7 ileri DSG faciasından sonra ıslak kavramalı tipe dönüş şarttı. Zaten birçok kişi için DSG denilen şanzıman aslen 6 ileri ıslak tip olandı. Şimdi onu geliştiriyorlar çok da iyi yapıyorlar.
Ancak böyle devam ederse özellikle sakin kullanımlarda araçlar vites değiştirmekten ileri gidemeyecek... Ayrıca hem tork konvertörlü hem de 10 dişlisi olduğundan bu şanzımanın ağırlığını düşünemiyorum. Golf GTI'a falan isteseler de koyamazlar gibime geliyor.
Haber Şöyle: Vienna Motor Sempozyumu otomobil üreticilerinin ve dağıtıcılarının; motorların, güç kaynaklarının, yakıtların, emisyonların vs. üzerine tartıştıkları büyük bir toplantı olarak görülebilir.
Geçen yıl Volkswagen Grup CEO’su Martin Winterkorn, mühendislerinin 10 ileri DSG şanzıman üzerinde çalıştıklarını söylemişti. Aynı konu bu sene markanın geliştirme müdürü Hans-Jakob Neusser tarafından tekrar gündeme getirildi. Neusser yeni şanzımanla ilgili birkaç detay fısıldasa da ne zaman üretimde görebileceğimizle ilgili bir bilgi vermedi.
Automotive News, geçen yıl Winterkorn’un açıklamasında yeni şanzımanın Touareg, Audi A8 gibi motoru boyuna (longitudinally) konumlandırılmış araçlarda kullanılacağını yazmıştı. Bu yıl ise Autocar’ın hazırladığı rapora göre Neusser konuşmasında 10 ileri yeni çift kavramalı şanzımanın hem enine (transverse) hem boyuna (longitudinally) motorlarda kullanılacağını ve 500 Nm torka dayanabileceğini söyledi.
Yeni şanzımanın şu an piyasada olan 6 ileri DSG üniteler ile yer değiştirerek yüksek torklu ve güçlü motorlarda kullanılması ve böylelikle yakıt tüketiminin azaltılması hedefleniyor.
F1 aracında yok bu kadar vites ne işe yaracak ki? Nasıl bir tork eğrisi olacak o motorda ki bu şanzımandan verim alsın, muhakkak bir bildikleri vardır diycemde, binek araçlarda çok mantıklı gelmiyor, şov kokuyor biraz .
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme