Şimdi Ara

Yeni (2018) Honda Forza 250 (ANA KONU) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
8
Favori
35.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir yıldır motor kullanan birisi olarak ilk önce 50cc yamahadan başladım sonra nmax 155 aldım bu ay ise forza 250 aldım kredi kampanyası uygun olduğundan. forza 250 yorumlarken önceki motorum olan nmax 155 göre yorumlayabilirim.
    Sınıf olarak karşılaştırmak nmax haksızlık olur fakat başka motor tecrübem yok .forza 250 konforlu bir motor özellikle arka amartisörü yumuşak konuma getirdiğinde sürüş güvenliğinden ödün vermeden mükemmel konfor sunuyor. dış hava sıcaklığı 15 derece civarında nmax üşürdüm honda ise daha korunaklı. manevraları büyük motor için çok güzel nerdeyse nmax yakın .yakıt ortalama 3.2 lt de bence ekonomik nmax de 2.3 dü. Lastikleri prelliler geç ısınıyor soğukken biraz kayıyor nmax de dunloplar felaketti bende city grip taktırmıştım fakat prelli michelin göre bir tık aşağıda. Aynalarını beğendim hem genişlikten içerdeler hemde yıllarca otomobil kullandığımız için alışkanlık olarak güzel geldi ama motor tecrübesi olanlar beğenmeyebilir ayrıca aynalardan sebeb eleriniz rüzgardan etkilenmiyor. ön cam inip kalkıyor olması pek kullanışlı değil herzaman max seviyede pek kullanmadığım özellik. farları çok güzel özellikle nmax dan sonra trafik beni dikkate almaya başladı millet kenara çekiyor ,yol veriyor veya kavşaklarda otomobil yerine koyuyor. yamaha ya göre honda nın işçilik kalitesi ve detay daha iyi. ebatına göre şehir içi kullanımı rahat manevraları çok iyi.Ayrıca boyum 177 kaskımın 3/2 lik kısmı rüzgarı direk karşılıyor haliyle kalitesiz olan eski kaskımla rüzgar rahatsız ediyordu sonra forzanın ön camını değiştireyim derken (gp cam 250 tl) iyi bir kask aldım. şuan bu kaskla camı değiştirmeye gerek kalmadı rüzgar sesi azaldı rahatsız etmiyor camı değiştirmiyeceğim hakikate kaliteli kask rüzgar sesini bayaa azaltıyormuş ve web araştırdığımda ses db düşük iyi kasklar var ve fiyatları pahalı.

    eksileri : nmax 155 daha seri motordu kalkışlarda falan araçlar yanıma yaklaşamıyordu forzada ise biraz gaz kolunu çevirmek gerekiyor. keşke bağaj aydınlatması olsaydı çok işime yayrardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savast -- 22 Kasım 2019; 13:46:0 >




  • Yeni scooterınız hayırlı olsun güle güle kullanın.

    Ben de temmuzdan bu yana Nmax 125 kullanıyorum, çok da memnunum.


    Bazen 250 veya 300 cc lik üst sınıfa geçmeyi düşünüyorum ama 200 kiloya yaklaşan ağırlık kısa mesafelerde hantal gelir mi emin olamıyorum, genellikle ş.içinde kullanıyorum, senede 1-2 defa 200/300 km uzun yol yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 14 Ocak 2020; 23:35:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda forza benzersiz bir scooter. Xmax ten çok daha rahat ve konforlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uhera -- 7 Mart 2020; 22:51:16 >
  • uhera U kullanıcısına yanıt
    Forza henüz yeni bir model, bu denli pas ve korozyon sorunu olması üzücü.

    Fotolardaki araç 1-2 yaşında değil de tuzlu sudan etkilenmiş eski bir batık misali.
  • Bir hafta oldu bu motoru ikinci el aldım 2019 model
    Gidon sallama sorunu servisler tarafından çözüldü bir kısmında hatalı lastik bazılarında balans sorunu
    Üzerindeki lastikler hiç de ucuz değil bu sınıftaki en üst nokta
    Malzeme ve işçilik kalitesi olarak daha ne kadar olabilir bilemiyorum x max çok düşündüm ama boyası bile hoşuma gitmedi
    Pcx sonrası bu motoru aldım şehiriçinde inanılmaz kıvrak ve motoru çok rahat yönlendiriyorsunuz dönüşlerde bile en ufak bir ağırlık hissedilmiyor
    Tasarıma söyleyecek söz yok zaten hiç resimlerdeki gibi değil yakından çok daha heybetli ve albenili fiyatını soranlar oluyor kimseden olumsuz tepki görmedim herkes çok beğeniyor
    Performans benim için yeterli en çok hoşuma giden sürüş çok pürüssüz titreşim kalkışta bile yok sadece frene basınca abs sanki erken devreye giriyor müdahaleleri hissediyorum bu çok hoşuma gitmedi
    Ayakları tam düz uzatamıyorsunuz sym de tam düz yapabiliyorsunuz
    Cam indirip kalkarken son noktada bir ses var şu an servis herhangi bir sorun olmayacağını çok artarsa yağlarız demişti güzel bir özellik diğer motorlarda böyle bir özellik yokken bu sesi eksi olarak değerlendirmeyi doğru bulmuyorum
    Artçı çok rahat hele ki orjinal çanta ile sırtını dayayanlar çok rahat olduğunu ifade ediyorlar
    Geniş servis ağı nisbeten uygun servis ücretleri ile de önde olan bir motor
    Uzun tur camı mevcut motorumda camın titremesi ile ilgili sürüşte fark ettiğim bir durum yok
    Aydınlatma uzun kısa led farlar müthiş
    Kısacası ben çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim satışta ikinci el fazla olması memnuniyetsizlikten ziyade çok fazla satış rakamlarına ulaştılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın :)

    Pcx ile;

    - Rölantideki ses ve titreşim
    - 80/90km hızlardaki ses
    - Amortisörlerin darbe emişleri
    - Performans farkının en belirgin olduğu hız aralığı ya da yol-yük-eğim

    detaylarında kıyaslarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 17 Ocak 2020; 0:11:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Üstad iki motorda ses ve titreşim konusunda çok iyi honda bu işi çok iyi yapıyor
    Pcx in bagajı ve koltuğu küçük olması nedeni ile daha büyük bir motor istedim o yüzden forza aldım uzun süre de kullanmadım pcx in bagajına caberg L kaskım sığmıyordu
    Yakıt ekonomisi önemli ise pcx çok iyi 2-2.5 lt arası kullanıma göre tüketimi var depoyu doldurup benzinliği unutuyorsun forzada şu an 4.2 lt gösteriyor
    Pcx 116-120 km hız yapıyor 80-90 km hızlarda zorlanmadan rahat ilerliyor tabi forza o hızlarda çok daha rahat
    Forza pcx den daha korunaklı daha konforlu daha performanslı bir motor
    Forza ile henüz hız denemedim şimdilik şehiriçinde takılıyoruz havalarda malum biraz soğuk
    Darbe emişi konusunda rakipleri ile kıyaslandığında iki motor da bariz daha iyiler jantların büyük olmasının etkisi de var
    Performanslarını çok kıyaslayamıyorum ama şehiriçinde pcx ile en ufak sorun yaşamazsın tek kişi ile eğimli yolda da problem olacağını düşünmüyorum
    Sadece şehiriçi kullanacaksanız hem ekonomik hem pratik olsun diyorsanız iki katı para vermeye gerek yok pcx yeterli olur
    Pcx uzun yolda da kullanılmaz diye birşey yok tur camı ile kullanılabilir ama dikkatli olmak lazım forza gibi rahat bir kullanım sunmayabilir
    Bulunduğunuz şehrin yolları iyi ise nmax 155 abs de mantıklı bir seçim bagaj daha büyük performans daha iyi abs olması büyük bir artı frenler daha güçlü
    Forzanın frenler diğer rakiplerinden önde çok rahat duracağını hissettiriyor çok güven veriyor
    Kısacası forza pcx in upgrade edilmiş hali gibi daha büyük daha konforlu daha performanslı yine kıvrak tabi diğer taraftan daha pahalı daha masraflı bir motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Az biraz tahmin eder gibi oldum şimdi Forza' yı.

    Daha açık yazayım; benim son 15 yılda Honda Activa - 2 tane Pcx 125 ve an itibariyle Nmax 125 im oldu, hepsinden de (şuanki Nmax den de) çok memnun kaldım.

    Yazın esasen Xmax 300 - Forza 250 kovaladım ama yakın il / ilçelerde bu modellerde stok sorunu vardı, stoklara sadece Nmax 125 girince bari onu kaçırmayayım dedim ve aldım.
    Nmax çok kıvrak, 4 sübaplı motoruyla canlı ve ön / arka Abs li diske sahip Dunlop ları ile bu konuda daha kötüsüne artık razı olmayacağınız bir performansa sahip, yine de arada uzun yola çıkıldığında "ben burdayım" diyen ve daha torklu bir scooter arıyor insan, bu yüzden ben yola esasen Xmax 300 -ve özellikle- Forza için çıkmıştım.

    Pcx 125 lerden de çok memnundum çok naif, yumuşak kullanımlı makinalardı, Nmax 125 bir çıt daha sert motor - yürüyen ve şasi karakteristiğine ve daha iyi frenlere sahip ama benzer kullanımda da daha sert ve ortalama 0.3 litre daha müsrif; gazı açıp 4 sübap moduna geçtiğinde..

    Forza için daha büyük, daha dengeli, daha konforlu bir Pcx ile Nmax in iyi yanlarını birleştirmiş bir model denebilirse açıkçası tadından yenmez.
    Bu aralar Honda da bir kampanya var aklımı çelmeye başladı ama kullanıcı şikayetleri ve son olarak üstteki fotolardaki korozyon hevesimi kırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 18 Ocak 2020; 0:26:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Xmax 300 performans olarak çok daha iyi bir motordur yakıt konusunda da çok övüyorlar ikinci elde kovalanabilir sıfır fiyatları pek alınabilecek gibi durmuyor
    Açıkçası xmax in tasarımını da çok beğeniyorum her iki motorun da pişman edeceğini zannetmiyorum burada kişisel tercihlere göre seçim yapılabilir
    Forzayı neden tercih ettim şu an küçük bir ilde yaşıyorum servis konusunda honda çok avantajlı ikinci elde çok iyi bir piyasası oluştu bakımlar daha makul özellikle ağır bakım
    Xmax uzun far olayı neredeyse yok gibi bişey
    Konfor ve kıvraklık konusunda sonuçta daha çok şehiriçinde kullandığımız için forza bana daha mantıklı geldi
    Korozyon konusu benim motorda yok ama zamanla ne olur bilmiyorum 4 yıl garanti var olursa da bi şekilde çözülür diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Akçay' dan Ankara' ya gidiyorum, Balıkesir' den geçerken aklıma geldi Honda bayisine gidip Forza' yı daha detaylı inceledim.

    Oturuş pozisyonu Pcx ve Nmax' den dik, büyük bir motordan ziyade kıvrak ve küçük bir şehir scooterı edasında. Tasarım fotolardakinden daha güzel, gövdeli bir duruşu var.
    Honda' nın 14.100 peşinat + 19.000 ÷ 20 ay taksit (%0.4 faizle geri ödeme 19.990₺ ) kampanyasını sordum, görevli bayan ısrarla peşin alın size iskonto yapayım dedi, ellerinde 2019 model Forza var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Kampanya da iyi aslında muhtemelen 2020 modeller şubatta daha yüksek fiyatla gelecek
    2019 model düşük km ikinci elde 28-29 a bulunabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    125 cc motorsiklettte 4 süpab mı var üst devirleri çılgındır galiba
  • Yaşım 38 ilk defa motor kullanacağım geçen Honda bayisinde motorları incelerken spacy ve forza 250 vardı spacy daha çok yazlık bölgeleri veya şehir içi için uygun geldi ama oturma pozisyonunda forza daha rahat geldi forza sele altına fullface kask sığar gibi duruyor boyuta göre değişebilir yanılmıyorsam forza gösterge analog dijital karışımıydı hoş buldum.

    Sormak istediklerim

    ilk motor olarak forza 250 alınır mı sıfır almak mantıklı mı
    Uzun yolda en fazla 120-130 km hızla giderken rahatsızlık yaratır mı
    İlk motoru 125 lik alıp bir süre sonra satmak yerine 250 ilk forza alınıp uzun yıllar kullanılabilir mi (fiyattan dolayı 5-10 yıl kullanım planlıyorum)
    Bakım fiyatları kilometre aralıkları nasıldır
    Çantalı alırsak ruhsata işletmek gerekiyor mu (izlediğim bazı videolarda ceza yazmak polis insiyatifine kalmış denirken muayenede az kusurlu geçtiği söyleniyor, bazı videolarda da çanta ruhsata işlenirse motor tek kişilik olarak ruhsatta geçer deniyor hangisi doğrudur. Çantalı model düşünürüm ama cezada yemek istemem nasıl bir çözüm bulunabilir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    125 cc motorsiklettte 4 süpab mı var üst devirleri çılgındır galiba
    125 cc ama 160 - 170 cc ye yakın hissiyatı var. En güzeli de 4 sübaba geçince gelen tık sesi ve akabinde egzos sesi ve gaz tepkilerindeki artış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laurin Klement L kullanıcısına yanıt
    Hocam scooter kullanmak bisiklet kullanmaktan daha kolay
    Forza ilk motor olarak da düşünebilir sonuçta 600 cc racing tarzı bir motor değil ama yine de tecrübe edineme kadar ikinci el bir scooter düşünülebilir pcx nmax spacy ikinci elde kolay satılabilen piyasası olan motorlar
    Motorun son hız 145-150 km hız gibi olduğu söyleniyor denemedim henüz 120 km hızda çok stabil ilerlersiniz
    Bende caberg marka çeneden açılır kask var koltuk altına rahatlıkla sığıyor birtane de L açık kaskım var ikisini de koyuyorum aradaki boşluklara eldiven boyunluk onları koyuyorum
    Bende orjinal honda çantası var ruhsata işli değil işletmeyi de düşünmüyorum muayeneye giderken çıkarmak çok basit zaten çantaya ceza yazan polis görmedim
    Bakım aralıkları 4000 km de yapılıyor bin km bakımı 170 lira vermiş aldığım arkadaş 4bin bakımı 200-250 arası honda servisleri ve parça fiyatları yamahadan daha uygun ve daha geniş bence önemli birşey
    Biraz daha düşük hacimli daha düşük oturuş pozisyonu daha uygun fiyatlı burgman 200 gibi modeller de ilk motor olarak denenebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam araba bakım fiyatından sonra ilaç gibi geldi :) bende bel ve boyun fıtığı mevcut sol kalçamda da doğuştan gelen bir kitle var ömür boyu bunlarla yaşayacağım o yüzden rahat bir motor düşünüyorum ilerleyen yıllarda bütçem olursa goldwing ya da Afrika twin düşüncem var tabi tecrübe kazandıktan sonra bu da güvenli sürüş eğitimleri vs derken en az 5 yılı bulur. Yeğenimde cbr 125 var gerçi supersport eğilerek sürülüyor denemek için bindim bana göre değil. Dik oturulan bir motor lazım bunun için scooter ile başlamak mantıklı geliyor naked motorlarda güzel ama cesaret edemiyorum yoksa görüntülerini beğeniyorum. Bayide iken Pcx yoktu bulursam ona da bakayım kenara 50 bin koydum ama kıyafet kask koruma ekipmanı derken bir de ilk motor olduğundan hepsini vermek istemiyorum. Motoru ikinci el alırken servisler expertiz raporu veriyor mu açıkçası ikinci el motor alırken nelere dikkat etmem lazım bilmiyorum bu konuda yazılar ve videolar var ama yine de bilen bir ustayla ya da deneyimli kullanıcı ile gitmekte fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Laurin Klement L kullanıcısına yanıt
    Bu arada nerede yaşıyorsunuz hocam bayilerde genelde 2. El sıfıra yakın araçlar çok oluyor oralardan güvenle alabilirsiniz ya da hiç düşünmeyin bütçenizi ayırmışsınız şubat fiyatları gelmeden direk sıfır da alınabilir
    Goldwing bir efsane ama kullanımının kısıtlı olduğunu düşünüyorum maxiscoterler ile şehiriçinde park sorunu trafik sorunu yaşamadan kolayca gezinebiliyorsunuz
    Bagaj çok kullanışlı oluyor şehir dışına kaçamak yapmak da hiç sorun değil
    Aslında yamaha tricity 300 modelini getiriyor fiyatını çok merak ediyorum 40bin lirayı pek geçmese benim radarıma giriyor önde 2 teker ile çok daha güvenli bir motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    125 cc ama 160 - 170 cc ye yakın hissiyatı var. En güzeli de 4 sübaba geçince gelen tık sesi ve akabinde egzos sesi ve gaz tepkilerindeki artış

    Alıntıları Göster
    mini vtec
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Ankaradayım bayinin birinde NC750 s modeli vardı müşteri bırakmış satılması için ama hacim büyük sanırım fiyatını sormadım bende. Dediğiniz motoru merak ettim bir araştırayım. Bir açıdan da motoru sıfır alınca devirirsem kaza yaparsam çok masraf çıkar yazık olur diyorum tam karar veremedim bir yandan da 50 cc kuba dragon veya rx9 alıyım çok para vermeden bir sene kadar kullanıyım sonra 250 cc alayım diyorum. Bayide birisi goldwing almıştı bayi dışarda bir yerde arkayı üç tekere çevirteceğiz ama süspansiyon orjinali gibi olmayacak iyi bir yerde yaptıralım dedi müşterinin motorunu İstanbul’a gönderdiler keşke fabrika çıkışı üç teker motorlarda fazlalaşsa acemiler ya da yaşlılar için kullanımı kolay olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.