yok. tabi 20 kg bi bisikletde hammallık olur kullanan için ama giriş seviyesinde bir bisiklet için 14kg geçmemesini tercih edebilirsiniz bence. tabi bunlar benim görüşüm bisiklet konusunda cok daha bilgili olan arkadaşlarımız bu konuda daha detaylı bilgi verirler sanırım.




  • quote:

    wardak dan alıntıdır

    gündelik bisiklet kullanımı için kilo cok cok asırı önemli değil. yani turlara katılmayacak uzun yol yapmayacaksanız veya daglara cıkmayacaksanız şehir içinde oraya buraya gideyim diye kullanacaksanız hafif olsun diye fazladan yuzlerce lira vermenize gerek yok. tabi 20 kg bi bisikletde hammallık olur kullanan için ama giriş seviyesinde bir bisiklet için 14kg geçmemesini tercih edebilirsiniz bence. tabi bunlar benim görüşüm bisiklet konusunda cok daha bilgili olan arkadaşlarımız bu konuda daha detaylı bilgi verirler sanırım.


    Tatminkar bir cevaptı bence, benim açımdan faydalı bir cevap oldu. teşekkür ederim
  • Arkadaşlar kilo açısından şöyle söyleyelim aliminyum kadrolarda

    yol bisikleti için 12 kg üstü ağır

    dağ bisikletleri için 15 kg üstü çok ağır
    dağ bisikletlerinde başlangıç için 13,5-12 kg arası bulabilirsiniz 400-1000 lira arasında...

    başlangıç olarak xc250 ,210sv,701 hepsi 13,5 kg civarı oyüzden kiloya kafayı takmayın


    Bu arada krona xc250 ye rakip olabilecek bir bisikler daha var salcana 210sv bisikletin fiyatının 535 lira olduğuna bakmayın sirkecide 400 e nakitte bırakıyorlar.

    bu üçünü karşılaştırdığımızda
    kadroda kron xc250 daha fazla önde çünkü 7005 aliminyum.
    maşa(süspansiyon)a baktığımızda salcano önde çünkü kitlenebilir maşası var.
    Estetik olarak baktığımızda benim düşüncemle xc250 salcano yazısını sevenler için salcano sedona sevenler için sedona herkeze göre değişir...
    Arka vitese baktığımızda hepsi 21 vites yani 3*7 fakat salcanoda tx55 sedona ve kronda tx35 var
    Bence arka vitesi çok önemsemeyin bisikleti aldığınızda 15 lira fazla vererek 7 vitese uyumlu acera taktırabilirsiniz.Fren-vites koluda taktıra bilirsiniz isterseniz.Hepsi 7 vites aceraya uyumlu fren-vites kolları.Ama salcanodaki biraz daha üst model.

    Sonuçta Hafif bir insansanız ne olcak dağdan dağa mı atlayacağım doğru düzgün kullanacağım şehir içinde maşayı kitlerim biraz daha rahat ederim arada bir arazi yaparım çok kasmadan derseniz salcano

    Ağır biriyim kadrom sağlam olmalı parça ise önemli değil ufak ufak değiştiririm ve kronu seviyorsanız kron xc 250

    Sedona ise pek önermem.Sebebide 701 lerin görünüşlerini sevmiyorum

    zayıfsanız hepsini alabilirsiniz öncelik salco olmalı

    ağırsanız öncelik xc250 olacak
    Bu bahsettiğim az bütçeli arkadaşlar için.

    Şahsen ağır biri olduğum için büyük bir ihtimal xc250 veya para olursa xc500 tercih edeceğim.xc250 tercih edersem ya aldığım gibi yada sonraki yaza arka vites ve maşayı değiştireeğim.Arka vitesi direk aldığım gibi değiştiririm büyük bir ihtimal


    yazı uzun oldu okuduğunuz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lütfü696

    Ağır biriyim kadrom sağlam olmalı parça ise önemli değil ufak ufak değiştiririm ve kronu seviyorsanız kron xc 250



    bende sırf su dediğinin sebepten bi kaç gün önce kron xc 250 aldım. gerci kilolu birisi değilim ama bütçem düşük olduğu için önceliği kadroya verdim. aldıktan bir gun sonrada arka vitesimi değiştirdim. aslında tx35 ide bi 7-8 km kullandım idare ederdi ama eskitmeden birazcık yukselteyim dedim ve acera taktırdım. kron xc 250 yi tavsiye ederim bütçesi düşük arkadaşlara ben memnun kaldım. kadro su gercekten güzel ve sağlam. diğerlerinide yavas yavas toplarsınız zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardak


    quote:

    Orijinalden alıntı: lütfü696

    Ağır biriyim kadrom sağlam olmalı parça ise önemli değil ufak ufak değiştiririm ve kronu seviyorsanız kron xc 250



    bende sırf su dediğinin sebepten bi kaç gün önce kron xc 250 aldım. gerci kilolu birisi değilim ama bütçem düşük olduğu için önceliği kadroya verdim. aldıktan bir gun sonrada arka vitesimi değiştirdim. aslında tx35 ide bi 7-8 km kullandım idare ederdi ama eskitmeden birazcık yukselteyim dedim ve acera taktırdım. kron xc 250 yi tavsiye ederim bütçesi düşük arkadaşlara ben memnun kaldım. kadro su gercekten güzel ve sağlam. diğerlerinide yavas yavas toplarsınız zaten.
    .


    Hayırlı olsun hocam.Tam benim kafadan para yükselince 711 ler xc500 üstleri çıkıyor.En iyisi senin yaptığın gübü yapıp hem pahalı bisikletin 6005 aliminyum kadrolarına para vermeyip
    daha üst kadroyu daha ucuza almak.Hem acera lı 600-700 tl lik bisikletlerin arka arttırıcılarına ucuz yoldan sahip olmak.İşte Türk aklı

    Bundan sonra değişim sisteminde önceliğiniz

    1-Maşa 300-350 tl arası hem kısa vadede hem uzun vadede mesela alacağın yeni kadroya takmak için işini görür.Havalı tavsiye ederim.Yada beklemek istemiyorsan XCM MLO satın alabilirsin.
    2-Arka vitesten başlayıp maşayı değiştirdikten sonra veya maşayı değiştirmeden aynakolu acera yapabilirsiniz veya arka arttırıcıyı xt aynakolu deore veya slx ön vites xt ve son olarak fren vites kolunu xt yaparsan al sana pro dağ bisikleti.Yada bütün vites setini slx alırsın.Senin Maddi durumuna bağlı...
    3-lastik jant değişimi.
    4-E artık xc4000 kadrosu alırsın :D

    Bir sorum olacak bisikleti kaç paraya ve nerden aldınızcera arka arttırıcıyı kaç paraya taktırdınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lütfü696


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardak


    quote:

    Orijinalden alıntı: lütfü696

    Ağır biriyim kadrom sağlam olmalı parça ise önemli değil ufak ufak değiştiririm ve kronu seviyorsanız kron xc 250



    bende sırf su dediğinin sebepten bi kaç gün önce kron xc 250 aldım. gerci kilolu birisi değilim ama bütçem düşük olduğu için önceliği kadroya verdim. aldıktan bir gun sonrada arka vitesimi değiştirdim. aslında tx35 ide bi 7-8 km kullandım idare ederdi ama eskitmeden birazcık yukselteyim dedim ve acera taktırdım. kron xc 250 yi tavsiye ederim bütçesi düşük arkadaşlara ben memnun kaldım. kadro su gercekten güzel ve sağlam. diğerlerinide yavas yavas toplarsınız zaten.
    .


    Hayırlı olsun hocam.Tam benim kafadan para yükselince 711 ler xc500 üstleri çıkıyor.En iyisi senin yaptığın gübü yapıp hem pahalı bisikletin 6005 aliminyum kadrolarına para vermeyip
    daha üst kadroyu daha ucuza almak.Hem acera lı 600-700 tl lik bisikletlerin arka arttırıcılarına ucuz yoldan sahip olmak.İşte Türk aklı

    Bundan sonra değişim sisteminde önceliğiniz

    1-Maşa 300-350 tl arası hem kısa vadede hem uzun vadede mesela alacağın yeni kadroya takmak için işini görür.Havalı tavsiye ederim.Yada beklemek istemiyorsan XCM MLO satın alabilirsin.
    2-Arka vitesten başlayıp maşayı değiştirdikten sonra veya maşayı değiştirmeden aynakolu acera yapabilirsiniz veya arka arttırıcıyı xt aynakolu deore veya slx ön vites xt ve son olarak fren vites kolunu xt yaparsan al sana pro dağ bisikleti.Yada bütün vites setini slx alırsın.Senin Maddi durumuna bağlı...
    3-lastik jant değişimi.
    4-E artık xc4000 kadrosu alırsın :D

    Bir sorum olacak bisikleti kaç paraya ve nerden aldınızcera arka arttırıcıyı kaç paraya taktırdınız?



    teşekkür ederim hocam. benimde önceliğim sizin dediğiniz gibi gidiyor nerdeyse. maşa konusunda 300 lü rakamlardan önce xcr v3 bakacagım muhtemelen 220-250 arasına bulunuyor. belki bulursam temiz bi ikinci el de olabilr. sonrasında viteslerden önce bir hidrolik fren seti bakacağım. zaten o setle birlikte mecbur vites/fren kollarımda uyumlu şekilde değişecek. sonrasında vites sistemini komple minimum 8 lik şeklinde değiştirmeyi düşünüyorum. ilk tercihlerimde dediğiniz gibi deore xt yada slx olacak gibi. gerçi gönül isterdi ki xx veya sram 0 bi vites sistemi toplayayım ama gönül istemesiyle olmuyor o bisikleti eskişehirde muratoglu bisikletten aldım 455tl ye 7 taksit ile. ama istanbul sirkecide daha uyguna alma sansınız yuksek. acera arka arttırıcıyıda yine aynı yerde işçilik dahil 35 e taktırdım. bu arada yeri değil ama isteyene uygun fiyattan tx-35 arka arttırıcımı verebilirim toplam 10 km yol yapmamıştır




  • Peki acera takınca çok fark yaşadınmı?
  • kesinlikle hissedilir bir fark oldu. gerci benim tx35 in ilk basta ayarı bozuktu onu ayarlatınca biraz daha iyi oldu ama yinede acera daha iyi oldugunu hissettiriyor. bugun parkurada gittim ordada acera kendini daha iyi hissettiriyor. gecenlerde aynı parkurda tx35 li baska bir bisiklet kullanmıştım ve parkurda vites performansı kendini farkettiriyordu. ama ben aldığım yerde alivio kalmadığı için acera taktırdım (birazda acelem vardı) aralarında cok bi fiyat farkı yoktu alivio da taktırabilirsiniz.
  • Yok alivio taktıramassın.Alivio sadece 27 viteslerde geçerli 21 viteslere uyumlu değil.İnternetten bakarsan aceranın bilgilerinde 7-8 vites uyumlu der.Alivio ise 9 der...
  • yok hocam alivio nunda 7-8 lik leri var. alivio m-... die gidio kodları ama tam hatırlamıyorum kodunu ama oldugunu biliyorum. aldığım yerdede sadece 9 luk kalmıştı ama sitelerinde 7-8 likler görünüyordu. beklersen bi hafta içinde getirtirim fln dedi ama dedim ya acelem olduğu için taktırdım diye. hatta şimdi baktım koduda m-410 muş.

    buda linki:
    http://www.muratoglubisiklet.com/alivo-arka-aktarici-rd-m-410-siyah-78-515--u
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.