Şimdi Ara

Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
6.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RichardB kullanıcısına yanıt
    Rusya elektrik krali değil. Her ülke kendi elektriğini kendisi üretiyor. Atmosferde her daim yüklü statik elektrik var. Şehir dışlarındaki yüksek pilonlara asılı kablolarla atmosferik elektrik çekilerek, şehirlere dağıtılıyor, hammadde maliyeti sıfırç. Tek maliyet pilon hattı kurma o da en az 50 yıl kullanıldığı için aylık maliyeti sıfıra yakın. Elektrik enerjisinin gerçek birim maliyeti sıfır. Satış fiyatı 1-2TL / kWh. Korkunç bir para akışı var. Bu parayı aklamak için heryere rüzgar çiftlikleri güneş tesisleri kuruyorlar.

    Rusya doğalgaz çıkarılıp Avrupaya Türkiyeye dağıtılan yer enerji kralı da değil. Her büyük ülke kendi doğalgazını üretiyor. Doğalgaz enerji yüklü sudur. Atmosferde enerji yüklü su vardır. Doğalgaz atmosferdeki o enerji yüklü suyun cekilip sıkıştırılmış halidir. Doğalgaz atmosfer basıncına indirilip yakıldığında enerjisini bırakır, sıvı suya dönüşür. Doğalgaz yanması sonrası oluşan su, atmosferdeki oksijenle doğalgazın kimyasal tepkimeye girmesi sonucu oluşan su değildir, en başta su olan doğalgazdır. Su hidrojen ve oksijen atomlarından oluşan bir kimyasal bileşik değildir. Suyun h2 ve o'dan oluştugu bir teoridir ispatlanamamıştır. Hidroliz ispat değildir çünkü saf suya katkı eklenerek yapılmaktadır. Saf suyun h2 ve o'ya ayrıştırıldığı bir tepkime yapılmamıştır. Yani su bir elementtir. Ancak sıvı, katı, buhara ek olarak atmosferde enerji yüklü 4. hali de olan bir element.

    Bunların sonucu olarak Rusya enerji ve elektrik kralı değildir. Herkes yerini ve haddini bilsin.




  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Gel gelelim zatenden elektrikli araç üreten Türkiye'deyiz...

    Yani o Know How bizde zaten var.


    www.karsan.com
    Elektrikli Otobüs Fiyatları ve Modelleri - Atak | Karsan
    https://www.karsan.com/tr/genel-bakis-atak-electric
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Üretmekle monte etmeyi birbirine karıştırmayın.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Ee Fiat Doblo da montaj olmayacak mı?

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Kaç zamandır buralarda aynı şeyleri yazıyorsun sıkılmadın mı?

    Kimse inanmıyor işte saçmaladığın şeylere bence vazgeç bundan artık. Temel bilim dahi bilmediğin belli ama bu seviye ilkokul mezunu komplo teoricilerinin de ötesinde.

    Zaten elektrik konusundaki saçmalarını geçiyorum cevap vermeye dahi değmez ama gel ben sana saf su biraz da karbon vereyim bana yakıt üret öyle kolaysa. Sen sentetik petrolün maliyetini biliyor musun? Bir yerlerden yarım yamalak Fischer-Tropsch prosesini duymuşsun veya okumuşsun burada hikaye anlatıyorsun.


    Ne zamandır görmezden geliyordum ama bu kadar büyük cehalete rağmen bu kadar büyük bilmişliğe tahammülüm kalmadı. Yeter bu saçmaların artık.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    motor, batarya, kontrol devreleri ile o devrelerin yazılımı bu 4'ünü üretmeyen, üretici sayılmaz.
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    bende kim bu, niye boyle sacma seyler yazmis diye bakiyordum :): )


    ustteki kardes , seni kaale alip cevap bile vermiyorum, insallah bir gun beynin calisirda , yazdiklarini, ve ne yazdigini okuyup anlayabilirsin

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Elektrikli Doblo Türkiye'de üretilse ilgili parçaların mühendisliğini biz mi yapacaktık?

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Türkiye üretim ülkesi değil. Mühendislik ülkesi hiç değil. Aynı şeyleri tekrarlamayalım.
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt
    Elektrik konusunda saçmalamıyorum. Yalnızca sorular soruyorum. Ancak yanıt alamıyorum.

    Şu soruya yanıt alamadım örneğin.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Fotoğraf yolda giden araçta cekilen video karelerinden oluşturuldu.

    Soruyu cevaplamadığınız için ben cevaplayacağım:

    Görüldüğü gibi bir pilonda 2 çift hat var.

    Bir çift hat yol boyunca ilerliyor. Hat yola paralel ilerliyor ve pilon üzerinden geçiyor.

    Öteki çift hat yola dik açıda ilerliyor. O da pilon üzerinden geçiyor.

    Bu 2 çift hat aynı pilon üzerinden geçiyorlar fakat o pilonda birbirlerine bağlanmıyorlar, birbirinden ayrılar. Pilon bu 2 çift hattı taşıma amaçlı bir direk konumunda.

    Yola dik olan hat fotografın solunda görüldüğü gibi pilon ile başka bir yere taşınıyor. Yani o hat yüksek gerilim taşıyor olmalı. Gerilim taşıyorsa taşıdığı o gerilim nereden sağlanıyor? Hattın başlangıcında bir yapı görünüyor. Elektrik mühendisliğinde substation / alt istasyon denilene ancak tipik alt istasyondan küçük bir yapı. Hattaki gerilim o yapıdan geliyor olmalı fakat o yapı güç istasyonudeğil.? Herkes o yapının bir güç istasyonu olmadığını söyleyecektir. Güç istasyonu değilse hattaki elektrik nerden geliyor? Kalan tek seçenek atmosferik elektrik. O hattaki elektrik atmosferdeki statik elektrik toplaranak sağlanıyor olmalı, fotoğrafın akla uygun bir izahatı budur, sizin daha iyi bir izahatınız varsa hoıdri meydan.


    Mesajımda Fischer Tropf prosesinden bahsettiğimi sanmıyorum. Yakıt üretmek için karbon şart değil. Hidrojen bunun en son örneği. Benzin mazot LPG üretmek için de sentetik veya doğal petrol gerekli değil.

    Rusya ve İran enerji fiyatlarını katlamak için kullanılan bahanelerdi. 1973'te Araplar 2022'de Ruslar ile enerji fiyatları katlandı.

    Biraz olsun dikkatle incelediğinizde yakıt fiyatların üretim maliyeti değil politik oyunların belirlediğini görebilirsiniz. Sonuçta kazık bize giriyor. Kazığın girdigi taraf olarak kazığı araştırır, bilgi toplarım. Kazığı yerken duygularım, kazığı araştırırken mantığım önplana çıkar.


    "Saf su ile karbondan yakıt üretsene" diyorsunuz. Yakıt üretmek için karbon veya petrol şart değil ancak siz şart kabul ederek soruyorsunuz. Yani sorunuz temelde yanlış.

    Hidrojen bir yakıt ve karbon içermiyor. Yakıtın karbon veya petrole bağlı birşey olmadığına dair daha ne örnek vermem ne anlatmam gerekiyor?

    Bu arada bilmiyorsunuz sanırım son yıllarda hidrojen üretim firmalarının hisse değeri katlanarak artıyor. Hidrojen üretimi maliyetli külfetli birşey olsa hidrojen üretim firmalarının degeri hiç bu kadar artar mı. Fakat suyu alıp, litre başına sıfır üretim maliyeti ile hidrojen adı altında 30TL/l satarsa bu kadar artar. Hiç fizik kimya teknik konulara girmeden sadece yatırım dünyasını takip etseniz bile enerji oyununu anlayabilirsiniz.




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Statik elektrik masalına inanmıyorsunuz umarım. Quarianlarla yapılan gizli bir anlaşma ile uzaktan bize elektrik gönderiyorlar. O pilonlar tamam doğru ama atmosferik elektriği değil Quarianların gönderdiği elektriği toplamak için varlar.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam masal demişsiniz. Ben resim, illüstrasyon, söylenti ve masala inanmam. Fotoğrafta görünenlere bakarak düşünürüm. Sorular sorarım. Üstte fotoğraftan yola çıkarak soru sordum siz soruya cevap vermek yerine işi şakaya vurdunuz.

    Pilonları inceleyin. Onların güç santralinden şehirlere elektrik iletmek dışında, dümdüz ovada hiçbir engel olmadığı halde zigzag patikalarda ilerlediğini bazen 2,3 hatta 4 pilon yanyana ilerlediklerini bazen 2-3 pilonun aynı noktada buluştuklarını göreceksiniz. Fotoğrafta alt istasyona kablolar soldaki görece küçük olan 2. pilondan geliyor ancak neden büyük 1. pilondan gelmiyor, o pilon güç santralinden gelen elektriği taşıyorsa, elektrik de ondan gelmeli. Fotograftaki bu tutarsızlığı açıklayabilir misiniz?

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Fotoğraftan hiç bir şey anlamadım ama elektriğin nasıl üretildiği falan belli olan şeyler. Atmosferden öyle statik elektrik diye bir şey yok.

    Bir kere faydalı enerjinin oluşması için bir farkın olması lazım. Enerji öyle tarladan çilek toplar gibi pilonları dikip toplanmaz.

  • Olaya bak c5 aircross direksiyonu ile doblonunki aynı.
  • Ne çok komplo teorisi var.


    Stelantis BATIYOR. Diğer otomobil üreticileri gibi. Borçları çok, yeni model tasarımı için paraları yok.


    Rifter en modern ticari kasa. Toyota dahi kendisi geliştirmek yerine gidip üretme hakkını satın almış. Bizim doblo 10 12 senelik bir kasa, yenilenmesi lazım, buda masraf demek. Onun yerine ispanyada kurulu düzenin daha verimli çalışması için Stelantis diyorki.


    Gardaş yeni bir marka paketi yapın Riftere, Türkiyedeki Eniştelere göre olsun, adı da Doblo olsun. Insanlar alıştıkları şeyleri severler.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Google Maps'te Leipzig Zörbig bölgesinde verilen koordinatlara giderseniz oradaki pilon hatlarının uydu fotograflarında rahatlıkla seçilebildiğini ve nereden nereye nasıl gittiğini görebilirsiniz. Bir power plant'ten şehire gitmiyor hatlar.

    Atmosferden statik elektrik diye bir şey var.

    Atmosferde dünyadaki 7 milyar insanın tüm ev ve işyerleri tüm sokaklarda kullandığı enerjinin en az yüz katını karşılayabilecek elektrik ve o enerjiyi cekme yöntemlerine dair çalışmalar var:


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Gördüğünüz üzere iddialarımın akademik desteği de var. Bu çalışmada atmosferik elektriği yüksege konumlandırılmış metalik bir taç ile çekme yöntemi üzerinde duruluyor ve örnek olarak bahsedilen Mısır'daki Giza piramidinin atmosferik elektirigi cekme ve muhtemelen kondanse etmeye birebir uygun bir yapı olduğu ima ediliyor.

    Alttaki 2 paragraf konuya boyut katma amacıyla yer yer teori içerir:

    Giza piramidi atmosferik elektrigi cekme amaçlı inşa edilmiş olabilir. Binlerce yıl önce elektrik ile ne yapılabilirdi. Binlerce yıl önce metal sanayi yok, metal kablo yok, plastik yok. Ancak altın var, grafit var (grafit bakır kadar olmasa da iyi bir iletkendir), elektrik yalıtkan olarak kullanılabilecek malzeme ve yapı teknolojisi var. Binlerce yıl önce şehirlerde süs , doğa ve estetiğin önplanda tutularak, şehirlerin herkes için yapıldığını hesaba kattığımızda, birçok yerde süs havuzları olduğunu o havuzlarda fıskiyenin devri daimini sağlayan elektrostatik motorlar, gece yolları aydınlatan lambalar olduğunu düşünebiliriz. Eski Mısırlıların bildiği atmosferik elektriği cekme yöntemlerini tam ayrıntısıyla günümüzde çok az sayıda kişi biliyor olmalı. Eski Mısırda piramit tepesine yerleştirilen altın taç ile cekilen atmosferik elektrik günümüzde pilonlara asılı aluminyum kablolarla cekiliyor olmalı. Bu elektriği, kömür HES nükleer santralde trilyonlarca dolarlık hammadde ve yatırım ile üretiliyormuş gibi yaparak elektrik işinden trilyonlarca dolarlık bir rant sağlanıyor olmalı. Teorinin bu kısmını, sahadaki gözlemler doğruluyor. Birçok pilon hattının uçları herhangi bir güç santraline bağlanmıyor. Pilon hatları atmosferik temas hesaba katılarak belirleniyor olmalı.

    Giza piramidinin bulunduğu bölge, nehir yatağı. Dolayısıyla o bölgeden Nil nehri geçiyor olmalıydı fakat bir şekilde nehir yönü piramid bölgesinden başka yöne verilmiş olmalı. Nehir oradan geçmeyince piramidler çölün ortasında anlamsız
    yapılar olarak kaldı o yüzden piramitler üzerine birçok teoriler üretildi, piramidin o kayalarını vinç taşımadıysa binlerce işçi çekerek taşımış olmalı denildi. Ancak yıllar önce sıvı kaya (liquid stone) ve geopolymer de denilen, istenilen boyutta taşı yerine yapma yöntemi de biliniyordu. Piramidin her basamagını yerinde, sıvı taş dökerek yapmış olmalılar. Sonuçta o yapılar, hokus pokus ile mistik ayin için değil, ayağı yere basan somut ve makul yöntemlerle, insanlığın bir ihtiyacını karşılamak için, bir işlev için yapılmış olmalı. Aynen günümüzde milyonlarca pilonun, insanların bir ihtiyacını karşılamak için, bir işlev için yapılmış olması gibi.




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Antik Mısır döneminde özellikle Apost partilerine bol bol Ligthing Mage aranırmış. Hayret adamlar elektrik ile o kadar içli dışlıymış ama bugüne kalan tek antik elektrikli alet bir Bağdat Pilinden başka bir şey değil.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam beyhude uğraşıyorsun. Gördüğüm kadarıyla patolojik bir durum söz konusu, senin uzmanlık alanın değil maalesef.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam yol kenarında bir ucu alt istasyona bağlı pilon hattına elektrik nerden geliyor diye fotoğraf ve koordinatları ile sordum cevap vermek yerine teori üzerinden geyik yaptınız. Daha önce de başka fotoğraflı soruya cevap vermek yerine geyik yapmıştınız.

    Şimdi aynı bölgeden (Almanya Leipzig şehri Zörbig yöresi), sözkonusu pilon hattına elektriğin nereden geldiğini 8 uydu fotografı ile gösteriyorum. Uydu fotoğraflarını Almanyadan alma sebebim, Türkiyede açık arazilerde iyi çözünürlükte fotoğrafların olmaması, Almanyada olması, başka bir sebebi yok. Almanyada da arazi fotografları cok net değil ancak fikir verecek derecede net. Sözkonusu alt istasyonun diğer ucu da bir alt istasyon olarak görünüyor. Daha önceki mesajlarında bashettiğim "aynı bölgede birden fazla pilon hatlarının olması, arada hatların birbirini kesmesi yanyana ilerlemesi" gibi durum bu bölgede de var o yüzden fotoğrafta hatları karıştırma ihtimali olsa da hat bir alt istasyondan başlıyor diger alt istasyonda sonlanıyor gibi ve 2 alt istasyon başka bir pilon hattına da bağlanmıyor gibi görünüyor. Bu durumda soruyu yineliyorum:

    Fotografta koordinatları ile verilen bu pilon hattındaki kablolara elektrik nereden geliyor? Bölgenin koordinatları fotograflarda. Bu soruya da sağlıklı yanıt vermediginiz takdirde hükmen yenik sayılabilirsiniz.


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Tamam o zaman sıkı durun başlıyorum.


    Fotografta koordinatları ile verilen bu pilon hattındaki kablolara elektrik nereden geliyor? Bölgenin koordinatları fotograflarda. Bu soruya da sağlıklı yanıt vermediginiz takdirde hükmen yenik sayılabilirsiniz.


    Fotografta koordinatları ile verilen bu pilon hattındaki kablolara elektrik tam olarak resmini atacağım santralden geliyor. Üşenmedim 25 kilometre boyunca tek tek pilonları saydım.


    Artık gözünüzden mi kaçtı nasıl oldu bilmiyorum ama o pilondan 3. bir hat çıkıyor.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    O hattı her bir pilonun üzerine bir nokta koyarak 25 km civarı takip ettim.


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Ve beni buraya getirdi. Bu bir da başka kabloların geldiği

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Alttaki hatlardan birisin izleyelim(İlk kırmızı nokta sizin verdiğiniz koordinat, 2. kırmızı nokta ilk bulduğum kavşak yeri)

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!
    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Burası da "50Hertz Transmission GmbH - Regionalzentrum Süd -Standort Bad Lauchstädt" yani Türkçesi 50Hertz Transmission GmbH - Bölge Merkezi Güney - Bad Lauchstädt konumu diye bir yere çıktı. Burada da bir sürü ayrı yere çıkan pilon hatları var. Hangisi nereye gidiyor takip edemeyeceğim artık. Ama bahsettiğiniz kadar kısa ve basit bir pilon hattı değilmiş gördüğünüz üzere.

    Konumları ile verdim dilerseniz siz de pilon hatlarını takip edebilirsiniz.


    Vel hasılı kelam eğer sizin dediğiniz gibi atmosferde sonsuz elektrik varsa başta bu termodinamiğe aykırıdır. Velev ki sonsuz elektrik var, birileri de sanki elektriği kömürle v.b üretiyormuş gibi gösterip size pahalıdan satmaya çalışıyor. Emin olun o tezgahı yapacak adam iddia ettiğiniz gibi saçma sapan, bir yere varmayan pilon hatları yapmaz. Elektriği temin edeceği en verimli yola bağlı bir tane fake pilon hattı çeker bir santrale varıyormuş gibi, anlamazsınız bile öyle olduğunu.





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.