Şimdi Ara

Yeni Audi A3 (MQB) -ANA KONU- (426. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.226
Cevap
148
Favori
674.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 424425426427428
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    Siz ne kadar ödemiştiniz acaba? Arkadaşın yazdığı 30 bin TL bayağı astronomik bir rakam mesela.
    30.000 tl tüm şanzıman fiyatı. Devasa bir parçaydı. Kavrama ve mekatronikle sorun çözülmeyince almanya'dan komple şanzıman siparişi geçildi.

    Araç uzun yoldayken yolda kaldı. Diğer şanzıman arızaları gibi uyarı vermedi. Örneğin bazı araçlarda p konumuna alın ve aracı terkedin uyarısı çıkıyor fakat araç normal seyrine devam edebiliyor. Bende çok garip araç sadece 1. Vites ve 3.vites çalışır durumdaydı. Geri vites, 2, 4, 5, 6, 7 komple çalışmıyordu. Sonra audi yol yardımdan çekici talep ettirdim. En sonunda dediğim gibi şanzıman komple değişti. İyi niyet garantisi uygulamasalardı çıkan ücreti zaten ödemez ve davalık olurdum. Aracı da teslim almazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ugur20629208 U kullanıcısına yanıt
    Ben de neden bu kadar pahalı diye düşünüyordum. Komple şanzıman değiştiğini mekatronik ve kavrama olarak algıladım.

    Komple değişim yapacak kadar hasar olmuş desem nasıl olabilir???

    Çok garip bir durum

    Uyarınız ve verdiğiniz bilgi için teşekkürler. Geçmiş olsun bu arada
  • zekersin Z kullanıcısına yanıt
    dişliler veya senkromeçler zarar görmüş olsa gerek. yoksa geriye başka parça kalmıyor. ama garç gurç diye tabir edilen dişli çarpma sesi yapması gerekmez mi onların zarar görmesi için.

    belki de yağ kaçağı oldu gövdeden ve şanzıman yağsız kaldı. Bu durumda da uğultu vs garip sesler gelmeli diye düşünüyorum.

    son ihtimal, imalat hatası gördüler ve ondan garantiye soktular



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 10 Ekim 2019; 9:1:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    dişliler veya senkromeçler zarar görmüş olsa gerek. yoksa geriye başka parça kalmıyor. ama garç gurç diye tabir edilen dişli çarpma sesi yapması gerekmez mi onların zarar görmesi için.

    belki de yağ kaçağı oldu gövdeden ve şanzıman yağsız kaldı. Bu durumda da uğultu vs garip sesler gelmeli diye düşünüyorum.

    son ihtimal, imalat hatası gördüler ve ondan garantiye soktular
    Bugün dpf sorunu için o zamanlar şanzımanı değiştiren ustayla görüşme fırsatım oldu. Ben de tam olarak ne olduğunu sordum. Aynen senkromeç ve dişlilerin hasar gördüğünü söyledi. Bir de tam adını hatırlayamıyorum bi parça vardı 2-4-6 viteslerine geçiş yaptıran uzun metal bir parça. Vitesi gezdiren. Onun kancası kırılmış. Şu an bu parça 700 tl dedi. Ama o dönem yetkili serviste şanzıman açılıp tamir edilmiyordu o yüzden merkez komple değişim uyguladı dedi. Parçayı da gördüm. Hakikaten çok dayanıklı bi malzeme hissi uyandırmadı. Boşuna bu dsgler için narin demiyorlar. Bizim bozuk yollarda parçalar bir yerde patlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zekersin Z kullanıcısına yanıt
    garip bir durum. belki kendileri mekatronik değişiminde deneme yaparken zarar gördü veya montaj esnasında. yoksa debriyaja basmadan vites değişimi gibi ses yapması lazım.

    dpf ile ilgili sorununuz nedir acaba? tıkanma mı yapmış?
  • 2014 model 27k km de sportback ambition 1.6 tdi aracımı sattım. Böyle temiz bir araç mumla arasan bulamazsın. Neyse kısmet işte alan hayrını görsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thekinger T kullanıcısına yanıt
    Merhaba hayırlı olsun. Kaça sattınız acaba, fikir olması açısından paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajlı kasalarda kapı içlerindeki kırmızı uyarı ışığı aktif olarak çalışan var mı? Benim araç dynamic 2017 Eylül üretimi ve tesisat yok,sadece kırmızı reflektör var. Buna kafayı taktım, aliexpressten gereken parça ve kabloları da buldum, fakat kapı altını aydınlatan ledlere paralel çekebilmek için kapı içleri sökülmeli bunu istemiyorum pek.
    Lütfen model yılı, satın alım ve biliyorsanız üretim tarihini de yazarsanız çok sevinirim.
    Not:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EriadoR_

    Merhaba hayırlı olsun. Kaça sattınız acaba, fikir olması açısından paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.
    149.000 e sattım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daskinoglu

    Makyajlı kasalarda kapı içlerindeki kırmızı uyarı ışığı aktif olarak çalışan var mı? Benim araç dynamic 2017 Eylül üretimi ve tesisat yok,sadece kırmızı reflektör var. Buna kafayı taktım, aliexpressten gereken parça ve kabloları da buldum, fakat kapı altını aydınlatan ledlere paralel çekebilmek için kapı içleri sökülmeli bunu istemiyorum pek.
    Lütfen model yılı, satın alım ve biliyorsanız üretim tarihini de yazarsanız çok sevinirim.
    Not:
    Dynamic 2017 mayıs ayında aldım. Üretimi ne zaman bilmiyorum ama nisanda gümrükten geçmiş. Kırmızı ledler de beyaz ledler de yanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 model dynamic 3 ocak 2018 de aldım kırmızı yanmıyor beyaz yanıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • daskinoglu D kullanıcısına yanıt
    2016 model makyajlı A3 sedan 1.0 tfsi, Kasım 2016 da trafiğe çıktı. Kapılarda kırmızı kedi gözleri aktif olarak yanıyor. Üretim tarihi 26.09.2016



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slayerxp -- 16 Ekim 2019; 22:27:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar selamlar,

    2016 Audi A3 SB Ambiente 1.6 TDI S-Tronic sahibiyim. aracım sunrooflu. siyah ve 17.000 km de.
    Satışa çıkarsam ederi nedir ?

    Octavia düşünüyorum da geniş olduğu için. Tavsiye eder misiniz?
  • Merhaba, gizli özellik açtıran var mı? Prestige ve led paket aracım. GiZli özellik denilenlerden bazıları zaten kendiliğinden var. (Sağ aynanın kaldırımı göstermesi, sis farlarının direksiyonu çevirince yanması) Yol tutuşu iyileştirir denmiş, diferansiyeli kilitliyomuş sanırım. Bunu tam anlamadım. Yaptıran varsa bilgilendirebilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bilal.37 B kullanıcısına yanıt
    kazası vs yoksa 150 civarı gider. O değil de 3 senede epey az km yapmışsınız dizel için.
  • snoppy kullanıcısına yanıt
    Kaza yok çok şükür. Km az aynı dönemde şirket aracı da geçti elime o yüzden.
    Haftasonundan haftasonuna binebiliyorum aracıma.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Maalesef dpf içindeki seramik çatlamış. Tabi bunu anlayana kadar göbeğimiz çatladı. Diğer arkadaşlara fikir vermesi açısından olayı özetleyeyim.

    Yaklaşık 1.5 yıl önce otoyolda birden motor şeklindeki sarı ışık yandı. Fakat araçta ve çekişinde herhangi bir sıkıntı yoktu. Araç kendini korumaya almamıştı. En yakın yetkili servise gittiğimde dpf'nin kurum bağladığını söyleyip rejenerasyon yaptılar. Fakat 1 ay sonra ilk uzun yolda tekrar yaktı.

    Tekrar yetkili servise gittiğimde yine kurum olduğunu, hata kodunun pasif geçici olduğunu söyleyip tekrar rejenerasyon yaptılar. Fakat kısa süre sonra tekrar ışık yandı. Bu döngü 1.5 yıl boyunca tekrarlandı. Araçta herhangi bir sıkıntı olmadığı için çok da dert etmedim. Hata kodu p200200 ve alt kodu g450ydi. Servis ekranında fark basınç sensörü arızası olabileceği belirttiği için Sonunda fark basınç sensörünü değiştirdik. Tekrar rejenarasyon yaptık ve 1 gün sonra yine ışık yandı.

    Böylece sıkıntının dpf'te olduğu kesinleşti. Açtığımızda içindeki seramik çatlamıştı. Değiştirdim ve ışık söndü. Bu arada parçanın orjinal fiyatı 10.000 küsür tl.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zekersin Z kullanıcısına yanıt
    Neden böyle bir şey oluyor hocam? Değiştirme işlemi ne kadara mal oldu ve kim karşıladı?
  • zekersin Z kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla DPF motora bitişik konumda ve kaza vs. olmadıkça zarar görmesi mümkün değil sanıyorum.

    Parçayı ücretsiz değiştiler umarım. Çünkü problemin evveliyatı var tespit edilene kadar.

    Geçmiş olsun
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Maalesef 130-140 binden sonra çoğu dpf'in seramiklerinin dağılacağını söylüyor konuştuğum tüm ustalar. Evet motora bitişik tüm sökme takma işlemlerinde bizzat bulundum. Hayli zor bi işlem. Kaza vs gibi bir durumla ilgisi yok nr yazık ki. Çok şükür hiç kazam olmadı. Ama km 130.000'de durup dururken bu arızayı almıştım. Anladığım kadarıyla Sürekli rejenerasyon neticesinde 500-600 derece sıcaklıklara ulaşıp tekrar soğuyan bu parçanın bir ömrü zaten olmalı mantıken. Ayrıca içini açıp baktığımda son derece hassas bu seramikler. Yani kötü haber vermek istemiyorum ama 2012 sonrası zorunlu olarak tüm araçlara takılan bu parça 2-3 yıla kadar tüm araçlarda değişime uğraması gerekecek gibi. Şu an piyasada da parça bulmak dahi zor.

    Bu arada 2013 ilk üretim a3'lerin dpf yatağı, kulakçıkları değişik. 2014 ve sonrasında sözde iyileştirmeye gidilmiş ama yine de sermikleri çatladı.

    Servis karşılamadı ne yazık ki. İşim gereği yurtdışından getirttim. 3.500 tl civarına işçilik dahil maliyeti oldu.

    İşin kötüsü taktırdığım ustaya tam o sırada yine 140.000 km civarı bi a6 geldi. Aynı sorun. Ve servis içşilik dahil toplam 46.000 tl para istemiş. Şu an hiçbir servis bunu garanti ya da iyi niyetten dolayı değiştirmiyor. Çünkü servislerin çoğu krizden etkilenmiş durumda. Çok sayıda işçi çıkartan servisler biliyorum. Nakit akışı açısından da garantiye sokmamaya başladılar çoğu şeyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zekersin -- 24 Ekim 2019; 14:45:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 424425426427428
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.