Şimdi Ara

Yeni Araçların Karakteristik Olmaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bana mı bu şekilde geliyor anlamış değilim

    eskiden modelleri ayırt etmek kolaydı hemen hemen her modelin karakteristik bir duruşu vardı şu anda aşırı detaylı çok keskin hatlı birbirine benzer tasarımlar .

    twingo,tigra,stilo gibi araçlara hiç girmiyorum çok satan piyasa araçlarına bakarsak

    mesela focus 1, megane 2, clio 2

    şimdi bakıyoruz araçlar birbirinin kopyası gibi hatlar çok benziyor bir marka arka farı parantez şeklinde keskin hatlarla tasarlıyor bir bakıyoruz bütün araçların arka tasarımı aynı.

    megane denildiği zaman aklıma direk megane 2 geliyor. focus denildiğinde focus 1 ve 2

    golf denildiği zaman aklıma ilk gelen kasa mk4 çok tatlı bir tasarımı var.

    accent aynı şekilde yumurta kasa ve era çok özgün bir duruşu var

    eskiden sokağa caddeye araçlara zevkle bakarken şu anda bilgisayar oyununda gibi her aynı tasarım araçlar piyasada

    tamam ortak motor ortak parçalar kullanılıyor maliyetlerin aşağıya çekilmesi gerekiyor ama 2000 li yılların ortalarına kadar olan o özgün tasarımı yapmak çok mu zor.







  • evet çok zor. artık araçlar az yakmalı. aerodinamik konusu da genel geçer kurallardan oluşuyor.

    yapılan tasarımlar yayaya çarpma anında yayaya en az zararı vermek için ovalleştiriliyor. ( amerikanlar için bu konu gevşetilmiş durumda. bakınız çoğu hala ruhunu koruyarak dik burunlu araçlar yapıyorlar.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    evet çok zor. artık araçlar az yakmalı. aerodinamik konusu da genel geçer kurallardan oluşuyor.

    yapılan tasarımlar yayaya çarpma anında yayaya en az zararı vermek için ovalleştiriliyor. ( amerikanlar için bu konu gevşetilmiş durumda. bakınız çoğu hala ruhunu koruyarak dik burunlu araçlar yapıyorlar.)
    hocam olay sadece ön tasarım değil ki arka tasarımlarda birbirine benzer yeni çıkan renault arkanda modeli önü megane arkası x6.

    artık 3 aşağı 5 yukarı bütün araçlar birbirinin kopyası genel profil var kısalt b sınıfı uzat c sınıfı hem uzat hem genişlet d sınıfı yükselt crossover.
  • Bence sorun tamamen eskiye olan hasret.

    Bundan 15 sene sonra denilecek ki passat denilince aklıma B8 passat geliyor diğer modellerde de değişeceğini sanmam. Açık ve net insan eskiyi özlüyor bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar da benzer değil bence arabalar. Dikkatli bakmayan için öyle geliyor olabilir sadece.

    Megane 4 arka far 30 yıl önceki amerikan modellerine benziyor. Megane 3 ile focus arka farlarını benzetiyorum ben de ama gerisi farklı. Bir yeri benziyor diye arabalar aynı diyemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:29:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saydıklarının hepsi ekonomik halk arabası. bunu üretmenin de herkes tarafından bilinen bir formülü var. normal olarak hepsi aynı oluyor.
    karakter istiyorsan bu araçların gti gibi versiyonlarını veya mazda mx5 gibi özel araçları seçmen gerekiyor.

    eskiden bu araçların karakterinin olmasının sebebi markaların üretim bantlarının küçük olmasıydı. aynı şase ile üst ve alt modelleri yapıyorlardı.
    şimdi ekonomik araçların üretim bandı ayrı, karakterli olanların ayrı
  • Konuyla ilgili en uyumlu audi sanırım hepsi birbirinin kopyası .
    Son zamanlarda bmw'de aynısnı yapmaya başladı.

    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
  • insan sıfırını alamayınca ister istemez onu kötülemeli ki, içi huzur bulabilsin.

    gayet de karakterli yeni araçlar, keşke paramız olsa da alabilsek. misal bir Golf R, Focus RS, Megane RS, CLS 400d vs vs mis gibi. para olmayınca ancak kedinin ciğere baktığı gibi bakarız.
  • Yeni Peugeot 508 baya bir karakteristik olacak gibi, hele bir yollara çıksın.
  • Firmalar artık özgür değil. Ürettikleri motordan, kullandıkları platforma teknolojiye kadar hep sınırlamalar içindeler ve hep rekabet içindeler. Eskiden tedarik üretim ülke içindeyken hatta bölge içindeyken şimdi Dünya'nın 4 yanından parça getirebiliyorsun bu da rekabeti arttırıyor.
  • Onu bunu bilmemde civic vtec 2005 model aracımdan aldigim keyifi ne 2013 civicten ne 2012 golften ne de 2015 polomdan alabildim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benchmark denen rakipten teknoloji çalma hadisesinin suyu çıktı. Tipi benzeyenleri geçtim, motoru-şasisi-şanzımanı aynı fakat kasası farklı araçlara ne demeli ? Bunlara prim verenler utansın. Sonra da gelip otomotiv kültürü hakkında ahkam keserler burada.

    Özgün tasarım olan araçlar var. Bir alfa romeo mito veya giulietta'yı başka hangi araca benzeteceksiniz önden ? Aerodinami kanunları deniyor ya hani. Giulietta'nın aerodinamisi çok mu kötü oluyor ?

    Kişisel fikrim, en baba araçlar 1995-2005 arasında. Kullanıcıya ihtiyacı olan çoğu şeyi sunuyorlar. Bmw 5 serisinin sıfırına biniyorsun. Yok efendim ambiyans aydınlatması, yok efendim parmakla uzaktan sesi açıp kapatmak falan. Safi şekil. Ortalamanın üstünde bir kullanıcı, e39'un full paketinde ihtiyacı olan hemen her şeyi bulur.

    Bir de model yılı yüksek diye mekanik altyapısının kesinlikle daha iyi olacağına inananlar var. Otomobilden anladığını iddia ediyorsa gülüp geçmek gerekir. Güncel araçların da karakteri olduğunu iddia etmek, eski araçlardan hiç kullanmamış veya çok azını kullanmış olmaya delalet. Yetersiz otomobil kültürünün neticesi yani.




  • Bilmem bana öyle gelimiyor bence hepsinin farklı tarzları var. He evet mesela audileri kendi içlerinde artık hepsi aynı gibi , BMW 3 - 5 kasa nerdeyse aynı boyutlarda çıkacaklar bunada tamam. Golfler 3 modeldir stopları mtopları ledleyip medleyip kakalıyor. Ancak markaların ben birbirlerine benzediğini düşünmüyorum. Aşağıdaki araçlar en güncel araçlar hiçbirinde en ufak benzerlik görmüyorum ben şahsen

    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması


    Yeni Araçların Karakteristik OlmamasıYeni Araçların Karakteristik Olmaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 29 Ağustos 2018; 15:32:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Benchmark denen rakipten teknoloji çalma hadisesinin suyu çıktı. Tipi benzeyenleri geçtim, motoru-şasisi-şanzımanı aynı fakat kasası farklı araçlara ne demeli ? Bunlara prim verenler utansın. Sonra da gelip otomotiv kültürü hakkında ahkam keserler burada.

    Özgün tasarım olan araçlar var. Bir alfa romeo mito veya giulietta'yı başka hangi araca benzeteceksiniz önden ? Aerodinami kanunları deniyor ya hani. Giulietta'nın aerodinamisi çok mu kötü oluyor ?

    Kişisel fikrim, en baba araçlar 1995-2005 arasında. Kullanıcıya ihtiyacı olan çoğu şeyi sunuyorlar. Bmw 5 serisinin sıfırına biniyorsun. Yok efendim ambiyans aydınlatması, yok efendim parmakla uzaktan sesi açıp kapatmak falan. Safi şekil. Ortalamanın üstünde bir kullanıcı, e39'un full paketinde ihtiyacı olan hemen her şeyi bulur.

    Bir de model yılı yüksek diye mekanik altyapısının kesinlikle daha iyi olacağına inananlar var. Otomobilden anladığını iddia ediyorsa gülüp geçmek gerekir. Güncel araçların da karakteri olduğunu iddia etmek, eski araçlardan hiç kullanmamış veya çok azını kullanmış olmaya delalet. Yetersiz otomobil kültürünün neticesi yani.


    1998
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması

    2015
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması




  • DOMIX kullanıcısına yanıt
    Çok iyi yakalamışşsın.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Bazen uzaktan 156 sanıyorum yaklaşınca bakıyorum wolks.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Bilmem bana öyle gelimiyor bence hepsinin farklı tarzları var. He evet mesela audileri kendi içlerinde artık hepsi aynı gibi , BMW 3 - 5 kasa nerdeyse aynı boyutlarda çıkacaklar bunada tamam. Golfler 3 modeldir stopları mtopları ledleyip medleyip kakalıyor. Ancak markaların ben birbirlerine benzediğini düşünmüyorum. Aşağıdaki araçlar en güncel araçlar hiçbirinde en ufak benzerlik görmüyorum ben şahsen




    başlık sahibinin yazdıklarına katılıyorum, genel bir tasarım kabızlığı var hem markalar arasında hemde markaların kendi modelleri içerisinde.
    ***
    jazzda civic yakışmıyor.
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    ***
    ilk kaş
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması

    ***
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    ***
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması
    Yeni Araçların Karakteristik Olmaması




  • DOMIX kullanıcısına yanıt
    HB araçlarda haklısınız. Ancak karakteristiği olan araçlar çoğunlukla sedan coupe araçlar değil mi sizce? HB öncedende çok farklı değilde az çok birbirine benzer araçlardı. Kendilerine özgü tasarımı olan araçlar hep sedan coupe cabrio falan olmuş gibi geliyor bana.
  • Ciddiyse durum vahim, şakaysa komik değilmiş

    Ordaki arabaların hepsi b8 kasa a4 aynı araba.

    Birde 5 aklı evvel artılamış bu mesajı.

    Aynı arabaları yapan firma mercedes. E ile c yi ayırmak için çok dikkatli bakmak gerekiyor. Uzaktan bakınca tek fark e de çift led, c de tek led var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.