Şimdi Ara

Yazı dizisi: 'Bütün 65nm ve 55nm nVidia chipleri kusurlu'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
4.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 12 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 57
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 23
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 saat 12 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • saidakkas (23 mesaj) Şahi_13 (8 mesaj) AndryTR (4 mesaj) Rusty (2 mesaj) 09nanometer (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ekran kartı >> Yazı dizisi: 'Bütün 65nm ve 55nm nVidia chipleri kusurlu'
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3672 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Evet arkadaşlar, efsanevi, dev yazı dizisinin ilk bölümü, tabi kalan kısmını da yetiştirmeye vakit ve takat yetiştirmek nasip olursa. Chip üretimiyle ilgili başka yerde okuyamayacağınız teknik bilgilere hasretseniz, sizi okumaya davet ediyorum.

    Güncelleme:

    Bölüm 2 eklendi.

    Bölüm 3 (sonuncu bölüm) eklendi.




    Neden nVidia’nın chipleri kusurlu?


    Bölüm 1 – Uzun ve karışık bir hikaye

    Charlie Demerjian, 1 Eylül 2008


    nVidia yakın zamanda chiplerinin kötü olmadığını anlatıp durdu ve insanlara problemin neden kaynaklandığını anlatan sebepler söyledi. Malesef, bu samimiyetsiz yarı-gerçekler neden bu problemin olduğuna dair açıklamaya dayanak olamıyor.

    Sorun son derece karışık ve basit bir açıklama ile ifade edilemez. Birtakım kötü seçimlerden, birtakım mühendislik hatalarından, ve muhtemelen birkaç kötü hesaplama seçiminden ileri geliyor. Bu kısım şöyle isimlendirilebilirdi: “Chip nasıl bağlanır, bilmek isteyeceğinizden daha fazlası ve ardından biraz: Bir iş nasıl yapılmaz?” Fakat işin bilim ve teknik kısmını, anlaşılabilirliğini arttırmak için olabildiğince basitleştireceğiz, bu yüzden bazı şeyler aşırı basitleştirilmiş olabilir.

    Kusurlu parçalar, istisnası olmaksızın, nVidia’nin bütün 65nm ve 55nm işlem sürecinden geçen chiplerini etkilemişe benziyor. Soru bu parçaların kusurlu olup olmadığı değil, basitçe her ürün çizgisindeki arıza yapma oranları, alan raporlarıyla anlaşılıyor ki bazı parçaların %40 lara varan beklenen ömründen erken arıza yüzdesi var. Bu kesinlikle kabul edilebilir değil.

    Arızaların en son sonucu ise, gövde ile bağlantısı arasında kırılma, (bağlantı ile zar arasında değil) . Bu sinyal iletim noktasının başına geldiği zaman, GPU ya da MCP ölüyor. Birleşme noktası nedir, zar nedir, gövde nedir? Bu neden oluyor? Bu uzun ve teknik bir hikaye.



    Bir Via CN chipi, ortasındaki zara dikkat edin


    İlk önce, biraz terminoloji ile başlayalım, burada sevimli ve yetenekli Via CN/Nano chipi ile görselleştirildi. Gördüğünüz gibi, çipin tüm paketi, neredeyse çeyrek dolar kadar yer tutuyor. En önemli kısım ise merkezdeki siyah kare, zar, ya da silicon chipin ta kendisi. Etrafındaki yeşil fiberglass gibi kısım ise gövde, karmaşık çoklu katman organik materyalden oluşur ve tepedeki yataktan alttaki pinlere doğru sinyalleri yönlendirir ve zar için bir tutunma noktası olarak iş görür ve bazı pasif devre elemanları için. Onlar kenarlarında gördüğünüz küçük gümüşümsü şeyler.

    Zarın kendisinin kenarları kaba görünüyor, ama aslında köşelidir. 90 derecelik dört köşesi vardır, neredeyse karedir. Bazıları, mesela Intel Atom gibi, daha çok dikdörtgendir. Kenarlardaki bulanık maddeye ise dolgu denir, kenarlardan sızan tutkal gibi görünür, zarın gövde bağlantılarına tutunmasına mekanik destek olur ve bağlantı noktalarını nemden koruyucu bariyerdir.



    Via CN yaklaşık olarak bir çeyreklik kalınlığında


    Göremediğiniz kısımlar bağlantı noktalarıdır, en önemli kısımdır. Bu tip üretim/paketleme flip-chip olarak anılır çünkü zar ve gövde arasındaki konnektörler zarın altına koyulmuştur, ve gövde üzerine ters kapatılarak tutturulur. Konnektörler, bağlantı noktası olarak anılır, aslında küçük lehim toplarıdır. Bir santimetreden uzun yana sahip sıradan bir chip, 1000’den fazla bağlantı noktasına sahip olabilir, bu yüzden aralıklandırma son derece küçüktür ve tolerans şaşırtıcı derecede azdır.

    Gördüğünüz gibi, paket çeyreklik ile aynı yükseklikte neredeyse, bu yüzden dikey toleranslar da oldukça incedir. Bağlantı noktaları normal bir chipte pinler gibi görev alır, sinyalleri, besleme ve şaseyi zardan alır verirler. Ayrıca zarın gövdeye tutturulmasında birincil mekanizmadır. Bu şeyleri biraraya getirirken gereken isabet küçümsenmemeli.

    Onlar küçük oyunumuzdaki en büyük oyuncular, şimdi bazı basit fizik kurallarına ve ilgili bilime geçelim. Chipler güç tüketir, dönüş olarak size ısı ve doğru yerlere giden birkaç elektron verirler, arasıra size ani bir ışıma ve duman da verirler, ama birkaç chip bunu iki kere yapabilir. Sıcaklık istenen bir ürün değildir, sonuçtur, uzaklaştırılması gerekir yoksa kötü şeyler olur.

    Modern chipler, chipin farklı kısımları farklı oranlarda güç kullandığından, düzenli olmayan şekilde elektrik tüketirler. Bazen chipin kısımları işyükü verilmezse hiç kullanılmaz. Modern bir GPU’nuz varsa ve oyun oynamıyorsanız veya Vista kullanmayacak kadar akıllıysanız, 3D işlemlerini yapan transistörlerine muhtemelen hiç dokunmazsınız. Şu şekilde düşünün, chip üzerinde soğuk alanlar olduğu gibi sıcak alanlar da vardır, düzensizdir ve sürekli değişir.



    Çok çekirdekli bir işlemcinin sıradan bir kızılötesi fotoğrafı



    Bu gerçeğe bağlı olarak, chip elektriği belli bir biçimi olmadan kullanır. Ağır yük altında çalışan kısımlar, çalışmayan kısımlardan çok daha fazla akım çeker ve bir kere daha, bu parçalar zamanla değişir. Bazı bağlantı noktaları çok amper çeker, bazıları birkaç, ve yeniden bu zamanla ve kullanımla değişir. Ayrıca bağlantı noktalarının da her birinin sınırlı bir akım çekme kapsitesi vardır, çok çekilirse erirler veya yanarlar, bu yüzden chipe güç sağlarken titiz davranmak gerekir.

    Anafikir, hiçbir bağlantı noktasının üstesinden gelebileceği maksimum akıma asla ulaşmamasından emin olmaktır. Bu da çok güç kullanan noktalarında zara daha fazla güç bağlantı noktası koymakla olur ortalama akım çeken yerlere nazaran. Eğer işler doğru yapılmışsa, hiçbir bağlantı noktası, hiçbir zaman verebileceği maksimum akımı geçemez.

    nVidia’nın kusurlu chiplerinde yüksek kurşunlu tip bağlantı kullanılıyor, ve şu an ötetik denilen tipe geçiyorlar üretimde. Ötetik maddelerin iki özellikleri vardır, düşük bir erime noktaları vardır, ve bütün bileşenler aynı sıcaklıkta kristalize olur. Bu, çalışması daha kolay olduğu anlamına geliyor ki iyi sağlam bir bağlantı oluşturulabilsin. Ötetik bağlantılar içinde kurşun bulundurabilir, bulundurmaya da bilinir, bazıları altın/kalaydır, diğerleri kurşun bazlıdır, istediğiniz karakteristiklere göre değişir, ve ne kadar para ödemek istediğinize göre. Bu bir özelliktir, formül değil.

    Hepsi olmasa da çoğu gövde ötetik yataklar kullanır bağlantıları için de.Eğer ötetik bir yatağı ötetik bir bağlantı ile kullanırsanız, yüksek kurşunlu bağlantı ile ötetik yatak üzerinde elde ettiğinizden çok daha iyi bir bağlantı elde edersiniz. Bu çok daha yüksek üretim verimi, daha düşük montaj maliyetleri ve fiziksel olarak da daha iyi bağlantı olarak yansır. Şu anda, nVidia’nın neden ötetik yatak üzerinde yüksek kurşunlu bağlantı kullanmayı seçtiğine dair iyi bir izahımız yok.

    Yüksek kurşunlu bağlantılar, ötetik bağlantılardan çok daha yüksek akım kapasitesine sahiptir. Güç ötetik bağlantılardan geçtiğinde electromigration (akımın yol açtığı iyonlaşma yüzünden kütlenin zamanla yer değiştirmesi) denilen bir etki olur ve bağlantıda boşluklara sebep olur. Bu boşluklar bağlantının akım taşıma kapasitesini azaltır ve eninde sonunda yanmaya sebebiyet verir.

    Ötetik bağlantıdan ne kadar çok akım geçirirseniz, o kadar hızlı şekilde electromigration etkisi görülür. Eğer akımı makul bir seviyeye çekerseniz, bunun oluşması çok uzun zaman alır ve endişelenmeye değmez. İşte bu yüzden chip üreticileri, voltajı yükseltmenin ürünün ömrünü azaltacağını söyler, gerçekten onların daha çabuk yanmasına sebebiyet verir.

    İyi tarafından bakarsak, ötetik bağlantılar yüksek kurşunludan genel olarak daha esnektir. Bu da onların baskıya biraz daha dayanıklı olduğu anlamına gelir. Yüksek kurşunlu bağlantıyı kıracak bazı zorlamalar, ötetik tarafından sorunsuz bir şekilde emilebilir.

    Bağlantılar, geneline bakıldığında, maliyet, montaj verimi, akım kapasitesi ve diğer şeylerde mekanik esneklik arasında bir değiş-tokuştur. Bunu karmaşık olarak nitelendirmek son derece kibar olur, paketleme mühendisliği korkaklara göre değildir.

    Bağlantı özelliklerinden, materyallerin termal genişlemelerine geçiyoruz, ve bu da bir diğer çözülmesi gereken bilmecedir. Birçok madde ısınınca genişler. Sıkışmış bir civatayı sökmeye çalışan birini gördüyseniz, genelde somunu alev ile ısıtırlar, bu da somunu genişletir ve gevşetir. Aynısı zar ve gövdeye de olur. Söz konusu chip ise, biraz ısınır ve genişler. Genişleme çok değildir ama ölçülebilir. Gövde de ayrıca ısınır ve genişler.

    Sorun şu ki, ilk zar ısınır, ardından ikinci olarak gövdeyi ısıtır. Zardaki silikon ile gövdenin ısıya bağlı genişlemeleri farklı oranlara sahiptir, basitçe farklı oranlarda büyürler. İşleri biraz daha karıştırmak için hatırlatalım, yukarıda geçen düzensiz ve değişken ısınmayı hatırladınız mı? Zarın bir kısmı ısınır ve diğerlerinden farklı olarak genişler. Bu da kullanımda iken çok çabuk değişir.

    Sonuç? Bağlantı çok baskıya maruz kalır ve saniyeden saniyeye değişir. Bu çok isabetli bir şekilde simüle edilebilir, daha düşük termal genişleme olacak şekilde yerleştirirsiniz ve bu sayede daha az baskı oluşur. Burada ve orada bir güç bağlantısını kaybederseniz, chip muhtemelen hayatta kalır, ama sinyal bağlantısını kaybederseniz, oyun biter. İşte bu yüzden bağlantı yerleşimi çok önemlidir.

    Hangi bağlantının nereye gideceğini tasarlamak çok karmaşık bir işlemdir, temel olarak chip çıktığında yapılır, geliştirme sürecinin sonuna yakında. Onları kafanıza göre yapamazsınız, şekli hoşunuza gittiği için güzel desenler yapamazsınız, potansiyel hasarı en aza indirgemek için bilimsel olarak yaparsınız.

    Baskı meselesine geri dönersek, bağlantıda kırığa yol açan budur. Eski, çatalı alıp da ileri geri bükme numarasını düşünün. Birkaç kere bükülür, ardından kırılır. Aynı şey bağlantılara da olur. Isınma baskıya götürür, diğer adıyla eğilmeye, ardından soğur ve eski haline döner. En sonunda bu termal döngü chipleri öldürür.

    Tekrar hatırlatmak gerekirse, eğer mühendisliğinizi doğru yaptıysanız, insanların dert edeceği bir zaman aralığında meydana gelmeyecek, eğer meydana gelmesi için on yıl aç kapa anahtarlaması gerekiyorsa, bir günlük döngü hayatımızda sorun teşkil etmeyecek. Chip üreticileri on yıllık çizgisinde tasarlamaya eğilimliler, ve normal kullanımda beş yıl bozulmayacağını kabul etmek çok güvenlidir.

    Eğer hatırlarsanız, yüksek kurşunlu bağlantılar ötetikten daha az esnek ve baskı sebepli kırılmalara daha eğilimlidir. Yüksek kurşundan ötetik gövdeye bağlantı da ayrıca ötetikten ötetiğe bağlantıdan daha zayıftır. Şu an nVidia’nın ceremesini çektiği şey ise gövdeden bağlantıya olan kısımda kırılma ve chiplerin ölmesi. Yüksek kurşunlu bağlantılar bu uygulamada kötü bir seçim.

    Bu karmaşlıklığın içine getireceğimiz bir diğer şey de dolgu. Eğer işler ısınmanın kurşunu kırması kadar basit olsaydı, hiçbir chip herhangi bir zaman uzunluğunda çalışmazdı. Dolgu sadece nemden ve kirlenmeden korumuyor, ayrıca mekanik destek de sağlıyor. Bağlantıların maruz kaldığı baskının birazını almak üzere tasarlanıyor ve onların daha uzun süre yaşamasını sağlıyor.

    Dolgu, kaya gibi sertten, yumuşak ve lastik gibiye kadar, uygulamanıza bağlı olarak değişebilir. Dolgu sertleştikçe, daha çok mekanik destek sağlar ve bağlantılar daha az baskıya maruz kalır. Yeterince basit.

    Bu bizi başka bir materyale, poliamit tabakaya getiriyor. Chiplerde low-K dielektrik materyale geçildiğinde, ki high-K kapı materyali ile aynı değildir, paketleme, bağlantılar ve dolgu ile probleme yol açtı. Çözüm polamit bir tabaka koymaktı chipin altına, bazen baskı (stres) tabakası olarak anılır. Bu kirlenmeden ve mekanik hasardan korur.

    Eğer çok yumuşak bir dolgu seçerseniz, bağlantılar için yeterince mekanik destek sağlamaz ve bağlantılar kırılır, ve erkenden chipiniz ölür. Çok sert bir tane seçin, bu sefer de poliamit tabakayı yırtar. Bu makale için konuşulan bir paketleme mühendisinin deyimiyle, çok sert bir dolgu kullandıysanız, chip “ilk termal döngüyü bile sağ atlatamaz”. Sihir ikisinin ortasında, bir kâse yulaf lapası alıyorsunuz... aman... dolgu, ihtiyacınız olan desteği sağlayacak kadar güçlü, fakat chipinizin tabakalarını yırtmayacak kadar da zayıf. Dediğimiz gibi, paket mühendisliği korkaklara göre bir iş değil.

    Bu bizi 1.000.000.000 $’ lık soruya getiriyor, neden basitçe bağlantı tiplerini ötetiğine değiştirmeyesiniz eğer onlar çok daha iyiyse, ki iyiler bazı yönlerden. Yanıt akım kapasitesinde, daha da belirgin konuşmak gerekirse ortalama akım kapasitesinde. Bundan daha önce bahsetmiştik, mesele sıcak bölgelere ve fonksiyonel birimlere bağlı.

    Varsayalım ki, tamsayı ve kayarnokta birimleri olan basit bir işlemci aldınız. Eğer ağır bir şekilde tamsayı işi yapıyorsanız, chipin o kısmındaki güç besleme bağlantıları ağır yük altına girecek ve kayarnokta bağlantıları pek birşey yapmıyor olacak. Kayarnokta ağır yük aldığındaysa , tam tersi...

    Bağlantıların yerleşimi öyle tasarlanıyor ki, her iki şekilde de tepe noktasına kadar aşırı yüklenmeyecek ve aslında, maksimumlarına o kadar yaklaşmayacaklar da. Rastgele rakamlarla örnek vermek gerekirse, bağlantının 1000mA tepe kapasitesi olsun, uzun ömürlü olması için 800mA’i geçmesini istemiyorsunuz, basitçe %20 pay bırakıyorsunuz.

    Eğer chipin TDP’si, bağlantı noktası adedine bölünürse, mesela bağlantı başına 200mA ortalama akım olsun, muhtemelen birçok bağlantı 100mA çekerken, yük altındaki alanlardaki birkaçı 600mA çeker. Çekilen akım, chipin yaptığı işe göre yer değiştirir. Bazıları hiç 100mA i geçmez, diğerleri bütün yaşamları boyunca 600mA’de olabilir. Hepsi de ortalama 800mA’in altında iyidir, 1000mA maksimumunun çok daha altında...

    Ötetik bağlantıların sorunu şu ki, daha düşük akım kapasitesine sahiptirler, sınıra ne kadar yaklaşırsanız, electromigration sorunu daha da kötüleşir. Farzedelim ki tepe kapasitesi 500mA olan bir ötetik bağlantı alalım, ve yine %20 güvenlik farkı olsun, 400mA de maksimum ömür için. Eğer nVidia, burada ötetik ile yüksek kurşunlu bağlantıları değiştirmek isterse, küçük bir sorun var, onlar yeni bağlantıların kapasitesinin hayli üzerindeler.

    Eğer chip duman yaymadan güç yüklenebilirse, ilk kez Telengard gibi büyük ve ağır bir oyun açtığınızda, garanti patlar. Nadiren olduğu şekilde eğer şans sizden yanaysa aniden ızgara olmaz, electromigration ömrünün kelebek kadar olmasını garantiler, yani basitçe, nVidia’nın şu anki kusurlu chiplerinden daha kötüsü.

    Ne yaparsınız? Ya GPU’nun gücünü çok aşağıya çekip, saat hızını da hiç kimsenin satın almayacağı seviyeye indirirsiniz, ya da bağlantıları tekrar düzenlersiniz. Yeniden düzenlemek o kadar kolay bir iş değil, chipin büyük parçalarında yer değiştirmeyi gerektirebilir, basitçe, kısmi bir yeniden yerleşim. Bu pahalıdır, zaman harcatır, ve satışta olan bir chip için yapılabilecek birşey değildir.

    Diğer seçenek de bir o kadar kötü, zar üzerine bir besleme ağı koymanız gerekir. Bu, zar üzerinde güç dağıtan metal bir tabakadır, chipe bir tabaka daha eklemek anlamına gelir. Bu da, masraf, daha az verim anlamına gelir ve çekilen güç ve saat frekansına zararlı etkilere sebep olur.

    Eğer GPU’yu yapmaya başladığınızda bunu görürseniz, bütün bunlarla başedilebilir. Oldukça acıklı olarak kesin ki nVidia göremedi, yoksa yüksek kurşun bağlantı kullanıp şu anki hallerine düşmezlerdi. Ötetik bağlantıya geçtiler, ama yapıldığı yola bakarsak, ve duyduğumuz tedarikçi şikayetlerine, görünüşe göre çok kötü planlanmış. Bu yeni parçaların ömrünün ne olduğunu görmek ilginç olacak.

    1. Bölümün sonu.

    Kaynak

    Not: Birebir tercüme değildir, deyimlerde ve kullanılan dilimizde karşılığı olmayan söylemlerde, anlatılan dildeki mananın Türkçe’deki muadili kullanılmıştır. Bazı teknik terimler ise basitleştirilmiştir, Türkçe’de karşılığı yoktur, tercümesi ise boşluğunu doldurmaz, kafa karıştırır, uzun uzadıya anlamı, açıklaması var ama takdir edersiniz ki yer vermesi imkansız. Substrate, bump gibi...

    Not2: Teknik bilgi bakımından CPU'ları da ilgilendiriyor bu yazı. Zaten okuduğunuzda anlarsınız, nasıl oluyor da, aynı nanometrede iyileştirilmeler ile energy efficent modeller çıkarılabiliyor (bkz: 90nm EE X2 45W AMD CPU), güç tüketimi çok düşürülüyor. Herşey tasarımı nakış ile adeta ince ince dokumaya bağlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saidakkas -- 5 Eylül 2008; 0:57:11 >



    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    20012 Mesaj
    Çevirisi de çok emek isteyen bir yazı.

    Teşekkürler, faydalı konular açıyorsunuz.


    Devamını da beklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 3 Eylül 2008; 5:52:27 >
    |
    |
    _____________________________
    PS4 Pro || iPhone 11 Pro Max | Galaxy S9+ || Gigabyte X99 Gaming G1 Wi-Fi || Core i7-5820K@4.8 - Noctua NH-D14 || G.Skill Ripjaws 4x4 GB @3200 MHz cl15 || Gigabyte RTX 2080 Super (RTX 3080 bekleniyor)|| BenQ XL2420T - Samsung 55JU6570 TV || 512 GB PCI-E 3.0 M.2 & 240+256 GB SATA 3 SSD || Creative Sound BlasterX G6 + Sennheiser PC 360 + Sennheiser Momentum On-Ear || Thermaltake Toughpower Grand RGB 850W || Corsair Air 540 || Corsair M65 Elite RGB White + Razer Mamba Elite | Logitech G510
  • Yarbay
    3672 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Ciddi vakit sıkıntısı yaşıyorum, yoksa koymak istediğim daha haberler var Hele AMD'nin finansal durumu ve 2005'ten beri içinde olduğu dönüşüm ve yeniden organizasyon hareketi ile ilgili bir analiz yazısı vardı. Çok fazla teknik ve okuması sıkıcı cümle içerdiğinden okudum ama çevirmedim, çünkü ciddi yazılar çok okunmuyor malesef. AMD yeniden yapılanma süreci içinde, meyvelerini ne zaman toplar bilemiyoruz ama hedefler büyük. Intel ile rekabette, salt kendi gücünden çok, belki bir de uzakdoğulu işortaklarının gücünü de arkasına alarak, şu an beklenmeyen, olduğu zaman da şaşırtacak bir şahlanış yapabilir maya tutarsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saidakkas -- 3 Eylül 2008; 6:10:27 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1644 Mesaj
    Gerçekten çok bilgilendirici bir çeviri olmuş.Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6423 Mesaj
    emeğinize sağlık.
    |
    |
    _____________________________
    MSI B450-A Pro /// Ryzen5 3600 @4.4Ghz 1.225v ||| Crucial Ballistix 2x8GB@3600mhz \\\ Asus ROG Strix RTX 2060
    Samsung 850 Evo 250GB-860 Evo 500GB /// Thermaltake Toughpower 750W ||| XPG Invader \\\ Arctic 34 eSports Duo
    Logitech G502-G610-G640 /// Corsair HS70 ||| Xbox One &amp; 360 Controller \\\ AOC 24G2U
  • Yarbay
    2068 Mesaj
    Bilgiler için teşekkürler. Bu tip yazıların devamını diliyoruz.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1761 Mesaj
    Teşekkürler güzel paylaşım
    |
    |
    _____________________________
    Tanrı bir ressam olmalı. Yoksa neden bu kadar renk olsun ki?
  • Yarbay
    3740 Mesaj
    Size bol müsait zamanlar diliyorum.
    Bu sayede öğreniecek konularda foruma çok aydalı oluyorsunuz.
    Teşekkürler.

    Konu ile alakalı olrak ta Nvida da volt mod ile kullanım bir zaman sonra kartların ölümüne yol açabilecek kadar riskli.
    Diğer maraların çiplerin de de aynı sorun olabilir hepsinde olmasa da bir kısmında olabilir. Bunun için Voltaj modlarında neleri göze almamız gerektiği hakkında da iyi bir fikir sahibi olmuş oluyoruz.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2305 Mesaj
    hocam elinize kolunuza sağlık fx ile birlikte yeni haber editörümüz olarak görmek isteriz seni
    |
    |
    _____________________________
    Ryzen 3600X - MSI X570 - Gıgabyte GTX1080 - Azer 25 240hz - Corsair 16gb 3200mhz - Creative Sound Blaster Z - Samsung Evo SSD - Xigmatek 850w - Corsair Full Tower Graphite - NZXT Kraken X72 - Razer Blackwidow - Razer Basilisk - Sennheiser GSP600
  • Yüzbaşı
    908 Mesaj
    İnce iş dedikleri şey bu olsa gerek. Bende devre montajı için çok fantastik fikirler va ama şimdi burada bahsedip patenti Nvidia ya kaptırmayayım .
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2982 Mesaj
    Nvidia Nvidia Nvidia
    |
    |
    _____________________________
    Fenerbahçe
  • Binbaşı
    1141 Mesaj
    hocam ellerine saglik guzel bir ceviri olmus gercekten onemli bir yazi peki bu durumda magdurlar ne yapacak ? yada ne yapmasi gerek kisa ozetle nvidia ya dava mi acmali ? yada urunlerini mi almamali bunu anlamadim simdi ben tekrardan tsk ederim
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3672 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    nVidia'ya yapabileceğiniz hiçbir şey yok. Garanti süresi içinde arızalanırsa, değiştirilir. Ama uzun süreli kullanımın ardından, electromigration etkisinin hızlandığı ısı ve voltaj aralığında kullanıldığında, artık daha kolay ısınmaya başlar, daha çok voltaja ihtiyaç duyar, nanometrik küçülmenin sağladığı etkinin tersine bir etki yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saidakkas -- 3 Eylül 2008; 11:21:17 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7101 Mesaj
    bu kadar hataya rağmen adamlar 2 senedir lider. Birde sağlam kart yapsalar ne olur kimbilir
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1090 Mesaj
    uğraşmışsın baya eline sağlık böyle değişik yazılar varsa elinde bilgilendir bizleri
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1934 Mesaj
    arkadaşlar yazı biraz karışık geldi bana kusurun neden olduğunu biraz yalın bir dille kim anlatabilir ??
    |
    |
  • Yarbay
    3672 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Zar denilen, litografi tekniği ile üzerinde transistörler oluşturulan silikon parçasının, chip gövdesine tutturulma tasarımı yanlış, malzeme ve yöntem seçimi yanlış. Yazı dizisinin devamında diyor ki, nVidia tasarımı gelişigüzel yapmış, ince mühendislik istenen kısımlarda.
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    nvıdıanında suyu çıkmış haberimiz yok atide aynı bize kusursuz yeni bir marka gerek şöyle yeni birşeyler üreticek ekran kartı grafik anlayışını tamamen değiştiricek anakart ekran kartı slotlarını bile değiştirecek bi firma ama nerdeee
    |
    |
    _____________________________
    YAMAHA-YZF-R6 2015
  • Yüzbaşı
    835 Mesaj
    Said Hocam;dürüst olmak gerekirse bu yazıyı bu kadar erken çevireceğiniz beklemiyordum.bir kaç güne yayarım demiştiniz.ama azminiz ve emeğiniz için teşekkür ederim.kilit bir konuya parmak bastınız
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    10360 Mesaj
    Nvidia çipsetlerinin aşırı ısınmasının sebebi buymuş demek. Çeviri için teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Gülüş Tasarımı
kripto para haberleri
Masal Oku
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,797
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.