Şimdi Ara

Yazılım dilinde-programlamada ilerleyememe-yazamamak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, C# .NET ve Unity üzerinde 2 aydır biraz biraz çalışıyorum. Fakat kendim hiç bir şey yazamıyorum. Yazılmış olanları anlıyorum fakat o kod basit olsa dahi yazamıyorum hep hatalarla karşılaşıyorum. Ve o temel hataları aramaktan devam edemiyorum. Ancak bir yerlerden kopya çekerek kodu modifiye ederek basit şeyler yapabiliyorum.

    Kodu modifiye etmek dışında kendim yazmak istiyorum ama projeyi açıp ekrana boş boş bakıyorum. Nereden başlayıp ne yapacağımı tam olarak bilmiyorum. Ya da diyelim Unity üzerindeyim player kontroller yapıcam bazen yapamıyorum. Oysa çok basit bir şey ama bana ekran sırasında kal geliyor anlamıyorum yapamıyorum.
    Bu konuda ne yapabilirim?
    Son günlerde algoritma analizi videoları izlemeye başladım. Basit sıralamaları anlıyorum fakat algoritmayı yazamıyorum. Ne yapabilirim?



  • Sen farkında değilsin ama yazıyorsun. Kopyalayıp modifiye etmek bu işin başlangıcıdır. Zaten yapacagın şey aslında bu. Bir projen var diyelim, birçok fonksiyonu var bu projenin, sen her fonksiyonu için çözüm üretirken farklı farklı kaynaklardan kopya alabilir kendine göre modifiye edebilirsin. Böyle böyle öğreneceksin. Doğru yoldasın devam et. O kopyaları sık sık kullandıkça bir daha tekrar açıp bakmayacak ve kendin yazabilieceksin. Profesyonel birisi olsan bile mutlaka bakacağın bir yer olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi javacıı -- 20 Eylül 2018; 13:34:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • javacıı kullanıcısına yanıt
    Hocam ama kendi başıma basit bir şeyi bile yazamıyorum yani biri yazınca haa aynen böyle diyorum ama basit bi scripti yazamıyorum kopyalıyorum başka yerden. Gerçekten normal mi bu durum?
  • pekbiumursanmaz kullanıcısına yanıt
    Hiçbirşey yazamıyorsan normal değil tabikide ama yinede çok takma zamanla alışırsın. Direk copy paste yapma ekranı ikiye böl. Kopyalıcan şeye baka baka yaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çok acele etmişsin.Önce C#'a iyice hakim ol(temel düzeyde) sonra unity'ye başla.Böyle yapmassan kafan karışır en basitinden nerde hata yaptığını bulamassın "ben bu hatayı unity'denmi alıyorum C#'tanmı?" diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koccan9 -- 21 Eylül 2018; 18:1:36 >
  • Malesef Unity`de aynı problemleri ben de yaşadım. Bu durumdan bi hayli de rahatsız oldum. Ama inatla üzerine gittim. Kendi kodumu yazıcam dedim. Mesela adam envanter oluşturmak için tutorial koymuş youtube`a. 40 ders, kimisi 1.5 saat, kimisi yarım saat. Neredeyse bitiriyorum ki yaptığım işin kopyacılık olmasından rahatsız oldum.



    Aylarca uğramıştım ama bana ait olmayan kod beni rahatsız etti. Kendi envanter sistemimi yapmaya karar verdim. Bu sistemi yaparken bana gerekli olacak işlemleri ayrı projeler içerisinde yapmaya karar verdim. Mesela bir sandığa yaklaşıp içerisine item bırakmak için ontriggerEnter event'ini kullanmam gerektiğini biliyorum. Bunun için yeni bir sahne oluşturup player isimli bir küple sandık isimli küp oluşturarak projeyi kaydettim ve triggerEnter olayını gerçekleştirdim.



    Sonra mesela bir UI nesnesine tıklandığında yapılacak işlemi anlamak için IpointerClickHandler event'ini anlamak için basit bir UI nesnesi oluşturup işlem yaptım. Yani anlıyacağın oyun yapmak için gerekli tüm işlemleri ayrı projeler halinde oluşturup dersler isimli klasörüme attım. Bir bütün halinde oyun yapımını anlamak ve kodların birbirine girdiği bir ortamda oyun yapmak yerine, ihtiyacım olduğu noktada, kendime oluşturduğum gerekli ders projesine girip eklemeler yapıyorum.



    Hepsini bir projede peş peşe tutorialllerden takip edince çok büyük kafa karışıklığı oluyor. Neyi nerde yapmıştım, kafa kaldırmıyor. Parçalara bölmek bana çok büyük yarar sağladı. Bir tutorial üzerinden oyun yapmaya çalışmanın kimseye faydası olacağını sanmıyorum. Adam baştan sona bir fps oyun yapıyor ve anlatıyor. Biz de adam ne yazarsa yazıp oyunun aynısını yapıyoruz.



    Bu şekilde oyun yapmak olmaz. Kopya oyun olur. Kendinden bişey katmak çok zor olur. O yüzden her olay için ayrı proje yapmak lazım. Mesela survival oyun yapmak için ağaç kesmek nasıl olur. Bunu ayrı bir projede yapıp kaydetmek lazım. Bir düşman ya da hayvan seni gördüğünde takip etmesi için nasıl bir kodlama yapmak lazım, veya hasar alma sistemi nasıl olur. İşte ben bütün bunların derslerini izleyip, ayrı projeler içerisinde saklanması gerektiğini düşünüyorum. Yoksa tüm bu olayları içerisinde barındıran bir fps oyununu tutorial'lerden bakarak yazarak, tek bir proje içinde saklayıp, sonra sana lazım olan kodları içerisinden bulmak imkansız hale geliyor.



    Yapboz'un parçalarını oluşturup, kendin bir araya getirmelisin. Yoksa 1.000 parçadan oluşan bitmiş bir yapbozun içinden kendine lazım olanı arayıp bulmakla bu iş olmaz. Önce C#`ı iyice öğrenmeli, sonra oyun yapmak için gerekli işlemleri minimum şekilde, birleştirmeden, ayrı projeler içinde saklamalı ve sonra oyunu bina etmeye başlamalısın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Iqtam -- 22 Eylül 2018; 2:32:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu iş böyle.Bak microsoft certificated professional developer ve bunun gibi 2 ünvana daha 2009 dan beri sahibim. Haftasonu .net core + posgres ile bir deneme yapayım dedim. Tecrübem olmadığı için. tüm gün bir hata ile uğraştım ilerleyemedim. kısaca bu işin doğasında var. Öğrenirken oluyor.

    CodeWars.com da biraz kod yazarak pratik kazanabilirsin. Sabır. Bu bir zanaat. Öyle laps diye olmaz. işin doğasında var bu cile
  • Iki boyutlu matrix icin for dongusu yazabiliyor musun? Yazamiyorsan birak hic ugrasma. Matematik mantigi olmayan adam yapamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedevil866

    Iki boyutlu matrix icin for dongusu yazabiliyor musun? Yazamiyorsan birak hic ugrasma. Matematik mantigi olmayan adam yapamaz.
    Neden bir şeyi yapamadı diye bırakmalı ki mantığı ne? Ağırlıklı matris işlemleri yapacaksan c# dan daha uygun dil ve araçlar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahoni_38

    Neden bir şeyi yapamadı diye bırakmalı ki mantığı ne? Ağırlıklı matris işlemleri yapacaksan c# dan daha uygun dil ve araçlar var

    Alıntıları Göster
    sorun sadece matrix degil.

    sorun matematiksel donguleri , formulleri anlayip formuluze edebilmek yazilim tarafinda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedevil866

    sorun sadece matrix degil.

    sorun matematiksel donguleri , formulleri anlayip formuluze edebilmek yazilim tarafinda.

    Alıntıları Göster
    Matematik ile yazılımın alakası yok. Var yanılgısına düşülüyor lakin ağırlılı Data odaklı uygulamalarla para kazanılıyor. Select * from tablo demek için matris çarpımını kafadan yapmayı bilmek gerekmiyor veya bir frontend developer için trigonomotri bilgisi gerekmiyor. Olursa güzel ancak olmaması programcı olamayacağın anlamına gelmiyor. Kademeli düşünmeyi öğrenmek ve sabırlı olmak yeterli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedevil866

    Iki boyutlu matrix icin for dongusu yazabiliyor musun? Yazamiyorsan birak hic ugrasma. Matematik mantigi olmayan adam yapamaz.
    3 ay oncenin konusunu hortlatip boyle bir sey yazmanin amaci ne?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Probit analizi ile logit analizi arasindaki farki implemente edemeyecekseniz hic ugrasmayin kodlamayla falan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • matematik mantık konularında iyiysen bu yapamıyorum dediklerin aklına yapacağın sırada geliyor.

    yardımcı olmak için unity e başlamadan önce C#a hakim olmak için 1 kitap bitirmelisin bence. kitaptaki örnekleri yap, üzerinde değişiklikler yap, değiştir vs. zamanla öğreniyorsun. 3 ay gibi bir sürede bunu yapabilirsin ingilizcen varsa. az çok programlamlama mantığı otursun önce.

    sonra unity e geçersin. unity zaten bir çeşit kütüphane gibi birşey.

    yazılım dünyasında önemli olan yapacağın işi yine yazılımını yapabileceğin daha küçük parçalara bölmek. yani önce bir rota/plan belirlemen gerekiyor.

    en son aşamada yapacağın şey kopyala yapıştır değiştir gibi bir işlem olacak. oradaki değiştir kısmından sonra sana ait orjinal kodu elde edeceksin. uzun yıllar çalışan yazılımcıların çoğu da böyle yapıyor emin olabilirsin. yani bilmediğimiz bir şeyin kodunu başka yerde buluyoruz, sonra kendi projemize yapıştırırken bakıyoruz satır satır, aklımıza yatan değişiklikleri yapıyoruz, gereksiz yerleri siliyoruz, sadeleştiriyoruz, törpülüyoruz, düzenliyoruz. en son olan kod da kendi kodumuz oluyor işte öyle düşün
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.