Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (207. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.823
Cevap
176
Favori
934.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 205206207208209
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kızımın üniversite sınavında beklerken şu kapı kilitleme işini tekrar irdeledim.
    - araca girdiniz, hiç bir şey yapmadan oturdunuz, veya araçtan çıktınız beklediniz, kapılar açık ve alarm çalışmaz halde oluyor
    - aracı içerde veya dışarda dururken kilidini uk ile açtınız, hiçbir şey yapmadınız, 20sn sonra kapılar kilitleniyor, alarm devreye giriyor.

    işte video




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 12 Mart 2017; 12:11:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinguven

    Selamlar,

    Bugün yeni vitara ile Ankara'da başka bir bayide tekrar test sürüşü yaptım. Test aracı 4x2 GL+ idi.

    Önceki test sürüşünde aracın kabin sesi ve süspansiyon sistemini tam olarak değerlendirememiştim. Bu sürüşte daha dikkat ederek tespit ettiğim hususlar:

    1- Aracın motor sesi yaklaşık 3000 d/d'ya kadar kabin içine yansımıyor. Bundan sonra tatlı bir motor sesi yansıyor.
    2- 110 km/h hızda araç rüzgar ve yol sesini kabin içine yansıtmıyor.
    3- Araç 110 km/h hızdan sonra hızlanmaya nazlanıyor.
    4- Şanzıman kararlı ve geçiş hızı tatminkar.
    5- Süspansiyon sisteminin darbe emişi başarılı ve sessiz çalışıyor.
    6- Frenler gayet güçlü. Panik frende araç izinden sapmıyor.
    7- Direksiyon ne çok yumuşak ne sert. Park manevralarında yeterli sayılır.
    8- Sürüş konumu ayarlaması kolay. Çevre görüşleri rahat.
    9- Kornanın sesi çok ince de değil çok kalın da. Orta frekanslı kibar bir sesi var.
    10-Müzik sisteminin radyo çekişi güzel.

    Şimdilik benden bu kadar. Takibe devam...





    Bugün yeni vitara ile Ankara'da bir bayide tekrar test sürüşü yaptım. Bu sefer ki test aracı 4x4 GLX idi. Yanımda bir arkadaşım da vardı.

    Bu sürüşte daha da dikkat ederek tespit ettiğim hususlar:

    1- Motor sesi 4x2’den biraz daha fazla gibi geldi. Arkadaş da astra K’dan daha fazla motor sesi aldığını söyledi.
    2- 110 km/h hızda araç rüzgar ve yol sesini kabin içine yansıtmıyor.
    3- Araç 110 km/h hızdan sonra hızlanmaya nazlanıyor. Sport mod ile auto mod aracında bariz performans farkı göremedim. Tek fark, daha yüksek devirde vites arttırması idi.
    4- Şanzıman 4x2’ye göre biraz daha kararsız gibi geldi. Dip gazda 6500 d/d ‘da kısa bir bekleme yaparak vites artıyor. Düşük hızla giderken 1.500 d/d civarında vites düşürmekte sanki kararsızlık yaşıyor. Bu durum belki parçaların alışma sürecinde olmasındandır. Araç testi tamamladığımda henüz 100 km olmuştu.
    5- Süspansiyon sisteminin darbe emişi başarılı ve sessiz çalışıyor. Kasislerde neredeyse hissettirmiyor. Arkadaş da aynı fikirde olduğunu söyledi.
    6- Frenler gayet güçlü. Panik frende araç izinden sapmıyor.
    7- Direksiyon ne çok yumuşak ne sert. Park manevralarında yeterli sayılır.
    8- Sürüş konumu ayarlaması kolay. Çevre görüşleri rahat. Tepe görüntüsü mehtaplı gecelerde daha güzel olur.
    9- Kornanın sesi çok ince de değil çok kalın da. Orta frekanslı kibar bir sesi var.
    10- Koltuk ısıtması müthiş. Dış hava sıcaklığı 5 derece civarında idi. Araç sabahtan beri kullanılmamış. Öğleden sonra ilk kullanan benmişim. Araca biner binmez koltuk ısıtmayı açtım. HI kademesinde 5 dakika içinde gayet iyi ısıttı. Havalandırmadan da 10 dakika içinde de sıcak hava üflemeye başladı. Arka koltuklara da serviste 1.750 – 2.000 TL gibi bir fiyata ısıtma özelliği yapılabileceğini öğrendim.

    İlave olarak teste başlarken ortalama tüketim 9,5 lt/100 km idi. Yaklaşık 5 km’lik seri kullanımlı test sonunda 10,0 lt/100 km oldu.

    Şimdilik benden bu kadar. Takibe devam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 14 Mart 2017; 15:21:16 >




  • 4x4 te sport modun farkini anlamadıysanız bosuna test surusu yaptım diye yazmayın.

    Ayriyeten aracın 110 km hızdan sonra nazlandığını da yeni duyuyorum.
  • Buradaki kritik nokta, "Araç testi tamamladığımda henüz 100 km olmuştu."
    Dolayısıyla, araç daha yeni olduğu için, tam olarak istenileni verememiş olabilir.
  • adapazari A kullanıcısına yanıt
    Ben sürüşte yaşadığım deneyimi aktarmaya çalıştım. Sport modda aracın çok daha atik olduğunu yazsaydım daha mı hoşa giderdi acaba.

    Ayrıca her iki modda da dip gaz yaparak kullandım. Sport mod birçok araçta gaz pedalına az basarsanız elektronik sistem vasıtası ile daha çok basmış gibi tepki vermesini sağlıyor. Vitesi daha üst devirde yükseltiyor. Aracın motor gücünde herhangi bir değişiklik olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 15 Mart 2017; 9:30:25 >
  • hocam, biz vitarayı sevdik diye, vitara dünyanın en güzel arabası olacak değil. vitara kusursuz da değil. vitaradan güzel arabalar da var, kötü arabalar da... bu forumda amaç, mümkün mertebe bilgi paylaşımı, almaya düşünen insanlara bir kaynak...



    sport mod, arabayı 4 çekere alan bir sistem. böyle bir durumda, nasıl olur da bir fark göremedim dersiniz? Nasıl olur da önden çekişli bir araba, bir anda 4 çekere geçer, esp tepkisi azalır, gaz tepkisi yükselir de "bir fark" olmaz? bu bir yanlış bilgilendirme. sport moda geçen vitara, kontrolden çıkmış at gibidir.
  • Ali Bey Merhaba,

    4 çekere alma konusunda haklı olabilirsiniz. Ancak tecrübeme göre beygirlere kırbaç vurmadı sport modu :)

    Aracı karlı bir yolda test etmek isterdim mümkün olsaydı. Asıl 4 çekerin marifeti o zaman ortaya çıkardı.

    Forumdan takip ettiğim kadarı ile Suzuki birçok ilde bayisi olmayan bir marka. Bu aracı almayı düşünüpte kullanma imkanı olmayan yada farklı kullanıcı yorumlarını bekleyenler için test tecrübemi yazdım.

    Dün gittiğim bayide, test sırasını beklerken iki kişi geldi. Araçlara bakarlarken vitara ile ilgili ben de kendilerine birkaç bilgi verdim. Sorular artmaya başlayınca beni satış temsilcisi sandınız galiba dedim. Beyefendinin biri "evet öyle sandık, kusura bakmayın" dedi.

    Emin olun 2002 yılında kısa bir süre kullandığım 0 km otomatik vites 2700 cc benzinli grand vitaranın 1400 cc fiat uno'ya yakın yakıt tüketimini gördükten sonra, kimse benden bu aracı kötülememi beklemez zannedersem.

    Herkese kazasız huzurlu günler dilerim.




  • (4x4) Vitara öyle birşey ki kullandıkça yeni ve güzel şeyler kesfediyorsunuz.

    Keşfettikten sonra da bir araçtan daha ne bekleyebilirim ki diye düşünmeye başlıyorsunuz.

    10inch tablet ve multimedya sistemi

    Arazi kullanımı için bir çok seçenek

    Yokuş iniş desteği

    Bayirlarda sport mod ile dizel araç performansı

    Adaptif hiz kontrolü ile otobanda pedala dokunmadan yüzlerce km yol gitme olanağı

    Radar fren sistemi ile önünüze aniden birşey çıkınca otomatik olarak durması

    Ve daha neler neler...

    Yani sizin test edip yazdiklarinizdan çok daha fazlasini bizler keyif alarak yaşıyoruz.

    Tabi bu da benim düşüncelerim.
  • Merhaba Üstadım,

    Ben sizin yazdıklarınızı keyifle okuyorum. Hatta çok uzun bir zaman sonra belki ölmüş bir başlığa renk katıyor yazdıklarınız. Şahsen teşekkür ederim. Ama dediğiniz gibi, bu başlık test sürüşü yapamayanlara bir klavuz niteliğinde... O yüzden ısrarla sport modu savunuyoruz ki, insanları yanlış yönlendirmeyelim. Biz neredeyse 8-10 aydır bu arabayı kullanıyoruz. Artık iyi kötü biraz tecrübe sahibi olduk. Biz ısrarla sport mod arabayı şahlandırır derken, sizin ben öyle bir şey fark etmiyorum demenizi nasıl kabul edelim? Tamam isterseniz siz haklısınız, sport mod yalan, yok öyle bir şey diyelim. Daha mı iyi olacak?



    Ve şimdi bir konu daha çıktı. Hocam siz 2002 vitaranın, özellikle de 2.7 motor vitaranın, 1.4 fiat puntoya yakın yaktığını söylüyorsunuz? Ama bu nasıl olur üstat?

    Tamam haklısınız, doğru söylüyorsunuz demek isterim, ama mantık almıyor yani? Kusura bakmayın... Ben bu güne kadar LPG'siz vitara görmedim. Vitaralar benzini su gibi içen arabalardır. Vitaranın tarihinde, en az yakan vitara, bizlerdeki yeni vitaradır.




  • adapazari A kullanıcısına yanıt
    Geçenlerde bir akrabam benimle tartıştı... Bu hız sabitleyici meselesinde...

    Aynı sizin gibi dedim, "abi alıyorsun hız sabitleyiciye, unutuyorsun gazı freni" dedim.

    Yok olmaz öyle şey, yokuşlarda frene basmıyor musun dedi?

    Hayır o kendi kendine fren yapıyor dedim.

    Yok olmaz öyle şey, öyle şey nasıl olur, benim passatım vardı onda bile yoktu dedi (passat olunca her şey kusursuz oluyor ya hani).

    İşte benim kızdığım nokta bu... Ben gerizekalı mıyım? Kendi arabamın yokuşta inerken fren yaptığını söylüyorum, yokuş dediğim de otoban yani, torosları aşıyoruz...

    Yok öyle bir şey olamaz diyor. Var işte...



    Hız sabitleyici yokuş aşağı inerken fren yapmaz. Bunu yapan limiter özelliğidir. Ancak bizde limiter frenleme yapmıyor. Yokuş aşağı giderken limiter açık ise, eski casio saatler gibi bip bip uyarı veriyor ama asla yavaşlamıyor. Hız sabitleyiciyi açtığımda ise, yokuş aşağı fren yapıyor. Kilit modu ile aktifleşen yokuş iniş destek sistemi ise apayrı bir mesele, onun karda faydası çok...



    Radar fren muhteşem... Akşamları eve yaklaştığımda evi arıyorum, ben yaklaştım var mı bir isteğiniz marketten diye... O esnada yoğun trafik, öndeki fren yapınca bizim araba bip bip ötüyor, telefondakiler diyor ki bir isteğimiz yok, sen önüne bak... :) Yani o sistemin verdiği ani tepkileri, ben şahsen veremiyorum. Çok güvenli...



    Vitaramın tek nefret ettiğim yönü, ben GL+ kullanıyorum, anahtarsız çalıştırma olmaması... Ve anahtarının da tornavida gibi olması. Yahu sustalı anahtar yapsaydınız, ne olurdu?




  • Ali kardeşim, sustalı anahtar yapsalar ne olurdu biliyormusun?
    100₺ (25$) maletseler, 100.000 araçta 10 milyon lira, 2.5 milyon dolar yapardı.

    Ben Suzuki Ceo su olsam, ben de düz anahtar kararı verirdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 16 Mart 2017; 10:48:23 >
  • mimleon kullanıcısına yanıt
  • Koşuyolunda bulunan yetkili servise giden oldu mu hiç?
    Memnun musunuz?
  • aliyuksel06 kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Benim izlenimlerim kısa süreli tecrübeler. Uzun süre kullananlar tabi ki daha iyi değerlendirecektir. Yakıt tüketimi meselesi de kısa süreli kullanıma dayalı bir tecrübe.

    Kullanım kılavuzundan "sport mod" ile ilgili sayfaya ekliyorum. Yorumdan çok teknik bilgi, kullanma fırsatı olmayanlar için daha açıklayıcı olur sanırım.

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)




  • Yeni vitarayı inceleyenler kağıt üzerindeki özelliklerden bile fiyat / performans aracı olduğunu rahatça görebilirler. (Fiyatlar bu düzeyde kaldığı sürece)

    Ama bizim insanımızda bir sert plastik takıntısı var ki, bana göre akıllara zarar. Sanki plastik malzemeler aracı götürüyor. Benim bir arkadaşım sırf tek yönlü klima var diye araçtan soğumuş. Bu kadar teknolojik donanım ve sorunsuz bir araç varken insanlar basit şeylerden araç eleyebiliyor.

    Tucson konusunda kadjar daha sağlamdır tezi ortaya atılmış. Ben de cevap olarak Renault markasının "Amerika IIHS" katılımı var mı önce ona bakınız dedim.

    Zevkler ve renkler tartışılmaz. Bize de yaptığı seçimlerden dolayı herkese mutlu günler dilemek düşer.
  • Internette biraz araştırma yaptım. Ancak aradığımı bulamadım. Bulduğum aşağıdaki video ise bana çok anlamlı gelmedi.
    Bu videoya göre elinde kronometre olmayan birisi, atmosferik ve turbo araçların hızlanmasını 5 duyusu ile anlayamaz.

    https://www.youtube.com/watch?v=EqJWogKtWB0

    Rica etsem 1600 cc 4x4 kullananlardan biri "Auto" ve "Sport" modda ayrı ayrı

    - 0-100 km/h
    - 60-100 km/h
    - 80-120 km/h

    hızlanma testi yapıp paylaşabilir mi.

    Böylece 4x2 ile 4x4 (Auto/Sport) farkını daha iyi anlayabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinguven

    Yeni vitarayı inceleyenler kağıt üzerindeki özelliklerden bile fiyat / performans aracı olduğunu rahatça görebilirler. (Fiyatlar bu düzeyde kaldığı sürece)

    Ama bizim insanımızda bir sert plastik takıntısı var ki, bana göre akıllara zarar. Sanki plastik malzemeler aracı götürüyor. Benim bir arkadaşım sırf tek yönlü klima var diye araçtan soğumuş. Bu kadar teknolojik donanım ve sorunsuz bir araç varken insanlar basit şeylerden araç eleyebiliyor.

    Tucson konusunda kadjar daha sağlamdır tezi ortaya atılmış. Ben de cevap olarak Renault markasının "Amerika IIHS" katılımı var mı önce ona bakınız dedim.

    Zevkler ve renkler tartışılmaz. Bize de yaptığı seçimlerden dolayı herkese mutlu günler dilemek düşer.

    Görüşlerinize katılıyorum. Ekim 2016 GL + 4*2 'yi 71.500 aldım. Ekim ayında almama rağmen şu an 1.600 Km de. Genelde hafta sonları araç kullandığım için yılda en fazla 5.000 km yapabileceğimi tahmin ediyorum. Bu Fiyat ve performansa göre beklentilerimi karşılaması , bütçeme en uygun olması gibi nedenlerden dolayı tercih ettim. Bu aracı aldığım için memnunum ve mutluyum.




  • videolarda saniyeler var ya,
    oradan çok rahat hızlanmalar görülüyor.

    Ayrıca,
    geçmiş sayfalarda onlarca gerçek hızlanma testleri ve videoları verildi.
    bir araştırmanda fayda.
  • Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Valla ben çinden 5 dolara sustalı anahtarı aldım 5 lirada anahtarcıya verdim orjinal anahtara göre diş açtırmak için kendim de elektonikten anlıyorum mis hibi yaptım aracım GL+ 4x2 2016 nisan ayında almıştım anahtarı mayıs ayında yaptım hala kullanıyorum hiç bir sıkıntısı yok.
    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)




  • 
Sayfa: önceki 205206207208209
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.